abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:09:58 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_145891869

Dit topic is voor iedereen die aan mountainbiken doet. Of je nou net met je gezicht in de modder ligt, al een tijdje de heuvels aan het beklimmen bent, of al jarenlange ervaring hebt en een flink stukje door kan trappen. Hier kunnen we elkaar tips en adviezen geven, foto's delen en uiteraard een leuke anekdote de ether in gooien.

Om alle vorige topicdelen te bekijken ga je naar: [Centraal] Mountainbike Topic

Trek
Specialized
Cannondale Scott
Giant
Cube
Canyon
Fuji
Merida
Stevens
Focus
GT Bergamont
Gary Fisher
Kona
Bulls

slangetje.gif BORRREETJEEE
fokava.jpg kanovinnie
crazy.gif Crazy-M
wielrenner.png MarcoD
2hhdcup.png Poiuytr
icon.jpg Flipmoehoe

Hoofdpagina's:
Dirty-Pages
Mountainbike.nl
MTB Routes NL
MTB Routes BE
Pagina's voor beginners:
Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.)
Sleutelen en onderhoud:
Park Tool site met guides voor al je sleutelwerk
Sleuteltips door bikers, voor bikers
Reviews en info over onderdelen
Bandenreviews

Online (MTB) Winkels
Cyclewear (Vooral kleding)
Futurumshop
Bobshop
Chain Reaction Cycles (Engelse webwinkel)
Bike Components (Duitse webwinkel)
Bikester (Nederlands, verzend uit Duitsland)
Mantel Bikeparts
Fietssportief Onderdelen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_145891933
29". _O_
pi_145892131
650B, 29" is sooooooooooo 2011.
pi_145892275
650B - 27,5er hier :)

waar ik veel fiets ben ik op de technische singletracks wel in het voordeel op een 29er denk ik..
(wacht op reactie van Poiytr :P )
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:23:09 #5
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_145892290
Nog een vraagje in verband met aanschaf nieuwe MTB.

Canyon heeft de Grand Canyon Al 5.9 voor 800 pleuro en de AL 6.9 voor 1000 euro. Verschil zijn de voorvork, de wielen en de cranks. De goedkope variant heeft Alex EN24 velgen met shimano naven. De duurdere variant Mavic Crossone's. Voorvork is RockShox 30 Gold TK 29 vs RockShox Reba RL.

Verschil is ondermeer gewicht. Is de 200 euro extra het waard voor de Mavic's en de Reba?
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_145896008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Klopt. Echter vind ik de stelling dat die tocht op een 26" niet te doen is ook wat apart
Hoho, didn't say that.

Ik denk gevoelsmatig dat een 29er of 27,5 makkelijker zal fietsen, dan een 26''
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:50:39 #7
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145896676
Nog niet op een 36" fietsen. :')
Jullie lopen allemaal hopeloos achter.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_145896783
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

waar ik veel fiets ben ik op de technische singletracks wel in het voordeel op een 29er denk ik..
Korte singletrack met veel bochten achter elkaar is een 26er of 27,5 gewoon veel sneller dan een 29er. Maar op rechte stukken maak je dat verschil zo weer goed met een 29er, ben ik nu wel stellig van overtuigd. Denk dat het al met al niet zo heel veel verschil zit tussen al die maten. Als je langer bent en lange benen hebt zoals ik ben ik wel over uit dat je beter een 29er kunt pakken dan een 26er.

Ik zat vanmiddag trouwens op die Duchenne heroes, zijn er nog meer van dit soort evenementen aankomende zomer los van al die sponsoracties? Weinig zin om maand lang bezig te zijn met geld inzamelen voor goede doelen :@
pi_145912269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Ik zat vanmiddag trouwens op die Duchenne heroes, zijn er nog meer van dit soort evenementen aankomende zomer los van al die sponsoracties? Weinig zin om maand lang bezig te zijn met geld inzamelen voor goede doelen :@
Dus jij wilt wel aan een toffe goede doelen tocht meedoen, lekker ritje, mooi uitgezet, bevoorrading, motorbegeleiding onderweg etc, maar niet de moeite ervoor doen om geld in te zamelen?
Ok.

Maar goed, je hebt dus de ride for the roses, Alp du 6, run for kika, roparun, ga zo maar door. Wel vooraf je ooms en tantes vragen of ze 10 ¤-cent per gefietste km of hoogtemeter willen betalen he :)

Wil je geen gezeik met sponsor dit&dat en zieke kindjes, dan gewoon meedoen aan een toffe MTB-marathon of prestatierit. Veelal in de Ardennen, bij ons worden ze niet zoveel georganiseerd. Ik zou alleen de Bart brentjes challenge kunnen bedenken in Nederland.
Let wel. Gave tochten kosten geld. Waar je in Nederland een keer 6 of 8 ¤ moet betalen voor een MTB toertocht inclusief 1 limonade stop, kosten dit soort marathons rustig 30¤ of meer. Maar daar heb je dan wel een gave ervaring voor!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_145922727
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dus jij wilt wel aan een toffe goede doelen tocht meedoen, lekker ritje, mooi uitgezet, bevoorrading, motorbegeleiding onderweg etc, maar niet de moeite ervoor doen om geld in te zamelen?
Ok.

Maar goed, je hebt dus de ride for the roses, Alp du 6, run for kika, roparun, ga zo maar door. Wel vooraf je ooms en tantes vragen of ze 10 ¤-cent per gefietste km of hoogtemeter willen betalen he :)

Wil je geen gezeik met sponsor dit&dat en zieke kindjes, dan gewoon meedoen aan een toffe MTB-marathon of prestatierit. Veelal in de Ardennen, bij ons worden ze niet zoveel georganiseerd. Ik zou alleen de Bart brentjes challenge kunnen bedenken in Nederland.
Let wel. Gave tochten kosten geld. Waar je in Nederland een keer 6 of 8 ¤ moet betalen voor een MTB toertocht inclusief 1 limonade stop, kosten dit soort marathons rustig 30¤ of meer. Maar daar heb je dan wel een gave ervaring voor!
- Mergelheuvelland 2 daagse
- Limburgs mooiste
- Groesbeeks gruwelijkste
- 8 van Oost Brabant
- Gulbergen24
- Verder zijn er nog talloze marathon wedstrijden en 24uurs wedstrijden.

Er wordt in Nederland elke week iets georganiseerd, of het nu een toertocht is of een marathon of een 24 uurs. Ik weet niet waarom je denkt dat er niets te doen is. Wel is het vooral te doen in het Zuiden van Nederland.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_145937792
morgen niet fietsen :'( :'( :'(
mtb staat bij fiestenmaker voor compleet nieuw cassete/tandwielen/ketting
is behoorlijk weg gesleten (rijd behoorlijk wat km per jaar denk wel zeker 4000km en ok flink tempo dus heeft zwaar verduren)tja 1 x per jaar goed vervangen
pi_145943966
Ik ben vandaag toegetreden tot het schaduwgebied tussen wielrennen en MTB'en: heb een cyclocrosser gekocht :)

Nog vollere schuur en nog meer dingen om uit te kiezen. Ga bij de eerstvolgende MTB tochten gewoon gebruiken, ook als m'n maatjes wel op hun MTB gaan. Techniek en bochtenwerk op een crosser zullen heel anders zijn dan ik gewend ben, dus ik ben benieuwd!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 26 oktober 2014 @ 08:03:53 #13
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_145950010
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Nog niet op een 36" fietsen. :')
Jullie lopen allemaal hopeloos achter.
[ afbeelding ]
Ah, je hebt de fatbike zelfs maar overgeslagen:

Op de Bikemotion was er ook een stand met een elektrische full-suspension fatbike :D Ik weet alleen niet meer welk merk dat was.

edit: ah, het was Bulls:

(volgens mij zijn ze vergeten wat lucht in de voorvork te doen...)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_145960290
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:36 schreef amp25 het volgende:
morgen niet fietsen :'( :'( :'(
mtb staat bij fiestenmaker voor compleet nieuw cassete/tandwielen/ketting
is behoorlijk weg gesleten (rijd behoorlijk wat km per jaar denk wel zeker 4000km en ok flink tempo dus heeft zwaar verduren)tja 1 x per jaar goed vervangen
Wat krijg voor groep krijg je er weer op en hoeveel euro was je kwijt?

Deze week een kettingslijtagemeter gekocht, was benieuwd hoe mijn ketting er aan toe was.
Nu 2800km gefietst en op 0,75 valt ie er nog niet helemaal doorheen misschien 1mm aan de onderkant van de ketting en op 1,0 valt ie er helemaal niet doorheen. Wat is wijsheid; een nieuwe ketting er nu nog opleggen of cassette, tandwielen en ketting vervangen in de lente/ zomer?
Overigens schakelt mijn bike nog als een zonnetje, ketting is er nog maar 1 keer afgelopen dacht ik.
Koop volgende keer denk ik twee kettingen en wissel om de 500a750km hoop zo langer door te kunnen.

Vandaag 51km gefietst met 650hms. Conditie blijft mooi op peil heb ik het gevoel ook al ben ik qua kilometers de afgelopen weken fors terug gegaan. Vandaag een 2 keer een klim van 7% op het midden buitenblad op gefietst, geeft wel een kick staand dansen op de bike allemaal andere bikers inhalen terwijl hun zitten te harken op het zadel :D
pi_145960688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 18:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Korte singletrack met veel bochten achter elkaar is een 26er of 27,5 gewoon veel sneller dan een 29er. Maar op rechte stukken maak je dat verschil zo weer goed met een 29er, ben ik nu wel stellig van overtuigd. Denk dat het al met al niet zo heel veel verschil zit tussen al die maten. Als je langer bent en lange benen hebt zoals ik ben ik wel over uit dat je beter een 29er kunt pakken dan een 26er.

Transalp :P
pi_145960781
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:03 schreef FHR het volgende:
Op de Bikemotion was er ook een stand met een elektrische full-suspension fatbike :D Ik weet alleen niet meer welk merk dat was.

[ afbeelding ]
:{ :( ;( :'( :') :N :r
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145964448
vind die fatbikes er ook niet uitzien, zijn net waterfietsen..

ff flink trappen en je bent in Engeland :P

(al zullen ze best lekker fietsen :))
  zondag 26 oktober 2014 @ 18:17:48 #18
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145965503
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 08:03 schreef FHR het volgende:

[..]

Ah, je hebt de fatbike zelfs maar overgeslagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Modegrill, 1,85"/2" breed is jarenlang genoeg geweest, waarom zou je dan nu ineens 4" breed nodig zijn. :{w :P
quote:

[ afbeelding ]

(volgens mij zijn ze vergeten wat lucht in de voorvork te doen...)
Koop dan gewoon een brommertje om door de bos te crossen. :')

quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 15:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]
Deze week een kettingslijtagemeter gekocht, was benieuwd hoe mijn ketting er aan toe was.
Nu 2800km gefietst en op 0,75 valt ie er nog niet helemaal doorheen misschien 1mm aan de onderkant van de ketting en op 1,0 valt ie er helemaal niet doorheen. Wat is wijsheid; een nieuwe ketting er nu nog opleggen of cassette, tandwielen en ketting vervangen in de lente/ zomer?
Overigens schakelt mijn bike nog als een zonnetje, ketting is er nog maar 1 keer afgelopen dacht ik.
Koop volgende keer denk ik twee kettingen en wissel om de 500a750km hoop zo langer door te kunnen.
Ik zou er nu nog een nieuwe ketting op gooien, als die dan af is moet je waarschijnlijk je cassette dan pas vervangen. Ketting is maar 2 tientjes ofzo.
quote:
Vandaag 51km gefietst met 650hms. Conditie blijft mooi op peil heb ik het gevoel ook al ben ik qua kilometers de afgelopen weken fors terug gegaan. Vandaag een 2 keer een klim van 7% op het midden buitenblad op gefietst, geeft wel een kick staand dansen op de bike allemaal andere bikers inhalen terwijl hun zitten te harken op het zadel :D
Ik heb vandaag 2 uurtjes gefietst en het ging kut. Slecht geslapen vannacht (kinderen hinderen. :{w ) Had eerst in de planning om de toertocht in Diever te fietsen maar ben blij dat ik mijn standaard rondje even gedaan heb.
pi_145965519
Gister toertocht gereden, zeer fijn op een zaterdag maar druk was het niet. Kwam bij het inschrijven iemand tegen die ook alleen was en met hem zo'n 50 km samen gefietst. Hij op een 29er en ik op een 26er. Kon merken dat hij op de rechte stukken veel makkelijker aan het trappen was maar in de bossen had ik weer mijn voordeel. Stiekem wil ik ook een nieuwe mountainbike maar weet niet of ik dan zou gaan voor een 29er of een tussenmaat.

Met heen en terug fietsen erbij stond er net geen 100 km op Strava. http://www.strava.com/activities/211362601
pi_145969111
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:18 schreef luc.sken het volgende:
Gister toertocht gereden, zeer fijn op een zaterdag maar druk was het niet. Kwam bij het inschrijven iemand tegen die ook alleen was en met hem zo'n 50 km samen gefietst. Hij op een 29er en ik op een 26er. Kon merken dat hij op de rechte stukken veel makkelijker aan het trappen was maar in de bossen had ik weer mijn voordeel. Stiekem wil ik ook een nieuwe mountainbike maar weet niet of ik dan zou gaan voor een 29er of een tussenmaat.

Met heen en terug fietsen erbij stond er net geen 100 km op Strava. http://www.strava.com/activities/211362601
Had in de planning om deze ook te fietsen zaterdag, route ziet er ook goed uit.
Flink wat bos gepakt!

De laatste toertochten van mij vielen wat tegen vandaar besloten hem niet te doen.
Moest ook al op tijd met de vrouw en de kleine naar Duiven, besloten de fiets mee te nemen en daar de Zeddam route te rijden.

Vrijdag hadden ze de balhoofdlagers vervangen, maar tijdens het fietsen kwam er weer opnieuw speling.
Weer aardig lopen ergeren..
Thuis het stuur losgedraaid en de bout van het stuur aangedraaid, zat hij gewoon aardig los.
Niet zo gek ook dat het steeds erger werd tijdens de route.

Nu maar afwachten of hij goed blijft zitten.

http://www.strava.com/activities/211465292

Heb ook een actioncam gekocht (de sj4000 wifi) en deze getest tijdens de route.
Filmpje komt vanavond / morgen wel op YT, zal de link hier dan plaatsen.
Had hem eerst op het stuur, hier zat hij wel goed..
Maar hij zakte steeds naar beneden, dit maar ff verhelpen want beeld is zo wel goed stabiel.
Had de camera daarna op de helm gedaan maar dan schud de camera als een gek..

Filmpje is niet spectaculair ofzo.. ga binnenkort is proberen wat leuks in elkaar te draaien :)
pi_145969311
quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 18:17 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik zou er nu nog een nieuwe ketting op gooien, als die dan af is moet je waarschijnlijk je cassette dan pas vervangen. Ketting is maar 2 tientjes ofzo.

[..]

Ik heb vandaag 2 uurtjes gefietst en het ging kut. Slecht geslapen vannacht (kinderen hinderen. :{w ) Had eerst in de planning om de toertocht in Diever te fietsen maar ben blij dat ik mijn standaard rondje even gedaan heb.
Soms heb je er van die dagen bij zitten dat het voor geen meter wil, al moet je er soms ook doorheen (heb ik soms af en toe). Vaak genoeg op het punt gestaan om huiswaarts te gaan maar toch nog singletrack maar pakken en dan kom je ineens in de normale flow.

http://www.fietssportiefo(...)MC_X10-93_114_ZI/GR/

Dit de goede ketting? Heb geloof ik een KMC ketting, iig wel 10 speed aandrijving.
Nog niet naar prijzen gekeken, deze week goedkoopste maar opzoeken.
Is het trouwens moeilijk om een ketting op maat te maken? Hoe bepaal je de juiste maat, ben echt een noob als het aankomt op sleutelen.
pi_145969468
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:46 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

.....
Nice, zo'n SJ4000 wil ik misschien ook nog halen voor het skiën volgend jaar.
Ben benieuwd naar je video.
Las op mtb forum al dat Zeddam route echt bijzonder slecht bij lag, heb je al eens eerder daar over gehoord. Schijnbaar kan die route weinig regen aan?
pi_145970847
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:54 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nice, zo'n SJ4000 wil ik misschien ook nog halen voor het skiën volgend jaar.
Ben benieuwd naar je video.
Las op mtb forum al dat Zeddam route echt bijzonder slecht bij lag, heb je al eens eerder daar over gehoord. Schijnbaar kan die route weinig regen aan?
Echt geen verkeerde camera is het.
Zitten echt gigantisch veel accessoires bij.
Wat je evt te kort komt bestel je ook gewoon weer via ebay.
Zo heb ik er nog een chest mount en een floater bij gekocht.

Heb zelf de sj4000 wifi versie, 82 euro was hij bij banggood.
De sj4000 zonder wifi zit je nog niet aan de 65 euro geloof ik.
Vind wifi wel handig omdat je zo kan zien of hij goed afgesteld staat.
Zo ook op mijn helm, ff wifi erbij aan en zag direct dat de hoogte goed was.
Anders moet je eerst een stukje filmen, dit terugkijken en zo de camera afstellen.
Ook kan je direct de foto's of video's naar je mobiel / tablet sturen en ze direct terugkijken.
Ik vond het die meerprijs wel waard..

Maar genoeg geluld, hierbij de video.
Wat simpel knip en plakwerk is het nog.

edit: na wat regen is de route echt slecht zoals je ziet.
Veel modderstukken op altijd dezelfde plaatsen.
Voor de rest gaat het wel hoor, maar de plekken wie hier op film staan zijn echt slecht.
Op de meeste stukken kan je gewoon doortrappelen :)

Als we weer is Haaksbergen doen, of een andere route zal ik hem meenemen :)
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:31:22 #24
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_145971136
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:51 schreef poiuytr het volgende:

http://www.fietssportiefo(...)MC_X10-93_114_ZI/GR/

Dit de goede ketting? Heb geloof ik een KMC ketting, iig wel 10 speed aandrijving.
Nog niet naar prijzen gekeken, deze week goedkoopste maar opzoeken.
Is het trouwens moeilijk om een ketting op maat te maken? Hoe bepaal je de juiste maat, ben echt een noob als het aankomt op sleutelen.
Dat is inderdaad een goede, je kan lichtere kettingen krijgen, maar die zijn weer duurder. Deze voldoet. Verder maakt het merk niet zoveel uit, zolang hij maar 10 speed is. Ik vind de missing link die je hier bij krijgt wel handig. Shimano heeft nog een breekstift bij hun kettingen. Die haal je dus niet zomaar weer uit elkaar.

Ketting kan je natuurlijk weer net zo lang maken als de ketting die er op zit.
Maar anders: Ketting over het grootste blad voor en over het grootste blad achter halen zonder hem door de derailleur te halen, de lengte die je dan nodig bent + 2 schakels.
pi_145973765
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:25 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

....
tzt contact ik je dan wel even welke ik moet hebben.
Hoe smaakte de kruidkoek?

Wat ligt die route er trouwens slecht bij zeg.
Ook veel mensen die op de route lopen, fietsen die er niet thuis horen.
Welke toertochten heb je aankomende tijd op de planning staan, die wellicht voor mij ook interessant kunnen zijn en binnen <1uur rijden

quote:
10s.gif Op zondag 26 oktober 2014 20:31 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ketting kan je natuurlijk weer net zo lang maken als de ketting die er op zit.
Maar anders: Ketting over het grootste blad voor en over het grootste blad achter halen zonder hem door de derailleur te halen, de lengte die je dan nodig bent + 2 schakels.
Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om die ketting eraf te halen en op te leggen?
Dank iig, bestel er aankomende week één en ga het proberen zelf te fiksen. Moet beetje meer gaan doen zelf aan mijn fiets. Deze winter wil ik bijvoorbeeld body keer schoonmaken, kabels keer langslopen en wellicht likje vet erop.
pi_145974495
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

tzt contact ik je dan wel even welke ik moet hebben.
Hoe smaakte de kruidkoek?

Wat ligt die route er trouwens slecht bij zeg.
Ook veel mensen die op de route lopen, fietsen die er niet thuis horen.
Welke toertochten heb je aankomende tijd op de planning staan, die wellicht voor mij ook interessant kunnen zijn en binnen <1uur rijden

[..]

Heb ik nog speciaal gereedschap nodig om die ketting eraf te halen en op te leggen?
Dank iig, bestel er aankomende week één en ga het proberen zelf te fiksen. Moet beetje meer gaan doen zelf aan mijn fiets. Deze winter wil ik bijvoorbeeld body keer schoonmaken, kabels keer langslopen en wellicht likje vet erop.
die kruidkoek had ik echt nodig, had de hele dag te weinig gegeten.
Niks geen puf in de benen.
Na die kruidkoek en een flinke slok ranja ging het beter :)

Het filmpje had ik al zo gemaakt dat die mensen opvielen, normaal eigenlijk nooit zoveel last van daar.
Zaterdag was het wel extreem qua wandelaars met honden en hardlopers!
kwaliteit van de camera valt me in ieder geval niet tegen :)

Qua toertochten weinig in de planning.
opties zijn: 16 november Ommen of de lutte
30 november Zelhem

andere weekenden zal wel iets in de buurt zijn..
Lochem of iets anders leuks :)

Ketting kan je eraf halen met je multitool, als daar zo'n kettingpons op zit.
werkt niet zo fijn als een losse kettingpons, maar voor nood heb ik hem altijd bij me.
Daar kan je hem ook weer mee vastmaken, maar fijnste werkt toch zo'n powerlink :)
pi_145977192
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:24 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

die kruidkoek had ik echt nodig, had de hele dag te weinig gegeten.
Niks geen puf in de benen.
Na die kruidkoek en een flinke slok ranja ging het beter :)

Het filmpje had ik al zo gemaakt dat die mensen opvielen, normaal eigenlijk nooit zoveel last van daar.
Zaterdag was het wel extreem qua wandelaars met honden en hardlopers!
kwaliteit van de camera valt me in ieder geval niet tegen :)

Qua toertochten weinig in de planning.
opties zijn: 16 november Ommen of de lutte
30 november Zelhem

andere weekenden zal wel iets in de buurt zijn..
Lochem of iets anders leuks :)

Ketting kan je eraf halen met je multitool, als daar zo'n kettingpons op zit.
werkt niet zo fijn als een losse kettingpons, maar voor nood heb ik hem altijd bij me.
Daar kan je hem ook weer mee vastmaken, maar fijnste werkt toch zo'n powerlink :)
Hier is aankomende weken ook niet echt wat leuks. 8nov pas weer Holterberg ATB tocht. Zijn daar de route ook aan het aanpassen. 9 nov ook nog Tubbergen een tocht. Camera kwaliteit is goed ja, ding is bijna evengoed als een gopro als ik de verhalen moet geloven van iedereen in china topic en reviews. Helemaal als je denk ik prijs/kwaliteit gaat kijken.

ps het is leest eenvoudiger als je achter elkaar typt en minder alinea's gebruikt ;)
pi_145979571
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hier is aankomende weken ook niet echt wat leuks. 8nov pas weer Holterberg ATB tocht. Zijn daar de route ook aan het aanpassen. 9 nov ook nog Tubbergen een tocht. Camera kwaliteit is goed ja, ding is bijna evengoed als een gopro als ik de verhalen moet geloven van iedereen in china topic en reviews. Helemaal als je denk ik prijs/kwaliteit gaat kijken.

ps het is leest eenvoudiger als je achter elkaar typt en minder alinea's gebruikt ;)
1 van die tochten zou ik misschien ook kunnen fietsen.
Morgen maar is met frau Flip eens over hebben.
Geen idee namelijk Hoe de agenda eruit ziet.
Die van de Holterberg lijkt me mooier qua omgeving btw.

Heb van de camera ook beelden naast elkaar gezien.
Vond het verschil geen 200 euro meerprijs waard.
Of dat de gopro meer fps heeft.
Dat zie je alleen terug in de slowmotion beelden.
De goedkoopste hero heeft ook alleen een vaste accu en ook geen scherm.
keuze was snel gemaakt :)
pi_145985886
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:12 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Toertochten wordt rond deze tijd toch altijd wat minder.
Zo vanaf Mei beginnen ze meestal pas weer.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_145985956
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

dit is het hoogseizoen van toertochten hier in de buurt :P

in de lente en zomer is er weinig tot niks te beleven!
pi_145986101
Hier in de buurt een paar veldtoertochten (Ede, Driebergen, Soest, Ermelo).

Totaal oubollig maar wel grappig wintervermaak. Lekker dat ze zo vroeg beginnen, dus het kost je geen hele dag, je bent voor de koffie alweer thuis c_/

[ Bericht 4% gewijzigd door quinoahipster op 27-10-2014 09:30:43 ]
pi_145986839
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:07 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dit is het hoogseizoen van toertochten hier in de buurt :P

in de lente en zomer is er weinig tot niks te beleven!
das wel lekker, voor mij echter te ver om even op en neer te rijden :P
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_145987120
Inderdaad het hoogseizoen, elke zondag van november staat er wat gepland. Aankomende zondag eerst een veldtoertocht in Winterswijk en de weken ernaar, Beltrum, Aalten, Varsseveld en laatste zondag van november in Zelhem.

Allemaal mooi in de buurt! :)
pi_145987197
Varsseveld heb ik vorig jaar gefietst, die was wel tof.
ook leuk dat hij meestal een stukje over de schans gaat.

Beltrum en Winterswijk worden lastig qua agenda.
Aalten sla ik sowieso over, deze vorig jaar gefietst maar viel me gigantisch tegen.
Alleen maar weilanden en slootkanten gezien :(
pi_145987442
Achterhoek Wielerspektakel in Varsseveld zit altijd mooi in elkaar.

Kan mijn vorig jaar niet zo herinneren. Bij ons in Aalten is er nu een samenwerking met de hardloopvereniging, die lopen een dag ervoor op dezelfde parcours. Ben benieuwd, heb al wel één en ander op Strava voorbij zien komen hoe het dit jaar gaat worden.
pi_145987503
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:13 schreef luc.sken het volgende:
Achterhoek Wielerspektakel in Varsseveld zit altijd mooi in elkaar.

Kan mijn vorig jaar niet zo herinneren. Bij ons in Aalten is er nu een samenwerking met de hardloopvereniging, die lopen een dag ervoor op dezelfde parcours. Ben benieuwd, heb al wel één en ander op Strava voorbij zien komen hoe het dit jaar gaat worden.
Gesink is ook al leuke paden aan het zoeken zie ik op strava ;)
Net nog bij de opel garage geweest in Aalten om een auto van het werk erheen te brengen.
De weg ernaartoe van beide kanten afgesloten ivm snoeiwerkzaamheden :(
(heb maar ff een bord aan de kant geschoven :P)
pi_145987686
quote:
2s.gif Op maandag 27 oktober 2014 09:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Het mountainbike seizoen begint juist nu pas, vandaar ook dat ik raak opkeek dat er in de buurt niet echt veel tochten waren aankomende 2weken. Seizoen loopt juist in de herfst/ winter, meeste racers stappen dan ook op de mtb.
pi_145987882
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:22 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Het mountainbike seizoen begint juist nu pas, vandaar ook dat ik raak opkeek dat er in de buurt niet echt veel tochten waren aankomende 2weken. Seizoen loopt juist in de herfst/ winter, meeste racers stappen dan ook op de mtb.
http://www.ntfu.nl/Kalender/Kalender.aspx ;)
Ik luister NL-Talig
pi_145991817
quote:
Huh? Site ken ik ja, alleen staan er voor aankomend weekend weinig leuke tochten op de in buurt net zoals afgelopen weekend.
pi_145992312
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:53 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Huh? Site ken ik ja, alleen staan er voor aankomend weekend weinig leuke tochten op de in buurt net zoals afgelopen weekend.
aah ok :)
dacht er in 1 keer aan dat daar alles opstaat :)

Had dit weekend beter kunnen gaan fietsen :')
Nu last van spierpijn in de benen :X
Ik luister NL-Talig
pi_145992857
ik gebruik de mountainbike kalender app.
daar voer je je postcode in, en in welke straal je de toertochten wil zien.
Daarna zet hij alles in een lijst, bij elke toertocht staan de aanvangstijden, adres en link naar de website van de organiserende vereniging voor meer info.

Enigste wat je dan niet ziet is hoeveel sterren hij krijgt van de NFU :)
(en wat het inschrijfgeld is)
pi_145994023
Voor de mensen die wat anders willen dan een toertocht is er volgende maand hier in Vlaardingen een soort tijdrit over het parcours ( 9km ) iedereen start individueel. Als ik m'n bike af heb tegen die tijd en een beetje parcourskennis heb opgedaan zal ik misschien ook nog een poging wagen.

http://www.vankortenhof.nl/atb-kampioenschap-sp-71.html
pi_145996235
Lijkt mij wel super vet om aan zoiets deel te nemen, jammer dat het aan de andere kant van het land is. :{
pi_146025744
vanavond eens kijken bij de wintertraining van fietsclub de Stofwolk.
Rondjes fietsen op de wielerbaan, met ook een paar bultjes en klein parcourtje wat ze op de binnenbaan hebben gebouwd.
Maat van me fietst ook die trainingen, is altijd sneller als mij en fietst hier altijd achteraan.
Want er fietsen veel cyclocrossers mee en tja, die houd ik echt niet bij op mijn MTB.

Maar wel benieuwd of ik het leuk vind en het vaker zal doen.
Wel jammer dat het op de dinsdagavond is, aangezien de meeste toertochten op zondag zijn en er dan maar 1 dag tussen zit :)
Achja... We zullen het zien vanavond!
pi_146030494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
Rondjes fietsen op de wielerbaan, met ook een paar bultjes en klein parcourtje wat ze op de binnenbaan hebben gebouwd.
Maat van me fietst ook die trainingen, is altijd sneller als mij en fietst hier altijd achteraan.
Want er fietsen veel cyclocrossers mee en tja, die houd ik echt niet bij op mijn MTB.

Wel jammer dat het op de dinsdagavond is, aangezien de meeste toertochten op zondag zijn en er dan maar 1 dag tussen zit :)
Goed bezig, alleen maar goed voor de conditie dit. Dag rust is meer dan genoeg hoor tenzij je echt 120km+ of zo heb gefietst. In ieder geval zorgen dat je niet in het laatste wiel hangt of daarvoor, dat kost alleen maar meer energie. In groep fietsen krijg je snelheid van en wordt je hard van als de rest sneller is. Doe volgende keer hsm band om bij het spinnen wel benieuwd hoe hoogt hs ligt, ga vaak helemaal kapot en ben drijfnat van het zweet. Kon afgelopen weekend al merken dat ik meer kracht in de benen had na nog maar 2x uur te hebben gespind.
pi_146030711
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 10:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

Das wel tof en goed voor de conditie idd.
Ik denk toch maar iets ga doen met spinnen ofzo
Ik luister NL-Talig
pi_146032041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig, alleen maar goed voor de conditie dit. Dag rust is meer dan genoeg hoor tenzij je echt 120km+ of zo heb gefietst. In ieder geval zorgen dat je niet in het laatste wiel hangt of daarvoor, dat kost alleen maar meer energie. In groep fietsen krijg je snelheid van en wordt je hard van als de rest sneller is. Doe volgende keer hsm band om bij het spinnen wel benieuwd hoe hoogt hs ligt, ga vaak helemaal kapot en ben drijfnat van het zweet. Kon afgelopen weekend al merken dat ik meer kracht in de benen had na nog maar 2x uur te hebben gespind.
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 12:58 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Das wel tof en goed voor de conditie idd.
Ik denk toch maar iets ga doen met spinnen ofzo
Het is ook echt bedoeld voor de wielrenners daar om de conditie op peil te houden.
Meeste hebben er een cyclocrosser bij, dus tempo ligt echt hoog.
Zal vast het langzaamste zijn, maar hoop dat ik me daar niet teveel aan stoor.
Kan het een paar x proberen voordat je lid moet worden, heb er voor vanavond wel zin in :D

Spinnen is niks voor mij, lekker buiten bezig zijn is alles heb ik gemerkt.
Vroegah wel vaak naar de sportschool gegaan, maar daar moest ik mezelf echt elke week toe dwingen.
Nu met mountainbiken stap ik met plezier op de fiets, kijk er zelfs naar uit om weer een rondje te kunnen maken *D
pi_146032298
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

[..]

Het is ook echt bedoeld voor de wielrenners daar om de conditie op peil te houden.
Meeste hebben er een cyclocrosser bij, dus tempo ligt echt hoog.
Zal vast het langzaamste zijn, maar hoop dat ik me daar niet teveel aan stoor.
Kan het een paar x proberen voordat je lid moet worden, heb er voor vanavond wel zin in :D

Spinnen is niks voor mij, lekker buiten bezig zijn is alles heb ik gemerkt.
Vroegah wel vaak naar de sportschool gegaan, maar daar moest ik mezelf echt elke week toe dwingen.
Nu met mountainbiken stap ik met plezier op de fiets, kijk er zelfs naar uit om weer een rondje te kunnen maken *D
Ben bang dat ik hetzelfde heb, liever buiten dan binnen bezig
Ik luister NL-Talig
pi_146032797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
Inderdaad. Kan nu ook alleen maar in het weekend fietsen maar het is 'verslavend'. :P
pi_146033052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 13:53 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Inderdaad. Kan nu ook alleen maar in het weekend fietsen maar het is 'verslavend'. :P
dat heb ik ook :)
Altijd ff op mtb kalender kijken wat er in de buurt te doen is.
Dit weekend is er weer 1 in Winterswijk.
Thuis nog ff overleggen, maar denk dat ik die wel ga fietsen.
Weersvoorspellingen zijn goed (op morgen na dan)
pi_146036037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:01 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dat heb ik ook :)
Altijd ff op mtb kalender kijken wat er in de buurt te doen is.
Dit weekend is er weer 1 in Winterswijk.
Thuis nog ff overleggen, maar denk dat ik die wel ga fietsen.
Weersvoorspellingen zijn goed (op morgen na dan)
weervoorspellingen zijn juist slecht voor de MTBer :P
Ik luister NL-Talig
pi_146041954
MTB'en is een zomersport.
pi_146042045
Zo vandaag m'n vork ontvangen. Frame ga ik houden, het totaal plaatje gaat er denk ik prima uit zien.

pi_146046552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

Mijn vader heeft net zaterdag een 650B gekocht: Focus Raven 3. met 20% korting. ( Mijn vader is behoorlijk klein, framemaat S. 29 inch wielen zijn dus te groot.)( deze: http://www.focus-bikes.co(...)7r/raven-27r-30.html)
Rijd zelf nog altijd een 26"er maar de volgende word een 29"er. En dan wellicht een Canyon. Die blauwe Grand Canyon AL vind ik erg mooi, maar eerst volgend voorjaar mijn A-rijbewijs en een leuke motor. :)

Qua toertochten: Zaterdag ga ik de tocht van Zuidlaren doen en de week erop die van Assen. Zuidlaren wordt 25KM, Assen 35 km denk ik. Heb al best wel lang geen grote afstanden gefietst helaas, dus rustig aan weer opbouwen. Als de 25km 2 vingers in de neus is gaan we in Assen de 50 doen. Kan mijn vader zijn nieuwe bike direct goed testen.

