abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146066123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Aflossen valt in zoverre onder kosten dat je geen rente aftrek krijgt als je niet aflost op je hypotheek.
Dan nog blijven het uitgaven, geen kosten.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:01:31 #127
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146066141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan nog blijven het uitgaven, geen kosten.
Alles wat ik uitgeef kost mij geld, als ik zou huren kost de huur mij ook geld. Maar noem het hoe je het wilt. Dat verdwijnt iig uit mijn portomonee elke maand.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146066198
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Metro2005 het volgende:

Alles wat ik uitgeef kost mij geld, als ik zou huren kost de huur mij ook geld. Maar noem het hoe je het wilt. Dat verdwijnt iig uit mijn portomonee elke maand.
Jij ziet werkelijk niet het verschil tussen een uitgaven waarmee je een schuld verlaagt en het betalen van een openstaande rekening?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:04:21 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146066231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij ziet werkelijk niet het verschil tussen een uitgaven waarmee je een schuld verlaagt en het betalen van een openstaande rekening?
Ik zie dat verlagen van die schuld pas over 30 jaar ;) dus tot die tijd zijn het voor mij kosten.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_146066277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat het maandelijks uit je portemonnee verdwijnt is een feit, maar dat maakt nog niet dat het kosten zijn.

Bij een aflossing verdwijnt er ¤ 200,00 van jouw bankrekening en gaat er ¤ 200,00 af van jouw schuld. Jouw vermogen verandert dus niet. Je hebt eerst geld 'gekregen' en daarvan geef je nu een deeltje terug.

Rente heeft echter als gevolg dat jouw vermogen afneemt. Je betaalt bijvoorbeeld ¤ 300,00 rente, jouw saldo op de bankrekening neemt af en je schuld blijft hetzelfde.

[ Bericht 22% gewijzigd door Halcon op 29-10-2014 11:15:39 ]
pi_146066636
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik zie dat verlagen van die schuld pas over 30 jaar ;) dus tot die tijd zijn het voor mij kosten.
Je betaalt gedurende 30 jaar rente over de volledige, originele hoofdsom of hoe moet ik jouw hypothecaire constructie zien?
pi_146066695
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:04 schreef Metro2005 het volgende:

Ik denk dat jouw bank het met liefde en plezier met 10% verlaagt, maar dan worden het wel echt kosten...

Het zijn uitgaven, punt.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:21:22 #133
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_146066777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je betaalt gedurende 30 jaar rente over de volledige, originele hoofdsom of hoe moet ik jouw hypothecaire constructie zien?
Annuiteiten hypotheek dus aflossing wordt steeds meer en rente steeds wat minder. Netto lasten stijgen dus gedurende de looptijd, immers minder rente om af te trekken.
Als je geen bestaande hypotheek hebt is dit overigens de goedkoopste hypotheekvorm die je nu kunt afsluiten.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw bank het met liefde en plezier met 10% verlaagt, maar dan worden het wel echt kosten...

Het zijn uitgaven, punt.
:D Wat een hoop posts over kosten of uitgaven. Lekker boeiend. Als jij het uitgaven noemt ook best.

Is huur ook een uitgave? Je krijgt er immers elke maand woonruimte voor terug.
pi_146066864
Het re-inflaten van de woningmarkt wat de overheid en de ECB doen is er de oorzaak van. Woningbezit wordt op een kunstmatige manier enorm gestimuleerd. Om de bankensector uit de wind te houden maar vooral ook omdat woningbezit de melkkoe van deze eeuw gaat worden voor de overheid. De melkkoe auto is geslacht en dood.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_146066872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Aflossen valt in zoverre onder kosten dat je geen rente aftrek krijgt als je niet aflost op je hypotheek.
Je doelt op opportunity costs?
pi_146066960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Annuiteiten hypotheek dus aflossing wordt steeds meer en rente steeds wat minder. Netto lasten stijgen dus gedurende de looptijd, immers minder rente om af te trekken.
Als je geen bestaande hypotheek hebt is dit overigens de goedkoopste hypotheekvorm die je nu kunt afsluiten.

[..]

:D Wat een hoop posts over kosten of uitgaven. Lekker boeiend. Als jij het uitgaven noemt ook best.

Huur zijn kosten, immers de gehuurde woonruimte is geen bezit. Door het betalen van huur, vergroot jij je bezit niet. Immers, die woonruimte die je huurt is niet jouw bezit.

Annuïteit heb ik ook, had ik al voor de nieuwe regels.
pi_146067120
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef Metro2005 het volgende:

Sorry, maar het is gewoon de definitie die algemeen is geaccepteerd. Het verschil: bij uitgaven verandert je vermogen in beginsel niet (je krijgt er iets voor terug van min of meer gelijke waarde, of je verlaagt er een schuld mee, of je leent het uit), bij kosten gaat het rechtstreeks ten laste van je eigen vermogen. Het is definitief.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:34:55 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146067241
Het probleem gaat nog veel groter worden bij de groep slechte betalers, want de huurtoeslag wordt niet meer overgemaakt naar de verhuurder, maar kan met ingang van dit jaar alleen nog maar rechtstreeks naar de aanvrager worden overgemaakt.

Juist dit nutteloze rondpompen van geld (huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag), waarbij het geld eerst van de belastingdienst naar de aanvrager gaat die vervolgens zijn huur, zorgverzekering en/of kinderopvang er van moet betalen maakt dat mensen die toch al financiële problemen hebben de huur of zorgverzekering helemaal niet meer betalen.

Daar waar de verhuurder vorig jaar maandelijks in ieder geval nog een (groot) deel van de huur kreeg omdat de belastingdienst die rechtstreeks overmaakte, krijgen ze nu helemaal niets als de huurder niet betaalt.

Het rondpompen van geld is nutteloos, fraudegevoelig en zorgt er niet voor dat het geld daar komt waar het moet zijn.
De diverse toeslagen moeten wat mij betreft juist niet via aanvrager gaan, maar altijd rechtstreeks naar de partij die de dienst levert, ongeacht of het woninghuur, zorgverzekering of kinderopvang betreft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146067409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Leandra het volgende:

De diverse toeslagen moeten wat mij betreft juist niet via aanvrager gaan, maar altijd rechtstreeks naar de partij die de dienst levert, ongeacht of het woninghuur, zorgverzekering of kinderopvang betreft.
Daar zit natuurlijk ook weer enige fraudegevoeligheid in...
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:42:32 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146067519
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar zit natuurlijk ook weer enige fraudegevoeligheid in...
Dat betekent dan ook dat het alleen maar kan als de verhuurder een erkende verhuurder is, en niet dat je van die Engelse toestanden krijgt dat Piet zijn afbetaalde huis voor ¤ 699 aan z'n vriendin de bijstandsmoeder verhuurt en op die manier vet casht, terwijl hij er zelf ook woont (niet officieel natuurlijk).

Het lijkt me iig minder fraudegevoelig dan wat er nu gebeurt.
Daarbij heb je dan van alle verhuurders ook gelijk de huurinkomsten duidelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146067566
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:42 schreef Leandra het volgende:

Dat betekent dan ook dat het alleen maar kan als de verhuurder een erkende verhuurder is, en niet dat je van die Engelse toestanden krijgt dat Piet zijn afbetaalde huis voor ¤ 699 aan z'n vriendin de bijstandsmoeder verhuurt en op die manier vet casht.

Het lijkt me iig minder fraudegevoelig dan wat er nu gebeurt.
Daarbij heb je dan van alle verhuurders ook gelijk de huurinkomsten duidelijk.
Je hebt geen ongelijk hoor, maar ik wil er maar mee aangeven dat beide situaties hun eigen problematiek kennen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:47:09 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146067694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je hebt geen ongelijk hoor, maar ik wil er maar mee aangeven dat beide situaties hun eigen problematiek kennen.
Ja klopt, maar dat het nu niet meer mogelijk is de huurtoeslag rechtstreeks aan de verhuurder over te laten maken door de belastingdienst is imho geen gunstige ontwikkeling voor de mensen die dat in het verleden wel lieten doen en op het randje leven qua inkomen.

Als ze vroeger een keer een maand huur misten dan kon dat met vakantiegeld en dergelijke wel weer ingelopen worden, als het om het hele bedrag gaat wordt dat al lastiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146067784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:

Ja klopt, maar dat het nu niet meer mogelijk is de huurtoeslag rechtstreeks aan de verhuurder over te laten maken door de belastingdienst is imho geen gunstige ontwikkeling voor de mensen die dat in het verleden wel lieten doen en op het randje leven qua inkomen.

Als ze vroeger een keer een maand huur misten dan kon dat met vakantiegeld en dergelijke wel weer ingelopen worden, als het om het hele bedrag gaat wordt dat al lastiger.
Ik ben met je eens dat het niet verstandig is, al is het eigenlijk van de gekke dat sommigen gewoon geen geld op de rekening kunnen hebben zonder dat ze er gek mee gaan doen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:57:25 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146068051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het niet verstandig is, al is het eigenlijk van de gekke dat sommigen gewoon geen geld op de rekening kunnen hebben zonder dat ze er gek mee gaan doen.
Het is soms niet eens "er gek mee doen", maar als je van ¤ 1.100 je gezin moet onderhouden dan heb je al een probleem als er een keer iets kapotgaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146068098
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:57 schreef Leandra het volgende:

Het is soms niet eens "er gek mee doen", maar als je van ¤ 1.100 je gezin moet onderhouden dan heb je al een probleem als er een keer iets kapotgaat.
Natuurlijk. En toch lijkt mij dan dat je in ieder geval de huur netjes betaalt. Dat je geen wasmachine hebt is iets makkelijker op te lossen dan op straat staan.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:07:54 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146068409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Natuurlijk. En toch lijkt mij dan dat je in ieder geval de huur netjes betaalt. Dat je geen wasmachine hebt is iets makkelijker op te lossen dan op straat staan.
Ja, toen ik het met heel weinig moest doen zorgde ik iig dat de huur GWL en verzekeringen betaald waren, maar ik kan me ook voorstellen dat als iemand een keuze moet maken tussen een rekening betalen of je kind te eten geven, dat het kind dan eerst te eten krijgt.

Wat doe je als het brilletje van je kind kapot is? Nieuw brilletje of moet het kind maar zonder bril tot de nieuwe bril betaald kan worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_146068475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef Leandra het volgende:

Wat doe je als het brilletje van je kind kapot is, wat doe je dan? Nieuw brilletje of moet het kind maar zonder bril tot de nieuwe bril betaald kan worden?
Maar daarmee krijg je geen maanden huurachterstand...

Ik snap wel dat er een dilemma kan zijn, maar de echte probleemgevallen... daar is toch vaak wat meer loos.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 12:14:04 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146068628
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap wel dat er een dilemma kan zijn, maar de echte probleemgevallen... daar is toch vaak wat meer loos.
Ja, dat denk ik ook, maar je helpt die echte probleemgevallen niet door ze de huurtoeslag ook nog eens op hun rekening te storten, juist omdat er vaak wat meer loos is ;)

En natuurlijk krijg je er geen maanden achterstand mee, maar het is wel vaak zoals dat soort dingen beginnen.

In april wasmachine kapot, nou dan schuiven we de huur van april toch op naar mei, dan komt het vakantiegeld en kan het er wel af.
En dan gebeurt er in mei weetikveelwat en gaat dat weer niet lekker.

In zo'n scenario is de schade (en dus de herstelmogelijkheid) een stuk groter als de complete huur een paar maanden achterloopt, dan wanneer het maar de helft is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:28:08 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146077993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verstandige mensen zetten voor dat soort dingen bovendien geld apart.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 29 oktober 2014 @ 17:40:56 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_146080469
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

:') wait whut.
Oh, jij bent zeker zo'n FOK!er die op zijn 28-ste al 4x modaal verdient.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')