Dan nog blijven het uitgaven, geen kosten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Aflossen valt in zoverre onder kosten dat je geen rente aftrek krijgt als je niet aflost op je hypotheek.
Alles wat ik uitgeef kost mij geld, als ik zou huren kost de huur mij ook geld. Maar noem het hoe je het wilt. Dat verdwijnt iig uit mijn portomonee elke maand.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan nog blijven het uitgaven, geen kosten.
Jij ziet werkelijk niet het verschil tussen een uitgaven waarmee je een schuld verlaagt en het betalen van een openstaande rekening?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Metro2005 het volgende:
Alles wat ik uitgeef kost mij geld, als ik zou huren kost de huur mij ook geld. Maar noem het hoe je het wilt. Dat verdwijnt iig uit mijn portomonee elke maand.
Ik zie dat verlagen van die schuld pas over 30 jaarquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij ziet werkelijk niet het verschil tussen een uitgaven waarmee je een schuld verlaagt en het betalen van een openstaande rekening?
Dat het maandelijks uit je portemonnee verdwijnt is een feit, maar dat maakt nog niet dat het kosten zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Alles wat ik uitgeef kost mij geld, als ik zou huren kost de huur mij ook geld. Maar noem het hoe je het wilt. Dat verdwijnt iig uit mijn portomonee elke maand.
Je betaalt gedurende 30 jaar rente over de volledige, originele hoofdsom of hoe moet ik jouw hypothecaire constructie zien?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik zie dat verlagen van die schuld pas over 30 jaardus tot die tijd zijn het voor mij kosten.
Ik denk dat jouw bank het met liefde en plezier met 10% verlaagt, maar dan worden het wel echt kosten...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:04 schreef Metro2005 het volgende:
Ik zie dat verlagen van die schuld pas over 30 jaardus tot die tijd zijn het voor mij kosten.
Annuiteiten hypotheek dus aflossing wordt steeds meer en rente steeds wat minder. Netto lasten stijgen dus gedurende de looptijd, immers minder rente om af te trekken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je betaalt gedurende 30 jaar rente over de volledige, originele hoofdsom of hoe moet ik jouw hypothecaire constructie zien?
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw bank het met liefde en plezier met 10% verlaagt, maar dan worden het wel echt kosten...
Het zijn uitgaven, punt.
Je doelt op opportunity costs?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Aflossen valt in zoverre onder kosten dat je geen rente aftrek krijgt als je niet aflost op je hypotheek.
Huur zijn kosten, immers de gehuurde woonruimte is geen bezit. Door het betalen van huur, vergroot jij je bezit niet. Immers, die woonruimte die je huurt is niet jouw bezit.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Annuiteiten hypotheek dus aflossing wordt steeds meer en rente steeds wat minder. Netto lasten stijgen dus gedurende de looptijd, immers minder rente om af te trekken.
Als je geen bestaande hypotheek hebt is dit overigens de goedkoopste hypotheekvorm die je nu kunt afsluiten.
[..]Wat een hoop posts over kosten of uitgaven. Lekker boeiend. Als jij het uitgaven noemt ook best.
Is huur ook een uitgave? Je krijgt er immers elke maand woonruimte voor terug.
Sorry, maar het is gewoon de definitie die algemeen is geaccepteerd. Het verschil: bij uitgaven verandert je vermogen in beginsel niet (je krijgt er iets voor terug van min of meer gelijke waarde, of je verlaagt er een schuld mee, of je leent het uit), bij kosten gaat het rechtstreeks ten laste van je eigen vermogen. Het is definitief.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:21 schreef Metro2005 het volgende:
Wat een hoop posts over kosten of uitgaven. Lekker boeiend. Als jij het uitgaven noemt ook best.
Is huur ook een uitgave? Je krijgt er immers elke maand woonruimte voor terug.
Daar zit natuurlijk ook weer enige fraudegevoeligheid in...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:34 schreef Leandra het volgende:
De diverse toeslagen moeten wat mij betreft juist niet via aanvrager gaan, maar altijd rechtstreeks naar de partij die de dienst levert, ongeacht of het woninghuur, zorgverzekering of kinderopvang betreft.
