abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145755107
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb nu toch altijd het idee dat ik mijn woorden voorzichtig moet kiezen en niet te kritisch mag zijn. En die opvatting komt natuurlijk ergens vandaan.
Dat is gelul. Je mag tegen mij zeggen wat je wil en je hoeft je woorden ook helemaal niet voorzichtig te kiezen.
pi_145755175
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is gelul. Je mag tegen mij zeggen wat je wil en je hoeft je woorden ook helemaal niet voorzichtig te kiezen.
Jij bent niet representatief voor alle gelovige toch.
pi_145755284
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja alleen is prostitutie in de meeste gevallen een keuze..

De reden waarom niet alles een vrije keuze is voor kinderen is omdat ze nog niet in staat zijn om over alles een vrije keuze te kunnen maken...
Prostitutie soms wel, soms niet. Maar ik geloof niet dat ik prostitutie zojuist in het rijtje van geen vrije keuze heb gezet. Wel onder het kopje "zonde". Het is in heel veel gevallen voor discussie vatbaar, maar laten we het voor het gemak maar even scharen onder vrije keuze.
pi_145755399
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij bent niet representatief voor alle gelovige toch.
Geen idee, dat zal wel niet. Jij en ik zijn vast ook niet representatief voor de EU-bewoner, de mens, het forumlid, etc.
pi_145755407
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Prostitutie soms wel, soms niet. Maar ik geloof niet dat ik prostitutie zojuist in het rijtje van geen vrije keuze heb gezet. Wel onder het kopje "zonde". Het is in heel veel gevallen voor discussie vatbaar, maar laten we het voor het gemak maar even scharen onder vrije keuze.
Oke. Maar homoseksualiteit moet uit het rijtje van vrije keuzes toch ?
pi_145755609
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oke. Maar homoseksualiteit moet uit het rijtje van vrije keuzes toch ?
Dat weet ik (echt) niet. Ik heb daar niet voor gestudeerd.

Is nu ook niet heel relevant. De overeenkomst met een hoer is dat het beide een zonde is volgens de Bijbel en dat ze er beiden eventueel zelf voor kiezen om naar de Kerk te gaan en de overeenkomst tussen een homoseksueel kind met streng gelovige ouders en een kind met ouders die tekortschieten in de opvoeding en zo hun kind schade toebrengen is dat ze beiden hun ouders niet hebben gekozen.
pi_145755719
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:27 schreef Halcon het volgende:

[..]

Is nu ook niet heel relevant. De overeenkomst met een hoer is dat het beide een zonde is volgens de Bijbel en dat ze er beiden eventueel zelf voor kiezen om naar de Kerk te gaan en de overeenkomst tussen een homoseksueel kind met streng gelovige ouders en een kind met ouders die tekortschieten in de opvoeding en zo hun kind schade toebrengen is dat ze beiden hun ouders niet hebben gekozen.
Tekort schieten in de opvoeding. Dat is toch wel het understatement van het jaar als je het vergelijkt met de schade die een homo ondervindt die streng religieus is opgevoed.

Ik snap nu je vergelijkingen ook. Je snapt gewoon werkelijk niet wat de gevolgen zijn van het standpunt uit het jaar 666 wat de kerken volgaarne blijven aanhangen.
pi_145755745
quote:

[..]

Dit topic gaat daar over....

laatste punt is natuurlijk logisch ja.
pi_145755849
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:29 schreef justanick het volgende:

[..]

Tekort schieten in de opvoeding. Dat is toch wel het understatement van het jaar als je het vergelijkt met de schade die een homo ondervindt die streng religieus is opgevoed.

Ik snap nu je vergelijkingen ook. Je snapt gewoon werkelijk niet wat de gevolgen zijn van het standpunt uit het jaar 666 wat de kerken volgaarne blijven aanhangen.
Nou, dan zou je de vraag die ik eerder stelde toch moeten kunnen beantwoorden. Of gaat het je alleen om de homoseksuele kinderen met streng gelovige ouders (voor zover alleen zij daar problemen mee zouden hebben) en kan de rest van de kinderen de tering krijgen?
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:33:03 #185
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145755962
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:29 schreef justanick het volgende:

In 666 was de kerk nog heel wat toleranter tegenover homoseksualiteit. Gaan we nog wat verder terug, dan was men zelfs stukken toleranter dan het hedendaagse.

Lees dit eens http://www.fordham.edu/halsall/pwh/1979boswell.asp
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145756061
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit topic gaat daar over....

laatste punt is natuurlijk logisch ja.
Nee. Als je (zeg maar) overeenkomst 1 en 2 oplost, dan ben je er.

Die vraag beantwoorden is dan niet relevant meer. Voor zo ver die vraag dat al was.
pi_145756114
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee. Als je (zeg maar) overeenkomst 1 en 2 oplost, dan ben je er.

Die vraag beantwoorden is dan niet relevant meer. Voor zo ver die vraag dat al was.
Ja maar jij blijft hameren op het naar de kerk gaan. Het gaat veel verder dan dat en daar reageer je niet op.
pi_145756131
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, dan zou je de vraag die ik eerder stelde toch moeten kunnen beantwoorden. Of gaat het je alleen om de homoseksuele kinderen met streng gelovige ouders (voor zover alleen zij daar problemen mee zouden hebben) en kan de rest van de kinderen de tering krijgen?

Dat maak jij er weer van. Ik zeg dat ook nergens; je vergelijkingen slaan absoluut nergens op en je argumentatie is en blijft 'maar hunnie doen het ook!!!!'.

Linksom of rechtsom, dat andere ouders soms schandalige dingen doen (mishandeling, misbruik, geestelijke verwaarlozing, opnemen in een sekte), is geen vrijbrief voor relidioten om hun eigen koters dan ook maar te verzieken. De kerk predikt geïnstitutionaliseerde discriminatie, niets meer en niets minder. Dat is fout, achterlijk en heeft schadelijke gevolgen. Dat er andere zaken zijn die kinderen ook schade kunnen berokken doet daar niets aan af.
pi_145756163
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar jij blijft hameren op het naar de kerk gaan. Het gaat veel verder dan dat en daar reageer je niet op.
Jawel. Dat is overeenkomst 2.
pi_145756266
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jawel. Dat is overeenkomst 2.
De ouders?
pi_145756336
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:36 schreef justanick het volgende:

[..]

Dat maak jij er weer van. Ik zeg dat ook nergens; je vergelijkingen slaan absoluut nergens op en je argumentatie is en blijft 'maar hunnie doen het ook!!!!'.

Linksom of rechtsom, dat andere ouders soms schandalige dingen doen (mishandeling, misbruik, geestelijke verwaarlozing, opnemen in een sekte), is geen vrijbrief voor relidioten om hun eigen koters dan ook maar te verzieken. De kerk predikt geïnstitutionaliseerde discriminatie, niets meer en niets minder. Dat is fout, achterlijk en heeft schadelijke gevolgen. Dat er andere zaken zijn die kinderen ook schade kunnen berokken doet daar niets aan af.
Die vergelijkingen zijn relevant, maar jij wilt kennelijk niet aan het punt dat het allemaal net wat complexer is dan jij had gehoopt en dat het niet alleen een kwestie is van kritiek leveren op (streng) gelovigen.

Nogmaals: in de Wjz staat duidelijk uitgelegd wat er moet gebeuren als kinderen worden verziekt. De vraag is hoe strikt en hoe consequent jij die wet toe wilt passen.
pi_145756364
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De ouders?
Ja.
pi_145756412
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja.
Dat ze die niet kunnen kiezen ?
pi_145756460
quote:

[..]

Daar hoef je ook niet voor te studeren, dat hebben andere mensen voor je gedaan. En die zijn tot de conclusie gekomen dat homoseksualiteit aangeboren is.
pi_145756567
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die vergelijkingen zijn relevant, maar jij wilt kennelijk niet aan het punt dat het allemaal net wat complexer is dan jij had gehoopt en dat het niet alleen een kwestie is van kritiek leveren op (streng) gelovigen.

Nogmaals: in de Wjz staat duidelijk uitgelegd wat er moet gebeuren als kinderen worden verziekt. De vraag is hoe strikt en hoe consequent jij die wet toe wilt passen.
Ik snap niet waarom je dat nu ineens zo relevant vind worden in een discussie over de achterlijkheid van het homo-standpunt van de kerken.

Het vergelijken van de gevolgen hiervan met bijvoorbeeld secundaire rook van een ouder die buiten staat te paffen is idioot. Dermate idioot dat het gewoon geen zin heeft om daar op in te gaan.
pi_145756581
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat ze die niet kunnen kiezen ?
Ja. Geen enkel kind kiest zijn ouders.
pi_145756646
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:43 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je dat nu ineens zo relevant vind worden in een discussie over de achterlijkheid van het homo-standpunt van de kerken.

Het vergelijken van de gevolgen hiervan met bijvoorbeeld secundaire rook van een ouder die buiten staat te paffen is idioot. Dermate idioot dat het gewoon geen zin heeft om daar op in te gaan.
Jij geeft aan dat het je te doen is om schade aan kinderen te voorkomen. Dus het is relevant. Naast roken heb ik nog wel meer voorbeelden genoemd.
pi_145756788
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja. Geen enkel kind kiest zijn ouders.
No shit Einstein.

Maar ik denk dat je het gewoon niet snapt wat de gevolgen van dit kunnen zijn voor mensen.
pi_145756953
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat het je te doen is om schade aan kinderen te voorkomen. Dus het is relevant. Naast roken heb ik nog wel meer voorbeelden genoemd.
Die andere voorbeelden waren even idioot. En vrij stuitend, trouwens. Je snapt werkelijk niet hoe het voor iemand is om verstoten te worden of die angst te hebben, denk ik.
pi_145756971
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar hoef je ook niet voor te studeren, dat hebben andere mensen voor je gedaan. En die zijn tot de conclusie gekomen dat homoseksualiteit aangeboren is.
Fout. Dat is niet bewezen. Verder ook niet heel relevant in deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')