Het valt me inderdaad op dat het clubje anti-pieten niet zo groot is. Vandaar dat je steeds dezelfde figuren ziet. Rapper Kno'Ledge was ook bij 'Je zal het maar zijn' van BNN. Naast rapper schijnt hij ook bodyguard van Anouk te zijn. Anouk, nog zo'n anti-piet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:46 schreef NotYou het volgende:
Ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Guinsy is zelf zo'n beetje de grootste racist van het land.
[..]
[..]
"Kno'Ledge" is een fucking karikatuur.
[ afbeelding ]
Anna Steijn veranderde haar naam op latere leeftijd in iets dat zo on-Nederlands mogelijk klinkt.![]()
![]()
Dan hebben we nog de blonde documentairemaakster Sunny Bergman die wil afrekenen met Zwarte Piet omdat ze een donkere vriend heeft/had die zich er kennelijk door gediscrimineerd voelde.
Waarom luisteren wij naar deze mensen?!![]()
![]()
Jaquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:06 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Dus.. omdat ik liever in een wijk woon met Hollanders (omdat ik nogal verkaasd ben zoals ze zeggen, en meer aansluiting voel met hen dan Surinamers/Antillianen) ben ik een racist?.
Dat hangt ervan af of je ieder individu afzonderlijk beoordeelt. Als je op grond van hun uiterlijk alvast aanneemt dat het wel of niet zal klikken, dan is dat inderdaad racistisch.quote:Dat ik om die reden ook meer Hollanders als vrienden heb omdat het meer klikt met die mensen dan met andere bevolkingsgroepen (tenzij ze verkaasd zijn maar dat zijn ze vaak niet).
Ja.quote:Omdat het meer regel dan uitzonder is dat ik negerinnen niet aantrekkelijk vind (dat is smaak en geen racisme trouwens!!) ben ik dus een racist?.
M.a.w. iedereen is eigenlijk racistisch. Mooi, dan kan dat onderwerp ook weer van de agenda.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja
[..]
Dat hangt ervan af of je ieder individu afzonderlijk beoordeelt. Als je op grond van hun uiterlijk alvast aanneemt dat het wel of niet zal klikken, dan is dat inderdaad racistisch.
[..]
Ja.
Maar heel veel mensen hebben natuurlijk zulke gedachtes. Ik denk daarom ook dat het in de meeste gevallen schijnheilig is als mensen zeggen dat ze elke vorm van racisme verschrikkelijk achterlijk vinden en zelf nooit racistische gedachten hebben.
Ik hou ook helemaal niet van Hollanders. Ik zou ze het liefst de dijken doorsteken en laten onderlopen. Wie gaat er nou in een gebied wonen waar voortdurend water uitgepompt moet worden om überhaupt in leven te blijven?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:06 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Dus.. omdat ik liever in een wijk woon met Hollanders (omdat ik nogal verkaasd ben zoals ze zeggen, en meer aansluiting voel met hen dan Surinamers/Antillianen) ben ik een racist?.
Dat ik om die reden ook meer Hollanders als vrienden heb omdat het meer klikt met die mensen dan met andere bevolkingsgroepen (tenzij ze verkaasd zijn maar dat zijn ze vaak niet).
Omdat het meer regel dan uitzonder is dat ik negerinnen niet aantrekkelijk vind (dat is smaak en geen racisme trouwens!!) ben ik dus een racist?.
Die dikke zeekoe is echt onuitstaanbaar, kijk haar hier arabiertje pesten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:46 schreef NotYou het volgende:
Ter verduidelijking:
[ afbeelding ]
Guinsy is zelf zo'n beetje de grootste racist van het land.
[..]
[..]
"Kno'Ledge" is een fucking karikatuur.
[ afbeelding ]
Anna Steijn veranderde haar naam op latere leeftijd in iets dat zo on-Nederlands mogelijk klinkt.![]()
![]()
Dan hebben we nog de blonde documentairemaakster Sunny Bergman die wil afrekenen met Zwarte Piet omdat ze een donkere vriend heeft/had die zich er kennelijk door gediscrimineerd voelde.
Waarom luisteren wij naar deze mensen?!![]()
![]()
Het antwoord is eigenlijk nee.. want ik zie donkere mensen niet als minderwaardig of meer dan een ander.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja
[..]
Dat hangt ervan af of je ieder individu afzonderlijk beoordeelt. Als je op grond van hun uiterlijk alvast aanneemt dat het wel of niet zal klikken, dan is dat inderdaad racistisch.
[..]
Ja.
Maar heel veel mensen hebben natuurlijk zulke gedachtes. Ik denk daarom ook dat het in de meeste gevallen schijnheilig is als mensen zeggen dat ze elke vorm van racisme verschrikkelijk achterlijk vinden en zelf nooit racistische gedachten hebben.
Treurig dat iemand, die bij de VN een hoge positie bekleed, zo overduidelijk haar eigen agenda wil doordrukken. De hele discussie over zwarte Piet is immers niets meer dan een stukje propaganda in een groter geheel; de westerse wereld moet nl. met geld over de brug komen als het aan Shepherd en Co. ligt. En daarom wordt iedere vorm van discussie direct onmogelijk gemaakt met een soort van godwin; alleen kleurlingen hebben geleden en de blanke man is, hoe dan ook, de schuldige en bovendien racistisch. Dat de voorouders van het gros der blanken tot ver in de negentiende (en soms zelfs twintigste) eeuw ook een mensonwaardig bestaan leidde, waarbij er in de middeleeuwen zelfs letterlijk over "lijfeigenen" gesproken werd, is dan ook in geen enkele slavernijdiscussie terug te horen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:50 schreef Bayswater het volgende:
Verder meent Shepherd dat premier Mark Rutte invloed moet uitoefenen op „de culturele groepen die dit in stand houden”. „En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben”, vraagt Shepherd zich af, waarbij ze doelt op de kerstman.
twitter:tanjajess twitterde op vrijdag 17-10-2014 om 18:38:40I am a Dutch actress and I am being harassed on Fb bij trolls that claim that my account is fake so I've been thrown out.Help! @facebook Rt reageer retweet
Dat vroeg ik mij vorig jaar ook herhaaldelijk af. Wat is er zo erg aan gewoon toegeven dat je een klein beetje racistisch bent ? Het is niet alsof dat meteen betekent dat je slaven houdt of negers aan een strop gaat hangen.quote:
Denkt die doos dat we Amerikanen zijn of zo?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:50 schreef Bayswater het volgende:
Verder meent Shepherd dat premier Mark Rutte invloed moet uitoefenen op „de culturele groepen die dit in stand houden”. „En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben”, vraagt Shepherd zich af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Fascisten die Sinterklaas willen verbieden. En dan die domme schapen die dit soort mensen achterna lopenquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:50 schreef Bayswater het volgende:
Sinds wanneer overwegen we een dictatuur van de minderheid ?quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 00:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oké, maar is dat een reden om de kleur van Piet niet te veranderen dan? Als de huidige kleur van Piet negatieve gevoelens oproept bij een relatief grote groep mensen en een andere kleur dat niet doet en ook geen impact heeft op het feest zelf, wat is er dan precies op tegen om dat te veranderen?
Shepherd moet lekker een veer op d'r kop zetten, dan ziet ze er zelf uit als een zwarte pietquote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:50 schreef Bayswater het volgende:
Hm. Nou ja, het zou in elk geval niet op basis van oneigenlijke argumenten moeten gebeuren. Er valt weinig toe te geven als je Zwarte Piet nooit als een karikatuur van een zwarte Afrikaan hebt gezien.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 09:50 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij vorig jaar ook herhaaldelijk af. Wat is er zo erg aan gewoon toegeven dat je een klein beetje racistisch bent ? Het is niet alsof dat meteen betekent dat je slaven houdt of negers aan een strop gaat hangen.
Dat is ook niet nodig. Het gaat erom of je ze verschillend ziet. En voor racisme hoeft het niet om huidskleur te gaan. Onderscheid maken op basis van etniciteit, van iemands afkomst, is ook racisme.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 02:04 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Het antwoord is eigenlijk nee.. want ik zie donkere mensen niet als minderwaardig of meer dan een ander.
Zolang je elk persoon maar volstrekt op zijn eigen individuele karakter beoordeelt...quote:Ik kan net zo goed met donkere mensen omgaan als met blanken zolang ze maar goed geintegreerd zijn (en dat zijn veel surinamers/antillianen vaak niet..) mentaliteit is heel anders en hoe zij tegen dingen aankijken.. ik ga dus vooral om met mensen die verkaasd zijn (ik ga trouwens ook niet om met Hollanders die te veel 50 cent luisteren en denken dat ze als donkere mensen moeten praten)
In het ideale geval woont iedereen kriskras door elkaar heen.quote:Als ik in de Bijlmer kwam voel ik me daar helemaal niet thuis, de sfeer en zo vind ik niet relaxed (en ik kwam daar wel vaker omdat de zus van mijn ex daar woonde en ik daar wel eens vaker over de vloer kwam).
Redelijk wat problemen gehad met tuig daar dus vandaar dat ik liever in een buurt woon met meer Hollanders omdat ik dat soort dingen daar nooit mee maak.
Voorkeur is ook racisme.quote:2. Ik heb in mijn hele leven maar 3 donkere vrouwen mooi gevonden (maar die hadden dan ook vaak blanke trekjes.. geen brede neus, geen kroeshaar, fijn gezichtje). Wel vaker gehad dat donkere vrouwen mij aantrekkelijk vinden en dat is geen probleem.. ik ga gewoon met ze om, lachen grapjes allemaal leuk maar daar blijft het bij. Ik voel me gewoon totaal niet aangetrokken tot ze en dat heet voorkeur.. is geen racisme..
Als je op grond van hun behoren tot een bepaald ras, aanneemt dat het wel of niet zal klikken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 01:20 schreef Igen het volgende:
Okee, niet alle uiterlijke kenmerken misschien, maar het gaat wel om meer dan alleen ras:quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je op grond van hun behoren tot een bepaald ras, aanneemt dat het wel of niet zal klikken.
quote:In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
Volgens die definitie is "domme Belg" al racisme, wat natuurlijk onzin zou zijn.quote:Op zaterdag 18 oktober 2014 10:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Okee, niet alle uiterlijke kenmerken misschien, maar het gaat wel om meer dan alleen ras:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |