twitter:harun_yahya twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 23:11:31PKK is a thousand times more dangerous than ISIL. All the world countries must be informed about and warned against the PKK. reageer retweet
Harun Yahya is dan ook een vuile flikker.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:43 schreef SadPanda het volgende:
twitter:harun_yahya twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 23:11:31PKK is a thousand times more dangerous than ISIL. All the world countries must be informed about and warned against the PKK. reageer retweet
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:43 schreef SadPanda het volgende:
Harun Yahya, Adnan Oktar (Nazaat van profeet Mohammed). Gisteren in zijn tv programma had hij een archief laten zien van zijn programma van 2 jaar terug waarin hij het gebeuren in Syrië en Irak had voorspeld.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:43 schreef SadPanda het volgende:
Is al 100 jaar niet gelukt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jawel, makkelijk. Geef het gewoon wat tijd.
Jawel. Zoals de Founding Father van het Turkse nationalisme Namık Kemal al schreef:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:42 schreef theunderdog het volgende:
IPA, Koerden leven met elkaar, die roei je niet zomaar uit.
Echt niet.
Erdogan zal hem wel van zijn complot tegen Syrië verteld hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:45 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Harun Yahya, Adnan Oktar (Nazaat van profeet Mohammed). Gisteren in zijn tv programma had hij een archief laten zien van zijn programma van 2 jaar terug waarin hij het gebeuren in Syrië en Irak had voorspeld.
Oh, je doelde puur op de Koerden in Turkije?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jawel. Zoals de Founding Father van het Turkse nationalisme Namık Kemal al schreef:
[ afbeelding ]
Feilloos plan. Naar mijn weten wordt er nu al meer geïnvesteerd in onderwijs in het Zuid-Oosten.
In Frankrijk werkte het ook perfect. Het Lazisch is bijna uitgestorven, Arabisch neemt ook snel af en het Koerdisch zal uiteindelijk gewoon rustig volgen en wanneer de Koerden zichzelf als volwaardige Turken zullen zien dan zal dit proces gewoon pijnloos verlopen.
Je zou maar 2 jaar geleden iets voorspeld hebben wat Bush al 11 jaar lang roept.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:45 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
[..]
Harun Yahya, Adnan Oktar (Nazaat van profeet Mohammed). Gisteren in zijn tv programma had hij een archief laten zien van zijn programma van 2 jaar terug waarin hij het gebeuren in Syrië en Irak had voorspeld.
Scholen in Zuid-Oost Turkije zijn er net zo lang als in Trabzon.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jawel. Zoals de Founding Father van het Turkse nationalisme Namık Kemal al schreef:
[ afbeelding ]
Feilloos plan. Naar mijn weten wordt er nu al meer geïnvesteerd in onderwijs in het Zuid-Oosten.
In Frankrijk werkte het ook perfect. Het Lazisch is bijna uitgestorven, Arabisch neemt ook snel af en het Koerdisch zal uiteindelijk gewoon rustig volgen en wanneer de Koerden zichzelf als volwaardige Turken zullen zien dan zal dit proces gewoon pijnloos verlopen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:46 schreef hafez1234 het volgende:
@harun_yahya
Muslim intellectual, author of 300 books on science and faith topics. Defender of freedom of thought, peace and love, ally of devout Christians & Jews
300 boeken netjes van die harun
Natuurlijk. Wellicht zullen de Koerden als enige de assimilatie "doorstaan". Ik hoop het voor ze, maar dan zullen ze moeten strijden voor grondwettelijke erkenning van de eigen taal in de eigen regio. Zoals het Frans in Quebec zeg maar. Meer belangrijk is ervoor zorgen dat de taal enig nut heeft. Op basis van het Lausanne Verdrag is TR bijvoorbeeld verplicht het Koerdisch toe te staan in rechtbanken, maar dit mag überhaupt pas sinds vorig jaar.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:47 schreef theunderdog het volgende:
Maar zelfs dan, de vergelijking met het Lazisch gaat niet op. De Koerden zijn veel strijdvaardiger.
Met immigratietalen werkt dat natuurlijk anders.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:52 schreef De_Guidance het volgende:
Wanneer gaan de Duitsers Turks toestaan in de rechtbanken trouwens.
Maar nogmaals, er word gewoon Koerdisch gegeven op scholen in Turkije...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:50 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Wellicht zullen de Koerden als enige de assimilatie "doorstaan". Ik hoop het voor ze, maar dan zullen ze moeten strijden voor grondwettelijke erkenning van de eigen taal in de eigen regio. Zoals het Frans in Quebec zeg maar. Meer belangrijk is ervoor zorgen dat de taal enig nut heeft. Op basis van het Lausanne Verdrag is TR bijvoorbeeld verplicht het Koerdisch toe te staan in rechtbanken, maar dit mag überhaupt pas sinds vorig jaar.
Ach ja. Engels is ook een immigratietaal in Noord-Amerika.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Met immigratietalen werkt dat natuurlijk anders.
Is het niet zo dat bepaalde plattelandsgebieden slechte toegang tot onderwijs hebben (tot zeer recent). Waarbij leerlingen maar enkele uren per week les hebben/hadden?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Scholen in Zuid-Oost Turkije zijn er net zo lang als in Trabzon. Alsof ze er nu pas scholen bouwen. Doe niet zo dom.
Het lijkt erop dat dit "keuzevak" op zo'n manier wordt aangeboden dat het niet van de grond zal komen (petities nodig, "optioneel", erg weinig uren) en er zijn te weinig leraren blijkbaar?quote:Wat er juist gaat gebeuren is dat de Koerdische taal belangrijker gaat worden. Eerst als keuzevak (nu) en later ook volledige scholen in Turks en Koerdisch gezamenlijk.
Ze hadden natuurlijk al jaren toegang tot media uit Irak en de diaspora. Lijkt mij dat dit belangrijker is geweest voor het voortbestaan van die taal dan friggin' Apo (wat je Koerden wel eens hoort beweren).quote:Daarbij vergeet je Noord-Irak even. Ze grenzen aan een Koerdisch (zo goed als) land. Dus ze vergeten dat niet zo snel.
Inderdaad, maar door uitroeiing van indianen wel verreweg de grootste. Als Turken alle Duitsers gaan uitroeien waardoor zij de macht pakken, kunnen ze zelf bepalen wat ze doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ach ja. Engels is ook een immigratietaal in Noord-Amerika.
Weet je, een Turks waarmee ik wel eens discussieer gebruikt altijd dit soort drogreden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:52 schreef De_Guidance het volgende:
Wanneer gaan de Duitsers Turks toestaan in de rechtbanken trouwens.
Daar moet je keihard om lachen inderdaad.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet je, een Turks waarmee ik wel eens discussieer gebruikt altijd dit soort drogreden.
"Als wij Koerdische les moeten gaan aanbieden, waarom hebben jullie dan Turkse les afgeschaft?"
Erg domme redenatie.
Als men Turks wil aanbieden moet men dat openstellen voor iedereen en niet alleen als tribaal klasje voor kinderen met Turkse afkomst.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:57 schreef UpsideDown het volgende:
Nederland biedt al Fries aan in Friesland en voldoet daarmee aan zijn verplichtingen.
Wie hanteert die stelling dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:00 schreef Bilge het volgende:
Kinderen krijgen 6 uur per week Koerdisch. Een of andere mongool claimt dat het 2 uur is, en omdat dit de notoire Turkenhaters goed uitkomt blijven ze dat maar naijlen.
De stelling dat Turken in Nederland minder zijn dan Koerden in Turkije: hoe onderbouwen jullie deze?
Turken zijn immigranten in Nederland, Koerden zijn geen immigranten in Turkije.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:00 schreef Bilge het volgende:
Kinderen krijgen 6 uur per week Koerdisch. Een of andere mongool claimt dat het 2 uur is, en omdat dit de notoire Turkenhaters goed uitkomt blijven ze dat maar naijlen.
De stelling dat Turken in Nederland minder zijn dan Koerden in Turkije: hoe onderbouwen jullie deze?
Er werd in Anatolië al Koerdisch gesproken toen de Turkstaligen nog niet eens de Oxus waren overgestoken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:00 schreef Bilge het volgende:
Je ouders of overgrootouders hebben er voor gekozen om in een vreemd land te gaan wonen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:02 schreef Bilge het volgende:
Ik ben geboren en getogen in Nederland en bezit het Nederlandse staatsburgerschap. Wat nou immigrant.
Wauw wat kinderachtig dit, ergens in je stamboom hebben mensen ook ervoor gekozen om elders te gaan wonenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je ouders of overgrootouders hebben er voor gekozen om in een vreemd land te gaan wonen.
Anders om dan: hij is Nederlander, wat moet hij met Turks?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wauw wat kinderachtig dit, ergens in je stamboom hebben mensen ook ervoor gekozen om elders te gaan wonen
Het hoort bij zijn identiteit.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Anders om dan: hij is Nederlander, wat moet hij met Turks?
Dus?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:03 schreef UpsideDown het volgende:
Als Nederland morgen de deelstaat Nedersaksen van Duitsland annexeert, zijn de Duitsers die daar wonen niet opeens immigranten in Nederland.
Het was geen officiele taal omdat er geen Turken waren. Goh, verrassend zeg. Nu zijn die Turken er wel. Ze betalen belasting, met welk ze worden gebrainwashed tot kaaskoppen. Hoe rechtvaardig je dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Er werd in Anatolië al Koerdisch gesproken toen de Turkstaligen nog niet eens de Oxus waren overgestoken.
Toen Turken naar Nederland kwamen wisten zij van tevoren dat Turks hier geen officiële taal was. Toen zij ervoor kozen om de Nederlandse nationaliteit te accepteren wisten zij dit ook. Toen zij er tot slot voor kozen hun kinderen in Nederland op te voeden waren zij zich hier natuurlijk ook van bewust. Derhalve hoeft Nederland Turks niet als nationale of regionale taal te erkennen.
Dus? Ooit gehoord van de grote volksverhuizing?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:03 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Je ouders of overgrootouders hebben er voor gekozen om in een vreemd land te gaan wonen.
Helemaal niet, hij is Nederlander.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het hoort bij zijn identiteit.
Als ze geen Nederlanders willen zijn moeten ze hier niet gaan wonen hè.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:06 schreef Bilge het volgende:
Het was geen officiele taal omdat er geen Turken waren. Goh, verrassend zeg. Nu zijn die Turken er wel. Ze betalen belasting, met welk ze worden gebrainwashed tot kaaskoppen. Hoe rechtvaardig je dat?
Wat is een echte Nederlander dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Helemaal niet, hij is Nederlander.
Turkije heeft zelf Koerdisch gebied geannexeerd, dus niet achteraf huilen over Koerden.quote:
Als jij niet wil dat Turken les in hun moedertaal krijgen rot je zelf maar lekker op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als ze geen Nederlanders willen zijn moeten ze hier niet gaan wonen hè.
Ik heb je al eerder uitgelegd dat Koerden vrijwillig zijn toegetreden tot het Ottomaanse Rijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:07 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Turkije heeft zelf Koerdisch gebied geannexeerd, dus niet achteraf huilen over Koerden.
Gelukkig maar dat dat apenland die zetel niet heeft gekregen.twitter:TheYellowPete twitterde op donderdag 16-10-2014 om 19:20:11@EjmAlrai Turkey lost/did not get seat for UN Securit Counsel reageer retweet
Goh in Den Haag zijn ze het met mij eens anders. Turken hebben geen speciale rechten hier, ook al denken ze maar al te vaak van wel. Hier zien wij jullie niet als glorieus opperras, sorry.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:08 schreef Bilge het volgende:
[..]
Als jij niet wil dat Turken les in hun moedertaal krijgen rot je zelf maar lekker op.
Zo typisch, dat personen die met een verheven vingertje Turkije de les lezen, zelf zo bekrompen kunnen zijn.
UNquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:09 schreef SadPanda het volgende:
Gelukkig maar dat dat apenland die zetel niet heeft gekregen.twitter:TheYellowPete twitterde op donderdag 16-10-2014 om 19:20:11@EjmAlrai Turkey lost/did not get seat for UN Securit Counsel reageer retweet
Hij heeft natuurlijk wel gewoon een goed punt. Waarom zeuren wij over het feit Turkije nauwelijks Koerdische les zou geven, terwijl wij in Nederland ook niet de talen geven van mensen die al jaren en jaren in Nederland wonen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goh in Den Haag zijn ze het met mij eens anders. Turken hebben geen speciale rechten hier, ook al denken ze maar al te vaak van wel. Hier zien wij jullie niet als glorieus opperras.
Nee, rellende Turken hebben het na Sèvres ingenomen zodat het moest worden opgenomen in Lausanne om de rellende Turken in hun opmars te stoppen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:08 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb je al eerder uitgelegd dat Koerden vrijwillig zijn toegetreden tot het Ottomaanse Rijk.
Ik maakte gelukkig een grapquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Weet je, een Turks waarmee ik wel eens discussieer gebruikt altijd dit soort drogreden.
"Als wij Koerdische les moeten gaan aanbieden, waarom hebben jullie dan Turkse les afgeschaft?"
Erg domme redenatie.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:10 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Goh in Den Haag zijn ze het met mij eens anders. Turken hebben geen speciale rechten hier, ook al denken ze maar al te vaak van wel. Hier zien wij jullie niet als glorieus opperras.
Jullie zijn een en al tijdverspilling.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:11 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee, rellende Turken hebben het Sèvres ingenomen zodat het moest worden opgenomen in Lausanne om de rellende Turken in hun opmars te stoppen.
Toch wou je Grote Leider die zetel wel graag.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
UN
Dat is toch die club die in elk conflict iedereen dood laat gaan met het argument "ja maar wij mogen niks"
Omdat Turken hier geen inheemse minderheid zijn. Wij erkennen wel het Fries, Engels (Saba/Statia) en Papiaments (Bonaire). Daarnaast erkennen wij het Roma en het Jiddisch (wordt op één school in Amsterdam onderwezen).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel gewoon een goed punt. Waarom zeuren wij over het feit Turkije nauwelijks Koerdische les zou geven, terwijl wij in Nederland ook niet de talen geven van mensen die al jaren en jaren in Nederland wonen.
Hij zal wel z'n redenen hebben. Net als hij redenen zal hebben om gesprekken te voeren met de EU.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Toch wou je Grote Leider die zetel wel graag.
Is dat Inheemse minderheid zijn zo belangrijk dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat Turken hier geen inheemse minderheid zijn. Wij erkennen wel het Fries, Engels (Saba/Statia) en Papiaments (Bonaire). Daarnaast erkennen wij het Roma en het Jiddisch (wordt op één school in Amsterdam onderwezen).
Nee, van jou verwacht ik wel enige intelligentie. Maar Bilge denkt echt zo.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:13 schreef De_Guidance het volgende:
Was wel een goede post zie ik. Iedereen hapt.
inheems is natuurlijk heerlijk arbitrair mjaquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Omdat Turken hier geen inheemse minderheid zijn. Wij erkennen wel het Fries, Engels (Saba/Statia) en Papiaments (Bonaire). Daarnaast erkennen wij het Roma en het Jiddisch (wordt op één school in Amsterdam onderwezen).
Wat mij betreft wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dat Inheemse minderheid zijn zo belangrijk dan?
Zo is dat bepaald, kan er ook niks aan doen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is dat Inheemse minderheid zijn zo belangrijk dan?
Why notquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:14 schreef UpsideDown het volgende:
Als we alle immigranten hier als inheemse minderheden gaan behandelen, dient iedereen 200 talen te leren op school.![]()
Dit is natuurlijk een drogreden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zo is dat bepaald, kan er ook niks aan doen.
Waarom?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:15 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel.
Wat mij betreft moeten inheemse minderheden ondersteund worden door de staat, uitheemse minderheden juist absoluut niet.
Veel landen zijn het er niet mee eens.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:15 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zo is dat bepaald, kan er ook niks aan doen.
Turken kunnen dit veranderen, als alle Turken in Limburg zouden gaan wonen, kunnen er voor deze provincie speciale rechten gemaakt worden waardoor Limburg Turks als 2e of 3e taal kan kijgen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een drogreden.
Nee, de moderne Nederlandse natiestaat is om en nabij gevestigd in 1830 (met het wegvallen van "België". Toen woonden deze groepen in Nederland. Als er bijvoorbeeld een groep Turkse nomaden in Nederland zou leven destijds (zoals bijvoorbeeld in Polen) zou ik hen zeker steunen. De Turken in Nederland wisten natuurlijk welke keuze zijn maakten toen ze naar Nederland kwamen en dus hoeft de overheid geen taalles te faciliteren (iets wat natuurlijk wel privé kan, of wat mij betreft op middelbare scholen als open keuze vak).quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:14 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
inheems is natuurlijk heerlijk arbitrair mja
Alle EU landen wel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Veel landen zijn het er niet mee eens.
Tribalisme is niet goed voor een land. Ik ben het helemaal eens met Namık Kemal dat taalverschillen zeer gevaarlijk zijn voor een natiestaat, gevaarlijker dan religieuze verschillen. Dit kan alleen werken als de "verbindende factoren" van de natie anders zijn dan taal, maar taal is juist uitzonderlijk belangrijk. Als half Nederland Friestalig zou zijn geweest zou Nederland nu al lang gesplitst zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom?
Lijkt mij toch dat een land een zo prettig mogelijke maatschappij moet creëren voor iedereen.
Frankrijk is idd een vreemde eend in de bijt, maar men is gewoon vrij om bijvoorbeeld Bretonse scholen op te zetten (die er ook zijn, en niet bezet worden door de Franse politie).quote:
Wij zijn niet racistisch.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Ik snap jullie niet, 1 en al boosheid en haat. Geen greintje liefde en barmhartigheid in jullie posts.
De wereld is van ons allemaal en voor degenen die geloven; 'degene die maar een dadelpitje aan trots en racisme in zijn hart herbergt, betreedt de Djannah niet...
Oké fair enoughquote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:17 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee, de moderne Nederlandse natiestaat is om en nabij gevestigd in 1830 (met het wegvallen van "België". Toen woonden deze groepen in Nederland. Als er bijvoorbeeld een groep Turkse nomaden in Nederland zou leven destijds (zoals bijvoorbeeld in Polen) zou ik hen zeker steunen. De Turken in Nederland wisten natuurlijk welke keuze zijn maakten toen ze naar Nederland kwamen en dus hoeft de overheid geen taalles te faciliteren (iets wat natuurlijk wel privé kan, of wat mij betreft op middelbare scholen als open keuze vak).
Jij zou graag zien dat bijvoorbeeld de neder-Turken of neder-Marokkanen geen Turks of Marokkaans meer spreken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Tribalisme is niet goed voor een land. Ik ben het helemaal eens met Namık Kemal dat taalverschillen zeer gevaarlijk zijn voor een natiestaat, gevaarlijker dan religieuze verschillen. Dit kan alleen werken als de "verbindende factoren" van de natie anders zijn dan taal, maar taal is juist uitzonderlijk belangrijk. Als half Nederland Friestalig zou zijn geweest zou Nederland nu al lang gesplitst zijn.
Dan gaan heel veel Turken naar de hel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Ik snap jullie niet, 1 en al boosheid en haat. Geen greintje liefde en barmhartigheid in jullie posts.
De wereld is van ons allemaal en voor degenen die geloven; 'degene die maar een dadelpitje aan trots en racisme in zijn hart herbergt, betreedt de Djannah niet...
Als een Turk in Friesland woont en geen Nederlands kan maar wel Fries zou dat wat mij betreft prima zijn.quote:
Wat moeten we dan, Pools, Turks, Marokkaans, etc. allemaal verplicht stellen hier?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Stil eens.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Vooruit.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als een Turk in Friesland woont en geen Nederlands kan maar wel Fries zou dat wat mij betreft prima zijn.
Als zij daar behoefte aan hebben kunnen zij dat uiteraard leren. Turks is wel een interessante taal natuurlijk. Marokkaans dan weer niet, maar goed ieder z'n ding.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij zou graag zien dat bijvoorbeeld de neder-Turken of neder-Marokkanen geen Turks of Marokkaans meer spreken?
Hij leest niks.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Wat moeten we dan, Pools, Turks, Marokkaans, etc. allemaal verplicht stellen hier?
Maar dan heb je toch nog een milde vorm van Tribalisme?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:22 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als zij daar behoefte aan hebben kunnen zij dat uiteraard leren. Turks is wel een interessante taal natuurlijk. Marokkaans dan weer niet, maar goed ieder z'n ding.
Wat mijn maatschappijbeeld betreft ben ik geheel Baudetiaans.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dan heb je toch nog een milde vorm van Tribalisme?
Ik snap je niet zo goed.
Kijk, weer eens wat nieuws.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:19 schreef WorldPeaceLeader het volgende:
Het Berbers is in veel Arabische landen ook in de verdrukking gekomen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:24 schreef De_Guidance het volgende:
Marokkaans is niet echt een taal.
Berbers en Arabisch heb je.
De geschiedenis heef wel veel grootse Berbers gekend.
Hele zware uitspraak.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:21 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dan gaan heel veel Turken naar de hel.
Heb weinig over die man gelezen. Hoe zou jij het het liefst zien dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat mijn maatschappijbeeld betreft ben ik geheel Baudetiaans.
Alles chill zolang er maar een "wij gevoel" heerst.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb weinig over die man gelezen. Hoe zou jij het het liefst zien dan?
Baudet slaat soms heel erg door.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:24 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat mijn maatschappijbeeld betreft ben ik geheel Baudetiaans.
Heb je z'n boekje gelezen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:27 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Baudet slaat soms heel erg door.
Ik vind hem een gek.
Ja, maar wanneer is dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alles chill zolang er maar een "wij gevoel" heerst.
Hij tweette laatst over bombardementen op burgers in het midden-oosten waar iemand zei "en de onschuldige burgers dan?"quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:27 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alles chill zolang er maar een "wij gevoel" heerst.
Uiteraard wel, maar ze moeten hier niet allemaal gekke (onredelijke) dingen gaan eisen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer is dat?
Mogen Neder-Marokkanen geen binding meer voelen met hun roots?
Heeft geen prioriteit.quote:
twitter:thierrybaudet twitterde op woensdag 24-09-2014 om 22:32:17@kuitenbrouwer hoe kun je onschuldig zijn en tegelijk de Koran als je heilige boek hebben? reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |