abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145748514
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja hoe kan je dit bestrijden dan ? We zenden nog steeds uit wat de Paus bv zegt.
Door er fel tegen te ageren. Enerzijds is het idioot dat het gebazel vanuit het Vaticaan nog altijd wereldnieuws is, maar anderzijds biedt dat wel de mogelijkheid voor een fel tegengeluid.
pi_145748572
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Door er fel tegen te ageren. Enerzijds is het idioot dat het gebazel vanuit het Vaticaan nog altijd wereldnieuws is, maar anderzijds biedt dat wel de mogelijkheid voor een fel tegengeluid.
Ja heb altijd het idee dat het tegen geluid door de fanatieke gelovige als beledigend gezien zal worden wat de afstand vergroot.
pi_145748596
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja heb altijd het idee dat het tegen geluid door de fanatieke gelovige als beledigend gezien zal worden wat de afstand vergroot.
Niks mis mee. De afstand tussen het Vaticaan en de echte wereld kan niet groot genoeg zijn.
pi_145748624
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niks mis mee. De afstand tussen het Vaticaan en de echte wereld kan niet groot genoeg zijn.
Ja maar dan los je het probleem dus niet op.
pi_145748750
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar dan los je het probleem dus niet op.
Jawel hoor. Verwijderen en rustig laten verpieteren.
pi_145748792
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat de fundamentalistjes bij de minste kritiek zich al gelijk beledigd voelen is geen reden om er niet tegen te ageren. We leven in 2014, niet in 1400.
pi_145748864
Hmmm ja jullie hebben gelijk. Toch vind ik het altijd zeer lastig :P
pi_145749329
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:32 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmmm ja jullie hebben gelijk. Toch vind ik het altijd zeer lastig :P
Heel hard tegen willekeurige gelovigen gaan schreeuwen dat er geen god bestaat is nogal zinloos, maar als gelovigen zich discriminerend uitlaten, dan vind ik het niet meer dan logisch dat daarop fel weerwoord volgt. Sterker nog: ik vind het belangrijk dat dat gebeurt. Gebeurt dat niet, dan wordt het op een gegeven moment weer normaal om religie als excuus voor allerlei misdaden te gebruiken.
pi_145749639
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heel hard tegen willekeurige gelovigen gaan schreeuwen dat er geen god bestaat is nogal zinloos, maar als gelovigen zich discriminerend uitlaten, dan vind ik het niet meer dan logisch dat daarop fel weerwoord volgt. Sterker nog: ik vind het belangrijk dat dat gebeurt. Gebeurt dat niet, dan wordt het op een gegeven moment weer normaal om religie als excuus voor allerlei misdaden te gebruiken.
Nja ik denk dat die zogenaamde beschermde status die religie heeft gewoon moeten worden afgeschaft.
pi_145749685
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja ik denk dat die zogenaamde beschermde status die religie heeft gewoon moeten worden afgeschaft.
Precies.
pi_145749871
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Precies.
Heb nu toch altijd het idee dat ik mijn woorden voorzichtig moet kiezen en niet te kritisch mag zijn. En die opvatting komt natuurlijk ergens vandaan.
pi_145750230
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb nu toch altijd het idee dat ik mijn woorden voorzichtig moet kiezen en niet te kritisch mag zijn. En die opvatting komt natuurlijk ergens vandaan.
Namelijk?
pi_145750287
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Namelijk?
Ja dat je gelovige niet mag 'beledigen'' ofzo.
pi_145750834
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja dat je gelovige niet mag 'beledigen'' ofzo.
Je hoeft het niet opzettelijk te doen, maar als je gelovigen niet wil beledigen, dan mag je nog vrij weinig.
pi_145750947
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hoeft het niet opzettelijk te doen, maar als je gelovigen niet wil beledigen, dan mag je nog vrij weinig.
Dus dat. Enige wat je dan kan doen is het onderwerp niet ter sprake brengen :P Wat ik eigenlijk in real life met gelovige dus ook doe.
pi_145751074
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus dat. Enige wat je dan kan doen is het onderwerp niet ter sprake brengen :P Wat ik eigenlijk in real life met gelovige dus ook doe.
Ik ook hoor, maar IRL zoeken ze de discussie niet op. Hier wel.
pi_145751131
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ook hoor, maar IRL zoeken ze de discussie niet op. Hier wel.
Ja das waar. Wat wel positief is trouwens want dan zijn ze dus wel benieuwd hoe niet gelovige mensen over bepaalde dingen denken.
pi_145751281
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja das waar. Wat wel positief is trouwens want dan zijn ze dus wel benieuwd hoe niet gelovige mensen over bepaalde dingen denken.
Dat durf ik te betwijfelen. De gelovigen die ik op internet sprak zijn op een uitzondering na niet gericht op verkenning, maar op overtuiging.

Niet dat dat voor de online atheïsten heel veel anders is, maar toch...
pi_145751380
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen. De gelovigen die ik op internet sprak zijn op een uitzondering na niet gericht op verkenning, maar op overtuiging.

Oh ja hehe daar had ik nog niet over nagedacht :P Dat is misschien aannemelijker idd.
  maandag 20 oktober 2014 @ 21:27:31 #170
224960 highender
Travellin' Light
pi_145752160
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:13 schreef Jigzoz het volgende:

Mwah, dat laatste betwijfel ik dan weer. Het is denk ik voor veel online atheïsten een vorm van leedvermaak om gelovigen hun bij voorbaat kansloze argumentatie in de soep te zien te lopen. Daarbij blijft het fascinerend om te lezen wat voor gedachtekronkels zij moeten maken om hun overtuiging te onderbouwen.
pi_145752307
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 21:27 schreef highender het volgende:

[..]

Mwah, dat laatste betwijfel ik dan weer. Het is denk ik voor veel online atheïsten een vorm van leedvermaak om gelovigen hun bij voorbaat kansloze argumentatie in de soep te zien te lopen. Daarbij blijft het fascinerend om te lezen wat voor gedachtekronkels zij moeten maken om hun overtuiging te onderbouwen.
Laat ik dan alleen voor mezelf spreken: ik wilde altijd graag gelovigen overtuigen omdat ik echt geloofde dat dat mogelijk moest zijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat dat eigenlijk nooit kan en nu vind ik het voornamelijk interessant om ze te begrijpen.

Ja, en om de extremisten uit te lachen natuurlijk. Ik blijf tenslotte een mens.
pi_145754706
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:58 schreef justanick het volgende:

[..]

Jij haalde de Wjz erbij, omdat jij vind dat het een oplossing kan zijn om de schadelijke gevolgen van diverse religieuze opvattingen in te kunnen dammen. Mijn reactie was dat het slimmer kan zijn om de religieuze instituten te bewegen wat minder achterlijke standpunten in te nemen. En gezien de flexibiliteit waarmee diverse van deze instituten met hun heilige boekje omgaan kan dat wel. Desondanks blijf je maar doorgaan op Wjz met volstrekt onvergelijkbare voorbeelden.
Jij hebt het over schade toebrengen aan kinderen. Dat is, althans het voorkomen daarvan, geregeld in de Wjz. Geef nu eens concreet antwoord i.p.v. te draaien.
pi_145754886
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij hebt het over schade toebrengen aan kinderen. Dat is, althans het voorkomen daarvan, geregeld in de Wjz. Geef nu eens concreet antwoord i.p.v. te draaien.
Ik heb je vraagstelling al lang terzijde geschoven als irrelevant. Het gaat om de achterlijke houding van religie tov homoseksualiteit (wat jij ook als een afwijking kwalificeert). Dat veroorzaakt inderdaad schade bij kinderen, maar nogmaals, de oplossing is eenvoudig: Als relidioot gewoon iets minder achterlijk doen. We leven in 2014, niet meer in 666 of 1400.
pi_145754895
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja doei. Je komt met de meeste gekke dingen als vergelijking aanzetten. Allemaal dingen die een vrijwillige keuze zijn. Geaardheid is geen keus. Buiten dat worden mensen vanaf kleins af aan zo opgevoed en bij die gemeenschap betrokken. Als dan in de puberteit blijkt dat iemand op het zelfde geslacht vallen zijn ze ineens niet goed genoeg meer.

Alles wat hij of zij is geleerd staat lijnrecht over zijn of haar geaardheid. Dan komt de keuze die ze moeten maken. Kiezen ze voor zichzelf en voor hun geluk hebben ze kans op verstoting. Kiezen ze voor de gemeenschap dan moeten ze hun eigen identiteit negeren.

Zit je dan. :N En voor iets waar ze niks aan kunnen doen en wat ook helemaal geen probleem is.
Ik heb je net uitgelegd dat niet alles een vrije keuze is voor kinderen. Dus die vergelijking is al relevant.

De vergelijking met een hoer ook in de zin van dat dat volgens de Bijbel ook een zonde is.
pi_145755043
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb je net uitgelegd dat niet alles een vrije keuze is voor kinderen. Dus die vergelijking is al relevant.

De vergelijking met een hoer ook in de zin van dat dat volgens de Bijbel ook een zonde is.
Ja alleen is prostitutie in de meeste gevallen een keuze..

De reden waarom niet alles een vrije keuze is voor kinderen is omdat ze nog niet in staat zijn om over alles een vrije keuze te kunnen maken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')