abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145871897
Al zou de trein hier voor de deur stoppen en mij voor de deur van het werk afzetten, van zijn lang zal zijn leven niet. Geef mij maar mijn eigen auto met eigen stoel, muziek, verwarming, etc.

Vind je berekening ook vrij positief met 1 op 15 en 1 op 20 en diesel voor 1,30.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 23:15:58 #27
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_145872371
Tja een uur is best veel en dan zou ik liever in de auto zitten. Muziekje op, lekker op het gemakske rijden. Zelf neem ik de trein, kilometer vergoeding t.o.v. Maand traject abonnement is dikke 60Eu winst voor mij. Zonde om dat niet te doen. Ik zou eens kijken naar een traject abonnement. Misschien dat je dat ook wilt meenemen in je berekening.
pi_145872660
Als ze 19ct zouden uitkeren zou het 430 Per maand zijn. Soms willen ze wel 430-177 netto uitkeren. Scheelt je nog circa 100 euro.

Ga dit even na.
pi_145873933
Die brandstofprijzen ga je volgens mij niet vinden in de Randstad.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:02:54 #30
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_145876507
Absoluut OV. Je bent stukken goedkoper uit, en ik heb een bloedhekel aan filerijden. Dan liever op mijn gemak een krantje lezen, bakkie thee drinken uit de thermoskan etc., beetje mensen kijken.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_145881898
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:17 schreef jatochneetoch het volgende:
Voor 116¤ per maand heb je zelf een traject kaart. Hou je nog 60¤ extra over ^O^
Het traject is eerlijk gezegd Dordrecht - Mariahoeve. Een maandtraject kost ¤268

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.

Persoonlijk zou ik een voorkeur hebben voor OV mits niet te vaak overstappen, dan kun je tenminste nog iets nuttigs doen in je reistijd (e-mails beantwoorden, vergaderingen voorbereiden, boek lezen).

En de hierboven berekende kosten van 35 euro per uur tijdswinst per auto (netto!), zou ik voor de trein kiezen. Weinig banen waarmee je dat verdient.
Ik moet bij Laan van NOI overstappen op de Sprinter naar Mariahoeve. Voor deze overstap heb ik 5 minuten de trein. (Zowel heen als terug). Mocht de trein 3 minuten of meer vertraging hebben, dan ben ik gegarandeerdlanger onderweg.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 21:42 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.

Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:05 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb geen idee hoe druk het op dat traject met het OV is.
Maar op basis van de reistijd zou ik zelf voor het OV kiezen.
Dik een uur heen rijden en dik een uur terug rijden elke dag, waarin je niets anders kunt doen dan autorijden. Pffff...
Dan zit ik liever in de trein waar ik nog een filmpje om m'n tablet kan kijken of een boek kan lezen en lekker koffie kan drinken.
Ik stap in bij Dordrecht. De trein was vroeger naar school inderdaad rustgevend omdat het 1 relaxte rit was zonder overstappen. Maar dit is nu niet meer het geval.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef brulaap112 het volgende:
Als ze 19ct zouden uitkeren zou het 430 Per maand zijn. Soms willen ze wel 430-177 netto uitkeren. Scheelt je nog circa 100 euro.

Ga dit even na.
Helaas. Mijn werkgever stimuleert het gebruik van OV. De keuze is of een NS Business Card of een enkelvoudige reisvergoeding (Dus voor één reis). Dit gebeurt vervolgens op basis van een postcodetabel en in mijn geval komt het uit op 177,89 per maand.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 23:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die brandstofprijzen ga je volgens mij niet vinden in de Randstad.
Brandstof is momenteel 1.579. Het wijzigt natuurlijk altijd, maar ja, daar valt niet altijd wat aan te doen.
pi_145882415
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:57:11 #33
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145882755
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
Dit dus. Gewoon een week met de auto gaan, daarna een week met het OV, dan is het meteen duidelijk wat prettiger is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145883245
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit dus. Gewoon een week met de auto gaan, daarna een week met het OV, dan is het meteen duidelijk wat prettiger is.
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
pi_145883362
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:

[..]

[..]

Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Daarom ook 1 week uitproberen op eigen kosten.
Onterechte automatische incasso
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:17:02 #36
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145883369
quote:

[..]

[..]

Nou wilde ik dat nou net ook typen of je het eerst niet wisselend probeert.
Zeg je tegen je "baas" dat je het over 2 weken laat weten.
Ga je eerst met de auto een week en dan een week met het OV. Ik zou die eigen kosten er wel voor over hebben, zo kan je goed bepalen wat jou het beste ligt.

Als er geen overstap in zou zitten in dat traject was de keuze snel gemaakt denk ik. Maar dat lijkt me soms wel een knelpunt.
Kan je gelijk kijken in die week hoe vaak je de trein mist :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:37:47 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145884017
quote:

[..]

[..]

Met die 177,- zou je ook zelf een OV kaart aan kunnen schaffen, dus daar zou ik voor kiezen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:47:24 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_145884351
Ik doe dagelijks Utrecht-Eindhoven. Pleuriseind. Auto zou wat sneller zijn, vergoeding maakt niet uit en ik heb een mooie bak (al zeg ik het zelf, Passat automaat). Maar heb uiteindelijk voor de trein gekozen zodat ik veel minder gaar aankom. Gewoon even ogen dicht, spelletje spelen of wat lezen in plaats van voortdurend opletten en evt. filerijden. Ookal betekent dat dat ik soms te laat kom of in de werkzaamhedenshit zit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_145886174
quote:

[..]

[..]

Wat kost die traject kaart?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_145887317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wat kost die traject kaart?
Maandtrajectabonnement = ¤268
Los kaartje: ¤17 retour
Los kaartje met 20% korting: ¤13,60 (maar wel ¤20 abonnementskosten)

Geinigheidje trouwens. Al heel de dag is vertraging met die trein (zelfs buiten spits). Dus kan ik rekenen op 58 minuten in de trein. Dat is exclusief het lopen.

Op de A13 is ook druk, maar uitwijken via de A12 levert een reistijd deur tot deur van 45-50minuten.

[ Bericht 19% gewijzigd door Warrick21 op 24-10-2014 14:15:41 ]
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:28:38 #41
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_145888094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:47 schreef speknek het volgende:
Ik doe dagelijks Utrecht-Eindhoven. Pleuriseind. Auto zou wat sneller zijn, vergoeding maakt niet uit en ik heb een mooie bak (al zeg ik het zelf, Passat automaat). Maar heb uiteindelijk voor de trein gekozen zodat ik veel minder gaar aankom. Gewoon even ogen dicht, spelletje spelen of wat lezen in plaats van voortdurend opletten en evt. filerijden. Ookal betekent dat dat ik soms te laat kom of in de werkzaamhedenshit zit.
Ik doe dagelijks hetzelfde traject, nadat ik eerst een paar weken met de auto ben gegaan. Mijn omgeving (lees: vrouw en kinderen) merken dat ik nu een stuk relaxter thuis kom. Elke ochtend en middag slaap ik twintig minuutjes. Ik doe nog wat werk, zodat ik een halfuur eerder naar huis kan. Uiteindelijk blijft het OV je meer tijd kosten dan met de auto, maar het is uiteindelijk goedkoper en relaxter. :)
pi_145893364
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:28 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik doe dagelijks hetzelfde traject, nadat ik eerst een paar weken met de auto ben gegaan. Mijn omgeving (lees: vrouw en kinderen) merken dat ik nu een stuk relaxter thuis kom. Elke ochtend en middag slaap ik twintig minuutjes. Ik doe nog wat werk, zodat ik een halfuur eerder naar huis kan. Uiteindelijk blijft het OV je meer tijd kosten dan met de auto, maar het is uiteindelijk goedkoper en relaxter. :)
Dat verschilt echt per persoon. Ik heb ook lang met het OV gereisd, maar kwam daar zo ontzettend gaar uit elke keer... Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik niet in één keer mijn bestemming kon bereiken, maar bus-bus-metro-trein (eventueel nog een bus) moest. Slapen in de trein lukte mij dus nooit.

Dordrecht-Mariahoeve lijkt me dan nog wel te doen. Je stapt op het beginstation in dus gegarandeerd zitplek, en dan kun je vrij lang gewoon blijven zitten totdat je moet overstappen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:59:26 #43
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_145899155
Reiskostenvergoeding altijd.
Maar ik rijd dan ook geen auto maar motor.
Plus ik heb een hekel aan het ov, ongeacht of ik het zelf moet betalen of niet.
pi_145899502
Overleg ook met je baas of je in de trein mag werken, zo scheelt met de trein reizen een hoop tijd.
pi_145913216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef zarGon het volgende:

[..]

En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.

Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
Ik heb zelf ook ervaring met het traject Leiden - Rotterdam. Zolang je voor 7 uur 's ochtends de trein pakt (ik nam zelf de trein van 6:35 van Leiden naar Rotterdam), dan heb je gegarandeerd zitplek. Het moet dan alleen mogelijk zijn met je werk om vroeg te beginnen. Tussen 8 en 9 uur 's ochtends is het veel drukker.
ROBODEMONS..................|:(
pi_145915312
Als een trajectkaart 120 per maand kost zou ik lekker voor een trajectkaart gaan. Dan houdt je nog 57 euro per maand aan reiskostenvergoeding over en daar kan je nog een paar keer met de auto van gaan als je te laat bent of die dag toevallig geen zin hebt om met de trein te gaan.

EDIT: nvm, alleen de eerste pagina gelezen. als het 270 per maand is voor een maandabbo dan schiet dat ook niet echt op.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 08:52:19 #47
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_145916668
Ik ben dagelijks van deur tot deur een uur onderweg lopen-trein-bus maar no way dat ik met de auto ga. Gegarandeerd 2 keer in de file per reis, stuk minder relaxed en een stuk duurder ook. Werkgever betaald OV vrijwel volledig, terwijl auto slechts deels word vergoed.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_145925560
OV, want de auto is compleet verspilde reistijd. In de trein kun je tenminste nog nuttige dingen doen.
pi_145926878
Ik woon in Dordrecht en zit in Den Haag op school. Ik haat het Nederlandse openbaar vervoer echt uit de grond van mijn hart. Het is totaal niet efficiënt geregeld en ik kan me er dood aan ergeren. Ik probeer dan ook altijd met de auto te gaan.

Maar waar ik me nog meer aan kan ergeren is de A13. Wanneer ik tijdens de spits moet reizen pak ik alsnog de trein. Een kwartier file is nog niks, vaak genoeg daar nog veel langer vast gestaan. Langer dan drie kwartier op de A13 vast staan is eerder regel dan uitzondering tijdens de spits.
pi_145927056
Ik zou voor de auto kiezen. Maar alleen ivm het overstappen, dat is gewoon klote. Anders zou ik zeker voor het OV kiezen. Dat kleine beetje extra wandelen is alleen maar gezond en vaak kan je het combineren met iets anders (nog even wat boodschappen doen, pakketje ophalen bij postkantoor etc).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')