Mooi frame trouwens Kamikazebanaan :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Marco001 op 28-10-2014 20:08:41 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146062214
gisteren meegetraind bij de Stofwolk in Eibergen.
Hebben ze een wintertraining voor de cyclocrossers (en een paar verdwaalde MTB-ers ;) )
Waar ik vooraf bang voor was is me 100% meegevallen!
Ik was bang dat ik niet mee kon komen in het peleton.
Had een paar weken terug gekeken, en ze gingen toch een partij hard de baan over!!

Maar bleef goed in het wiel en ging op mijn MTB, echt zonder flink moeite te hoeven doen lekker mee met zo'n 35 / 40 km/h.
Dat zie ik mezelf alleen op de weg nog niet voor elkaar krijgen :)

Verder nog flink wat rondjes over het binnenparcours gereden waar ze ook een aantal bultjes hadden gemaakt.

Vond het een leuke training, denk dat ik wel vaker mee ga doen.

http://www.strava.com/activities/212834837

(cross ;) post vanuit het wielren topic)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:40:23 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146062627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:06 schreef kamikazebanaan het volgende:
Zo vandaag m'n vork ontvangen. Frame ga ik houden, het totaal plaatje gaat er denk ik prima uit zien.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Lelijk zo zonder banden :@
pi_146062746
net als in de oorlog #jeweettoch!
pi_146066368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lelijk zo zonder banden :@
Het budget liet banden niet toe dus we gaan old skool
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:11:23 #59
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_146066439
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:08 schreef kamikazebanaan het volgende:

[..]

Het budget liet banden niet toe dus we gaan old skool
#WOIIstyle #houtenbanden #lekkerrammen
pi_146074563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 08:12 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteren meegetraind bij de Stofwolk in Eibergen.
Hebben ze een wintertraining voor de cyclocrossers (en een paar verdwaalde MTB-ers ;) )
Waar ik vooraf bang voor was is me 100% meegevallen!
Ik was bang dat ik niet mee kon komen in het peleton.
Had een paar weken terug gekeken, en ze gingen toch een partij hard de baan over!!

Maar bleef goed in het wiel en ging op mijn MTB, echt zonder flink moeite te hoeven doen lekker mee met zo'n 35 / 40 km/h.
Dat zie ik mezelf alleen op de weg nog niet voor elkaar krijgen :)

Verder nog flink wat rondjes over het binnenparcours gereden waar ze ook een aantal bultjes hadden gemaakt.

Vond het een leuke training, denk dat ik wel vaker mee ga doen.

http://www.strava.com/activities/212834837

(cross ;) post vanuit het wielren topic)
Goed bezig! Moet je ook contributie of dergelijke betalen?
Raar dat Strava aangeeft dat je niks geen hoogtemeters hebt gemaakt. Hoe werd de training ingedeeld? 2 snelle rondjes dan rustig dan weer snel of zat er geen opbouw of wat in. Zie namelijk allemaal verschillende tijden. Heb je je trouwens al aangemeld bij de NTFU? Had het een keer gedaan aangezien het "slechte weer" begonnen is.

Aankomende week krijgen we teamkleding na halfjaar eindelijk :D
pi_146083322
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:45 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig! Moet je ook contributie of dergelijke betalen?
Raar dat Strava aangeeft dat je niks geen hoogtemeters hebt gemaakt. Hoe werd de training ingedeeld? 2 snelle rondjes dan rustig dan weer snel of zat er geen opbouw of wat in. Zie namelijk allemaal verschillende tijden. Heb je je trouwens al aangemeld bij de NTFU? Had het een keer gedaan aangezien het "slechte weer" begonnen is.

Aankomende week krijgen we teamkleding na halfjaar eindelijk :D
jup, je hebt verschillende soorten lidmaatschappen.
Ik zou dan alleen voor de wintertrainingen lid worden, geen idee wat het de kosten ervan zijn.
Zullen wel niet aso hoog zijn (hoop ik :))
Maar eerst heb je nog een aantal keer dat je kan proberen om te kijken of het wat voor je is.
Geloof dat je 4x mag meefietsen, zal dan volgend jaar waarschijnlijk lid worden.

Hoogtemeters hadden de andere fietsers ook niet echt toch.
Terrein is ook vlak, op het bultje van 1,50 meter hoog dan.
Denk dat strava dat niet ziet, dunno.. ook niet zo belangrijk :)

De training begon met een x aantal ronden intrappen op de 400 meter baan.
De voorste 2 gingen bij start/finish opzij en sluiten achteraan weer aan.
Hier hebben we flink doorgetrapt, maar was prima bij te benen zo in het wiel.
Daarna deden we op het gras wat rek en strek oefeningen.
Er was een trainer die alles leidde, floot telkens en dan werd er een andere oefening gestart.
Na die rek oefeningen weer een aantal rondjes gedraaid met ook het achterste gedeelte waar je op het gras fietste met de 3 bultjes.
Verder op het binnen terrein wat rondjes gemaakt waar je telkens moest uitklikken en over een balk moest springen met de fiets in je hand.
Dit allemaal achter elkaar aan.

Leuke oefening was dat 2 man van de groep weg moesten fietsen en zo snel mogelijk weer aan moesten sluiten zodat je weer ff rustig aan kon doen.
Dit was ook op het zand op de binnenbaan.
Als laatste 5 minuten vol gas op het binnenparcour, 2 minuten bijkomen op de 400 mtr baan, en dat 3x over.
Op het laatst waren de benen wel op!

Toen snel naar binnen voor nog een bakkie koffie en hup naar huis om op de bank te ploffen!
Zo zag de training er zo ongeveer uit :)

Denk dat er in totaal 20 cyclocrossers meereden en 5 mountainbikers.
Leuke groep dus!
Paar mensen die ook pas voor de 2de keer meereden, daar kon ik me aardig aan optrekken.
Volgende week als het goed is weer meetrainen, kijken of ik dan ook nog meekom :P

Maar eerst zondag de toertocht van Winterswijk rijden, 55km in de planning
pi_146084204
Klinkt als een lekker pittige training. :o
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_146089458
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:20 schreef Marco001 het volgende:
Klinkt als een lekker pittige training. :o
Was het ook wel. Enige basis conditie is wel vereist :)
Normaal is het voor mij alleen op de singletrack volle bak knallen.
Nu moest je wat langer achter elkaar voluit, maar er zaten ook genoeg momenten in de training waar je ff op adem kon komen.
Wie weet ga ik volgende week wel kapot! We shall see :)
pi_146092334
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Was het ook wel. Enige basis conditie is wel vereist :)
Normaal is het voor mij alleen op de singletrack volle bak knallen.
Nu moest je wat langer achter elkaar voluit, maar er zaten ook genoeg momenten in de training waar je ff op adem kon komen.
Wie weet ga ik volgende week wel kapot! We shall see :)
Klinkt goed die training, baal er van dat wij dat soort trainingen nooit doen.
Bij ons vaak techniek training of conditie training op singletracks maar niet op asfalt.
Alleen na een training naar huis fietsen gaat het snoeihard. Klopt die gemiddelde snelheid wel 21.7kmh? Neem aan dat dat toch wel veel harder is gegaan op de baan.

Aanstaande vrijdag vrij dan ga ik denk ik stuk fietsen wordt goed weer.
pi_146094796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:39 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Klinkt goed die training, baal er van dat wij dat soort trainingen nooit doen.
Bij ons vaak techniek training of conditie training op singletracks maar niet op asfalt.
Alleen na een training naar huis fietsen gaat het snoeihard. Klopt die gemiddelde snelheid wel 21.7kmh? Neem aan dat dat toch wel veel harder is gegaan op de baan.

Aanstaande vrijdag vrij dan ga ik denk ik stuk fietsen wordt goed weer.

Snelheid klopt wel zoals je ziet.
In het begin met in fietsen op de 400 meter baan ging het hard.
Daarna veel op het gras en zand dicht achter elkaar met de uit klik oefeningen etc.
Daar lag de snelheid natuurlijk wat lager.
Maar moe word je er wel van Haha.

Lekker zo'n dag vrij. Waar ga je fietsen?
hopelijk blijft het nog ff goed. Zou fijn zijn als met de toertocht zondag Het niet zo nat is overal.
pi_146105384
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Lekker zo'n dag vrij. Waar ga je fietsen?
hopelijk blijft het nog ff goed. Zou fijn zijn als met de toertocht zondag Het niet zo nat is overal.
Opwarmen met rondje Holten 25km, dan denk ik gps bestand fietsen 30km met de nodige hoogtemeters en dan richting Lemele en weer terug. Zwaar tochtje dus, maar neem er mooi rustig de tijd voor, mooi vroeg weg mocht het vanavond niet al te bont worden.
pi_146106361
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:50 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Opwarmen met rondje Holten 25km, dan denk ik gps bestand fietsen 30km met de nodige hoogtemeters en dan richting Lemele en weer terug. Zwaar tochtje dus, maar neem er mooi rustig de tijd voor, mooi vroeg weg mocht het vanavond niet al te bont worden.
woei, dat gaat een beste trip worden ^O^
Lekker man als je daar de tijd voor hebt, veel plezier vast!
pi_146113458
HELP!!!

Mijn broertje zoekt een mountainbike rond de 300 euro (2ehands).
Iemand tips?
People assume too much.
pi_146113491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:36 schreef very het volgende:
HELP!!!

Iemand tips?
Dat broertje van jou heeft serieuze plannen zeg
pi_146113533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat broertje van jou heeft serieuze plannen zeg
Net als ik destijds :Y
People assume too much.
pi_146114216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 14:36 schreef very het volgende:
HELP!!!

Iemand tips?
kun je misschien even 500 marktplaats linkjes posten van MTB's in 15 verschillende maten?

Kunnen wij determineren welke gejat zijn.
pi_146114257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 15:05 schreef muzas het volgende:

[..]

kun je misschien even 500 marktplaats linkjes posten van MTB's in 15 verschillende maten?

Kunnen wij determineren welke gejat zijn.
:6

ik had er 8...valt mee toch? :P
People assume too much.
pi_146118634
Iemand die weet of dit iets is?

http://link.marktplaats.nl/m857721359
People assume too much.
pi_146124560
Geen verkeerde fiets. Qua afmontage prima. Mavic velgen zijn ook goed.

Alleen is hij al wel 11 jaar oud.
Hoe zou de vering nog zijn en de lagers etc. Denk dat je voor dat bedrag wel een nieuwere 26er met dezelfde afmontage zou moeten kunnen vinden
pi_146141206
Zo, dit is hem uiteindelijk geworden: de Merida Big nine XT edition.

Gister m'n eerste km's gemaakt en dit fietst toch zeker makkelijker als m'n geleende 26'' . Ik heb nog steeds een grijns van oor tot oor, wat een geweldig ding!
Spring er zo nog ff op voor een snel rondje MTBen. Zo is fietsen wel heel erg leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')