abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145608979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:25 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Kom op man, het is een traditie, mijn ouders zijn hier mee opgegroeid, ik ben ermee opgegroeid en ja mijn zoontje gaat hier ook mee opgroeien. 2 weken in het jaar een feestje voor kinderen, ook nog eens goed voor de economie, niets meer niets minder, ga lekker weg uit Nederland als je het niet kan of wilt aanzien.
Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.
Of de stroopwafelpiet zijn klas binnenkomt.
Wie verpest er nou het feest voor zijn kind :')
pi_145608986
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef BHJ het volgende:
The Avatar: leuk plaatje, niks mis mee en zoals ik hiervoor al aangaf, maakt n kind niks uit. Waar gaat t om, het is een kinderfeest. Cultuur heeft een dynamiek. 40 jaar geleden had NL Sinterklaas en Kerst, beetje palmpasen en Carnaval erbij en dat was t zo wel n beetje. Het Christelijke deel had dan nog vooral Koninginnedag ipv Carnaval. Nu hebben we Haloween erbij, valentijnsdag, suikerfeest et cetera....mooi, meer feest. En dan ook nog meer kleur in de donkere dagen van december. prachtig
pi_145609045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:22 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Als je eens met donkere mensen omgaat hoor je nog eens wat hoe ze zich vroeger hebben gevoeld als kind ;)
Maar dat doen ze in het Tukkerland zeker niet
Waar komt dat egoïstische claimen van het alleenrecht op zieligheid van sommige "kleurlingen" toch vandaan? Net alsof het gros van de voorouders van de hedendaagse autochtone Nederlandse bevolking tot diep in de 19e eeuw enorme welvaart kende dankzij de slavernij en er in ieder Nederlands gezin indertijd een donkere slaaf aanwezig was.

Ik raad degenen, die zo hoog opgeven over de door de slavernij veroorzaakte historische "pijn", aan om zich eens écht in de Nederlandse geschiedenis te verdiepen ipv er een eigen draai aan te geven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145609093
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

En als er alleen nog kleurenpieten zijn rot jij maar op naar een land waar blackface nog wel kan.
Maar dat gaat echt niet gebeuren jochie, echt niet.....
En ik wil graag oprotten, is er ergens een land waar ik lekker een uitkering krijg en mijn handje kan ophouden? Lekker kan zeiken over de cultuur en tradities? Kom maar door met je tips..
pi_145609095
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waar komt dat egoïstische claimen van het alleenrecht op zieligheid van sommige "kleurlingen" toch vandaan? Net alsof het gros van de voorouders van de hedendaagse autochtone Nederlandse bevolking tot diep in de 19e eeuw enorme welvaart kende dankzij de slavernij en er in ieder Nederlands gezin indertijd een donkere slaaf aanwezig was.

Ik raad degenen, die zo hoog opgeven over de door de slavernij veroorzaakte historische "pijn", aan om zich eens écht in de Nederlandse geschiedenis te verdiepen ipv er een eigen draai aan te geven...
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.
Erg betrouwbare info natuurlijk :')
pi_145609096
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.
Nee hoor, ik ga voor de DROP Piet
pi_145609137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Maar dat gaat echt niet gebeuren jochie, echt niet.....
En ik wil graag oprotten, is er ergens een land waar ik lekker een uitkering krijg en mijn handje kan ophouden? Lekker kan zeiken over de cultuur en tradities? Kom maar door met je tips..
Dat heet vrijheid van meningsuiting kerel ;)
Misschien is emigreren naar een communistisch stelsel nog zo slecht niet voor je
pi_145609150
quote:

[..]

Dat komt trouwens omdat wij de minderheden (niet alleen huidskleur) weer gehoor geven, hypocriet, te tolerant kut volk zijn Nederlanders.
pi_145609158
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Nederlandse geschiedenisboeken zijn dus onbetrouwbare propaganda? :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145609178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

lol....Nu ben ik wel heel erg benieuwd uit welke geschiedenisboeken jij je informatie haalt? De Russische :D?
pi_145609184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:32 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Dat heet vrijheid van meningsuiting kerel ;)
Misschien is emigreren naar een communistisch stelsel nog zo slecht niet voor je
Ja, vraag maar aan Theo van Gogh, eh oh nee die is dood geschoten omdat hij een mening had.
pi_145609225
quote:

[..]

Menschen zoals jullie
pi_145609277
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga voor de DROP Piet
Het feit dat jij je zoontje een ander verhaal zal vertellen neemt niet weg dat het een kwestie van tijd is dat het feest zal veranderen.
Overigens heeft de rechter een uitspraak gedaan dus het huilie huilie verhaal over de minderheid is populistisch gelul
pi_145609323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:33 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat komt trouwens omdat wij de minderheden (niet alleen huidskleur) weer gehoor geven, hypocriet, te tolerant kut volk zijn Nederlanders.
Als je het daar niet mee eens bent rot je toch op.
pi_145609365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:34 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja, vraag maar aan Theo van Gogh, eh oh nee die is dood geschoten omdat hij een mening had.
Dat is het risico van een democratie en VVM.
Er zijn miljoenen mensen gestorven voor vreiheid, en om dan wederom populistisch Theo van Gogh erbij te halen is erg triest.
Heb je nog meer voorbeelden naast Theo en Pim in Nederland? Nee he...
  donderdag 16 oktober 2014 @ 17:41:43 #116
435507 BHJ
genoeg te genieten
pi_145609368
geniet nog even van de discussie......ik ga nog even wat doen. Nog even en dan komen ze er weer aan. Mijn kids zijn al te oud om nog zenuwachtig te zijn. Gelukkig wel in staat om, net als ik, te genieten van de aanstaande veelkleurigheid. over 20 jaar zal er nogwel s n sterveling roepen: heel vroeger had je alleen zwarte pieten, ach......nog langer geleden alleen zwart wit tv.....zal daar wel iets mee te maken hebben
pi_145609382
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef BHJ het volgende:
geniet nog even van de discussie......ik ga nog even wat doen. Nog even en dan komen ze er weer aan. Mijn kids zijn al te oud om nog zenuwachtig te zijn. Gelukkig wel in staat om, net als ik, te genieten van de aanstaande veelkleurigheid. over 20 jaar zal er nogwel s n sterveling roepen: heel vroeger had je alleen zwarte pieten, ach......nog langer geleden alleen zwart wit tv.....zal daar wel iets mee te maken hebben
pi_145609431
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:39 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Als je het daar niet mee eens bent rot je toch op.
Ik had je eerder al een vraag gesteld? Graag nog tips.
pi_145609449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen mensen gestorven voor vreiheid, en om dan wederom populistisch Theo van Gogh erbij te halen is erg triest.
Wat is vreiheid?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145609452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Nee, maar die zijn niet uitgebreid uitgelicht maar dit zijn al 2 voorbeelden teveel knurft!
pi_145609457
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef BHJ het volgende:
Klopt. Dan hebben we slaven in allerlei kleuren :9~.
pi_145609463
Prachtig deze:

quote:
Raadsman gemeente: als tegenstanders menen dat Zwarte Piet een uiting is die mensen raakt, valt hij onder vrijheid van meningsuiting.
Hij is mooi als boemerang. Maar ik ben het er overigens totaal niet mee eens. Zwarte Piet is geen mening, het is simpelweg een verkleedpartij. Het zijn de tegenstanders die er meer in zien, maar die brengen het daarmee dus zelf mooi onder vrijheid van meningsuiting. Echt heerlijk.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_145609475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is vreiheid?
_O-
pi_145609521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:44 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, maar die zijn niet uitgebreid uitgelicht maar dit zijn al 2 voorbeelden teveel knurft!
Dus omdat er 2 mensen zijn gestorven door de VVM heb je er kritiek op.
Het werkt prima en als je niet tevreden bent met het systeem dan ga je ergens heen waar het je wel bevalt!
(Sorry , ik moest even populistisch en kortzichtig afsluiten... Herkenbaar toch?)
pi_145609533
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:45 schreef UltraR het volgende:
Prachtig deze:

[..]

Hij is mooi als boemerang. Maar ik ben het er overigens totaal niet mee eens. Zwarte Piet is geen mening, het is simpelweg een verkleedpartij. Het zijn de tegenstanders die er meer in zien, maar die brengen het daarmee dus zelf mooi onder vrijheid van meningsuiting. Echt heerlijk.
deze ook

pi_145609563
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat is vreiheid?
hihi leuk garpje
pi_145609610
Wat een verheerlijking van Geert Wilders, een naam waaruit je vaag kan afleiden dat het om hem gaat en een bewerkte foto waarbij er van hem een moslim wordt gemaakt (baard).
#NoDAPL
pi_145609626
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:47 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Dus omdat er 2 mensen zijn gestorven door de VVM heb je er kritiek op.
Het werkt prima en als je niet tevreden bent met het systeem dan ga je ergens heen waar het je wel bevalt!
(Sorry , ik moest even populistisch en kortzichtig afsluiten... Herkenbaar toch?)
Niet alleen ik hoor, ik denk een groot gedeelte van Nederland.

Haha, dat vindt jij, geloof mij rond mijn 40e ben ik weg hier, dan mogen anderen werken voor de handjesophouders.
pi_145609662
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:38 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Het feit dat jij je zoontje een ander verhaal zal vertellen neemt niet weg dat het een kwestie van tijd is dat het feest zal veranderen.
Wat nu als vele miljoenen Nederlanders hun kind een ander verhaal vertellen? Ik durf in ieder geval te voorspellen dat mensen de originele teksten blijven zingen en dat ZP nog veel gezien zal worden, hoeveel kleurpieten de politiekcorrecte mensen van de NPO (NRT) er ook tegenaan gooien.
#NoDAPL
pi_145609666
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:52 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Niet alleen ik hoor, ik denk een groot gedeelte van Nederland.

Haha, dat vindt jij, geloof mij rond mijn 40e ben ik weg hier, dan mogen anderen werken voor de handjesophouders.
Wat zou je oplossing zijn dan?
De VVM afschaffen. Het communisme introduceren.
Ik hoor alleen maar kritiek, maar geen oplossingen
Het lijkt gekke Geert wel
pi_145609752
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat nu als vele miljoenen Nederlanders hun kind een ander verhaal vertellen? Ik durf in ieder geval te voorspellen dat mensen de originele teksten blijven zingen en dat ZP nog veel gezien zal worden, hoeveel kleurpieten de politiekcorrecte mensen van de NPO (NRT) er ook tegenaan gooien.
Dan heb je 2 verschillende verhalen en het verlengt het orginele zwarte piet verhaal hooguit wat.
De volgende generaties zullen verschillende kleuren pieten heel normaal vinden en uiteindelijk is het dag zwarte piet.
Zomaar een voorspelling.
Nederland zal er over een aantal decennia sowieso anders uitzien en niet meer zo traditioneel zijn
pi_145609774
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:54 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Wat zou je oplossing zijn dan?
De VVM afschaffen. Het communisme introduceren.
Ik hoor alleen maar kritiek, maar geen oplossingen
Het lijkt gekke Geert wel
Een politiek met ballen, woord bij daad, strenger regime, hogere straffen, ja net als Geertje, is ook de enige die dit durft te zeggen en moet zijn hele leven met beveiliging leven maar hij durft het wel te zeggen, niet zoals die andere hypocrieten in Den Haag, want geloof mij die denken ook zo maar durfen niks te zeggen omdat deze hele maatschappij al verneukt is.
pi_145609807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:25 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Dan is er dus ook geen probleem met een blanke piet!
Hoor ik je dat nou zeggen :W
Zeik dwerg stik er in
pi_145609840
Een anders gekleurde Zwarte Piet hoort net zo min bij het Sinterklaasverhaal als zeven reuzen bij Sneeuwwitje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145609856
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:59 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Een politiek met ballen, woord bij daad, strenger regime, hogere straffen, ja net als Geertje, is ook de enige die dit durft te zeggen en moet zijn hele leven met beveiliging leven maar hij durft het wel te zeggen, niet zoals die andere hypocrieten in Den Haag, want geloof mij die denken ook zo maar durfen niks te zeggen omdat deze hele maatschappij al verneukt is.
Hij durft inderdaad veel problemen aan te kaarten die de huidige politiek laat zoals het is.
Oplossingen zijn een ander verhaal. Hij zal nooit in een kabinet komen met zijn programma en zeker niet na mislukte gedoogconstructie.
De gedoogconstructie waar hij wegliep toen het hem te heet onder de voeten werd.
Hij kan zijn woorden niet nakomen en zegt puur wat mensen denken.
Populisme ten top
pi_145609859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Dan heb je 2 verschillende verhalen en het verlengt het orginele zwarte piet verhaal hooguit wat.
Iets kan ondergronds heel erg lang voortbestaan en op termijn ook weer terug aan de oppervlakte komen.
Kraai nu maar niet te vroeg victorie, de strijd is nog lang niet beslist. Alles wat jullie er nu uit hebben gehaald is dat de NRT misschien - het moet nog gebeuren, ze kunnen nog hun verstand terugkrijgen voor die tijd, in theorie - wat Teletubbies tussen de ZP plaatst. We zullen nog moeten afwachten of dat dit eenmalig is of dat het herhaald wordt. Zelfs als de NRT dit blijft herhalen dan kan die zogenaamde nationale intocht, die geen enkele officiële status heeft, natuurlijk ook nog door RTL, SBS of PowNed en BNN worden georganiseerd om maar wat voorbeelden te noemen. Sterker nog, ik durf te voorspellen dat er een concurrerende nationale intocht gaat komen voor precies dat doeleinde. Het is een gat in de markt.

quote:
Nederland zal er over een aantal decennia sowieso anders uitzien en niet meer zo traditioneel zijn
Ik hoop het niet, dan zou je 16 miljoen ontheemde mensen krijgen.
#NoDAPL
pi_145609872
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:01 schreef Montagui het volgende:
Een anders gekleurde Zwarte Piet hoort net zo min bij het Sinterklaasverhaal als zeven reuzen bij Sneeuwwitje.
Het was toch een kinderfeest. Wat maakt het dan uit
Dank u
pi_145609894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:02 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Dank u
Precies. Niet aanpassen dus dat kost alleen maar tijd en geld.
pi_145609962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iets kan ondergronds heel erg lang voortbestaan en op termijn ook weer terug aan de oppervlakte komen.
Kraai nu maar niet te vroeg victorie, de strijd is nog lang niet beslist. Alles wat jullie er nu uit hebben gehaald is dat de NRT misschien - het moet nog gebeuren, ze kunnen nog hun verstand terugkrijgen voor die tijd, in theorie - wat Teletubbies tussen de ZP plaatst. We zullen nog moeten afwachten of dat dit eenmalig is of dat het herhaald wordt. Zelfs als de NRT dit blijft herhalen dan kan die zogenaamde nationale intocht, die geen enkele officiële status heeft, natuurlijk ook nog door RTL, SBS of PowNed en BNN worden georganiseerd om maar wat voorbeelden te noemen. Sterker nog, ik durf te voorspellen dat er een concurrerende nationale intocht gaat komen voor precies dat doeleinde. Het is een gat in de markt.

[..]

Ik hoop het niet, dan zou je 16 miljoen ontheemde mensen krijgen.
Serieus... Ondergronds _O- _O-
Krijg je ook geld van de regering dan als je mensen aangeeft die zwarte pieten hebben.
RTL lijkt trouwens ook wel gezwicht, zeker na de filmpjes van veel rtl ( "sterren" :r )
Powned zie ik hooguit wat doordrammen, maar vechten tegen de npo ( staatspropaganda ) heb je weinig kans
pi_145610008
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:03 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Precies. Niet aanpassen dus dat kost alleen maar tijd en geld.
Ohhh het argument is nu dat het tijd en geld kost..
Goed voor de economie zou ik zeggen
Wen er maar aan
pi_145610034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:02 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Dank u
Inderdaad, wat maakt het uit, waarom de kleur veranderen, Piet kan dan gewoon zwart blijven.
Dank u
pi_145610066
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:09 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad, wat maakt het uit, waarom de kleur veranderen, Piet kan dan gewoon zwart blijven.
Dank u
Het kan, maar het is al een feit dat ze niet alleen meer zwart zijn
Feiten kerel
pi_145610087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:08 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Ohhh het argument is nu dat het tijd en geld kost..
Goed voor de economie zou ik zeggen
Wen er maar aan
[ afbeelding ]
Een witte piet...nee dat kan niet. Nu word ik toch wel heel erg geconfronteerd met het slavernij verleden. :')
pi_145610093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:06 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Serieus... Ondergronds _O- _O-
Krijg je ook geld van de regering dan als je mensen aangeeft die zwarte pieten hebben.
Het is typisch Nederland om direct wilde oorlogsfantasieën te hebben bij de term ondergronds. Ik had eerder dezelfde context in gedachte als bij ondergrondse muziek.

quote:
RTL lijkt trouwens ook wel gezwicht, zeker na de filmpjes van veel rtl ( "sterren" :r )
Licht toe? Het enige wat ik van RTL is is wat ik via rtlxl (website waarop ze hun programma's streamen) bekijk en dat is momenteel 1 programma.

quote:
Powned zie ik hooguit wat doordrammen, maar vechten tegen de npo ( staatspropaganda ) heb je weinig kans
Als een concurrent de traditionele optocht organiseert dan durf ik flink wat geld in te zetten op de door mij verwachte winnaar. :)
#NoDAPL
pi_145610102
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:12 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Een witte piet...nee dat kan niet. Nu word ik toch wel heel erg geconfronteerd met het slavernij verleden. :')
Ik heb met je te doen...
Gelukkig is er ook een stroopwafel en kaaspiet.
Voor iedereen wat :W
pi_145610127
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:10 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Het kan, maar het is al een feit dat ze niet alleen meer zwart zijn
Feiten kerel
Hoe graag jij dit ook wil, dat is onzin. Het is een feit dat de NRT het voornemen heeft om voor deze keer ook wat Teletubbies in te zetten naast ZP. Wat er in de toekomst gebeurt zullen we moeten afwachten.
Is het soms jullie tactiek om zoveel leugens te blijven schreeuwen dat ze op een gegeven moment waarheid worden?
#NoDAPL
pi_145610140
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als een concurrent de traditionele optocht organiseert dan durf ik flink wat geld in te zetten op de door mij verwachte winnaar. :)
Je weet dat Powned eind van het jaar stopt en minder zendtijd krijgt :')
Ze houden misschien Echte Jannen nog over tussen 00.00 - 02.00 over waar een haan en kraai naar luisterd
pi_145610160
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe graag jij dit ook wil, dat is onzin. Het is een feit dat de NRT het voornemen heeft om voor deze keer ook wat Teletubbies in te zetten naast ZP. Wat er in de toekomst gebeurt zullen we moeten afwachten.
Is het soms jullie tactiek om zoveel leugens te blijven schreeuwen dat ze op een gegeven moment waarheid worden?
Net zoals de kaas en stroopwafelpiet toch?
Dat zijn toch ook leugens :')
pi_145610189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:15 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Je weet dat Powned eind van het jaar stopt en minder zendtijd krijgt :')
Het was slechts een voorbeeld. Er zijn zat omroepen die dit net zoals de NRT kunnen doen. In het geval van de PO's zullen ze misschien wat gezeik krijgen van de netcoördinator, de CO's bepalen het volledig zelf. Voor SBS6 zou het een fantastische zet zijn, voor RTL ook. RTL heeft eerder het staatsjournaal vervangen en verbeterd, nu de intocht van Sinterklaas in ere herstellen. Ik zeg doen! ;)
#NoDAPL
pi_145610212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:16 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Net zoals de kaas en stroopwafelpiet toch?
Dat zijn toch ook leugens :')
JIj doet net alsof nu is besloten wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Ik vind het best hoor, voor jou gaat de teleurstelling des te groter zijn als het wat anders loopt dan dat jij hoopt.
#NoDAPL
pi_145610217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was slechts een voorbeeld. Er zijn zat omroepen die dit net zoals de NRT kunnen doen. In het geval van de PO's zullen ze misschien wat gezeik krijgen van de netcoördinator, de CO's bepalen het volledig zelf. Voor SBS6 zou het een fantastische zet zijn, voor RTL ook. RTL heeft eerder het staatsjournaal vervangen en verbeterd, nu de intocht van Sinterklaas in ere herstellen. Ik zeg doen! ;)
De tijd zal het leren, maar het ziet er slecht uit voor de Pro-Pieten
pi_145610256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

JIj doet net alsof nu is besloten wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Ik vind het best hoor, voor jou gaat de teleurstelling des te groter zijn als het wat anders loopt dan dat jij hoopt.
Je weet dat het eerst kenmerk van afstand doen ontkenning is?
Als je serieus denkt dat dit volgend jaar of de komende jaren zomaar overwaait heb je een aardige plaat voor de kop
pi_145610271
Gek genoeg heeft nog niemand hier het opgemerkt, voor zo ver ik het weet (ik heb maar een klein deel gelezen gezien de vele zever die er tussen staat, waar ook ik aan bijdraag). Al die Suri's die denken dat de racisme en discriminatie minder zullen worden of die denken dat zij meer kansen gaan krijgen als Zwarte Piet verdwijnt zullen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Misschien wel de perfecte wraak voor het verpesten van ons feestje. })
#NoDAPL
pi_145610285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:18 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

De tijd zal het leren, maar het ziet er slecht uit voor de Pro-Pieten
Dit zeiden ze 5 jaar geleden al. Het aandeel mensen dat sinterklaas bewust met zwarte pieten viert is alleen maar groter geworden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145610287
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:19 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Je weet dat het eerst kenmerk van afstand doen ontkenning is?
Als je serieus denkt dat dit volgend jaar of de komende jaren zomaar overwaait heb je een aardige plaat voor de kop
We zullen zien maar het zal niets veranderen voor die Suri's. :)
#NoDAPL
pi_145610303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit zeiden ze 5 jaar geleden al. Het aandeel mensen dat sinterklaas bewust met zwarte pieten viert is alleen maar groter geworden.
Minstens zo belangrijk, wij zijn veel radicaler geworden aangezien die Suri's zo blijven drammen. Het wekt weinig sympathie op als je een ander zijn feestje probeert te verpesten en dat je enige doel is.
#NoDAPL
pi_145610316
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gek genoeg heeft nog niemand hier het opgemerkt, voor zo ver ik het weet (ik heb maar een klein deel gelezen gezien de vele zever die er tussen staat, waar ook ik aan bijdraag). Al die Suri's die denken dat de racisme en discriminatie minder zullen worden of die denken dat zij meer kansen gaan krijgen als Zwarte Piet verdwijnt zullen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Misschien wel de perfecte wraak voor het verpesten van ons feestje. })
Ik weiger het om het als iets positiefs te zien, maar het lijkt me overduidelijk dat het racisme in Nederland juist is toegenomen door deze hele discussie.
pi_145610330
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
En dan klagen als meer mensen (allochtonen) een uitkering hebben en de criminaliteit stijgt
Iets met jezelf in je voet schieten.
pi_145610345
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:22 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

En dan klagen als meer mensen (allochtonen) een uitkering hebben en de criminaliteit stijgt
Iets met jezelf in je voet schieten.
Want dat doen de autochtonen door ZP te blijven gebruiken? :?
#NoDAPL
pi_145610347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Minstens zo belangrijk, wij zijn veel radicaler geworden aangezien die Suri's zo blijven drammen. Het wekt weinig sympathie op als je een ander zijn feestje probeert te verpesten en dat je enige doel is.
Mij een suri noemen :') :') :')
pi_145610363
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik weiger het om het als iets positiefs te zien, maar het lijkt me overduidelijk dat het racisme in Nederland juist is toegenomen door deze hele discussie.
Je denkt toch niet dat ik het als positief zie? ;)
Inderdaad, ze schieten in hun eigen voet. Van mij mogen ze maar het zal hen zeker niet helpen.
#NoDAPL
pi_145610368
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:23 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Begrijpend lezen ook al te moeilijk voor je?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145610369
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Want dat doen de autochtonen door ZP te blijven gebruiken? :?
Nee je hebt het over de discriminatie die zal stijgen.
pi_145610387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:23 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Ik heb jou geen Suri genoemd! Jouw fantasie sloeg op hol. Ik vermoed dat jij een Marokkaan bent gezien bepaalde taalfouten die jij maakt en jouw drang om Geert Wilders met een moslimbaard te laten zien.
#NoDAPL
pi_145610421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:24 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Nee je hebt het over de discriminatie die zal stijgen.
Uitkeringen zijn niet het gevolg van discriminatie. :)
Beter gezegd, er is niet meer werkeloosheid doordat er discriminatie is.
#NoDAPL
pi_145610438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb jou geen Suri genoemd! Jouw fantasie sloeg op hol. Ik vermoed dat jij een Marokkaan bent gezien bepaalde taalfouten die jij maakt en jouw drang om Geert Wilders met een moslimbaard te laten zien.
Ik ben een Hollander 1e klas.Geboren en getogen in Tilburg.
Mijn excuses voor de taalfouten en het niet verbeter als de auto-correctie het aangeeft.
Hoop dat je mijn woorden hebt kunnen lezen
pi_145610482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Uitkeringen zijn niet het gevolg van discriminatie. :)
Beter gezegd, er is niet meer werkeloosheid doordat er discriminatie is.
Maar wel meer donkeren mensen zonder baan aangezien discriminatie een rol gaat spelen.
De Nederlander moet overigens flink doorneuken willen ze de islamitische gezinnen met 6 kinderen inhalen.
Voor je het weet ben je buitenlander in het land waar je bent opgegroeid
pi_145610494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik het als positief zie? ;)
Inderdaad, ze schieten in hun eigen voet. Van mij mogen ze maar het zal hen zeker niet helpen.
Schieten kunnen ze i.i.g. wel. Ik heb een paar jaar in Amsterdam-Zuidoost gewoond, waar die Quincy enzo vandaan komen. Destijds was het elke twee weken ofzo wel raak met "kunstenaars" die mekaar overhoop knalden. :X

Nog een leuk weetje: Het is het enige stadsdeel in heel Nederland waar één specifieke groep allochtonen, namelijk de Surinamers, de relatieve meerderheid vormen. Er zijn wel andere wijken waar Nederlanders minder dan de helft van de bevolking uitmaken, maar dan zijn ze doorgaans wel altijd nog de grootste groep in vergelijking met elke andere herkomst afzonderlijk.
pi_145610511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Schieten kunnen ze i.i.g. wel. Ik heb een paar jaar in Amsterdam-Zuidoost gewoond, waar die Quincy enzo vandaan komen. Destijds was het elke twee weken ofzo wel raak met "kunstenaars" die mekaar overhoop knalden. :X

Nog een leuk weetje: Het is het enige stadsdeel in heel Nederland waar één specifieke groep allochtonen, namelijk de Surinamers, de relatieve meerderheid vormen. Er zijn wel andere wijken waar Nederlanders minder dan de helft van de bevolking uitmaken, maar dan zijn ze doorgaans wel altijd nog de grootste groep in vergelijking met elke andere herkomst afzonderlijk.
Moesten onze voorouders ze maar niet meevoeren naar Nederland.
pi_145610557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:31 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Ze zijn hierheen gekomen rond 1975. Toen werd Suriname onafhankelijk van Nederland. Daar was men zó blij mee, dat letterlijk de helft van alle Surinamers gauw nog naar Nederland kwam zolang ze nog een Nederlands paspoort hadden. :D
pi_145610598
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze zijn hierheen gekomen rond 1975. Toen werd Suriname onafhankelijk van Nederland. Daar was men zó blij mee, dat letterlijk de helft van alle Surinamers gauw nog naar Nederland kwam zolang ze nog een Nederlands paspoort hadden. :D
Een deel was al daadwerkelijk hier! En als je een kolonie sticht moet je ook op de blaren zitten.
Ja surinamers zijn over het algemeen anders ( behalve humberto tan ) Maar het is zoals het is.
Zelfde verhaal met de marokkanen en nu met de oost europeanen
pi_145610632
quote:

[..]

Dat dacht ik dus al geen geen enkele historische kennis. Iets met holle vaten die het hardst klinken...
pi_145610641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus al geen geen enkele historische kennis. Iets met holle vaten die het hardst klinken...
Feiten kerel... Feiten
pi_145610654
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:29 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Maar wel meer donkeren mensen zonder baan aangezien discriminatie een rol gaat spelen.
Ik moet je uit je droom halen:
• de Marokkaan die een goede opleiding heeft gevolgd en zich onderscheidde maakt meer kans op een baan dan de autochtoon die dezelfde opleiding heeft gevolgd en zich niet onderscheidde.
• als er al wel sprake is van discriminatie wat je eerder zal zien wanneer 10 mensen solliciteren voor 1 baan - je bepaalt zelf of dat jij daaraan meedoet, je kan ook kiezen voor een specialisme waarbij je minder concurrentie hebt - dan is de ergst mogelijke consequentie dat Mohammed een uitkering krijgt in plaats van Piet.

quote:
De Nederlander moet overigens flink doorneuken willen ze de islamitische gezinnen met 6 kinderen inhalen.
Ook nu moet ik je teleurstellen. De tweede generatie Marokkanen krijgt minder kinderen dan de eerste en de derde weer minder dan de tweede. Op de lange termijn worden jullie gewoon Nederlanders en gaan jullie onze tradities en gewoontes omarmen.

quote:
Voor je het weet ben je buitenlander in het land waar je bent opgegroeid
Gelukkig zal dat dus niet het geval zijn en ben daar maar blij mee. Als dat wel zou gebeuren dan zouden de spelregels erg snel veranderen, geen volk in de wereld zou dat pikken.
#NoDAPL
pi_145610673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:37 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Feiten kerel... Feiten
Inderdaad; je gebrek aan kennis begint gênante vormen aan te nemen...
pi_145610697
quote:

[..]

Yep.
#NoDAPL
pi_145610716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik moet je uit je droom halen:
• de Marokkaan die een goede opleiding heeft gevolgd en zich onderscheidde maakt meer kans op een baan dan de autochtoon die dezelfde opleiding heeft gevolgd en zich niet onderscheidde.
• als er al wel sprake is van discriminatie wat je eerder zal zien wanneer 10 mensen solliciteren voor 1 baan - je bepaalt zelf of dat jij daaraan meedoet, je kan ook kiezen voor een specialisme waarbij je minder concurrentie hebt - dan is de ergst mogelijke consequentie dat Mohammed een uitkering krijgt in plaats van Piet.

[..]

Ook nu moet ik je teleurstellen. De tweede generatie Marokkanen krijgt minder kinderen dan de eerste en de derde weer minder dan de tweede. Op de lange termijn worden jullie gewoon Nederlanders en gaan jullie onze tradities en gewoontes omarmen.

[..]

Gelukkig zal dat dus niet het geval zijn en ben daar maar blij mee. Als dat wel zou gebeuren dan zouden de spelregels erg snel veranderen, geen volk in de wereld zou dat pikken.
Nog meer fantasieverhalen?
pi_145610755
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Is het daar zo 'normaal' dat je een vuurwapen hebt? En dan ook nog deze kansloze mensen. -slik-
#NoDAPL
pi_145610758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Inderdaad; je gebrek aan kennis begint gênante vormen aan te nemen...
Zullen we het trolletje maar negeren dan?
pi_145610772
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Is het daar zo 'normaal' dat je een vuurwapen hebt? En dan ook nog deze kansloze mensen. -slik-
Onze voorouders hadden het inderdaad beter voor elkaar met shotguns ;)
pi_145610775
Jongens, het is wel goed geweest. Laten we deze clown vanaf nu maar negeren, dan rot hij snel genoeg weer op.
#NoDAPL
pi_145610785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet meer inhoudelijk kunnen reageren :')
pi_145610788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja dus!
#NoDAPL
pi_145610795
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tegenwoordig schijnt het een beetje mee te vallen. Ik geloof dat de politie op een gegeven moment al die "rappers" etc. uit de kerngroep een persoonlijke brief heeft gestuurd van "We weten heus wel wie je bent, stuk tuig dat je bent!" en sindsdien is het rustig. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 18:43:54 ]
pi_145610825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Tegenwoordig schijnt het een beetje mee te vallen. Ik geloof dat de politie op een gegeven moment al die "rappers" etc. uit de kerngroep een brief heeft gestuurd van "We weten heus wel wie je bent, stuk tuig dat je bent!" en sindsdien is het rustig. :D
LOL

Dat is nu wel het grote nadeel van een vuurwapenverbod, ook als de politie haar werk slecht doet mag je niet jezelf verdedigen met een vuurwapen tegen iemand die een vuurwapen gebruikt. Soms twijfel ik of dat ik wel een vuurwapenverbod wil maar dat is dus vooral omdat wij in Nederland een slecht functionerende politie en justitie hebben.
Al moet ik zeggen dat ik deze actie wel goed vind. :)
#NoDAPL
pi_145610910
quote:
3s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, het is wel goed geweest. Laten we deze clown vanaf nu maar negeren, dan rot hij snel genoeg weer op.
ok

pi_145610975
quote:
_O-
pi_145611008
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

_O-
Lach Bram niet uit :') :')
pi_145611154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:52 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Lach Bram niet uit :') :')
Je maakt een geintje neem ik aan. Dit is de drummer van de Jostiband, en niet onze Bram.
pi_145611195
quote:

[..]

Misschien moet je eens naar een historisch museum gaan, kun je veel van leren ;).
pi_145611241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je maakt een geintje neem ik aan. Dit is de drummer van de Jostiband, en niet onze Bram.
Toch wel :(
pi_145611406
Niet geheel onverwacht:

quote:
EenVandaag geeft aan dat opleidingsniveau en leeftijd een rol spelen bij aanpassingsbereidheid. “Hoger opgeleiden zijn wat vaker bereid aanpassingen aan het uiterlijk te accepteren (23 procent) dan de laagst opgeleiden (4 procent)”
http://cult.thepostonline(...)ndering-zwarte-piet/

Verder:
quote:
1 op de 5 Nederlanders (19 procent) vindt het inmiddels terecht dat er een discussie gevoerd wordt over Zwarte Piet (vorig jaar was dit nog 8 procent). En bijna een kwart van alle Nederlanders (23 procent) blijkt een aangepaste Piet met zwarte roetstrepen op het gezicht een acceptabele oplossing te vinden.
quote:
Dit jaar begrijpt een kwart van alle deelnemers aan het onderzoek (23 procent) dat mensen met een donkere huidskleur Zwarte Piet als discriminerend ervaren, een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar (17 procent).
pi_145611566
quote:

[..]

Dit. En zo heb je er velen die deze hele discussie al maandenlang verkrachten met disinformatie.

En Tilburg... tsja, dat verklaart een hele boel.
pi_145611595
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:08 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dit. En zo heb je er velen die deze hele discussie al maandenlang verkrachten met disinformatie.

En Tilburg... tsja, dat verklaart een hele boel.
Niet tegen de feiten kunnen :')
Ja het doet pijn, maar acceptatie is je eerste stap
pi_145611669
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:08 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Het is hooguit een feit dat je hier kwistig met desinformatie (om maar niet te zeggen: totale onzin) strooit...
pi_145611765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is hooguit een feit dat je hier kwistig met desinformatie (om maar niet te zeggen: totale onzin) strooit...
Negeer die knul toch, dan is hij snel weer weg. Je moet trollen nooit voeden.
#NoDAPL
pi_145611801
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL

Dat is nu wel het grote nadeel van een vuurwapenverbod, ook als de politie haar werk slecht doet mag je niet jezelf verdedigen met een vuurwapen tegen iemand die een vuurwapen gebruikt. Soms twijfel ik of dat ik wel een vuurwapenverbod wil maar dat is dus vooral omdat wij in Nederland een slecht functionerende politie en justitie hebben.
Al moet ik zeggen dat ik deze actie wel goed vind. :)
Ik vind het een mooi verhaal, omdat het laat zien dat de oplossing soms erin zit om gewoon eens als mens met elkaar om te gaan, in plaats van alles in partijpolitieke extremen te trekken.
pi_145611820
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:08 schreef WeertGeeIders het volgende:

[..]

Heb jij al kunnen accepteren dat Sinterklaas eigenlijk Wodan is, zijn witte merrie Sleipnir en zijn Pieten de soldaten van het dodenleger van de Wilde Jacht? Heb jij ook al kunnen accepteren dat, voordat Schenkman ermee aan de haal ging, Zwarte Piet al pikzwart was en het een cultureel fenomeen is die je de afgelopen duizenden jaren al in verschillende delen van Europa en zelfs daarbuiten kon vinden?
pi_145611874
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 19:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het een mooi verhaal, omdat het laat zien dat de oplossing soms erin zit om gewoon eens als mens met elkaar om te gaan, in plaats van alles in partijpolitieke extremen te trekken.
Zeker, onze overheid heeft er echter voor gekozen om juist steeds minder de menselijke maat te gebruiken omdat alles volgens regeltjes moet, die vervolgens niet worden gehandhaafd. :')
De wijkagent weghalen was volgens mij gewoon geen goed idee. Niet dat elke wijk een wijkagent nodig heeft maar wijken waarin veel mensen uit een probleemgroep wonen hebben dat wel nodig. Zo'n wijkagent spreekt met veel mensen die daar wonen en weet wat er zich afspeelt in die wijk aangezien de meeste mensen er geen probleem mee hebben om met hem te praten. Hij weet welke mensen hij in de gaten moet houden. Zie het als het betere CIA-werk maar dan voor de kleine crimineeltjes. :)
#NoDAPL
pi_145612044
quote:
EenVandaag geeft aan dat opleidingsniveau en leeftijd een rol spelen bij aanpassingsbereidheid. “Hoger opgeleiden zijn wat vaker bereid aanpassingen aan het uiterlijk te accepteren (23 procent) dan de laagst opgeleiden (4 procent)”
WO-bèta niveau. ;)
Ik heb echter geen moeite met het aanpassen, dat wil niet zeggen dat ik er aan mee doe. Principes, niet iets door je strot geduwd willen krijgen van een tirannieke minderheid en zo.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')