Het duurt erg lang om zmapp te maken. Het moet groeien op genetisch gemodificeerde bladeren van een bepaalde plant. Ze verwachten hooguit 20 doses te hebben tegen het eind van het jaar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe zit het nu met dat experimentele medicijn 'zmapp', is dat nu hét geneesmiddel of is het nog steeds in ontwikkeling?

Een soort Russisch roulette?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:23 schreef Basxt het volgende:
Misschien zeg ik nu iets heel raars.. maar zou het niet handig zijn om een paar gezonde dokters expres het virus te geven, en proberen het weg te krijgen, zodat ze immuun worden en andere kunnen helpen?

Sneu inderdaad want het toerisme zorgt er juist voor dat de mensen in Gambia het langzaam iets beter krijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen uit voorzorg gewoon heel West-Afrika even vermijden en de mogelijke problemen niet op gaan zoeken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:29 schreef Shotty het volgende:
[..]
Alsof heel Afrika last heeft van ebola. Hier (Gambia) is het grootste probleem dat de toeristen niet meer komen. 60% minder boekingen. Dat terwijl de grenzen al in Senegal gesloten zijn, en de dichtstbijzijnde ebolagevallen 2000+ kilometer verder is...

Ja, dat is inderdaad vrij stompzinnig. Iets minder Hollywoodfilms kijken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:23 schreef Basxt het volgende:
Misschien zeg ik nu iets heel raars.. maar zou het niet handig zijn om een paar gezonde dokters expres het virus te geven, en proberen het weg te krijgen, zodat ze immuun worden en andere kunnen helpen?

Zie maar eens vrijwilligers te krijgen.. we hebben het wel over een 50% kans om te overlijden he...en dat is nog positief geschat. Wat voor behandeling je krijgt maakt eigenlijk niet zo heel veel uit voor je overlevingskansen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 01:23 schreef Basxt het volgende:

Ik lees hier op FOK! zelfs van mensen die de grenzen in Zuid-Afrika dicht willen doenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:26 schreef Devz het volgende:
[..]
Sneu inderdaad want het toerisme zorgt er juist voor dat de mensen in Gambia het langzaam iets beter krijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen uit voorzorg gewoon heel West-Afrika even vermijden en de mogelijke problemen niet op gaan zoeken.

http://nos.nl/artikel/712101-geen-garanties-kabinet-repatriering.htmlquote:Geen garanties kabinet repatriëring
Door redacteur gezondheidszorg Rinke van den Brink
De Nederlandse overheid doet geen enkele harde toezegging over het sturen van hulpverleners naar de landen waar ebola heerst. En ook niet over het betalen van de repatriëringskosten van hulpverleners die teruggehaald moeten worden en dat risico niet verzekerd krijgen.
Dat bleek vanmiddag tijdens een bijeenkomst over ebola in het Erasmus MC in Rotterdam. Plaatsvervangend hoofd Jelte van Wieren van de directie Stabiliteit en Humanitaire Hulpverlening van het ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat de overheid niet heel makkelijk een blik mensen open kan trekken.
Geen overheidsgarantie
Ook over het eventueel repatriëren van hulpverleners en het verzekeren van de kosten daarvan had Van Wieren weinig te melden dat reden geeft tot optimisme.
Op de vraag of de Nederlandse overheid kan beloven de rekening te betalen als een hulpverlener zijn eventuele repatriëring niet verzekerd krijgt, zei hij: "Ik kan niet garanderen dat de overheid altijd financieel zal bijspringen in zo'n geval." Vooralsnog is verzekeren geen probleem, zei Van Wieren, "maar als het dat wel wordt dan gaan we aan tafel zitten om naar oplossingsrichtingen te zoeken."
Artsen zonder Grenzen
Directeur Katrien Coppens van Artsen zonder Grenzen benadrukte nog eens dat haar organisatie het niet alleen af kan. Ze vroeg dringend om ondersteuning en nadrukkelijk niet om geld.
"Wij kunnen niet de enige zijn die ter plekke klinieken runnen. Andere organisaties moeten dat ook gaan doen, zelfstandig, zonder dat wij hen hoeven te ondersteunen. Wij zitten aan onze top. Als het leger dan niet gestuurd kan worden, misschien is er dan iets anders mogelijk om dat te bewerkstelligen."
Vrijwilligers
Professor Marion Koopmans van het Erasmus MC vertelde dat er in haar ziekenhuis, maar ook in andere, vrijwilligers klaarstaan om naar West-Afrika te vertrekken.
"Mensen uit mijn laboratoriumnetwerk bijvoorbeeld. Die zijn dringend nodig in alle drie de landen. Maar die komen hier gewoon niet weg. Niemand coördineert dat. Er ontbreekt een loket waar dat geregeld wordt."

http://www.telegraaf.nl/p(...)Tori_Spelling__.htmlquote:di 21 okt 2014, 07:57
Artsen vrezen ebola Tori Spelling
Beverly Hills 90210-actrice Tori Spelling (41) is dit weekend in het ziekenhuis opgenomen. Ze lag in quarantaine omdat ze symptomen van ebola had.
Onderzoek wees later uit dat de actrice niet aan ebola lijdt. Tori kampt wel met ernstige bronchitis. Ze heeft koorts, moet oncontroleerbaar hoesten en heeft moeite met ademhalen.
Tori, die tegenwoordig haar brood verdient met haar eigen reallifesoap, moest een aantal evenementen voor de promotie van het tweede seizoen van haar show True Tori afzeggen.

Nou ja, dat je van Beverly Hills 90210 Ebola krijgt, lijkt me niet eens zo'n vergezochte hypothese.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef zolderraam het volgende:
In Amerika slaan ze echt door. Ze is niet eens in Afrika geweest of ook maar in de buurt geweest van iemand die besmet is.
[..]
http://www.telegraaf.nl/p(...)Tori_Spelling__.html

quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat je van Beverly Hills 90210 Ebola krijgt, lijkt me niet eens zo'n vergezochte hypothese.

Een kennis van mij woont in Uganda, en die wordt ook gek van alle Ebola-gerelateerde vragen. Die heeft een mooi kaartje op Facebook gepost over dat Uganda ongeveer evenver van Liberia afligt als Amsterdam.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 07:26 schreef Devz het volgende:
[..]
Sneu inderdaad want het toerisme zorgt er juist voor dat de mensen in Gambia het langzaam iets beter krijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen uit voorzorg gewoon heel West-Afrika even vermijden en de mogelijke problemen niet op gaan zoeken.

Met dat apengezicht zou ze best eens immuun voor ebola kunnen zijn.quote:

Ja ja, en wij altijd maar lachen over dommer amerikanen die niet weten hoe de wereld in elkaar steektquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Een kennis van mij woont in Uganda, en die wordt ook gek van alle Ebola-gerelateerde vragen. Die heeft een mooi kaartje op Facebook gepost over dat Uganda ongeveer evenver van Liberia afligt als Amsterdam.

Amerikanen zijn een slagje erger vind ik, die weten helemaal niks van wat er buiten hun landsgrenzen afspeelt. Maar onze kennis van Afrika is natuurlijk ook lachwekkend te noemen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ja, en wij altijd maar lachen over dommer amerikanen die niet weten hoe de wereld in elkaar steekt

Zeker nooit Vakantieman gezienquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Amerikanen zijn een slagje erger vind ik, die weten helemaal niks van wat er buiten hun landsgrenzen afspeelt. Maar onze kennis van Afrika is natuurlijk ook lachwekkend te noemen.

Zeker wel, maar in Amerika is het gewoon wijd verspreid omdat het niet in de basiskennis zit. Alle focus in het onderwijs ligt daar op Amerika, van geschiedenis tot aan topografie. Dat basis-niveau ligt in NL een stuk hogerquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zeker nooit Vakantieman gezien

Geloof er geen fuck vanquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Zeker wel, maar in Amerika is het gewoon wijd verspreid omdat het niet in de basiskennis zit. Alle focus in het onderwijs ligt daar op Amerika, van geschiedenis tot aan topografie. Dat basis-niveau ligt in NL een stuk hoger

Waarom weird?quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:53 schreef Re het volgende:
ahh sites gevonden voor Liberia (per 18 oct)
deaths: 2705
cases 4665
http://www.mohsw.gov.lr
Sierra Leone (per 20 oct)
deaths: 986
cases: 3225
http://health.gov.sl/
weird voor SL

Verhouding tussen cases en deaths, neem ik aan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |