`quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
http://onsgeld.nu/oplossing/ Ik zie niet hoe dat rechtvaardiger zou zijn dan de huidige situatie.
omdat iedere miljonair in dit systeem vier gezinnen met een huis van 250000 Euro verhinderd hun hypotheek af te betalen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
http://onsgeld.nu/oplossing/ Ik zie niet hoe dat rechtvaardiger zou zijn dan de huidige situatie.
Dat ben ik met je eens, men kan ook op zoek naar investeerders.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:44 schreef Japie77 het volgende:
Maar dat geld hoeft niet perse door prive bedrijven gecreert te worden.
Ik snap niet wat er eerlijker aan zou moeten zijn, da's alles.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
`
Wat snap je er dan precies niet van?
En hoe is het belemmeren van het afbetalen van een schuld iets positiefs?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
omdat iedere miljonair in dit systeem vier gezinnen met een huis van 250000 Euro verhinderd hun hypotheek af te betalen.
Hoe bedoel je dit precies?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
omdat iedere miljonair in dit systeem vier gezinnen met een huis van 250000 Euro verhinderd hun hypotheek af te betalen.
Je vergeet alleen te melden in je verhaal dat het niet zo zeer een willen is van consumenten om een huis te kopen maar veel meer een moeten. Je moet toch ergens wonen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:31 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, men kan ook op zoek naar investeerders.
We vallen in herhaling, banken kunnen dat niet zonder de consument die vervolgens een huis kopen bijvoorbeeld en daarbij het bedrag dat gevraagd word willen betalen.
Banken hebben daar in zoverre invloed in dat ze de consument geven wat hij wil, een onverantwoord groot bedrag tegen lage kosten.
De markt is daar waar vraag en aanbod elkaar ontmoeten en zolang mensen bereid waren om 2 ton of meer voor een flatje 3 hoog achter te betalen stegen de prijzen fijn door.
1. Banken kunnen dat dus niet zonder ons.
2. Banken kopen geen huizen en drijven de prijs dus niet op, indien je andere informatie hebt dat dat wel gebeurd dan graag een link.
Zou dit niet eerder gaan om inleg uit beleggingskredieten, beleggingshypotheken, spaarbeleg en andere producten? ook hier hebben ze ons als consument dus nodig.
3. zolang vraag en aanbod elkaar ontmoeten.
Dat over leningen rente betaald moet worden is evident, elke wisseling draagt natuurlijk bij aan het BBP, men betaalt overdrachtsbelasting bijvoorbeeld en de verkopende partij lost zijn hypotheek schuld in waardoor schuld verdwijnt uit het systeem.
In de afgelopen jaren hebben mensen juist flink verdiend aan hun woning omdat ze met flink wat overwaarde hebben kunnen verkopen, een deel zal wellicht duurder zijn gaan wonen, dat is hun eigen keus.
Als mensen hun financiële plichten niet meer na kunnen komen dan ligt de verantwoording toch echt ook bij hen zelf, niet alleen bij de bank.
De gedeelde schuld zoals Fogel eerder al schreef lijkt me dan ook een juiste conclusie.
Dus je snapt ook niet wat er oneerlijk aan is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er eerlijker aan zou moeten zijn, da's alles.
[..]
En hoe is het belemmeren van het afbetalen van een schuld iets positiefs?
Dat is weer een andere discussie waar banken volledig buiten staan, in 1997 heb ik een woning moeten kopen en dat heeft me achteraf veel opgeleverdquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:32 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je vergeet alleen te melden in je verhaal dat het niet zo zeer een willen is van consumenten om een huis te kopen maar veel meer een moeten. Je moet toch ergens wonen?
Vandaar dan ook gedeelde schuld.quote:Een bank heeft de beslissing om een hypotheek te verstrekken. Dus het is niet alleen aan de consument, het is net zo goed aan de bank of zij dat geld uit wil lenen.
Nee, fout.quote:Voor de crisis is in ongeveer 20 jaar de prijs van een huis met 400% gestegen. Dit levert vooral enorm veel profijt op voor de bank aangezien hogere bedragen = meer rente.
De regels voor het verstrekken van leningen zijn genormaliseerd en aflosvrije vormen ontmoedigd omdat de consument alleen HRA kan vangen wanneer er afgelost wordt op de hypotheek, naar mijn mening een zeer goede ontwikkeling.quote:Voor mensen levert dit juist nadeel op aangezien je meer geld kwijt bent aan huur of hyptheek en dus minder kunt besteden aan andere dingen. Nu is het juist weer enorm moeilijk om een hyptheek te krijgen omdat banken bang zijn en op hun geld blijven zitten.
Je wilt maar niet aan het feit dat het de consument geweest is die bereid was om en heel veel te lenen en heel veel voor een huis te betalen terwijl iedereen die zich een beetje verdiepte erin allang wist dat dit zo niet kon doorgaan.quote:Trouwens een van de grootste redenen dat veel mensen tegenwoordig hun verplichtingen niet meer na kunnen komen komt door de crisis. Dus door het feit dat banken de huizenprijzen zo enorm opgepompt hebben totdat de bubbel barste. Dus dat kan je niet de schuld van de consument noemen.
quote:Dus gedeeltelijke schuld, maar dan 40% banken 60% burgers.
Prachtigquote:Op woensdag 12 november 2014 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
Geen overboekingen, wel geld De Australiër ontdekte dat hij ongelimiteerd geld kon overmaken van zijn creditcard naar zijn lopende rekening bij de National Bank of Australia (NBA). Het pinsysteem van de bank gaat op bepaalde momenten offline, waardoor de overboekingen niet werden geregistreerd, maar hij het geld wél op zijn rekening had staan.
Je precies! Hij heeft in feite niets fout gedaan. Had de bank maar beter op moeten lettenquote:Op woensdag 12 november 2014 20:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Hopelijk heeft ie ook een lekker spaarpotje voor zichzelf gevuld.
Ik zit ook even te bedenken of dit wel als fraude gezien moet worden, immers deed de man niets fout, hij maakte gewoon gebruik van een foutje in het systeem die hem dus in staat stelde om de cijfers van zijn lopende rekening flink in de plus te zetten zonder dat dit de bank werkelijk geld gekost heeft
Alsof je een 10tje opneemt uit een geldautomaat en het 2e tientje zit aan die van jou vast geplakt!quote:Op woensdag 12 november 2014 20:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Hopelijk heeft ie ook een lekker spaarpotje voor zichzelf gevuld.
Ik zit ook even te bedenken of dit wel als fraude gezien moet worden, immers deed de man niets fout, hij maakte gewoon gebruik van een foutje in het systeem die hem dus in staat stelde om de cijfers van zijn lopende rekening flink in de plus te zetten zonder dat dit de bank werkelijk geld gekost heeft
Of het ligt er te lang en slaat groen uit.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:57 schreef Fogel het volgende:
De server van de bank voeden ze met zonnepanelen, daardoor wordt het geld groen. Ofzo.
Misschien dat groen staat voor dat dat geld alleen in duurzame projecten word geinvesteerd? Ik ben weg gegaan bij de Rabo omdat ze ook in chemische wapenfabrieken investeerden.quote:Op donderdag 13 november 2014 13:52 schreef Lavenderr het volgende:
Het vermogen dat Nederlandse particulieren in duurzame spaarproducten en beleggingsfondsen hebben zitten, is met 11 procent gestegen naar 25,1 miljard euro.
Dat blijkt uit onderzoek van de Vereniging van beleggers voor duurzame ontwikkeling (VBDO).
De groei wordt gestimuleerd door het feit dat het aantal duurzame beleggingsproducten toeneemt. Het marktaandeel van duurzaam beleggen steeg in 2013 naar 9,6 procent.
Het duurzaam gespaarde vermogen is vorig jaar met 10,3 procent toegenomen tot 15,4 miljard euro, terwijl de totale spaarmarkt slechts 0,7 procent groeide.
De omvang van duurzaam spaargeld groeit sinds 2007 gestaag; het marktaandeel is sindsdien toegenomen van 2,2 tot 4,7 procent.
Wel constateren de onderzoekers in 2013 een verschuiving van 900 miljoen euro van groen beleggen naar groen sparen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)eggen-neemt-toe.html
Ik begrijp niet zo goed wat er groen aan is. Dat etiketje wordt overal opgeplakt
Ik ga hier trouwens niet verder op discussieren. Als jij nu nog steeds gelooft dat banken 40% schuld hebben en burgers 60% schuld dan is het zinloos.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is weer een andere discussie waar banken volledig buiten staan, in 1997 heb ik een woning moeten kopen en dat heeft me achteraf veel opgeleverd
Toen ik het huis te koop zette had ik binnen twee maanden een huurwoning.
[..]
Vandaar dan ook gedeelde schuld.
[..]
Nee, fout.
[ afbeelding ]
Zo laag als de rente nu staat (je kunt nu zelfs je hypotheek voor 30 jaar vastzetten met een rente van 5.5 procent) is ongekend.
Dit natuurlijk als gevolg van economische krimp, door de rente te verlagen word lenen goedkoper en dus aantrekkelijker voor ondernemers om projecten te starten.
Maar als de economie aantrekt zal de rente in stapjes verhoogt worden om te voorkomen te hoge inflatie te voorkomen.
Wanneer dat gebeurd zal ook de hypotheekrente weer gaan stijgen waardoor huizenprijzen verder zullen moeten zakken, immers meer rente betekent een hogere maandlast.
Nu lijkt het me een prima tijd om een leuk huis te kopen en daar eens stevig op af te dingen wanneer de verkopende partij er snel van af moet.
[..]
De regels voor het verstrekken van leningen zijn genormaliseerd en aflosvrije vormen ontmoedigd omdat de consument alleen HRA kan vangen wanneer er afgelost wordt op de hypotheek, naar mijn mening een zeer goede ontwikkeling.
Natuurlijk kun je een hypotheek krijgen maar dan wel op een verantwoorde wijze dus niet tot 8 of 9 maal je bruto inkomen.
[..]
Je wilt maar niet aan het feit dat het de consument geweest is die bereid was om en heel veel te lenen en heel veel voor een huis te betalen terwijl iedereen die zich een beetje verdiepte erin allang wist dat dit zo niet kon doorgaan.
Bovendien, als we kijken naar consumptief krediet dan hebben mensen ook flink wat schuld opgebouwd, onder andere door het limiet op krediet telkens te verhogen, maar ook lekker kopen met uitstel van betalen dat vervolgens een jaar later niet voldaan kan worden en dus omgezet word in een lening met aanzienlijk hoge rente.
[..]
Groen en duurzaam wordt gebruikt als stoplap naar mijn mening. Dat is wel gebleken met de zogenaamd groene energie.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Misschien dat groen staat voor dat dat geld alleen in duurzame projecten word geinvesteerd? Ik ben weg gegaan bij de Rabo omdat ze ook in chemische wapenfabrieken investeerden.
Tja hij had iets ontdekt, maar zoals ik het begrijp is er geen geld gestolen van de bank, er kwam enkel geld bij, uit het niets, door een fout in het systeem.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:06 schreef theguyver het volgende:
[..]
Alsof je een 10tje opneemt uit een geldautomaat en het 2e tientje zit aan die van jou vast geplakt!
Foutje van het systeem of het wel of niet fraude is ... denk wel, hij wist er maar al te goed van!
Of hij bestraft kan worden... denk wel, kost alleen veel uitzoek werk denk ik.
Japie, ik zou ook zo op jou post hebben kunnen reageren maar het is gewoon diep kinderachtig om zo te reageren.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik ga hier trouwens niet verder op discussieren. Als jij nu nog steeds gelooft dat banken 40% schuld hebben en burgers 60% schuld dan is het zinloos.
Klopt. Het is een hype. Jammer want zo zie je door de bomen het bos niet meer.quote:Op donderdag 13 november 2014 14:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Groen en duurzaam wordt gebruikt als stoplap naar mijn mening. Dat is wel gebleken met de zogenaamd groene energie.
Haha nou dit vind ik dan wel weer te waarderen. Je hebt gelijk maar af en toe zakt de moed me in de schoenen. Wat mij betreft is het meer het systeem dat niet deugt dat ik banken als "kwaad" zie. Het gaat mij er trouwens niet perse om om de discussie te winnen maar veel meer dat iedereen zo snel mogelijk de corruptie van het systeem doorziet zodat we naar een betere wereld toe kunnen. Dat is ook waarom ik geinteresseerd ben in dit onderwerp aangezien alles begint bij het financiele systeem. Dat zijn de brains van de planeet.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Japie, ik zou ook zo op jou post hebben kunnen reageren maar het is gewoon diep kinderachtig om zo te reageren.
Voer een discussie niet om deze te winnen of je gelijk te halen, maar om er van te leren, dat is alleen mogelijk als je werkelijk open staat daarvoor en niet vanuit een positie vertrekt, in jou geval 'banken zijn het kwaad'.
Je brengt waardevolle info door het posten van de serie waarin helder uitgelegd word hoe geld gecreëerd word door het verstrekken van krediet, en ja, daardoor ontstaan booms en busts wanneer er geen maat gehouden wordt en banken vrij spel hebben.
Maar ook de consument heeft hier een rol in en dus zijn verantwoording, die kun je niet simpel bij banken leggen omdat zij de leningen verstrekken.
Lach er gewoon om als ik een speldenprik in mijn reactie leg als 40/60, wat ik vind is helemaal niet relevant.
WOW! Super! Erg goed nieuws dit.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:40 schreef achjaha het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.positivemoney.(...)irst-time-170-years/
denk je? ik vertrouw het voor geen stuiver. we wachten wel afquote:Op donderdag 13 november 2014 17:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
WOW! Super! Erg goed nieuws dit.![]()
nee hoor, ik sta er achterquote:Ben jij dat dat zelf op die avatar trouwens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |