abonnement Unibet Coolblue
pi_146740937
Into the Storm

Achterlijk verhaal vol cliches, ok dat wist ik vantevoren maar dat het zo belachelijk en voorspelbaar zou zijn wist ik niet. Eigenlijk is het gewoon precies hetzelfde verhaal als Twister. Helaas is Twister op alle fronten beter dan deze door een kind geschreven rommel. Maar je kijkt deze film natuurlijk voor de wervelwinden en ook die stelden teleur. Het ziet er in de meeste scene's echt veel te CGI (en dus nep) uit. Ook hier zag Twister er beter uit (in mijn beleving, geen idee of ik dat bij een herkijk nog zou zeggen) en die film is bijna 20 jaar oud. Gelukkig duurt het allemaal maar anderhalf uur waardoor het nog wel uit te zitten is, maar met een goede film heeft dit helaas niets te maken.

4.5

Malavita / The Family

Niet erg goed, origineel of boeiend maar echt slecht of saai is het ook niet. Typisch zo een film waar je tussendoor met de telefoon kunt spelen en niet het gevoel hebt dat je iets gemist hebt. Paar leuke scene's, prima cast (DeNiro, Pfeiffer, Tommy Lee-Jones) maar als film middelmaat.

Als ik DeNiro in zulke films een maffioso zie spelen bekruipt me steeds dat gevoel dat het tijd wordt voor nog eens echt goede maffiarol in een goede maffiafilm ipv komedies of bijrollen waarin hij zo een rol neerzet. Helaas...

5.8
  maandag 17 november 2014 @ 15:06:39 #152
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_146743000
Fury (2014)



Na het zien van de trailer had ik wel hoge verwachtingen van deze film, maar die verwachtingen zijn verre van uitgekomen. De geloofwaardigheid van de climax van deze film is erg ver te zoeken en heb me daardoor enorm zitten ergeren aan het gebrek aan realism in het stuk waar je normaal gesproken met enige spanning of nieuwsgierigheid zit te kijken. Het doet me denken aan een slechte shooter waarin je veel kogels op je afgevuurd krijgt, maar je nooit geraakt wordt.
Wat ik wel sterk vond, was de impressie van hoe de oorlog vanuit een tankbataljon en in een tank zelf werd beleefd. De groei van een groep die met elkaar moet leren samenwerken. Zou wel stoer zijn om een soort van ‘Band of Brothers’ achtige serie te maken van een tankbataljon.

Beoordeling IMDB: 8,0
Mijn beoordeling: 5,5
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 17 november 2014 @ 17:03:14 #153
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146746812
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 01:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Interstellar

Je haat deze film of je houdt van deze film. Vrij complex, originele film die de vraag over het existentiële en de drang van de mens om te overleven probeert te beantwoorden met een sci-fi jasje.

Qua props/decorstukken vind ik dat alles goed bedacht en in elkaar gezet is. Ik zou me best voor kunnen stellen dat bepaalde gadgets/technologie over 20 jaar in de toekomst zou kunnen bestaan.

Christopher Nolan zou Christopher Nolan niet zijn als hij geen film maakt waar het publiek continue op een dwaalspoor gezet wordt betreft de karakter/verhaal ontwikkeling en ontknoping van de film.

Mensen die een actiefilm verwachten komen van een koude kermis thuis. Dit is geen actiefilm. Dit is een film waar je even goed voor moet zitten en wat na moet denken.

Degenen die Inception al complex vonden, zullen het met deze film nog erger hebben. En zullen het bij de 2e keer kijken niet echt wijs ervan worden. Ook niet de betreft de wetenschappelijke natuurkundige aspecten betreft relativiteitstheorie, ruimte/tijdreizen, wat ruimschoots aan bod komt.

Voor degenen die het einde wel denken te begrijpen zullen het wel een mooi verfilmde originele film vinden. Maar zouden het juist vanwege de ontknoping van de film niet nog een keer willen zien. Vergelijk het een beetje met The Sixth Sense als je daar eenmaal het einde van weet is de film stuk minder leuk om nog een keer te bekijken omdat het antwoord op de vraag al bekend is.
Ik vond t een schitterende film, maar heb geen moment op een dwaalspoor gezeten echt. Noch vond ik hem moeilijker dan inception. Ja, de quantum theorie en wormgat zaken zijn complex, absoluut. Maar het verhaal zelf is dat niet echt. Dat vond ik inception veel meer dat je er met je hoofd bij moest blijven omdat het zoveel lijnen in lijnen in lijnen waren. De lijnen in intrstellar waren veel.... rechtlijniger ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146746870
Interstellar (2014)


Beetje de film die je gezien moet hebben op dit moment. Had er vooraf weinig over gelezen en ben er dus met redelijk open vizier naartoe gegaan. Mijn kennis vooraf was het cijfer op IMDB, de duur van de film en Matthew McConaughey - waar ik sinds True Detective wel een fan van ben.

Heel kort samengevat is dit inderdaad een film die weer eens de moeite waard is om te kijken in de bios. Ben zelf niet zo'n fervent bezoeker van de bios, voornamelijk vanwege hersenloos publiek dat anderhalf uur net trekt zonder de halve inboedel mee te nemen en in 't rond te gaan bellen. Gelukkig schrikt de duur van de film genoeg mensen af en ik had heel tactisch de maandag geboekt. Mooi zo'n zaal die voor 90% leeg is. Helaas wist een van de aanwezigen het nog te presteren om een gesprek van een minuut of drie te voeren - moge hij ontwaken in Sierra Leone.

Dat gezegd hebbende had ik achteraf niet eens het idee dat de film bijna drie uur lang was. Hij kwam wat langzaam op gang en er waren wat momenten waarop het tempo inkakte maar over het geheel van de film zat er genoeg vaart in.

Qua plot was 't een beetje een mix van verschillende elementen maar wel duidelijk met veel inspiratie uit 2001: A Space Oddyssey. Een van mijn favoriete films dus dat was wel een pluspunt voor mij persoonlijk. Het is wel een stuk toegankelijker dan die film aangezien het plot wel compleet wordt uitgestippeld voor je tegen het einde. De enige vraag die uiteindelijk overblijft na de film is de aloude
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij 2001 was er meer ruimte om te interpreteren.

Over de film als geheel ben ik wel te spreken. Ietwat simplistischer dan ik verwacht had maar ook weer niet te dumbed down uiteindelijk. Echter, er waren wel enkele specifieke dingen waar ik me aan stoorde. Noem het pet peeves of mierenneukerij maar het stoorde me gewoon. (Nee, geen wetenschappelijke dingen - daar ben ik te veel een leek voor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. Matt Damon + plot devices

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2. Brand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3. Murph

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Conclusie

Ondanks de pet peeves wel een aangename film. Kijkt ondanks de duur makkelijk weg. 2001: A Space Odyssey Light, zeg maar. Wel een aanrader, want de sfeer is goed en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het cijfer op de IMDB zal nog wel zakken, al verdient dit soort films wel een hoger cijfer dan de gebruikelijke pulp die we voorgeschoteld krijgen.

IMDB: 9.0
Ik: Rond de 8.5
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_146747041
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:03 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik vond t een schitterende film, maar heb geen moment op een dwaalspoor gezeten echt. Noch vond ik hem moeilijker dan inception. Ja, de quantum theorie en wormgat zaken zijn complex, absoluut. Maar het verhaal zelf is dat niet echt. Dat vond ik inception veel meer dat je er met je hoofd bij moest blijven omdat het zoveel lijnen in lijnen in lijnen waren. De lijnen in intrstellar waren veel.... rechtlijniger ;)
Inception was lastiger omdat het in z'n geheel een verzonnen concept was. Een concept waar je in principe zelf bij moest blijven denken omdat het geen specifieke zaken uit de wetenschap betreft. In Inception kon je de draad kwijt raken als je zelf niet bijbleef. (Ook al overdrijft men nogal als men Inception moeilijk te begrijpen vindt.)

In Interstellar zijn de 'lastige' zaken juist specifieke wetenschappelijke concepten. In tegenstelling tot Inception is dit dus meer 'moeilijk' in de zin van: "Ja, hoor eens, dit is wetenschappelijk en heel lastig uit te leggen, dus dat doen we ook niet maar het is heel moeilijk." En dan kun je op de film het predikaat 'moelijk' plakken. Los van de wetenschappelijke zaken was het echter een simpel te volgen film.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 17 november 2014 @ 17:14:50 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146747166
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Inception was lastiger omdat het in z'n geheel een verzonnen concept was. Een concept waar je in principe zelf bij moest blijven denken omdat het geen specifieke zaken uit de wetenschap betreft. In Inception kon je de draad kwijt raken als je zelf niet bijbleef. (Ook al overdrijft men nogal als men Inception moeilijk te begrijpen vindt.)

In Interstellar zijn de 'lastige' zaken juist specifieke wetenschappelijke concepten. In tegenstelling tot Inception is dit dus meer 'moeilijk' in de zin van: "Ja, hoor eens, dit is wetenschappelijk en heel lastig uit te leggen, dus dat doen we ook niet maar het is heel moeilijk." En dan kun je op de film het predikaat 'moelijk' plakken. Los van de wetenschappelijke zaken was het echter een simpel te volgen film.
Ik heb weinig natuurkunige voorkennis, maar vond dat ze dat wat ze uit probeerden te leggen best prima gedaan hebben. Iig genoeg om de film te snappen. En t plot zelf was idd best wel simpel. Dus qua moeilijheidsgraad zeg ik: Inception > Interstellar.

Trouwens erg met je eens qua vaart ook. Ik vind dat er tegenwoordig te veel lange films zijn die alleen maar lang zijn vanwege gerek. Die instorten halverwege. Maar deze 3 uur vlogen letterlijk en figuurlijk voorbij.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146747427
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb weinig natuurkunige voorkennis, maar vond dat ze dat wat ze uit probeerden te leggen best prima gedaan hebben. Iig genoeg om de film te snappen.
Het is ook wel lastig voor een filmmaker. Je probeert je verhaal tegelijkertijd uit te leggen aan miljoenen mensen en je moet de basiskennis van die mensen goed inschatten. Maak je 't te moeilijk dan sluit je een hoop mensen uit en maak je 't te makkelijk dan verworden karakters in de film al snel tot wandelende Google-zoekopdrachten. Dat viel gelukkig erg mee in deze film. Op de momenten dat er iets uitgelegd moest worden, gebeurde dat meestal op een niet te opzichtige manier.

Het enige moment waarop de film dat helaas wel deed was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 17:25:53 #158
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_146747476
Zie voor een uitgebreide discussie over Interstellar: TV / [Christoper Nolan] Nieuwe film: Interstellar (November 2014)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 17 november 2014 @ 17:27:15 #159
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146747521
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Interstellar (2014)
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1. Matt Damon + plot devices

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
2. Brand

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
3. Murph

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 17 november 2014 @ 17:28:28 #160
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146747560
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Het is ook wel lastig voor een filmmaker. Je probeert je verhaal tegelijkertijd uit te leggen aan miljoenen mensen en je moet de basiskennis van die mensen goed inschatten. Maak je 't te moeilijk dan sluit je een hoop mensen uit en maak je 't te makkelijk dan verworden karakters in de film al snel tot wandelende Google-zoekopdrachten. Dat viel gelukkig erg mee in deze film. Op de momenten dat er iets uitgelegd moest worden, gebeurde dat meestal op een niet te opzichtige manier.

Het enige moment waarop de film dat helaas wel deed was
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 17 november 2014 @ 17:28:47 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_146747572
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2014 17:25 schreef Mike het volgende:
Zie voor een uitgebreide discussie over Interstellar: TV / [Christoper Nolan] Nieuwe film: Interstellar (November 2014)
O ja :@
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_146760824
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 13:48 schreef planethugo het volgende:
Into the Storm
[ afbeelding ]
Achterlijk verhaal vol cliches, ok dat wist ik vantevoren maar dat het zo belachelijk en voorspelbaar zou zijn wist ik niet. Eigenlijk is het gewoon precies hetzelfde verhaal als Twister. Helaas is Twister op alle fronten beter dan deze door een kind geschreven rommel. Maar je kijkt deze film natuurlijk voor de wervelwinden en ook die stelden teleur. Het ziet er in de meeste scene's echt veel te CGI (en dus nep) uit. Ook hier zag Twister er beter uit (in mijn beleving, geen idee of ik dat bij een herkijk nog zou zeggen) en die film is bijna 20 jaar oud. Gelukkig duurt het allemaal maar anderhalf uur waardoor het nog wel uit te zitten is, maar met een goede film heeft dit helaas niets te maken.

4.5

Malavita / The Family
[ afbeelding ]
Niet erg goed, origineel of boeiend maar echt slecht of saai is het ook niet. Typisch zo een film waar je tussendoor met de telefoon kunt spelen en niet het gevoel hebt dat je iets gemist hebt. Paar leuke scene's, prima cast (DeNiro, Pfeiffer, Tommy Lee-Jones) maar als film middelmaat.

Als ik DeNiro in zulke films een maffioso zie spelen bekruipt me steeds dat gevoel dat het tijd wordt voor nog eens echt goede maffiarol in een goede maffiafilm ipv komedies of bijrollen waarin hij zo een rol neerzet. Helaas...

5.8
dat moment van die vuurtornado

pi_146762458
Vanavond Cuban Fury gezien. Uiterst vermakelijke feelgood film, met een prettige afwisseling tussen Engelse humor en vurige salsamuziek. Leuk verhaal, goed acteerwerk. Kortom een fijne film voor en doordeweekse avond.

IMDB: 6,2
IK: 7,5
  woensdag 19 november 2014 @ 13:50:55 #164
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_146807333
Ik heb dit weekend de volgende film gekeken:

Martyrs


Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie wraak.

Wow, wat een film. Deze film heeft echt een verpletterende indruk achter gelaten op mij. Ik durf te zeggen dat het de meest gruwelijke film is die ik ooit heb gezien. En dan bedoel ik niet gruwelijk van niet aan te zien maar in de vorm van ijzingwekkend wreed. Ik denk ook echt dat de film niet voor iedereen geschikt is. Het onderwerp is denk ik tijdloos, en ik ben van mening dat het idee achter deze film vaak zat is uitgevoerd. Of in ieder geval een poging ertoe.

IMDB: 7.1
Ik: 8.0
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_146809121
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:50 schreef davako het volgende:
Ik heb dit weekend de volgende film gekeken:

Martyrs
[ afbeelding ]

Frankrijk, begin jaren ’70. Als de 10-jarige Lucie na maanden spoorloos verdwenen te zijn geweest wordt teruggevonden, zit haar lichaam onder de wonden. Er is echter geen spoor van seksueel misbruik; waarom ze werd ontvoerd en door wie, is een raadsel. Vijftien jaar later, en geholpen door haar vriendin Anna, zoekt Lucie wraak.

Wow, wat een film. Deze film heeft echt een verpletterende indruk achter gelaten op mij. Ik durf te zeggen dat het de meest gruwelijke film is die ik ooit heb gezien. En dan bedoel ik niet gruwelijk van niet aan te zien maar in de vorm van ijzingwekkend wreed. Ik denk ook echt dat de film niet voor iedereen geschikt is. Het onderwerp is denk ik tijdloos, en ik ben van mening dat het idee achter deze film vaak zat is uitgevoerd. Of in ieder geval een poging ertoe.

IMDB: 7.1
Ik: 8.0
eerste deel van die film is best geniaal, daarna wordt t echter een zinloze martelfilm en de clou op het einde slaat echt helemaal nergens op.

The Guard (2011) - IMDb

Hele luchtige misdaadkomedie die zich afspeelt in Ierland. Leuke rol van Gleeson als drugsgebruikende, hoerenneukende, racistische agent. Moet het vooral hebben van de humor en interessante karakters, verhaal zelf heeft weinig om het lijf.
Een 6,98 op de schaal van JJ.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jungle_Jim op 19-11-2014 14:42:02 ]
Wie dit leest is hek.
  woensdag 19 november 2014 @ 14:45:43 #166
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_146809398
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:36 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

eerste deel van die film is best geniaal, daarna wordt t echter een zinloze martelfilm en de clou op het einde slaat echt helemaal nergens op.

Ik vond het einde opzich wel mooi en misschien wel juist door zijn ruwe kant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_146811583
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:45 schreef davako het volgende:

[..]

Ik vond het einde opzich wel mooi en misschien wel juist door zijn ruwe kant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is al een tijd geleden dat ik m heb gezien maar het was toch iets in de trant van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie dit leest is hek.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:07:13 #168
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_146811829
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:57 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

het is al een tijd geleden dat ik m heb gezien maar het was toch iets in de trant van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_146811864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:07 schreef davako het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is toch je reinste onzin, of wat? :D
Wie dit leest is hek.
  woensdag 19 november 2014 @ 18:53:57 #170
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146816540
Interstellar (2014) - IMDb
Zo hee, een science fiction-film pur sang. Opvallend dat ie zo hoog scoort, want het is geen lichte materie om even gemakkelijk te snappen. Werd door dit nieuwste werk van Nolan niet omver geblazen (Inception vond ik interessanter en gaver), maar het is wel weer puik wat ie aflevert. Dat commentaar op het einde snap ik niet zo, want dat lag redelijk in de lijn der verwachting toch en was bovendien passend! Cijfer: 8

The Muppet Movie (1979) - IMDb
Orson Welles zijn tronie trekt deze film nog naar een ruime voldoende. Achja, het is een gaar rommeltje geworden met allemaal aan los zand hangende scenes met poppenfiguren en wat cameo's hier en daar. Maar hee, die Muppets kun je toch niet haten? Vond het wel aardig en de grappen waren zo flauw dat je er toch nog om kan lachen. Cijfer: 6,5

The Amazing Spider-Man 2 (2014) - IMDb
Ai, wat een flater weer in de Spiderman-serie. Sowieso heb ik niks met deze huilebalk. Vind het echt een oninteressant figuur. De film behandelt daarbij veel te veel verhaallijntjes, die maar niet kunnen boeien. Alleen Electro en de confrontaties met hem konden enigszins op mijn goedkeuring rekenen. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146824040
Enter the Void (2009) - IMDb



geen idee of veel mensen deze hebben gezien, een vriend van me radde hem me aan. nou komt die wel vaker met ietwat nare films, maar deze..

het gaat over een jongen, die wat drugs dealt in tokyo. hij wordt verraden, en als de politie komt vlucht ie een WC in, en wordt doodgeschoten.
vervolgens stijgt ie, 1st person, uit zn lichaam, en overziet al zwevend zn dode lichaam, en zweeft verder rond in zn wereldje , bij zn zus, een maat, bij zn lijk, heeft flashbacks uit zn jeugd....

klinkt misschien beetje zweverig, maar dit alles in een uitermate beklemmende sfeer, met hallucinerende licht en beeld effecten, gigantische para muziek en geluid, schokeffecten die je bijna een hartaanval bezorgen...

echt bizar. ik hoef hem nooit meer te zien, maar eigenlijk moet je hem wel gezien hebben. uniek, trippy.... men vind geesten altijd eng, maar hier blijkt het ook best vervelend om een geest te zijn...

8.5
  woensdag 19 november 2014 @ 22:09:01 #172
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_146824836
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:49 schreef pokkerdepok het volgende:
Enter the Void (2009) - IMDb

[ afbeelding ]

geen idee of veel mensen deze hebben gezien, een vriend van me radde hem me aan. nou komt die wel vaker met ietwat nare films, maar deze..

het gaat over een jongen, die wat drugs dealt in tokyo. hij wordt verraden, en als de politie komt vlucht ie een WC in, en wordt doodgeschoten.
vervolgens stijgt ie, 1st person, uit zn lichaam, en overziet al zwevend zn dode lichaam, en zweeft verder rond in zn wereldje , bij zn zus, een maat, bij zn lijk, heeft flashbacks uit zn jeugd....

klinkt misschien beetje zweverig, maar dit alles in een uitermate beklemmende sfeer, met hallucinerende licht en beeld effecten, gigantische para muziek en geluid, schokeffecten die je bijna een hartaanval bezorgen...

echt bizar. ik hoef hem nooit meer te zien, maar eigenlijk moet je hem wel gezien hebben. uniek, trippy.... men vind geesten altijd eng, maar hier blijkt het ook best vervelend om een geest te zijn...

8.5
Als je van nare films houdt en aangezien deze je zo beviel; check ook eens Irréversible. Als je die nog niet had gezien. Heeft weliswaar maar een paar flarden van dat zweverige, maar dat nare en de sfeer zit er wel goed in.
pi_146829737
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:09 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Als je van nare films houdt en aangezien deze je zo beviel; check ook eens Irréversible. Als je die nog niet had gezien. Heeft weliswaar maar een paar flarden van dat zweverige, maar dat nare en de sfeer zit er wel goed in.
ik zal eens checken, maar ik ben geen fan van nare films... deze was alleen wel erg goed.
  donderdag 20 november 2014 @ 12:28:22 #174
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_146838091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:09 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Als je van nare films houdt en aangezien deze je zo beviel; check ook eens Irréversible. Als je die nog niet had gezien. Heeft weliswaar maar een paar flarden van dat zweverige, maar dat nare en de sfeer zit er wel goed in.
Die is dan ook van dezelfde regisseur, Noe.
pi_146838729
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zal eens checken, maar ik ben geen fan van nare films... deze was alleen wel erg goed.
dan zou ik m overslaan, hij is vrij naargeestig.
Wie dit leest is hek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')