abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145703087
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal mij eigenlijk een worst wezen.

Verandert het feest en lopen er straks gekleurde Pieten rond? Prima.

Verandert er niets? Ook prima.
Dat is duidelijk.

Maar kun je je ook inleven in mensen wie het geen worst zal wezen? Ben je in staat om die mensen ook als gelijkwaardig aan jouzelf te zien?
pi_145703209
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is duidelijk.

Maar kun je je ook inleven in mensen wie het geen worst zal wezen? Ben je in staat om die mensen ook als gelijkwaardig aan jouzelf te zien?
Sterker, ik kan mij inleven in beide partijen.

Dat kan van de meesten hier niet worden gezegd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145703252
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

ik kan me in geen van beide partijen erg goed inleven eerlijk gezegd :P
pi_145703297
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zwart past gewoon beter (licht-duister dichotomie en contrast (felle kleuren met een zwart gezicht)) dus ja, ik heb een voorkeur voor zwart. Ik denk echter dat het ook heel erg een principiële kwestie is voor veel mensen: je eigen cultuur beschermen en een signaal "tot hier en niet verder" geven.
Ik denk niet dat m'n nichtje veel moeite heeft met een oranje of blauwe Piet.

Dus ik ook niet.
pi_145703433
quote:

[..]

Dat is geen antwoord op de tweede vraag die ik stelde.

Ik proef vaak een beetje een sfeertje in dit topic, om even een stoman neer te zetten, van:

"Ik ben een volkomen rationeel en eigenverantwoordelijk wezen. Ik richt mij op meritocratie en zelfontplooiing, en heb me losgebroken uit de ketenen van de gebondenheid aan een cultuur. Ik kan mij inleven in mensen die dit stadium nog niet hebben bereikt, maar daar is het ook wel mee gezegd. Culturele identiteit blijft nietszeggend, en de vernietiging van elementen daarvan is daarom objectief neutraal. De weerstand die het oproept is begrijpelijk, maar uiteindelijk slechts het symptoom van een geestelijke ontwikkelingsachterstand."

Ikzelf denk dat je een dergelijke positie alleen kan innemen als je niet zo veel van de wereld gezien hebt en dus geen besef hebt in welke mate je zelf eigenlijk ook een product bent van een specifieke cultuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 16:57:46 ]
pi_145703488
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de tweede vraag die ik stelde.

Ik proef vaak een beetje een sfeertje in dit topic, om even een stoman neer te zetten, van:

"Ik ben een volkomen rationeel en eigenverantwoordelijk wezen. Ik richt mij op meritocratie en zelfontplooiing, en heb me losgebroken uit de ketenen van de gebondenheid aan een cultuur. Ik kan mij inleven in mensen die dit stadium nog niet hebben bereikt, maar daar is het ook wel mee gezegd. Culturele identiteit blijft nietszeggend, en de vernietiging van elementen daarvan is daarom objectief neutraal. De weerstand die het oproept is begrijpelijk, maar uiteindelijk slechts het gevolg van een geestelijke ontwikkelingsachterstand."

Ikzelf denk dat je een dergelijke positie alleen kan innemen als je niet zo veel van de wereld gezien hebt en dus geen besef hebt in welke mate je zelf eigenlijk ook een product bent van een specifieke cultuur.
Ah, is dat het?
pi_145703548
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, is dat het?
Is dat wat?

Het is i.i.g. wel een houding die ik soms bij vrienden ook wel eens merk en die ik verschrikkelijk irritant vind.
pi_145703658
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Is dat wat?

Het is i.i.g. wel een houding die ik soms bij vrienden ook wel eens merk en die ik verschrikkelijk irritant vind.
Nederlanders die geen moeite hebben met gekleurde Pietjes, hebben gewoon niet zoveel van de wereld gezien.

Een uitstekende verklaring.
pi_145703708
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlanders die geen moeite hebben met gekleurde Pietjes, hebben gewoon niet zoveel van de wereld gezien.

Een uitstekende verklaring.
Bedankt voor het compliment. :)
pi_145703838
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Die jongens van Voorpost die met een spandoek voor ZP poseren, zijn ongetwijfeld zeer bereisd. Echte wereldburgers.
pi_145703839
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kunt prima objectief kijken naar een detail uit een traditie. Daarvoor hoef je niet perse los van je eigen cultuur te staan. Soms heb je daarvoor wel inzichten van buitenstaanders nodig. Dat zie je nu ook terug bij veel mensen die voorheen niet het inzicht hadden, welke ze nu wel hebben.

Kijk maar naar Paul de Leeuw. Ooit zelf ZP gespeeld, maar ziet nu in dat ZP in zijn huidige vorm niet klopt.
pi_145703882
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die jongens van Voorpost die met een spandoek voor ZP poseren, zijn ongetwijfeld zeer bereisd. Echte wereldburgers.
Dat zeg ik niet. Uit B -> A kun je niet afleiden dat A -> B, maar slechts dat niet A -> niet B. Echt een basisstukje logica waar je nu mee de mist in gaat.
pi_145703883
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je kunt prima objectief kijken naar een detail uit een traditie. Daarvoor hoef je niet perse los van je eigen cultuur te staan. Soms heb je daarvoor wel inzichten van buitenstaanders nodig. Dat zie je nu ook terug bij veel mensen die voorheen niet het inzicht hadden, welke ze nu wel hebben.

Kijk maar naar Paul van der Leeuw. Ooit zelf ZP gespeeld, maar ziet nu in dat ZP in zijn huidige vorm niet klopt.
Paul de Leeuw. Ook weer zo'n type dat nooit iets van de wereld heeft gezien.
pi_145703941
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Uit B -> A kun je niet afleiden dat A -> B, maar slechts dat niet A -> niet B. Echt een basisstukje logica waar je nu mee de mist in gaat.
Ah, ik snap. Je doelt op al die wereldvreemde, niet-bereisde BN'ers.

Oh, en mij natuurlijk.
pi_145703969
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Je zwengelt zelf een discussie aan de hand van een stropopredenering aan (wat je ook toegeeft) en nu wil je de regels van de logica strikt hanteren?

Je begrijpt denk ik prima dat Koos jou een spiegel voorhoudt.
pi_145703977
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
Paul de Leeuw. Ook weer zo'n type dat nooit iets van de wereld heeft gezien.
Vergeet Floortje Dressing niet. Die is nog nooit buiten Amsterdam geweest.
Een typsch elitaire grachtengordel bewoonster die al het contact met het volk verloren heeft.
pi_145704004
Successful troll is successful. :s)

:P

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 17:13:05 ]
pi_145704023
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Een typsch elitaire grachtengordel bewoonster die al het contact met het volk verloren heeft.
Ga eens een week door een Favela struinen. Geheid kom je terug als een fanatieke ZP-supporter.
pi_145704065
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:11 schreef Igen het volgende:
Succesful troll is succesful. :s)

:P
Je bent maar al te serieus.

Ik heb jou namelijk nog nooit zien trollen. Volgens mij kan je dat niet eens.
pi_145704120
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent maar al te serieus.

Ik heb jou namelijk nog nooit zien trollen. Volgens mij kan je dat niet eens.
Ik schreef nog wel expliciet dat ik een stroman neerzette. Toch gaan jullie er bloedserieus op in. Was mijn stroman dan misschien toch geen stroman? :?
pi_145704197
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik schreef nog wel expliciet dat ik een stroman neerzette. Toch gaan jullie er bloedserieus op in. Was mijn stroman dan misschien toch geen stroman? :?
De aangekondigde stroman sloeg op een ander deel van de tekst.
pi_145704284
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De aangekondigde stroman sloeg op een ander deel van de tekst.
Nee. Begrijpend lezen blijft toch moeilijk hè.
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:56 schreef Igen het volgende:
Ikzelf denk dat je een dergelijke [overeenkomstig met de voorgenoemde stroman, red.] positie alleen kan innemen als je niet zo veel van de wereld gezien
Klaarblijkelijk gaan jullie dus klakkeloos ervan uit dat Paul de Leeuw of Floortje Dessing aan mijn stroman voldoen.
pi_145704350
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:20 schreef Igen het volgende:
Klaarblijkelijk gaan jullie dus klakkeloos ervan uit dat Paul de Leeuw of Floortje Dessing aan mijn stroman voldoen.
Zelfs jouw stroman houdt geen stand.
pi_145704439
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Begrijpend lezen blijft toch moeilijk hè.

[..]

Paul voldoet mogelijk dus niet aan jouw stroman.

Mooi man, bedankt voor je nuttige inbreng.

Als je weer probeert te trollen, doe het dan goed.
pi_145704476
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Paul voldoet mogelijk dus niet aan jouw stroman.

Mooi man, bedankt voor je nuttige inbreng.
Ik begon niet over Paul de Leeuw.
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:32:45 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145704603
quote:
Zou ook verwachten dat Dineke Wien inmiddels ontslag neemt bij haar huidige werkgever, namelijk de Albert Heijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2014 @ 17:36:04 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_145704694
Gekleurde, of stroopwafelpieten. Prima, als hij maar een slaaf blijft.
Carpe Libertatem
pi_145704844
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Gekleurde, of stroopwafelpieten. Prima, als hij maar een slaaf blijft.
Zo doorgaan. Zet het ook op Facebook, Twitter, etc. Des te meer van dit soort geluiden, des te eerder ZP verdwijnt.
pi_145705015
Ik hoorde gisteren wel een goed argument op de stelling dat de cultuur voor een deel verloren zou gaan als de kleur van Piet verandert. Tegelijk gaat er ook een deel van onze pragmatische houding verloren, en is dat niet ook een onderdeel van 'onze cultuur'?
pi_145705270
quote:

[..]

Oh, ik kan me heel erg goed inleven in die klagers, het is echter het gevolg van misverstanden bij hen dat zij klagen. Als zij de oorsprong van ZP zouden kennen dan zouden ze niet tot deze mening (en hobby) zijn gekomen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:55:52 #81
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145705286
Nemen de pro-ZP'en nou afstand van die 1% of mogen tokkies zoals Dineke Wien dit soort racistische uitlatingen blijven doen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145705291
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zo doorgaan. Zet het ook op Facebook, Twitter, etc. Des te meer van dit soort geluiden, des te eerder ZP verdwijnt.
Weer lekker aan het trollen? :)
#NoDAPL
pi_145705322
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:55 schreef Falco het volgende:
Nemen de pro-ZP'en nou afstand van die 1% of mogen tokkies zoals Dineke Wien dit soort racistische uitlatingen blijven doen?
Ik weet niet of dat ik een pro-ZP ben maar ik heb niet de behoefte om afstand te nemen van eender wie dan ook. Ze doen maar wat ze willen doen. Als je mij vraag of dat ze mij vertegenwoordigen, nee.
#NoDAPL
pi_145705329
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weer lekker aan het trollen? :)
Wil jij zeggen dat zulke uitspraken, de pro ZP-zaak goed doen?
pi_145705444
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:10 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als BN'er en dan nog wel iemand die dat al ongeveer 20 jaar lang is is zij natuurlijk wel een beetje het grachtengordeltype geworden. Ons kent ons, vooral omgaan met andere BN'ers en zo. Je hoeft niet per se in de Grachtengordel te hebben gewoond om dat typetje te worden. Als jij alleen maar eens naar zo'n Turks/Marokkaans winkeltje gaat of op de markt iets bij hen koopt maar je woont in een volledige 'blanke' buurt dan zie je meer de voordelen dan de nadelen. Als je opgroeit in een Vogelaarwijk dan zie je verhoudingsgewijs veel meer de nadelen. Dat verklaart het verschil in opvatting, in het ene geval is het louter een feitelijk gegeven, in het andere geval maak je het zelf mee.
Nu heeft dat weinig met de ZP-discussie te maken maar hetzelfde type is vanwege deze achtergrond eerder geneigd om te sympathiseren met de Suri's die uit ontwetendheid roepen dat ZP racistisch is.
#NoDAPL
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2014 @ 18:04:32 #86
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_145705526
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Lekker boeiend. Ik vier dat kansloze feest toch niet.
Carpe Libertatem
pi_145705872
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:55 schreef Falco het volgende:
Dat past niet in het plaatje. Men negeert of ontkent het gewoon. Of ze beweren dat het in scene is gezet door de anti-Piet figuren.
pi_145706076
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat past niet in het plaatje. Men negeert of ontkent het gewoon. Of ze beweren dat het in scene is gezet door de anti-Piet figuren.
Het is voor jullie PC mensen moeilijk voor te stellen, maar wij niet-PC mensen voelen niet de behoefte om afstand te nemen van iemand of een groep.
#NoDAPL
pi_145706103
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat zulke uitspraken, de pro ZP-zaak goed doen?
Als het goed is dan zou het geen effect moeten hebben, het gaat immers slechts om een paar radicale mensen die niet de pro-ZP-ers representeren.
De PC mensen kennende grijpen ze dit wel aan als smoes om datgene wat ze toch al wilden nu eindelijk te kunnen doen.
#NoDAPL
pi_145706809
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is voor jullie PC mensen moeilijk voor te stellen, maar wij niet-PC mensen voelen niet de behoefte om afstand te nemen van iemand of een groep.
Vermoedelijk vooral omdat jij onderdeel bent van die groep. Leuke figuren ook om bij te horen, hysterisch blijven doen net zo lang tot Zwarte Piet geheel om zeep is geholpen. Jammer dat je zo graag medeplichtig bent aan die moord...
pi_145706843
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als het goed is dan zou het geen effect moeten hebben, het gaat immers slechts om een paar radicale mensen die niet de pro-ZP-ers representeren.
De PC mensen kennende grijpen ze dit wel aan als smoes om datgene wat ze toch al wilden nu eindelijk te kunnen doen.
Dat zou je ook van die Quinsy kunnen zeggen... Maar nee daar moet radicaal tegenin gegaan worden. Lekker met twee maten meten...
pi_145707852
quote:
9s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk vooral omdat jij onderdeel bent van die groep.
En daar komt de aanval op de persoon weer nu de argumenten weer op zijn. Zo voorspelbaar. :')
Nee Duke, ik heb nog nooit via Twitter, Facebook of een mail iemand bedreigd. Mag ik geen afstand nemen van iemand omdat ik gewoon niet de behoefte voel om van iemand afstand te nemen?
#NoDAPL
pi_145708611
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En daar komt de aanval op de persoon weer nu de argumenten weer op zijn. Zo voorspelbaar. :')
Nee Duke, ik heb nog nooit via Twitter, Facebook of een mail iemand bedreigd. Mag ik geen afstand nemen van iemand omdat ik gewoon niet de behoefte voel om van iemand afstand te nemen?
Is iemand politiek correct noemen dan geen 'aanval de persoon'?
pi_145708870
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is iemand politiek correct noemen dan geen 'aanval de persoon'?
Nee, dat is geen scheldwoord.
#NoDAPL
pi_145709057
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, dat is geen scheldwoord.
Politiek correct is nooit bedoeld als compliment en wordt tegenwoordig wel vaak gebruikt als scheldwoord. Kijk naar hoe het gebruikt wordt door bijvoorbeeld Geenstijl.

En jij werd bovendien ook niet uitgescholden.
pi_145709158
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Politiek correct is nooit bedoeld als compliment en wordt tegenwoordig wel vaak gebruikt als scheldwoord. Kijk naar hoe het gebruikt wordt door bijvoorbeeld Geenstijl.
Het is een pejoratieve term maar het is zeker geen scheldwoord. Er wordt een bepaald type Nederlander mee bedoeld die vanuit de ivoren toren bepaalde principes heeft die hij waarschijnlijk niet zou hebben of vasthouden als hij met zijn voeten in de modder zou staan.
#NoDAPL
pi_145709251
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is een pejoratieve term maar het is zeker geen scheldwoord. Er wordt een bepaald type Nederlander mee bedoeld die vanuit de ivoren toren bepaalde principes heeft die hij waarschijnlijk niet zou hebben of vasthouden als hij met zijn voeten in de modder zou staan.
Exact. Je speelde dus op de man door duke in te delen in de groep politiek correcten.

Maakt verder ook niet uit, maar het is gewoon zo.
  zondag 19 oktober 2014 @ 19:50:11 #98
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145709325
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik hoop dat de meeste Nederlanders voldoende intelligent zijn om in te zien dat die 1% extremisten het meest luid aan het woord is en dat de meeste voorstanders van ZP hele normale mensen zijn, wat normaal ook moge zijn.
Ik denk dat weinigen zo naïef zijn geweest om te verwachten dat extreem-rechtse clubjes zich begripvol bij de bezwaarmakers zouden aansluiten.
pi_145709390
Politiek correct is gewoon een kutterm, aangezien Bram bepaalt wie er bij hoort.
pi_145709401
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exact. Je speelde dus op de man door duke in te delen in de groep politiek correcten.

Maakt verder ook niet uit, maar het is gewoon zo.
Het was niet mijn intentie om op de man te spelen en ja, hij behoort voor mij duidelijk tot die groep mensen.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')