Morgen 21.00u (NLtijd) BBC2quote:There's a new judge in town as two Michelin-starred chef Marcus Wareing enters the kitchen to help find the next MasterChef: The Professionals champion. In the latest series of the competition, the acclaimed chef joins forces with formidable perfectionist, chef Monica Galetti, and MasterChef's seasoned diner, Gregg Wallace, to seek out up-and-coming culinary stars.
In the first heat, five ambitious chefs from across the country begin their bid for the coveted title with a total of three daunting tests to determine who is good enough to progress to the next round, and who must be sent home.
Cooking in a brand new MasterChef kitchen, the first challenge they face is the Signature Dish Test. The five chefs have one hour to cook one plate of food that showcases just what they can do, before one must leave.
The remaining four chefs then face Monica's terrifying Skills Test, where they must impress both Monica and Gregg with their abilities in 20 minutes or less. In this episode, they must attempt the notoriously difficult croquembouche.
The four chefs are put through their paces by Marcus Wareing for the first time, when he sets them his version of the infamous Invention Test. First Marcus demonstrates one of his favourite recipes to viewers at home. Here it's his signature quail dish - poached quail breast served with netto pesto, crispy bacon, radicchio, finished with quail sauce and pine nuts.
Marcus then gives the chefs the main ingredient for the dish, a larder containing the rest of the components in Marcus' dish, and an array of other high quality ingredients. In their final chance to impress, the four have just ten minutes to compose a quail-based dish and one hour to cook an inspired plate of food which will prove they are worthy of a quarter-final place.
Marcus and Monica then have the difficult task of comparing notes on their two tests to decide which chef must go home and which three will make it through to the next round.
Ik heb het even bekeken, maar werd er niet heel warm van eigenlijkquote:Op woensdag 5 november 2014 01:21 schreef golfer het volgende:
Bekeken.
Iets andere opzet dan voorheen. Marcus vanaf het begin erbij, terwijl Michel pas later kwam opdagen.
Ook vond ik Marcus vriendelijker dan ik hem ooit in andere programma's heb gezien.
En ze hoeven niet meer iets na te koken dat door Michel->nu Marcus is voorgedaan.
Wel het hoofdingrediėnt,.maar verder vrije keuze wat er mee te doen.
Opzet komt iets eerlijker bij mij over.
Over de kandidaten: die parkinson, trillende, chef kan wel koken, maar het blijft allemaal wel erg traditioneel Brits en altijd weer de getourneerde worteltjes en de pureetjes en de erwtjes.
Hola installeren en dan via de I-player kijken van de BBC.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:02 schreef Selestha het volgende:
Ik heb hier geen bbc, zijn er ergens online nog mogelijkheden binnen NL?
Ja, dan kun je ook Channel 4 en ITV online kijken en terugkijken. Alleen even een profiel aanmaken met een Engelse postcode.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:04 schreef borisz het volgende:
[..]
Hola installeren en dan via de I-player kijken van de BBC.
Ik heb al een profiel met Engelse postcode bij Channel 4; maar het geeft mij de boodschap ''this program is not available in your area''quote:Op woensdag 5 november 2014 16:14 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, dan kun je ook Channel 4 en ITV online kijken en terugkijken. Alleen even een profiel aanmaken met een Engelse postcode.
Leuke software, goede tip!quote:Op woensdag 5 november 2014 16:04 schreef borisz het volgende:
[..]
Hola installeren en dan via de I-player kijken van de BBC.
Die was te diep weggezakt in de stofnesten van Fok!quote:Op donderdag 6 november 2014 20:25 schreef ddx het volgende:
Had iemand niet ff in oude topic kunnen roepen dat er nieuw seizoen begonnen was ?
quote mezelf maarquote:Op vrijdag 7 november 2014 08:36 schreef RobinOok het volgende:
Ook al is Marcus een stuk minder erg dan vroeger, ik vind het gewoon nog steeds best een vervelend mannetje.
Ik mis Michel zo! Whhheeeeeeeehhhhheeeeehhhhh.
Zijn negatieve kritiek voelde nooit als (af)zeiken, zijn bedenkingen vooraf ook niet als stiekem hopen op falen. Alles wat hij zei wilde je horen.
Marcus W. is minder verveldend dan ik gedacht hadquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 19:12 schreef computergirl het volgende:
Ik ga Roux echt missen denk ik, hij was echt fantastisch in dit programma. Oprecht trots als iemand een mooi gerecht gemaakt had, en die 'ik ben niet boos ik ben verdrietig' blik als iemand er een zooitje van gemaakt had.
Ja, zij heeft ook zo'n baard en snor en zulke zware lichaamsbeharing op haar armen.quote:Op maandag 10 november 2014 16:36 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Ik vind Marcus W altijd ontzettend lijken op Annemarie van Gaal, die budgetcoach van RTL4. Zouden zo broer en zus kunnen zijn..
eeneiige tweeling, ik zeg het jequote:Op dinsdag 11 november 2014 16:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, zij heeft ook zo'n baard en snor en zulke zware lichaamsbeharing op haar armen.
Indeed. Fried rice met banaan?!quote:Op donderdag 13 november 2014 22:22 schreef ddx het volgende:
En die 2 die in eerste ronde naar huis mochten, hadden ook extreem slecht gerecht.
Dat vroeg ik me ook al af, is weleens eerder gebeurd dat die dan in een volgende ploeg weer mee mocht doen.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:47 schreef ddx het volgende:
Maar hebben we eerder gezien, de chef die naar het ziekenhuis gaat krijgt dan herkansing ?
Blijkbaar allemaal in het voorjaar opgenomen.quote:
Waren er toch twee met lam?quote:Op woensdag 19 november 2014 21:23 schreef borisz het volgende:
Geen lamsfeest vandaag.
Leuke skillstest nu met de slakken
quote:Op woensdag 19 november 2014 21:23 schreef borisz het volgende:
Geen lamsfeest vandaag.
Leuke skillstest nu met de slakken
Denk je dat die drie echt stomweg vergeten waren ze te wassen? Ik kan me voorstellen dat ze dachten dat dat al gebeurd was door hoe ze aangeboden werden. Blijft niet echt slim natuurlijk.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:17 schreef golfer het volgende:
[..]![]()
Schelpen: whelks and winkles oftewel wulken en alikruiken.
Nooit daarop vertrouwen. Als ik schelpen of mosselen maak, altijd eerst spoelen (meerdere keren).quote:Op donderdag 20 november 2014 01:20 schreef Klaploper het volgende:
Denk je dat die drie echt stomweg vergeten waren ze te wassen? Ik kan me voorstellen dat ze dachten dat dat al gebeurd was door hoe ze aangeboden werden.
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00mx9xb/broadcasts/upcomingquote:Op donderdag 20 november 2014 01:31 schreef Klaploper het volgende:
Hoeveel voorrondes komen er eigenlijk nog? Binnenkort maar even de afleveringen die ik gemist heb downloaden, de tv deed niet netjes opnemen zoals ik hem dat lief gevraagd had. Echt veel leuker dan andere Masterchefs dit. Vorig seizoen helemaal mits van gezien, dus kan die ook nog terug gaan kijken.
Dank, kon op Wiki niets vinden, maar bij de BBC kijken was wel logisch geweest.quote:Op donderdag 20 november 2014 01:35 schreef golfer het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00mx9xb/broadcasts/upcoming
Nog 1 week voorrrondes dus.
G. is die kale? Klopt wel. Hij vindt soms een gerecht geweldig terwijl Marcus enorm veel kritiek heeft.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:49 schreef minilot het volgende:
Ik vind overigens wel dat, nu de chef er al bij de eerste opdracht bij staat, de rol van Gregg echt helemaal overbodig is geworden. Zo naast wat Marcus over een gerecht te zeggen heft vind ik de mening van Gregg bepaald niet boeiend.
Groentenboer.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:13 schreef Klaploper het volgende:
G. is die kale? Klopt wel. Hij vindt soms een gerecht geweldig terwijl Marcus enorm veel kritiek heeft.
Grappig. Vind het wel leuk trouwens. Er wordt af en toe tenminste gezegd dat een gerecht mooi is. Die Nederlandse programma's lijken meer op Idols: mensen afzeiken en soms totaal onterecht.quote:Op donderdag 20 november 2014 14:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Groentenboer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Gregg_Wallace
Kan toch?quote:Op donderdag 20 november 2014 14:13 schreef Klaploper het volgende:
[..]
G. is die kale? Klopt wel. Hij vindt soms een gerecht geweldig terwijl Marcus enorm veel kritiek heeft.
Natuurlijk! Was ook geen negatieve kritiek van mij.quote:Op donderdag 20 november 2014 15:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kan toch?
De klanten van de deelnemers zijn ook groentenboer of leraar aardrijkskunde.
Bij Roux was zijn rol nog iets nuttiger omdat die niet zo veel van desserts hield
quote:
Ik vermoed dat ze vonden dat hij toch te weinig ervaring had om door te gaan (volgende ronde is professionele keuken toch?). Ik vind het ook jammer dat hij eruit is.quote:
Het zijn allemaal al professionele koks, dus dat zal geen argument zijn geweest.quote:Op vrijdag 21 november 2014 14:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik vermoed dat ze vonden dat hij toch te weinig ervaring had om door te gaan (volgende ronde is professionele keuken toch?). Ik vind het ook jammer dat hij eruit is.
Dat wel natuurlijkquote:Op vrijdag 21 november 2014 14:50 schreef golfer het volgende:
Het zijn allemaal al professionele koks, dus dat zal geen argument zijn geweest.
Er waren er ook een paar die nog nooit die zeekat hadden gezien en er toch iets van konden maken.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:22 schreef computergirl het volgende:
Eigenlijk vond ik het jammer dat die jonge knul naar huis werd gestuurd. Hij had nog nooit een zwezerik van dichtbij gezien (ik ook niet), maar hij wist het wel te bereiden
Opvallend inderdaad.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:57 schreef computergirl het volgende:
Af en toe een groot verschil tussen critics en judges
Deze week weer di, wo en do 21uquote:It's the semi-finals. Two Michelin-starred Marcus Wareing, formidable chef Monica Galetti and MasterChef's seasoned diner Gregg Wallace step up the pressure in their search for a culinary talent exceptional enough to take the coveted title.
After four weeks of fierce competition only the 12 best chefs remain, and the battle is on as they come together for the first time to cook off against each other. Their fate now rests in the hands of the infamous Invention Test. The 12 chefs have an abundant selection of meat and fish, fruit and vegetables and herbs and spices to choose from, but this time all the modern machines have been removed from the MasterChef kitchen. They must go back to basics using just the hobs and ovens - and their chef's intuition - to cook their dishes. As well as having to think on their feet and show off their creativity, their skills and judgment are tested to the limit. In two hours they need to deliver one dish that stands out from the crowd and proves to judges that they have a future in the competition.
Marcus, Monica and Gregg choose the best eight chefs to go straight through, leaving the four weakest to cook off in a fight for one of two remaining places in the competition. In the most pressured hour and a half of their lives, the four remaining chefs must cook their showstopper dish, knowing nothing less that perfection is necessary if they want to survive.
Only the ten best chefs can go on to battle for the title of Professional MasterChef.
quote:It's the semi-finals. Marcus Wareing and Monica Galetti send the first two talented semi-finalists to Mayfair's Connaught Hotel to experience service in the two-Michelin-starred kitchen of exceptional French chef Helene Darroze. With a successful Michelin-starred restaurant in Paris already, in 2011 Helene brought her acclaimed food across the channel, and is now one of only nine establishments in the capital to hold two stars. The semi-finalists must quickly adjust to cooking at the highest level in Helene's concentrated and largely silent kitchen, as they each take responsibility for one of the unique, precise dishes on her lunch menu. With diners paying up to £125 a head, it's vital they deliver to her exacting standards.
Once service is over they each have to prepare Helene's signature dish of black squid ink, with Acquerello rice, calamari, blue lobster, clams and parmigiano reggiano foam for her to taste. A dish that she created eight years ago and that remains very close to her heart, the pressure is on for the chefs to impress with their plate.
Finally, the two semi-finalists return to the studio to cook for the last time before Marcus and Monica decide on their fate. They have two hours to produce a main and dessert inspired by their Michelin experience and good enough to blow the judges away. It is a tense and thrilling battle where any mistake could cost them the competition. Once Marcus and Monica have judged their two courses, they must decide which of the chefs is good enough to become a Professional MasterChef fnalist.
Geen opdracht. Ze mogen hun eigen gerecht koken en toevallig hadden ze allebei duif gekozen.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:19 schreef computergirl het volgende:
Ik lette even niet goed op, was het nou toeval dat ze beide duif hadden als hoofdgerecht of was dat opdracht?
Wel eens van afwasmachines gehoord? Prof modellen doen dit in 3 minutenquote:Op vrijdag 5 december 2014 08:48 schreef computergirl het volgende:
Al die kleine pannetjes in de professionele keukens - er zal wel iemand de klos zijn om ze af te wassen of niet?
Oh echt. Nou gelukkig maar danquote:Op vrijdag 5 december 2014 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens van afwasmachines gehoord? Prof modellen doen dit in 3 minuten
Nee, dinsdag t/m donderdag.quote:
Ik zit nu de aflevering net te kijken en inderdaad, tot nu toe oogt het ook wel erg simpel - dat gerecht met slakkenravioli ziet eruit alsof iedereen dat wel kan maken!quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:29 schreef golfer het volgende:
Enne ..hoe leuk die ouwe chef ook is..het is echt heel erg achterhaald wat ie kookt en doet. De jaren 70 kwamen heel erg terug bij mij.
Ja, gelukkig is die paardenbek er uit.quote:
Echt? Ik ben nu halverwege het stukje in dat restaurant, maar ik vind 'm juist het prettigst overkomen van alle restaurantchefs tot nu toe. Heldere uitleg ook, en niet zo aanstellerig..quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:02 schreef golfer het volgende:
Mooie gerechten wel daar bij The Wild Honey, maar ik vind die chef, Anthony Demetre, erg onsympathiek overkomen.
Merci Beaucoup! !quote:Op dinsdag 16 december 2014 16:25 schreef golfer het volgende:
Let op!
Vanavond geen Masterchef op de BBC2.
De volgende (laatste 3) uitzendingen zijn:
woensdag 17-12 om 21:00 uur
donderdag 18-12 om 21:00 uur en
dinsdag 23-12 om 21:00 uur.
quote:
Mee eens. Ik hoopte dat hij zou winnen. Maar het was een toffe serie met drie geweldige finalistenquote:Op woensdag 24 december 2014 00:20 schreef golfer het volgende:
Bekeken. Voor mij niet de juiste winnaar, maar ik kan er mee leven.
Wat mij betreft waren de gerechten van de middelste kok toch wat meer bijzonder en creatiever.
En ik heb weer wat nieuwe inspiratie opgedaan dit seizoen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |