abonnement Unibet Coolblue
pi_145843740


Handige en leuke links...
- http://www.spritestitch.com -> Veel patronen gebaseerd op spellen (pc/console)
- http://www.hobbydoos.nl
- http://www.handwerkpost.nl
- http://www.etsy.com
- http://www.heavenandearthdesigns.com/
- http://www.happyhobby80.nl/

Goedkoop dmc garen, 0,40 ct per streng.
kan je bestellen bij de marktplaatsman -> http://www.happyhobby80.nl/

Patapon legt uit hoe je zonder een knoopje begint:


quote:
Voor de beginnende borduurheld!

Stof:

Meestal wordt er aida stof gebruikt, hier in het topic hebben wij het dan vooral over x-aantal ct (count). Bijvoorbeeld Aida 18ct. Dit wil zeggen 18 kruisjes per inch oftewel 7 kruisjes per cm.
Hieronder uitleg over de verschillende maten in ct en cm :)

* Aida
18 ct Aida - 7 blokjes/kruisjes per cm
16 ct Aida - 6 1/3 blokjes/kruisjes per cm
14 ct Aida - 5 1/2 blokjes/kruisjes per cm
11 ct Aida - 4 1/3 blokjes/kruisjes per cm
10 ct Aida - bijna 4 blokjes/kruisjes per cm
7 ct Aida - 2 3/4 blokjes/kruisjes per cm

* Evenweave
14ct - 14 draden per inch - 5 1/2 draden - 2 3/4 kruisjes per cm
16ct - 16 draden per inch - 6 1/3 draden - ruim 3 kruisjes per cm
18ct - 18 draden per inch - 7 draden - 3 1/2 kruisjes per cm
20ct - 20 draden per inch - bijna 8 draden - bijna 4 kruisjes per cm
22ct - 22 draden per inch - 8 2/3 draden - 4 1/3 kruisjes per cm
24ct - 24 draden per inch - bijna 9 1/2 draden - bijna 4 3/4 kruisjes per cm
26ct - 26 draden per inch - 10 1/4 draden - ruim 5 kruisjes per cm
28ct - 28 draden per inch - 11 draden - 5 1/2 kruisjes per cm
30ct - 30 draden per inch - bijna 12 draden - bijna 6 kruisjes per cm
32ct - 32 draden per inch - ruim 12 1/2 draden - ruim 6 1/4 kruisjes per cm
34ct - 34 draden per inch - 13 1/3 draden - 6 2/3 kruisjes per cm
36ct - 36 draden per inch - ruim 14 draden - ruim 7 kruisjes per cm

Welke naald?
Een naald zonder scherpe punt wordt meestal gebruikt voor het borduren, dit omdat je niet door de stof heen hoeft te prikken over het algemeen.
Maat #22 voor stof van 14ct of lager
#24/#26 voor stof 16-18ct
#28 voor 18+ct :)

DMC garen:
Af en toe, dit is al jaren niet meer gebeurd eigenlijk, wordt er een kleur uit het assortiment genomen of samengevoegd met een andere kleur. Dit laatste gebeurt als 2 kleuren zo dicht bij elkaar liggen dat samenvoegen gewoon beter is. Ik heb gemerkt dat programma's om eigen patronen te maken deze kleuren nog niet hebben aangepast dus hier alvast een paar kleuren waarvan ik zeker weet dat die een ander nummer hebben gekregen:

Oude nummer » nieuwe nummer
504 » 3813
731 » 732
776 » 3326
3773 » 407
5282 » 3821

Kruisjes per streng DMC naar gelang hoe zuinig je bent.

Dubbeldraads:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
18 1800 2000 2300
16 1600 1800 2050
14 1400 1600 1800
12 1200 1400 1550

Drie draden:
Count Royaal Gemiddeld Zuinig
12 800 900 1000
10 650 750 850
8 450 500 550

Borduurwijsheden
1. Begin altijd in het midden (ja of niet, als je goed kan tellen)
2. Borduur alle steekjes dezelfde kant op.
3. Hecht alles meteen netjes af.

Happy stitching en bij vragen gewoon een vaste poster aanspreken, wij helpen je graag! :)
Werkjes uit het vorige topic:
De Jip en Janneke van Buurpoes


De Orchideeën van annelotje


De Yoshi's van Patapon


Het huwelijkscadeautje van Zeester


De pauw van Elohel


De eerste pagina van MissMaple


De Pokémon van IJsdraakje


Zelda van Lijnloos


Nijntje van Risu


De bruine zee van Lalena


Het lavendelveld van LadyGrey, helemaal klaar O+


Het uiltje van Ceviche


De tijger van essnhills



Stitch on!

[ Bericht 35% gewijzigd door essnhills op 23-10-2014 09:48:16 ]
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_145843775
Ah, jou lukte het wel! Kreeg mobiel niet fatsoenlijk een nieuw topic geopend en aangezien ik pas vanavond weer in de buurt van de laptop ben...
pi_145844056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:37 schreef Lijnloos het volgende:
Ah, jou lukte het wel! Kreeg mobiel niet fatsoenlijk een nieuw topic geopend en aangezien ik pas vanavond weer in de buurt van de laptop ben...
Ja :+ Ik ben maar even achter de laptop gekropen :P En ik heb gelijk maar even de OP weer netjes geupdate, als je zo alle werkjes afgaat dan zie je dat er best veel borduursters rondlopen hier :o

quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 20:43 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik vind hem wel bijzonder, wist niet dat zwarte stof bestond, vind het neon-effect erg gaaf! Hoe lang ben je al met deze bezig, als ik vragen mag?
Sinds september :@
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:06 schreef annelotje het volgende:
Leuk dat uiltje!! En die tijger is echt zo gaaf! Welk patroon is dat? Misschien voor over 5 projecten een idee.... :)
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:23 schreef Nanuke het volgende:
Hebben ze dat soort ook nog in andere dierenvarianten? Ik ben zelf gek van olifanten... O+
Ik heb hem hier vandaan: https://www.etsy.com/nl/s(...)hopsection_leftnav_6

Maar als je zoekt op [insert dier] fractals kun je vast wel alle diersoorten vinden :D Alleen niet van allemaal een patroon, maar daar zijn programmatjes voor natuurlijk :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_145844416
Die leeuw van die shop vin ik ook zo tof! Ooit....

Gister lekker effe met Belle bezig geweest en ik moet ernstig nieuwe kleurtjes gaan bestellen want ik kom zo niet heel veel verder :+ vanavond maar effe voor gaan zitten om te zien wat ik "nodig" heb ;)



Dit keer maar niet helemaal hokjes gemaakt maar puur het stukje waar ik ben ;)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:07:38 #5
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145844433
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:51 schreef essnhills het volgende:


Sinds september :@

Oh echt? : o ik zit alle oude topics door te kijken (lezen vind ik iets teveel werk) maar ik houd deze ook bij, had het een beetje door elkaar gehaald: dacht dat je al een jaar bezig was :')

En mijn uiltje in de OP O+
pi_145844490
Goed gevulde op. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_145844539
Ja ik dacht, ik stop gewoon van iedereen een werkje erin :D

Ik heb voor het gemak wel even alle plaatjes verkleind, zodat het ook op mobiel makkelijker kijken is :@

Dus zegmaar [img = 450 ] afbeelding [ / img ] :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_145844901
quote:
11s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:11 schreef essnhills het volgende:
Ja ik dacht, ik stop gewoon van iedereen een werkje erin :D

Ik heb voor het gemak wel even alle plaatjes verkleind, zodat het ook op mobiel makkelijker kijken is :@

Dus zegmaar [img = 450 ] afbeelding [ / img ] :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is echt fantastisch. O+

En verdorie, ik heb zin om verder te gaan aan Pokémon, maar de studie slokt even heel veel tijd op. ;(

* IJsdraakje sluit FOK! weer af... ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_145844943
Leuk OP!

Ik moet echt gauw verder met de prinsessen haha.

En daar over gesproken. Nooit meer iets gehoord van de ontwerpster. Ik zoek het zelf wel uit. 8)7
pi_145845020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:25 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat is echt fantastisch. O+

En verdorie, ik heb zin om verder te gaan aan Pokémon, maar de studie slokt even heel veel tijd op. ;(

* IJsdraakje sluit FOK! weer af... ;(
Borduren is fantastisch O+

;( Succes :*
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:27 schreef DonnaRush het volgende:
Leuk OP!

Ik moet echt gauw verder met de prinsessen haha.

En daar over gesproken. Nooit meer iets gehoord van de ontwerpster. Ik zoek het zelf wel uit. 8)7
Oh lekker dan :{ :') Heb je je negatieve recensie al de deur uit? :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator donderdag 23 oktober 2014 @ 11:12:03 #11
382129 crew  Donna
pi_145846065
Ik heb haar net nog een e-mail gestuurd én een bericht op Etsy. En als ik voor het weekend niet het goede patroon heb dan zoekt het het maar uit en krijgt ze een hele slechte recensie idd!
pi_145846073
Ahh die tijger, zo tof en wat ga je snel! Ik hou van alle katachtigen, maar tijgers staan wel bovenaan. O+

Alles in de OP is leuk trouwens, ik ga na het weekend pas weer 20.000 keer Pokemon stabben, eerste nog een tentamen fixen en komende dagen verhuizen.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 15:05:36 #13
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145852754
Hebben jullie weleens online foto's omgezet in een telpatroon? (Of doen jullie niet anders? :P)
Ik wil heel graag een foto borduren en heb daar nu een telpatroon van *O*. Ik vraag me alleen af of er nog wat dingen zijn waar ik op moet letten (ik zou zelf niet weten wat, maar ben bang dat ik iets over het hoofd zie).

Sowieso eerst maar mijn egel afmaken :)
pi_145855627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:05 schreef Ceviche het volgende:
Hebben jullie weleens online foto's omgezet in een telpatroon? (Of doen jullie niet anders? :P)
Ik wil heel graag een foto borduren en heb daar nu een telpatroon van *O*. Ik vraag me alleen af of er nog wat dingen zijn waar ik op moet letten (ik zou zelf niet weten wat, maar ben bang dat ik iets over het hoofd zie).

Sowieso eerst maar mijn egel afmaken :)
Ik heb het wel eens online gedaan en ook zelf gedaan in een programma :P

Meestal krijg je een plaatje te zien hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, als je daar tevreden mee bent is het goed toch? :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator donderdag 23 oktober 2014 @ 16:57:06 #15
382129 crew  Donna
pi_145856029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 16:42 schreef essnhills het volgende:

[..]

Ik heb het wel eens online gedaan en ook zelf gedaan in een programma :P

Meestal krijg je een plaatje te zien hoe het er uiteindelijk uit komt te zien, als je daar tevreden mee bent is het goed toch? :D
Ja idd. Ik heb het ook gedaan idd. Alleen is een patroon met een beetje saaie kleuren, dus ben blijven hangen haha!
pi_145856101
Oh, wat zijn er veel werkjes in de openingspost! :D

De helft van mijn handen is klaar ;)



Stiekem zit er echt een gigantische fout in, maar dan ook echt gigantisch. Maar ik vind hem zelf niet zo duidelijk zichtbaar, dus ik heb het maar gewoon laten zitten :')
pi_145858680
ik zie de fout niet hoor! vind die handen ook echt supergaaf
pi_145859057
Mooi die tijger ess!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145859574
Mooi zo al die werkjes onder elkaar! Wat ga je snel LadyGrey! Ik zie ook geen fout hoor.

Even een nieuwe update
Ik zal de volgende keer een foto maken bij daglicht.
pi_145867387
Er mist in die hand dus een complete verticale rij :@ . Kwam ik achter na 10 kleuren van de 12, maar ik vond het ook niet echt zichtbaar, dus ik heb het maar gelaten :P
pi_145871352
Ik had helemaal niet door dat ik het vorige topic sloot. :@

Ik weet niet meer wie het zei over het systematisch werken met de parkingmethode, dat is juist wat me zo aanspreekt. Ik tel nu alles uit, ook zonder lijntjes/hokjes te maken (zo is het mij vroeger uit geleerd) en ik merk dat ik vooral 's avonds de tel nog wel eens kwijt raak. Plus dat ik systematisch bezigzijn heel ontspannend vind. 8-)

Huidige project:

Ben ik al wel twee jaar mee bezig denk ik, maar heeft een hele tijd stil gelegen. Ik mis nog een aantal kleuren, en ik was het steeds maar weer aan en afhechten heel erg zat doordat er weinig van dezelfde kleuren bij elkaar zitten. Ben daarom nu maar weer begonnen et de wat grotere vlakken die nog moeten.

Volgende project:

Ligt al een tijd in de kast, maar mist nog héel veel kleuren. Bij deze wil ik dus de parking uitproberen, omdat het zeker bij zo'n groot project (250 x 249 steken) me wel ideaal lijkt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 07:17:41 #22
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_145877711
Wat een lieve poesjes. Die sneeuwpoppen vind ik ook leuk, zou ik ook wel willen. :+

Ik gebruik parking bij de Escher omdat die voor 90 % uit confetti bestaat.
pi_145878394
Mooi Nanuke O+ En die sneeuwpoppen, leuk!

Ik heb gister het een en ander besteld weer aan nieuwe garen en naalden bij hobby-bob... Ben benieuwd hoe snel het er nu is met het bestellen via de site.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:56:43 #24
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_145879803
:D @lijnloos, gefeliciteerd met je sweet pea!
pi_145880218
:@ Thanks!
pi_145880571
Lijnloos, wat is het plaatje van je nieuwe werk? Kan me niet herinneren dat ik die gezien heb!
pi_145880706
Zeester: ik ben begonnen aan een werk van Thomas Kinkade van Belle en het Beest (Disney):
pi_145881188
Niet hier de Belle ook posten! Ik moet me al enorm inhouden om die te kopen. Er zijn maar twee dingen die me tegenhouden; ik heb geen paypal of creditcard, en ik kan geen derde voor de derde-gratis-actie vinden. :@ maar hij is zoooo mooi. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:00:25 #29
43556 miss_dynastie
pi_145881238
Ik vind het zo dapper, die meerdere projecten door elkaar. Ik kan niet wachten om aan deze te beginnen:



Maar met mijn tempo is het wel verstandig om te wachten.... -O-
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:07:36 #30
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145881404
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:00 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind het zo dapper, die meerdere projecten door elkaar. Ik kan niet wachten om aan deze te beginnen:

[ afbeelding ]

Maar met mijn tempo is het wel verstandig om te wachten.... -O-
Die is nice! :o

Als ik met mijn egel klaar ben ga ik op zoek naar stof en garen en ga ik aan iets groters beginnen, ben nog geen drie weken bezig en heb nu al allemaal ideeen voor de toekomst :')
Ik ben nogal van fases, iets gaan doen, veel te veel kopen daarvoor en na een week niet meer naar omkijken, dus ik ga zeker niet aan twee dingen tegelijk werken :P
pi_145881589
Oh, die is ook tof Miss_D!
pi_145883500
Wow wat een werk. Ik doe wel kleine projecten tussendoor, maar maar een groot project tegelijkertijd. Anders komt het nooit af.
pi_145913471
Oh Ceviche dat herken ik zo! Toen ik pas geleden met borduren begon (en ook meteen flink uit wilde pakken) vroeg mijn vriend of ik de kasten nog niet vol genoeg had liggen :@. Ik dacht hij heeft gelijk dat word mn zoveelste hobby... (twee weken later zit ik aan twee grote projecten te werken) kon het niet laten _O-
pi_145918897
Hier gaat het net zo hoor. :D En dat blijft hier ook niey beperkt tot alleen het borduren. Ik heb ook drie projecten op de breinaalden staan, en 4 al geknipte patronen om in elkaar te gaan naaien. O-)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_145921989
Grappig, want ik borduur al 10+ jaar en heb in al die tijd eigenlijk altijd 1 ding tegelijk gemaakt. Heb ook pas sinds een jaar of 5 losse garens, stof en patronen in huis.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:30:07 #36
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145923054
Hahahaha ik heb hier en daar in topics gelezen en dat kwam wel veel naar voren ja :D ik heb nu al 9 projecten die ik wil gaan maken :') maar ik houd het op eentje tegelijk :+

Paar vraagjes: ik wil dus een foto gaan borduren. Ik heb online al een patroon gemaakt. Hij wordt 60 bij 28 centimeter op 18 ct aïda-stof (want natuurlijk wil ik wel een zo gedetailleerd mogelijk resultaat). Daarna wil ik hem inlijsten. Hoeveel cm moet ik extra rekenen aan de rand? Anders gezegd: hoe groot zou mijn stof dan moeten zijn?

Ook heb ik gekeken op de site van de marktplaatsman, maar hoe kan ik losse garen bestellen? Ik zie alleen pakketjes met bepaalde kleuren. Of kijk ik verkeerd?
pi_145924507
Ik hou het bij 2 projecten, althans dat is voorlopig de bedoeling ;)

Ik heb 10 cm extra aan alle kanten, dus 20 cm extra tellen voor breedte en hoogte. Ik heb het wel erg ruim genomen denk ik.

Op de site van happy hobby kun je aan de linkerkant in het menu dmc garen aanklikken en dan moet je ook in diezelfde kolom de nummers zoeken. Hoop dat het zo duidelijk is.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:36:36 #38
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145924866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:20 schreef Lalena het volgende:
Ik hou het bij 2 projecten, althans dat is voorlopig de bedoeling ;)

Ik heb 10 cm extra aan alle kanten, dus 20 cm extra tellen voor breedte en hoogte. Ik heb het wel erg ruim genomen denk ik.

Op de site van happy hobby kun je aan de linkerkant in het menu dmc garen aanklikken en dan moet je ook in diezelfde kolom de nummers zoeken. Hoop dat het zo duidelijk is.
Helemaal duidelijk, dankjewel!
Nu kan ik alles bestellen (of nou ja als salaris binnen is tenminste :') )
pi_145958744
Hallo iedereen! Ben al een tijdje aan het meelezen en heb ook alle vorige topics gelezen. Wat een super mooie borduursels allemaal! Petje af! Ik borduur zelf sinds een jaar of 4 maar met tussenpozen. Heb eigenlijk nog maar 3 dingen volledig afgemaakt. Soms kan ik niet stoppen met borduren en andere dagen ben ik liever bezig met zoeken naar patronen. Maar al die mooie dingen bevorderen het afwerken van projecten natuurlijk niet. Ik heb momenteel 3 WIPjes maar nog tig andere ideeën. Misschien moet ik Etsy toch maar eens afsluiten nu 😇
  zondag 26 oktober 2014 @ 19:14:29 #40
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145967574
Ook stom: de witte garen uit mijn pakket zijn veel te vroeg op -O- ik kan me nog voorstellen dat ik gewoon niet zo zuinig ben, maar zoveel heb ik niet gebruikt. Nou heb ik wit uit een ander pakket gepakt en zoek ik voor dat pakket weer een andere wit :')
pi_145968163
Ik ben een lang weekendje weg geweest in het kader van mijn andere hobby (postcrossing), maar had mijn borduurwerk bij me. Het was een geweldige conversation starter, al merkte ik dat ik goed moest nadenken over de specifieke Engelse en Duitse termen die van pas komen bij borduren :P
pi_145969241
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 19:28 schreef MissMaple het volgende:
Ik ben een lang weekendje weg geweest in het kader van mijn andere hobby (postcrossing), maar had mijn borduurwerk bij me. Het was een geweldige conversation starter, al merkte ik dat ik goed moest nadenken over de specifieke Engelse en Duitse termen die van pas komen bij borduren :P
Dat heb ik ook altijd willen doen, postcrossing. Heb me er zelfs al eens voor ingeschreven en kaarten voor gekocht. Weet nu ook niet waarom ik daar mee ben gestopt, lijkt me nog steeds erg leuk! Gaat daar nou veel tijd in zitten?
pi_145970033
Dat bepaal je helemaal zelf... Je kunt in het begin maximaal 5 kaarten "onderweg" hebben. Bedank hoelang je doet over het schrijven van 5 kaarten. De meeste komen ongeveer met een week wel aan, tenzij ze naar Rusland, China of Brazilie moeten, dan duurt het langer.
Mij kost het een uurtje per week (maar ik mag inmiddels meer kaarten tegelijk onderweg hebben)
  zondag 26 oktober 2014 @ 20:26:46 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_145970887
Postcrossing heb ik ook nog een tijdje gedaan, maar ik vond het jammer om vaak uit dezelfde landen te ontvangen, of kaartjes met alleen 'groetjes Henk', terwijl ik zelf dan altijd er wel iets leuks op probeerde te schrijven. Maar ik heb alle kaarten wel bewaard, heel leuk om zo nu en dan terug te lezen :)
Sowieso awesome om post uit Rusland en Amerika te showen :7
pi_145975561
Ik ben ook weer begonnen *O* het gaat alleen voor geen meter -O- haha.

Ik kan blijkbaar echt niet tellen, zelfs niet met het patroon zowat in mn ogen. Ik ga de nl wel proberen af te maken maar voor de leuke afwisseling zijn patroon garen en stof voor lion king onderweg!
pi_145978836
Door het kleurtopic naar CRE getrokken, maar dit is toch ook wel een erg leuk topic! Ben zelf met een redelijk groot werk bezig, maar dat ligt deze maand even stil ivm klussen in ons nieuwe huis en de verhuizing volgende week...

Zal eens kijken of ik nog ergens een foto ervan online heb staan...
pi_145983655
Misschien ga ik nog weleens beginnen met dat postcrossing. Waar was dat weekendje weg dan Miss Maple?


JSJT, ik ben erg benieuwd naar de werken waar je mee bezig bent. Ik kan ook uren zoet zijn met het zoeken naar patronen, moet mezelf echt inhouden om niet aan meer dingen te beginnen.

aapieannie, kan me voorstellen dat je voor de afwisseling nog aan iets anders bent begonnen, al vind ik nl wel erg leuk! Ben benieuwd naar de lion king!
pi_145984923
Lalena, in Bielefeld (Duitsland). Geweldige verzameling nationaliteiten, waaronder Rusland (Siberië!), Canada en Puerto Rico :-D

(Maar laten we maar weer on-topic gaan anders krijgen we ruzie :P )
pi_145985299
Ja je heb gelijk, ik dwaal af ;)

Ik zit met een dilemma,
Ik ben een maand geleden begonnen met de muizen (de bruine zee ;)) op 28 evenweave brittney. Daarvoor alleen nog maar op 14 ct aida gewerkt. Nu heb ik bijna de 1e pagina af en ik vind de hele tijd mijn steken er erg rommelig uitzien, ik zit er natuurlijk wel met mijn neus bovenop dus je ziet alles. Aangezien ik nog niet lang borduur dacht ik dat mijn overdreven perfectionisme weer op de loer lag... Nu ben ik gister gestart met de haed voor mijn zus, op 25 ct lugana omdat ik wat afwisseling wilde en de andere stof wilde proberen. Wat een verschil! Werk ziet er netter uit en ik kan het ook veel beter zien... werkt net wat fijner dan de brittney.
Nu twijfel ik dus of ik met de muizen gewoon even door moet zetten en ervanuit gaan dat het eindresultaat straks gewoon mooi is of dat nu toch overnieuw begin, wat zouden jullie doen?
pi_145986413
Ik zou opnieuw beginnen, ken mezelf, als het me niet bevalt blijf ik me ergeren. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_145990563
Wat IJsdraakje zegt. Ik heb ook ooit getwijfeld met een project tussen 2 draden (aangegeven) en 3 draden. Uiteindelijk was ik t halverwege met twee draden echt zo zat, dat ik alles weer uithaalde.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_145991018
Ik heb het eigenlijk altijd aan het einde dat ik denk: Gut wat slordig zo. Maar als het dan gewassen en gestreken is zie ik er eigenlijk nooit meer wat van. Dat had ik echt heel heel sterk bij mij bloemen in die vaas die echt al een jaar geleden heb afgemaakt ofzo. Dat was echt een wereld van verschil met voor en na strijken.
pi_145993224
Ik had nog een fotootje beloofd van mijn werkje:


Het is een pakket van 'Dimensions', en moet uiteindelijk zoiets worden:


Wel een bewerkelijk ding... kruissteek en halve steek, en tot 5 draden aan toe per steekje, inclusief gemixte kleuren (2 draadje kleur A + 3 draadjes kleur B = tekentje zus-en-zo) 288 x 216 steken. En straks ook nog een megaberg stiksteken rondom de ballonnen en de huisjes. Ben ik nog wel zeker een jaartje zoet mee...

(Het kriebelt wel enorm nu ik het weer gepakt heb om de foto te maken... maar het is echt zó veel verstandiger om eerst die verhuizing gehad te hebben...
* Shandaly pakt er nog maar eens een verhuisdoos bij )
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:19:11 #54
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_145996533
Pfff, vanaf woensdag geen internet gehad.....

Pagina 12 van de Yoshi's bijna af en ik heb zowaar de Escher ook weer eens opgepakt. De Q-snap zit nog steeds erg strak maar ik heb de tip gehad om er een extra stuk stof tussen te doen als de snap over een geborduurd gedeelte gaat. Dat ga ik op een oud borduurwerkje uit proberen en als dat werkt ga ik toch maar verder met de snap. Bij dat fijne werk van de Escher is het wel heel erg fijn dat de stof zo mooi strak blijft.

Welkom aan alle nieuwe!
pi_145996604
Oh jeetje, die luchtballonnen! Wat een prachtig patroon, maar god wat grooooot :o
  maandag 27 oktober 2014 @ 15:21:45 #56
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_145996654
Hoe groot wordt ie Shandaly?
pi_146002204
Die ballonnen zijn echt mooi. Beetje klassiek maar stiekem hou ik daar heel erg van :-)

Ik ga een poging doen om foto's van mijn werkjes te posten.


Deze maak ik voor een vriendin



Winnie The Pooh, alleen nog wat gras en een hele hoop stiksteken



Dit wordt een werkje van Maria Van Scharrenburg - Sweet Dreams

[ Bericht 14% gewijzigd door JSJT op 27-10-2014 18:45:40 ]
pi_146002276
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:54 schreef JSJT het volgende:
Die ballonnen zijn echt mooi. Beetje klassiek maar stiekem hou ik daar heel erg van 😊

Ik ga een poging doen om foto's van mijn werkjes te posten. Het is de eerste keer dat ik zoiets doe dus op hoop van zege...

http://s1373.photobucket.(...)recent]=1&sort=1&o=0
Deze maak ik voor een vriendin

http://s1373.photobucket.(...)zps43596dbc.jpg.html
Winnie The Pooh, alleen nog wat gras en een hele hoop stiksteken

http://s1373.photobucket.(...)zpsfcb750a7.jpg.html
Dit wordt een werkje van Maria Van Scharrenburg - Sweet Dreams
Je moet je linkjes even tussen [ img ] en [ / img ] zetten, maar dan zonder spaties ;)

Gaaf Shandaly!
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:08:53 #59
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146002596
*O* Yeah, 16 blokjes gedaan van de Escher!



Dat is al 1,2 procent!!!
pi_146002674
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 17:56 schreef essnhills het volgende:

[..]

Je moet je linkjes even tussen [ img ] en [ / img ] zetten, maar dan zonder spaties ;)

Gaaf Shandaly!
Ik zie het nu zo staan maar als ik post zie ik geen foto. Wat doe ik mis? Heb Photobucket gebruikt (of toch geprobeerd 😌)
pi_146002703
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 18:12 schreef JSJT het volgende:

[..]

Ik zie het nu zo staan maar als ik post zie ik geen foto. Wat doe ik mis? Heb Photobucket gebruikt (of toch geprobeerd 😌)
Er staat een .html in de weg. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:15:19 #62
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146002779
Als je photobucket gebruikt moet je de link img kopieren en hier plakken zonder op invoegen foto te klikken. Anders zet ie alles dubbel en dan zie je foto's niet.. (door schade en schande zelf ontdekt..)
pi_146004014
Ik was daarnet mobiel aan het klungelen. Even de laptop er bij gepakt en gelukt :D
Bedankt iedereen!

Heb alweer een volgend vraagje. Waar vind ik de smileys? Of kijk ik er zo erg overheen? Zucht, ik ben echt hopeloos in zulke dingen... :|W

[ Bericht 14% gewijzigd door JSJT op 27-10-2014 19:28:41 (Smileys testen) ]
pi_146005128
Leuk hoor JSJT!

En Patapon :D Ben je je confetti al zat? :+ Ik wel inmiddels, en bij mij is het maar een klein stukje eigenlijk :')

En JSJT, de smileys vind je onder het reactieveld. Je hebt daar Preview en Invoeren staan, en daarnaast staat een :)

Als je daar op klikt komen ze allemaal tevoorschijn.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 27 oktober 2014 @ 21:58:45 #65
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146014127
Gelukkig heb ik de Yoshis nog om af te wisselen. Het is niet alleen de confetti die het lastig maakt ook de kleine kruisjes maken het een moeilijke klus!
pi_146027078
Die escher ziet eruit alsof ik na 10minuten al zou stoppen, om het nooit meer op te pakken! Respect dat je het kan! Ik vind het altijd heel lastig als ik de kleuren niet echt uit elkaar kan houden.
pi_146033422
Net meer dan een uur bezig geweest om de randen van de stof voor de Sweet Dreams vast te naaien. Wat een rotklus zeg :r Maar goed, het zal wel de moeite waard zijn. Deze maak ik op linnen en hij rafelde wel heel erg uit.
pi_146036110


Zo even een klein stukje gedaan. Stof ligt er een beetje gek bij zie ik...
pi_146039576
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 15:21 schreef Patapon het volgende:
Hoe groot wordt ie Shandaly?
41 x 30 cm volgens de verpakking ;)

Die letters zijn mooi zo zeg aapieannie. Keer iets anders dan kruissteekjes
pi_146042067
Inderdaad heel mooie letters. Het wordt precies ook wel een groot werk. Hoe gaat hij eruit zien als ie af is?
pi_146047767
Dat lijkt me wel fijn idd dat je kunt afwisselen met de Yoshi's :Y Ik ben bijna klaar met het confetti gedeelte :Y Ik zal morgen weer eens een update plaatsen.

En leuk die letters zo! Ik heb een aantal jaar geleden een pakketje gekregen die ook die manier van borduren had, maar ik ben er nooit aan begonnen. Is het wat? Leuk om te doen?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146051011
Oh, wat mooi zo, zeg. Leuk leuk leuk.
pi_146053126
Gaaf hoor. Volgens mij heeft mijn schoonmoeder die ook nog liggen om af te maken. Ik heb vanavond een stuk van de katten gedaan met de parking methode. Ik moet zeggen dat het wel heel erg wennen is, maar het werkt zo fijn. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146057441
Heb even een plaatje van internet gepikt hoor maar zo moet hij worden



Letters zijn leuk zo om te doen. Merk wel dat ik het tellen ervan lastig vind. Blijkbaar meet ik met twee maten want er zitten wat foutjes in. Zonde maar het stoort me niet dus laat het lekker :P
pi_146062790
Hij wordt mooi aapieannie!! Vind hem super :) En die foutjes vallen echt niet op hoor. Gewoon lekker laten zitten :Y
pi_146063250
Update: Lichtval is een beetje raar, maargoed, je kan alles goed zien :+


Vergelijking met vorige update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 09:35:36 #77
382129 crew  Donna
pi_146063695
Wauw, echt zo pretty!
pi_146064415
Ja mooi he? O+

Wat denken jullie voor een lijst? In welke kleur?

Wit? Rood? Hout? Donker hout, licht hout? :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146067645
Mooi die tijger! Met een witte houten lijst O+ ?
pi_146068853
Waauw hij is moooi _O_ Ik zou gaan voor een witte effen brede lijst.
pi_146068965
Hij is nog niet af hoor :D Maar ik was alvast aan het nadenken over een lijst :+

Ik hang zelf ook naar wit :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146074110
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:45 schreef aapieannie het volgende:
Mooi die tijger! Met een witte houten lijst O+ ?
Dit. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_146074546
Die tijger is echt tof!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 29 oktober 2014 @ 14:48:12 #84
382129 crew  Donna
pi_146074655
Ik denk dat ik binnenkort even verder ga met de foto die ik omgezet heb naar een patroon. De kleuren zijn saai, maar het is voor m`n broer en nu heb ik hem met Sinterklaaslootjes. Lijkt me dus wel heel leuk. Ben alleen bang dat het onmogelijk is om het tijdig af te krijgen.

Ben al begonnen, maar denk dat ik er wel even een grid op ga tekenen. Dat werkt toch wel heel fijn!
pi_146085683
zo mooi die kaart van nederland en die tijger!!
ik zou ook gaan voor een witte lijst!
pi_146092079
Ik vind de kaart van NL heel leuk. Lijkt me ook leuk om een x een anders soort steek te gebruiken. Ook de tijger vordert mooi. Ik zou niet voor een witte lijst gaan, want te hard contrast en te afleidend, misschien gewoon voor een mooie matzwarte.

Ik heb vanavond mijn blog weer ge-update, dus nu kan ik ook hier mijn progress weer laten zien!





  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:22:05 #87
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146094761
Morgen stof, naalden, een uitwasbare stift en een paar garen halen en dan kan ik beginnen aan mijn project *O*

Lang leve cadeaubonnen *O*
pi_146095759
Page finish! *O*


6 Pagina's klaar, nog 3 te gaan 8-)

Mooi Zeester!

Haha Ceviche, beginnen aan het echte werk? :D


Ik denk dat ik tegen de tijd dat het klaar is maar eens mijn paintskills uit de kast ga halen om te kijken welke kleur lijst het beste staat :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146127863
DonnaRush hoe groot word je werk? Ik denk dat het wel een heel ambitieus plan is om 'm af te krijgen voor sinterklaas ;)

Zeester wat word het mooi!

Essnhills ik zou zelf voor een zwarte lijst gaan, ik denk dat de tijger er dan nog mooier uitspringt.

Bedankt voor jullie advies wat betreft het wel ofniet doorgaan op de 28 count. Ik heb besloten om toch door te gaan. Ik denk dat ik me te druk maak om de netheid en dat het in het eindresultaat niet op zal vallen.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:35:45 #90
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146160047
Pagina 12 is af! Nog ongeveer 2,5 pagina's te gaan. :D

pi_146161309
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:35 schreef Patapon het volgende:
Pagina 12 is af! Nog ongeveer 2,5 pagina's te gaan. :D

[ link | afbeelding ]
Ja hoho, ik had al besloten dat ik mijn tijger eerder af zou hebben dan jij jouw Yoshi's hoor :{w
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:17:52 #92
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146161439
Hahahaha, dat ga je winnen hoor. De volgende Yoshi is heel lichtblauw en zit vol met confetti. :(
pi_146161467
Oh, en mijn laatste pagina's 3 pagina's zijn juist niet zo heel erg vol en hebben juist weinig confetti :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:22:47 #94
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146161623
Alsof ik in de Escher nog niet genoeg confetti te doen heb.....
pi_146161683
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 19:22 schreef Patapon het volgende:
Alsof ik in de Escher nog niet genoeg confetti te doen heb.....
:D

Ik denk dat ik als ik met die wereldkaart bezig ga op een gegeven moment geen blauw meer kan zien :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146187206
Volgens het patroon zou ik bijna 2,5 strengen nodig hebben van deze blauw.
Ipv 3 heb ik er 2 gekocht.

Ik ben nu klaar met deze kleur. Dit heb ik nog over van de eerste streng :+



Op de achtergrond is te zien hoe weinig ik nog moet :7
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 1 november 2014 @ 16:25:45 #97
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146187845
Hmmmmz, volgens mij heb je voldoende om dat af te krijgen. ;)

En als dat jouw pagina's zijn die je nog moet doen, dan ben je zeker eerder klaar. Ik moet nog 2 pagina's zoals hieronder en dan nog een hoofd.

pi_146188025
Oh ja dat scheelt ja :D Deze laatste 3 pagina's zijn meer leeg dan vol :+

En wat ik ook al zei, nauwelijks confetti aanwezig :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146188067
Heel slecht, maar bij die gele yoshi denk ik steeds dat 'ie die roze gaat bespringen. Op een "surprise buttsex" manier. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146188194
:D :D

What has been seen cannot be unseen
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zaterdag 1 november 2014 @ 16:58:58 #101
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146188587
:o nou zie ik het ook. De gele Yoshi zal nooit meer hetzelfde zijn.......
  Moderator zaterdag 1 november 2014 @ 17:20:54 #102
382129 crew  Donna
pi_146189118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:50 schreef Lalena het volgende:
DonnaRush hoe groot word je werk? Ik denk dat het wel een heel ambitieus plan is om 'm af te krijgen voor sinterklaas ;)

Ik heb m weggegooid!! :|W
Ik haalde m uit de kast, keek er nog eens goed naar en dacht: LELIJK!

Het was m'n eerste borduurwerk nadat ik alleen een cupcakeje had gemaakt en nu bekeek ik het en was ik echt niet tevreden. Heb het uit de stof geknipt (stukjes stof altijd handig) en in de container gegooid haha. Erg he?

JSJT ik zie nu je foto's, mooi. Winnie the Pooh is zo cool.

En wat gaan de Yoshi's al hard! Zal me verder niet mengen in jullie dirty minds. :9~
  zondag 2 november 2014 @ 12:58:01 #103
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146211703
Kijk nou, wat een leuke kerststal!


Te vinden in Cross Stitcher- Issue 285 November 2014

Nu ben ik dus op zoek naar het tijdschrift waar dit patroon in staat...tot nu toe niet gevonden. Op magvilla is ie zelfs uitverkocht. :(
pi_146211908
Zonde DonnaRush! Maar ik kan het me wel voorstellen :D

Ohhh wat een leuk idee Patapon!

Misschien dat ik zelf maar aan de slag ga met patroontjes maken :+

Ik ben bijna klaar met de tijger :o
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 13:21:02 #105
382129 crew  Donna
pi_146212274
Aww leuk Patapon!!
Volgens mij wordt Cross Stitcher bij ons in het dorp wel verkocht. Ik kan wel even voor je kijken morgen?
  zondag 2 november 2014 @ 14:23:08 #106
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146213776
@donnarush Dat zou heel fijn zijn.
  zondag 2 november 2014 @ 14:49:45 #107
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146214604
Mijn egel is al een paar dagen af *O*



Samen met de uil:


Alleen is hij in het echt feller, felroze i.p.v. rood, niet zo'n goede camera bij de hand -O-
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 14:57:07 #108
382129 crew  Donna
pi_146214875
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:23 schreef Patapon het volgende:
@donnarush Dat zou heel fijn zijn.
Doe ik!
pi_146214877
Leuk Ceviche :D

En ik herken het cameraprobleem ja :P Ik krijg ze er ook nooit helemaal goed.

Heb je al een nieuw project?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  zondag 2 november 2014 @ 15:13:18 #110
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146215610
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:57 schreef essnhills het volgende:
Leuk Ceviche :D

En ik herken het cameraprobleem ja :P Ik krijg ze er ook nooit helemaal goed.

Heb je al een nieuw project?
Ja, ben nu een foto aan het borduren. Wel even wennen, ben maar gewoon begonnen met de witte achtergrond (ongeveer 4 van de 18 pagina's is wit :')). Ben ik nog wel een jaartje zoet mee waarschijnlijk :D

Schiet al op met je tijger trouwens!
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 15:14:26 #111
382129 crew  Donna
pi_146215666
Leuk Ceviche!

Ik ben aan de Tulpen van de Action begonnen. Stof is een beetje stug maar verder prima spul.
pi_146231397
Die uil en egel zijn echt cute!

Op de helft :D
pi_146235921
Essnhills, ben echt benieuwd naar je tijger...

Uiltje en egel zijn echt super leuk en schattig.

Wauw Elohel, wat ga je snel en wat is ie mooi! Echt prachtig!!

Zelf ben ik niet aan het borduren geraakt de laatste dagen. Gewerkt dit weekend. En mijn peuterzoontje en babyzoontje gunnen me ook niet echt veel vrije borduurtijd. Morgen nog een late shift en dan 11 dagen thuis. Daar zal hopelijk wel wat me-time bij zijn... Ik mis dat toch als ik even niet heb kunnen borduren, zo dat ontspannen wegzakken in de zetel.
pi_146243660
Jullie waren weg uit mijn lijst :o Heb verdorie een ruime week aan mooie werkjes gemist o|O
Prachtige dingen hoor, mooie vorderingen en nieuwelingen! *O*

Ik heb ook niet stil gezeten...
Allereerst weer een rij (en dus 2 pagina's) van de Zelda af!


En ook met Belle verder gegaan:
  maandag 3 november 2014 @ 10:35:30 #115
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146245703
Maak je de Belle ook op 18 count Aida?


Vandaag mijn vaste vrije dag! Ik ga straks maar eens verder met de Escher. :)
pi_146245955
Ja, 18ct is mijn stof O+
Ik heb vorige week nog heel even een ring geprobeerd, maar kon er echt geen vriendjes mee worden. Dus nu maar weer krampachtig vasthouden vanaf de onderkant voor zolang als het lukt.
  maandag 3 november 2014 @ 10:46:28 #117
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146246040
Het lijkt op de foto veel fijner! Aida 18 werkt voor mij ook het best.

Nu ik aan de Aida 20 begin te wennen valt dat ook wel mee, maar daar moet je toch echt wel beter licht bij hebben. (kan natuurlijk ook aan de 50 tinten grijs liggen)
pi_146246116
Ik had deze nog liggen dus gewoon mee gaan werken. 20ct lijkt me ook nog wel do-able en zeker als je er effe aan went. Vind het wel prettig dat mijn 2 lopende projecten (ik tel de giraffen effe niet mee voor het gemak) gelijke count hebben. Heb nu ook tenminste heeeeeeel veel naaldjes die precies goed zijn voor deze stof.
  maandag 3 november 2014 @ 10:51:33 #119
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146246208
Ik heb nu een giga stuk 14 count, een redelijke lap 18 count en ongeveer dezelfde lap 20 count liggen. Als de Yoshis klaar zijn mag ik weer een groot project starten...weet nog even niet wat het gaat worden maar ik wil niet aan 2 projecten op 20 count werken.
  maandag 3 november 2014 @ 10:59:25 #120
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146246474
Ik was vorige week in de pipoos om naalden en stof enzo te halen. Toen ik de medewerkster vroeg om 18 ct stof zei ze:'oh, maar dat is wel héél klein! Dat ga dan met 1 draadje doen?' Ik heb maar ja gezegd, twee draadjes gaat prima. Ik heb geloof ik weleens gehoord van 26ct aida, 18ct leek mij best gebruikelijk?
Blijkbaar verkopen ze dat daar niet zo vaak ofzo :P

Tevens hadden ze niet de juiste maat naalden (gebruik nu met een scherpe punt) en ze hadden maar twee soorten stiften: een om op overtrekpapier te gebruiken en dan op de stof te strijken, en een die na een paar dagen vanzelf verdwijnt. Oh en 18ct stof hadden ze alleen in 'ecru', niet in wit.
Vond ik wel jammer voor een hobbywinkel, het enige wat ze precies hadden wat ik wilde waren dmc-garen, maar die zijn zwaar overpriced :')

De reden dat ik alles daar kocht en niet online: cadeaubonnen. Alleen de garen ga ik online bestellen.
  maandag 3 november 2014 @ 11:03:36 #121
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146246600
Volgens mij is Aida 14 count het meest gangbaar. De meeste borduurpakketten worden geleverd met stof met 5,5 / 6 kruisjes per cm.

Ik vind het op Aida te grof maar op linnen valt het wel mee. Poes Piet was 6 kr per cm.
pi_146246849
Pipoos is echt een butt-winkel, zeker op borduurgebied. Als ik jou was zou ik de naalden meebestellen bij de garen en dan maat 26. Die heb ik bij de marktplaats/happyhobbyman doen, dat heb ik ook gedaan en die zijn echt heel fijn en goedkoop (25 voor 3¤ of zo).
En op 18ct niet maar 1 draad gebruiken, das echt see-through.... 2 draden is prima.
pi_146247793
Mijn project is ook op 18ct, en ik moet soms zelfs 5 draden gebruiken volgens het patroon... ok, dat zijn dan wel halve steken ipv hele kruisjes, maar toch. Overigens zit er ook een kleurtje bij voor 1 draadje halve steekjes... lekker gevarieerd.

(over twee dagen verhuizen we... kan me al zó verheugen om straks een avondje in het nieuwe huis op de bank te gaan zitten borduren! :P )
  maandag 3 november 2014 @ 12:04:07 #124
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146248708
Shandaly, klinkt als een moeilijk project! :o

Lijnloos, bedankt voor de tips :) ga waarschijnlijk pas over twee maanden bestellen ofzo, moet dan niet die naalden vergeten :P
pi_146256355
Raad eens wat ik zo ga wassen? O+

"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146256412
:o Essnhills *O* *O* Hij is prachtig!!!!
  maandag 3 november 2014 @ 15:54:42 #127
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146256413
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:53 schreef essnhills het volgende:
Raad eens wat ik zo ga wassen? O+

[ afbeelding ]
O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 november 2014 @ 16:06:27 #128
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146256872
wauw! Hij is prachtig!
  maandag 3 november 2014 @ 16:08:06 #130
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146256941
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 14:57 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Doe ik!
@Donnarush, ik weet niet of je dit op tijd leest maar een vriendin op FB heeft het blad gevonden. Als jij hem ook hebt neem ik het natuurlijk ook over!!
pi_146256994
OPh ik lees het nu pas... ik heb hem ook.... :D PM me effe anders...
  maandag 3 november 2014 @ 16:12:31 #132
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146257115
hahaha, mijn vriendin stuurt het vandaag op. Dus ik heb hem nu ook. Maar Als DonnaRush hem ook heeft koop ik hem van haar ook. Raak ik wel weer kwijt. :D
pi_146257130
Oh dat is eng joh :o :o Je werkje wassen :o

Hij ligt nu te drogen O+

quote:
Haha :P Alleen vind ik die wel een stuk minder mooi :P

En ik heb nog een landkaart en een wereldkaart enzo :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 16:16:27 #134
382129 crew  Donna
pi_146257308
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:08 schreef Patapon het volgende:

[..]

@Donnarush, ik weet niet of je dit op tijd leest maar een vriendin op FB heeft het blad gevonden. Als jij hem ook hebt neem ik het natuurlijk ook over!!
Ik lees het en ik zou om 5 uur gaan! Dus dan ben ik blij dat je 'm al hebt! *O*
  maandag 3 november 2014 @ 16:18:57 #135
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146257411
Hahaha, ik weet nu dus wat mijn volgend project wordt. O-)
pi_146257559
Ik wil deze eigenlijk ook wel gaan doen, alleen maar backstitches:
  maandag 3 november 2014 @ 16:27:22 #137
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146257774
Pfff, ik ben inmiddels scheel.... (na 3 blokjes) }:|



1,4 procent! *O*
pi_146257924
Oké dames. Zwarte lijst of witte lijst?





En de stof is in het echt wat zwarter dan op deze foto :+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  maandag 3 november 2014 @ 16:35:27 #139
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146258148
Ow... moeilijk... ik zou denk ik voor zwart gaan.
pi_146258247
Wit! Dat knalt lekkerder...

EN goed bezig Patapon *O*
pi_146259225
Ik zou voor zwart gaan!
pi_146260756
Ik ben nieuw hier en heb al even op het forum rondgekeken. Wat een prachtige borduurwerken kom ik hier tegen.

Groetjes Ria
  maandag 3 november 2014 @ 17:47:55 #143
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146261119
Welkom Ria!

Ben je ook met een borduurwerk bezig?
pi_146261705
Ja op dit moment ben ik met 3 borduurwerken bezig. Goudhaartje van Maria van Scharrenburg, Max in de Adirondacks van Charles Wysocki en Amerika van Thea Gouverneur.

Ik heb net mijn eerste HEAD besteld Library Adventures van Randal Spangler.

Ik hoef me voorlopig niet te vervelen. :)
  maandag 3 november 2014 @ 18:10:35 #145
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146261942
Ik ga ook voor zwart, maar bij mij is alles zwart. :')

Welkom Ria! En je begrijpt natuurlijk wel dat de volgende vraag is of je daar ook foto's van hebt? :P :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146262441
Welkom Ria! :W ik ben heel erg benieuwd naar de werken waar je mee bezig bent!
pi_146262822
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:53 schreef essnhills het volgende:
Raad eens wat ik zo ga wassen? O+

[ afbeelding ]
Gaaf!
pi_146264535
Ik heb nog geen foto's maar die gaan zeker komen. Ik heb net een nieuwe accu voor mijn fototoestel besteld. Zodra de accu binnen is maak ik foto's en hoop dat ik ze hier kan plaatsen. Ik weet niet precies hoe dat moet maar dat gaat vast wel lukken.

Ik zou trouwens ook voor de zwarte lijst gaan.
pi_146264546
Mooi die tijger!!

Ik waai ook weer even binnen.. Afgelopen weekend weer een weekend weg geweest, met erg weinig tijd om te borduren... Er waren 4 kinderen van onder de 4 mee... Het was heftig... Was blij dat ik weer kon werken vanmorgen...

Komend weekend maar weer eens een fijne inhaalslag maken :D
pi_146265741
Jeeeej eerste pagina af! *O*

  maandag 3 november 2014 @ 19:42:22 #151
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146265885
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:39 schreef Lalena het volgende:
Jeeeej eerste pagina af! *O*

[ afbeelding ]
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146265996
Plaatje van Internet gepikt. Deze heb ik kortgeleden afgemaakt.

pi_146266210
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:44 schreef Borduurfreak het volgende:
Plaatje van Internet gepikt. Deze heb ik kortgeleden afgemaakt.

[ afbeelding ]
Wat een super leuke prent!!
pi_146266449
ja, ik vind hem ook erg mooi. Nu nog inlijsten en dan ophangen.
pi_146267343
Lalena *O* eerste pagina!!!!

BorduurRia, welkom! En wat een leuke dingen heb je op je lijstje staan! Ik ben echt fan van Randall sprangler, maar ze zijn zo grooohooot :') ooit....
  Moderator maandag 3 november 2014 @ 21:06:10 #156
382129 crew  Donna
pi_146269604
Gaaf! Benieuwd naar een foto als die straks ingelijst is en hangt!
pi_146272842
Zwarte lijst. Ben bang dat het witte te veel afleid van het borduurwerk.
pi_146275647
Mijn eerste idee was een witte lijst, maar nu ik het zo zie zou ik toch voor een zwarte gaan. De tijger komt veel beter uit zo :Y
pi_146281980
De eerste pagina voelt toch een beetje alsof je al iets hebt afgerond ;)

Ik moet nog 1 pagina met alleen bruin , daar ben ik al aan begonnen, daarna komt gelukkig wat afwisseling ;)
pi_146284281
Zwarte lijst it is! :D

Pffff, Patapon, ik kan me voorstellen dat je scheel wordt :D Hoe groot wordt je werkje eigenlijk? Als ik zo kijk wat 1,4% is? Bij mijn wereldkaart moet ik ook 20,5 hokjes doen voor 1% :D

Lalena pagina 1 *O* *G* *O*

Leuk Borduurfreak! :D Doet me een beetje denken aan een lief werkje dat ik bij m'n ouders heb liggen. Dat is ook een boekenkast idee, inclusief kat :+

Ik ben inmiddels stiekem begonnen aan de wereldkaart, en die 18 count is wel even wennen hoor :o Die tijger was 14 count. Maar ik vind de lijntjes die ik heb getrokken nu al top! Super handig dat je niet zo veel meer hoeft te tellen iedere keer :D O+
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:25:11 #161
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146287687
13,4 hokje is 1%. De Escher is 335 kruisjes hoog en 400 breed. In totaal dus 134000 kruisjes. Ik maak het op 20 count aida dat is 8 per cm....dus ongeveer 42 cm hoog en 50 cm breed.
pi_146290700
Jeumig, enorme werken hoor...
Ik zit met Zelda nu op 29% voor wat betreft aantal steken...
Heb nu 163 hokjes van de 598 (= 27%)...
*O*
pi_146293265
De wereldkaart is 320 kruisjes hoog en 640 kruisjes breed. 204800 kruisjes :+

Hij wordt ongeveer 45 bij 90 cm :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2014 @ 15:30:48 #164
43556 miss_dynastie
pi_146293939
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:44 schreef Borduurfreak het volgende:
Plaatje van Internet gepikt. Deze heb ik kortgeleden afgemaakt.

[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog liggen! Nooit mee verder gegaan vanwege het zwart, maar na m'n paard moet ik dat toch wel aandurven...
pi_146294108
Wat zijn we toch allemaal actief. Het zijn niet de kleinste werken die hier geborduurd worden. :)
pi_146294497
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:12 schreef essnhills het volgende:
De wereldkaart is 320 kruisjes hoog en 640 kruisjes breed. 204800 kruisjes :+

Hij wordt ongeveer 45 bij 90 cm :P
Respect.... _O_
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:12:48 #167
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146295177
Sjees Esshills wat een monster!

ohja de Yoshi's zijn 299 x 201 kruisjes maar die wordt niet helemaal dicht geborduurd.
pi_146295466
Mijn zelda is 256 bij 224....
Belle is 331 bij 496, iets meer dus :X
pi_146297783
Mijn muizen zijn 450 x 345 kruisjes, en de Julie Fain is 350 x 275 kruisjes. Soms vraag ik me af waar ik aan begonnen ben :X
  dinsdag 4 november 2014 @ 17:54:36 #170
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146298734
muisjes O+ .....oh ik heb ook nog een HAED van muisjes!

pi_146300274
Wow, die muisjes zijn leuk!
  dinsdag 4 november 2014 @ 18:39:45 #172
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146300340
Heb ik gelijk gekocht met de Escher, die wil ik ook op Aida 20 count maken of op fijn linnen.
pi_146300839
Oh die zijn erg leuk Patapon!
Ben echt gek op muizen O+ Ik maak the country mouse and the city mouse van Scott Gustafson.

  dinsdag 4 november 2014 @ 18:59:48 #174
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146301252
OOOOHHH Lalena wat een leuke!!!
pi_146302416
Ah cute die muisjes allemaal O+
pi_146302587
Ja ik was meteen verkocht toen ik um zag!
pi_146303001
Lalena, die is echt leuk!

Ik heb een vraag. Ik heb een foto gemaakt van een project waaraan ik op dit moment werk. De foto heb ik op mijn laptop in een map afbeeldingen gezet. Hoe krijg ik deze foto nu hier zichtbaar?
pi_146303333
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:35 schreef Borduurfreak het volgende:
Lalena, die is echt leuk!

Ik heb een vraag. Ik heb een foto gemaakt van een project waaraan ik op dit moment werk. De foto heb ik op mijn laptop in een map afbeeldingen gezet. Hoe krijg ik deze foto nu hier zichtbaar?
Ja kan ze via verschillende sites uploaden. Ik gebruik www.tinypic.com
Je drukt op bestand kiezen, dan kies je uit je bestanden de foto die je wilt, Dan druk je op nu uploaden en dan verschijnen er verschillende "linkjes" ( weet niet hoe ik het moet noemen) dan knip of kopieer je de regel die onder IMG-code voor forums staat en die plak je hier bij je reactie. Hoop dat je eruit komt zo.
  dinsdag 4 november 2014 @ 19:54:27 #179
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146304026
Nou heb ik het blad en dus het patroon voor die leuke kerststal ..... Kom ik van de 12 kleuren er 5 tekort! Niet te geloven toch!? Ik heb 283 DMC kleuren!!!
pi_146305030
quote:
8s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:54 schreef Patapon het volgende:
Nou heb ik het blad en dus het patroon voor die leuke kerststal ..... Kom ik van de 12 kleuren er 5 tekort! Niet te geloven toch!? Ik heb 283 DMC kleuren!!!
_O-
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:17:23 #181
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146305493
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:17 schreef Patapon het volgende:
Niet grappig. ..... :'(
Kun je ze niet vervangen met kleuren die er dichtbij liggen? :P
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:26:39 #183
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146305606
Beetje lastig te zien. Ik ga gewoon morgen ofzo in mijn pauze ff langs de stoffenwinkel en koop die 5 strengetjes. :6

(Wel met mijn ogen half dicht anders koop ik die halve winkel leeg....)
pi_146305868
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 20:26 schreef Patapon het volgende:
Beetje lastig te zien. Ik ga gewoon morgen ofzo in mijn pauze ff langs de stoffenwinkel en koop die 5 strengetjes. :6

(Wel met mijn ogen half dicht anders koop ik die halve winkel leeg....)
:D

Ik mag eigenlijk ook niks zeggen want ik heb zojuist kleuren waar ik nog lang niet (lees, meerdere maanden, mogelijk anderhalf jaar) aan toe ben besteld :@
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  dinsdag 4 november 2014 @ 20:34:05 #185
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146306016
Heerlijk toch om kleurtjes op voorraad te hebben. :D
pi_146306156
Lalena, super bedankt voor je heldere uitleg. Het is me gelukt. Al vind ik de afbeelding wel groot maar hieronder het project Goudhaartje van Maria van Scharrenburg waar ik mee bezig ben

pi_146308496
wauw die is mooi borduurfreak! en welkom!!

Ik zou ook gaan voor de zwarte lijst bij die tijger!! en wat werken jullie allemaal hard!
Ik ben nog geen steek verder sinds de laatste update... iets met school en druk enzo :(
pi_146308932
Hier nog een project Max In The Adirondacks waar ik af en toe aan werk

pi_146315763
Borduurfreak, die kat in de boekenkast staat ook in mijn to-do lijst.

Ik ga morgen met m'n moeder naar de KreaDoe, dus ik heb morgen vast wel iets leuks gekocht om jullie te showen.
pi_146319842
Zeester, veel plezier op de KreaDoe. Ik ben benieuwd naar je nieuwe aankoop.
pi_146320143
Oh ik ben jaloers. Wilde ook zo graag naar de kreadoe, maar ik mocht niet gaan van mijn portomonnee. Heb eigenlijk ook niks nodig en heb zooo veel hobbyspullen... en aangezien ik niks kan laten liggen, is het ook verstandiger dat ik niet ga :s)

Veel plezier Zeester!
pi_146320363
Leuke dingetjes borduurfreak!

Zeester, veel plezier! Ik ga vrijdag met een vriendinnetje, dus wel wat overlaten he? :P
Ik koop alleen bijna nooit echt borduurdingetjes, nou ja, soms een klein pakketje omdat ie erg is afgeprijsd of zo, of een lappie stof (vorig jaar een flinke lap zwarte 18ct aida gescoord voor 3 euro of zo.. )
  woensdag 5 november 2014 @ 09:02:36 #193
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146320499
Ik heb zo'n volle agenda dat ik niet in de buurt van een handwerkwinkel kom. Dus vanavond maar via internet garen kopen. :P
  woensdag 5 november 2014 @ 09:03:10 #194
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146320510
Heel veel plezier zeester!
pi_146320742
Ik wil graag een nette opbergdoos voor garen, misschien een mooi borduurstofje, en vorige x dat ik er was heb ik een aantal verzamelpatronen met minidingetjes erop gekocht, dat vind ik ook leuk. Andere hobby's mag ik denk ik niets van kopen, borduren is nr 1 ;)
pi_146320941
Wat maken jullie allemaal grote dingen zeg! Maar stuk voor stuk erg mooi. En jullie gaan echt wel heel erg snel... _O_

De Sweet Dreams waar ik nu aan bezig ben is tevens mijn grootste tot nu toe met 230x200 kruisjes (niet helemaal vol) en 45x38cm. Maar wat een werk. Aan mijn tempo wordt dat zeker een 5-jaren plan.

Mini-update:


Deze wordt het:


Zeester en Lijnloos, veel plezier op de kreadoe. Zeker jullie aanwinsten showen hé :D
  woensdag 5 november 2014 @ 09:32:29 #197
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146321084
Die wordt leuk jsjt!

Succes zeester, ik hoop dat je niet teveel koopt. :+

Naast het garen kan ik ook nog wel een stukje stof kopen en mijn stofmarkeerde is ook bijna op...en misschien hebben ze wel leuke pakketjes in de aanbieding. .... O-)
pi_146321332
Oh schattig! O+

Ik ga juist voor het haken denk ik het een en ander inslaan aan garen en misschien voor het tekenen/kleuren nog wat dingetjes... ach ik zie het wel. Gewoon lekker kijken, workshopje doen en kopuh!!!
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2014 @ 09:58:53 #199
43556 miss_dynastie
pi_146321705
Ik ben er weleens geweest, was ook leuk, maar ik vond alles wel duur, zeker als je het vergelijkt met online.... Plus dan de entree en trein of auto/parkeren... We hebben hier in de buurt binnenkort wel een creabeurs, gratis toegang en parkeren, daar ga ik wel even spieken.
pi_146322776
Voor mij is het ook echt een uitje met m'n moeder, ik doe zelden iets met haar alleen, zeker nu mijn vader met pensioen is. We gaan niet elk jaar, maar toch wel 4/5x in de laatste 10 jaar. Mijn moeder maakt sieraden dus onze interesses zijn wel compleet anders.
  woensdag 5 november 2014 @ 10:55:14 #201
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146323131
Teveel plaatjes om op mobiel los op te reageren, maar er komen echt hele leuke dingen voorbij. O+

En Kreadoe, check. Ook op de vrijdag. Nooit geweest, dus ben benieuwd! :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146323363
Leuk pakket hoor JSJT. Het begin is er.

Ik ben 1x met mijn zus en moeder naar de kreadoe geweest. Ik vond het zo ontzettend druk dat het ook de laatste keer was. Ik koop tegenwoordig alles online en dat bevalt me prima.

Iedereen die deze week nog naar Kreadoe gaat heel veel plezier en ik ben zeker benieuwd naar de aanwinsten.
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 11:08:33 #203
382129 crew  Donna
pi_146323484
Veel plezier op de Kreadoe allemaal!! :)

Ik ben 2x geweest, dit naar even niet :)
pi_146327530
Ik ga vandaag ook nog een paar uurtjes aan mijn 3e project werken



Dit moet het uiteindelijk worden

Amerika van Thea Gouverneur
pi_146327754
Jemig zeg, ik ben gewoon jaloers op jouw mooie werkjes en de tijd die je er aan kan spenderen, wauw.... (los van het waarom hoor, want dat kan natuurlijk niet door eigen wil en zelfs verdrietige redenen hebben).

Ik heb helemaal zin om vanavond weer lekker te borduren O+ Maar eigenlijk moet ik eerst mijn Lalylala in elkaar zetten en mijn girafje af haken en in elkaar zetten... ach, ik heb morgen ook nog flink tijd *O*
pi_146330546
Ik heb deze maand lekker veel tijd om te borduren omdat ik deze maand vrij ben. Ik heb nog heel veel verlofuren staan en als ik de uren dit jaar niet opmaak ben ik ze kwijt. Na mijn verlof werk ik weer 32 uur in de week en heb dus veel minder tijd om te borduren. Naast borduren heb ik nog een andere grote passie en dat is lezen. Ik verdeel mijn tijd dus tussen borduren, lezen en ook nog forums/topics bijhouden. Het leven is veel te kort om alles te doen wat ik nog wil.
pi_146330758
O+ Herkenbaar ook hahaha... Lekker hoor, een maand vrij...
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 14:54:45 #208
382129 crew  Donna
pi_146331356
Herkenbaar Borduurfreak. Lekker hoor even zoveel vrije tijd voor borduren :D.

En welkom nog trouwens.
pi_146333554
Dank je wel voor het welkom. Ik vind het hier erg leuk. Ik heb al wat topics over borduren teruggelezen en heb schitterende borduurwerken gezien. Ik zag ook mooie HAED's voorbij komen en kon het natuurlijk niet laten om er ook één te bestellen. :)
  woensdag 5 november 2014 @ 19:14:56 #210
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146340940
De ontbrekende kleurtjes zijn besteld. *O*

Samen met 2 kleine poezenpakketjes en een nieuwe markeerstift. Ik heb me netjes ingehouden. *)
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 19:18:24 #211
382129 crew  Donna
pi_146341089
Showwwwww de poezenpakketjes! :D
  woensdag 5 november 2014 @ 19:28:14 #212
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146341508
Uhm ff kijken hoe ik dat op mobiel doe. ....
  woensdag 5 november 2014 @ 19:32:25 #213
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146341906
Waar bestellen jullie je garen en stoffen? Bij de happyhobby website? Want daar vind ik alleen 14 count aida wit en ecru en geen andere stoffen zoals bvb 18 count zwarte aida.
  woensdag 5 november 2014 @ 19:40:43 #215
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146342239
Ik koop bij de magereman.nl en bij spinnerij.nl die laatste heeft heel veel soorten borduurstof.
pi_146342312
Ik heb geloof ik wel es bij hardanger.nl besteld... Ging toen ook erg fijn!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 20:03:25 #217
382129 crew  Donna
pi_146343244
Awww lief die poesjes. Ik wil ook een poezenpakketje O+
pi_146343555
Oh leuk Patapon!
pi_146346102
Ik ben goed geslaagd! 2 dozen voor mijn borduurgarens, speciaal gemaakt voor van die klosjes dus dan kan ik het perfect netjes opbergen <3, zwart Aida en jachtgroen jobelin, een herfstig patroontje waarvan ik een van de afbeeldingen voor de buurvrouw van m'n ouders ga maken (want dat is mijn enige IRL borduurvriendin, ook al is ze 80) en nog meer poezenpatroontjes. Heb me goed ingehouden bij de kits, ik vind namelijk achteraf dan achteraf toch vrijwel alles truttig en dan kies ik het minst truttige ertussenuit, maar dan is het op zichzelf stiekem nog steeds meh. Ik vind eigenlijk alleen dimensions echt leuk. Ik hoop dat borduren toch nog wel iets vernieuwd!

Straks thuis foto's!
  woensdag 5 november 2014 @ 21:11:51 #220
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146346603
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 21:03 schreef Zeester het volgende:
Ik ben goed geslaagd! 2 dozen voor mijn borduurgarens, speciaal gemaakt voor van die klosjes dus dan kan ik het perfect netjes opbergen <3, zwart Aida en jachtgroen jobelin, een herfstig patroontje waarvan ik een van de afbeeldingen voor de buurvrouw van m'n ouders ga maken (want dat is mijn enige IRL borduurvriendin, ook al is ze 80) en nog meer poezenpatroontjes. Heb me goed ingehouden bij de kits, ik vind namelijk achteraf dan achteraf toch vrijwel alles truttig en dan kies ik het minst truttige ertussenuit, maar dan is het op zichzelf stiekem nog steeds meh. Ik vind eigenlijk alleen dimensions echt leuk. Ik hoop dat borduren toch nog wel iets vernieuwd!

Straks thuis foto's!
*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 21:40:11 #221
382129 crew  Donna
pi_146348484
Ohjee. Ik heb een prachtig borduurpakket gezien van Thea Gouverneur. Lichtroze flamigos op zwarte stof. Pwetty O+
pi_146348595
Goeie buit Zeester! *O*
pi_146358945
Mooie aanwinsten!

DonnaRush, die flamingo's van Thea Gouverneur op een zwarte achtergrond zijn inderdaad prachtig. Ik borduur nu Amerika van haar op een zwarte achtergrond en vind het een mooi effect hebben.
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 11:38:31 #224
382129 crew  Donna
pi_146362245
Ohja, Amerika is inderdaad ook heel erg mooi.

Kwam ook nog een leuk aapje tegen haha

pi_146364848
Kat update!





En de patronen die ik kocht:





De stofjes:



En de dozen:

pi_146364925
Naissss
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146365033
Hele leuke buit en mooie update! *O*
pi_146365085
Mooie aanwinsten Zeester en je update ziet er prachtig uit!
  donderdag 6 november 2014 @ 13:16:55 #229
228751 Patapon
pata pata pata pon
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 13:36:02 #230
382129 crew  Donna
pi_146365959
Die dozen heb ik ook Zeester, super fijn. En wat een leuke aanwinsten en goede update! Gaat lekker zo!

Ik wil nu die roze flamingo's op zwarte stof bestellen van Thea Gouverneur, maar ik moet van mezelf wachten tot ik een andere af heb. Dus kan ik net zo goed ook wachten tot kerst (dan kan ik 'm aan m`n vriend vragen). Maar ik wil m nu! Grmbl. :X
pi_146366799
Nu zitten mijn 68 kleurtjes ook in de dozen, allemaal netjes op bobbins. Ik heb 2 kleine projectjes gepland staan, dus ga zo ff inventariseren welke kleurtjes ik nog mis, en dan bestellen bij de marktplaatsman denk ik :D
pi_146391973
Toffe aanwinsten en mooie update! Die dozen heb ik ook, erg praktisch en zeer leuk om al je kleurtjes zo mooi bij elkaar te zien.

DonnaRush, heel herkenbaar 😊 Kan me ook maar moeilijk inhouden als ik een leuk pakket zie, ook al heb ik nog tig andere dingen liggen. Ik word altijd zo hebberig van al die mooie patronen en pakketten.
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 08:23:04 #233
382129 crew  Donna
pi_146392157
Ik heb het tegen m'n vriend gezegd als kerstcadeau idee. Nu kan ik m niet meer zelf kopen haha! Zelfbescherming ;)
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:23:17 #234
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146392161
Daar heb ik nou nooit last van. O-)
pi_146392888
Hahahaha zelfbescherming... :+ :{w

Ik heb wel weer een rijtje af *O*
pi_146412982
Ik mag mijn borduurspullen ook wel een keer opruimen. Ik heb een keer een batch overgenomen en daar zitten zoveel dubbelen tussen, die ga ik nooit meer gebruiken.
pi_146413655
Je schiet mooi op Lijnloos!
  Moderator vrijdag 7 november 2014 @ 21:32:28 #238
382129 crew  Donna
pi_146416263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:14 schreef Risu het volgende:
Ik mag mijn borduurspullen ook wel een keer opruimen. Ik heb een keer een batch overgenomen en daar zitten zoveel dubbelen tussen, die ga ik nooit meer gebruiken.
Dubbele wat? O-)
pi_146416412
:D dubbele strengetjes, soms wel 4 stuks van 1 kleur. Voornamelijk in de 3800 serie.
Ik heb al een lijstje op de pc gemaakt. Zal morgen eens kijken of ik die kan delen hier. (Zit nu op ipad in bed :9 )
Het zijn wel allemaal van die oude labeltjes, maar ik heb een jaar of wat geleden al eens met veel moeite alle kleuren nagelopen om te kijken of er kleurverschil tussen zat. (Ik heb een kleurenkaar met de garen enzo) Degene met verschil heb ik eruit gefilterd. Zal ook een foto maken dan, kleine moeite.
pi_146420199
Ik heb ook redelijk wat dubbele kleuren want heb ooit een setje gekregen van de zolder van iemands oma. Maar ik raak de hele tijd mijn enige klosje 310 (zwart) kwijt. De eerste zwerft ergens in huis rond, want heb hem ooit gebruikt om op iets anders te borduren en is onvindbaar, de vervanger bleek nog in m'n tas te zitten toen ik die (verder leeg) uitschudde over het balkon en ligt nu in de tuin van de onderbuurvrouw. Ik durfde niet echt op te biechten dat ik m'n tas boven de tuin uitschud, dus hij ligt er nog, inmiddels 6 buien overheen geweest.

En ik wil graag beginnen aan twee kleine werkjes, maar natuurlijk mis ik 17 van de 24 kleuren die ik voor die twee projectjes nodig heb :(. En kan me niet echt veroorloven om deze maand nog te kopen, want ben jarig eind vd maand en geef een feestje. En ik kan natuurlijk ook niet echt antwoorden op de vraag 'wat wil je voor je verjaardag?' met 'dmc garen 740, 520, 3714 etc'
  zaterdag 8 november 2014 @ 09:54:10 #241
228751 Patapon
pata pata pata pon
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 09:59:42 #242
43556 miss_dynastie
pi_146426448
Cadeaubonnen van een hobbywinkel? :D
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:43:36 #243
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146427975
Van de Yoshi's moet ik nog 2,5 pagina's en die borduur ik in één keer door. De Yoshi's staan namelijk over de 2,5 verspreid.... een neusje hier, een handje daar......

Er moet nog een lichtblauwe en een donkerblauwe Yoshi bij en de paarse moet nog een hoofd.
De lichtblauwe Yoshi begint nu te verschijnen.



}:| Nog meer confetti....
pi_146428418
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:43 schreef Patapon het volgende:
Van de Yoshi's moet ik nog 2,5 pagina's en die borduur ik in één keer door. De Yoshi's staan namelijk over de 2,5 verspreid.... een neusje hier, een handje daar......

Er moet nog een lichtblauwe en een donkerblauwe Yoshi bij en de paarse moet nog een hoofd.
De lichtblauwe Yoshi begint nu te verschijnen.

[ link | afbeelding ]

}:| Nog meer confetti....
Fijn als het einde in zicht komt!!!
pi_146436456
De dubbele kleurtjes:
Staat er een niet tussen, dan heb ik hem ook niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze labeltjes zijn het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En geen zorgen, ik hou genoeg over :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¤ 0,25 ps ofzo. Ik zet het later denk ik ook op mp. Maar ik geef jullie eerste keus :) Verzenden gaat via brievenbus in een ziplock zakje, dus is maar een postzegel.
pi_146436533
Ik heb nog een bak staan trouwens, bedenk ik me nou. Zitten de pokemon kleuren in. Echt veel te veel bij elkaar gespaard dus, want ik doe voorlopig alleen maar kleinere projecten. Die pokemon was wel epic genoeg. (En die moet nog af)
  zaterdag 8 november 2014 @ 18:06:20 #247
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146436981
lijkt mijn verzameling wel ;)



  zaterdag 8 november 2014 @ 18:12:36 #248
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146437181
Vandaag begonnen met de Kerststal!



resultaat na een middagje borduren....



Straks nog even verder. :D
  Moderator zaterdag 8 november 2014 @ 19:27:32 #249
382129 crew  Donna
pi_146439475
Wow Risu wat een boel! :D
  zaterdag 8 november 2014 @ 22:08:16 #250
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_146445631
Oh, ik ben zó jaloers op jullie stash O+

Ik heb nu nog 4 strengen sneeuwwit en dan nog 2 strengen gewoon wit, heb voorlopig geen geld voor de andere 90 :') maar goed ik ben voorlopig nog wel bezig met al dat wit :+
pi_146455294
Risu, ik ga vanavond thuis ff kijken of mijn lijstje voor die 2 projecten veel overeenkomsten kent met jouw lijstje dubbelen!
  Moderator zondag 9 november 2014 @ 13:44:02 #252
382129 crew  Donna
pi_146461395
Ik ga morgen ook even checken Risu.

Nu lekker bezig met de Action tulpjes :)
pi_146474932
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:52 schreef Risu het volgende:
De dubbele kleurtjes:
Staat er een niet tussen, dan heb ik hem ook niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mag ik deze van je?
310 (2x)
321
453
840
3033
3821
3853
3854

Dan wordt het samen 2,25 + verzendkosten!
pi_146483985
Ik moet echt nog steeds een keer aan de yoshi's beginnen.
Maar op dit moment niet de ruimte om garen te kopen.

Maar heel misschien wil een goede kennis deze wel maken voor mij, die vind dat wel leuk. Hoewel ik er wel van baal, wilde het zo graag zelf doen...ach met geduld komen we er wel.
pi_146484243
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 17:52 schreef Risu het volgende:
De dubbele kleurtjes:
Staat er een niet tussen, dan heb ik hem ook niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze labeltjes zijn het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En geen zorgen, ik hou genoeg over :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¤ 0,25 ps ofzo. Ik zet het later denk ik ook op mp. Maar ik geef jullie eerste keus :) Verzenden gaat via brievenbus in een ziplock zakje, dus is maar een postzegel.
Ik zou graag willen kopen:

522 2x
818
930
3041
666
747 2x
Blanc 2x

Als je deze nog hebt dan voor mij.
pi_146484251
Zo, ik heb eindelijk ook weer eens een update...
Grofweg 1% klaar nu :P

pi_146489757
*O* MissMarple!!! Nog maar 99% te gaan!
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 09:33:12 #258
382129 crew  Donna
pi_146490732
Risu, mag ik de volgende van je overnemen?

225
307
335
402
433
524
598
744
745
842
948
993
3013
3046
3064
3712
3810
3811
3812
3813
3814
3816
3820
3821
3822
3831
3843
3836
3842
3845
3846
3849
3851
3852

Dat zou dan ¤8,50 en de verzendkosten zijn. ¤10 van maken als dat het dekt?

Je gaat lekker MissMaple! *O*
pi_146492707
Ziet er mooi uit MissMaple. Het begin is er!
pi_146494582
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 23:18 schreef MissMaple het volgende:
Zo, ik heb eindelijk ook weer eens een update...
Grofweg 1% klaar nu :P

[ link | afbeelding ]
Als dit 1% is, wat een enorm levenswerk maak je dan! Respect!

Ik heb het idee dat ik echt lekker tempo in mijn borduren heb op het moment, enige is dat ik altijd borduur met een scherpe naald (vind ik fijner werken) en ik geleid de naald aan de achterkant met mijn linkermiddelvinger, en die is nu helemaal rauwig. Misschien toch ff kijken naar een andere naald, maar deze naald gebruik ik al een hele tijd en is een beetje krom op precies de juiste manier :D, dus ik ben er aan gehecht.
pi_146496762
Ik heb jullie een pm gestuurd en de zakjes klaargelegd. Moet alleen nog een adres op.
Zal vanmiddag even de lijst aanpassen, want er zijn er nu dus een aantal weg.
Kijk ik gelijk of ik een update kan geven van mij eigen nijntje projectje. Nu ruim over de helft. Ik wil hem nu wel graag af zien, al kan dat natuurlijk pas als de baby er is (geboortedatum enzo)

En grofweg 1% af, dat is niet veel, maar het lijkt wel veel.
  Moderator maandag 10 november 2014 @ 14:11:43 #262
382129 crew  Donna
pi_146497184
Leuk Risu, Nijntje!

Ik heb geld overgemaakt en gereageerd. Bedankt alvast! :*
  maandag 10 november 2014 @ 22:25:46 #263
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146515879
Nog even mijn voor hier relevante aankoop laten zien. :9 Wat een etterwerk om dat garen te ordenen trouwens. :') Maar goed, ik kan er nu op elk moment mee starten!


Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146516121
Cute!!!
pi_146524710
Schattige poesjes, IJsdraakje. 23 kleuren valt toch nog wel mee om te ordenen?
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:09:46 #266
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146525510
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:38 schreef Borduurfreak het volgende:
Schattige poesjes, IJsdraakje. 23 kleuren valt toch nog wel mee om te ordenen?
De hoeveelheid wel, alleen was het nogal knoopspul. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 10:12:22 #267
382129 crew  Donna
pi_146525577
Riolis heeft allemaal van dat wollige garen. Vreselijk haha. Heb het ook in m`n kever pakket.
pi_146533260
Ik ken Riolis niet en ga er zo te lezen ook maar niet aan beginnen.

Hierbij een update van mijn twee projecten

Goudhaartje van Maria van Scharrenburg


en

Amerika van Thea Gouverneur
Er is nog niet zo veel te zien maar het begin van het Capitol in Washington is een klein beetje zichtbaar
pi_146536066
Back in town again :) Gisteren weer het borduren opgepakt.
Jullie werkjes maken me ontzettend enthousiast om verder te gaan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_146537454
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Back in town again :) Gisteren weer het borduren opgepakt.
Jullie werkjes maken me ontzettend enthousiast om verder te gaan
:W
Dat heb ik ook altijd, als ik even mn motivatie kwijt ben dan kijk ik op het forum naar alle mooie werkjes en dan heb ik er weer zin in! Zal straks weer even een update plaatsen.
pi_146540987
Dubbele studie, dus ook het dubbele aantal tentamens, maar gelukkig is dat nu voorbij ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 12 november 2014 @ 00:10:53 #272
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_146560247
JONGENS (OF NOUJA DAMES)

Jullie denken zeker dat ik dood ben of dat ik jullie heb verlaten, maar ik stalk jullie nog steeds hoor! Ik heb alleen echt geen tijd de laatste periode. Veels te druk met studie, werk en ben dus ergens per ongeluk voorzitter van geworden. Laatst wel de bloemen die ik voor mijn moeder borduurde ingelijst, is nog best mooi geworden, als ik eens tijd heb ( :') ) zal ik een foto plaatsen.

Jullie werkjes gaan zo goed! Het ziet er allemaal echt super mooi uit. Het kriebelt nu wel weer hoor, maar ik denk dat ik nu toch wel ga slapen :'). Die kerststal is echt leuk!
pi_146562578
+1!!! Ik kom ook echt niet aan borduren toe maar ik volg jullie trouw :-)
pi_146569166


Ik hoop van harte dat dit niet op ons van toepassing is :D

Maar vond hem te leuk om hier niet te delen ;)
pi_146605047


Flink opgeschoten hier :D

En Risu, heb je m'n geld al? Heb t maandag overgemaakt.
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 11:17:59 #276
382129 crew  Donna
pi_146605068
Haha verkeerde foto? :P
pi_146605099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:17 schreef DonnaRush het volgende:
Haha verkeerde foto? :P
Ik was t al aan t wijzigen, jij bent wel heel snel ;)
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 11:19:47 #278
382129 crew  Donna
pi_146605119
:D Haha.

Erg mooi. Je gaat idd erg hard! :Y
pi_146605521
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:19 schreef DonnaRush het volgende:
:D Haha.

Erg mooi. Je gaat idd erg hard! :Y
Ik vind dit ook echt een leuk stuk. Het zijn steeds behoorlijk grote vlakken in 1 kleur, dus dan kan ik achter elkaar 2 of 3 draadjes met dezelfde kleur borduren, schiet lekker op. En niet teveel tellen ook :D

Ik vind het trouwens grappig, want 1 van de tinten donkergrijs is als je de draden lost bekijkt echt donkerblauw/navy, maar in het geheel en op de foto ook lijkt het echt grijs. Ik heb echt 100x gecheckt of ik de kleuren wel goed gesorteerd had, maar het is echt goed zo. Grappig hoe dat werkt.
pi_146606082
Je schiet lekker op, Zeester. Ziet er mooi uit.
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 12:02:15 #281
382129 crew  Donna
pi_146606145
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 11:36 schreef Zeester het volgende:

Ik vind het trouwens grappig, want 1 van de tinten donkergrijs is als je de draden lost bekijkt echt donkerblauw/navy, maar in het geheel en op de foto ook lijkt het echt grijs. Ik heb echt 100x gecheckt of ik de kleuren wel goed gesorteerd had, maar het is echt goed zo. Grappig hoe dat werkt.
Oh echt? Wat grappig inderdaad. Zie je maar weer hoe kleuren elkaar ophalen/veranderen.

Morgen ben ik lekker vrij. Borduur-time! O+
pi_146607434
Wauw Zeester je schiet echt lekker op!
Ik heb vandaag mijn vrije dag maar vanochtend eerst op pad en aan de freubel geweest om een verlof/afscheidspakketje te maken voor een collega (gaat met zwangerschapsverlof) en nu net thuis van schoolplein zonder kind dus ik denk dat ik nog effe ga borduren voor ik haar weer ophaal bij vriendinnetje. *O*
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 12:53:50 #283
382129 crew  Donna
pi_146607771
Heb je haar weer gedwongen om bij iemand te gaan spelen? :P
pi_146608182
Tuurlijk, mama heeft ook rust nodig. Heb niet voor niets een VRIJE dag :+
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 16:42:56 #285
382129 crew  Donna
pi_146615941
Haha, lekker opgeschoten vanmiddag?

Ik ga morgen de Action -tulpjes afmaken. Ben halverwege nu. Morgen verder met de prinsessen, al een tijdje niet aan gewerkt.

En heb ook helemaal niks meer gehoord van de ontwerpster op Etsy. :{w Kortom, ik moet dus ook nog een middagje besteden aan patroon uitpluizen en bepaalde vakjes inkleuren.
pi_146617394
Zeester, je schiet lekker op!

Niks lekkerder dan een middagje kunnen borduren op je vrije dag!
Ik heb vandaag ook weer wat kunnen doen, even een update:



Let niet op de blauwe vlekken van de marker, ondanks dat ik weet dat het eruit gaat, irriteer ik me er stiekum toch aan ;)
pi_146623105
Oeh, veel progressie alweer. :9 Hier vooral met pokémon bezig geweest, maar nog steeds veel wit, dus optisch weinig vooruitgang. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146623429
wauw, jullie gaan wel veel harder dan ik hoor... Ik heb anderhalf hokje kunnen doen, zo weer verder :D
  Moderator donderdag 13 november 2014 @ 19:58:05 #289
382129 crew  Donna
pi_146623631

Lekker op weg met de tulpjes.
  donderdag 13 november 2014 @ 22:11:05 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_146628853
Zijn er hier nog mensen met mod-aspiraties? O-)

MED / Voor CRE zoeken we versterking.

Want:

MED / Brighteyes gaat stoppen

:Y
***
pi_146629622
BE op zwart. :o Dat zal gek zijn. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_146632422
Goed bezig iedereen :D

Ik heb na de tijger even een borduur-pauze, maar ik lees wel alles mee :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_146636407
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:31 schreef IJsdraakje het volgende:
BE op zwart. :o Dat zal gek zijn. :D
Idd... The end of an era... O+
pi_146636730
Leuke updates! Ik ga zo weer lekker verder borduren aan Amerika van Thea Gouverneur.
pi_146637105
quote:
17s.gif Op donderdag 13 november 2014 13:08 schreef Lijnloos het volgende:
Tuurlijk, mama heeft ook rust nodig. Heb niet voor niets een VRIJE dag :+
_O-
pi_146637165
Weer hele leuke updates zien voorbij komen. Vooral Goudhaartje en de tulpjes vind ik erg mooi.

Van mijn kant ook een kleine update


Maar morgen is de pret weer voorbij... Terug te gaan werken. Het komt er zo al moeilijk van met de kids dus tijdens de werkdagen al helemaal niet... ;(
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:09:55 #297
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_146638639
Er zitten gewoon te weinig uren in een dag. ;)
pi_146640174
Oh, heb het druk gehad, maar de garen zijn al onderweg hoor, dames.
Gisteren even kunnen borduren nog, maar echt alleen wit en dat zie je dus helemaal niet. :P net of je niks gedaan hebt. Gelukkig komt er een mooi zwart lijntje omheen.
pi_146642463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:16 schreef Risu het volgende:
Oh, heb het druk gehad, maar de garen zijn al onderweg hoor, dames.
Gisteren even kunnen borduren nog, maar echt alleen wit en dat zie je dus helemaal niet. :P net of je niks gedaan hebt. Gelukkig komt er een mooi zwart lijntje omheen.
De mijne zijn binnen! Tnx
pi_146643541
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:09 schreef Patapon het volgende:
Er zitten gewoon te weinig uren in een dag. ;)
Helemaal mee eens! Naast borduren heb ik nog een grote passie en dat is lezen. Maar mijn laatste gelezen boek dateert alweer van enkele maanden geleden. Tja... borduren of lezen, keuzes keuzes en vooral prioriteiten ;) Ik stem in elk geval pro 48 uren in een dag :s)
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:45:25 #301
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_146644265
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:25 schreef JSJT het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Naast borduren heb ik nog een grote passie en dat is lezen. Maar mijn laatste gelezen boek dateert alweer van enkele maanden geleden. Tja... borduren of lezen, keuzes keuzes en vooral prioriteiten ;) Ik stem in elk geval pro 48 uren in een dag :s)
Meer slaaptijd ook. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')