Het zou wel de meest logische verklaring zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 01:19 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Omdat 'de politiek' de projecten dan niet aan vriendjes kan uitbesteden. Opgelost slotje.
Maar even serieus. Daarom.
Dat is best veel op een begroting van 250 miljard Euro en inkomsten van 240 miljard Euro. Bovendien is elke Euro die wordt verspild er 1 te veel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 01:34 schreef Antaris het volgende:
Ach, het bedrag ligt tussen de 1 en 5 miljard euro wat over de balk gesmeten is.
Valt toch best mee, en blijven bezuinigen.
De aanbeveling was niet om een eigen ICT-afdeling op te richten, die zelf al die grote projecten uitvoert. De aanbeveling was om een ict-bureau op te richten dat bewakt dat projecten niet uit de klauwen lopen en dat kansloze projecten gestopt worden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een commissie deed onderzoek naar het mislukken van al die ICT-projecten van de overheid. Een deskundige kwam met het evidente advies om weer gewoon een eigen ICT-afdeling op te richten. Logisch, want continuïteit en niet de hele tijd gedoe met onderhandelen en andere shit. Waarom gebeurt dit niet?
Ho ho, niet zo snel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:48 schreef k_man het volgende:
[..]
De aanbeveling was niet om een eigen ICT-afdeling op te richten, die zelf al die grote projecten uitvoert. De aanbeveling was om een ict-bureau op te richten dat bewakt dat projecten niet uit de klauwen lopen en dat kansloze projecten gestopt worden.
Je vraagt ook waarom dit niet gebeurt. Hoe kom je erbij dat het niet gaat gebeuren, is dat al bekend? De aanbevelingen zijn deze week bekend gemaakt. Daar heeft de politiek zich toch nog helemaal niet over uitgesproken?
Dit lijkt me een aannemelijker verhaal, inderdaad. ICT-afdelingen bestaan natuurlijk al jaren bij de overheid, ze moeten alleen altijd externen inhuren om het draaiende te houdenquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 08:48 schreef k_man het volgende:
[..]
De aanbeveling was niet om een eigen ICT-afdeling op te richten, die zelf al die grote projecten uitvoert. De aanbeveling was om een ict-bureau op te richten dat bewakt dat projecten niet uit de klauwen lopen en dat kansloze projecten gestopt worden.
Je vraagt ook waarom dit niet gebeurt. Hoe kom je erbij dat het niet gaat gebeuren, is dat al bekend? De aanbevelingen zijn deze week bekend gemaakt. Daar heeft de politiek zich toch nog helemaal niet over uitgesproken?
Tuurlijk aangezien de idioot die in de commissie zat niet eens wist wat een ip adres was.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 09:45 schreef Megumi het volgende:
Ik ben benieuwd of het nieuwe bureau ICT autoriteit ook uitbesteed gaat worden?
Dan doe ik mee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef Harmankardon het volgende:
Het is van de ratten besnuffeld dat de overheid geen eigen IT-organisatie heeft inclusief ontwikkel-, consultancy-, test-, audit- en alle afdelingen die je maar nodig hebt. Dat je geen goede mensen kunt krijgen is onzin, ik zou zo overstappen en met mij een hele hoop experts mits:
- je marktconform betaald krijgt (heb ik het niet over een bonus). Maar dan ook echt marktconform, een papadag en fietsplanfiets heb ik niets aan. Een goede IT-manager ga je niet vinden voor een eindloon van 5,5K.
- de leidinggevenden geen afgeschoten politici zijn zonder enig verstand.
- collega's die er niets van bakken worden niet weggepromoveerd maar ontslagen.
- je ook het aanzien krijgt en de mogelijkheden om projecten aan te sturen. We staan op basis van onze ervaring en expertise boven de toeleveranciers en hebben beslissingsbevoegdheid.
Dit alles gaat niet gebeuren en dus blijft het een puinzooi.
Daarom dus. Omdat er dan nog meer duurbetaalde managers op af komen,quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef Harmankardon het volgende:
Het is van de ratten besnuffeld dat de overheid geen eigen IT-organisatie heeft inclusief ontwikkel-, consultancy-, test-, audit- en alle afdelingen die je maar nodig hebt. Dat je geen goede mensen kunt krijgen is onzin, ik zou zo overstappen en met mij een hele hoop experts mits:
- je marktconform betaald krijgt (heb ik het niet over een bonus). Maar dan ook echt marktconform, een papadag en fietsplanfiets heb ik niets aan. Een goede IT-manager ga je niet vinden voor een eindloon van 5,5K.
- je ook het aanzien krijgt en de mogelijkheden om projecten aan te sturen. We staan op basis van onze ervaring en expertise boven de toeleveranciers en hebben beslissingsbevoegdheid.
Ligt aan de manager in kwestie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:30 schreef Tem het volgende:
IT-managers ga je de oorlog niet mee winnen.
Geloof ook niet zo dat dit de oplossing zou zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef Harmankardon het volgende:
Ja, redelijk van God los ditquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:31 schreef LesStroud het volgende:
[..]
Daarom dus. Omdat er dan nog meer duurbetaalde managers op af komen,![]()
>5,5 kEn niet om een goeie IT infra structuur te bouwen, nee, die >5,5 k is om te 'managen'
Ligt het niet eerder aan de het IT-cultuur? Het draait in die wereld maar beperkt om wat de klanten/ gebruikers nu eigenlijk willen. Dit gaat niet alleen bij de overheid fout maar net zo goed in het bedrijfsleven. Ken bedrijven die er bijna aan onderdoor gingen toen er een nieuw systeem werd geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:32 schreef robin007bond het volgende:
De overheid kan denk ik het beste zelf een ICT-afdeling hebben. Bij commerciële partijen heb ik het idee dat de belangen zo erg botsen dat het gewoon niet echt lekker werkt.
Wellicht dat beter toezicht al voldoende is, maar een eigen IT-afdeling lijkt me niet zo slecht. Zo heeft men gewoon meer zicht op wat er gebeurt en is er geen eigen incentive om moedwillig dingen te doen die haast niet kunnen.
Oh uiteraard, maar dat het salaris van techneuten niet marktconform is betwijfel ik als je alles tegen elkaar wegstreept.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ligt aan de manager in kwestie.
Heb zelf een jaar een zeer goede manager gehad die verstand van zaken had en wist wat er speelde en wat er gedaan moest worden en ook luisterde naar je ideeen en er daadwerkelijk wat mee deed als het goed voor het bedrijf was.
Dat communiceert zeer prettig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |