Verwend tot het bot zijn heeft niets te maken met fatsoenlijk leven.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:01 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Of je bent een fatsoenlijk leven gewend.
Nou, nee.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 10:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]baas! Ik deel deze mening vol-ko-men. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik denk inderdaad ook dat dit voor de meeste gevallen geldt.
Dat hangt van je perspectief af.quote:
Of je hebt aanzienlijk meer te besteden... Het ligt er maar aan wat je gewoon bent. Dan ga je al snel dat tot norm verheffen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:50 schreef Metro2005 het volgende:
Als je 4k niet veel vindt kan je gewoon niet met geld omgaan, sorry.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:01 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Of je bent een fatsoenlijk leven gewend.
Nee hoor je hoeft niet al je geld er doorheen te brassen elke maand. Alhoewel sommigen dat wel doen en dan gaan janken als ze een inkomensval hebben dat ze niet meer kunnen rondkomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je hebt aanzienlijk meer te besteden... Het ligt er maar aan wat je gewoon bent. Dan ga je al snel dat tot norm verheffen.
Ook dat is weer perspectief. Eigenlijk valt het allemaal wel mee. Je gaat alles net wat meer doen en het is zo weer op hoor. Daar hoef je niet gek voor te doen. Waar mensen aan denken als ze aan echte rijkdom denken zit echt in de vele tonnen aan inkomen of meer. Ja, netto.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
Met zo'n inkomen kan je verwend tot en met leven.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verwend tot het bot zijn heeft niets te maken met fatsoenlijk leven.
Mensen die verwend tot het bot zijn hebben doorgaans nauwelijks inkomen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]Met zo'n inkomen kan je verwend tot en met leven.
Wees blij dat niet iedere NLer zijn huis wil kopen in dezelfde prijsrange. Zou nog drukker worden in dat segment.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee hoor je hoeft niet al je geld er doorheen te brassen elke maand. Alhoewel sommigen dat wel doen en dan gaan janken als ze een inkomensval hebben dat ze niet meer kunnen rondkomen.
Wie heeft het over geld er doorheen jagen?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:41 schreef Basp1 het volgende:
Nee hoor je hoeft niet al je geld er doorheen te brassen elke maand. Alhoewel sommigen dat wel doen en dan gaan janken als ze een inkomensval hebben dat ze niet meer kunnen rondkomen.
Misschien ga ik iets vaker een dagje weg maar ik zou bv niet weten waarom ik nog groter zou moeten gaan wonen, we hebben nu al 2 kamers leeg in huis. Een duurdere auto zou ik ook niet aanschaffen aangezien ik niet vaak met het ding rij. Alles lekker op de fiets en motor. Ik ga ook niet ineens meer eten of mijn huis meer verwarmen dus de vaste lasten zullen amper stijgen als mijn salaris morgen ineens bijna zou verdubbelen. Ik woon en leef nu al zoals ik wil. Tevreden zijn met wat je hebt is denk ik heel belangrijk in de bepaling voor hoeveel geld je overhoudt elke maand.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook dat is weer perspectief. Eigenlijk valt het allemaal wel mee. Je gaat alles net wat meer doen en het is zo weer op hoor. Daar hoef je niet gek voor te doen. Waar mensen aan denken als ze aan echte rijkdom denken zit echt in de vele tonnen aan inkomen of meer. Ja, netto.
Ja, maar om serieus mee te doen met het gepeupel waar DS4 waarschijnlijk teveel mee omgaat moet je in zwitserland, griekenland en zimbabwe wel je eigen huis hebben met een aanlegsteiger voor je boot.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Misschien ga ik iets vaker een dagje weg maar ik zou bv niet weten waarom ik nog groter zou moeten gaan wonen, we hebben nu al 2 kamers leeg in huis. Een duurdere auto zou ik ook niet aanschaffen aangezien ik niet vaak met het ding rij. Alles lekker op de fiets en motor. Ik ga ook niet ineens meer eten of mijn huis meer verwarmen dus de vaste lasten zullen amper stijgen als mijn salaris morgen ineens bijna zou verdubbelen. Ik woon en leef nu al zoals ik wil. Tevreden zijn met wat je hebt is denk ik heel belangrijk in de bepaling voor hoeveel geld je overhoudt elke maand.
Ja sorry, ik ben nu eenmaal raarquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:54 schreef Basp1 het volgende:
Dat er mensen zijn die hun geluk niet afmeten aan hun de grote van hun bezittingen of consumptiegedrag dat kan toch niet.
Ik vind dat er niets mis is met tevreden zijn met wat je hebt, maar als je ruim te besteden hebt ga je bij bepaalde zaken eerder denken "waarom ook niet" en je raakt er toch in vrijwel alle gevallen aan gewend. Iemand die 100 euro overhoudt als hij 1000 verdient houdt 200 over als hij 2000 verdient en iemand die 100 te kort komt als hij 1000 verdient komt 200 tekort als hij 2000 verdient (niet altijd natuurlijk, maar in zijn algemeenheid is dit hoe het gaat).quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
Misschien ga ik iets vaker een dagje weg maar ik zou bv niet weten waarom ik nog groter zou moeten gaan wonen, we hebben nu al 2 kamers leeg in huis. Een duurdere auto zou ik ook niet aanschaffen aangezien ik niet vaak met het ding rij. Alles lekker op de fiets en motor. Ik ga ook niet ineens meer eten of mijn huis meer verwarmen dus de vaste lasten zullen amper stijgen als mijn salaris morgen ineens bijna zou verdubbelen. Ik woon en leef nu al zoals ik wil. Tevreden zijn met wat je hebt is denk ik heel belangrijk in de bepaling voor hoeveel geld je overhoudt elke maand.
De mensen waar ik mee omga kunnen in ieder geval beter lezen dan jij...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:54 schreef Basp1 het volgende:
Ja, maar om serieus mee te doen met het gepeupel waar DS4 waarschijnlijk teveel mee omgaat moet je in zwitserland, griekenland en zimbabwe wel je eigen huis hebben met een aanlegsteiger voor je boot.![]()
Dat er mensen zijn die hun geluk niet afmeten aan hun de grote van hun bezittingen of consumptiegedrag dat kan toch niet.
Ik neem aan dat een hoop van de koophuizenbezitters al bij de eerste crash geraakt zijn en ofwel een kleiner huis (als in; lagere hypotheek) hebben gekocht ofwel huurder zijn geworden (en dus nu ook in de groep vallen die in de OP genoemd wordt).quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:57 schreef agter het volgende:
384.000 huurders in de gevarenzone. Wat een aantal!
Opmerkelijk overigens dat kopers veel minder moeite hebben met het betalen van de hypotheek. Dat huizen onder water staan, heeft niet echt een invloed, zolang je er maar blijft wonen.
Als LXIV met 2500 euro heel goed kan rondkomen, dan is 3500 ineens niet echt veel? Dat is nadat alle uitgaven gedaan zijn voor het hele gezin een heel bijstandsinkomen om te sparen of verbrassen aan overbodige zooi.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:23 schreef agter het volgende:
[..]
Prima.
Mijn post was enkel een reactie op iemand die het over twee auto's had en twee gezinsvakanties.
En sparen doe je niet alleen voor vakanties.
Dus ja, dan is 3500 euro niet echt veel.
Maak zelf het sommetje maar.
Of het zou er voor zorgen dat nagenoeg alle bouwprojecten in dat prijssegment plaats vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:44 schreef agter het volgende:
[..]
Wees blij dat niet iedere NLer zijn huis wil kopen in dezelfde prijsrange. Zou nog drukker worden in dat segment.
Het enige wat ik echt meer zou doen zit hem in de variabele kosten. Maar misschien komt dat omdat ik uit ervaring weet dat je tegenslagen het best kunt opvangen als je lage vaste lasten hebt. Bovendien haal ik geen plezier uit een groot huis, alle kamers in de winter opstoken tot 23 graden of een dikke SUV voor de deur.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook dat is weer perspectief. Eigenlijk valt het allemaal wel mee. Je gaat alles net wat meer doen en het is zo weer op hoor. Daar hoef je niet gek voor te doen. Waar mensen aan denken als ze aan echte rijkdom denken zit echt in de vele tonnen aan inkomen of meer. Ja, netto.
Ditquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je hebt aanzienlijk meer te besteden... Het ligt er maar aan wat je gewoon bent. Dan ga je al snel dat tot norm verheffen.
Harde conclusies maar zonder enkele gevolgen voor de verantwoordelijken. De falende directeuren, commissarisen en ambtenaren blijven lekker zitten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:56 schreef homme7 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ies_commissie__.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |