ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
@ Deelnemers PTA TreinenTopic Nieuwjaarsrondje: De offerte is binnen, en de mail over de betaling is verstuurd. Iemand die nog mee wil, kan zich via mij nog aanmelden, waarna ik kan kijken of dat groepstarief nog uitgebreid kan worden (indien plek beschikbaar enzo). Anders zelf ticket regelen.
Arnhem - Wasserbillig via Gerolstein voor ¤34,75 pp.
Met reserveringen. Bij groepsreizen zijn de reserveringen verplicht erbij te nemen, maar vanaf DRGL2015 worden die niet meer extra in rekening gebracht, en zitten gewoon bij het eerste bedrag inbegrepen
Op zondag 19 oktober 2014 21:52 schreef greavy het volgende: Met reserveringen. Bij groepsreizen zijn de reserveringen verplicht erbij te nemen, maar vanaf DRGL2015 worden die niet meer extra in rekening gebracht, en zitten gewoon bij het eerste bedrag inbegrepen
Zeg greavy, wat zou het kosten als we heel decadent 1e klas gaan reizen?
Ik ben 2 jaar terug met een LINT naar het Sauerland gegaan, 1e klas, en wat mij ervan bijstaat is dat dat nog wel te doen was. Geen Fernverkehr-comfort, maar wel okay voor een RE.
Ik ben 2 jaar terug met een LINT naar het Sauerland gegaan, 1e klas, en wat mij ervan bijstaat is dat dat nog wel te doen was. Geen Fernverkehr-comfort, maar wel okay voor een RE.
Ander kleur stof op je plankje en je plankje is 5 cm breder?
Op maandag 20 oktober 2014 06:21 schreef Toekito het volgende: Omdat Tilburg eruit ligt zit ik nu in de IC naar Utrecht maar even serieus wat is die leeg joh.....
Vakantie hm. NS bussen Breda-Den Bosch zaten wel stampvol. Prima joh, ik stap wel in die bijna lege naar Eindhoven .
Excuses nog voor het niet aanmaken van een topic trouwens. Werkte echt voor geen meter gisteren.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 20 oktober 2014 07:44 schreef lyolyrc het volgende: Voor de eerste keer in DDZ. Ik vind het best comfortabel en ik heb zowaar beenruimte, wat er niet is in SLT.
Terechte klacht. De klapstoeltjes op het balkon zijn prima, tweezits gaat ook wel, maar die vierzits zijn een regelrechte kwelling in de spits.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 19 oktober 2014 22:53 schreef dennistd het volgende: Eventueel kunnen we in Gerolstein de reis natuurlijk onderbreken, even de benen strekken en wat te drinken doen of zo.
Gerolstein is niet echt opwindend hoor.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 20 oktober 2014 08:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: +4 aankomst in Deventer vanochtend vanwege blaaaadjes. Ik krijg de indruk dat VIRM hier meer last van heeft dan andere materieeltypen.
Ja, relatief weinig aangedreven assen is altijd feest. Ik ben benieuwd hoe DDZ6 het gaat doen.
Nog geen half uur extra gereisd door de werkzaamheden, valt niet tegen.
De SLT tussen Tilburg en Eindhoven was ook aardig aan het glibberen trouwens vorige week.
ONTVANG EEN GRATIS KANSKAART BIJ KIOSK EN MAAK KANS OP EEN VAN DE 721 PRIJZEN
Van 20 oktober 2014 t//m 16 november ontvang je bij Kiosk bij aankoop van een actieproduct een gratis Kanskaart.(OP=OP) Met deze kaart maak je kans op een van de 721 prijzen. Vul de unieke code van je kanskaart in op www.kioskprijs.nl
Je ontvangt een kanskaart de komende 2 weken bij aankoop van: Fanta, Fruitlab, Kaas- of Saucijzenbroodjeį Smint XL, 2 stuks Mars, Snickers, Twix, Bounty of Twix White en Optimel + een croissantje.
Het prijzenpakket van deze actie bestaat uit: 500 Ontbijtjes van Kiosk t.w.v. ¤ 4,20 p.s. 3 keer Straat Staatsloten zonder XL voor de trekking van 10-12-2014 t.w.v. ¤ 150,- per Straat. 3 keer Philips 'on the go' pakket t.w.v. ¤ 1.300,- p.s. 50 keer NS Dagkaart 1e klas t.w.v. ¤ 86,40 p.s. 50 keer OVFiets abonnement t.w.v. ¤ 10,- p.s. 100 keer 2 X 10,- Pathe Film Voucher t.w.v. ¤ 20,- p.s. 3 keer Landal GreenParks Weekend of Midweek verblijf t.w.v. ¤ 350,- p.s. 12 keer Hunkemöller Giftcard t.w.v. ¤ 50,- p.s. Er zijn in totaal 721 prijzen. Het prijzenpakket heeft een totale waarde van ¤ 14.920,-
Op maandag 20 oktober 2014 09:37 schreef Ireyon het volgende: Blijft toch apart, het enige station in Nederland waar de voorkant niet ook de centrumkant is.
De noordkant kent veel betere ontsluitingsroutes dan de centrumkant, vandaar.
Dus ik was op vakantie en moest daar ook een stukje met de trein. Dit was een hele belevenis en dit wil ik graag delen met jullie treinfetisjisten.
Het begon allemaal op een warme zomerdag in Yangon. Ik ben niet het type zwartrijder dus ik ging naar het station om een kaartje te kopen. Helaas verkochten ze geen kaartjes op het station maar alleen in een obscuur gebouw aan de overkant, waar verder niemand was behalve een varken en wat kippen (geen grap).
NS kan hier nog best iets van leren, binnen enkele minuten had ik een papieren kaartje in de upperclass-sleeper. Volgens dienstregeling gingen we de 600 km in plusminus 10 uur afleggen.
De volgende dag arriveerde ik ruim op tijd op station Yangon centraal
in de vertrekhal maakte ik voor het eerst kennis met de uitstekende service, de klachtenafhandeling was uitstekend
op dit moment van de reis had ik echter nog geen klachten dus dit gedeelte van het station kon ik snel achter me laten. We lopen verder naar de vertrekhal
Helaas kon ik de ontzettende teringherrie hier niet op de foto krijgen. Om dit het hoofd te bieden begon ik aan mijn eerste biertje. Ik zou zeggen dat dit het belangrijkste is aan treinreizen in Myanmar; een voorraad bier en genoeg myanmarese whisky. Anders kan je slapen wel vergeten.
Einde deel 1, maar niet voordat ik dit filmpje wil delen van mijn grote voorbeeld Anthony Bourdain, over de trein in kwestie en de omstandigheden aan boord.
Op maandag 20 oktober 2014 09:32 schreef James1988 het volgende: Een los SGM-drietje i.p.v. de gebruikelijke 3+2 zorgt toch wel voor een hoge knusheidsfactor...
Hm, in Delft Zuid stroomt de trein leeg. Is er wat te doen?
De noordkant kent veel betere ontsluitingsroutes dan de centrumkant, vandaar.
Ik zou momenteel eigenlijk niet één plek aan de centrumkant (op acceptabele loopafstand van het station) weten waar je een stoet bussen kwijt kunt.
Er is een lege plek op het buitenterrein ontstaan bij de Spoorparade: De GTW van Arriva is hem gisteravond gepeerd, maar de vervanger, Plan U 115, staat opgesloten op de Bokkeduinen. Connexxion had een trein ervoor geparkeerd, zoals wel vaker, maar hadden gisteravond geen machinist beschikbaar om de 115 uit te laten.
Oh ja. Dankzij mijn nu al treinengekke zoon heb ik de Rail Away-afleveringen over Nederland inmiddels een keer of 10 gezien. Er zitten een aantal hier reeds bekende fouten in, maar ik verbaasde me ook over de uitspraak dat Amsterdam-Halfweg-Haarlem het drukste traject van Nederland is. Klopt dat?
Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef JDude het volgende: Oh ja. Dankzij mijn nu al treinengekke zoon heb ik de Rail Away-afleveringen over Nederland inmiddels een keer of 10 gezien. Er zitten een aantal hier reeds bekende fouten in, maar ik verbaasde me ook over de uitspraak dat Amsterdam-Halfweg-Haarlem het drukste traject van Nederland is. Klopt dat?
Op maandag 20 oktober 2014 10:23 schreef b2py het volgende: Waar een sprintje al niet goed voor is, om .20 binnenrollen te Zwolle uit Groningen en de trein naar Enschede had +2. Als enige de overstap gehaald
Op maandag 20 oktober 2014 08:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: +4 aankomst in Deventer vanochtend vanwege blaaaadjes. Ik krijg de indruk dat VIRM hier meer last van heeft dan andere materieeltypen.
Ja, en daarom rijden ze ook in de stoppende IC tussen Leeuwarden en Zwolle
Bij mijn weten hadden ze nog wat ruimte in de orderportefeuille over
Dan nog vind ik het vrij snel.
Wat wellicht helpt is dat Zweden vrijwel identiek is aan Noorwegen qua techniek en omgrenzingsprofiel. Materieeltoelating zal wel wat sneller zijn gegaan dan bij een nieuw type.
Wat wellicht helpt is dat Zweden vrijwel identiek is aan Noorwegen qua techniek en omgrenzingsprofiel. Materieeltoelating zal wel wat sneller zijn gegaan dan bij een nieuw type.
Reiscoupons In geval van een vertraging van meer dan 30 minuten krijgt u een compensatie in de vorm van reiscoupons van 33% van de prijs van het gereisde traject. Let op: de compensatie in reiscoupons kan geen waarde hebben van minder dan 4,60 euro.
Financiële compensatie Was de prijs van uw ticket hoger dan 16 euro? Dan krijgt u, in het geval van een vertraging van meer dan 60 minuten, een restitutie van 25% van de prijs van het gereisde traject. Was de prijs van uw ticket hoger dan 8 euro? Dan krijgt u, in het geval van een vertraging van meer dan 2 uur, een compensatie van 50% van de prijs van het gereisde traject.
Let op: de compensatie in euro's kan uitsluitend uitbetaald worden via bankoverschrijving.
De Franse minister heeft aangekondigd om als banenimpuls de franse markt voor langeafstandsbusvervoer open te willen gooien. Momenteel 110.000 reizigers per jaar voor Eurolines & IDBus samen en die markt moet groeien naar 5 miljoen per jaar. Dit moet op termijn 10.000 extra banen opleveren. Na de Duitse markt gaat dus ook mogelijk de Franse markt compleet open. Zal dit gevolgen hebben voor de SNCF met hun TGV's? http://www.leparisien.fr/(...)3Ff%3D37%24t%3D10918
Zijn er in Frankrijk nu wel of niet veel alternatieven voor de TGV op bijvoorbeeld Parijs-Lyon (zoals de gewone IC of het vliegtuig)? Want als die er zijn zouden de effecten mee kunnen vallen.
Op maandag 20 oktober 2014 13:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zijn er in Frankrijk nu wel of niet veel alternatieven voor de TGV op bijvoorbeeld Parijs-Lyon (zoals de gewone IC of het vliegtuig)? Want als die er zijn zouden de effecten mee kunnen vallen.
Er rijden ook nog reguliere treinen en Air France, Corse Air, Hop en Transavia voeren ook binnenlandse vluchten uit in Frankrijk.
Na 4 maanden eindelijk een antwoord van de klantenservice op mijn eerder beantwoorde mail... God zeg, maar mijn claim is goedgekeurd. Gaat niet om het luttele bedrag van 4 euro maar om het principe van je gelijk halen!
Op maandag 20 oktober 2014 13:23 schreef Mr_Klaasje het volgende: Zijn er in Frankrijk nu wel of niet veel alternatieven voor de TGV op bijvoorbeeld Parijs-Lyon (zoals de gewone IC of het vliegtuig)? Want als die er zijn zouden de effecten mee kunnen vallen.
Qua railvervoer zijn er wel alternatieven, maar die doen er minstens 3 uur langer over. De meeste reizigers zullen dan toch eerder de TGV pakken.
Qua railvervoer zijn er wel alternatieven, maar die doen er minstens 3 uur langer over. De meeste reizigers zullen dan toch eerder de TGV pakken.
Die kunnen qua prijs wel veel goedkoper zijn waardoor een keuze voor de TGV wel echt een voor de TGV is. Daarmee wil ik zeggen dat de bussen dan waarschijnlijk niet met de TGV gaan concurreren.
ProRail heeft, zo weet het Brabants Dagblad te melden, aangegeven "een dagdeel" vertraging te hebben opgelopen met het werk in Tilburg.
Benieuwd hoe ruim de rest van het werk is gepland en of er vrijdag weer gewoon treinen rijden.
Die kunnen qua prijs wel veel goedkoper zijn waardoor een keuze voor de TGV wel echt een voor de TGV is. Daarmee wil ik zeggen dat de bussen dan waarschijnlijk niet met de TGV gaan concurreren.
Even gekeken:
Een last-minute-kaartje voor de TGV kost ¤ 130. Je vertrekt om 14u57 vanaf Paris Gare de Lyon en je bent dan om 16u57 in Lyon Part Dieu.
Voor ¤ 64 heb je een kaartje voor de TER die om 15u32 uit Paris Bercy vertrekt, waarmee je om 20u44 aankomt in Lyon Part Dieu na 17 tussenstops in allerlei gekke plaatsen te hebben gemaakt.
Ik denk dat bussen eerder met de TER zouden concurreren dan met de TGV. De TGV is gewoon te snel op Parijs - Lyon om dat met busvervoer te kunnen beconcurreren op tijd.
Een last-minute-kaartje voor de TGV kost ¤ 130. Je vertrekt om 14u57 vanaf Paris Gare de Lyon en je bent dan om 16u57 in Lyon Part Dieu.
Voor ¤ 64 heb je een kaartje voor de TER die om 15u32 uit Paris Bercy vertrekt, waarmee je om 20u44 aankomt in Lyon Part Dieu na 17 tussenstops in allerlei gekke plaatsen te hebben gemaakt.
Ik denk dat bussen eerder met de TER zouden concurreren dan met de TGV. De TGV is gewoon te snel op Parijs - Lyon om dat met busvervoer te kunnen beconcurreren op tijd.
IDbus voor vandaag is vol, maar voor morgen kost het ¤29 voor Bercy - Lyon Perrache 16:45 vertrekken en 23:15 aankomen.
Op maandag 20 oktober 2014 14:24 schreef b2py het volgende: Tsja, het is vooral erg goedkoop. Er is vast een markt voor, volgens mij zijn er best veel arme Fransen..
InterRailers zullen er misschien ook wel interesse in hebben. Als ze een dag op hun InterRail kunnen uitsparen door goedkope bussen te pakken...
Het oude spoor van Santpoort-IJmuiden kan definitief naar Goes-Borsele. Bewoners hadden nog een rechtszaak aan gespannen om de verwijdering daarvan tegen te houden. Zonder succes dus.
InterRailers zullen er misschien ook wel interesse in hebben. Als ze een dag op hun InterRail kunnen uitsparen door goedkope bussen te pakken...
Moah, er op tijd bijzijn is mooi mee met de TGV. Dat vond ik als Interrailer wel veel waard. Met zo'n enorme tas en dan ook nog je rug slopen aan een bus..
Mensen blij maken met een dagje Amsterdam. Met dat idee mochten tien mensen afgelopen zaterdag op kosten van Treinreiziger.nl naar Amsterdam. Voor Evert Pultrum werd de dag echter een drama. Hij werd uit de trein gezet doordat de conducteur de voorwaarden van het treinkaartje niet kende.
Treinreiziger.nl stuurde de tien winnaars weg met het NS Groepsretour: een treinkaartje waarbij vier tot tien mensen op dezelfde dag naar dezelfde eindbestemming reizen, maar waarbij de groep niet in dezelfde trein hoeft te zitten. Ook het startstation mag per persoon verschillen. Maar die voorwaarden blijkt niet iedere conducteur te kennen, ondervond Pultrum.
Boete Zijn dag begon met al met een lichte griep, maar vol goede moed vertrok hij zaterdag vanuit Wolvega richting Amsterdam. Maar de moed zonk hem al snel in de schoenen toen hij na Amersfoort werd gecontroleerd door een conducteur. Die stelde dat Pultrum zwartreisde, omdat hij zonder groep in de trein zat. De "coulante" conducteur gaf hem de keuze: of een boete van 35 euro (+ nieuw treinkaartje) of uitstappen in Hilversum om zelf een nieuw treinkaartje te kopen.
Wat de neuk. Die vent had van mij de tiefus kunnen krijgen. Dan zet'ie de trein maar stil tot er een competente collega arriveert.
Wat de neuk. Die vent had van mij de tiefus kunnen krijgen. Dan zet'ie de trein maar stil tot er een competente collega arriveert.
Opzich helemaal mee eens maar als je al barst van de koppijn en geen zin hebt in dit soort gezeik is het verstandig om de pers later op te zoeken zonder morren omdat je dan veel harder kunt schoppen (y)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Opzich helemaal mee eens maar als je al barst van de koppijn en geen zin hebt in dit soort gezeik is het verstandig om de pers later op te zoeken zonder morren omdat je dan veel harder kunt schoppen (y)
Goed punt wel.
Sowieso is stennis schoppen niet slim. Want als je dan later via de pers oorlog gaat maken krijg je de reactie ja conducteur had ongelijkMAAR REIZIGER WERD AGRESSIEF EN BOEHOE.
Stennis schoppen kan ook zonder agressief te worden. Gewoon 'Nee, ik ga die trein van je niet uit tot je iemand hebt gevonden die wél weetwat de regels van het groepsretour zijn'.
Maar wat DeaDLocK2K schrijft is wel waar, als je je al niet helemaal jofel voelde is ruzie met een conducteur wel het laatste waar je naar op zoek bent.
Ja het is net als met van die overijverige dienders van wie je op de openbare weg niet mag filmen. "Ruzie" schoppen is prima maar als je niet lekker bent (of geen tijd hebt) is het (helaas) misschien verstandiger om op dat moment niet moeilijk te doen want je trekt uiteindelijk misschien wel aan het langste eind maar daar heb je weinig aan als je door twee agenten afgevoerd wordt en een nachtje moet brommen.
Op maandag 20 oktober 2014 19:03 schreef James1988 het volgende: Stennis schoppen kan ook zonder agressief te worden. Gewoon 'Nee, ik ga die trein van je niet uit tot je iemand hebt gevonden die wél weetwat de regels van het groepsretour zijn'.
Die lui zitten met z'n tweeën op die trein. Wat denk je nou zelf? Die zitten er liever samen naast dan dat ze elkaar in hun hemd zetten natuurlijk.
Sowieso, een conducteur die op verzoek van een reiziger op zoek gaat naar iemand die zijn ongelijk gaat aantonen?
Kun je schudden. Je verlaat WEL die trein, desnoods met wat hulp van S&V.
Nou jah, zo erg is het nou ook weer niet, ik heb wel eens een dergelijke situatie meegemaakt en nadat ik zei dat ik graag zou zien dat hij even zijn collega erbij zou halen ķf ging bellen en daarbij vooral beleefd bleef was het probleemloos opgelost.
NSM 114, Leusden by Durk Houtsma., on Flickr Tussen Amersfoort en Leusden pendelde op 18 en 19 oktober de 114 van het Spoorwegmuseum voor de Spoorparade. De reizigers konden onderweg niet in- en uitstappen. Hier passeert de derde rit van de dag de fotografen bij het talud van de A28. De trein legt de laatste kilometertjes af naar Amersfoort.
Bij de overweg hadden diverse bewoners uit de regio zich verzameld om de trein eens te bekijken, want dit is toch anders als anders.
Nee, ik ben niet op de snelweg gestopt met de auto hoor. Ik was er zelf met de SSN, en heb een OV-fiets gehuurd in Amersfoort. Ik ben via de akker hierheen gewandeld, en zo omhoog geklommen. Ik ben niet ook niet op het asfalt ofzo gaan staan.
Ik ga er vanuit dat je de volgende keer dat je vertraagd bent door een spoorloper je mond houdt
Ik heb vanmiddag een spoorloper gezien! En de treinen reden er gewoon volle por langs eoa mongol liep zijn hond uit te laten op het schouwpad. bij Stroe. Dus daar rijdt iedereen altijd hard.
Besides, dit ging over asfaltlopen, dat is heel wat anders
Ik heb vanmiddag een spoorloper gezien! En de treinen reden er gewoon volle por langs eoa mongol liep zijn hond uit te laten op het schouwpad. bij Stroe. Dus daar rijdt iedereen altijd hard.
Besides, dit ging over asfaltlopen, dat is heel wat anders
Besides, ik hoef niet consequent te doen voor jou
Niemand hoeft voor mij consequent te doen want ik ben zelf een enorme hypocriet
Maar euh, mja, op het schouwpad je hond uitlaten is misschien niet het meest slimme idee.
Ik heb vanmiddag een spoorloper gezien! En de treinen reden er gewoon volle por langs eoa mongol liep zijn hond uit te laten op het schouwpad. bij Stroe
Op de Pon-lijn ligt een wandelpad pal naast het spoor. Waar ook mountainbikers komen, of mensen die een stuk willen afsnijden met de fiets. Beetje krom: ProRail heeft bordjes met verboden toegang-geneuzel gezet naast bordjes over wandelpad van Staatsbosbeheer
Op de Pon-lijn ligt een wandelpad pal naast het spoor. Waar ook mountainbikers komen, of mensen die een stuk willen afsnijden met de fiets. Beetje krom: ProRail heeft bordjes met verboden toegang-geneuzel gezet naast bordjes over wandelpad van Staatsbosbeheer
Op zo'n soort pad ben ik ooit eens door de politie gewaarschuwd dat ik aan het spoorlopen was terwijl ik toch een meter of 6 achter de ProRail-paaltjes liep.
En uiteraard is er geen ziel daar die naar die bordjes van ProRail luistert. En er zijn daar wandelpaden waar je het spoor over MOET steken, zonder dat er een "overpad" ligt. Daar kom je uit het bos, en volg je aan de andere kant van het spoor een wandelpad verder, waar dan ook heen.
Hoe zit het ook alweer met inchecken in de daluren en overstappen in de spits? Als ik om 6.29u incheck bij Syntus in Oldenzaal, en om 6.45u overcheck naar NS in Hengelo, blijf ik dan met korting reizen of kom ik dan op vol tarief terecht?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 20 oktober 2014 21:57 schreef greavy het volgende: En uiteraard is er geen ziel daar die naar die bordjes van ProRail luistert. En er zijn daar wandelpaden waar je het spoor over MOET steken, zonder dat er een "overpad" ligt. Daar kom je uit het bos, en volg je aan de andere kant van het spoor een wandelpad verder, waar dan ook heen.
Op maandag 20 oktober 2014 21:58 schreef dennistd het volgende: Hoe zit het ook alweer met inchecken in de daluren en overstappen in de spits? Als ik om 6.29u incheck bij Syntus in Oldenzaal, en om 6.45u overcheck naar NS in Hengelo, blijf ik dan met korting reizen of kom ik dan op vol tarief terecht?
Vorige week was die briljante South Park aflevering erop met die motorrijders die Fags genoemd worden zonder dat ze homo zijn Dit is ongeveer hetzelfde!
Dennis, kan jij als laatste nog even op mijn mail reageren over het groepsticket voor het Nieuwjaarsrondje? Dan kan ik morgenochtend de gegevens doormailen, en heb ik het bevestigd.
Vroeger legden de Britten een wandelpad gewoon recht over een viersporige lijn heen, ook na iets gaars als een bocht. Dit zodat je tenminste zeker weet dat je de trein niet ziet aankomen. Met een beetje mazzel beveelt één of andere stichting of instelling het pad zelfs aan als 'heel mooie wandelroute'.
Aangezien bijna alles rond het Britse spoor verder is dichtgezet met hekwerken en muren van minimaal 1.80m hoog, schept zo'n overpad zo nu en dan de gelegenheid om een leuk plaatje te maken:
Zo ook op 6 oktober 2012, op een enigszins zonnige namiddag in de buurt van het Britse plaatje Cossington. Locomotief 66.164, getooid in de huisstijl van EWS (thans DB Schenker UK), passeert de fotograaf terwijl hij op weg is richting Leicester.
Uiteraard stond ik op veilige afstand, buiten het PVR, en op een plek met een vlakke ondergrond.
SPOILER
Afgelopen zondag naar Zuid Limburg geweest voor een ritje met de ZLSM: Simpelveld-Vetchau Hbf v.v. Simpelveld-Kerkrade v.v. en Simpelveld-Valkenburg.
Tussen Simpelveld en Kerkrade loopt ook een uitlaatveldje waar zelfs de gemeente netjes bordjes voor hebben opgehangen. Dat ze daardoor te dichtbij het spoor komen, is tot daar aan toe. Het is dat de ZLSM'ers het weten dat men daar loopt dat er geen ongelukken gebeuren.
Alleen: aan de andere kant van de overweg is het niet toegestaan om te lopen, alleen doet men het wel...
Eind maart 2014 was ik in het oosten van Londen om wat treintjes op de gevoelige plaat vast te leggen. Op de stek waar ik die ochtend was zag ik een Class 66 geregeld een paar meter vooruit en achteruit bewegen, maar heel bijzonder vond ik dat niet...
Toen de locomotief een stukje verder doorreed kreeg ik zicht op het volledige nummer: 66.001. Toen vond ik het toch wel de moeite waard om een foto te maken van deze, inmiddels Verkehrsrotes, locomotief. Op de achtergrond is een deel van het in Stratford gelegen Olympic Stadium te zien, waar in 2012 de Olympische spelen werden gehouden.
Op 3 april 2014 kwam ik GB Railfreight-locomotief 66.718 tegen met een paar ballastwagens aan de haak. In november 2013 heeft de locomotief een speciale kleurstelling gekregen ter ere van de 150e verjaardag van de London Underground en is deze "Sir Peter Hendy CBE" genoemd, naar de bestuursvoorzitter van Transport for London.
De lama's in het weiland in de buurt van Berkhamsted kijken niet eens meer op van voorbijrijdende Pendolino's van Virgin Trains, het treinbedrijf van magnaat Richard Branson. Ze knabbelen veel liever aan het gras. Één van hen heeft mij opgemerkt terwijl op de achtergrond een Pendolino langsraast.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 21-10-2014 00:44:41 ]
Op dinsdag 21 oktober 2014 08:24 schreef dennistd het volgende: In het kader van niet echt wat nieuws: NMBS-personeel in Luik is in staking gegaan...
Gister al een wilde staking van depot Charleroi-Sud, waarbij tweederde van het personeel niet ging rijden, en oa de trein met NMBS-topman Jo Cornu erin enige uren hadden geblokkeerd.
Het lijkt erop dat het personeel van Luik nu alweer hun werk gaat aanvangen. Charleroi deed er gister enige uren langer over.
Het lijkt erop dat het personeel van Luik nu alweer hun werk gaat aanvangen. Charleroi deed er gister enige uren langer over.
De vakbonden zijn het vuurtje flink aan het opstoken sinds de nieuwe regering van België heeft besloten dat er een minimale dienstverlening moet komen, en dat er miljarden bespaard moeten wordne over een periode van 5 jaar.
Godverdomme. Knuppels daar bij DB. Ik had dus een boeking gevraagd voor Arnhem - Keulen - Gerolstein - Trier - Igel. Wordt de definitieve boeking ineens omgezet in een reis Arnhem - Keulen - Koblenz - Trier - Igel. Maar DAT had ik niet gevraagd
Heb ik dus gebeld met DB Gruppenreise. Ja, ik kan u niet helpen want ik heb uw aanvraag niet behandeld. De persoon die uw aanvraag behandeld is momenteel in gesprek enzo. Ik zou nog wel teruggebeld gaan worden. Het schijnt met het 'via'-station fout gegaan te zijn bij hun.
[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 21-10-2014 10:05:20 ]
Dat hebben ze inderdaad heel snel geregeld! Ik was nog aan het kijken wat het verschil is in reisroute en tijd (via Koblenz is een uur sneller dan via Gerolstein)
Ohja, er staat al een paar dagen een PRIO-stam op één van de opstelsporen ten oosten van Den Haag HS, met loc 1731 ervoor. Wat doet dat daar?
We staan 6 minuten in St. Thomas. Waar dat uitgestorven hol dan ook maar ligt. En voor de rokers nog 4 minuten in Euskirchen. De rest is allemaal snel door als het effe kan met de trein Klikje voor onze route met tijden tussen Keulen en Trier Mogen er bij de 32e stop pas uit Per uur gemiddeld 10x stoppen
Op dinsdag 21 oktober 2014 10:10 schreef greavy het volgende: Werd door DB Gruppenreisen teruggebeld, met de vraag of het nu klopte, ze maakte persoonlijk excuses want ze had de 'via' Gerolstein niet gezien.
Op dinsdag 21 oktober 2014 09:41 schreef greavy het volgende: Is Arnhem - Winterswijk geen TPRB meer? Ik begreep van iemand dat het dit weekend definitief omgezet is naar VCVL.
Op dinsdag 21 oktober 2014 10:56 schreef Ireyon het volgende: Rijdt de bus net van de snelweg af, op de Kennedylaan in Eindhoven. Roept de chauffeur om "Weet iemand hoe ik bij het station kom"
Dafuq waarom daarlangs? De mijne reed gister langs Strijp en de Boschdijk, ging prima. Terugweg wel half Eindhoven gezien voor m'n gevoel.
Vanaf 30 oktober rijdt Flixbus ook tussen Berlijn, Hannover, Bad Oeynhausen, Enschede en Amsterdam Sloterdijk en Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen en Amsterdam Sloterdijk. Tarieven vanaf ¤16. Men moet wel betalen voor een derde bagagestuk (¤3) of grotere bagage (¤9). Amsterdam - Bremen in 5 uur Amsterdam - Oldenburg in 4 uur Amsterdam - Berlijn in 9 uur Amsterdam - Hannover in 5,5 uur Amsterdam - Hamburg in 7 uur
Maximum maten van bagage zonder toeslag: 85 x 65 x 45 cm
Het weekend van 1 November gaat IC Berlijn weer via de Hanzelijn en Zwolle met extra stop in Almere Centrum en uiteraard Zwolle. Weekend van 8 November rijdt de IC Berlijn niet tussen Amersfoort en Amsterdam. Weekend van 29 November rijdt IC Berlijn ook niet tussen Amersfoort en Amsterdam.
Op dinsdag 21 oktober 2014 11:14 schreef greavy het volgende: Vanaf 30 oktober rijdt Flixbus ook tussen Berlijn, Hannover, Bad Oeynhausen, Enschede en Amsterdam Sloterdijk en Hamburg, Bremen, Oldenburg, Groningen en Amsterdam Sloterdijk. Tarieven vanaf ¤16. Men moet wel betalen voor een derde bagagestuk (¤3) of grotere bagage (¤9). Amsterdam - Bremen in 5 uur Amsterdam - Oldenburg in 4 uur Amsterdam - Berlijn in 9 uur Amsterdam - Hannover in 5,5 uur Amsterdam - Hamburg in 7 uur
Maximum maten van bagage zonder toeslag: 85 x 65 x 45 cm
¤19,- voor Enschede - Berlijn is nog best netjes. Je bent alleen twee uur langer onderweg, maar dat is best te doen.
WESTbahn en Flixbus werken wel samen tussen Wenen en München. Met WESTbahn naar Salzburg en dan met Flixbus verder voor ¤19. Of het hetzelfde bedrijf eigenaar is oid weet ik verder niet
[ Bericht 20% gewijzigd door greavy op 21-10-2014 11:40:04 ]
Whehe. België krijgt nu alweer een nieuwe L-trein die 3 stations overslaat, terwijl de IC daar wél gaat stoppen
Volgens de dienstregeling die momenteel raadpleegbaar is, vertrekt te Leuven om xx:13 een L-trein naar Mechelen met stops in Wijgmaal, Wespelaar-Tildonk, Haacht en Boortmeerbeek. Deze trein rijdt verder naar Sint-Niklaas. Om xx:41 vertrekt er een IC-trein naar Mechelen die halte zal houden in Wijgmaal, Hambos, Wespelaar-Tildonk, Haacht, Boortmeerbeek, Hever en Muizen. Deze rijdt nog verder naar Gent met halte in Londerzeel, Dendermonde en Wetteren, op dit stuk wel de naam 'IC' waardig.
Dafuq waarom daarlangs? De mijne reed gister langs Strijp en de Boschdijk, ging prima. Terugweg wel half Eindhoven gezien voor m'n gevoel.
Ja klopt, ze hadden voor vandaag de aanwijzing gekregen om via de Kennedylaan te rijden omdat ze vanaf de Boschdijk allemaal de lijnbusbaan op gingen en dan een onmogelijke bocht moesten maken om de taxistrook op te komen.
Op dinsdag 21 oktober 2014 10:43 schreef greavy het volgende: Lekker met heel je zootje de trein in Brussel uitgedonderd worden, om even later - na douanecontrole en zulk gezeur - weer in te mogen stappen
Daar heb je bij Londen-Amsterdam gelukkig geen last van.
Alleen als je náár Londen reist. In de richting van Amsterdam zul je hier geen last van hebben.
Dat was overigens ook zo terug te lezen in de plannen die NS bij het ministerie heeft ingediend, er stond "Londen - Amsterdam*", waarbij het sterretje verwees naar een verticaal geplaatste reep tekst in lettergrootte 4 waarin stond dat men verwachtte 45 minuten nodig te hebben voor de douane in Brussel.
Of het echt slechts 45 minuten wordt valt nog te bezien, Eurostar-reizigers vanuit Aix-en-Provence waren in Lille maarliefst 80 minuten kwijt aan soorgelijk douanegedoe.
Op Amsterdam - Londen wel ja. Omgekeerd weet ik dat dus niet zeker. Lekker denken: Ik ga op vakantie. En in Brussel met heel je hebben en houwen er weer uitgedonderd worden "want je moet nog door de douane" en je dan weer opnieuw mag gaan settelen. Wordt men blij van hoor Je zal maar aan de andere kant van de trein zitten. Kan je dus wel een pokke-eind lopen
Op dinsdag 21 oktober 2014 12:15 schreef greavy het volgende: Ok, ja logisch. Maarja, als je NAAR Londen gaat moet je er dus wel uit. Met bagage en al lijkt mij. Fijn hoor ....
Ja, eens. Ik snap ook niet echt waarom dat aantrekkelijk zou moeten zijn voor reizigers vanuit Amsterdam. Met het vliegtuig ben je veel sneller in Londen, als je dat niet wilt kun je ook nog altijd naar Brussel met een Thalys en daar overstappen. Dan is 30 minuten op voorhand aanwezig zijn (10 minuten als je business class reist) voldoende, i.p.v. dat je minstens 45 minuten kwijt bent.
Alleen als je náár Londen reist. In de richting van Amsterdam zul je hier geen last van hebben.
Dat was overigens ook zo terug te lezen in de plannen die NS bij het ministerie heeft ingediend, er stond "Londen - Amsterdam*", waarbij het sterretje verwees naar een verticaal geplaatste reep tekst in lettergrootte 4 waarin stond dat men verwachtte 45 minuten nodig te hebben voor de douane in Brussel.
Of het echt slechts 45 minuten wordt valt nog te bezien, Eurostar-reizigers vanuit Aix-en-Provence waren in Lille maarliefst 80 minuten kwijt aan soorgelijk douanegedoe.
Ohja, zo, zo had ik Londen - Amsterdam niet geīnterpreteerd
Ja, eens. Ik snap ook niet echt waarom dat aantrekkelijk zou moeten zijn voor reizigers vanuit Amsterdam. Met het vliegtuig ben je veel sneller in Londen, als je dat niet wilt kun je ook nog altijd naar Brussel met een Thalys en daar overstappen. Dan is 30 minuten op voorhand aanwezig zijn (10 minuten als je business class reist) voldoende, i.p.v. dat je minstens 45 minuten kwijt bent.
De overstaptijd Thalys-Eurostar is ruim 45 minuten of (doordat de Thalys niet elk uur rijdt) soms nog een uur meer. Het idee is nu dat Eurostar die gaten in de Thalys-dienstregeling kan opvullen.
Extra storingsploegen moeten spoorbanen zo snel mogelijk vrijmaken als er tijdens de najaarsstorm bomen en takken op het spoor vallen. Ook staan wegsleeplocomotieven gereed om treinen meteen weg te halen als ze stranden, meldt ProRail.
De spoorbeheerder neemt deze maatregelen, omdat veel bomen nog vol in blad zitten en daardoor de kans bestaat dat takken op het spoor of op de bovenleiding vallen. Daarnaast staan extra ploegen paraat om eventuele bliksemschade te herstellen.
ProRail waarschuwt treinreizigers dinsdag dat door de harde wind ook meer bladeren op het spoor vallen, met extra gladheid en vertraging tot gevolg. Platgereden en vochtige bladeren hechten zich aan de rails, waardoor treinen grip verliezen en bijvoorbeeld minder snel kunnen optrekken.
De overstaptijd Thalys-Eurostar is ruim 45 minuten of (doordat de Thalys niet elk uur rijdt) soms nog een uur meer. Het idee is nu dat Eurostar die gaten in de Thalys-dienstregeling kan opvullen.
Dat Siemens ding is toch een metertje of 400. Hoe willen ze dat allemaal gaan vullen dan?
Dat Siemens ding is toch een metertje of 400. Hoe willen ze dat allemaal gaan vullen dan?
Ik denk dat de meeste reizigers toch pas in Brussel zullen opstappen. Ik denk dus dat ¤* het materieel op twee van de huidige treinparen vervangt door de nieuwe e320 die rijdt van/naar Amsterdam. Zo kunnen er meer stoelen worden gevuld zonder dat dit extra rijpaden kost ten zuiden van Brussel.
Mocht de nood echt hoog zijn, dan kan men extra treinen Brussel - Londen inzetten.
Op dinsdag 21 oktober 2014 15:04 schreef ReisT het volgende: En ten noorden van Brussel kan je stoelen vullen met reizigers Nederland-België v.v. Die hoeven niet door de douane met deze constructie.
God man, je zou toch maar conductrice bij de NS wezen. Gewoon even wat reizigers met een vouwfiets op het balkon afsnauwen "wij willen te allen tijde in onze hokken kunnen" en lekker je hok in duiken. Servicerondje? Kaartjes controleren? Doe niet zo raar, we zijn al te laat!
Op dinsdag 21 oktober 2014 19:16 schreef Dr_Flash het volgende: God man, je zou toch maar conductrice bij de NS wezen. Gewoon even wat reizigers met een vouwfiets op het balkon afsnauwen "wij willen te allen tijde in onze hokken kunnen" en lekker je hok in duiken. Servicerondje? Kaartjes controleren? Doe niet zo raar, we zijn al te laat!
Nu verdienen reizigers met vouwfietsen het wel regelmatig om afgesnauwd te worden, maar professioneel is het niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 21 oktober 2014 10:03 schreef James1988 het volgende: Ohja, er staat al een paar dagen een PRIO-stam op één van de opstelsporen ten oosten van Den Haag HS, met loc 1731 ervoor. Wat doet dat daar?
Zo, gisteren in Best dacht ik heel even dat ik een Mat'64 hoorde overlijden. Klonk niet goed. Maar het spul blijft godbetert onverstoorbaar doorrijden.
Op dinsdag 21 oktober 2014 21:47 schreef James1988 het volgende: Heel het PRIO-concept gaat toch overboord met 'plan Venus', het wordt dezelfde eenheidsworst als van NSR binnenland.
"Plan Venus"?
De naam die NS heeft gegeven aan het Fyra-alternatief. Zag het ooit zo staan in een document op Rijksoverheid.nl en NedTrain noemt het de "LT2 Venus"-revisie.
De naam die NS heeft gegeven aan het Fyra-alternatief. Zag het ooit zo staan in een document op Rijksoverheid.nl en NedTrain noemt het de "LT2 Venus"-revisie.
Wat een gekke naam.
Helemaal niet. Venus is altijd in dikke wolken van onduidelijkheid gehuld. Op Venus doet de tijd heel raar. Een dag is daar langer dan een jaar bijvoorbeeld. Denk eens aan de fantastische mogelijkheden die dat biedt voor de punctualiteitscijfers. Sowieso is Venus HOT. geen gezeik met sneeuw of blaadjes. Ideaal Out of this world zeg maar
Helemaal niet. Venus is altijd in dikke wolken van onduidelijkheid gehuld. Op Venus doet de tijd heel raar. Een dag is daar langer dan een jaar bijvoorbeeld. Denk eens aan de fantastische mogelijkheden die dat biedt voor de punctualiteitscijfers. Sowieso is Venus HOT. geen gezeik met sneeuw of blaadjes. Ideaal Out of this world zeg maar
Ach so.
Wilma Mansveld is meester(es?) in dat gebruiken om de vraag "Wanneer gaat dat kloteding eindelijk eens een beetje fatsoenlijk op tijd rijden, ongeacht de oorzaak?" mee te beantwoorden...
Rijdt 't ook naar Limburg? Noemen we het daar de Venusheuvel .
Ongeacht de resultaten deed Eurlings tenminste zijn best om de rotzooi van Peijs op te ruimen. Al die wijven zijn van het type "Nah fuck it, hier heb ik geen zin in, stik er maar in" en voeren gewoon geen snars uit.
Ongeacht de resultaten deed Eurlings tenminste zijn best om de rotzooi van Peijs op te ruimen. Al die wijven zijn van het type "Nah fuck it, hier heb ik geen zin in, stik er maar in" en voeren gewoon geen snars uit.
Zeker op het gebied van het spoor. Asfaltlobby zijn meer stemmen mee te winnen. Verder is het sowieso debiel om een vrouw op iets ruimtelijks te zetten. Neelie Smit-Kroes was de uitzondering die de regel bevestigde.
Sindsdien is het echt janken met de pet op. Hanja Maij-Weggen, Karla Peijs, Nou deze twee trekpoppen weer...
Het land heeft geen tijd voor deze onzin, in deze tijden. Weg ermee.
Neelie Smit-Kroes was de uitzondering die de regel bevestigde.
Neelie was toen nog helemaal niet zo populair volgens mij, en die had ook niet te maken met een gesplitste NS. Toen dopten die treintypes gewoon hun eigen boontjes met het geld van de staat.
Neelie was toen nog helemaal niet zo populair volgens mij, en die had ook niet te maken met een gesplitste NS. Toen dopten die treintypes gewoon hun eigen boontjes met het geld van de staat.
Oh sod off you. "te maken met een gesplitste NS" het is geen godver platentectoniek hoor
Oh sod off you. "te maken met een gesplitste NS" het is geen godver platentectoniek hoor
Mensen bepalen dat.
Ja, maar toen had je nog niet zo'n hijgerig marktdenken. Een HSL-concessie in die tijd was gewoon meteen integreren geworden, in plaats van gezeik over een premium-product en zo.
Mensen bepalen dat.
Volgens mij bedoelt 'ie ook juist dat er toen nog mensen zaten in plaats van hippe maatpak MBA's die nog geen hondekop van een koploper kunnen onderscheiden.
Volgens mij bedoelt 'ie ook juist dat er toen nog mensen zaten in plaats van hippe maatpak MBA's die nog geen hondekop van een koploper kunnen onderscheiden.
Ja.
Ja, maar toen had je nog niet zo'n hijgerig marktdenken. Een HSL-concessie in die tijd was gewoon meteen integreren geworden, in plaats van gezeik over een premium-product en zo.
Er was in die tijd nog helemaal geen sprake van concessies, NS kwam met de plannen en als NS er steun voor kreeg van de politiek werden ze uitgevoerd. Zo is ook de Betuweroute ontstaan. Dat is tegenwoordig wel anders, 'Den Haag' heeft een veel grotere rol gekregen bij het bepalen van de toekomst van het spoor maar weigert het om deze in te vullen.
Er is weliswaar een 'Lange Termijn Spooragenda', maar die bestaat uit heel veel holle frases en inkoppertjes. Ik mis voor mijn gevoel concrete actiepunten, tijdlijnen, ambities en groeicijfers.
Ik las je post eerst als "hondekop van een helikopter onderscheiden" en moest lachen, maar het zou nog waar zijn ook.
Vorige week heeft de Britse vervoerder East Coast een trein onthuld die is voorzien van een livrei ter nagedachtenis zij die vielen tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Ik vind het een erg mooie uitrusting.
Grappig detail vind ik dat ook het nummer van de locomotief is meegenomen in de stijl van de rest van de bestickering, iets wat op het Europese vasteland volgens mij zo goed als onmogelijk is door allerlei zinloze regeltjes
ik blijf zeggen dat ze destijds IC Max hadden moeten omarmen
Op dinsdag 21 oktober 2014 22:38 schreef James1988 het volgende: Vorige week heeft de Britse vervoerder East Coast een trein onthuld die is voorzien van een livrei ter nagedachtenis zij die vielen tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Grappig detail vind ik dat ook het nummer van de locomotief is meegenomen in de stijl van de rest van de bestickering, iets wat op het Europese vasteland volgens mij zo goed als onmogelijk is door allerlei zinloze regeltjes
Fraai!
Ik las je post eerst als "hondekop van een helikopter onderscheiden" en moest lachen, maar het zou nog waar zijn ook.
Die was nog leuker geweest ook.
Er was in die tijd nog helemaal geen sprake van concessies, NS kwam met de plannen en als NS er steun voor kreeg van de politiek werden ze uitgevoerd. Zo is ook de Betuweroute ontstaan. Dat is tegenwoordig wel anders, 'Den Haag' heeft een veel grotere rol gekregen bij het bepalen van de toekomst van het spoor maar weigert het om deze in te vullen.
Klopt, ze zijn daar na al die jaren nog niet gewend aan de nieuwe rol.
quote:
Er is weliswaar een 'Lange Termijn Spooragenda', maar die bestaat uit heel veel holle frases en inkoppertjes. Ik mis voor mijn gevoel concrete actiepunten, tijdlijnen, ambities en groeicijfers.
Niemand heeft een concreet plan, omdat niemand meer weet hoe het werkt en vooral niemand meer echt verantwoordelijk is.
Klopt, ze zijn daar na al die jaren nog niet gewend aan de nieuwe rol.
Dat is ook terug te zien aan rapporten en voortgangsrapportages, men luistert heel erg naar wat NS en ProRail vinden en men gaat daarin mee. Zie bijvoorbeeld het hallelujahverhaal van ProRail over 'het ontwarren van de spaghetti rond Utrecht' waar Mansveld een zak geld voor vrijmaakt, de "oh mijn god wat zijn wij toch goed voor onze reizigers"-houding van NS cum suis bij het presenteren van het Fyra-alternatief dat Mansveld 'acceptabel' noemde.
Als uitsmijter geldt natuurlijk nog de aankomstpunctualiteitssoap: RTL Nieuws wil harde cijfers, ProRail voelt zich geen partij, NS verzet zich ertegen, I&M gaat daarin mee want 'we willen niet sturen op gemiddeldes' en dat soort geneuzel.
quote:
Niemand heeft een concreet plan, omdat niemand meer weet hoe het werkt en vooral niemand meer echt verantwoordelijk is wil zijn.
Behalve de gemeente Breda. Zij krijgen meer dan ze ooit beloofd is: er komen 16 treinen per dag naar Brussel (toegezegd was 8x/dag Antwerpen) en naast de bestaande ICd wordt de IC richting Den Haag ook nog eens 10 minuten versneld.
Vooral politiek ziek. Het systeem an sich functioneert goed, al is er op veel plekken ruimte voor verbetering. Soms kleine dingen, soms grote ingrepen.
Is ziek gemaakt. Niet dat alles vroeger beter was, maar het gaat niet echt goed. Al is het een tijd nog zieker geweest.
Je neemt het te letterlijk. Er was inderdaad een tijd dat ijzer, hout en stenen er (veel) beroerder aan toe waren dan nu ja. Maar nu is het probleem groter. Er zitten op elk niveau veel te veel mensen met een totaal verkankerde mentaliteit. Waar ga je beginnen?
Op dinsdag 21 oktober 2014 22:53 schreef b2py het volgende: In het oude plan zat ook geen doortrekking naar Amsterdam vanuit Londen overigens, niets naar Lille..
Lille is inderdaad een leuke extra.
Aan Londen heb je echter geen fuck, de trein kan op die verbinding simpelweg niet concurreren met het vliegtuig.
Behalve de gemeente Breda. Zij krijgen meer dan ze ooit beloofd is: er komen 16 treinen per dag naar Brussel (toegezegd was 8x/dag Antwerpen) en naast de bestaande ICd wordt de IC richting Den Haag ook nog eens 10 minuten versneld.
Onbegrijpelijk ja.
quote:
Je bedoelt ten tijde van Huisinga?
Ja, toen reisde ik ook al woon-werk. Wat een drama!
Toch had een echte hogesnelheidstrein ook wel leuk gestaan in onze spoortempel. Nu staat er straks een marmeren paleis voor een paar regionale 140 km/u treinen die ieder op hun eigen spoor afgewikkeld kunnen worden . Wel toekomstbestendig .
[ Bericht 19% gewijzigd door JDude op 21-10-2014 23:03:04 ]
Aan Londen heb je echter geen fuck, de trein kan op die verbinding simpelweg niet concurreren met het vliegtuig.
Wie zegt dat de trein moet concurreren met het vliegtuig? Wat dacht je van Amsterdam - Brussel en Brussel - Londen. Vliegen op Heathrow is niet gratis en je zit sowieso met alle vliegvelden rondom Londen nog met flink wat na-transport. Met de Eurostar sta je in hartje Londen.. (Toegegeven, dat gezeik met die eilandbewoners moet gewoon over zijn..)
Niet met die kolderieke poppenkast van een uur halverwege nee
Precies. Reizigers tussen Parijs en Londen nemen de Eurostar omdat ze er sneller mee op hun bestemming komen. Het alternatief is een gruwelijk eind reizen naar zo'n kutvliegveld buiten de stad, om daar over de halve terminal te leuren met hun bagage en een flinke tijd te wachten voor ze eindelijk mogen instappen.
Met de Eurostar is het een kwestie van even op tijd aanwezig zijn (zoals je voor elke langeafstandstrein doet) en de douane- en veiligheidschecks zijn een formaliteit. En bij aankomst ga je meteen door.
Met de Eurostar vanaf Amsterdam is het zinloos: je komt al langs het vliegveld en de trein stopt er zelfs. Dan scheur je lekker door richting Antwerpen, maar mag je in Brussel vervolgens alsnog door het hele veiligheidscircus heen waaraan je nog meer tijd kwijt bent dan je anders zou zijn geweest. Dan kan je toch net zo goed meteen het vliegtuig pakken?
Wie zegt dat de trein moet concurreren met het vliegtuig? Wat dacht je van Amsterdam - Brussel en Brussel - Londen.
Hiermee zeg je toch wat ik ook zeg?
quote:
Vliegen op Heathrow is niet gratis en je zit sowieso met alle vliegvelden rondom Londen nog met flink wat na-transport. Met de Eurostar sta je in hartje Londen.. (Toegegeven, dat gezeik met die eilandbewoners moet gewoon over zijn..)
Als je op London City vliegt sta je zowat nog meer in het hartje van de stad dan wanneer je op St. Pancras staat
Op dinsdag 21 oktober 2014 23:04 schreef Dr_Flash het volgende: trouwens, als ik naar London wil boek ik lekker Stena Line. fuck op met je vliegtuig voor een half uurtje en je irritante kuttrein.
De laatste keer ben ik lekker met de auto gegaan. Lekker relaxed naar Calais rijden, daar de auto in de boot zetten en anderhalf uur later de uitgang van Dover zien te vinden. Het kost niet veel, ik heb meteen vervoer in Engeland en de overtocht is precies lang genoeg om even tot rust te komen.
De laatste keer ben ik lekker met de auto gegaan. Lekker relaxed naar Calais rijden, daar de auto in de boot zetten en anderhalf uur later de uitgang van Dover zien te vinden. Het kost niet veel, ik heb meteen vervoer in Engeland en de overtocht is precies lang genoeg om even tot rust te komen.
Ja, tenzij er hoge golven zijn. Dan kun je dat relaxen vergeten
Kunnen concurreren en mogelijk moeten concurreren vind ik iets anders
Het wordt wel zo gebracht door de spoorwegen en door papegaai Wilma.
quote:
Het is maar wat je hartje noemt, maar het is wel een stuk dichterbij ja
De klant waar ik nu zit heeft ook een vestiging in Londen, als collega's daarheen moeten pakken ze een ochtendvlucht naar City, en zijn ze 's avonds alsnog op tijd thuis voor de aardappels.