abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145852454
Mijn werkgever geeft mij twee keuzes. Een reisvergoeding van 177 euro per maand (dekt lange na niet alles). Of een NS Business Card die de hele reis vergoed.

Voordelen auto:
• Deur tot deur
• Lekker warm in winter
• Eigen omgeving
• Iets kortere reistijd (50-55min met file, 40 zonder)

Nadelen auto:
• Moet zelf nog bijleggen
• Files
• Onderhoud en verzekering niet meegenomen in berekening. (Belasting wel)

Voordelen OV:
• Volledig vergoed
• Afstand station naar werkgever is 3minuten lopen

Nadelen OV:
• Wachten op trein
• Moet overstappen
• Ook treinen last van uitval en vertragingen.

Op den duur zal ik sowieso een nieuwe auto (mogelijk diesel) gaan kopen, maar de benzine auto die ik nu heb voldoet. De nieuwe auto wordt gekocht ongeacht voor woon-werkverkeer of niet.

Dit is dus mijn berekening:


Dus nogmaals. Welke vervoersmiddel (en dus ook keuze) zou jij kiezen? :)
pi_145852523
Voordeel auto
- Niet afhankelijk van OV

Voor mij een dikke plus.
Onterechte automatische incasso
pi_145852533
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)

Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 14:59:07 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 14:59:12 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_145852570
Ik zou met de auto gssn hoor. Het is nog sneller ook en als je na het werk nog even boodschappen wil doen of iets afhalen dan kom je met de trein ook niet ver.
pi_145852613
Ov.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:02:34 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_145852665
In je berekening hou je alleen rekening met brandstofkosten, waarom niet met de rest? (hogere onderhoudskosten door hoger kilometrage)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_145852666
Afhankelijk van je traject maar zou bijna altijd de auto verkiezen boven OV (terwijl ik zelf in het OV werk
pi_145852685
Ik mis nog wel parkeerplek, kan je gratis parkeren bij je werk?
pi_145852687
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:01 schreef thom_05 het volgende:
Ov.
pi_145852698
Lastig, dagelijks een uur lang ov is ook niet geweldig, zeker niet als je ook nog eens in de spits moet gaan reizen. Aan de andere kant kun je in het ov mits je geen drukbezocht traject hebt nog even werken wat je normaal gesproken nog eens extra thuis zou moeten doen. Of gaat het om een simpele 9 tot 5 baan?
Daarnaast kun je in het ov nog even ventileren tegenover wildvreemden, ook altijd leuk :P
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_145852789
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)

Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?
Ik reis inderdaad in de randstad. Het gaat om het traject Rotterdam - Den Haag. Een vrij drukke in de ochtend.

Auto is dus 50-55 minuten deur tot deur met 10-15min file erbij.
OV is gegarandeerd 55 minuten. Mits geen vertragingen en ik de overstap niet mis. Tijd om te overstappen is 5 minuten.

Parkeren is gratis.

quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:02 schreef Gunner het volgende:
In je berekening hou je alleen rekening met brandstofkosten, waarom niet met de rest? (hogere onderhoudskosten door hoger kilometrage)
Heb er ook bij vermeld dat ik verzekering en onderhoud uit de berekening heb gelaten. Dus ik reken ook op 50 euro extra bijleggen.

Eigenlijk kan beter belasting uit de berekening worden gelaten in plaats van onderhoud. Want er zal sowieso een auto voor de deur staan, ongeacht als 'ie wordt gebruikt voor werk of niet. Juist de onderhoudskosten kunnen/zullen stijgen bij gebruik voor woon-werkverkeer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Warrick21 op 23-10-2014 15:26:25 ]
pi_145853430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:06 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik reis inderdaad in de randstad. Het gaat om het traject Rotterdam - Den Haag. Een vrij drukke in de ochtend.

Auto is dus 50-55 minuten deur tot deur met 10-15min file erbij.
OV is gegarandeerd 55 minuten. Mits geen vertragingen en ik de overstap niet mis. Tijd om te overstappen is 5 minuten.

Parkeren is gratis.

[..]

Heb er ook bij vermeld dat ik verzekering en onderhoud uit de berekening heb gelaten. Dus ik reken ook op 50 euro extra bijleggen.
Auto, geen seconde aan twijfelen.

15 minuten met de auto in de file staan is veel gemakkelijker en comfortabel dan een kwartier staan in de trein.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2014 15:27:21 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:55:11 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145854292
Maar als je werkt vlak bij CS dan moet je ook rekening houden met de drukte in de ochtend er zijn dagen bij dat er niet doorheen te komen is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145854354
Hoe liggen je huis en werkadres ten opzichte van het OV? Ik ben zelf fan het het OV, maar het is wel handig als je er makkelijk kunt komen. Een autoritje door het centrum zal ook geen pretje zijn....

Krijg je een business card waarmee alleen het traject vergoed wordt of krijg je een altijd vrij abonnenment? Ik heb zelf die laatste en vind het heerlijk om overal gratis heen te kunnen reizen in het weekend....
pi_145854422
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:57 schreef lunamatic het volgende:
Hoe liggen je huis en werkadres ten opzichte van het OV? Ik ben zelf fan het het OV, maar het is wel handig als je er makkelijk kunt komen. Een autoritje door het centrum zal ook geen pretje zijn....

Krijg je een business card waarmee alleen het traject vergoed wordt of krijg je een altijd vrij abonnenment? Ik heb zelf die laatste en vind het heerlijk om overal gratis heen te kunnen reizen in het weekend....
Alleen het traject wordt vergoed. Mijn huis is 10min lopen van startstation. Werk is 3minuten van eindstation. Eindstation is niet Den Haag Centraal of HS. Het is dus absoluut niet druk daar.
pi_145854706
Als ik het goed begrijp gaat je het grofweg om 220 minuten tijdwinst in de maand en dat kost je ongeveer 125 euro? De vraag is dus of je een uur (potentiele) tijdwinst 35 euro waard vindt?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_145854948
Voor 116¤ per maand heb je zelf een traject kaart. Hou je nog 60¤ extra over ^O^
pi_145866654
Is het je de ~¤100,- waard?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_145867000
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 14:57 schreef zarGon het volgende:
Ik prefereer de auto boven het ov. Maar dat komt omdat de trein rampzalig is tijdens spitsuren in de Randstad. (En omdat ik een hekel heb aan het ov, maar dat terzijde.)

Hoe druk is de trein bij jou tijdens de spitsuren? En hoelang duurt jouw reis met de trein (inc. overstappen en wachten)... Of een betere vraag: wat is het verschil in minuten bij deur-tot-deur?
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.

Persoonlijk zou ik een voorkeur hebben voor OV mits niet te vaak overstappen, dan kun je tenminste nog iets nuttigs doen in je reistijd (e-mails beantwoorden, vergaderingen voorbereiden, boek lezen).

En de hierboven berekende kosten van 35 euro per uur tijdswinst per auto (netto!), zou ik voor de trein kiezen. Weinig banen waarmee je dat verdient.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_145867245
Ik ben geen fan van het OV, maar soms is het toch een zeer praktische oplossing. Ik heb ooit zelf de auto laten staan en terwijl ik kilometer vergoeding kreeg gewoon een treinabonnement gekocht voor 3 maanden. (reisafstand iets van 25 km, en alles op 80km wegen))

Ik woonde destijds op vijf min lopen van het station, en de klus was op 30 seconden lopen bij het aankomststadion, tijden waren geweldig. Ik kwam vijf minuten voor aanvang werktijd aan.

Geen idee wat goedkoper was, boeide ook niet zo. Lekker in de trein zitten, kopje koffie op tafel en krantje op schoot terwijl ik de croissants die ik thuis in de oven had gehad nog warm op kon eten :D
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_145867426
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
pi_145869500
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.
En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.

Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
pi_145869556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:42 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
'Gewoon komen waar je moet wezen' doe je dus met de auto, niet met het ov.
pi_145869669
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:59 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Alleen het traject wordt vergoed. Mijn huis is 10min lopen van startstation. Werk is 3minuten van eindstation. Eindstation is niet Den Haag Centraal of HS. Het is dus absoluut niet druk daar.
In dit geval zou ik toch het ov eerst maar eens overwegen...

(Zelf moet ik eerst naar het station met de tram, vervolgens vanaf het eindstation verder met de metro... Voor mij is de keuze dus veel sneller gemaakt dan iemand die slechts 3 minuten hoeft te lopen.)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:05:12 #25
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145871822
Ik heb geen idee hoe druk het op dat traject met het OV is.
Maar op basis van de reistijd zou ik zelf voor het OV kiezen.
Dik een uur heen rijden en dik een uur terug rijden elke dag, waarin je niets anders kunt doen dan autorijden. Pffff...
Dan zit ik liever in de trein waar ik nog een filmpje om m'n tablet kan kijken of een boek kan lezen en lekker koffie kan drinken.
Rayen 2½ jaar!
pi_145871897
Al zou de trein hier voor de deur stoppen en mij voor de deur van het werk afzetten, van zijn lang zal zijn leven niet. Geef mij maar mijn eigen auto met eigen stoel, muziek, verwarming, etc.

Vind je berekening ook vrij positief met 1 op 15 en 1 op 20 en diesel voor 1,30.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:15:58 #27
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_145872371
Tja een uur is best veel en dan zou ik liever in de auto zitten. Muziekje op, lekker op het gemakske rijden. Zelf neem ik de trein, kilometer vergoeding t.o.v. Maand traject abonnement is dikke 60Eu winst voor mij. Zonde om dat niet te doen. Ik zou eens kijken naar een traject abonnement. Misschien dat je dat ook wilt meenemen in je berekening.
pi_145872660
Als ze 19ct zouden uitkeren zou het 430 Per maand zijn. Soms willen ze wel 430-177 netto uitkeren. Scheelt je nog circa 100 euro.

Ga dit even na.
pi_145873933
Die brandstofprijzen ga je volgens mij niet vinden in de Randstad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:02:54 #30
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_145876507
Absoluut OV. Je bent stukken goedkoper uit, en ik heb een bloedhekel aan filerijden. Dan liever op mijn gemak een krantje lezen, bakkie thee drinken uit de thermoskan etc., beetje mensen kijken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_145881898
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:17 schreef jatochneetoch het volgende:
Voor 116¤ per maand heb je zelf een traject kaart. Hou je nog 60¤ extra over ^O^
Het traject is eerlijk gezegd Dordrecht - Mariahoeve. Een maandtraject kost ¤268

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.

Persoonlijk zou ik een voorkeur hebben voor OV mits niet te vaak overstappen, dan kun je tenminste nog iets nuttigs doen in je reistijd (e-mails beantwoorden, vergaderingen voorbereiden, boek lezen).

En de hierboven berekende kosten van 35 euro per uur tijdswinst per auto (netto!), zou ik voor de trein kiezen. Weinig banen waarmee je dat verdient.
Ik moet bij Laan van NOI overstappen op de Sprinter naar Mariahoeve. Voor deze overstap heb ik 5 minuten de trein. (Zowel heen als terug). Mocht de trein 3 minuten of meer vertraging hebben, dan ben ik gegarandeerdlanger onderweg.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:42 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.

Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:05 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb geen idee hoe druk het op dat traject met het OV is.
Maar op basis van de reistijd zou ik zelf voor het OV kiezen.
Dik een uur heen rijden en dik een uur terug rijden elke dag, waarin je niets anders kunt doen dan autorijden. Pffff...
Dan zit ik liever in de trein waar ik nog een filmpje om m'n tablet kan kijken of een boek kan lezen en lekker koffie kan drinken.
Ik stap in bij Dordrecht. De trein was vroeger naar school inderdaad rustgevend omdat het 1 relaxte rit was zonder overstappen. Maar dit is nu niet meer het geval.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef brulaap112 het volgende:
Als ze 19ct zouden uitkeren zou het 430 Per maand zijn. Soms willen ze wel 430-177 netto uitkeren. Scheelt je nog circa 100 euro.

Ga dit even na.
Helaas. Mijn werkgever stimuleert het gebruik van OV. De keuze is of een NS Business Card of een enkelvoudige reisvergoeding (Dus voor één reis). Dit gebeurt vervolgens op basis van een postcodetabel en in mijn geval komt het uit op 177,89 per maand.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die brandstofprijzen ga je volgens mij niet vinden in de Randstad.
Brandstof is momenteel 1.579. Het wijzigt natuurlijk altijd, maar ja, daar valt niet altijd wat aan te doen.
pi_145882415
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:57:11 #33
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145882755
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
Dit dus. Gewoon een week met de auto gaan, daarna een week met het OV, dan is het meteen duidelijk wat prettiger is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145883245
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit dus. Gewoon een week met de auto gaan, daarna een week met het OV, dan is het meteen duidelijk wat prettiger is.
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
pi_145883362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Daarom ook 1 week uitproberen op eigen kosten.
Onterechte automatische incasso
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:17:02 #36
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145883369
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Nou wilde ik dat nou net ook typen of je het eerst niet wisselend probeert.
Zeg je tegen je "baas" dat je het over 2 weken laat weten.
Ga je eerst met de auto een week en dan een week met het OV. Ik zou die eigen kosten er wel voor over hebben, zo kan je goed bepalen wat jou het beste ligt.

Als er geen overstap in zou zitten in dat traject was de keuze snel gemaakt denk ik. Maar dat lijkt me soms wel een knelpunt.
Kan je gelijk kijken in die week hoe vaak je de trein mist :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:37:47 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145884017
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Met die 177,- zou je ook zelf een OV kaart aan kunnen schaffen, dus daar zou ik voor kiezen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:47:24 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_145884351
Ik doe dagelijks Utrecht-Eindhoven. Pleuriseind. Auto zou wat sneller zijn, vergoeding maakt niet uit en ik heb een mooie bak (al zeg ik het zelf, Passat automaat). Maar heb uiteindelijk voor de trein gekozen zodat ik veel minder gaar aankom. Gewoon even ogen dicht, spelletje spelen of wat lezen in plaats van voortdurend opletten en evt. filerijden. Ookal betekent dat dat ik soms te laat kom of in de werkzaamhedenshit zit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_145886174
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Wat kost die traject kaart?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_145887317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat kost die traject kaart?
Maandtrajectabonnement = ¤268
Los kaartje: ¤17 retour
Los kaartje met 20% korting: ¤13,60 (maar wel ¤20 abonnementskosten)

Geinigheidje trouwens. Al heel de dag is vertraging met die trein (zelfs buiten spits). Dus kan ik rekenen op 58 minuten in de trein. Dat is exclusief het lopen.

Op de A13 is ook druk, maar uitwijken via de A12 levert een reistijd deur tot deur van 45-50minuten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Warrick21 op 24-10-2014 14:15:41 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:28:38 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_145888094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:47 schreef speknek het volgende:
Ik doe dagelijks Utrecht-Eindhoven. Pleuriseind. Auto zou wat sneller zijn, vergoeding maakt niet uit en ik heb een mooie bak (al zeg ik het zelf, Passat automaat). Maar heb uiteindelijk voor de trein gekozen zodat ik veel minder gaar aankom. Gewoon even ogen dicht, spelletje spelen of wat lezen in plaats van voortdurend opletten en evt. filerijden. Ookal betekent dat dat ik soms te laat kom of in de werkzaamhedenshit zit.
Ik doe dagelijks hetzelfde traject, nadat ik eerst een paar weken met de auto ben gegaan. Mijn omgeving (lees: vrouw en kinderen) merken dat ik nu een stuk relaxter thuis kom. Elke ochtend en middag slaap ik twintig minuutjes. Ik doe nog wat werk, zodat ik een halfuur eerder naar huis kan. Uiteindelijk blijft het OV je meer tijd kosten dan met de auto, maar het is uiteindelijk goedkoper en relaxter. :)
pi_145893364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:28 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik doe dagelijks hetzelfde traject, nadat ik eerst een paar weken met de auto ben gegaan. Mijn omgeving (lees: vrouw en kinderen) merken dat ik nu een stuk relaxter thuis kom. Elke ochtend en middag slaap ik twintig minuutjes. Ik doe nog wat werk, zodat ik een halfuur eerder naar huis kan. Uiteindelijk blijft het OV je meer tijd kosten dan met de auto, maar het is uiteindelijk goedkoper en relaxter. :)
Dat verschilt echt per persoon. Ik heb ook lang met het OV gereisd, maar kwam daar zo ontzettend gaar uit elke keer... Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik niet in één keer mijn bestemming kon bereiken, maar bus-bus-metro-trein (eventueel nog een bus) moest. Slapen in de trein lukte mij dus nooit.

Dordrecht-Mariahoeve lijkt me dan nog wel te doen. Je stapt op het beginstation in dus gegarandeerd zitplek, en dan kun je vrij lang gewoon blijven zitten totdat je moet overstappen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:59:26 #43
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_145899155
Reiskostenvergoeding altijd.
Maar ik rijd dan ook geen auto maar motor.
Plus ik heb een hekel aan het ov, ongeacht of ik het zelf moet betalen of niet.
pi_145899502
Overleg ook met je baas of je in de trein mag werken, zo scheelt met de trein reizen een hoop tijd.
pi_145913216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.

Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
Ik heb zelf ook ervaring met het traject Leiden - Rotterdam. Zolang je voor 7 uur 's ochtends de trein pakt (ik nam zelf de trein van 6:35 van Leiden naar Rotterdam), dan heb je gegarandeerd zitplek. Het moet dan alleen mogelijk zijn met je werk om vroeg te beginnen. Tussen 8 en 9 uur 's ochtends is het veel drukker.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145915312
Als een trajectkaart 120 per maand kost zou ik lekker voor een trajectkaart gaan. Dan houdt je nog 57 euro per maand aan reiskostenvergoeding over en daar kan je nog een paar keer met de auto van gaan als je te laat bent of die dag toevallig geen zin hebt om met de trein te gaan.

EDIT: nvm, alleen de eerste pagina gelezen. als het 270 per maand is voor een maandabbo dan schiet dat ook niet echt op.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:52:19 #47
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145916668
Ik ben dagelijks van deur tot deur een uur onderweg lopen-trein-bus maar no way dat ik met de auto ga. Gegarandeerd 2 keer in de file per reis, stuk minder relaxed en een stuk duurder ook. Werkgever betaald OV vrijwel volledig, terwijl auto slechts deels word vergoed.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145925560
OV, want de auto is compleet verspilde reistijd. In de trein kun je tenminste nog nuttige dingen doen.
pi_145926878
Ik woon in Dordrecht en zit in Den Haag op school. Ik haat het Nederlandse openbaar vervoer echt uit de grond van mijn hart. Het is totaal niet efficiënt geregeld en ik kan me er dood aan ergeren. Ik probeer dan ook altijd met de auto te gaan.

Maar waar ik me nog meer aan kan ergeren is de A13. Wanneer ik tijdens de spits moet reizen pak ik alsnog de trein. Een kwartier file is nog niks, vaak genoeg daar nog veel langer vast gestaan. Langer dan drie kwartier op de A13 vast staan is eerder regel dan uitzondering tijdens de spits.
pi_145927056
Ik zou voor de auto kiezen. Maar alleen ivm het overstappen, dat is gewoon klote. Anders zou ik zeker voor het OV kiezen. Dat kleine beetje extra wandelen is alleen maar gezond en vaak kan je het combineren met iets anders (nog even wat boodschappen doen, pakketje ophalen bij postkantoor etc).
pi_145935835
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:59:49 #52
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_145938861
Ik rij iedere dag de andere kant op vanuit Voorburg, alleen dan naar Spijkenisse. Lijkt steeds drukker te worden op dit deel en volgens onderstaand bericht van 4 dagen terug klopt dat ook. Betekent, heel vroeg weg en laat terug. Met flexibele arbeidstijden is het wel te doen. OV met overstappen vind ik niets.

De top 4 liggen allemaal op jouw parcours:

http://www.metronieuws.nl(...)rZnju!uJUDE3CXFoiWA/

Rotterdam heeft meeste files

De regio Rotterdam heeft de meeste last van files. De eerste vier plaatsen in de nieuwe Nederlandse file top 10 bevinden zich rondom deze stad. Er is gemeten in de periode tussen mei en augustus. De vorige periode scoorde Rotterdam ook al het hoogst.

De top 10 werd bekendgemaakt in een rapportage van minister Melanie Schultz van Haegen aan de Tweede Kamer. Op de eerste plaats staat de A20 van Hoek van Holland naar Gouda (tussen Crooswijk en Terbregseplein). Daarna volgt de A16 Breda - Rotterdam (tussen Prins Alexander en Terbregseplein). De A20 van Hoek van Holland naar Gouda staat op de derde plaats (tussen Cortlandt – Aquaduct en Nieuwerkerk aan den IJssel). Op de vierde plaats vinden we de A13 van Rijswijk naar Rotterdam (tussen Overschie en Kleinpolderplein). In heel Nederland zijn de files de afgelopen periode toegenomen met 2,3 procent.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:20:34 #53
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_145939828
Vanuit Dordt richting Den Haag in de spits is altijd kiezen voor het OV, vele malen sneller dan een mooi filedier spelen. Verder gewoon proberen wat het beste bevalt, zowel OV als de auto zijn niet perfect. Als je perse wil autorijden zou ik beginnen met flexibeler werken zodat je de spits enigzins kan mijden.
pi_145941103
OV, want dan hoef je niet zelf te rijden. Het ligt er natuurlijk aan waar je moet zijn. Moet je veel overstappen? moet je weinig overstappen?
Generaal?? Pardon??
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:41:21 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145943013
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:59 schreef EnochRoot het volgende:
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
Valt mee ik doe het 5 dagen per week. Beetje slapen in de trein, boekje lezen en voor je het weet ben je er. Ik vind het wel een rustpunt op de dag.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145946366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:59 schreef EnochRoot het volgende:
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
2 uur per dag stelt niks voor.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145993000
neem reiskostenvergoeding, een dal vrij-kaart van de NS voor 99 euro en je houdt 78 euro over elke maand.
Voordelen:
Rustig in de trein, plek zat
Goedkopere optie dan alle andere genoemde opties
Nadeel: vroeg weg of laat thuis (afhankelijk of je voor de spits of na de spits rijdt).
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:53:34 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146002166
Vind het wel bijzonder dat TS onderhoud, verzekering en afschrijving niet meeneemt maar belasting wel.

De grote vraag (lijkt me) is of jouw huishouden zonder auto kan draaien. Indien dit het geval is, zou ik voor het OV kiezen, omdat zo'n wagen er dan dus voor puur woon-werkverkeer is en je per maand nog veel meer kwijt bent dan alleen brandstof + belasting.

Als je zelf een particuliere gezinsauto nodig hebt, dan lijkt het me een nobrainer en is het onzin om de auto voor de deur te laten staan om in het sardientjesvervoer te kruipen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146042117
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:53 schreef GSbrder het volgende:
Vind het wel bijzonder dat TS onderhoud, verzekering en afschrijving niet meeneemt maar belasting wel.

De grote vraag (lijkt me) is of jouw huishouden zonder auto kan draaien. Indien dit het geval is, zou ik voor het OV kiezen, omdat zo'n wagen er dan dus voor puur woon-werkverkeer is en je per maand nog veel meer kwijt bent dan alleen brandstof + belasting.

Als je zelf een particuliere gezinsauto nodig hebt, dan lijkt het me een nobrainer en is het onzin om de auto voor de deur te laten staan om in het sardientjesvervoer te kruipen.
Ik heb bewust onderhoud, verzekering en afschrijving niet meegenomen en dat heeft een hele simpele reden: De auto is er al en gaat ook niet weg. we hebben hier geen "huishouden situatie" en het is geen "familieauto". ik ben 23, net afgestudeerd en woon nog thuis. Het is verder mijn eigen auto die ik het grootste gedeelte van mijn studententijd heb gehad en nooit echt een 'doel' had. Het kost inderdaad alleen maar geld, maar ik vind het fijn om te hebben.

Dus ongeacht of het voor woon-werkverkeer wordt gebruikt of niet. De auto blijft en zodoende is het niet "eerlijk" om verzekering en afschrijving in de berekening mee te nemen. Onderhoud natuurlijk wel omdat dat stijgt doordat er dan meer mee wordt gereden.

Belasting was eigenlijk om in perspectief te brengen wat het verschil zal zijn als ik mijn benzine auto inruil voor een dieselauto. Mijn huidige auto kost eigenlijk maar 27 euro MRB per maand i.p.v. de getoonde 60 in de berekening.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:10:30 #60
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146042189
Auto *O*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:12:08 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146042247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:08 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik heb bewust onderhoud, verzekering en afschrijving niet meegenomen en dat heeft een hele simpele reden: De auto is er al en gaat ook niet weg. we hebben hier geen "huishouden situatie" en het is geen "familieauto". ik ben 23, net afgestudeerd en woon nog thuis. Het is verder mijn eigen auto die ik het grootste gedeelte van mijn studententijd heb gehad en nooit echt een 'doel' had. Het kost inderdaad alleen maar geld, maar ik vind het fijn om te hebben.

Dus ongeacht of het voor woon-werkverkeer wordt gebruikt of niet. De auto blijft en zodoende is het niet "eerlijk" om verzekering en afschrijving in de berekening mee te nemen. Onderhoud natuurlijk wel omdat dat stijgt doordat er dan meer mee wordt gereden.

Belasting was eigenlijk om in perspectief te brengen wat het verschil zal zijn als ik mijn benzine auto inruil voor een dieselauto. Mijn huidige auto kost eigenlijk maar 27 euro MRB per maand i.p.v. de getoonde 60 in de berekening.
Prima, als de auto er is en hij niet weggaat, zou ik gewoon lekker met de auto gaan.
Zoals je zegt; belasting, verzekering en onderhoud heb je toch al, hooguit iets meer doordat je meer kilometers gaat maken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')