Dat betekent dan ook dat het alleen maar kan als de verhuurder een erkende verhuurder is, en niet dat je van die Engelse toestanden krijgt dat Piet zijn afbetaalde huis voor ¤ 699 aan z'n vriendin de bijstandsmoeder verhuurt en op die manier vet casht, terwijl hij er zelf ook woont (niet officieel natuurlijk).quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar zit natuurlijk ook weer enige fraudegevoeligheid in...
Je hebt geen ongelijk hoor, maar ik wil er maar mee aangeven dat beide situaties hun eigen problematiek kennen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:42 schreef Leandra het volgende:
Dat betekent dan ook dat het alleen maar kan als de verhuurder een erkende verhuurder is, en niet dat je van die Engelse toestanden krijgt dat Piet zijn afbetaalde huis voor ¤ 699 aan z'n vriendin de bijstandsmoeder verhuurt en op die manier vet casht.
Het lijkt me iig minder fraudegevoelig dan wat er nu gebeurt.
Daarbij heb je dan van alle verhuurders ook gelijk de huurinkomsten duidelijk.
Ja klopt, maar dat het nu niet meer mogelijk is de huurtoeslag rechtstreeks aan de verhuurder over te laten maken door de belastingdienst is imho geen gunstige ontwikkeling voor de mensen die dat in het verleden wel lieten doen en op het randje leven qua inkomen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt geen ongelijk hoor, maar ik wil er maar mee aangeven dat beide situaties hun eigen problematiek kennen.
Ik ben met je eens dat het niet verstandig is, al is het eigenlijk van de gekke dat sommigen gewoon geen geld op de rekening kunnen hebben zonder dat ze er gek mee gaan doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:47 schreef Leandra het volgende:
Ja klopt, maar dat het nu niet meer mogelijk is de huurtoeslag rechtstreeks aan de verhuurder over te laten maken door de belastingdienst is imho geen gunstige ontwikkeling voor de mensen die dat in het verleden wel lieten doen en op het randje leven qua inkomen.
Als ze vroeger een keer een maand huur misten dan kon dat met vakantiegeld en dergelijke wel weer ingelopen worden, als het om het hele bedrag gaat wordt dat al lastiger.
Het is soms niet eens "er gek mee doen", maar als je van ¤ 1.100 je gezin moet onderhouden dan heb je al een probleem als er een keer iets kapotgaat.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het niet verstandig is, al is het eigenlijk van de gekke dat sommigen gewoon geen geld op de rekening kunnen hebben zonder dat ze er gek mee gaan doen.
Natuurlijk. En toch lijkt mij dan dat je in ieder geval de huur netjes betaalt. Dat je geen wasmachine hebt is iets makkelijker op te lossen dan op straat staan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:57 schreef Leandra het volgende:
Het is soms niet eens "er gek mee doen", maar als je van ¤ 1.100 je gezin moet onderhouden dan heb je al een probleem als er een keer iets kapotgaat.
Ja, toen ik het met heel weinig moest doen zorgde ik iig dat de huur GWL en verzekeringen betaald waren, maar ik kan me ook voorstellen dat als iemand een keuze moet maken tussen een rekening betalen of je kind te eten geven, dat het kind dan eerst te eten krijgt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk. En toch lijkt mij dan dat je in ieder geval de huur netjes betaalt. Dat je geen wasmachine hebt is iets makkelijker op te lossen dan op straat staan.
Maar daarmee krijg je geen maanden huurachterstand...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef Leandra het volgende:
Wat doe je als het brilletje van je kind kapot is, wat doe je dan? Nieuw brilletje of moet het kind maar zonder bril tot de nieuwe bril betaald kan worden?
Ja, dat denk ik ook, maar je helpt die echte probleemgevallen niet door ze de huurtoeslag ook nog eens op hun rekening te storten, juist omdat er vaak wat meer loos isquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar daarmee krijg je geen maanden huurachterstand...
Ik snap wel dat er een dilemma kan zijn, maar de echte probleemgevallen... daar is toch vaak wat meer loos.
Verstandige mensen zetten voor dat soort dingen bovendien geld apart.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar daarmee krijg je geen maanden huurachterstand...
Ik snap wel dat er een dilemma kan zijn, maar de echte probleemgevallen... daar is toch vaak wat meer loos.
Oh, jij bent zeker zo'n FOK!er die op zijn 28-ste al 4x modaal verdient.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |