quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:37 schreef Leandra het volgende:
Wij hebben in het huis van mijn man de badkamer ook verbouwd (bijna 15k incl. toilet beneden) terwijl we wisten dat we er niet zouden blijven wonen, uiteindelijk heeft het nog bijna 2 jaar geduurd voor het huis te koop gezet werdmaar, als de badkamer niet verbouwd was dan had het huis nu denk ik nog te koop gestaan en was de onderwaarde nog groter geweest.
De badkamer heeft het huis overigens verkocht.
De keuken hebben we in eerste instantie niets aan gedaan, maar na na vrijwel iedere bezichtiging "die blauwe keuken.... " te hebben gehoord, heb ik alle deurtjes en ladefronten vervangen voor witte (kosten ± ¤ 500)je kunt nooit weten of die badkamer de woning heeft verkocht...ik neem aan dat je dan bij de vraagprijs de investering van de badkamer hebt opgeteld? of heb je die gratis weggegeven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na de keukenaanpassing was het binnen 3 maanden verkocht, uiteindelijk 9 maanden te koop gestaan.
Ik weet wel dat de badkamer de woning heeft verkocht, want mensen vielen voor de badkamer.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:45 schreef Ardo het volgende:
[..]
je kunt nooit weten of die badkamer de woning heeft verkocht...ik neem aan dat je dan bij de vraagprijs de investering van de badkamer hebt opgeteld? of heb je die gratis weggegeven?
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 10:58 schreef Ardo het volgende:
[..]
als het om 8k gaat dan had hij in geval van snel willen verkopen ook de vraagprijs (en bodemprijs) met 10k kunnen verlagen
129 klinkt toch leuker dan 139
dan had hij zich en de investering bespaard en de stress en rotzooi van het verbouwen
Dit bedoel ik. Je stelt immers nog aan mij de vraag of ik de geïnvesteerde kosten wil betalen. Kritisch gezien. NEE. Een investering als verkoper doe je om van je appartement af te komen, vooral door het grote aanbod.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:25 schreef Ardo het volgende:
ik kijk vaak naar het programma uitstel van executie.
Dat het opgaat dat een mooi opgeknapt huis sneller verkocht wordt bewijst dit programma wel.
In de werkelijkheid moet je natuurlijk wel de afweging maken of datgene wat je er insteekt ook terugbetaald wordt door de koper.
Ik ken niet zoveel bedrijven die op nul-faktuur basis werken.
Een taxateur kan dat, daarbij weet ik voor welke bedragen woningen in de wijk zijn weggegaan die nog de originele badkamer hadden en hoelang die te koop hebben gestaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:54 schreef Ardo het volgende:
hoe kun je waarde objectief vast stellen ?
Nou... in de eerste serie was dat in ieder geval wel zo, en in de huidige reeksen wordt er fors gesponsord, zowel met materiaal als met arbeidsloon.... volgens mij valt dat laatste helemaal onder de programmakosten, en krijgen de verkopers alleen maar de materialen (tegen een bonusprijs) doorberekend.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:57 schreef Ardo het volgende:
dus jij denkt dat je in het programma zit en alles voor niets krijgt?
we leven wel in de realiteit...
quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:59 schreef Leandra het volgende:
Een taxateur kan dat, daarbij weet ik voor welke bedragen woningen in de wijk zijn weggegaan die nog de originele badkamer hadden en hoelang die te koop hebben gestaan.
Al even afgezien van het feit dat ik hoogzwanger in bed naar de badkamer heb liggen kijken en genieten omdat hij zo mooi geworden was![]()
Die investering was flink, maar het is geen investering waarvan een van beiden achteraf heeft gedacht "hadden we het maar niet gedaan".
Het enige wat ik vervelend vind is dat mijn man jaren eerder z'n ex heeft uitgekocht, en dat huis niet gewoon direct te koop heeft gezet, maar goed, daar doe je niets meer aan.
ik heb weinig vertrouwen in taxateurs, blijft vaak natte vingerwerk, in het verleden was het vaak: welk bedrag heb je nodig en dan werd dat klakkeloos als waarde opgeschreven.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een taxateur kan dat, daarbij weet ik voor welke bedragen woningen in de wijk zijn weggegaan die nog de originele badkamer hadden en hoelang die te koop hebben gestaan.
Al even afgezien van het feit dat ik hoogzwanger in bed naar de badkamer heb liggen kijken en genieten omdat hij zo mooi geworden was![]()
Die investering was flink, maar het is geen investering waarvan een van beiden achteraf heeft gedacht "hadden we het maar niet gedaan".
Het enige wat ik vervelend vind is dat mijn man jaren eerder z'n ex heeft uitgekocht, en dat huis niet gewoon direct te koop heeft gezet, maar goed, daar doe je niets meer aan.
Nee, dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:57 schreef Ardo het volgende:
dus jij denkt dat je in het programma zit en alles voor niets krijgt?
we leven wel in de realiteit...
Volgens mij is de vraag of jij voor het appartement de prijs wil betalen die de verkoper ervoor wil hebben.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 11:55 schreef Acradavos het volgende:
[..]
[..]
Dit bedoel ik. Je stelt immers nog aan mij de vraag of ik de geïnvesteerde kosten wil betalen. Kritisch gezien. NEE. Een investering als verkoper doe je om van je appartement af te komen, vooral door het grote aanbod.
- Kosten op inductie/elektrisch moet sowieso vervangen door gas.
- Verkeerde afzuigkap gemonteerd. (Geen recirculatiekap, maar een kap met een motor)
- Geen plinten aanwezig.
- Ongelijke hoogte vloer
Kosten die ik moet maken.
Onze makelaar is ook taxateur, en wij hebben de makelaar gekozen die de woning de laagste waarde gaf.... dat voorkwam iig een heleboel uit elkaar gespatte dromen.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:04 schreef Ardo het volgende:
ik heb weinig vertrouwen in taxateurs, blijft vaak natte vingerwerk, in het verleden was het vaak: welk bedrag heb je nodig en dan werd dat klakkeloos als waarde opgeschreven.
Hoeveel had ik ervan terug moeten zien of als cadeau moeten rekenen in een dalende huizenmarkt en een badkamer die 2 jaar oud is?quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:06 schreef Ardo het volgende:
nogmaals dan de vraag:
heb je nog iets van de investering teruggezien of heb je de badkamer kado gedaan ?
je zegt dat je weet voor hoeveel huizen zonder nieuwe badkamer zijn verkocht. Zit daar een verschil in met de prijs die jullie hebben gevangen. Zo nee, dan heb je die badkamer kado gedaan. Zo ja , dan heb je dat verschil teruggezien van je investeringquote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel had ik ervan terug moeten zien of als cadeau moeten rekenen in een dalende huizenmarkt en een badkamer die 2 jaar oud is?
Nogmaals: ik weet dat het huis voor nog veel minder te koop had gestaan dan dat het nu voor verkocht is, en dat het dan waarschijnlijk nu nog te koop had gestaan (1½ jaar na de verkoop).
Ja, dat zeg ik toch, dat die investering niet voor niets is geweest....quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:12 schreef Ardo het volgende:
[..]
je zegt dat je weet voor hoeveel huizen zonder nieuwe badkamer zijn verkocht. Zit daar een verschil in met de prijs die jullie hebben gevangen. Zo nee, dan heb je die badkamer kado gedaan. Zo ja , dan heb je dat verschil teruggezien van je investering
oke, dan nogmaals de vraag:quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik toch, dat die investering niet voor niets is geweest....
Nou, als het huis nu nog niet verkocht was geweest dan had dat veel meer gekost...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:16 schreef Ardo het volgende:
[..]
oke, dan nogmaals de vraag:
investering 15K
hogere opbrengst 10K ?
dan afschrijving 5K
of je kunt afschrijving ook verkoopkosten noemen, dat maakt natuurlijk niets uit...de kosten heb je
In het geval van de woning waar het om gaat snap ik de investering in de keuken ook niet, die in de badkamer wel, die was gewoon nodig, de keuken echter is imho verspilling.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:21 schreef Ardo het volgende:
in geval van TS heeft verkoper nauwelijks geprofiteerd van de nieuwe keuken....en zou het dus alleen verkoopbevorderend moeten werken.
daarom was de stelling: waarom ergens geld insteken als je dat niet terugkrijgt ?
daar gaat het in deze niet om....dat je ergens geld in gooit en daar alles van terugziet of zelfs winst maakt is allang verleden tijd. Jullie hebben er zelf ook nog woongenot van gehad.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als het huis nu nog niet verkocht was geweest dan had dat veel meer gekost...
Je vergeet even dat het ook geld kost als je er blijft zitten, en bij een dalende markt, kost het niet alleen de rente die je betaalt, het huis wordt ook nog eens maandelijks minder waard, dus een aanpassing waardoor je binnen 9 maanden ipv 3 jaar verkoopt kan zeker nuttig zijn, want dat scheelt je 27 maanden rente en waardedaling....quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:24 schreef Ardo het volgende:
niet moeilijker maken dan het is:
ik koop iets voor 100 euro
ik wil het graag met winst verkopen.
als ik het eerst opknap voor 20 euro kan ik er 115 euro voor vangen
als ik er niets aan doe dan kan ik er 110 euro voor vangen
dan ga ik toch niet die 20 euro aan uitgeven?
in dit rekenvoorbeeld zou ik zelfs nog naar 105 euro kunnen zakken om hetzelde resultaat te behalen,quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je vergeet even dat het ook geld kost als je er blijft zitten, en bij een dalende markt, kost het niet alleen de rente die je betaalt, het huis wordt ook nog eens maandelijks minder waard, dus een aanpassing waardoor je binnen 9 maanden ipv 3 jaar verkoopt kan zeker nuttig zijn, want dat scheelt je 27 maanden rente en waardedaling....
Dat ligt er dus aan of het met die gedateerde badkamer (wat in ons geval een understatement was geweest, want hij was gewoon op), 3 keer zo lang te koop staat, en je dus ook 3 keer zo lang rente moet ophoesten voor een huis wat alleen maar minder waard wordt.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 12:27 schreef Ardo het volgende:
[..]
daar gaat het in deze niet om....dat je ergens geld in gooit en daar alles van terugziet of zelfs winst maakt is allang verleden tijd. Jullie hebben er zelf ook nog woongenot van gehad.
De vraag zou dus zijn: stel je neemt de beslissing om je huis te verkopen en de badkamer is gedateerd. Ga je dan 15k investeren, wetende dat je misschien met geluk 10k daarvan terugziet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |