abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2014 @ 13:21:18 #176
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146839338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:09 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Als je van nare films houdt en aangezien deze je zo beviel; check ook eens Irréversible. Als je die nog niet had gezien. Heeft weliswaar maar een paar flarden van dat zweverige, maar dat nare en de sfeer zit er wel goed in.
Zelfde regisseur als Enter the Void ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 20 november 2014 @ 13:23:39 #177
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146839385
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:49 schreef pokkerdepok het volgende:
Enter the Void (2009) - IMDb

[ afbeelding ]

geen idee of veel mensen deze hebben gezien, een vriend van me radde hem me aan. nou komt die wel vaker met ietwat nare films, maar deze..

het gaat over een jongen, die wat drugs dealt in tokyo. hij wordt verraden, en als de politie komt vlucht ie een WC in, en wordt doodgeschoten.
vervolgens stijgt ie, 1st person, uit zn lichaam, en overziet al zwevend zn dode lichaam, en zweeft verder rond in zn wereldje , bij zn zus, een maat, bij zn lijk, heeft flashbacks uit zn jeugd....

klinkt misschien beetje zweverig, maar dit alles in een uitermate beklemmende sfeer, met hallucinerende licht en beeld effecten, gigantische para muziek en geluid, schokeffecten die je bijna een hartaanval bezorgen...

echt bizar. ik hoef hem nooit meer te zien, maar eigenlijk moet je hem wel gezien hebben. uniek, trippy.... men vind geesten altijd eng, maar hier blijkt het ook best vervelend om een geest te zijn...

8.5
Deze film hebben we met de vriendengroep gezien op Lowlands, 's nachts. Vermoeid, koud, rilerig, en dat deze film uren lang op je netvlies gebombardeerd. Geen van allen hoeft hem nogmaals te zien.... "wat een kut film!" was de algehele mening. Maar iedereen heeft het er nu, (4 jaar na dato (gokje) nog steeds over. Hij was zo kut en naar dat ie eigenlijk blijft spoken. En da's knap. :Y
L'Amour menaçant:
  donderdag 20 november 2014 @ 13:24:27 #178
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146839404
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:55 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

dan zou ik m overslaan, hij is vrij naargeestig.
Ik vind Irreversible wel beter dan Enter the Void. Maar beide zijn idd super naargeestig.
L'Amour menaçant:
pi_146840644
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Deze film hebben we met de vriendengroep gezien op Lowlands, 's nachts. Vermoeid, koud, rilerig, en dat deze film uren lang op je netvlies gebombardeerd. Geen van allen hoeft hem nogmaals te zien.... "wat een kut film!" was de algehele mening. Maar iedereen heeft het er nu, (4 jaar na dato (gokje) nog steeds over. Hij was zo kut en naar dat ie eigenlijk blijft spoken. En da's knap. :Y
haha ja dit dus...
  donderdag 20 november 2014 @ 22:11:22 #180
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_146855039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:21 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Zelfde regisseur als Enter the Void ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:28 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Die is dan ook van dezelfde regisseur, Noe.
Dat is ook waarom ik Irréversible aanraadde. ;)
  donderdag 20 november 2014 @ 23:01:58 #181
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_146856830
Friday

Uitermate geschikt voor een avond hersenloos film kijken: de Friday trilogie met Ice Cube en Chris Tucker in de hoofdrollen. Uiteraard is het allemaal van een bedenkelijk niveau maar ik vind veel van die urban comedy`s erg leuk en het kijken waard. Vooral Ice Cube is cool als de niksnut die het voor elkaar krijgt om te worden ontslagen op z`n vrije dag.Lekker niets-aan-de-hand-film, heb me er weer goed mee vermaakt!

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_146858275
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 01:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Interstellar

Je haat deze film of je houdt van deze film. Vrij complex, originele film die de vraag over het existentiële en de drang van de mens om te overleven probeert te beantwoorden met een sci-fi jasje.

Qua props/decorstukken vind ik dat alles goed bedacht en in elkaar gezet is. Ik zou me best voor kunnen stellen dat bepaalde gadgets/technologie over 20 jaar in de toekomst zou kunnen bestaan.

Christopher Nolan zou Christopher Nolan niet zijn als hij geen film maakt waar het publiek continue op een dwaalspoor gezet wordt betreft de karakter/verhaal ontwikkeling en ontknoping van de film.

Mensen die een actiefilm verwachten komen van een koude kermis thuis. Dit is geen actiefilm. Dit is een film waar je even goed voor moet zitten en wat na moet denken.

Degenen die Inception al complex vonden, zullen het met deze film nog erger hebben. En zullen het bij de 2e keer kijken niet echt wijs ervan worden. Ook niet de betreft de wetenschappelijke natuurkundige aspecten betreft relativiteitstheorie, ruimte/tijdreizen, wat ruimschoots aan bod komt.

Voor degenen die het einde wel denken te begrijpen zullen het wel een mooi verfilmde originele film vinden. Maar zouden het juist vanwege de ontknoping van de film niet nog een keer willen zien. Vergelijk het een beetje met The Sixth Sense als je daar eenmaal het einde van weet is de film stuk minder leuk om nog een keer te bekijken omdat het antwoord op de vraag al bekend is.
Ik ga misschien drie keer per jaar naar de bioscoop, maximaal. Deze film heb ik gisteren gezien in Imax en ik zit serieus te overwegen om hem dit weekend nogmaals te gaan kijken.
Fan-tas-tisch! Echt, ik bleef na afloop nog 5 minuten overdonderd in m'n stoel zitten. Ik zou werkelijk niet weten waarom ik hem niet nog een keer (of heel vaak) zou willen zien door het einde. Ik vond hem nog beter dan Inception, en die staat ook in mijn film top 5.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146863703
Housebound

Luchtige Nieuw Zeelandse horror/thriller-komedie over een meid die ipv de gevangenis een jaar lang met enkelband bij haar ouders moet verblijven. In dat huis gebeuren al jaren vreemde dingen waar ze langzaam achterkomt. Verhaal klinkt cliche maar is toch redelijk origineel uitgevoerd, superspannend of eng is het meestal niet omdat er op spannende momenten altijd wel een droge grap erdoorheen komt. Gewoon een vermakelijk tussendoortje.

6.7

Dumb & Dumber 2

Langverwacht vervolg op 1 vd beste komedies ooit en natuurlijk is deze niet beter. Toch vermakelijk genoeg om dit als geslaagd te bestempelen. Jim Carrey doet eindelijk weer waar hij groot mee geworden is, Jeff Daniels is ook weer in zijn element en enkele oude bekende duiken ook weer op. Niet alle grappen slaan even goed in, en regelmatig ook de plank volledig mis, maar uiteindelijk heb ik toch wel weer kunnen lachen om Harry & Loyd. Lekker dom en nutteloos vermaak en leuker dan de gemiddelde bioscoopkomedie van de laatste jaren.

7.0
pi_146866033
Akmareul boatda (2010) - IMDb aka I Saw the Devil

Veel over deze koreaanse wraakfilm gehoord dus ik verwachtte er veel van,
maar hij viel nogal tegen. het verhaal is redelijk dun en de karakters erg plat.
Min Sik Choi (oldboy) is gelukkig wel een charismatische acteur en houdt de film nog enigszins interessant maar uiteindelijk is het niet veel meer dan een aaneenschakeling van vrouwen die hard op hun hoofd worden geslagen met tuin gereedschap, afgewisseld met Choi die harder op zijn hoofd geslagen wordt met stenen en allerlei lichaamsdelen doorgesneden krijgt. Oldboy is 10x beter.
Een 6,5
Wie dit leest is hek.
  vrijdag 21 november 2014 @ 23:41:43 #185
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_146887574
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

Ik heb het boek niet gelezen maar wel de eerste twee films gezien en die vond ik echt heel tof. Daarom toch wel met hoge verwachtingen de bioscoopzaal binnengegaan maar het viel me echt vies tegen. Geen van de elementen die de eerste twee delen zo tof maakten zaten in deze film waardoor ik aan het einde van de film meer het idee had dat ik 2 uur lang tegen het krijsende en jankende hoofd van Jennifer Lawrence aan zat te kijken wat, ondanks dat ze niet lelijk is, toch wel gaat irriteren.

Toch nog een krappe voldoende voor de momentjes dat het wel spannend is, de soundtrack en het lieve poesje.

IMDB: 7.5
Ik: 5.5
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 november 2014 @ 00:20:29 #186
862 Arcee
Look closer
pi_146888784
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 01:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vergelijk het een beetje met The Sixth Sense als je daar eenmaal het einde van weet is de film stuk minder leuk om nog een keer te bekijken omdat het antwoord op de vraag al bekend is.
Totaal mee oneens. Juist die tweede keer The Sixth Sens kijken maakte die film voor mij briljant. :)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_146893345
St. Vincent
St. Vincent (2014) - IMDb

Bill Murray. Ik blijf fan van die man. Hij speelt zijn rol als grumpy old man met een klein hartje met verve. Het verhaal is ook nog eens alleraardigst met een lach en een traan.
Every living creature on earth dies alone
pi_146893601
^
Mee eens, lieve film, met een grappige rol van Naomi Watts.
pi_146894859
Hier ook St Vincent gezien ja. Geweldige film. Een van mijn favorieten dit jaar toch wel. Bill Murray is zoals altijd geweldig. Film deed me overigens wel wat denken aan As Good as It Gets (1997) - IMDb . Die was ook erg tof destijds :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 22 november 2014 @ 12:40:06 #190
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146895321
Dip huet seung hung (1989) - IMDb
Tsja, die actie is wel stijlvol in beeld gebracht. Gelukkig maar want anders was het echt een vervelende ordinaire actiefilm met veel geschiet. Maar ondanks dat wordt The Killer na een tijdje toch erg overdreven als Yun-Fat Chow weer eens een keer een hele groep mensen omver schiet. Het misdaadverhaal vond ik ook niet bijster interessant. Cijfer: 6

Dawn of the Planet of the Apes (2014) - IMDb
Lang niet meer zo verrassend als het eerste deel. Het verhaal werd geheel voorspelbaar afgewerkt met de nodige zoetsappigheden en politieke correctheid. Het is dat er nog genoeg gave apenactie in voorkwam, dat maakte het tenminste nog leuk genoeg. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:25:36 #191
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_146897871
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:44 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik ga misschien drie keer per jaar naar de bioscoop, maximaal. Deze film heb ik gisteren gezien in Imax en ik zit serieus te overwegen om hem dit weekend nogmaals te gaan kijken.
Fan-tas-tisch! Echt, ik bleef na afloop nog 5 minuten overdonderd in m'n stoel zitten. Ik zou werkelijk niet weten waarom ik hem niet nog een keer (of heel vaak) zou willen zien door het einde. Ik vond hem nog beter dan Inception, en die staat ook in mijn film top 5.
Ik begreep van een vriend (die in de kosmologie zit) dat kosmologen hebben meegeholpen aan de film en dat er zelfs gepubliceerd is naar aanleiding van de simulaties die gemaakt zijn voor de film.
Ik wil m gaan zien.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_146902326
Tideland (2005) - IMDb

okee, na de vorige keer enigsinds doorgefreaked te zijn geweest na het kijken van Enter the void, dacht ik, nu maar een leuker, minder naar filmpje kijken. en deze terry gilliam film had ik nog niet gezien.

nou, die was dus eigenlijk net zo erg, lol...maar op een geheel andere manier. en jawel, ook nog eens heel goed.

zonder twijfel de meest gestoorde film die gilliam heeft gemaakt.
het gaat over een 8 jarig meisje met drugsverslaafde ouders, en hoe ze in haar fantasie vlucht om de realiteit te kunnen behappen. en die realiteit is eigenlijk nog erger dan fantasie.
meer moet je eigenlijk niet weten voordat je hem gaat kijken.
maar als je toch nog wat wilt weten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je wordt er behoorlijk triest van, van deze film. en je zult je gaan afvragen welke zieke geest dit verzint. maar hij is wel goed, en de acteerprestatie van het 8 jarige meisje (Jodelle Ferland) is ronduit fenomenaal (ze speeld eigenlijk 5 karakters tegelijk)

veel plezier ermee, lol...
pi_146906686
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 17:23 schreef pokkerdepok het volgende:
Tideland (2005) - IMDb

okee, na de vorige keer enigsinds doorgefreaked te zijn geweest na het kijken van Enter the void, dacht ik, nu maar een leuker, minder naar filmpje kijken. en deze terry gilliam film had ik nog niet gezien.

nou, die was dus eigenlijk net zo erg, lol...maar op een geheel andere manier. en jawel, ook nog eens heel goed.

zonder twijfel de meest gestoorde film die gilliam heeft gemaakt.
het gaat over een 8 jarig meisje met drugsverslaafde ouders, en hoe ze in haar fantasie vlucht om de realiteit te kunnen behappen. en die realiteit is eigenlijk nog erger dan fantasie.
meer moet je eigenlijk niet weten voordat je hem gaat kijken.
maar als je toch nog wat wilt weten;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je wordt er behoorlijk triest van, van deze film. en je zult je gaan afvragen welke zieke geest dit verzint. maar hij is wel goed, en de acteerprestatie van het 8 jarige meisje (Jodelle Ferland) is ronduit fenomenaal (ze speeld eigenlijk 5 karakters tegelijk)

veel plezier ermee, lol...
vette film is dat O+
Wie dit leest is hek.
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:48:46 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_146910209
Predestination (2014) - IMDb

Scifi thriller waar de scifi er alleen maar is om de schedel van de kijker te neuken.

Erg interessante film, enigszins te vergelijken met films als memento en dergelijke al is deze wel iets voorspelbaarder.

8
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_146931186
Hard Candy
quote:
A teenage girl raids a man's home, suspecting he is a pedophile, in order to expose him.
Beetje een aparte film. Ben ten eerste geen fan van de acteerkunsten van Ellen Page. Overdreven expressief, doet beetje denken aan de overacting van kindacteurs. Het zal ook niet helpen dat het script haar overdreven veel boven haar stand laat lullen. Patrick Wilson is stukken beter bezig, weet het goed neer te zetten. En dat is het moment waarop we de spoiler gaan inzetten.

A. Acteurs

SPOILER
B. Verhaal

SPOILER
C. Plotholes

SPOILER
D. Conclusie

Zonder spoilertags. Op zich een goed idee wat niet helemaal lekker is uitgewerkt. Persoonlijk vind ik Ellen Page niet echt goed in haar rol maar ook niet tergend slecht. Patrick Wilson was echter goed. Probleem met een film met maar twee acteurs is dat als 1 acteur 't minder doet de film gelijk 50% minder is. Achter toch een onbevredigend gevoel maar misschien was dat de hele opzet ook in 't kader van voor eigen rechter spelen is niet zo mooi als je 't bedenkt? Hoop in ieder geval dat dat de opzet van de film was, dan is dat in ieder geval geslaagd. Zo niet dan hebben ze de plank misgeslagen. :P

IMDB: 7.2
Ik: 6 - 6.5 (6 als je dit kijkt op een dag waar je door jongvolwassenen geïrriteerd bent en je zin krijgt om op Ellen Page's hoofd te stampen, 6.5 op een dag waarop je openstaat voor irritante mimiek)

Dat is mijn oordeel. oO/

[ Bericht 7% gewijzigd door SuperHarregarre op 23-11-2014 17:53:41 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_146931928
Interstellar gezien.

Redelijke film met veel clichés. Als je tv-series zoals Lost, Fringe of wat andere verhalen mbt tot tijd hebt gezien zullen de twists van deze film je niet verrassen. Ik had al vrij snel een vermoeden waar het heen ging, en ik bleek nog gelijk te hebben ook. Jammer.

Imdb: een 9
Mijn cijfer: een 6,5
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_146932609
Stalag 17 was vanmiddag op Belgie, over een groep Amerikanen in een gevangenen barak. De Duitsers spreken Duits dat is al een pre en ze werden niet zo demonisch neergezet was wel opvallend
Veel humor, leuke film maar de nare kantjes worden niet ontweken dikke 8
pi_146934817
The Homesman (2014)

In een kleine nederzetting in de middle of nowhere zijn 3 vrouwen krankzinnig geworden. De alleenstaande vrouw Mary Cuddy (Hilary Swank) krijgt de taak om deze vrouwen via een lange reis naar de bewoonde wereld te brengen. Onderweg krijgt ze hulp van George Briggs (Tommy Lee Jones).

De plaatjes zijn mooi maar het verhaal is weinig boeiend.

6/10
pi_146947731
Gisteren scifi avondje gehad :) :

Predestination (2014) - IMDb

Een bureau dat misdaad moet voorkomen stuurt een agent terug om zijn laatste missie te voltooien en een schijnbaar ongrijpbare terrorist tegen te houden.

Lekkere tijdreis film die je graag op een dwaalspoor wil zetten. Sterk acteerwerk van (voor mij) onbekende actrice Sarah Snook. Lekker verhaal, leuk uitgewerkt.

Imdb: 7.5
Ik: 8-

Autómata (2014) - IMDb

Een verzekeringsagent moet uitzoeken waarom enkele robots van zijn bedrijf tegen hun richtlijnen in functioneren.

Deze film heeft een soort Blade Runner sfeertje, maar dan anders. Moest denken aan de Animatrix, op een goede manier. Prettige film en Antonio Banderas doet het ook prima in deze film.

Imdb: 6.1
Ik: 7+

Coherence (2013) - IMDb

Als een stel vrienden bij elkaar komt voor een feestje tijdens het passeren van een komeet gaat plotseling het licht uit. Als ze gaan onderzoeken wat er gebeurd is komen ze terecht in een vreemde situatie.

Dit zijn mijn soort films. Lekker thrillerig, kom zomaar een aflevering zijn van The Twilight Zone. Niet zo zeer gefocust op de sci-fi maar op de karakters die in een absurde situatie moeten handelen. Toffe film.

Imdb: 7.1
Ik: 8+
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_146948809
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 09:40 schreef HostiMeister het volgende:
Lekkere tijdreis film die je graag op een dwaalspoor wil zetten. Sterk acteerwerk van (voor mij) onbekende actrice Sarah Snook. Lekker verhaal, leuk uitgewerkt.
Deze heb ik gisteren ook gezien. Goed mee vermaakt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')