abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145879414
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wauw - 1%. Dat vind ik best veel. Ik denk niet dat veel ouders hun kind zouden begraven als er nog 1% kans is op leven. Maar goed, ik begrijp wel dat die 1% ook maar een slag in de lucht is.

Jouw manier van redeneren vind ik wel bijzonder. Enerzijds haal je de grote filosofen aan, maar anderzijds pas je weer de "volksmond" toe.

Ik laat me echter niet van gedachte veranderen. Er is nog steeds een kleine kans dat L. in leven is. Voor K. acht ik de kans nóg kleiner, veronderstellende dat er niet geknoeid is met het DNA onderzoek.

Om het persoonlijker te maken. Ik zou het zelf niet accepteren wanneer men zou zeggen: Wij hebben het been van uw dochter gevonden. Derhalve concluderen wij dat zij is overleden. Gecondoleerd.
Er zou zelfs getwijfeld kunnen worden aan het gehele DNA-onderzoek.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 09:44:45 #202
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145879573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 00:26 schreef suddenintuition het volgende:
Ik zou deze prachtige muziek, alvast willen opdragen aan de tragische gebeurtenissen
van deze 2 levenslustige meiden, die nog een heel leven voor zich hadden,
zij hadden nog zo veel plannen, maar daar is op de meest schandalige wijze
een einde aan gekomen.
En al komt dit onderwerp K & L hier, schijnbaar tot een afronding misschien al snel,
Kris en Lisanne zullen rijkelijk in ons voortleven, letterlijk en figuurlijk
wij zullen hun nooit vergeten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit een tragisch verhaal achter E.S.Posthumus, maar dat terzijde. Dit vind ik hun mooiste nummer.
'Schandalig' is van toepassing op de coördinatie van de zoekacties: ze begonnen te laat, zochten op de verkeerde plekken, en bliezen het af toen het regende.
Afronding: ja het topic wordt rustiger en het houdt een keer op. Maar voor mij is het pas afgerond als ik daar zelf heb gelopen.
En ik denk dat we allemaal wel iets oppikken van dit topic :)
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145880447
Dit was het eerste BNW topic wat ik volgde. Moest zo nu en dan wel even wennen aan het publiek wat BNW ook aantrekt:
Veel aannamen en intuïtie en soms wat minder logica.

Maar ik verwacht dat er nog wel wat gevonden gaat worden, en dat het topic nog lang niet gesloten is. :)
Make my day!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:36:39 #204
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145880703
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 03:00 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

Snedige opmerken waar je ZELF om gevraagd hebt, en dan heb je nog geluk gehad, dat je niet voor mijn neus stond
ik zeg het je recht in gezicht, en ook hier PUBLIEK, denkt eraan dat ik me niet omdraai voor een TIEP als jij, want dan zul je nog verbaasd zijn, ik ga voor niemand aan de kant hoor, want dan heb je de verkeerde voor !
Eerst al die smaad - en nu weer een bedreiging en een ordinaire scheldpartij.

Wat een niveau.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 24-10-2014 10:42:02 ]
pi_145880820
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eerst al die smaad - en nu weer een bedreiging en een ordinaire scheldpartij.

Wat een niveau.
Is gewoon flamen wat ze doet. Mss had ze iets teveel gedronken?
Een excuus van Sudden zou wel zo netjes zijn.
Make my day!
pi_145880859
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:42 schreef agter het volgende:

[..]

Is gewoon flamen wat ze doet. Mss had ze iets teveel gedronken?
Of te weinig geslapen?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:50:57 #207
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145881028
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:37 schreef gynaika het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb er niets over gelezen, maar je mag toch aannemen dat de resten van L. ook in Nederland aan een DNA-onderzoek zijn onderworpen?

Wat K. betreft is er nog méér onduidelijkheid. Van L. was er tenminste nog de schoen met daarin de voet. Van K. alleen een heupbeen en een rib. In theorie zijn er de volgende mogelijkheden:

A/ Het DNA onderzoek is correct uitgevoerd; de resten zijn van K.

B/ Het DNA onderzoek is onopzettelijk incorrect uitgevoerd; de resten zijn niet van K.

C/ Het DNA onderzoek is opzettelijk verkeerd of helemaal niet uitgevoerd; de resten zijn niet van K.

Hoe groot de kans is op B/ weet ik niet, maar het komt voor. Zie ook het geval van Jack the Ripper.

Voor C/ geldt dat het voor Panama wel heel erg prettig was dat die resten aan K. konden worden toegeschreven. Een gezond wantrouwen is hier dan ook op zijn plaats.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:58:50 #208
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145881209
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb er niets over gelezen, maar je mag toch aannemen dat de resten van L. ook in Nederland aan een DNA-onderzoek zijn onderworpen?

De resten van L. zijn na aankomst in NL onderzocht door het NFI, maar daarover is niets in de media gemeld. De resten van K. zijn nog in Panama.
pi_145881422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat K. betreft is er nog méér onduidelijkheid. Van L. was er tenminste nog de schoen met daarin de voet. Van K. alleen een heupbeen en een rib. In theorie zijn er de volgende mogelijkheden:

A/ Het DNA onderzoek is correct uitgevoerd; de resten zijn van K.

B/ Het DNA onderzoek is onopzettelijk incorrect uitgevoerd; de resten zijn niet van K.

C/ Het DNA onderzoek is opzettelijk verkeerd of helemaal niet uitgevoerd; de resten zijn niet van K.

Hoe groot de kans is op B/ weet ik niet, maar het komt voor. Zie ook het geval van Jack the Ripper.

Voor C/ geldt dat het voor Panama wel heel erg prettig was dat die resten aan K. konden worden toegeschreven. Een gezond wantrouwen is hier dan ook op zijn plaats.
Voor mij is C aannemelijk.

Ik stem in met jouw aanvulling hierop.
pi_145881574
Waar zouden Kris en Lisanne vrijwilligerswerk doen?
Heeft iemand een naam van ik meen dat schooltje?

En zijn ze daar ook echt geweest toen ze hoorden dat het een week was uitgesteld of hoorden ze dat bij de taalschool?
pi_145881770
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er zit een tragisch verhaal achter E.S.Posthumus, maar dat terzijde. Dit vind ik hun mooiste nummer.
'Schandalig' is van toepassing op de coördinatie van de zoekacties: ze begonnen te laat, zochten op de verkeerde plekken, en bliezen het af toen het regende.
Afronding: ja het topic wordt rustiger en het houdt een keer op. Maar voor mij is het pas afgerond als ik daar zelf heb gelopen.
En ik denk dat we allemaal wel iets oppikken van dit topic :)
Persoonlijk sta ik open voor een ieders gedachtengang, het boeit mij.

Mocht jouw reis naar Panama doorgaan, dan lees ik graag op dit topic je bevindingen.
pi_145881937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:14 schreef jackie12 het volgende:

En zijn ze daar ook echt geweest toen ze hoorden dat het een week was uitgesteld of hoorden ze dat bij de taalschool?
Ik weet niet om welk van deze schooltjes het precies zou gaan, maar hier (bovenaan) een paar mogelijkheden:

http://www.spanishatlocations.com/volunteer/volunteer-in-boquete/
pi_145882266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 10:26 schreef agter het volgende:
Dit was het eerste BNW topic wat ik volgde. Moest zo nu en dan wel even wennen aan het publiek wat BNW ook aantrekt:
Veel aannamen en intuïtie en soms wat minder logica.

Maar ik verwacht dat er nog wel wat gevonden gaat worden, en dat het topic nog lang niet gesloten is. :)
Al decennia lang vertoef ik op deze aardbol en heb aardig wat informatie in mijn hoofd opgeslagen.

Daardoor heb ik begrepen dat je er niet alleen komt met wiskundig denken.

Intuïtie kan zeker bijdragen tot oplossing van zaken.
pi_145882848
quote:

ik heb gelezen dat ze vrijdags nog hadden gecheckt of het door zou gaan en op maandagmorgen zijn ze naar het schooltje gegaan maar zijn daar weg gestuurd.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:07:15 #215
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145883061
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 09:37 schreef gynaika het volgende:

[..]

Alles kan. Maar je komt dan wel gevaarlijk dicht bij de lijn Micha Kat - Wim Dankbaar. Iets in de trant van: de DNA-sporen op het lijk van Marianne zijn daar geplant, of de DNA-analyse is gemanipuleerd, de bekentenis van Jasper S. is verkregen door intimidatie of chantage of psychische beïnvloeding enz. enz. Zo kun je altijd alles blijven ontkennen - of, een wat vriendelijker variant, aan alles blijven twijfelen. De twijfel van Kloothommel (over de dood van Lisanne) zit op het randje, maar mist de verkniptheid en kwade trouw van Kat en Dankbaar. Als we naar boven gaan afronden, is de schuld van Jasper S. aangetoond, terwijl de dood van Lisanne zeer waarschijnlijk is - een nuanceverschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorraay op 24-10-2014 12:16:21 ]
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145883093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:30 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Ik weet niet om welk van deze schooltjes het precies zou gaan, maar hier (bovenaan) een paar mogelijkheden:

http://www.spanishatlocations.com/volunteer/volunteer-in-boquete/
Oke dank je.

De bovenste 3 zijn idd schooltjes. Weet iemand ook welke van de 3 ?
pi_145883517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:08 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Oke dank je.

De bovenste 3 zijn idd schooltjes. Weet iemand ook welke van de 3 ?
Ik beheers geen Spaans, maar zo te zien ging het om Casa Esperanza, althans volgens dit bericht:

http://www.tvn-2.com/Noti(...)omar-otro-rumbo.aspx
pi_145883773
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:07 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Alles kan. Maar je komt dan wel gevaarlijk dicht bij de lijn Micha Kat - Wim Dankbaar. Iets in de trant van: de DNA-sporen op het lijk van Marianne zijn daar geplant, of de DNA-analyse is gemanipuleerd, de bekentenis van Jasper S. is verkregen door intimidatie of chantage of psychische beïnvloeding enz. enz. Zo kun je altijd alles blijven ontkennen - of, een wat vriendelijker variant, aan alles blijven twijfelen. De twijfel van Kloothommel (over de dood van Lisanne) zit op het randje, maar mist de verkniptheid en kwade trouw van Kat en Dankbaar. Als we naar boven gaan afronden, is de schuld van Jasper S. aangetoond, terwijl de dood van Lisanne zeer waarschijnlijk is - een nuanceverschil.
Ik ben op de hoogte van datgene wat je schrijft. En alles kan wel eens te ver doorgetrokken worden.

Maar “alles kan”, zoals je zelf ook zegt. Alles is mogelijk.

Nu is het niet zo dat ik het DNA-onderzoek in Nederland onderuit wil halen.

Ik had iets nauwkeuriger moeten zijn en moeten schrijven:

“Er zou zelfs getwijfeld kunnen worden aan het gehele DNA-onderzoek in Panama”.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:32:45 #219
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145883844
quote:

Lissane y Kris habían llegado al distrito de Boquete en la provincia de Chiriquí, para colaborar como voluntarias en una casa hogar al cuidado de niños, donde el día lunes 31 de marzo se dirigieron al lugar para iniciar su labor; sin embargo se llevaron una sorpresa, la encargada del centro les informó que para dicha semana no se les podía brindar la oportunidad de iniciar sus labores.
http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete

Een casa hogar al cuidado de niños lijkt me een kindertehuis. Ze kregen het slechte nieuws te horen van een werkneemster van dat instituut.
pi_145883999
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:32 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Lissane y Kris habían llegado al distrito de Boquete en la provincia de Chiriquí, para colaborar como voluntarias en una casa hogar al cuidado de niños, donde el día lunes 31 de marzo se dirigieron al lugar para iniciar su labor; sin embargo se llevaron una sorpresa, la encargada del centro les informó que para dicha semana no se les podía brindar la oportunidad de iniciar sus labores.
http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete

Een casa hogar al cuidado de niños lijkt me een kindertehuis. Ze kregen het slechte nieuws te horen van een werkneemster van dat instituut.
In de tekst lees ik ook Casa Esperanza waar Bij de Pinken ook al op wees. Het vreemde is dat op deze link er op gewezen wordt dat je wel Spaans kunt

http://www.hetanderereize(...)sa-esperanza-boquete
pi_145884011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:21 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Ik beheers geen Spaans, maar zo te zien ging het om Casa Esperanza, althans volgens dit bericht:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:21 schreef BijDePinken het volgende:

[..]

Thanx
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:49:05 #222
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145884408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:37 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In de tekst lees ik ook Casa Esperanza waar Bij de Pinken ook al op wees. Het vreemde is dat op deze link er op gewezen wordt dat je wel Spaans kunt

http://www.hetanderereize(...)sa-esperanza-boquete
Dat stukje had ik nog niet gelezen. Miriam Guerra vroeg ze of ze bij de guardería (kindertehuis, "baby farm") waren geweest, en toen zeiden ze dat ze daar waren afgewezen. Toen vroeg Miriam of ze het ook bij Esperanza hadden geprobeerd, een andere plek (otro sitio) met dezelfde functie. Ze zeiden dat ze het daar ook hadden geprobeerd, maar dat het "vol" was (lleno).
pi_145884519
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat stukje had ik nog niet gelezen. Miriam Guerra vroeg ze of ze bij de guardería (kindertehuis, "baby farm") waren geweest, en toen zeiden ze dat ze daar waren afgewezen. Toen vroeg Miriam of ze het ook bij Esperanza hadden geprobeerd, een andere plek (otro sitio) met dezelfde functie. Ze zeiden dat ze het daar ook hadden geprobeerd, maar dat het "vol" was (lleno).
Dus in eerste instantie hadden ze (neem ik aan) in Nederland geregeld dat ze bij de babyfarm aan de slag konden maar eenmaal daar aangekomen werden ze weggestuurd om het vervolgens bij Casa Esperanza te proberen?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 12:55:29 #224
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145884662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:51 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dus in eerste instantie hadden ze (neem ik aan) in Nederland geregeld dat ze bij de babyfarm aan de slag konden maar eenmaal daar aangekomen werden ze weggestuurd om het vervolgens bij Casa Esperanza te proberen?
Daar komt het volgens mij op neer. Iemand is slordig geweest (op de taalschool of bij het tehuis), of er is "iets tussen gekomen".
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:21:03 #225
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145885576
Ze kregen vrijdag nog een bevestiging dat ze bij het kinderdagverblijf konden beginnen. Op maandag werden ze daar weggestuurd. Maar ze konden een week later terecht op een andere locatie. Dat zeggen de ouders in de eerste uitzending van RTL Late Night.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')