Gedaan, maar gaf niet het gewenste resultaatquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 08:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
voor de volgende keer: Google op "free vector" dan zit je niet met copyright. Maar dan moet je wel illustrator hebben en het kunnen gebruiken
Is ook zo jaquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:01 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Gedaan, maar gaf niet het gewenste resultaat.
Zolang ik er niet commercieel mee aan de haal ga, het puur voor eigen gebruik hou, de afbeelding zonder watermerk op google te vinden is.. Kan ik het juridisch gezien nog wel verantwoorden naar mezelf.
Klopt ja. Dat komt omdat je met vectoren werkt. En vectoren kun je zo groot of zo klein maken als je wil, en de kwaliteit blijft het zelfde. Als je dat met pixels doet dan krijg je onscherpe producten, en dat wil je niet. Heel veel mensen(hobby, zelf aanleren) doen alles in Photoshop... ik krijg daar echt wurgneigingen vanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:15 schreef Nikooos het volgende:
Kan ik ook in Photoshop een opzetje maken en dat de drukker daar iets mee doet? Weet jij dat toevallig?
Er is me altijd ingeslagen dat drukwerk MOET met Illustrator, maar met Illustrator kan ik echt niet uit de voeten
@LadyTagliatelle dus
Nee, ben zelf programmeernerd voor mobiele apps, dus ik hoef alleen soms wat designs aan te passen of stukjes uit te knippen. Alleen Photoshop dus. Ben nog niet bezig met de kaartjes op dit moment, maar misschien eens in InDesign verdiepen. Denk dat mijn vriendin en ik voor een strak kaartje gaan, dus dan moet dat wel lukken denk ikquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Klopt ja. Dat komt omdat je met vectoren werkt. En vectoren kun je zo groot of zo klein maken als je wil, en de kwaliteit blijft het zelfde. Als je dat met pixels doet dan krijg je onscherpe producten, en dat wil je niet. Heel veel mensen(hobby, zelf aanleren) doen alles in Photoshop... ik krijg daar echt wurgneigingen vanOf maken logo's in Word.
Foto's bewerk je in photoshop omdat pixels. Illustraties, stickers, logo's, autobelettering, en dergelijk ontwerp je in illustrator. En voor spreads, kaartjes, folders, ( tekst en wat plaatjes dus ) gebruik je InDesign.
Ik vind illustrator niet zo lastig, als ik je eens kan helpen geef je maar een gil
Edit: over je eerste vraag heengelezen... nee dat kun je dus beter in InDesign doen. Heb je dat?
Op zich kun je in photoshop ook met vectorplaatjes werken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Klopt ja. Dat komt omdat je met vectoren werkt. En vectoren kun je zo groot of zo klein maken als je wil, en de kwaliteit blijft het zelfde. Als je dat met pixels doet dan krijg je onscherpe producten, en dat wil je niet. Heel veel mensen(hobby, zelf aanleren) doen alles in Photoshop... ik krijg daar echt wurgneigingen vanOf maken logo's in Word.
Foto's bewerk je in photoshop omdat pixels. Illustraties, stickers, logo's, autobelettering, en dergelijk ontwerp je in illustrator. En voor spreads, kaartjes, folders, ( tekst en wat plaatjes dus ) gebruik je InDesign.
Ik vind illustrator niet zo lastig, als ik je eens kan helpen geef je maar een gil
Edit: over je eerste vraag heengelezen... nee dat kun je dus beter in InDesign doen. Heb je dat?
+1quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op zich kun je in photoshop ook met vectorplaatjes werken.
Ik had geen illustrator dus als ik iets moest maken dan photoshop. Als amateur zal t me worst wezen dat jij als ontwerper daar jeuk van krijgt, ik ga geen honderden euro's betalen voor een programma dat ik niet vaak gebruik
Maar goed, ik bestel ook gewoon een standaard kaartje
Hij moest om negen uur... Heb nog niks gehoord...
Ja precies, dan heb je meer niet nodig inderdaad. InDesign vind ik echt een geniaal programma. Aan het begin wat lastig kan ik me herinneren, maar je hebt het op zich redelijk snel door. Als je het in InDesign maakt kan de drukker ook in jouw document verder werken. ( Behalve als ze nog met quark werkenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:54 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Nee, ben zelf programmeernerd voor mobiele apps, dus ik hoef alleen soms wat designs aan te passen of stukjes uit te knippen. Alleen Photoshop dus. Ben nog niet bezig met de kaartjes op dit moment, maar misschien eens in InDesign verdiepen. Denk dat mijn vriendin en ik voor een strak kaartje gaan, dus dan moet dat wel lukken denk ik
Dat mag je ook best. Maar mensen kijken er wel raar van op dat het niet het gewenste resultaat geeft. En als jij alleen een opzet maakt en dat naar een drukker brengt is er ook niks mis mee ( die het vervolgens wel op de juiste manier overneemt en drukt )quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op zich kun je in photoshop ook met vectorplaatjes werken.
Ik had geen illustrator dus als ik iets moest maken dan photoshop. Als amateur zal t me worst wezen dat jij als ontwerper daar jeuk van krijgt, ik ga geen honderden euro's betalen voor een programma dat ik niet vaak gebruik
Maar goed, ik bestel ook gewoon een standaard kaartje
Hij moest om negen uur... Heb nog niks gehoord...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Nee ik was tiener en wilde fanplaatjes knutselen. Whaddayathink!quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:00 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dat mag je ook best. Maar mensen kijken er wel raar van op dat het niet het gewenste resultaat geeft. En als jij alleen een opzet maakt en dat naar een drukker brengt is er ook niks mis mee ( die het vervolgens wel op de juiste manier overneemt en drukt )
overigens koop je die programma's meestal niet los![]()
Heb jij photoshop wel gekocht dan?
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
InDesign is briljant inderdaad. Maar heb wel mijn kaartjes (de randen en een paar illustraties) gemaakt met Photoshop. Is er prima uitgekomen, maar het waren brushes en die waren wel scherp. Dus het kán wel, maar het ligt er gewoon aan wat je precies doet en wilt.Ja als je klein werkt wel. ( en als je weet wanneer het wel of niet kan ) Maar het blijft wel een aanrader om het niet te doen. Leuk kaartje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Born to Lose, but Built to Win.
Whehequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee ik was tiener en wilde fanplaatjes knutselen. Whaddayathink!
Klopt, op dit formaat kon het nog wel, maar ga je groter is het zeker geen aanrader nee.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja als je klein werkt wel. ( en als je weet wanneer het wel of niet kan ) Maar het blijft wel een aanrader om het niet te doen. Leuk kaartje!
Volgens mij moet daar verplicht 2 weken tussen zittenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:15 schreef Nikooos het volgende:
Kan hij niet vrij snel opnieuw afrijden?
Precies dat! Of ze snappen het nut niet van een kleuren waaier. Ook al heb ik 4000 keer aangegeven dat je een drukkleur nooit mag vergelijken met wat je op het scherm ziet...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:09 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Klopt, op dit formaat kon het nog wel, maar ga je groter is het zeker geen aanrader nee.
Ik heb ook vaak dat klanten mij logo's uit Word of internetplaatjes sturen en dat dat dan op een 70x100 poster moetEn dan niet snappen dat dat dus niet kan.
En balen kwak!
oh bahquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:07 schreef kwakz0r het volgende:
Hij heeft t niet gehaald trouwens
Iets met;
Nacontrole in de dode hoek bij de zijwaartse verplaatsing. En te weinig vaart gemaakt bij het oprijden van de snelweg.
Geen incidenten dus ofzo. Echt heel jammer...
kan dat niet met een spoedcursus gedaan worden? of zeg ik nu wat raars?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:14 schreef kwakz0r het volgende:
Ja ik baal veel erger dan zou moetenben echt verdrietig.
Nu kan hij ons dedinitief niet naar t ziekenhuis rijden als io moet bevallen of naar huis als ik naar huis mag (en ik weet niet of ik dan al zelf kan rijden)...
En gewoon t idee dat de komende weken ik nog steeds de enige ben die auto mag rijden terwijl ik die afhanjelijkheid van mij zo zat ben... Straks met klein babietje kan ik dus niet even door hem ergens heengebracht worden, moet ik weer zelf...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, dat doe ik nu ook al veel. T is meer het idee denk ik, dat ik dus niet een keer me kan laten rijden naar mijn moeder ofzo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:43 schreef Crumpette het volgende:
Ahh kwak, balen.![]()
![]()
Maar denk maar zo: die afhankelijkheid hoeft niet he, je kunt ook gewoon even de auto laten staan de eerste weken na de bevalling. Wij hebben er geen, en redden het ook wel. Alleen met de bevalling wordt dat even interessant, naar huis kunnen we wel in een taxi.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoë geniet lekker van de poets-moeder!
Wij hebben ook een standaard kaartje, om dezelfde reden als Zoë.
Nikoos!
Verder weinig te melden hier, ik leef nog![]()
Dan komt je moeder lekker bij jou, of haalt je opquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jawel, dat doe ik nu ook al veel. T is meer het idee denk ik, dat ik dus niet een keer me kan laten rijden naar mijn moeder ofzo.
Hij mag over ongeveer een maand opnieuw. Wel gratis. Hij betaalt dan wel acht extra uur les tussendoor.
Ben al wat gekalmeerd. De wereld was gewoon even stom vandaag.
Hij was zo rustig/dromerig zei de examinator ookquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:50 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dan komt je moeder lekker bij jou, of haalt je opkomt echt wel goed. En je weet het zelf ook, écht rijden leer je pas na dat je met je rijbewijs de weg op gaat, dus het papiertje zelf betekent ook niet dat je dan meteen de meest stressvrije chauffeur ter wereld hebt. Ik zou het zelf behoorlijk spannend vinden om meteen mijn vrouw en kind te vervoeren, voor het eerst zonder toezicht
![]()
dus hij zal ook nog even moeten oefenen/wennen met jullie auto na het rijbewijs?
En die examens zijn gewoon bud soms. Heel erg subjectief. Hopelijk gaat het volgende keer beter!
bakje afwasmiddel met een scheut azijn neerzetten. Nu twijfel ik of er ook nog water bij moest dan ben je er zo vanaf.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:36 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Nou poets ik al een week dagelijks m'n keuken en aanrecht. Geen fruit op de schaal en nog heb ik last van een colonie fruitvliegen![]()
waarom pleuren ze niet op. En wat komen ze doen.
ik ben ook de eerste keer gezakt, omdat ik de dag daarvoor, in de laatste les in het laatste kwartier, bijna werd aangereden door iemand die mij geen voorrang gaf waar dat wel zou moetenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hij was zo rustig/dromerig zei de examinator ookik heb er een die niet kan stressen.
Maar ja, dat zou ik ook spannend vinden, naast hem gaan zitten. Maar goed, het gaat dan om korte bekende routes enzo. En hij heeft wel t geluk dat hij veel kan oefenen al snel in onze auto.
Ik ben in 1 keer geslaagd en kon toen echt nog niet rijden
ga ik ook even proberen! Want fruit in een bakje met folie en gaatjes werkt dus nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 10:58 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
bakje afwasmiddel met een scheut azijn neerzetten. Nu twijfel ik of er ook nog water bij moest dan ben je er zo vanaf.
Mag deze lady ook een duit in het zakje doen? Ik heb onze kaart in InDesign gemaakt en als jog naar de drukkert gestuurd. No problemoquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:15 schreef Nikooos het volgende:
Kan ik ook in Photoshop een opzetje maken en dat de drukker daar iets mee doet? Weet jij dat toevallig?
Er is me altijd ingeslagen dat drukwerk MOET met Illustrator, maar met Illustrator kan ik echt niet uit de voeten
@LadyTagliatelle dus
Tuurlijk mag datquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 11:23 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Mag deze lady ook een duit in het zakje doen? Ik heb onze kaart in InDesign gemaakt en als jog naar de drukkert gestuurd. No problemo
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:07 schreef Risu het volgende:
Ik zat me net te bedenken. De man (of vrouw) waar mijn dochter mee gaat trouwen, die is misschien al geboren, zit nu z'n broek vol te schijten bij mama op schoot. Of misschien is hij net als mijn man, net iets jonger dan zij en dan moet die vrouw nog even.
Gek idee is dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |