Valt mee ik doe het 5 dagen per week. Beetje slapen in de trein, boekje lezen en voor je het weet ben je er. Ik vind het wel een rustpunt op de dag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:59 schreef EnochRoot het volgende:
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
2 uur per dag stelt niks voor.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:59 schreef EnochRoot het volgende:
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
Ik heb bewust onderhoud, verzekering en afschrijving niet meegenomen en dat heeft een hele simpele reden: De auto is er al en gaat ook niet weg. we hebben hier geen "huishouden situatie" en het is geen "familieauto". ik ben 23, net afgestudeerd en woon nog thuis. Het is verder mijn eigen auto die ik het grootste gedeelte van mijn studententijd heb gehad en nooit echt een 'doel' had. Het kost inderdaad alleen maar geld, maar ik vind het fijn om te hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2014 17:53 schreef GSbrder het volgende:
Vind het wel bijzonder dat TS onderhoud, verzekering en afschrijving niet meeneemt maar belasting wel.
De grote vraag (lijkt me) is of jouw huishouden zonder auto kan draaien. Indien dit het geval is, zou ik voor het OV kiezen, omdat zo'n wagen er dan dus voor puur woon-werkverkeer is en je per maand nog veel meer kwijt bent dan alleen brandstof + belasting.
Als je zelf een particuliere gezinsauto nodig hebt, dan lijkt het me een nobrainer en is het onzin om de auto voor de deur te laten staan om in het sardientjesvervoer te kruipen.
Prima, als de auto er is en hij niet weggaat, zou ik gewoon lekker met de auto gaan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 18:08 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Ik heb bewust onderhoud, verzekering en afschrijving niet meegenomen en dat heeft een hele simpele reden: De auto is er al en gaat ook niet weg. we hebben hier geen "huishouden situatie" en het is geen "familieauto". ik ben 23, net afgestudeerd en woon nog thuis. Het is verder mijn eigen auto die ik het grootste gedeelte van mijn studententijd heb gehad en nooit echt een 'doel' had. Het kost inderdaad alleen maar geld, maar ik vind het fijn om te hebben.
Dus ongeacht of het voor woon-werkverkeer wordt gebruikt of niet. De auto blijft en zodoende is het niet "eerlijk" om verzekering en afschrijving in de berekening mee te nemen. Onderhoud natuurlijk wel omdat dat stijgt doordat er dan meer mee wordt gereden.
Belasting was eigenlijk om in perspectief te brengen wat het verschil zal zijn als ik mijn benzine auto inruil voor een dieselauto. Mijn huidige auto kost eigenlijk maar 27 euro MRB per maand i.p.v. de getoonde 60 in de berekening.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |