abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145661050
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
Uitzending RTL Late Night 1-10
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (voormalige gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-10) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_145661219
Hmmmm Grijzemassa heeft me aan het denken gezet. Misschien is het helemaal niet zo'n goed idee om nog meer ontdekkingen te gaan doen in deze zaak en kan het maar beter de boeken in gaan als een toevallige verdwaling op het pad met twee toevallige verdrinkingen bij de 2e oversteek. De daders komen er toch wel mee weg en dit scenario brengt verder geen bange, misschien bedreigde en daardoor zenuwachtig of raar gedrag vertonende locals in de problemen. Ik haal voor de zekerheid mijn geupte foto's en vergelijkingen weg.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:41:38 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145661359
Bang binnenkort te verdrinken?
pi_145661369
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze kunnen die hut toch zelf bij toeval hebben gevonden?
Omdat ik denk dat zij de gehele tocht onder begeleiding hebben gedaan.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:47:52 #5
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145662108
Wie kan me nu eens uitleggen, met feiten onderbouwd, waarom de verdrinking van Osman Valenzuela verdacht is? Alle sterke verhalen gaan terug op het feit dat zijn lijk er op de foto niet al te fleurig uitzag. Volgens mij zijn dit alle nieuwsartikelen die online over de verdrinking te vinden zijn:

http://elsiglo.com/cronica-roja/chiricano-perdio-vida/23448763
http://www.critica.com.pa(...)lan-muerto-en-puente
http://www.midiario.com/2(...)-de-osman-valenzuela
http://www.diaadia.com.pa(...)-el-rio-chiriquisito

Iets verdachts kom ik er niet in tegen. Voel je vrij om feiten aan te dragen (geen speculaties op forums of blogs) die erop wijzen dat hier misdaad in het spel was.

En wie daarin slaagt moet daarna eens uitleggen, wederom onderbouwd met feiten, waarom die verdrinking in een rivier ten zuidoosten van Boquete iets te maken heeft met de dood van de meiden in de provincie Bocas del Toro. Volgens mij hebben die gebeurtenissen net zo veel met elkaar te maken als een tang en een varken, of als k*t en Dirk zo u wilt. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145663777
Net zo veel als BNW en feiten. _O-
pi_145663787
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 10:47 schreef Gorraay het volgende:
Wie kan me nu eens uitleggen, met feiten onderbouwd, waarom de verdrinking van Osman Valenzuela verdacht is? Alle sterke verhalen gaan terug op het feit dat zijn lijk er op de foto niet al te fleurig uitzag. Volgens mij zijn dit alle nieuwsartikelen die online over de verdrinking te vinden zijn:

http://elsiglo.com/cronica-roja/chiricano-perdio-vida/23448763
http://www.critica.com.pa(...)lan-muerto-en-puente
http://www.midiario.com/2(...)-de-osman-valenzuela
http://www.diaadia.com.pa(...)-el-rio-chiriquisito

Iets verdachts kom ik er niet in tegen. Voel je vrij om feiten aan te dragen (geen speculaties op forums of blogs) die erop wijzen dat hier misdaad in het spel was.

En wie daarin slaagt moet daarna eens uitleggen, wederom onderbouwd met feiten, waarom die verdrinking in een rivier ten zuidoosten van Boquete iets te maken heeft met de dood van de meiden in de provincie Bocas del Toro. Volgens mij hebben die gebeurtenissen net zo veel met elkaar te maken als een tang en een varken, of als k*t en Dirk zo u wilt. :7
Ikzelf heb nooit beweerd dat Osman en de vermissing zeker iets met elkaar te maken hebben.
iemand op dit forum haalde dat een paar maanden geleden aan.
En de gedachte is niet heel raar.
Dit staat op een forum van Boquete

http://boquete.ning.com/f(...)5934&page=2#comments

iemand schrijft dat er geen water in zn longen zat.

Wat wel een feit is (wat verder niets hoeft te betekenen) is dat deze Osman FB vrienden is met Henry.
Ook wordt er gezegd dat H en O in een soort gang zaten en dat H daar de leider van is.
Of dat waar is? geen idee.

Wat wel waar is , is dat Osman verdronk op 4 april en vanaf het moment dat hij verdronk is de pincode niet meer goed ingetoetst.

Een link? geen idee
pi_145663865
Ik heb een vraag aan de cartografen en/of hikers onder ons, en wel over

a. de ‘Kaart van Baru’, die op 2 plaatsen in de OP wordt genoemd (bovenaan bij ‘Nieuws’, en bij ‘Kaarten en Luchtfoto’s’)
en met name over
b. de Wikiloc-pagina van ene Sosoa, waarnaar verwezen wordt op de pagina van Baru.

Eerst de link naar de Kaart van Baru:

http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Linksboven worden daar wat gegevens opgesomd van de Sendero El Pianista, deels in het Engels, deels in het Spaans. Wat mij opviel, is dat er staat: “Type: Loop” (oftewel lusvormig, dus een rondwandeling):

Doorklikkend naar de Wikiloc-pagina van Sosoa, kwam ik erachter wat vermoedelijk de bron is van deze typering. Wie op deze site een trail invoert, moet kiezen of het eindpunt van de trail wel of niet hetzelfde is als het beginpunt. Kies je ‘ja’, dan wordt de trail kennelijk automatisch als ‘loop’ aangeduid.

http://wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459

Als je met de muis over het cirkelsymbool gaat, zie je een toelichting bij de cirkel:

“Ends at start point (loop): Yes” .

Mijn vraag:

Had hier niet beter voor ‘Nee’ gekozen kunnen worden, zodat het misleidende woord ‘loop’ vermeden wordt? Het woord ‘loop/lus’ en het fraaie cirkelsymbool suggereren m.i. toch echt dat je rustig kunt blijven doorlopen om op je beginpunt terug te komen.

Deze Wikiloc-pagina is overigens zo te zien pas in augustus van dit jaar toegevoegd, dus K. en L. kunnen niet door deze informatie zijn misleid, maar
a. anderen kunnen hier nog wel door misleid worden (al staat er inmiddels een 'keer om'-bord op de top, maar toch)
b. als er meer lieden zijn die dit soort routes als ‘lus’ aanduiden, moet er m.i. toch echt iets veranderen in de manier van aanduiden (> Out-and-back, heen-en-terug, o.i.d.).

[ Bericht 2% gewijzigd door BijDePinken op 18-10-2014 18:42:12 ]
pi_145664297
Het lijkt erop dat WikiLoc automatisch aan GPS tracks een "loop" tag hangt als blijkt dat het begin en eindpunt hetzelfde is. Technisch gezien is die specifieke GPS opname dus een loop om dat zowel de heen- als terugweg opgenomen is en het start en eindpunt elkaar kruisen.

Dit is natuurlijk tegenstrijdig met de praktijk.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:58:53 #10
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145664358
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:31 schreef BijDePinken het volgende:
Mijn vraag:

Had hier niet beter voor ‘Nee’ gekozen kunnen worden, zodat het misleidende woord ‘loop’ vermeden wordt? Het woord ‘loop/lus’ en het fraaie cirkelsymbool suggereren m.i. toch echt dat je rustig kunt blijven doorlopen om op je beginpunt terug te komen.

Deze Wikiloc-pagina is overigens zo te zien pas in augustus van dit jaar toegevoegd, dus K. en L. kunnen niet door deze informatie zijn misleid, maar
a. anderen kunnen hier nog wel door misleid worden (al staat er inmiddels een 'keer om'-bord op de top, maar toch)
b. als er meer lieden zijn die dit soort routes als ‘lus’ aanduiden, moet er m.i. toch echt iets veranderen in de manier van aanduiden (> Out-and-back, heen-en-terug, o.i.d.).
Dat is inderdaad een foutje, dat bij sommige tochten in de omgeving (b.v. de Quetzal) niet wordt gemaakt, en bij andere weer wel (zag ik daarnet). Maar aan de ingekleurde route (en daar gaat het op deze pagina's toch om) is ogenblikkelijk te zien dat het pad geen lus maakt. Dus of dat woordje No iemand werkelijk op het verkeerde been kan zetten, betwijfel ik. Maar een correctie is natuurlijk sterk aan te bevelen.

Edit: Geruisloos maakt aannemelijk dat dat lus-symbooltje hier iets anders betekent dan je zou denken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:34:14 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145665061
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ikzelf heb nooit beweerd dat Osman en de vermissing zeker iets met elkaar te maken hebben.
iemand op dit forum haalde dat een paar maanden geleden aan.
En de gedachte is niet heel raar.
Dit staat op een forum van Boquete

http://boquete.ning.com/f(...)5934&page=2#comments

iemand schrijft dat er geen water in zn longen zat.

Wat wel een feit is (wat verder niets hoeft te betekenen) is dat deze Osman FB vrienden is met Henry.
Ook wordt er gezegd dat H en O in een soort gang zaten en dat H daar de leider van is.
Of dat waar is? geen idee.

Wat wel waar is , is dat Osman verdronk op 4 april en vanaf het moment dat hij verdronk is de pincode niet meer goed ingetoetst.

Een link? geen idee
precies

alsof iets alleen waar kan zijn als je met feiten komt
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:18:51 #12
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145666242
Hier zijn de juiste gegevens voor de Panama-meeting morgen:

Wanneer? Zondag 19-10 vanaf 15:00-16:00
Waar? Café Walden (voorheen: Weeshuis) aan het Domplein in Utrecht,
naast mijn avatar.

Er was een topic voor deze meeting maar TT en OP daarvan zijn verkloot.

Dit staat los van de meeting op 7 november.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:23:54 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145666391
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:18 schreef Domnivoor het volgende:
[b]

Er was een topic voor deze meeting maar TT en OP daarvan zijn verkloot.

oh my, is dat normaal daar?
Veel plezier morgen!
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:33:06 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145666630
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 14:23 schreef Marrije het volgende:

oh my, is dat normaal daar?
Geen idee :N
quote:
Veel plezier morgen!
Dank je :)
pi_145667613

Toevallig allemaal he.

Lokaties 542 en 550 binnen anderhalve minuut loopafstand van elkaar.

Leuk ook om eens wat beter te zien wat er eigenlijk allemaal op de 542 staat. Die witte vlekken bijvoorbeeld. Is dus geen zeldzame mossoort wat ze op ws denken maar stenen.

SPOILER

[ Bericht 28% gewijzigd door 11en30 op 18-10-2014 17:49:11 ]
pi_145671523
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:15 schreef 11en30 het volgende:

Toevallig allemaal he.

Leuk ook om eens wat beter te zien wat er eigenlijk allemaal op de 550 staat. Die witte vlekken bijvoorbeeld. Is dus geen zeldzame mossoort wat ze op ws denken maar stenen.
Leuk filmpje hoor van het begin van de trail, maar waar zie jij dan de overeenkomst met
lokatie 542? Ik weet hoe je over 550 denkt, daar zijn we het niet over eens, maar zie jij
die groeven van foto 542 dan ergens in het filmpje?

Wat wel duidelijk wordt uit het filmpje is dat je hier al vrij simpel de weg kan kwijt raken.
Je moet ergens naar links en de brug over, maar er staat niets aangegeven, grote kans
dat mensen rechtdoor lopen zoals deze motors ook rijden en uiteindelijk gaat dat pas
naar het oosten toe en komt niet meer bij de pianista trail uit.
pi_145671559
@11en30.
Jij bent - blijkbaar- heel goed in het herkennen van locaties.
Natuurlijk heb ik ook al als een gek zitten turen, pauzeknop in de aanslag, maar DE plek zie ik niet zo 1,2,3.
Zit er in foto 542 diepte of lijkt dat maar zo? Zo ja, klopt dat dan ook met de video?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145671589
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 15:15 schreef 11en30 het volgende:

Toevallig allemaal he.

Leuk ook om eens wat beter te zien wat er eigenlijk allemaal op de 550 staat. Die witte vlekken bijvoorbeeld. Is dus geen zeldzame mossoort wat ze op ws denken maar stenen.

Heel er goed filmpje dit.

Hieronder de eerste rivieroversteek van de Pianista, zo'n 100 meter na het begin van het pad. Hierop is de steen van jouw avatar te zien (rechts van de motorrijder). Deze is overduidelijk veel kleiner dan de steen op de nachtfoto.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 18-10-2014 17:55:09 ]
pi_145671622
@Lutalo: ja die diepte klopt dus ook met de diepte van 542.
pi_145671774
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:49 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Deze is overduidelijk veel kleiner dan de steen op de nachtfoto.

Vind ik dus niet. Past qua formaat exact ende precies in verhouding tot de snipper en het takje. Zelfs de boom waar die af komt staat er nog op en je kunt er zo bij.
pi_145671856
Waar is foto 542? Ong. 2.12 ? ?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_145671968
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:56 schreef 11en30 het volgende:

Vind ik dus niet. Past qua formaat exact ende precies in verhouding tot de snipper en het takje. Zelfs de boom waar die af komt staat er nog op en je kunt er zo bij.
Hoe breed denk je dat "jouw" steen eigenlijk is? Hooguit 50 tot 70 cm denk ik.
Vergelijk dat eens met nachtfoto 550 en de rode plastic zakjes, die al ongeveer
25 a 30 centimeter lang zijn (vergelijk dat weer met de foto's van rode plastic
zakjes op hun kamer). Op nachtfoto 550 kun je dan rustig concluderen dat die
steen veel groter is, zeker groter dan 1.5 meter.
pi_145672122
Jij denkt dat er 2 hele tassen aan die tak geknoopt zitten?

Dan zal dat medicijndoosje of kauwgom sample waar die snipper van afkomstig is wel minstens 20 kilo gewogen hebben. _O-
pi_145672155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 18:11 schreef 11en30 het volgende:
Jij denkt dat er 2 hele tassen aan die tak geknoopt zitten?

Dan zal dat medicijndoosje of kauwgom sample waar die snipper van afkomstig is wel minstens 20 kilo gewogen hebben. _O-
En jij weet dat het om medicijnen en kauwgom verpakkingen gaat omdat?
pi_145672216
Hey ga lekker je eigen nachtlokatie zoeken. Deze is van mij. Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')