Dit is een strikvraagquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:55 schreef mapima het volgende:
A levert de vordering op naam aan B met mededeling aan de debiteur
B levert deze vordering, GEREGISTREERD, aan C ZONDER mededeling aan de debiteur
De overeenkomst tussen A en B is nietig verklaard
Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?
JA WANT IK BEN EEN POOL EN POLEN SCHREEUWEN ALTIJD ZO XDquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:57 schreef Zebase het volgende:
[..]
Jij schreeuwt zeker ook als je naast iemand staat.
hey, weet jij misschien het antwoord? is A inderdaad rechthebbende op de betaling van de debiteur?quote:
Ben jij die meid van de slechtste chauffeur?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:58 schreef mapima het volgende:
[..]
JA WANT IK BEN EEN POOL EN POLEN SCHREEUWEN ALTIJD ZO XD
andere slavische volkeren ook xD
Wie kan me helpen? Ik denk A maar is dat ook goed? (en dat de rechthebbende dan moet betalen aan C is me bekend)quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:55 schreef mapima het volgende:
Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?
Zeg schattekequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:00 schreef mapima het volgende:
[..]
Wie kan me helpen? Ik denk A maar is dat ook goed? (en dat de rechthebbende dan moet betalen aan C is me bekend)
Maar hoe zit het dan met derde bescherming?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:00 schreef mapima het volgende:
[..]
Wie kan me helpen? Ik denk A maar is dat ook goed? (en dat de rechthebbende dan moet betalen aan C is me bekend)
C bezit toch de vordering, domme mutsquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:03 schreef mapima het volgende:
De vraag is dus: aan wie moet de debiteur nu de vordering betalen na de nietigverklaring van de overeenkomst tussen A en B?
Maar B is toch nooit rechthebbende geweest? Want de overeenkomst is nietig verklaard tussen A en B. C is wel eigenaar geworden van de vordering door de derdenbescherming, maar B nooit.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:06 schreef Yreal het volgende:
Hoewel, dat weet de debiteur niet. Dus aan B
want?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:07 schreef mapima het volgende:
[..]
C is wel eigenaar geworden van de vordering door de derdenbescherming
Nou dan is C TOCH EIGENAARquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:07 schreef mapima het volgende:
[..]
Maar B is toch nooit rechthebbende geweest? Want de overeenkomst is nietig verklaard tussen A en B. C is wel eigenaar geworden van de vordering door de derdenbescherming, maar B nooit.
Ik vraag aan wie de vordering betaalt moet worden. er was sprake van een stille cessie tussen B en C, en C is eigenaar door de derdenbescherming. Maar moet de vordering dan aan A of B worden betaald? Ik weet dat bij stille cessie aan de vorige rechthebbende moet worden betaald, maar B was nu nooit eigenaar?quote:
Het kost me gewoon heel veel tijd om het juiste antwoord op deze vraag te kunnen geven. Wel netjes blijven he.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:07 schreef Etsu het volgende:
[..]
rot op als je niks toe te voegen hebt.
Natuurlijk moet er aan de eigenaar worden betaald...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:09 schreef mapima het volgende:
[..]
Ik vraag aan wie de vordering betaalt moet worden. er was sprake van een stille cessie tussen B en C, en C is eigenaar door de derdenbescherming. Maar moet de vordering dan aan A of B worden betaald? Ik weet dat bij stille cessie aan de vorige rechthebbende moet worden betaald, maar B was nu nooit eigenaar?
vraag?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 02:10 schreef Zebase het volgende:
[..]
Het kost me gewoon heel veel tijd om het juiste antwoord op deze vraag te kunnen geven. Wel netjes blijven he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |