abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145763283
A levert de vordering op naam aan B met mededeling aan de debiteur
B levert deze vordering, GEREGISTREERD, aan C ZONDER mededeling aan de debiteur
De overeenkomst tussen A en B is nietig verklaard

Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?
pi_145763288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:54 schreef Zebase het volgende:
Rechten :')
MOOISTE STUDIE VAN ALLEMAAL
pi_145763306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:55 schreef mapima het volgende:
A levert de vordering op naam aan B met mededeling aan de debiteur
B levert deze vordering, GEREGISTREERD, aan C ZONDER mededeling aan de debiteur
De overeenkomst tussen A en B is nietig verklaard

Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?
Dit is een strikvraag
pi_145763313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:56 schreef mapima het volgende:

[..]

MOOISTE STUDIE VAN ALLEMAAL
Jij schreeuwt zeker ook als je naast iemand staat.
This is it, fuck it, it is what it is!
pi_145763320
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit is een strikvraag
:')
This is it, fuck it, it is what it is!
pi_145763325
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:57 schreef Zebase het volgende:

[..]

Jij schreeuwt zeker ook als je naast iemand staat.
JA WANT IK BEN EEN POOL EN POLEN SCHREEUWEN ALTIJD ZO XD

andere slavische volkeren ook xD
pi_145763326
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:57 schreef Zebase het volgende:

[..]

:')
hey, weet jij misschien het antwoord? is A inderdaad rechthebbende op de betaling van de debiteur?
pi_145763337
Nou dat was me het avondje wel weer
pi_145763346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:58 schreef mapima het volgende:

[..]

JA WANT IK BEN EEN POOL EN POLEN SCHREEUWEN ALTIJD ZO XD

andere slavische volkeren ook xD
Ben jij die meid van de slechtste chauffeur?
pi_145763351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:55 schreef mapima het volgende:
A levert de vordering op naam aan B met mededeling aan de debiteur
B levert deze vordering, GEREGISTREERD, aan C ZONDER mededeling aan de debiteur
De overeenkomst tussen A en B is nietig verklaard

Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?
Wie kan me helpen? Ik denk A maar is dat ook goed? (en dat de rechthebbende dan moet betalen aan C is me bekend)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:01:32 #211
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145763371
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:00 schreef mapima het volgende:

[..]

Wie kan me helpen? Ik denk A maar is dat ook goed? (en dat de rechthebbende dan moet betalen aan C is me bekend)
Zeg schatteke
Je denkt A en vraagt of dat goed is. Wat de fuck is antwoord A? Je post alleen een vraag
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:02:10 #212
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145763381
Of naja je post niet eens een vraag
pi_145763386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:00 schreef mapima het volgende:

[..]

Wie kan me helpen? Ik denk A maar is dat ook goed? (en dat de rechthebbende dan moet betalen aan C is me bekend)
Maar hoe zit het dan met derde bescherming?
pi_145763404
A levert de vordering op naam aan B met mededeling aan de debiteur
B levert deze vordering, GEREGISTREERD, aan C ZONDER mededeling aan de debiteur
De overeenkomst tussen A en B is nietig verklaard

Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?

De vraag is dus: aan wie moet de debiteur nu de vordering betalen na de nietigverklaring van de overeenkomst tussen A en B?
pi_145763427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:03 schreef mapima het volgende:
A levert de vordering op naam aan B met mededeling aan de debiteur
B levert deze vordering, GEREGISTREERD, aan C ZONDER mededeling aan de debiteur
De overeenkomst tussen A en B is nietig verklaard

Dat de debiteur dan niet aan C moet betalen lijkt me logisch, maar klopt het dat hij aan A moet betalen omdat B nu nooit rechthebbende is geweest?

De vraag is dus: aan wie moet de debiteur nu de vordering betalen na de nietigverklaring van de overeenkomst tussen A en B?
C bezit toch de vordering, domme muts
pi_145763452
Hoewel, dat weet de debiteur niet. Dus aan B
pi_145763466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 01:54 schreef Zebase het volgende:
Rechten :')
rot op als je niks toe te voegen hebt.
pi_145763471
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:06 schreef Yreal het volgende:
Hoewel, dat weet de debiteur niet. Dus aan B
Maar B is toch nooit rechthebbende geweest? Want de overeenkomst is nietig verklaard tussen A en B. C is wel eigenaar geworden van de vordering door de derdenbescherming, maar B nooit.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 02:07:51 #219
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_145763480
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:07 schreef mapima het volgende:

[..]

C is wel eigenaar geworden van de vordering door de derdenbescherming
want?
pi_145763483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:07 schreef mapima het volgende:

[..]

Maar B is toch nooit rechthebbende geweest? Want de overeenkomst is nietig verklaard tussen A en B. C is wel eigenaar geworden van de vordering door de derdenbescherming, maar B nooit.
Nou dan is C TOCH EIGENAAR
pi_145763506
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou dan is C TOCH EIGENAAR
Ik vraag aan wie de vordering betaalt moet worden. er was sprake van een stille cessie tussen B en C, en C is eigenaar door de derdenbescherming. Maar moet de vordering dan aan A of B worden betaald? Ik weet dat bij stille cessie aan de vorige rechthebbende moet worden betaald, maar B was nu nooit eigenaar?
pi_145763513
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:07 schreef Etsu het volgende:

[..]

rot op als je niks toe te voegen hebt.
Het kost me gewoon heel veel tijd om het juiste antwoord op deze vraag te kunnen geven. Wel netjes blijven he.
This is it, fuck it, it is what it is!
pi_145763516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:09 schreef mapima het volgende:

[..]

Ik vraag aan wie de vordering betaalt moet worden. er was sprake van een stille cessie tussen B en C, en C is eigenaar door de derdenbescherming. Maar moet de vordering dan aan A of B worden betaald? Ik weet dat bij stille cessie aan de vorige rechthebbende moet worden betaald, maar B was nu nooit eigenaar?
Natuurlijk moet er aan de eigenaar worden betaald...
pi_145763519
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:10 schreef Zebase het volgende:

[..]

Het kost me gewoon heel veel tijd om het juiste antwoord op deze vraag te kunnen geven. Wel netjes blijven he.
vraag?
pi_145763522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 02:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

vraag?
precies
This is it, fuck it, it is what it is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')