abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145626455
Een commissie deed onderzoek naar het mislukken van al die ICT-projecten van de overheid. Een deskundige kwam met het evidente advies om weer gewoon een eigen ICT-afdeling op te richten. Logisch, want continuïteit en niet de hele tijd gedoe met onderhandelen en andere shit. Waarom gebeurt dit niet?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145626504
Omdat 'de politiek' de projecten dan niet aan vriendjes kan uitbesteden. Opgelost slotje. :P

Maar even serieus. Daarom.
pi_145626641
Ach, het bedrag ligt tussen de 1 en 5 miljard euro wat over de balk gesmeten is.
Valt toch best mee, en blijven bezuinigen.
pi_145626655
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 01:19 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Omdat 'de politiek' de projecten dan niet aan vriendjes kan uitbesteden. Opgelost slotje. :P

Maar even serieus. Daarom.
Het zou wel de meest logische verklaring zijn. :'(
#NoDAPL
pi_145626667
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 01:34 schreef Antaris het volgende:
Ach, het bedrag ligt tussen de 1 en 5 miljard euro wat over de balk gesmeten is.
Valt toch best mee, en blijven bezuinigen.
Dat is best veel op een begroting van 250 miljard Euro en inkomsten van 240 miljard Euro. Bovendien is elke Euro die wordt verspild er 1 te veel.
#NoDAPL
pi_145626719
Hoho! Een eigen ICT afdeling: dan komen er nog meer ambtenaren bij. En dat wil het volk niet. Dus zo veel mogelijk ambtenaren weg, en alles extern inhuren.
Make my day!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 01:46:52 #7
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_145626722
Oh een deskundige nou dan moeten we dat maar gelijk doen. Alles wat de overheid doet gaat namelijk goed en efficiënt.
pi_145628452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 01:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een commissie deed onderzoek naar het mislukken van al die ICT-projecten van de overheid. Een deskundige kwam met het evidente advies om weer gewoon een eigen ICT-afdeling op te richten. Logisch, want continuïteit en niet de hele tijd gedoe met onderhandelen en andere shit. Waarom gebeurt dit niet?
De aanbeveling was niet om een eigen ICT-afdeling op te richten, die zelf al die grote projecten uitvoert. De aanbeveling was om een ict-bureau op te richten dat bewakt dat projecten niet uit de klauwen lopen en dat kansloze projecten gestopt worden.

Je vraagt ook waarom dit niet gebeurt. Hoe kom je erbij dat het niet gaat gebeuren, is dat al bekend? De aanbevelingen zijn deze week bekend gemaakt. Daar heeft de politiek zich toch nog helemaal niet over uitgesproken? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2014 08:48:12 ]
pi_145628531
Het is stoer om te roepen dat er minder ambtenaren moeten komen en ze niks kunnen. Het past helemaal in de trend van de politiek om zichzelf incompetent te verklaren en te vertrouwen op het bedrijfsleven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:56:35 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145628554
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:48 schreef k_man het volgende:

[..]

De aanbeveling was niet om een eigen ICT-afdeling op te richten, die zelf al die grote projecten uitvoert. De aanbeveling was om een ict-bureau op te richten dat bewakt dat projecten niet uit de klauwen lopen en dat kansloze projecten gestopt worden.

Je vraagt ook waarom dit niet gebeurt. Hoe kom je erbij dat het niet gaat gebeuren, is dat al bekend? De aanbevelingen zijn deze week bekend gemaakt. Daar heeft de politiek zich toch nog helemaal niet over uitgesproken? :?
Ho ho, niet zo snel.
De gemiddelde ambtenaar moet nu eerst eens een paar weken erover goed gaan denken en dan pas een soort van antwoord geven.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:12:33 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_145628813
Als je het type bedrijven kent waarmee de overheid in zee gaat dan zou de overheid het inderdaad net zo goed zelf kunnen doen. De Capgemini's van deze wereld staan nou niet echt bekend om hun perfecte kwaliteit prijsverhouding.

Maar om nou meteen een groot deel van de IT sector te gaan nationaliseren gaat me ook wat ver. Ze zouden de aanbestedingen en onderhandelingen eens wat moeten verbeteren.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:45:47 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_145629463
Ik ben benieuwd of het nieuwe bureau ICT autoriteit ook uitbesteed gaat worden? :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_145629760
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 08:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit lijkt me een aannemelijker verhaal, inderdaad. ICT-afdelingen bestaan natuurlijk al jaren bij de overheid, ze moeten alleen altijd externen inhuren om het draaiende te houden :')
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:31:32 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145630645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 09:45 schreef Megumi het volgende:
Ik ben benieuwd of het nieuwe bureau ICT autoriteit ook uitbesteed gaat worden? :')
Tuurlijk aangezien de idioot die in de commissie zat niet eens wist wat een ip adres was. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145631041
Gewoon alle IT'ers outsourcen naar India, inclusief opdrachtgevers. Laat ze daar maar voor een Ruppee per uur niet doen waar een klant wat aan heeft.
pi_145631311
Het is van de ratten besnuffeld dat de overheid geen eigen IT-organisatie heeft inclusief ontwikkel-, consultancy-, test-, audit- en alle afdelingen die je maar nodig hebt. Dat je geen goede mensen kunt krijgen is onzin, ik zou zo overstappen en met mij een hele hoop experts mits:

- je marktconform betaald krijgt (heb ik het niet over een bonus). Maar dan ook echt marktconform, een papadag en fietsplanfiets heb ik niets aan. Een goede IT-manager ga je niet vinden voor een eindloon van 5,5K.
- de leidinggevenden geen afgeschoten politici zijn zonder enig verstand.
- collega's die er niets van bakken worden niet weggepromoveerd maar ontslagen.
- je ook het aanzien krijgt en de mogelijkheden om projecten aan te sturen. We staan op basis van onze ervaring en expertise boven de toeleveranciers en hebben beslissingsbevoegdheid.

Dit alles gaat niet gebeuren en dus blijft het een puinzooi.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:29:20 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145632064
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 10:59 schreef Harmankardon het volgende:
Het is van de ratten besnuffeld dat de overheid geen eigen IT-organisatie heeft inclusief ontwikkel-, consultancy-, test-, audit- en alle afdelingen die je maar nodig hebt. Dat je geen goede mensen kunt krijgen is onzin, ik zou zo overstappen en met mij een hele hoop experts mits:

- je marktconform betaald krijgt (heb ik het niet over een bonus). Maar dan ook echt marktconform, een papadag en fietsplanfiets heb ik niets aan. Een goede IT-manager ga je niet vinden voor een eindloon van 5,5K.
- je ook het aanzien krijgt en de mogelijkheden om projecten aan te sturen. We staan op basis van onze ervaring en expertise boven de toeleveranciers en hebben beslissingsbevoegdheid.

Dan doe ik mee. ^O^
pi_145632107
IT-managers ga je de oorlog niet mee winnen.
pi_145632147
quote:

Daarom dus. Omdat er dan nog meer duurbetaalde managers op af komen, :')
>5,5 k :') En niet om een goeie IT infra structuur te bouwen, nee, die >5,5 k is om te 'managen' :')
When it comes to survival..
pi_145632166
De overheid kan denk ik het beste zelf een ICT-afdeling hebben. Bij commerciële partijen heb ik het idee dat de belangen zo erg botsen dat het gewoon niet echt lekker werkt.

Wellicht dat beter toezicht al voldoende is, maar een eigen IT-afdeling lijkt me niet zo slecht. Zo heeft men gewoon meer zicht op wat er gebeurt en is er geen eigen incentive om moedwillig dingen te doen die haast niet kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2014 11:34:18 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:33:03 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145632178
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:30 schreef Tem het volgende:
IT-managers ga je de oorlog niet mee winnen.
Ligt aan de manager in kwestie.
Heb zelf een jaar een zeer goede manager gehad die verstand van zaken had en wist wat er speelde en wat er gedaan moest worden en ook luisterde naar je ideeen en er daadwerkelijk wat mee deed als het goed voor het bedrijf was.
Dat communiceert zeer prettig.
pi_145632182
quote:

Geloof ook niet zo dat dit de oplossing zou zijn.
pi_145632285
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:31 schreef LesStroud het volgende:

[..]

Daarom dus. Omdat er dan nog meer duurbetaalde managers op af komen, :')
>5,5 k :') En niet om een goeie IT infra structuur te bouwen, nee, die >5,5 k is om te 'managen' :')
Ja, redelijk van God los dit :)
pi_145632322
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:32 schreef robin007bond het volgende:
De overheid kan denk ik het beste zelf een ICT-afdeling hebben. Bij commerciële partijen heb ik het idee dat de belangen zo erg botsen dat het gewoon niet echt lekker werkt.

Wellicht dat beter toezicht al voldoende is, maar een eigen IT-afdeling lijkt me niet zo slecht. Zo heeft men gewoon meer zicht op wat er gebeurt en is er geen eigen incentive om moedwillig dingen te doen die haast niet kunnen.
Ligt het niet eerder aan de het IT-cultuur? Het draait in die wereld maar beperkt om wat de klanten/ gebruikers nu eigenlijk willen. Dit gaat niet alleen bij de overheid fout maar net zo goed in het bedrijfsleven. Ken bedrijven die er bijna aan onderdoor gingen toen er een nieuw systeem werd geïntroduceerd.
pi_145632342
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2014 11:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ligt aan de manager in kwestie.
Heb zelf een jaar een zeer goede manager gehad die verstand van zaken had en wist wat er speelde en wat er gedaan moest worden en ook luisterde naar je ideeen en er daadwerkelijk wat mee deed als het goed voor het bedrijf was.
Dat communiceert zeer prettig.
Oh uiteraard, maar dat het salaris van techneuten niet marktconform is betwijfel ik als je alles tegen elkaar wegstreept.

Bij een grote multinational verdien je niet echt veel meer. Of je moet als zzp'er aan de slag gaan, dan wil het wel wat uitmaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')