Het traject is eerlijk gezegd Dordrecht - Mariahoeve. Een maandtraject kost ¤268quote:Op donderdag 23 oktober 2014 16:17 schreef jatochneetoch het volgende:
Voor 116¤ per maand heb je zelf een traject kaart. Hou je nog 60¤ extra over
Ik moet bij Laan van NOI overstappen op de Sprinter naar Mariahoeve. Voor deze overstap heb ik 5 minuten de trein. (Zowel heen als terug). Mocht de trein 3 minuten of meer vertraging hebben, dan ben ik gegarandeerdlanger onderweg.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Mijn ervaring met Rotterdam-Den Haag-Leiden is dat je ook in de spits zonder problemen kunt zitten, zeker als je een handige plek om in te stappen kiest. Alleen op het hele korte stukje Den Haag HS - Laan van NOI moeten mensen dagelijks staan.
Persoonlijk zou ik een voorkeur hebben voor OV mits niet te vaak overstappen, dan kun je tenminste nog iets nuttigs doen in je reistijd (e-mails beantwoorden, vergaderingen voorbereiden, boek lezen).
En de hierboven berekende kosten van 35 euro per uur tijdswinst per auto (netto!), zou ik voor de trein kiezen. Weinig banen waarmee je dat verdient.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 21:42 schreef Victoriaatje het volgende:
Ik ben fan van het ov. Maar ik heb geen rijbewijs, dus echt objectief is het niet. Maar lekker rustig wakker worden, en gewoon komen waar je wezen moet vind ik heerlijk. Zoals gezegd, kopje koffie en een krantje, en voordat je door hebt dat je onderweg bent ben je er al.
quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.
Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
Ik stap in bij Dordrecht. De trein was vroeger naar school inderdaad rustgevend omdat het 1 relaxte rit was zonder overstappen. Maar dit is nu niet meer het geval.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:05 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb geen idee hoe druk het op dat traject met het OV is.
Maar op basis van de reistijd zou ik zelf voor het OV kiezen.
Dik een uur heen rijden en dik een uur terug rijden elke dag, waarin je niets anders kunt doen dan autorijden. Pffff...
Dan zit ik liever in de trein waar ik nog een filmpje om m'n tablet kan kijken of een boek kan lezen en lekker koffie kan drinken.
Helaas. Mijn werkgever stimuleert het gebruik van OV. De keuze is of een NS Business Card of een enkelvoudige reisvergoeding (Dus voor één reis). Dit gebeurt vervolgens op basis van een postcodetabel en in mijn geval komt het uit op 177,89 per maand.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:21 schreef brulaap112 het volgende:
Als ze 19ct zouden uitkeren zou het 430 Per maand zijn. Soms willen ze wel 430-177 netto uitkeren. Scheelt je nog circa 100 euro.
Ga dit even na.
Brandstof is momenteel 1.579. Het wijzigt natuurlijk altijd, maar ja, daar valt niet altijd wat aan te doen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 23:50 schreef Kentekenplaat het volgende:
Die brandstofprijzen ga je volgens mij niet vinden in de Randstad.
Dit dus. Gewoon een week met de auto gaan, daarna een week met het OV, dan is het meteen duidelijk wat prettiger is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Waarom probeer je niet een maand of week op eigen kosten of het je wel gaat bevallen met OV
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 11:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon een week met de auto gaan, daarna een week met het OV, dan is het meteen duidelijk wat prettiger is.
Daarom ook 1 week uitproberen op eigen kosten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
[..]
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Nou wilde ik dat nou net ook typen of je het eerst niet wisselend probeert.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
[..]
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Met die 177,- zou je ook zelf een OV kaart aan kunnen schaffen, dus daar zou ik voor kiezen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
[..]
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Wat kost die traject kaart?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:13 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
[..]
Ik mag helaas niet elke maand of iets dergelijks mijn keuze herzien. Maar ik denk dat het voor nu het beste is.
Maandtrajectabonnement = ¤268quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat kost die traject kaart?
Ik doe dagelijks hetzelfde traject, nadat ik eerst een paar weken met de auto ben gegaan. Mijn omgeving (lees: vrouw en kinderen) merken dat ik nu een stuk relaxter thuis kom. Elke ochtend en middag slaap ik twintig minuutjes. Ik doe nog wat werk, zodat ik een halfuur eerder naar huis kan. Uiteindelijk blijft het OV je meer tijd kosten dan met de auto, maar het is uiteindelijk goedkoper en relaxter.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 12:47 schreef speknek het volgende:
Ik doe dagelijks Utrecht-Eindhoven. Pleuriseind. Auto zou wat sneller zijn, vergoeding maakt niet uit en ik heb een mooie bak (al zeg ik het zelf, Passat automaat). Maar heb uiteindelijk voor de trein gekozen zodat ik veel minder gaar aankom. Gewoon even ogen dicht, spelletje spelen of wat lezen in plaats van voortdurend opletten en evt. filerijden. Ookal betekent dat dat ik soms te laat kom of in de werkzaamhedenshit zit.
Dat verschilt echt per persoon. Ik heb ook lang met het OV gereisd, maar kwam daar zo ontzettend gaar uit elke keer... Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik niet in één keer mijn bestemming kon bereiken, maar bus-bus-metro-trein (eventueel nog een bus) moest. Slapen in de trein lukte mij dus nooit.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 14:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik doe dagelijks hetzelfde traject, nadat ik eerst een paar weken met de auto ben gegaan. Mijn omgeving (lees: vrouw en kinderen) merken dat ik nu een stuk relaxter thuis kom. Elke ochtend en middag slaap ik twintig minuutjes. Ik doe nog wat werk, zodat ik een halfuur eerder naar huis kan. Uiteindelijk blijft het OV je meer tijd kosten dan met de auto, maar het is uiteindelijk goedkoper en relaxter.
Ik heb zelf ook ervaring met het traject Leiden - Rotterdam. Zolang je voor 7 uur 's ochtends de trein pakt (ik nam zelf de trein van 6:35 van Leiden naar Rotterdam), dan heb je gegarandeerd zitplek. Het moet dan alleen mogelijk zijn met je werk om vroeg te beginnen. Tussen 8 en 9 uur 's ochtends is het veel drukker.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
En waar stap je in in dit geval? Ik geloof best dat er plek is als je instapt op Rotterdam Centraal richting Leiden, aangezien het een beginstation is. Andersom, Leiden richting Rotterdam, lijkt het me niet zo vanzelfsprekend.
Toevallig ken ik iemand die die route aflegt en hij is er helemaal niet over te spreken (vanaf Leiden richting Rotterdam in de avondspits). Heeft zelfs net een auto aangeschaft. Dezelfde persoon klaagde niet over Rotterdam - Gouda. (Valt wel te begrijpen, reistijd is zowat de helft.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |