Kees, het kon ook alleen jij zijn die kon happen hierop he?quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gastarbeiders? Dat associeer ik meer met Joegoslaven, Marokkaanse Berbers en Turken. En daarvoor Italianen en nog veel eerder Duitse hannekemaaiers.
Donkere landgenoten uit de Caraďben en Suriname doen ook wel vaak gastarbeid, d.w.z. laag gewaardeerd en betaald, maar zijn eerder rijksgenoten dan gastarbeiders. En als ik naar het nieuws kijk, is het toch vooral deze groep die protesteert. Deze groep heeft ook voorouders die slaaf geweest zijn. Niet dat ze er zelf last van gehad hebben, trouwens.
Samenvattend: gastarbeiders aanspreken hierover is een misser van jewelste.
Rare uitspraak voor iemand die de klagers zonder pardon weg wenst naar Haďti. (van alle Caraďbische (ei)landen!)quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klagen over tolerantie in Nederland is als klagen over vrouwen in Colombia, vlees in Argentinie en bier in Duitsland.
FYI: dat is heel iets anders dan klagen over vrouwen in Duitsland, vlees in Colombia en bier in Argentinie.
Ja, doe normaal man. Zo'n nietsnut als een Quincy Weetikveel die gaat lopen jammeren in komkommertijd.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:12 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Rare uitspraak voor iemand die de klagers zonder pardon weg wenst naar Haďti. (van alle Caraďbische (ei)landen!)
Ok, consequent de "salad bowl" dus. Prima.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met moslimenclaves.
Vind dit ook de enige manier eigenlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok, consequent de "salad bowl" dus. Prima.
Maar Bluesdude ziet de samenleving blijkbaar anders, namelijk als de "melting pot" met één gemeenschappelijke cultuur waarin iedereen zich een beetje aanpast en wat dingetjes van elkaar overneemt.
Met zo'n verschil in opvatting over hoe een multiculturele samenleving werkt, kun je het natuurlijk ook niet eens worden over de vraag wat er met Zwarte Piet moet gebeuren.
Vast wel. Ik beschouw dit als een compliment.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kees, het kon ook alleen jij zijn die kon happen hierop he?
Feit blijft dat degenen die nu klagen nog nooit last gehad hebben van slavernij, kolonialisme of de roe over hun zwarte billetjes.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:19 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vast wel. Ik beschouw dit als een compliment.![]()
Maar om het punt verder uit te werken: allerlei soorten immigranten worden al te makkelijk op een grote hoop gegooid. En dan wordt gemakshalve maar de meest negatieve groep genoemd om een punt te maken over alle immigranten.
Om diverse redenen hecht ik er aan om althans op dit punt de discussies zuiver te houden.
asielzoekers =/= gelukszoekers =/= gewenste beroepen =/= goedkope arbeidskrachten =/= MOE =/= rijksgenoten =/= repatrianten uit ons Indië =/= nou ja, noem maar op.
Over Halfgare Quibus ben ik het wel met je eens. Zelfs als perfomancekunstenaar slaat hij een pover figuur. Bovendien verschuilt hij zich achter zijn moeder,quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, doe normaal man. Zo'n nietsnut als een Quincy Weetikveel die gaat lopen jammeren in komkommertijd.
Boek dan een reisje (naar de Cariben; Haiti of Aruba) van 15 november tot 6 december en je hebt nergens last van.
Wat mij meer stoort is het totale fact-free gehalte. Het kostuum van Piet zou direct afgeleid zijn van een slavenpak. De krulpruik is kroeshaar. De schmink is negerschmink.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, doe normaal man. Zo'n nietsnut als een Quincy Weetikveel die gaat lopen jammeren in komkommertijd.
Boek dan een reisje (naar de Cariben; Haiti of Aruba) van 15 november tot 6 december en je hebt nergens last van.
Eens.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat mij meer stoort is het totale fact-free gehalte. Het kostuum van Piet zou direct afgeleid zijn van een slavenpak. De krulpruik is kroeshaar. De schmink is negerschmink.
Zwarte Piet en Sinterklaas stammen af van een veel oudere germaanse traditie. En Quinsy maar onzin spuien. Allemaal op het podium van de publieke omroep (Pauw (en Witteman), DWDD en Joop). Zo betalen de belastingbetalers aan het afbreken van onze traditie door een stelletje steuntrekkende 'kunstenaars'.
Het is niet ineens verboden voor de buurman om toevallig een zwarte Piet en niet een stroopwafelpiet te spelen, hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Regenboog-, stroopwafel- en andere niet-Zwarte Pieten zijn herkenbaar. Nu net het idee achter Zwarte Piet, dat de buurman, ma of oompje de kekke Piet kon spelen.
Nee, had er nog bij moeten komen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet ineens verboden voor de buurman om toevallig een zwarte Piet en niet een stroopwafelpiet te spelen, hoor.
Eerste zin: geheel eens. En bovendien hebben ze het tegen de verkeerde mensen: mijn voorouders hebben aantoonbaar (althans van vaders kant) niet aan slavernij gedaan. Wel had mijn vader af en toe een knecht. Die trouwens gewoon loon en koffie kreeg.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Feit blijft dat degenen die nu klagen nog nooit last gehad hebben van slavernij, kolonialisme of de roe over hun zwarte billetjes.
Ze willen gewoon moeilijk doen en andermans (!) feest afpakken/omvormen.
Donder dan op, desnoods tijdelijk.
Ook dat ben ik volmondig met je eens!quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, had er nog bij moeten komen.
De hele "discussie" is te zinloos voor woorden. Echt, ga echte slavernij aan de kaart stellen, er zijn nog wat Qatarese stadions die wat bloed aan de banken hebben hangen.
De hele traditie hangt natuurlijk van vrijwilligheid aan elkaar. Feit is dat Quinsy Zwarte Piet wil verbieden, dat is waarom hij naar de rechter stapt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is niet ineens verboden voor de buurman om toevallig een zwarte Piet en niet een stroopwafelpiet te spelen, hoor.
Of kobolden uit de hel, of de raven van Wodan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens.
Hoe een Turks-Madrileense bisschop en Italiaanse schoorsteenvegers worden herschreven ten dienste van werkelijk de grootste nullen uit Nederland, is stuitend.
Het is gvd net de FJN: twee of drie halve zolen die zich vervelen en dan maar een rechtszaak beginnen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De hele traditie hangt natuurlijk van vrijwilligheid aan elkaar. Feit is dat Quinsy Zwarte Piet wil verbieden, dat is waarom hij naar de rechter stapt.
Amsterdam is zelf al overstag gegaan door binnen vier jaar alle Zwarte Pieten door Roet Pieten te vervangen. En mocht Quinsy het hoger beroep winnen, dan kan elke intocht gebombardeerd worden en zal Zwarte Piet daarbij verdwijnen.
Ok.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind dit ook de enige manier eigenlijk.
Absoluut. Het onverdoofd slachten is natuurlijk niet helemaal een juist voorbeeld. Maar iedereen moet zich idd aanpassen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ok.
Maar dat werkt alleen als het van twee kanten komt, en andere herkomstgroepen bij andere issues ook bereid zijn om af en toe eens wat water bij de wijn te doen (bijv. bij het onverdoofd slachten, ik noem maar wat).
Wat Amsterdam doet is hun (onze, ik woon er) zaak natuurlijk. Daar hoeft de rest van het land zich niks van aan te trekken. Het is niet de nationale intocht hč.quote:Op maandag 20 oktober 2014 00:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De hele traditie hangt natuurlijk van vrijwilligheid aan elkaar. Feit is dat Quinsy Zwarte Piet wil verbieden, dat is waarom hij naar de rechter stapt.
Amsterdam is zelf al overstag gegaan door binnen vier jaar alle Zwarte Pieten door Roet Pieten te vervangen. En mocht Quinsy het hoger beroep winnen, dan kan elke intocht gebombardeerd worden en zal Zwarte Piet daarbij verdwijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |