Dan gaat de kinderbescherming het druk krijgen. Tienduizenden kinderen uit huis plaatsen...quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch is bepaald dat elk mens in staat is om voor zichzelf te beslissen en wordt een ieder verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar daden. Ook voor mensen die daartoe niet in staat zijn, zijn wetten.
Een rechter maakt een belangenafweging. De wet is duidelijk en de dingen die jij noemt vallen daar onder. Een kind 'afpakken' middels die wet ligt altijd gevoelig.
Ja jij weet ook wel dat kinderen niet uit huis geplaatst gaan worden omdat ze naar de kerk moeten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kom ik weer bij het punt in de 2e alinea en de al eerder aangehaalde wet.
Dan kom je weer bij de Wjz.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet als je van jongs af aan zo bent opgevoed. Je hele denkwijze om de kerk en het geloof draait.
Ik snap niet dat je dat niet snapt en ook negeert dat het vaak verder gaat dan alleen maar de kerk.
Vraag je ook wel eens aan ze of ze ook nog welkom zijn bij hun familie ?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kom je weer bij de Wjz.
Daarnaast zie ik ook weleens hoeren in de kerk. Toch worden die niet gestenigd.
Als er sprake is van dwang, dan kun je die wet toepassen. Dan ook graag voor allerlei hobbyclubs, de moskee, kinderen die te vet eten en dus te dik worden, kinderen die de hele dag in de rook moeten zitten, verplichte familiebezoekjes en zo....quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja jij weet ook wel dat kinderen niet uit huis geplaatst gaan worden omdat ze naar de kerk moeten.
Ik zie vaak genoeg vrolijke foto's met familie, dus dat zal wel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vraag je ook wel eens aan ze of ze ook nog welkom zijn bij hun familie ?
Je hebt het alleen maar over die kerk. Er is meer dan die kerk.
Als het aan mij ligt verdwijnt religie gewoon spontaan ...quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als er sprake is van dwang, dan kun je die wet toepassen. Dan ook graag voor allerlei hobbyclubs, de moskee, kinderen die te vet eten en dus te dik worden, kinderen die de hele dag in de rook moeten zitten, verplichte familiebezoekjes en zo....
Ja en de een is in de meeste gevallen een keuze en de ander niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beide groepen leven volgens de Bijbel in zonde.
Hoe weet je dat het hoeren zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kom je weer bij de Wjz.
Daarnaast zie ik ook weleens hoeren in de kerk. Toch worden die niet gestenigd.
Waarom ga je niet inhoudelijk in op het punt? Obesitas en roken zijn niet schadelijk? In de moskee praten ze wel gezellig over homo's? Atheïsten zijn wel allemaal positief over homo's?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt verdwijnt religie gewoon spontaan ...
Denk je soms dat geaardheid een keuze is ?
Wat hebben obesitas en roken in GODSnaam met geaardheid te maken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom ga je niet inhoudelijk in op het punt? Obesitas en roken zijn niet schadelijk? In de moskee praten ze wel gezellig over homo's? Atheïsten zijn wel allemaal positief over homo's?
Feit is dat ze allebei in zonde leven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en de een is in de meeste gevallen een keuze en de ander niet.
Volgens dat boekje ja.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Feit is dat ze allebei in zonde leven.
Omdat ze dat hebben verteld en ik niet op mijn achterhoofd zijn gevallen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het hoeren zijn?
Homoseksualiteit is GEEN keuze. De kerk discrimineert institutioneel (moskee trouwens ook). Alle andere voorbeelden die je aanhaalt zijn dus irrelevant, want compleet onvergelijkbaar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom ga je niet inhoudelijk in op het punt? Obesitas en roken zijn niet schadelijk? In de moskee praten ze wel gezellig over homo's? Atheïsten zijn wel allemaal positief over homo's?
Dat is schadelijk voor die kids, net zoals religie dat volgens sommigen is.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat hebben obesitas en roken in GODSnaam met geaardheid te maken?
Daarom vraag ik of jij denkt dat geaardheid een keuze is ?
Ja het is nu toch wel duidelijk dat ik dat boekje nogal onzinnig vind?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Yep. Dus zijn we weer terug bij dat punt. Benieuwd naar jouw reactie.
Het gaat om schadelijk gedrag. Kinderen kunnen in heel veel gevallen niet kiezen. Dus ik ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:33 schreef justanick het volgende:
[..]
Homoseksualiteit is GEEN keuze. De kerk discrimineert institutioneel (moskee trouwens ook). Alle andere voorbeelden die je aanhaalt zijn dus irrelevant, want compleet onvergelijkbaar.
En toch worden die hoeren niet gestenigd.... hoe zou dat dan komen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja het is nu toch wel duidelijk dat ik dat boekje nogal onzinnig vind?
Ik vraag je ook nu al duizend keer of jij denkt dat geaardheid een keuze is.
Zolang jij denkt dat geaardheid een keuze is snap ik dat je met die totaal onzinnige vergelijkingen komt ja.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
En toch worden die hoeren niet gestenigd.... hoe zou dat dan komen?
Dat weet ik niet. Ik heb daar niet voor gestudeerd. Feit is wel dat kinderen heel veel dingen niet kiezen en dat heel veel zaken waarvan gesteld wordt dat ze aangeboren zijn, behandeld worden. Waarmee ik niet alles op een lijn stel. Het gaat me om de technische vergelijking, niet om de morele vergelijking.
Je reageert niet op mijn post.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zolang jij denkt dat geaardheid een keuze is snap ik dat je met die totaal onzinnige vergelijkingen komt ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |