Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op man, het is een traditie, mijn ouders zijn hier mee opgegroeid, ik ben ermee opgegroeid en ja mijn zoontje gaat hier ook mee opgroeien. 2 weken in het jaar een feestje voor kinderen, ook nog eens goed voor de economie, niets meer niets minder, ga lekker weg uit Nederland als je het niet kan of wilt aanzien.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef BHJ het volgende:
The Avatar: leuk plaatje, niks mis mee en zoals ik hiervoor al aangaf, maakt n kind niks uit. Waar gaat t om, het is een kinderfeest. Cultuur heeft een dynamiek. 40 jaar geleden had NL Sinterklaas en Kerst, beetje palmpasen en Carnaval erbij en dat was t zo wel n beetje. Het Christelijke deel had dan nog vooral Koninginnedag ipv Carnaval. Nu hebben we Haloween erbij, valentijnsdag, suikerfeest et cetera....mooi, meer feest. En dan ook nog meer kleur in de donkere dagen van december. prachtig
Waar komt dat egoïstische claimen van het alleenrecht op zieligheid van sommige "kleurlingen" toch vandaan? Net alsof het gros van de voorouders van de hedendaagse autochtone Nederlandse bevolking tot diep in de 19e eeuw enorme welvaart kende dankzij de slavernij en er in ieder Nederlands gezin indertijd een donkere slaaf aanwezig was.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:22 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Als je eens met donkere mensen omgaat hoor je nog eens wat hoe ze zich vroeger hebben gevoeld als kind
Maar dat doen ze in het Tukkerland zeker niet
Maar dat gaat echt niet gebeuren jochie, echt niet.....quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En als er alleen nog kleurenpieten zijn rot jij maar op naar een land waar blackface nog wel kan.
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar komt dat egoïstische claimen van het alleenrecht op zieligheid van sommige "kleurlingen" toch vandaan? Net alsof het gros van de voorouders van de hedendaagse autochtone Nederlandse bevolking tot diep in de 19e eeuw enorme welvaart kende dankzij de slavernij en er in ieder Nederlands gezin indertijd een donkere slaaf aanwezig was.
Ik raad degenen, die zo hoog opgeven over de door de slavernij veroorzaakte historische "pijn", aan om zich eens écht in de Nederlandse geschiedenis te verdiepen ipv er een eigen draai aan te geven...
Nee hoor, ik ga voor de DROP Pietquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.
Of de stroopwafelpiet zijn klas binnenkomt.
Wie verpest er nou het feest voor zijn kind
Dat heet vrijheid van meningsuiting kerelquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Maar dat gaat echt niet gebeuren jochie, echt niet.....
En ik wil graag oprotten, is er ergens een land waar ik lekker een uitkering krijg en mijn handje kan ophouden? Lekker kan zeiken over de cultuur en tradities? Kom maar door met je tips..
Dat komt trouwens omdat wij de minderheden (niet alleen huidskleur) weer gehoor geven, hypocriet, te tolerant kut volk zijn Nederlanders.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.
Nederlandse geschiedenisboeken zijn dus onbetrouwbare propaganda?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.
Erg betrouwbare info natuurlijk
lol....Nu ben ik wel heel erg benieuwd uit welke geschiedenisboeken jij je informatie haalt? De Russischequote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.
Erg betrouwbare info natuurlijk
Ja, vraag maar aan Theo van Gogh, eh oh nee die is dood geschoten omdat hij een mening had.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:32 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat heet vrijheid van meningsuiting kerel
Misschien is emigreren naar een communistisch stelsel nog zo slecht niet voor je
Menschen zoals julliequote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het feit dat jij je zoontje een ander verhaal zal vertellen neemt niet weg dat het een kwestie van tijd is dat het feest zal veranderen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga voor de DROP Piet
Als je het daar niet mee eens bent rot je toch op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat komt trouwens omdat wij de minderheden (niet alleen huidskleur) weer gehoor geven, hypocriet, te tolerant kut volk zijn Nederlanders.
Dat is het risico van een democratie en VVM.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, vraag maar aan Theo van Gogh, eh oh nee die is dood geschoten omdat hij een mening had.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef BHJ het volgende:
geniet nog even van de discussie......ik ga nog even wat doen. Nog even en dan komen ze er weer aan. Mijn kids zijn al te oud om nog zenuwachtig te zijn. Gelukkig wel in staat om, net als ik, te genieten van de aanstaande veelkleurigheid. over 20 jaar zal er nogwel s n sterveling roepen: heel vroeger had je alleen zwarte pieten, ach......nog langer geleden alleen zwart wit tv.....zal daar wel iets mee te maken hebben
Ik had je eerder al een vraag gesteld? Graag nog tips.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:39 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Als je het daar niet mee eens bent rot je toch op.
Wat is vreiheid?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat is het risico van een democratie en VVM.
Er zijn miljoenen mensen gestorven voor vreiheid, en om dan wederom populistisch Theo van Gogh erbij te halen is erg triest.
Heb je nog meer voorbeelden naast Theo en Pim in Nederland? Nee he...
Nee, maar die zijn niet uitgebreid uitgelicht maar dit zijn al 2 voorbeelden teveel knurft!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat is het risico van een democratie en VVM.
Er zijn miljoenen mensen gestorven voor vreiheid, en om dan wederom populistisch Theo van Gogh erbij te halen is erg triest.
Heb je nog meer voorbeelden naast Theo en Pim in Nederland? Nee he...
Klopt. Dan hebben we slaven in allerlei kleurenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef BHJ het volgende:
geniet nog even van de discussie......ik ga nog even wat doen. Nog even en dan komen ze er weer aan. Mijn kids zijn al te oud om nog zenuwachtig te zijn. Gelukkig wel in staat om, net als ik, te genieten van de aanstaande veelkleurigheid. over 20 jaar zal er nogwel s n sterveling roepen: heel vroeger had je alleen zwarte pieten, ach......nog langer geleden alleen zwart wit tv.....zal daar wel iets mee te maken hebben
Hij is mooi als boemerang. Maar ik ben het er overigens totaal niet mee eens. Zwarte Piet is geen mening, het is simpelweg een verkleedpartij. Het zijn de tegenstanders die er meer in zien, maar die brengen het daarmee dus zelf mooi onder vrijheid van meningsuiting. Echt heerlijk.quote:Raadsman gemeente: als tegenstanders menen dat Zwarte Piet een uiting is die mensen raakt, valt hij onder vrijheid van meningsuiting.
Dus omdat er 2 mensen zijn gestorven door de VVM heb je er kritiek op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, maar die zijn niet uitgebreid uitgelicht maar dit zijn al 2 voorbeelden teveel knurft!
deze ookquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:45 schreef UltraR het volgende:
Prachtig deze:
[..]
Hij is mooi als boemerang. Maar ik ben het er overigens totaal niet mee eens. Zwarte Piet is geen mening, het is simpelweg een verkleedpartij. Het zijn de tegenstanders die er meer in zien, maar die brengen het daarmee dus zelf mooi onder vrijheid van meningsuiting. Echt heerlijk.
Niet alleen ik hoor, ik denk een groot gedeelte van Nederland.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:47 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dus omdat er 2 mensen zijn gestorven door de VVM heb je er kritiek op.
Het werkt prima en als je niet tevreden bent met het systeem dan ga je ergens heen waar het je wel bevalt!
(Sorry , ik moest even populistisch en kortzichtig afsluiten... Herkenbaar toch?)
Wat nu als vele miljoenen Nederlanders hun kind een ander verhaal vertellen? Ik durf in ieder geval te voorspellen dat mensen de originele teksten blijven zingen en dat ZP nog veel gezien zal worden, hoeveel kleurpieten de politiekcorrecte mensen van de NPO (NRT) er ook tegenaan gooien.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:38 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het feit dat jij je zoontje een ander verhaal zal vertellen neemt niet weg dat het een kwestie van tijd is dat het feest zal veranderen.
Wat zou je oplossing zijn dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Niet alleen ik hoor, ik denk een groot gedeelte van Nederland.
Haha, dat vindt jij, geloof mij rond mijn 40e ben ik weg hier, dan mogen anderen werken voor de handjesophouders.
Dan heb je 2 verschillende verhalen en het verlengt het orginele zwarte piet verhaal hooguit wat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat nu als vele miljoenen Nederlanders hun kind een ander verhaal vertellen? Ik durf in ieder geval te voorspellen dat mensen de originele teksten blijven zingen en dat ZP nog veel gezien zal worden, hoeveel kleurpieten de politiekcorrecte mensen van de NPO (NRT) er ook tegenaan gooien.
Een politiek met ballen, woord bij daad, strenger regime, hogere straffen, ja net als Geertje, is ook de enige die dit durft te zeggen en moet zijn hele leven met beveiliging leven maar hij durft het wel te zeggen, niet zoals die andere hypocrieten in Den Haag, want geloof mij die denken ook zo maar durfen niks te zeggen omdat deze hele maatschappij al verneukt is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:54 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Wat zou je oplossing zijn dan?
De VVM afschaffen. Het communisme introduceren.
Ik hoor alleen maar kritiek, maar geen oplossingen
Het lijkt gekke Geert wel
Zeik dwerg stik er inquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:25 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen probleem met een blanke piet!
Hoor ik je dat nou zeggen
Hij durft inderdaad veel problemen aan te kaarten die de huidige politiek laat zoals het is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:59 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Een politiek met ballen, woord bij daad, strenger regime, hogere straffen, ja net als Geertje, is ook de enige die dit durft te zeggen en moet zijn hele leven met beveiliging leven maar hij durft het wel te zeggen, niet zoals die andere hypocrieten in Den Haag, want geloof mij die denken ook zo maar durfen niks te zeggen omdat deze hele maatschappij al verneukt is.
Iets kan ondergronds heel erg lang voortbestaan en op termijn ook weer terug aan de oppervlakte komen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:57 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dan heb je 2 verschillende verhalen en het verlengt het orginele zwarte piet verhaal hooguit wat.
Ik hoop het niet, dan zou je 16 miljoen ontheemde mensen krijgen.quote:Nederland zal er over een aantal decennia sowieso anders uitzien en niet meer zo traditioneel zijn
Het was toch een kinderfeest. Wat maakt het dan uitquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:01 schreef Montagui het volgende:
Een anders gekleurde Zwarte Piet hoort net zo min bij het Sinterklaasverhaal als zeven reuzen bij Sneeuwwitje.
Precies. Niet aanpassen dus dat kost alleen maar tijd en geld.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:02 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het was toch een kinderfeest. Wat maakt het dan uit
Dank u
Serieus... Ondergrondsquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets kan ondergronds heel erg lang voortbestaan en op termijn ook weer terug aan de oppervlakte komen.
Kraai nu maar niet te vroeg victorie, de strijd is nog lang niet beslist. Alles wat jullie er nu uit hebben gehaald is dat de NRT misschien - het moet nog gebeuren, ze kunnen nog hun verstand terugkrijgen voor die tijd, in theorie - wat Teletubbies tussen de ZP plaatst. We zullen nog moeten afwachten of dat dit eenmalig is of dat het herhaald wordt. Zelfs als de NRT dit blijft herhalen dan kan die zogenaamde nationale intocht, die geen enkele officiële status heeft, natuurlijk ook nog door RTL, SBS of PowNed en BNN worden georganiseerd om maar wat voorbeelden te noemen. Sterker nog, ik durf te voorspellen dat er een concurrerende nationale intocht gaat komen voor precies dat doeleinde. Het is een gat in de markt.
[..]
Ik hoop het niet, dan zou je 16 miljoen ontheemde mensen krijgen.
Ohhh het argument is nu dat het tijd en geld kost..quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:03 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Precies. Niet aanpassen dus dat kost alleen maar tijd en geld.
Inderdaad, wat maakt het uit, waarom de kleur veranderen, Piet kan dan gewoon zwart blijven.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:02 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het was toch een kinderfeest. Wat maakt het dan uit
Dank u
Het kan, maar het is al een feit dat ze niet alleen meer zwart zijnquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:09 schreef Montagui het volgende:
[..]
Inderdaad, wat maakt het uit, waarom de kleur veranderen, Piet kan dan gewoon zwart blijven.
Dank u
Een witte piet...nee dat kan niet. Nu word ik toch wel heel erg geconfronteerd met het slavernij verleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:08 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Ohhh het argument is nu dat het tijd en geld kost..
Goed voor de economie zou ik zeggen
Wen er maar aan
[ afbeelding ]
Het is typisch Nederland om direct wilde oorlogsfantasieën te hebben bij de term ondergronds. Ik had eerder dezelfde context in gedachte als bij ondergrondse muziek.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:06 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Serieus... Ondergronds![]()
![]()
Krijg je ook geld van de regering dan als je mensen aangeeft die zwarte pieten hebben.
Licht toe? Het enige wat ik van RTL is is wat ik via rtlxl (website waarop ze hun programma's streamen) bekijk en dat is momenteel 1 programma.quote:RTL lijkt trouwens ook wel gezwicht, zeker na de filmpjes van veel rtl ( "sterren")
Als een concurrent de traditionele optocht organiseert dan durf ik flink wat geld in te zetten op de door mij verwachte winnaar.quote:Powned zie ik hooguit wat doordrammen, maar vechten tegen de npo ( staatspropaganda ) heb je weinig kans
Ik heb met je te doen...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:12 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Een witte piet...nee dat kan niet. Nu word ik toch wel heel erg geconfronteerd met het slavernij verleden.
Hoe graag jij dit ook wil, dat is onzin. Het is een feit dat de NRT het voornemen heeft om voor deze keer ook wat Teletubbies in te zetten naast ZP. Wat er in de toekomst gebeurt zullen we moeten afwachten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:10 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het kan, maar het is al een feit dat ze niet alleen meer zwart zijn
Feiten kerel
Je weet dat Powned eind van het jaar stopt en minder zendtijd krijgtquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als een concurrent de traditionele optocht organiseert dan durf ik flink wat geld in te zetten op de door mij verwachte winnaar.
Net zoals de kaas en stroopwafelpiet toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe graag jij dit ook wil, dat is onzin. Het is een feit dat de NRT het voornemen heeft om voor deze keer ook wat Teletubbies in te zetten naast ZP. Wat er in de toekomst gebeurt zullen we moeten afwachten.
Is het soms jullie tactiek om zoveel leugens te blijven schreeuwen dat ze op een gegeven moment waarheid worden?
Het was slechts een voorbeeld. Er zijn zat omroepen die dit net zoals de NRT kunnen doen. In het geval van de PO's zullen ze misschien wat gezeik krijgen van de netcoördinator, de CO's bepalen het volledig zelf. Voor SBS6 zou het een fantastische zet zijn, voor RTL ook. RTL heeft eerder het staatsjournaal vervangen en verbeterd, nu de intocht van Sinterklaas in ere herstellen. Ik zeg doen!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:15 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Je weet dat Powned eind van het jaar stopt en minder zendtijd krijgt![]()
JIj doet net alsof nu is besloten wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Ik vind het best hoor, voor jou gaat de teleurstelling des te groter zijn als het wat anders loopt dan dat jij hoopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:16 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Net zoals de kaas en stroopwafelpiet toch?
Dat zijn toch ook leugens
De tijd zal het leren, maar het ziet er slecht uit voor de Pro-Pietenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was slechts een voorbeeld. Er zijn zat omroepen die dit net zoals de NRT kunnen doen. In het geval van de PO's zullen ze misschien wat gezeik krijgen van de netcoördinator, de CO's bepalen het volledig zelf. Voor SBS6 zou het een fantastische zet zijn, voor RTL ook. RTL heeft eerder het staatsjournaal vervangen en verbeterd, nu de intocht van Sinterklaas in ere herstellen. Ik zeg doen!
Je weet dat het eerst kenmerk van afstand doen ontkenning is?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
JIj doet net alsof nu is besloten wat er over 10 jaar gaat gebeuren. Ik vind het best hoor, voor jou gaat de teleurstelling des te groter zijn als het wat anders loopt dan dat jij hoopt.
Dit zeiden ze 5 jaar geleden al. Het aandeel mensen dat sinterklaas bewust met zwarte pieten viert is alleen maar groter geworden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:18 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, maar het ziet er slecht uit voor de Pro-Pieten
We zullen zien maar het zal niets veranderen voor die Suri's.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:19 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Je weet dat het eerst kenmerk van afstand doen ontkenning is?
Als je serieus denkt dat dit volgend jaar of de komende jaren zomaar overwaait heb je een aardige plaat voor de kop
Minstens zo belangrijk, wij zijn veel radicaler geworden aangezien die Suri's zo blijven drammen. Het wekt weinig sympathie op als je een ander zijn feestje probeert te verpesten en dat je enige doel is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit zeiden ze 5 jaar geleden al. Het aandeel mensen dat sinterklaas bewust met zwarte pieten viert is alleen maar groter geworden.
Ik weiger het om het als iets positiefs te zien, maar het lijkt me overduidelijk dat het racisme in Nederland juist is toegenomen door deze hele discussie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gek genoeg heeft nog niemand hier het opgemerkt, voor zo ver ik het weet (ik heb maar een klein deel gelezen gezien de vele zever die er tussen staat, waar ook ik aan bijdraag). Al die Suri's die denken dat de racisme en discriminatie minder zullen worden of die denken dat zij meer kansen gaan krijgen als Zwarte Piet verdwijnt zullen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Misschien wel de perfecte wraak voor het verpesten van ons feestje.
En dan klagen als meer mensen (allochtonen) een uitkering hebben en de criminaliteit stijgtquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gek genoeg heeft nog niemand hier het opgemerkt, voor zo ver ik het weet (ik heb maar een klein deel gelezen gezien de vele zever die er tussen staat, waar ook ik aan bijdraag). Al die Suri's die denken dat de racisme en discriminatie minder zullen worden of die denken dat zij meer kansen gaan krijgen als Zwarte Piet verdwijnt zullen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Misschien wel de perfecte wraak voor het verpesten van ons feestje.
Want dat doen de autochtonen door ZP te blijven gebruiken?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:22 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
En dan klagen als meer mensen (allochtonen) een uitkering hebben en de criminaliteit stijgt
Iets met jezelf in je voet schieten.
Mij een suri noemenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Minstens zo belangrijk, wij zijn veel radicaler geworden aangezien die Suri's zo blijven drammen. Het wekt weinig sympathie op als je een ander zijn feestje probeert te verpesten en dat je enige doel is.
Je denkt toch niet dat ik het als positief zie?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weiger het om het als iets positiefs te zien, maar het lijkt me overduidelijk dat het racisme in Nederland juist is toegenomen door deze hele discussie.
Begrijpend lezen ook al te moeilijk voor je?quote:
Nee je hebt het over de discriminatie die zal stijgen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Want dat doen de autochtonen door ZP te blijven gebruiken?
Ik heb jou geen Suri genoemd! Jouw fantasie sloeg op hol. Ik vermoed dat jij een Marokkaan bent gezien bepaalde taalfouten die jij maakt en jouw drang om Geert Wilders met een moslimbaard te laten zien.quote:
Uitkeringen zijn niet het gevolg van discriminatie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:24 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Nee je hebt het over de discriminatie die zal stijgen.
Ik ben een Hollander 1e klas.Geboren en getogen in Tilburg.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb jou geen Suri genoemd! Jouw fantasie sloeg op hol. Ik vermoed dat jij een Marokkaan bent gezien bepaalde taalfouten die jij maakt en jouw drang om Geert Wilders met een moslimbaard te laten zien.
Maar wel meer donkeren mensen zonder baan aangezien discriminatie een rol gaat spelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uitkeringen zijn niet het gevolg van discriminatie.
Beter gezegd, er is niet meer werkeloosheid doordat er discriminatie is.
Schieten kunnen ze i.i.g. wel. Ik heb een paar jaar in Amsterdam-Zuidoost gewoond, waar die Quincy enzo vandaan komen. Destijds was het elke twee weken ofzo wel raak met "kunstenaars" die mekaar overhoop knalden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik het als positief zie?
Inderdaad, ze schieten in hun eigen voet. Van mij mogen ze maar het zal hen zeker niet helpen.
Moesten onze voorouders ze maar niet meevoeren naar Nederland.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Schieten kunnen ze i.i.g. wel. Ik heb een paar jaar in Amsterdam-Zuidoost gewoond, waar die Quincy enzo vandaan komen. Destijds was het elke twee weken ofzo wel raak met "kunstenaars" die mekaar overhoop knalden.
Nog een leuk weetje: Het is het enige stadsdeel in heel Nederland waar één specifieke groep allochtonen, namelijk de Surinamers, de relatieve meerderheid vormen. Er zijn wel andere wijken waar Nederlanders minder dan de helft van de bevolking uitmaken, maar dan zijn ze doorgaans wel altijd nog de grootste groep in vergelijking met elke andere herkomst afzonderlijk.
Ze zijn hierheen gekomen rond 1975. Toen werd Suriname onafhankelijk van Nederland. Daar was men zó blij mee, dat letterlijk de helft van alle Surinamers gauw nog naar Nederland kwam zolang ze nog een Nederlands paspoort hadden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Moesten onze voorouders ze maar niet meevoeren naar Nederland.
Een deel was al daadwerkelijk hier! En als je een kolonie sticht moet je ook op de blaren zitten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze zijn hierheen gekomen rond 1975. Toen werd Suriname onafhankelijk van Nederland. Daar was men zó blij mee, dat letterlijk de helft van alle Surinamers gauw nog naar Nederland kwam zolang ze nog een Nederlands paspoort hadden.
Dat dacht ik dus al geen geen enkele historische kennis. Iets met holle vaten die het hardst klinken...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Feiten kerel... Feitenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus al geen geen enkele historische kennis. Iets met holle vaten die het hardst klinken...
Ik moet je uit je droom halen:quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:29 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Maar wel meer donkeren mensen zonder baan aangezien discriminatie een rol gaat spelen.
Ook nu moet ik je teleurstellen. De tweede generatie Marokkanen krijgt minder kinderen dan de eerste en de derde weer minder dan de tweede. Op de lange termijn worden jullie gewoon Nederlanders en gaan jullie onze tradities en gewoontes omarmen.quote:De Nederlander moet overigens flink doorneuken willen ze de islamitische gezinnen met 6 kinderen inhalen.
Gelukkig zal dat dus niet het geval zijn en ben daar maar blij mee. Als dat wel zou gebeuren dan zouden de spelregels erg snel veranderen, geen volk in de wereld zou dat pikken.quote:Voor je het weet ben je buitenlander in het land waar je bent opgegroeid
Inderdaad; je gebrek aan kennis begint gênante vormen aan te nemen...quote:
Yep.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus al geen geen enkele historische kennis. Iets met holle vaten die het hardst klinken...
Nog meer fantasieverhalen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik moet je uit je droom halen:
• de Marokkaan die een goede opleiding heeft gevolgd en zich onderscheidde maakt meer kans op een baan dan de autochtoon die dezelfde opleiding heeft gevolgd en zich niet onderscheidde.
• als er al wel sprake is van discriminatie wat je eerder zal zien wanneer 10 mensen solliciteren voor 1 baan - je bepaalt zelf of dat jij daaraan meedoet, je kan ook kiezen voor een specialisme waarbij je minder concurrentie hebt - dan is de ergst mogelijke consequentie dat Mohammed een uitkering krijgt in plaats van Piet.
[..]
Ook nu moet ik je teleurstellen. De tweede generatie Marokkanen krijgt minder kinderen dan de eerste en de derde weer minder dan de tweede. Op de lange termijn worden jullie gewoon Nederlanders en gaan jullie onze tradities en gewoontes omarmen.
[..]
Gelukkig zal dat dus niet het geval zijn en ben daar maar blij mee. Als dat wel zou gebeuren dan zouden de spelregels erg snel veranderen, geen volk in de wereld zou dat pikken.
Is het daar zo 'normaal' dat je een vuurwapen hebt? En dan ook nog deze kansloze mensen. -slik-quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Schieten kunnen ze i.i.g. wel. Ik heb een paar jaar in Amsterdam-Zuidoost gewoond, waar die Quincy enzo vandaan komen. Destijds was het elke twee weken ofzo wel raak met "kunstenaars" die mekaar overhoop knalden.
Zullen we het trolletje maar negeren dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Inderdaad; je gebrek aan kennis begint gênante vormen aan te nemen...
Onze voorouders hadden het inderdaad beter voor elkaar met shotgunsquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het daar zo 'normaal' dat je een vuurwapen hebt? En dan ook nog deze kansloze mensen. -slik-
Niet meer inhoudelijk kunnen reagerenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zullen we het trolletje maar negeren dan?
Ja dus!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zullen we het trolletje maar negeren dan?
Tegenwoordig schijnt het een beetje mee te vallen. Ik geloof dat de politie op een gegeven moment al die "rappers" etc. uit de kerngroep een persoonlijke brief heeft gestuurd van "We weten heus wel wie je bent, stuk tuig dat je bent!" en sindsdien is het rustig.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het daar zo 'normaal' dat je een vuurwapen hebt? En dan ook nog deze kansloze mensen. -slik-
LOLquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Tegenwoordig schijnt het een beetje mee te vallen. Ik geloof dat de politie op een gegeven moment al die "rappers" etc. uit de kerngroep een brief heeft gestuurd van "We weten heus wel wie je bent, stuk tuig dat je bent!" en sindsdien is het rustig.
okquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, het is wel goed geweest. Laten we deze clown vanaf nu maar negeren, dan rot hij snel genoeg weer op.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:48 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
ok
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien moet je eens naar een historisch museum gaan, kun je veel van lerenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Toch welquote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:57 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je maakt een geintje neem ik aan. Dit is de drummer van de Jostiband, en niet onze Bram.
http://cult.thepostonline(...)ndering-zwarte-piet/quote:EenVandaag geeft aan dat opleidingsniveau en leeftijd een rol spelen bij aanpassingsbereidheid. “Hoger opgeleiden zijn wat vaker bereid aanpassingen aan het uiterlijk te accepteren (23 procent) dan de laagst opgeleiden (4 procent)”
quote:1 op de 5 Nederlanders (19 procent) vindt het inmiddels terecht dat er een discussie gevoerd wordt over Zwarte Piet (vorig jaar was dit nog 8 procent). En bijna een kwart van alle Nederlanders (23 procent) blijkt een aangepaste Piet met zwarte roetstrepen op het gezicht een acceptabele oplossing te vinden.
quote:Dit jaar begrijpt een kwart van alle deelnemers aan het onderzoek (23 procent) dat mensen met een donkere huidskleur Zwarte Piet als discriminerend ervaren, een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar (17 procent).
Dit. En zo heb je er velen die deze hele discussie al maandenlang verkrachten met disinformatie.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet tegen de feiten kunnenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:08 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Dit. En zo heb je er velen die deze hele discussie al maandenlang verkrachten met disinformatie.
En Tilburg... tsja, dat verklaart een hele boel.
Het is hooguit een feit dat je hier kwistig met desinformatie (om maar niet te zeggen: totale onzin) strooit...quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:08 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Niet tegen de feiten kunnen![]()
Ja het doet pijn, maar acceptatie is je eerste stap
Negeer die knul toch, dan is hij snel weer weg. Je moet trollen nooit voeden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is hooguit een feit dat je hier kwistig met desinformatie (om maar niet te zeggen: totale onzin) strooit...
Ik vind het een mooi verhaal, omdat het laat zien dat de oplossing soms erin zit om gewoon eens als mens met elkaar om te gaan, in plaats van alles in partijpolitieke extremen te trekken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL
Dat is nu wel het grote nadeel van een vuurwapenverbod, ook als de politie haar werk slecht doet mag je niet jezelf verdedigen met een vuurwapen tegen iemand die een vuurwapen gebruikt. Soms twijfel ik of dat ik wel een vuurwapenverbod wil maar dat is dus vooral omdat wij in Nederland een slecht functionerende politie en justitie hebben.
Al moet ik zeggen dat ik deze actie wel goed vind.
Heb jij al kunnen accepteren dat Sinterklaas eigenlijk Wodan is, zijn witte merrie Sleipnir en zijn Pieten de soldaten van het dodenleger van de Wilde Jacht? Heb jij ook al kunnen accepteren dat, voordat Schenkman ermee aan de haal ging, Zwarte Piet al pikzwart was en het een cultureel fenomeen is die je de afgelopen duizenden jaren al in verschillende delen van Europa en zelfs daarbuiten kon vinden?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:08 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Niet tegen de feiten kunnen![]()
Ja het doet pijn, maar acceptatie is je eerste stap
Zeker, onze overheid heeft er echter voor gekozen om juist steeds minder de menselijke maat te gebruiken omdat alles volgens regeltjes moet, die vervolgens niet worden gehandhaafd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 19:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind het een mooi verhaal, omdat het laat zien dat de oplossing soms erin zit om gewoon eens als mens met elkaar om te gaan, in plaats van alles in partijpolitieke extremen te trekken.
WO-bèta niveau.quote:EenVandaag geeft aan dat opleidingsniveau en leeftijd een rol spelen bij aanpassingsbereidheid. “Hoger opgeleiden zijn wat vaker bereid aanpassingen aan het uiterlijk te accepteren (23 procent) dan de laagst opgeleiden (4 procent)”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |