abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:32:55 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145789376
Nou, het zit kennelijk vol met misverstanden.... ook weer opgelost :D

En dan nu, warme chocomel met en speculaasbrokken :9
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 21:29:39 #227
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_145793576
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:32 schreef Leandra het volgende:
Nou, het zit kennelijk vol met misverstanden.... ook weer opgelost :D

En dan nu, warme chocomel met en speculaasbrokken :9
:) hier hoeststroop en zuigtabletten helaas. ;(
klerkje
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:23:16 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145797063
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 21:29 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

:) hier hoeststroop en zuigtabletten helaas. ;(
Oi, das minder, beterschap!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145806117
conclusie van dit alles:

de datum 1 januari is helemaal niet van belang voor die vrijstelling...

tenzij TS weer binnen 3 jaar gaat verkassen, maar dat wordt dan het voordeel van de volgende koper en dat voordeel geeft TS graag aan de volgende koper door :Y :N
pi_145806900
quote:
3s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 07:20 schreef Ardo het volgende:
conclusie van dit alles:

de datum 1 januari is helemaal niet van belang voor die vrijstelling...
Ahh kijk, dat is mooi. Gisteren heb ik overigen de facturen ontvangen. Ik ben er nu wel achtergekomen dat er nog een verbouwing is geweest om de verkoop te stimuleren.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 08:57:51 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145806952
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 08:54 schreef Acradavos het volgende:

[..]

Ahh kijk, dat is mooi. Gisteren heb ik overigen de facturen ontvangen. Ik ben er nu wel achtergekomen dat er nog een verbouwing is geweest om de verkoop te stimuleren.
Ik krijg inmiddels het idee dat het bijna een Uitstel van Executie projectje is, maar dan zonder Martijn Krabbé
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145807179
Vanwege? Anyway, badkamer/toilet dateert uit mei 2014. De keuken is in september geïnstalleerd, 2 weken later is het appartement de verkoop in gegaan. Hoog kostenplaatje, maar meer vanwege de arbeid. Keuken en badkamer heeft nog geen 10k gekost, wat ik al verwacht. :)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 09:17:05 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145807275
Vreemd dat je in december 2012 een huis koopt en dan 1,5 jaar later gaat verbouwen om het te verkopen.

Maar goed, een ander heeft er een kant en klaar huis voor.

Ik vraag me toch af wat de staat is geweest als hij er wel eerst 1,5 jaar in kom wonen, maar het niet met een 17 jaar oude keuken/badkamer verkocht kon worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145807294
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:11 schreef Acradavos het volgende:
Vanwege? Anyway, badkamer/toilet dateert uit mei 2014. De keuken is in september geïnstalleerd, 2 weken later is het appartement de verkoop in gegaan. Hoog kostenplaatje, maar meer vanwege de arbeid. Keuken en badkamer heeft nog geen 10k gekost, wat ik al verwacht. :)
en hoeveel ben je bereid om hiervoor te geven nu je weet hoeveel het gekost heeft....Vind je dat de verkoper dit geld maar direkt of voor de helft moet afschrijven omdat hij er ook woongenot van heeft gehad ? wat mag een half jaartje afschrijving zijn ? 30 procent?

even analogie met auto's: je gaat kijken naar een auto die bomvol accesoires zit en je geeft er geen cent meer voor dan voor dezelfde kale auto omdat die accesoires geen meerwaarde hebben.
pi_145808697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 09:17 schreef Ardo het volgende:

[..]

en hoeveel ben je bereid om hiervoor te geven nu je weet hoeveel het gekost heeft....Vind je dat de verkoper dit geld maar direkt of voor de helft moet afschrijven omdat hij er ook woongenot van heeft gehad ? wat mag een half jaartje afschrijving zijn ? 30 procent?

even analogie met auto's: je gaat kijken naar een auto die bomvol accesoires zit en je geeft er geen cent meer voor dan voor dezelfde kale auto omdat die accesoires geen meerwaarde hebben.
Het gaat niet om smaak of emotie, het gaat om het feit dat een dergelijke verbouwing nooit terugverdiend kan worden. De huidige eigenaar heeft bepaalde keuzes daar in gemaakt. Die keuken is er in gekomen op advies van de makelaar, dat lichtte de makelaar al een beetje toe tijdens de eerste bezichtiging.
pi_145808718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:22 schreef Acradavos het volgende:

[..]

