Hoezo niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:59 schreef Propellerheads het volgende:
Calorieën zijn sowieso geen goede meting of iets een dikmaker is of niet.
Je bedoelt kilocalorieën.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
In zo'n blik(330) cola zit 140 calorieën volgens de opschrift. Dat betekent dat er in 1 liter ongeveer 420 calorieën zit. Dit vind ik best meevallen. Het is bijvoorbeeld veel minder dan een big Mac. Cola zou dus volgens deze gegevens niet een echte dikmakers zijn, terwijl dat wel een beeld is wat geschetst wordt.
Cola bevat wel veel suiker en je lever zet al het suiker om in vet. Zijn dat dan calorieën die niet genoemd worden op het blikje?
Dus calorieën veroorzaakt 1 liter cola?
Omdat calorie"en daar gewoon geen goede meting voor is. Je kan beter kijken waaruit het product bestaat. Pinda's bevatten bijvoorbeeld aardig wat kcal, maar dat is absoluut geen dikmaker.quote:
Ik heb in de OP gewoon kcal staan. Beetje kansloos om in je quote dat aan te passen om en semi intelligente opmerking te maken.quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:03 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik heb in de OP gewoon kcal staan. Beetje kansloos om in je quote dat aan te passen om en semi intelligente opmerking te maken.
Ja maar dat kun je van alles zeggen. Feit blijft dat cola niet zoveel calorieën bevat als gedacht wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:03 schreef zarGon het volgende:
Het gaat erom wat je totale inname is. Als je twee liter cola per dag drinkt, maar verder weinig eet, maakt dat niet dik.
De energiebehoefte van een vrouw per dag is 2000 kcal (gemiddeld genomen, kan natuurlijk enorm verschillen). Een liter cola komt dan dus overeen met 21% van de dagelijkse behoefte, en dan heb je nog niets gegeten.
Het lijkt mij echter zo dat iemand die een liter (regular) cola naar binnentikt, op andere gebieden ook niet al te veel zal opletten.
Jammer voor je dat je geen mod bent.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jammer voor je dat de mods de originele OP terug kunnen zetten.
Ligt er maar net aan waar je het mee vergelijkt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:05 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Ja maar dat kun je van alles zeggen. Feit blijft dat cola niet zoveel calorieën bevat als gedacht wordt.
Jammer voor je dat je zo kansloos bent dat je je eigen topic gaat vervuilen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Jammer voor je dat je geen mod bent.
Reageer er nou niet op...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Jammer voor je dat je geen mod bent.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:01 schreef jatochneetoch het volgende:
E=mc2
Dus de energie van 1 liter cola = 1kg * 300 000 000 m/s ^2 = 90 000 000 000 000 000 J
Staat gelijk aan 21 500 000 000 000 kCalorie
Stel ik drink drie blikjes cola per dag, dan wordt ik daar echt niet dik van dat is maat 420 kcal. Een zak chips heeft veel meer calorieën. Zelfs een bord pasta heeft meer calorieën. Het beeld dat geschetst wordt is juist dat cola een van de ergste dikmakers is, terwijl als je puur naar de hoeveelheid calorieën kijkt dan valt het reuze mee.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar je het mee vergelijkt.
Gok eens hoeveel kcal er in water zit...
Je moet dus ook niet puur naar de calorien kijken. Een bord pasta biedt naast de calorien ook heel veel voedingswaarde en dat doet cola niet. je moet dus kijken naar de hoeveelheid voedingswaarde die je kunt binnenkrijgen zonder over je calorien heen te gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Stel ik drink drie blikjes cola per dag, dan wordt ik daar echt niet dik van dat is maat 420 kcal. Een zak chips heeft veel meer calorieën. Zelfs een bord pasta heeft meer calorieën. Het beeld dat geschetst wordt is juist dat cola een van de ergste dikmakers is, terwijl als je puur naar de hoeveelheid calorieën kijkt dan valt het reuze mee.
Kijk naar het totaalplaatje. Som eens op wat je op een dag eet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Stel ik drink drie blikjes cola per dag, dan wordt ik daar echt niet dik van dat is maat 420 kcal. Een zak chips heeft veel meer calorieën. Zelfs een bord pasta heeft meer calorieën. Het beeld dat geschetst wordt is juist dat cola een van de ergste dikmakers is, terwijl als je puur naar de hoeveelheid calorieën kijkt dan valt het reuze mee.
Het probleem is dat cola heel veel suiker bevat en van suiker krijg je kanker en diabetes.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Je zei het zelf al, suikers zijn de dikmakers.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
In zo'n blik(330) cola zit 140 kcal volgens de opschrift. Dat betekent dat er in 1 liter ongeveer 420 kcal zit. Dit vind ik best meevallen. Het is bijvoorbeeld veel minder dan een big Mac. Cola zou dus volgens deze gegevens niet een echte dikmakers zijn, terwijl dat wel een beeld is wat geschetst wordt.
Cola bevat wel veel suiker en je lever zet al het suiker om in vet. Zijn dat dan calorieën die niet genoemd worden op het blikje?
Het heeft weinig voedingstoffen, maar daar drink je het ook niet voor. Je drinkt cola omdat je het lekker vindt. Mensen doen alsof 1 liter cola 2000 calorieën bevat, terwijl dat niet zo is. Als je 1 liter cola met 3 boterhammen met pindakaas vervangt, dan krijg je waarschijnlijk meer calorieën binnen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Kijk naar het totaalplaatje. Som eens op wat je op een dag eet.
Gaat erom dat je die 420 kcal beter kunt besteden. Het is onnodig (en ongezond).
Wat een onzin. Kcal is een hele goede meter juist. Als je meer inneemt dan je verbrandt kom je aan en als je minder inneemt dan je verbrandt val je af. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:02 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Omdat calorie"en daar gewoon geen goede meting voor is. Je kan beter kijken waaruit het product bestaat. Pinda's bevatten bijvoorbeeld aardig wat kcal, maar dat is absoluut geen dikmaker.
Ben ik het mee oneens, je ziet mij niet dik worden van pinda's hoor, terwijl dat wel heel veel kcal zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Kcal is een hele goede meter juist. Als je meer inneemt dan je verbrandt kom je aan en als je minder inneemt dan je verbrandt val je af. Zo simpel is het.
Als je even leest wat hij zegt...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:33 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Ben ik het mee oneens, je ziet mij niet dik worden van pinda's hoor, terwijl dat wel heel veel kcal zijn.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je meer inneemt dan je verbrandt kom je aan en als je minder inneemt dan je verbrandt val je af.
Blijkbaar eet je niet meer dan je verbrandt dan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:33 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Ben ik het mee oneens, je ziet mij niet dik worden van pinda's hoor, terwijl dat wel heel veel kcal zijn.
Alsnog, ik neem meer in dan mijn dagelijkse behoefte, sport niet, maar kom niet aan. Rara?quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat een onzin. Kcal is een hele goede meter juist.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:13 schreef jatochneetoch het volgende:
Die calorieën geven aan hoeveel energie je je lichaam eruit kan halen echter kost het ene voedsel meer energie om te verteren en te transporteren en om te zetten in bruikbare energie dan het andere voedsel. Het is dus niet direct een goede maatstaf,
Toch zijn er genoeg mensen die kunnen eten wat ze willen, maar niet zullen aankomen. Blijkbaar neemt hun lichaam niet al die energie op, of zet niet alle overtollig opgenomen energie om in vet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:32 schreef Tja..1986 het volgende:
Als je meer inneemt dan je verbrandt kom je aan en als je minder inneemt dan je verbrandt val je af. Zo simpel is het.
Wat een bulshit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:02 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Omdat calorie"en daar gewoon geen goede meting voor is. Je kan beter kijken waaruit het product bestaat. Pinda's bevatten bijvoorbeeld aardig wat kcal, maar dat is absoluut geen dikmaker.
Dat is juist mijn punt. Als je tegen mensen vertelt cola net zoveel effect heeft op je gewicht als sinaasappelsap, dan verklaren mensen je voor gek. Dat komt omdat er een verkeerde beeld geschetst wordt. Tuurlijk is sinaasappelsap gezonder, en heeft het veel meer voedingswaarde, maar dat is een andere verhaal.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:38 schreef Sotchi2014 het volgende:
100% puur sinaasappelsap bevat ook 420 kcal/liter
1000 Cal overschot is 70 gr vet erbij, en dat is een feit.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:37 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Alsnog, ik neem meer in dan mijn dagelijkse behoefte, sport niet, maar kom niet aan. Rara?
Of ze verbranden sneller/meer. Dat ligt het meest voor de hand. Vaak zie je dat bij jonge mensen, en houdt dat ergens in de 20 of 30 op.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:43 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[..]
[..]
Toch zijn er genoeg mensen die kunnen eten wat ze willen, maar niet zullen aankomen. Blijkbaar neemt hun lichaam niet al die energie op, of zet niet alle overtollig opgenomen energie om in vet.
OHMYGOOOOOOOOODquote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:26 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Het heeft weinig voedingstoffen, maar daar drink je het ook niet voor. Je drinkt cola omdat je het lekker vindt. Mensen doen alsof 1 liter cola 2000 calorieën bevat, terwijl dat niet zo is. Als je 1 liter cola met 3 boterhammen met pindakaas vervangt, dan krijg je waarschijnlijk meer calorieën binnen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:49 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Dat is juist mijn punt. Als je tegen mensen vertelt cola net zoveel effect heeft op je gewicht als sinaasappelsap, dan verklaren mensen je voor gek. Dat komt omdat er een verkeerde beeld geschetst wordt. Tuurlijk is sinaasappelsap gezonder, en heeft het veel meer voedingswaarde, maar dat is een andere verhaal.
Wacht wat?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Cola bevat wel veel suiker en je lever zet al het suiker om in vet.
Van suiker krijg je ook energie in de vorm van glucose wat je brein nodig heeft, alles geeft tegenwoordig kanker dus dat Is een beetje een onzin argument. Sorry als ik als een klootzak overkom.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:13 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Het probleem is dat cola heel veel suiker bevat en van suiker krijg je kanker en diabetes.
Daarnaast qua calorieën zijn niet alle calorieën het zelfde. Die calorieën geven aan hoeveel energie je je lichaam eruit kan halen echter kost het ene voedsel meer energie om te verteren en te transporteren en om te zetten in bruikbare energie dan het andere voedsel. Het is dus niet direct een goede maatstaf,
hahaha wat een onzin.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:02 schreef Propellerheads het volgende:
[..]
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:33 schreef Klaploper het volgende:
Wat een onzin in dit topic. Als je 1000 kcal boven je verbruik aan pinda's eet kom je evenveel aan als wanneer je hetzelfde doet met mayonaise. Er van uitgaande dat je het voedsel volledig verteert.
Zeg er dan wat van ipv mensen neerhalen, kom op, info is welkom.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:35 schreef hoas het volgende:
Valt op dat velen totaal niets weten over voeding en wat het met je doet, triest.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
. | .
. ||| .
. ||||| .
. ||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||||||| .
.|||||||||||||||||||.
.|||||||||||||||||||.
. ||||||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||| .
. ||||| .
. ||| .
. | .
FOK heeft overbodige spaties weggehaald. Irritant is dat zeg. Anders had je totale symmetrie.quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:20 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
FOK heeft overbodige spaties weggehaald. Irritant is dat zeg. Anders had je totale symmetrie
Maar je hebt wel meer bouwstoffen nodig, als je 2500cal cola per dag neemt ga je op termijn wel dood.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:03 schreef Angel-Joy het volgende:
In 250ml cola zit 26.50 gram suiker.
402 calorieën per 100g suiker.
Ga maar zelf na.
Calorieën is niet perse slecht, we hebben juist zoveel nodig op een dag.
In 1 blikje cola vanille zit 35 gram suiker. dus dan zit er zeg maar 100 gram in 1 liter, 200 gram in 2 liter, 200 gram.. Dat zijn 40!!! suikerklontjes.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 14:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
In zo'n blik(330) cola zit 140 kcal volgens de opschrift. Dat betekent dat er in 1 liter ongeveer 420 kcal zit. Dit vind ik best meevallen. Het is bijvoorbeeld veel minder dan een big Mac. Cola zou dus volgens deze gegevens niet een echte dikmakers zijn, terwijl dat wel een beeld is wat geschetst wordt.
Ook een zak chips bevat helemaal niet zoveel kcal hoor. In een middelgrote zak zitten misschien 500kcal, dus dat valt alles mee. Waar je rekening mee moet houden is dat je vaak al wel je benodigde aantal calorieën binnenkrijgt, zonder chips en cola. Als jij heel gezond en licht eet, dan kun je best een paar glazen cola drinken. Of het gezond is kun je zelf wel inschatten, maar je wordt er niet per sé dik van.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 15:10 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:04 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
. | .
. ||| .
. ||||| .
. ||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||||||| .
.|||||||||||||||||||.
.|||||||||||||||||||.
. ||||||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||| .
. ||||| .
. ||| .
. | .
. | .
. ||| .
. ||||| .
. ||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||||||| .
.|||||||||||||||||||.
.|||||||||||||||||||.
. ||||||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||| .
. ||||| .
. ||| .
. | .
. | .
. ||| .
. ||||| .
. ||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||||||| .
.|||||||||||||||||||.
.|||||||||||||||||||.
. ||||||||||||||||| .
. ||||||||||||||| .
. ||||||||||||| .
. ||||||||||| .
. ||||||||| .
. ||||||| .
. ||||| .
. ||| .
. | .
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:20 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
FOK heeft overbodige spaties weggehaald. Irritant is dat zeg. Anders had je totale symmetrie.
Je kan zelf hiermee dat patroon genereren als je wilt :
http://ideone.com/iZdAIp
Chips vind ik niet zo boeiend, worst kaas en notenquote:Op donderdag 23 oktober 2014 01:20 schreef wiskundenoob het volgende:
van 1 glas of 2 glazen word je niet dik nee. Het ding met cola is dat het verslavend kan werken en veel calorieën heeft per glas. Ik heb de getallen niet voor mij, maar jij stelt dat 3 glazen cola 420 kcal is, nou, dat is best wel veel qua kcal, aangezien water gewoon 0 is. Van 420 kcal kan je 4 boterhammen eten.
Daarnaast is fast food ook gemaakt om mensen er verslaafd aan te geraken. De fabrikanten weten wat wij lekker vinden en spelen daar erop in. Een handvol chips eten en de rest wegleggen? Dat lukt mij niet hoor... Bij de MAC zie je vaak van die slanke meisje die gemakkelijk 1000+ kcal aan hamburgers en frieten wegkanen, terwijl zie niet eens een goed gevulde bord door mammie gemaakt, op kunnen ete.
Tuulk !! Je kunt zelfs afvallen van cola! Net als van de Mac en Burgerking.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 01:47 schreef tailfox het volgende:
Maar toch ben ik al 3 kilo afgevallen door minder cola te drinken.
Ik dronk meer dan 2 liter per dag nu minder een halve verder is mijn eetgewoonte onveranderd.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 02:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Tuulk !! Je kunt zelfs afvallen van cola! Net als van de Mac en Burgerking.
Zolang jij minder energie inneemt dan je verbruikt zul je afvallen.
Of het gezond is? Dat is het 2e verhaal, zet je het door, gaat je lichaam aan je spieren beginnen.
En zo voort je lichaam eet zich zelf op, daarom moet je ook beetje normaal eten.
Beetje fruit, eiwitten voor de spieren, broodje kaas, heb je meteen je calcium weer binnen.
Zooi noten erin voor het ijzer en de B's
En als je wilt afvallen en je "stopt" met eten wat denk je wat je lichaam dan doet??
Juist reserve modus alles wordt opgeslagen.
Gewoon normaal eten klaar.
Who niet zo gek he dat je dan wat afvaltquote:Op donderdag 23 oktober 2014 02:09 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik dronk meer dan 2 liter per dag nu minder een halve verder is mijn eetgewoonte onveranderd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |