abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145656760
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:55 schreef De_Guidance het volgende:
Kwetsbaar?

Je doet net of je het over een meisje van 5 hebt.
Kwetsbaar in de zin dat als de huidige fragmentatie, ronduit hatelijke 'discussie' (van weerszijden) en aantasting van de originele traditie waarmee veel mensen in tegenstelling tot met de huidige probeersels wél binding voelen zich doorzetten ik het, in de decembermaand binnen enkele jaren ondergeschikt zie worden aan het grootse Amerikaanse kerstfestijn. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145656795
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Nee, ik erger me eraan dat dit land een mooi, kwetsbaar stukje Nederlandse cultuur door een groepje getroubleerde clowns om zeep laat helpen. :W
Alsof Sinterklaas nu significant anders zal zijn of gevierd zal worden. :')
pi_145656825
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alsof Sinterklaas nu significant anders zal zijn of gevierd zal worden. :')
Trolling, trolling, trolling.. *O* Word je dat nou nooit beu man? :*
Je suis Charlie Sheen
pi_145656854
Ik heb toch het idee dat sommige mensen gewoon stiekem vast willen houden aan het idee van blanke superioriteit tegenover donkere knechten.
pi_145656879
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Moet ik een donker iemand aangeven? Je leest ook selectief, hè. Ik zei eerder juist dat ik een voorstander ben van de vrijheid van meningsuiting. Van mij mag die vrouw, die door Ceberut zo mooi verdedigd werd, ook haar vijandige mening tegen blanken uiten.
verdorie .. je zat te klagen dat er te weinig donkere mensen voor de rechter gesleept werden
Ook niet duidelijk dat jij dat helemaal niet wilde.
Maar goed... ik legde ook uit dat niet donkere mensen in veel grotere aantallen aanwezig zijn in dit land en dat er voor haatzaaiers veel meer mogelijkheden zijn steun te verwerven, zichzelf in de picture te zetten en dus ook eerder kritiek krijgen, en eerder voor een rechter moeten komen
Maar wat zijn de cijfers over aantallen processen en aantallen verdachten?
Dat zijn er een paar de laatste 30 jaar.

Jij geeft de schuld aan "links" Je negeert simpelweg dat er veel meer foute blanken zijn, die veel meer aandacht weten te krijgen. Kwestie van de grotere getallen van grote meerderheden..

quote:
Ik ga trouwens niet veel met jou en consorten in discussie. Bepaalde linkse figuren hier gebruiken steeds dezelfde methodes. Altijd kankeren vanaf de zijlijn, problemen ontkennen of bagatelliseren. Maar er komt niets constructiefs uit. Daarnaast kan ik niet altijd reageren omdat ik ook zoiets heb als werk.
Tuurlijk.... je zit constant links te beschuldigen... buitenlanders en links... de klassieke zondebokken.
Je bent uiteraard blind voor rechts gekanker van inlanders . Je bent dat zelf.
Verder ben ik het met je eens... ga niet veel met mij in discussie. Svp.. niet doen
pi_145656886
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef NotYou het volgende:

[..]

Trolling, trolling, trolling.. *O* Word je dat nou nooit beu man? :*
Zwaktebod weer dit. Onze cultuur zit 'm niet in de kleur van Piet.
pi_145656901
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat 'ons' hangt niet van de kleur van Zwarte Piet af. Of je moet dat 'ons' dusdanig laag inschatten dat het daar serieus door bedreigd wordt, dat kan ook natuurlijk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef Monidique het volgende:
Als onze cultuur bedreigd wordt door kritiek op Zwarte Piet, door kritiek op het uitbeelden van zwarte knechten van een blanke bisschop... als onze cultuur eist dat de knecht van een blanke bisschop zwart is, al is het maar een nationaal feest... als het sympathiseren met donkergekleurde Nederlanders (of wie dan ook) die dat toch niet helemaal oké vinden, als het ware cultuurverraad is...

Waarom zouden we die cultuur eigenlijk in stand willen houden?
Jullie draaien het om. Zo makkelijk :')

De klagers willen zwarte piet weg hebben omdat zwarte piet in hun ogen een bedreiging is. Vanuit hun gezichtspunt is het een stukje racistische cultuur, terwijl de rest van Nederland zwarte piet nooit als racistisch heeft ervaren. In onze cultuur heeft hij dan ook geen enkel racistisch motief.
Wat wij in stand willen houden is dan ook niet slecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145656917
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:00 schreef De_Guidance het volgende:
Ik heb toch het idee dat sommige mensen gewoon stiekem vast willen houden aan het idee van blanke superioriteit tegenover donkere knechten.
De felheid waarmee dit verdedigd wordt is op z'n minst verdacht inderdaad.
pi_145656920
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef Monidique het volgende:
Als onze cultuur bedreigd wordt door kritiek op Zwarte Piet, door kritiek op het uitbeelden van zwarte knechten van een blanke bisschop... als onze cultuur eist dat de knecht van een blanke bisschop zwart is, al is het maar een nationaal feest... als het sympathiseren met donkergekleurde Nederlanders (of wie dan ook) die dat toch niet helemaal oké vinden, als het ware cultuurverraad is...

Waarom zouden we die cultuur eigenlijk in stand willen houden?
Onze culuur eist niet dat zwarte piet, zwart moet zijn. Hij is al zwart. Het zijn de snelgekwesten die eisen dat hij niet zwart mag zijn. Net als jij denk ik, het is gewoon een nationaal feest!
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:03:00 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_145656931
Los of het nou racisme is of niet, Zwarte Piet is toch gewoon een stukje Nederlandse traditie, dat (en dat zal niet iedereen beseffen) continu kan veranderen? Logisch ook dat de politiek zich hier zo min mogelijk mee wil bemoeien. Soms gaat zo'n cultuurverandering geleidelijk, de andere keer wat sneller, maar what's the big deal? Je bent er toch zelf bij om die traditie in stand te houden in de vorm van het Sinterklaasfeest in eigen kring met zwartgeschminkte Pieten te vieren. Dat de rest om je heen verandert en Gouda stroopwafel-Pieten optrommelt, moet je maar voor lief nemen dan.

Ohja, nog een ander voorbeeld van zo'n cultuurverandering en dan in Spanje:

Verspreiding stierenvechten in de 19e eeuw:

Verspreiding stierenvechten anno 2012:

Nog even wachten en dan is dat hele kaartje godzijdank helemaal rood of vinden de fervente Pro-Zwarte Piet-conservatievelingen dat zo'n oeroude Spaanse traditie ook nooit verloren zou mogen gaan :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_145656947
quote:
Zo is het feest nooit bedoeld en niemand die zwarte piet wil behouden heeft dat als motief.
Zo'n idee kan je alleen oproepen met een extreem gekleurde bril.
pi_145656976
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De felheid waarmee dit verdedigd wordt is op z'n minst verdacht inderdaad.
Die is parallel aan de felheid waarmee hij bestreden wordt.
pi_145657026
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zwaktebod weer dit. Onze cultuur zit 'm niet in de kleur van Piet.
Jij bent een vleesgeworden zwaktebod, all day, every day. Gelukkig krijgen we hier op Fok slechts je hersenstront mee, ook nog eens tegen die kop van je aankijken zou echt te veel worden.

Het zou je daarbij sieren als je een beetje bij de les blijft, onderbouwing/uitleg wordt nota bene direct boven je eerdere post gegeven. :')

quote:
13s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 23:58 schreef NotYou het volgende:

[..]

Kwetsbaar in de zin dat als de huidige fragmentatie, ronduit hatelijke 'discussie' (van weerszijden) en aantasting van de originele traditie waarmee veel mensen in tegenstelling tot met de huidige probeersels wél binding voelen zich doorzetten ik het, in de decembermaand binnen enkele jaren ondergeschikt zie worden aan het grootse Amerikaanse kerstfestijn. :W
Je suis Charlie Sheen
pi_145657043
quote:
Ik heb toch het idee dat sommige mensen gewoon stiekem vast willen houden aan het idee van blanke superioriteit tegenover donkere knechten. aan sinterklaas en zijn helpers de zwarte pieten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_145657055
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jullie draaien het om. Zo makkelijk :')
Nee. Er wordt gedaan alsof 'onze cultuur' deels verankerd is in de kleur van Piet. Dat is schromelijk overdreven.

quote:
De klagers willen zwarte piet weg hebben omdat zwarte piet in hun ogen een bedreiging is.
Een bedreiging voor hun gelijkwaardige positie inderdaad. De kleur van Piet is wat hen betreft daar een voortvloeisel van.

quote:
Vanuit hun gezichtspunt is het een stukje racistische cultuur, terwijl de rest van Nederland zwarte piet nooit als racistisch heeft ervaren.
De rest van Nederland lijkt me ook schromelijk overdreven. Het wordt door tamelijk wat figuren wel degelijk aangegrepen als legitimatie om even racistisch te kunnen zijn.
  zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:07:23 #96
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145657088
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:03 schreef Falco het volgende:
Los of het nou racisme is of niet, Zwarte Piet is toch gewoon een stukje Nederlandse traditie, dat (en dat zal niet iedereen beseffen) continu kan veranderen? Logisch ook dat de politiek zich hier zo min mogelijk mee wil bemoeien. Soms gaat zo'n cultuurverandering geleidelijk, de andere keer wat sneller, maar what's the big deal? Je bent er toch zelf bij om die traditie in stand te houden in de vorm van het Sinterklaasfeest in eigen kring met zwartgeschminkte Pieten te vieren. Dat de rest om je heen verandert en Gouda stroopwafel-Pieten optrommelt, moet je maar voor lief nemen dan.

[ afbeelding ]
Verspreiding stierenvechten in de 19e eeuw

[ afbeelding ]
Verspreiding stierenvechten anno 2012.

Nog even wachten en dan is dat hele kaartje godzijdank helemaal rood of vinden de fervente Pro-Zwarte Piet-conservatievelingen dat zo'n oeroude Spaanse traditie ook nooit verloren zou mogen gaan :?
Ik zie de overeenkomsten niet tussen stierenvechten en zwarte piet. Of vind jij dat het leed van mensen die wat symboliek niet kunnen plaatsen hetzelfde is als dierenleed?

Ik geef je een hint wat betreft de morele kloof tussen de 2 situaties. Er zal nooit een traditie zijn waar 100% van de bevolking blij mee is. Dat is an sich geen slachtoffering van die mensen gezien ze de vrijheid hebben om zich er niks van aan te trekken en ervaren er dus slechts (in mijn ogen misplaatste) geestelijke problemen mee.

Zo'n stier heeft niet de vrijheid om zich van de situatie te onttrekken en sterft een pijnlijke angstige dood.

Wel appels met appels vergelijken, he.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_145657090
quote:
13s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:05 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jij bent een vleesgeworden zwaktebod, all day, every day. Gelukkig krijgen we hier op Fok slechts je hersenstront mee, ook nog eens tegen die kop van je aankijken zou echt te veel worden.
:D

Je zou jezelf eens moeten laten nakijken. Man man man.
pi_145657135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die is parallel aan de felheid waarmee hij bestreden wordt.
Dan zit er toch meer verborgen onder de oppervlakte, kennelijk. Dat laat alleen al de "negers willen onze cultuur afpakken, laat ze oprotten naar het buitenland" en vice versa al zien.
pi_145657155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zo is het feest nooit bedoeld en niemand die zwarte piet wil behouden heeft dat als motief.
Zo'n idee kan je alleen oproepen met een extreem gekleurde bril.
Jij niet, jij bent lief.

Maar veel onbewust wel lijkt het steeds meer. :)
pi_145657176
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 00:03 schreef Falco het volgende:

Verspreiding stierenvechten in de 19e eeuw:
[ afbeelding ]

Verspreiding stierenvechten anno 2012:
[ afbeelding ]

Neuh de Catalanen hebben het gewoon gebanned om de rest van het land te fucken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')