abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145935835
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:59:49 #52
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_145938861
Ik rij iedere dag de andere kant op vanuit Voorburg, alleen dan naar Spijkenisse. Lijkt steeds drukker te worden op dit deel en volgens onderstaand bericht van 4 dagen terug klopt dat ook. Betekent, heel vroeg weg en laat terug. Met flexibele arbeidstijden is het wel te doen. OV met overstappen vind ik niets.

De top 4 liggen allemaal op jouw parcours:

http://www.metronieuws.nl(...)rZnju!uJUDE3CXFoiWA/

Rotterdam heeft meeste files

De regio Rotterdam heeft de meeste last van files. De eerste vier plaatsen in de nieuwe Nederlandse file top 10 bevinden zich rondom deze stad. Er is gemeten in de periode tussen mei en augustus. De vorige periode scoorde Rotterdam ook al het hoogst.

De top 10 werd bekendgemaakt in een rapportage van minister Melanie Schultz van Haegen aan de Tweede Kamer. Op de eerste plaats staat de A20 van Hoek van Holland naar Gouda (tussen Crooswijk en Terbregseplein). Daarna volgt de A16 Breda - Rotterdam (tussen Prins Alexander en Terbregseplein). De A20 van Hoek van Holland naar Gouda staat op de derde plaats (tussen Cortlandt – Aquaduct en Nieuwerkerk aan den IJssel). Op de vierde plaats vinden we de A13 van Rijswijk naar Rotterdam (tussen Overschie en Kleinpolderplein). In heel Nederland zijn de files de afgelopen periode toegenomen met 2,3 procent.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 22:20:34 #53
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_145939828
Vanuit Dordt richting Den Haag in de spits is altijd kiezen voor het OV, vele malen sneller dan een mooi filedier spelen. Verder gewoon proberen wat het beste bevalt, zowel OV als de auto zijn niet perfect. Als je perse wil autorijden zou ik beginnen met flexibeler werken zodat je de spits enigzins kan mijden.
pi_145941103
OV, want dan hoef je niet zelf te rijden. Het ligt er natuurlijk aan waar je moet zijn. Moet je veel overstappen? moet je weinig overstappen?
Generaal?? Pardon??
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:41:21 #55
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145943013
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:59 schreef EnochRoot het volgende:
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
Valt mee ik doe het 5 dagen per week. Beetje slapen in de trein, boekje lezen en voor je het weet ben je er. Ik vind het wel een rustpunt op de dag.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145946366
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 20:59 schreef EnochRoot het volgende:
Ik zou verhuizen. 2 uur per dag reizen voor werk is veels te lang.
2 uur per dag stelt niks voor.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145993000
neem reiskostenvergoeding, een dal vrij-kaart van de NS voor 99 euro en je houdt 78 euro over elke maand.
Voordelen:
Rustig in de trein, plek zat
Goedkopere optie dan alle andere genoemde opties
Nadeel: vroeg weg of laat thuis (afhankelijk of je voor de spits of na de spits rijdt).
  maandag 27 oktober 2014 @ 17:53:34 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146002166
Vind het wel bijzonder dat TS onderhoud, verzekering en afschrijving niet meeneemt maar belasting wel.

De grote vraag (lijkt me) is of jouw huishouden zonder auto kan draaien. Indien dit het geval is, zou ik voor het OV kiezen, omdat zo'n wagen er dan dus voor puur woon-werkverkeer is en je per maand nog veel meer kwijt bent dan alleen brandstof + belasting.

Als je zelf een particuliere gezinsauto nodig hebt, dan lijkt het me een nobrainer en is het onzin om de auto voor de deur te laten staan om in het sardientjesvervoer te kruipen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146042117
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:53 schreef GSbrder het volgende:
Vind het wel bijzonder dat TS onderhoud, verzekering en afschrijving niet meeneemt maar belasting wel.

De grote vraag (lijkt me) is of jouw huishouden zonder auto kan draaien. Indien dit het geval is, zou ik voor het OV kiezen, omdat zo'n wagen er dan dus voor puur woon-werkverkeer is en je per maand nog veel meer kwijt bent dan alleen brandstof + belasting.

Als je zelf een particuliere gezinsauto nodig hebt, dan lijkt het me een nobrainer en is het onzin om de auto voor de deur te laten staan om in het sardientjesvervoer te kruipen.
Ik heb bewust onderhoud, verzekering en afschrijving niet meegenomen en dat heeft een hele simpele reden: De auto is er al en gaat ook niet weg. we hebben hier geen "huishouden situatie" en het is geen "familieauto". ik ben 23, net afgestudeerd en woon nog thuis. Het is verder mijn eigen auto die ik het grootste gedeelte van mijn studententijd heb gehad en nooit echt een 'doel' had. Het kost inderdaad alleen maar geld, maar ik vind het fijn om te hebben.

Dus ongeacht of het voor woon-werkverkeer wordt gebruikt of niet. De auto blijft en zodoende is het niet "eerlijk" om verzekering en afschrijving in de berekening mee te nemen. Onderhoud natuurlijk wel omdat dat stijgt doordat er dan meer mee wordt gereden.

Belasting was eigenlijk om in perspectief te brengen wat het verschil zal zijn als ik mijn benzine auto inruil voor een dieselauto. Mijn huidige auto kost eigenlijk maar 27 euro MRB per maand i.p.v. de getoonde 60 in de berekening.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:10:30 #60
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_146042189
Auto *O*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:12:08 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146042247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 18:08 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

Ik heb bewust onderhoud, verzekering en afschrijving niet meegenomen en dat heeft een hele simpele reden: De auto is er al en gaat ook niet weg. we hebben hier geen "huishouden situatie" en het is geen "familieauto". ik ben 23, net afgestudeerd en woon nog thuis. Het is verder mijn eigen auto die ik het grootste gedeelte van mijn studententijd heb gehad en nooit echt een 'doel' had. Het kost inderdaad alleen maar geld, maar ik vind het fijn om te hebben.

Dus ongeacht of het voor woon-werkverkeer wordt gebruikt of niet. De auto blijft en zodoende is het niet "eerlijk" om verzekering en afschrijving in de berekening mee te nemen. Onderhoud natuurlijk wel omdat dat stijgt doordat er dan meer mee wordt gereden.

Belasting was eigenlijk om in perspectief te brengen wat het verschil zal zijn als ik mijn benzine auto inruil voor een dieselauto. Mijn huidige auto kost eigenlijk maar 27 euro MRB per maand i.p.v. de getoonde 60 in de berekening.
Prima, als de auto er is en hij niet weggaat, zou ik gewoon lekker met de auto gaan.
Zoals je zegt; belasting, verzekering en onderhoud heb je toch al, hooguit iets meer doordat je meer kilometers gaat maken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')