abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145737272
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Uitzending RTL Late Night 1-10
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-10) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
http://i5.minus.com/i30be4yzgRnqj.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 20-10-2014 19:29:31 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:07:25 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145737342
jouw vraag was of er in deze reeks iets voorbij was gekomen wat van belang is dat niet door instanties meegenomen zou zijn in hun onderzoek. Wereldvreemd of niet. Ik denk dat die sjoemelparameter misschien niet is meegenomen in het onderzoek. 1. Omdat men er niet van op de hoogte was. 2. Omdat, als men er wel van op de hoogte was, geen aanleiding zag voor een misdrijf, dus geen aanleiding dat mee te nemen in het onserzoek. Dus, misschien dat dit punt iets is wat het nfi heeft laten liggen en wat hier wel voorbij is gekomen. En wat toch van belang is, lijkt mij.
pi_145737503
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:07 schreef Marrije het volgende:
jouw vraag was of er in deze reeks iets voorbij was gekomen wat van belang is dat niet door instanties meegenomen zou zijn in hun onderzoek. Wereldvreemd of niet. Ik denk dat die sjoemelparameter misschien niet is meegenomen in het onderzoek. 1. Omdat men er niet van op de hoogte was. 2. Omdat, als men er wel van op de hoogte was, geen aanleiding zag voor een misdrijf, dus geen aanleiding dat mee te nemen in het onserzoek. Dus, misschien dat dit punt iets is wat het nfi heeft laten liggen en wat hier wel voorbij is gekomen. En wat toch van belang is, lijkt mij.
Ja in de reactie van Pitti op de aanklacht zij ze ook zelf dat het NFI de opdracht had w.b.t. de camera en de telefoons om de foto en bel gegevens op te halen en om vast te stellen dat er geen derden op de foto's stonden. De vraag is dus of ze veel meer gedaan hebben dan dat.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:11:40 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145737513
Nou ja zeg, wel mijn post afzeiken en dan zeggen dat een kritische blik niet gewenst is en snel weglopen?

Dit slaat op de laatste post van vorig topic.
pi_145737554
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:11 schreef Marrije het volgende:
Nou ja zeg, wel mijn post afzeiken en dan zeggen dat een kritische blik niet gewenst is en snel weglopen?
Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.
pi_145737644
Props @ Perico.

Al begrijp ik van de enige "kritische"poster alhier dat het allemaal schandalig speculatief wereldvreemd is, want, even "feiten" op een rij: Het NFI heeft heus wel vast daarnaar gekeken ongetwijfeld toch misschien. En, het is natuurlijk allemaal "ter plekke" gebeurd, namelijk diep in de jungle. Alles op dezelfde plaats. Tussen de varens en de slangen. Dus kan het allemaal helemaal niet. Da's psychologie he.

Props @ Perico.
pi_145737665
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt ben ik de enige die hier wordt afgezeken. Daar ben ik echt snel klaar mee.
Wat een onzin, ondanks jouw reacties waar de minachting van afstraalt geven we fatsoenlijk antwoord.
pi_145737870
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Wat een onzin, ondanks jouw reacties waar de minachting van afstraalt geven we fatsoenlijk antwoord.
Mijn inhoudelijke kritiek wordt afgedaan als minachting bedoel je.

Op die basis lijkt een kritische discussie niet werkbaar.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:19:44 #9
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145737882
Deze topicreeks, is hardop denken en vragen stellen, die dan verder terzijde kunnen worden geschoven, of uitgezocht...

Het is nogal gratuit om de collectieve kracht van forum users af te doen als lekenpraat. Laakbaar zelfs.
Hier zijn ook experts op deelterreinen aanwezig. Plus, wij nemen nog steeds de tijd om expert te worden in de zaak van Kris en Lisanne.

Er weet niemand ter wereld zoveel van foto metadata als Phil Harvey, de maker van de beste exifdata software. En die werkt niet voor het NFI, maar post wel gewoon op fora.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:21:14 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145737943
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

ik vind dat ik jou normaal antwoord heb gegeven, ook toen ik vond dat je mijn post aan het afzeiken was. Jij pikte dat niet begrijpen uit mijn post, terwijl dat werd voorafgegaan door niet alles tot op de letter onthouden. Vond ik dus erg flauw en gemakkelijk. Maar ik geef jou normaal antwoord en dan loop je opeens weg. Jammer, want ik maakte net daarna mijn punt.

Maar goed, daar kun je natuurlijk over van mening verschillen, of die sjoemelparameter belangrijk genoeg is. Hangt ook af van de uitkomst, maar juist daarom was het handig geweest als dat was meegenomen in het onderzoek. En misschien is dat ook wel gebeurd, dat weten we dus niet. Ik zou het alleen niet raar vinden als dat niet is gebeurd.
pi_145738114
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn inhoudelijke kritiek wordt afgedaan als minachting bedoel je.

Nee je kritiek is niet inhoudelijk. Als Perico je uitlegt wat hij bedoelt kom je weer met dooddoeners als instanties die altijd beter zijn en waar nooit iets over het hoofd wordt gezien. Dat is jouw mening maar geen inhoudelijke kritiek.
pi_145738120
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alsof de discussie hier nooit kritisch is en we jou daarvoor nodig hebben.
Nope.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:27:14 #13
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145738247
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:59 schreef Molurus het volgende:

Even los van de vraag of de onderzoekers weet hebben gehad van specifieke EXIF kenmerken van Canon, kijk hier eens van een afstand naar en probeer je dat voor te stellen:

Je bent een moordenaar, je gaat - midden in de bush - 2 meiden vermoorden.. en je gaat vervolgens, ter plekke, met je laptop die je hebt meegenomen voor dat doel, de foto's van de Canon afhalen, de EXIF bewerken, de foto's weer terugschrijven... en dat allemaal - somehow - met het doel om... ja, wat eigenlijk?

Sorry hoor, maar dit klinkt mij allemaal nogal wereldvreemd in de oren.
Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.

Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.

Dat hoeft dus helemaal niet a la minute in de jungle te zijn gebeurd, omdat die rugzak pas laat is gevonden. Er zijn ook moordenaars die er behagen in scheppen zich superieur te wanen en het OM op een dwaalspoor te zetten en hierover in de pers later te lezen.

OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.
pi_145738348
@11en30 Dat de meiden de nachtfoto's hoogstwaarschijnlijk niet zelf gemaakt hebben
• En als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn

@Molerus. Hoe kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat de nachtfoto's niet door de meiden zelf zijn gemaakt?

Hierdoor: Als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn.
(vanwege de locatie)
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:30:18 #15
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145738364
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:27 schreef Perico het volgende:

[..]
Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.

Werkelijk!

Domnivoor is druk met andere dingen?
pi_145738442
hoe dan ook heeft Molurus hier een waardevolle bijdrage geleverd
door te vragen naar onze vondsten, zo is het makkelijk instappen voor nieuwkomers.
We hebben:
-de manier waarop de zakken geknoopt zijn aan de tak, zodat je er water mee kan opvangen.
-EXIF-data
-wie volgt?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145738487
quote:

[..]

Het hoeft helemaal niet zo op stel en sprong gebeurd te zijn. Er zijn vandaag twee nieuwe artikelen verschenen in de Panemese pers, dat het erop lijkt dat de botten gekoeld werden opgeslagen.

Als je het scenario van een misdrijf volgt, kan het iemand met een finca in het gebied zijn geweest, die dus ook in het bezit kwam van de rugzak. Die is pas laat gevonden, mogelijk geplant... iemand kan weken de tijd hebben gehad om heel laagdrempelig, een geheugenkaart te manipuleren en het op een verdwaling te laten lijken.

Dat hoeft dus helemaal niet a la minute in de jungle te zijn gebeurd, omdat die rugzak pas laat is gevonden. Er zijn ook moordenaars die er behagen in scheppen zich superieur te wanen en het OM op een dwaalspoor te zetten en hierover in de pers later te lezen.

OF 1 metadataveld in de foto's kan nu meteen aan alle speculatie een einde maken zo van: foto's zijn 100% origineel en betrouwbaar. Prima.
Perico das pas nieuws! Heb je een link?!
pi_145738506
Zijn de foto's op P's Facebook door hemzelf gemaakt?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:34:51 #19
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145738521
Domnivoor had de post wel een duim omhoog gegeven dus ik wachtte eigenlijk op zijn inbreng.

Hier is de link van het uitgebreide artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)as-perdidas/23814541

En hier van het andere:

http://laestrella.com.pa/(...)gun-forense/23814546

Beiden van Adelita Coriat.

Er komt uitgreid een forensisch analist aan het woord die het heeft over een gekoelde plek van opslaan, en maden die zijn aangetroffen en bijzondere dingen die er met de huid aan de hand zijn.

Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.
pi_145738596
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Perico het volgende:
Domnivoor had de post wel een duim omhoog gegeven dus ik wachtte eigenlijk op zijn inbreng.

En hier van het andere:

Er komt uitgreid een forensisch analist aan het woord die het heeft over een gekoelde plek van opslaan, en maden die zijn aangetroffen en bijzondere dingen die er met de huid aan de hand zijn.

Anderen doen dan weer hun best om Adelita weg te zetten als sensatieschrijfster, wat in mijn ogen onterecht is. Zij laat de experts spreken, zoals eerder ook criminoloog Calderon.
Een vraag die hier eigenlijk nauw op aansluit: de telefoons en de camera zijn onderzocht door het NFI.
Hoe zit dat met de botten en resten?

En thanx Perico!

(de google vertaling is trouwens k@#t
pi_145738711
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:29 schreef Lutalo het volgende:
@11en30 Dat de meiden de nachtfoto's hoogstwaarschijnlijk niet zelf gemaakt hebben
• En als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn

@Molerus. Hoe kom je bijvoorbeeld tot de conclusie dat de nachtfoto's niet door de meiden zelf zijn gemaakt?

Hierdoor: Als ze dat wel hadden gedaan dat ze gered hadden moeten zijn.
(vanwege de locatie)
Een mislukte ontsnapping in de nacht van 8 april zou in principe nog wel mogelijk zijn. Dan zou de vluchtweg tot maximaal 2,5 uur terug over de met puin verharde weg op kunnen zijn. Ik zou dan geen zwarte foto's verwachten maar foto's waar wel wat op te zien is van de weg. Ontsnapping uit één van de huizen of schuren langs de weg omhoog lijkt dan meer voor de hand liggend. Dit scenario zou een tweede en derde area of distress opleveren op de kaart van Geruisloos: plaats van ontsnapping en plaats van weer gevangen worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 20-10-2014 17:05:50 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:40:28 #22
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145738725
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:34 schreef Perico het volgende:

En hier van het andere:

ik zit mobiel, lastig vertalen, maar eindelijk dat stukje huid!?! Wat is daarmee?
pi_145738795
quote:

[..]

Heel mooi dat je je zo openlijk durft uit te spreken.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:46:19 #24
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145738923
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:40 schreef Marrije het volgende:
ik zit mobiel, lastig vertalen, maar eindelijk dat stukje huid!?! Wat is daarmee?
Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.
pi_145739059
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:46 schreef Perico het volgende:

[..]

Het stuk huid is duidelijk gemanipuleerd volgens het artikel en vertoont tekenen van opslag in een gekoelde ruimte, vochtig en in de schaduw. Het vertoont niet de normale tekenen van verval.
Dit hebben de Panamese onderzoekers geconstateerd?
Zijn de botten en het weefsel al wel door het NFI onderzocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')