Die keuken is er in gekomen op advies van de makelaar, dat lichtte de makelaar al een beetje toe tijdens de eerste bezichtiging.
Dure makelaar!
pi_145808729
Hoezo duur? Puur om de verkoop te stimuleren. Alleen de verwachte opbrengt wordt niet gehaald, daarom bestookt de makelaar mij nu met e-mails en telefoontjes. Verkoper zal wel boos zijn.
pi_145809165
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:23 schreef Acradavos het volgende:
Hoezo duur? Puur om de verkoop te stimuleren. Alleen de verwachte opbrengt wordt niet gehaald, daarom bestookt de makelaar mij nu met e-mails en telefoontjes. Verkoper zal wel boos zijn.
als de investering nooit terugverdiend kan worden was het dus een domme beslissing om die keuken erin te zetten.

Als de keuken 5k heeft gekost, dan had hij het beter zonder keuken voor 5k minder te koop kunnen zetten
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:42:01 #239
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_145809183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:23 schreef Acradavos het volgende:
:D :D
Nou ja, wanneer dat zo is lijkt me dat de verkoper (of de verkoopmakelaar :P ) wel erg graag tot overeenstemming wenst te komen!
klerkje
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:44:26 #240
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_145809236
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:41 schreef Ardo het volgende:

[..]

als de investering nooit terugverdiend kan worden was het dus een domme beslissing om die keuken erin te zetten.

Als de keuken 5k heeft gekost, dan had hij het beter zonder keuken voor 5k minder te koop kunnen zetten
Dat is natuurlijk altijd lastig objectief te bepalen of zoiets een 'domme beslissing' is. De ene koper wil in een spic en span huis stappen, de andere koper wil juist zelf aan de slag en/of heeft daar geen moeite mee. Altijd een lastige overweging, mogelijk heeft de makelaar in het verleden er goede resultaten mee gehaald en is dat de overweging nu ook geweest. Tja, lastig.
klerkje
pi_145809281
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:44 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk altijd lastig objectief te bepalen of zoiets een 'domme beslissing' is. De ene koper wil in een spik en span huis stappen, de andere koper wil juist zelf aan de slag en/of heeft daar geen moeite mee. Altijd een lastige overweging, mogelijk heeft de makelaar in het verleden er goede resultaten mee gehaald en is dat de overweging nu ook geweest. Tja, lastig.
ik zou dan zelf altijd (zowel als koper als als verkoper) gaan voor de optie niet verbouwen, omdat dan koper zelf een keuken van zijn eigen smaak erin kan zetten.

en mensen zijn toch gevoeliger voor korting dan voor een mooie keuken.

2 identieke huizen...de een met een splinternieuwe keuken van 10k en 10k duurder . Waar ga je dan voor?

Niet voor niets worden nieuwbouwhuizen vaak zonder keuken te koop gezet. Koper krijgt dan waardecheque en kan zelf de keuken uitkiezen
  woensdag 22 oktober 2014 @ 10:50:45 #242
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_145809392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:46 schreef Ardo het volgende:

[..]

ik zou dan zelf altijd (zowel als koper als als verkoper) gaan voor de optie niet verbouwen, omdat dan koper zelf een keuken van zijn eigen smaak erin kan zetten.
Ik ook! Sterker nog we hebben nu een woning in de verkoop waar gewoon een nieuwe keuken in moet. Gevoelsmatig wilden we er geen andere keuken inzetten omdat ik persoonlijk dan meteen de hele ruimte anders zou indelen als ik toch bezig zou zijn voor mezelf.
Overleg met de makelaar gaf eigenlijk hetzelfde resultaat: niet doen.
klerkje
pi_145809543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:41 schreef Ardo het volgende:

[..]

Dat heeft niks met dom te maken. Een investering van 8000 euro (keuken en arbeid) geeft de mogelijkheid tot het SNEL verkopen van het appartement. Bij de buurman zat een soortgelijke keuken in het appartement, echter staat dat al 4 jaar te koop. In tijden van crisis, heeft niet iedereen even 15k liggen om even te gaan verbouwen.
pi_145809596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 10:56 schreef Acradavos het volgende:

[..]

Dat heeft niks met dom te maken. Een investering van 8000 euro (keuken en arbeid) geeft de mogelijkheid tot het SNEL verkopen van het appartement. Bij de buurman zat een soortgelijke keuken in het appartement, echter staat dat al 4 jaar te koop. In tijden van crisis, heeft niet iedereen even 15k liggen om even te gaan verbouwen.
als het om 8k gaat dan had hij in geval van snel willen verkopen ook de vraagprijs (en bodemprijs) met 10k kunnen verlagen

129 klinkt toch leuker dan 139

dan had hij zich en de investering bespaard en de stress en rotzooi van het verbouwen
pi_145809975
als het om 15k verbouwing gaat , dan had hij het net zo goed voor 124k te koop kunnnen zetten...koopjesjagers waren er dan op afgevlogen denk ik
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:18:59 #246
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_145810241
Meefinanciering van verbouwingen gaat tegenwoordig niet meer zo eenvoudig als vroeger. Denk dat de verkoper niet zo'n verkeerde keuze heeft gemaakt. Hij heeft alleen pech dat Arcadevos de enige potentiele koper lijkt te zijn. Was er nog een andere serieuze gegadigde had hij die 132.500 zo gevangen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_145810450
ik kijk vaak naar het programma uitstel van executie.

Dat het opgaat dat een mooi opgeknapt huis sneller verkocht wordt bewijst dit programma wel.

In de werkelijkheid moet je natuurlijk wel de afweging maken of datgene wat je er insteekt ook terugbetaald wordt door de koper.

Ik ken niet zoveel bedrijven die op nul-faktuur basis werken.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:37:38 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145810811
Wij hebben in het huis van mijn man de badkamer ook verbouwd (bijna 15k incl. toilet beneden) terwijl we wisten dat we er niet zouden blijven wonen, uiteindelijk heeft het nog bijna 2 jaar geduurd voor het huis te koop gezet werd :( maar, als de badkamer niet verbouwd was dan had het huis nu denk ik nog te koop gestaan en was de onderwaarde nog groter geweest.
De badkamer heeft het huis overigens verkocht.

De keuken hebben we in eerste instantie niets aan gedaan, maar na na vrijwel iedere bezichtiging "die blauwe keuken.... " te hebben gehoord, heb ik alle deurtjes en ladefronten vervangen voor witte (kosten ± ¤ 500)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na de keukenaanpassing was het binnen 3 maanden verkocht, uiteindelijk 9 maanden te koop gestaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_145810841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:25 schreef Ardo het volgende:
ik kijk vaak naar het programma uitstel van executie.

Dat het opgaat dat een mooi opgeknapt huis sneller verkocht wordt bewijst dit programma wel.

In de werkelijkheid moet je natuurlijk wel de afweging maken of datgene wat je er insteekt ook terugbetaald wordt door de koper.

Ik ken niet zoveel bedrijven die op nul-faktuur basis werken.
Je spreekt jezelf nu in een uur tijd 2x tegen. Mooi opgeknapt heeft dus niks te maken met het feit of je de investering terug kan krijgen. 8k investeren of je appartement 4 jaar te koop hebben en 50k zakken. Ahuh..
pi_145810943
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:38 schreef Acradavos het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf nu in een uur tijd 2x tegen. Mooi opgeknapt heeft dus niks te maken met het feit of je de investering terug kan krijgen. 8k investeren of je appartement 4 jaar te koop hebben en 50k zakken. Ahuh..
ik spreek mezelf helemaal niet tegen.....ik zeg dat je in werkelijkheid geen bedrijven /mensen vindt die jouw woning voor niets verbouwen.

Als je al dat werk dat ze in dat programma verrichten zelf moet betalen dan is het de moeite echt niet waard.

Zonder verbouwing verkoopwaarde : 150K
kosten verbouwing als je het zelf moet betalen: 50k

uiteindelijke verkoopprijs 175K

in dat geval heeft het je 25K gekost om het huis te verkopen

[ Bericht 17% gewijzigd door Ardo op 22-10-2014 11:49:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')