Nou ja, opzich is dat wel zo denk ik, maar juist idd omdat mensen het op zoveel verschillende hardware installeren heb je meer kans op fouten. Cheap-ass mobo's, kut RAM etc, dat sluit je uit als je zelf je hardware levert natuurlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het klopt ook maar ik heb niet het idee dat er veel meer issues met Windows zelf zijn dan met OSX
Voornamelijk een zwakte.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Met Windows zelf zijn er ook niet veel issues, de meeste issues zijn er in combinatie met de hardware. En voor Windows zijn er gigantisch meer hardware configuraties te bedenken dan voor een mac, dat is zowel de kracht van Windows als de zwakte.
Niets aan de hand op mijn MacBook Air uit 2011. Yosemite draait als een dollequote:Op woensdag 22 oktober 2014 08:18 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Mwoa vrij recent wel. Een computer kun je afschrijven in zo'n 3 jaar. Nou dat is zo ongeveer de leeftijd van deze devices.
Niet mee eens, het is voornamelijk een kracht en dat zie je dan ook terug in het marktaandeel bij pc/laptop.quote:
HEt klinkt als een cliche maar meestal zijn dit soort problemen bij van die cheap charlies. Als je een goede computer wil moet je accepteren dat je meer moet dokken dan 750 euro. Mac heeft eigenlijk geen echte rotzooi, windows wel, want er is ook een pricerange van 300 euro. Als ik een PC koop is die altijd 1000 euro+ en zelfbouw. Als je een mac koopt zit je ook in die prijsklasse (voor dezelfde specs wel iets duurder nog steeds) maar er is geen echte crap. DE notebooks van apple vind ik sowieso van betere kwaliteit. Ik verkies echter nog altijd een desktop PC (dus een goede en geen 250 euro prul) boven een mac. Android verkies ik boven iOS maar samsung vind ik niks (Behalve de note 4)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, opzich is dat wel zo denk ik, maar juist idd omdat mensen het op zoveel verschillende hardware installeren heb je meer kans op fouten. Cheap-ass mobo's, kut RAM etc, dat sluit je uit als je zelf je hardware levert natuurlijk.
Maar ook OS X kan over zijn nek gaan van bepaalde dingen natuurlijk, het blijven computers, dat zijn net mensen.
Klopt, voor 1000 kan je een i5 4970K halen met een R9 290, 240 GB SSD en een HDD voor er bij.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
HEt klinkt als een cliche maar meestal zijn dit soort problemen bij van die cheap charlies. Als je een goede computer wil moet je accepteren dat je meer moet dokken dan 750 euro. Mac heeft eigenlijk geen echte rotzooi, windows wel, want er is ook een pricerange van 300 euro. Als ik een PC koop is die altijd 1000 euro+ en zelfbouw. Als je een mac koopt zit je ook in die prijsklasse (voor dezelfde specs wel iets duurder nog steeds) maar er is geen echte crap.
Alleen maar een commerciële kracht dus?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet mee eens, het is voornamelijk een kracht en dat zie je dan ook terug in het marktaandeel bij pc/laptop.
Ik heb zelf ook een i7 PC met Windows thuis hoor, zelfbouw incl waterkoeling etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
HEt klinkt als een cliche maar meestal zijn dit soort problemen bij van die cheap charlies. Als je een goede computer wil moet je accepteren dat je meer moet dokken dan 750 euro. Mac heeft eigenlijk geen echte rotzooi, windows wel, want er is ook een pricerange van 300 euro. Als ik een PC koop is die altijd 1000 euro+ en zelfbouw. Als je een mac koopt zit je ook in die prijsklasse (voor dezelfde specs wel iets duurder nog steeds) maar er is geen echte crap. DE notebooks van apple vind ik sowieso van betere kwaliteit. Ik verkies echter nog altijd een desktop PC (dus een goede en geen 250 euro prul) boven een mac. Android verkies ik boven iOS maar samsung vind ik niks (Behalve de note 4)
Dus als ik goedkoop een goede computer wil hebben, dan ben ik beter af bij Apple? Dat hoor je ook niet vaak.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:44 schreef Flammie het volgende:
[..]
HEt klinkt als een cliche maar meestal zijn dit soort problemen bij van die cheap charlies. Als je een goede computer wil moet je accepteren dat je meer moet dokken dan 750 euro. Mac heeft eigenlijk geen echte rotzooi, windows wel, want er is ook een pricerange van 300 euro. Als ik een PC koop is die altijd 1000 euro+ en zelfbouw. Als je een mac koopt zit je ook in die prijsklasse (voor dezelfde specs wel iets duurder nog steeds) maar er is geen echte crap. DE notebooks van apple vind ik sowieso van betere kwaliteit. Ik verkies echter nog altijd een desktop PC (dus een goede en geen 250 euro prul) boven een mac. Android verkies ik boven iOS maar samsung vind ik niks (Behalve de note 4)
Gezien het marktaandeel wel maar het is natuurlijk ook wel een kracht dat een os zoveel verschillende configuraties ondersteunt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:52 schreef Dimens het volgende:
[..]
Alleen maar een commerciële kracht dus?
Ik erger mij voornamelijk aan de inconsistenties van de interface.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een i7 PC met Windows thuis hoor, zelfbouw incl waterkoeling etc.
Maar werk ook met Mac, thuis en op mijn werk, ik heb nergens echt grote problemen mee eigenlijk, er zijn altijd wel kleine issues, maar nooit iets onwerkbaars.
Doe je video editing?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een i7 PC met Windows thuis hoor, zelfbouw incl waterkoeling etc.
Maar werk ook met Mac, thuis en op mijn werk, ik heb nergens echt grote problemen mee eigenlijk, er zijn altijd wel kleine issues, maar nooit iets onwerkbaars.
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef Eyip het volgende:
Een krachtige pc hebben voor wat internetten en wat downloaden.![]()
Ja maar ik game graag en daarom een pc met alles erop en eraan voor 1200 euro![]()
Apple willen hebben omdat appel. Kom je net van de middelbare school af om te gaan studeren, ga je met dat soort kinderachtige shit bezig houden.
Apple is leuk voor zwaardere bewerkingen foto's, film, muziek. Meer niet.
Een iMac zou ik nu niet echt aanraden voor zwaardere bewerkingen, een mac(book) pro weer wel (afhankelijk van de software natuurlijk)quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef Eyip het volgende:
Apple is leuk voor zwaardere bewerkingen foto's, film, muziek. Meer niet.
Voor de eindgebruiker heeft het geen meerwaarde. Die talloze configuraties hebben meer nadelen dan voordelen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:54 schreef Chewie het volgende:
[..]
Gezien het marktaandeel wel maar het is natuurlijk ook wel een kracht dat een os zoveel verschillende configuraties ondersteunt.
Ik zie hier niks verkeerds aan. Lijkt me nogal logisch dat je krachtige hardware nodig hebt om te gamen. En dat kost wat ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:55 schreef Eyip het volgende:
Een krachtige pc hebben voor wat internetten en wat downloaden.![]()
Ja maar ik game graag en daarom een pc met alles erop en eraan voor 1200 euro![]()
Neuh, gaming op dat ding voornamelijk.quote:
Die configuraties geven mensen met een kleine beurs ook de mogelijkheid om een pc aan te schaffen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
Voor de eindgebruiker heeft het geen meerwaarde. Die talloze configuraties hebben meer nadelen dan voordelen.
Waarom i7 danquote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, gaming op dat ding voornamelijk.
Waarom niet? Het kan, dus ik doe het.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:59 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Waarom i7 danIk wil niet als een klootzak klinken maar dat een i7 Is toch alleen voor video editing beter vanwege hyperthreading, je kon ook een i5 nemen, want de i7 geeft wat dat betreft(gamen) dezelfde performance.
Consolequote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:01 schreef Eyip het volgende:
Krachtige hardware nodig om te gaymen. Ga naar buiten of koop een spelcomputer.
Het is helemaal niet nodig bedoel ik, om die extra 100 uit te geven terwijl een i5 volstaat.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom niet? Het kan, dus ik doe het.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |