Ik hoef geen andere mensen naar beneden te halen, maar het was wel fijn om te horen dat mijn bovenbuurvrouw dezelfde dingen ervaart jegens de overburen als ik. We hebben ons daar echter niet over verneukelt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het bespreken van allerlei negatieve aspecten van iemand die er zelf niet bij is, met zo'n genoeglijk "wat zijn we hier lekker over aan het kletsen"-gevoel meestal ook heel vervelend. Ik prober dat wel te voorkomen. Lukt heus niet altijd, maar doe ik wel mijn best voor. Ik vind het maar een akelige menselijke eigenschap: met iemand bonden bent door samen andere mensen naar beneden te halen.
Maar goed, zoals ik al zei, ik ben daar zelf gewoon een beetje principieel in, ik weet dat zo'n beetje iedereen om me heen graag roddelt, dus ik heb het er maar mee te doen.
Bonuspunten voor Loonaquote:
Who are you to wave your fingerrrrr... you must have been ouout youour heaeaead!!quote:
ZOMG DAT WIL IK OOK!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:03 schreef minilot het volgende:
Net pompoenbier besteld. Eens kijken of dat te drinken is!
Oh god. Ik kende deze website niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Tadaa: http://www.bierenzo.nl/fall-hornin
Toffe winkel ook, in Rotterdam!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh god. Ik kende deze website niet.
Mijn loon, wat doe je?
Ik heb nu azijnen van Oil & Vinegar. Maar die zijn bijna op.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:13 schreef minilot het volgende:
Deze azijnen zijn idioot lekker:
https://foodelicious.nl/nl/detail/category/azijnen
Heb er nu een paar op en ik heb nog nooit zulke lekkere azijn op als die van hun!
Zijn grappen waren nog ouderquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:27 schreef minilot het volgende:
Jeetje, was Seth Gaaikema al 75? Wist ik helemaal niet!
[..]
Precies dit.
Gewone dagelijkse supermarkt-boodschappen doe ik nog wel in een fysieke winkel, maar verder koop ik alles online! Tot volle tevredenheid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:28 schreef Isabeau het volgende:
Online dingen bestellenMoet ik niet aan beginnen
Te makkelijk!
Ben vooral benieuwd naar die van jou Minilot, aangezien je zoveel vegan eet!quote:Net een testje gedaan om te zien wat mijn voedselafdruk per jaar isOpzich wel tevreden met het resultaat, maar kan nog beter
http://www.voedingscentru(...)t/voedselafdruk.aspx
Je voedselafdruk is 1,4 hectare per jaar.
Dat is ver onder het Nederlandse gemiddelde van 2,1 hectare maar heel wat meer dan de 0,9 hectare die voor elke wereldbewoner beschikbaar is. Als iedereen zo’n grote voedselafdruk zou hebben, dan zijn er ruim 1,5 aardbollen nodig om voor iedereen voldoende voedsel te verbouwen!
Je waterafdruk is 1600 liter per dag.
Dat is ver onder het Nederlandse gemiddelde van 3450 liter per dag. Maar met 1600 liter kun je 13 badkuipen vullen! Voor de productie van je voedsel is dus veel meer water nodig dan die ene volle badkuip die je dagelijks gebruikt voor de was, de vaat en het doorspoelen van de wc.
Momenteel niet zoveel vegan meer als een tijdje geleden. Eén a twee dagen per week maar. Maar zal het testje eens doen..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:51 schreef Selestha het volgende:
De pastinaakfrietjes waren heerlijkZo lekker dat ik die voortaan maar maak als ik zin heb in frietjes geloof ik
[..]
Ben vooral benieuwd naar die van jou Minilot, aangezien je zoveel vegan eet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |