Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:25 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kom op man, het is een traditie, mijn ouders zijn hier mee opgegroeid, ik ben ermee opgegroeid en ja mijn zoontje gaat hier ook mee opgroeien. 2 weken in het jaar een feestje voor kinderen, ook nog eens goed voor de economie, niets meer niets minder, ga lekker weg uit Nederland als je het niet kan of wilt aanzien.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef BHJ het volgende:
The Avatar: leuk plaatje, niks mis mee en zoals ik hiervoor al aangaf, maakt n kind niks uit. Waar gaat t om, het is een kinderfeest. Cultuur heeft een dynamiek. 40 jaar geleden had NL Sinterklaas en Kerst, beetje palmpasen en Carnaval erbij en dat was t zo wel n beetje. Het Christelijke deel had dan nog vooral Koninginnedag ipv Carnaval. Nu hebben we Haloween erbij, valentijnsdag, suikerfeest et cetera....mooi, meer feest. En dan ook nog meer kleur in de donkere dagen van december. prachtig
Waar komt dat egoïstische claimen van het alleenrecht op zieligheid van sommige "kleurlingen" toch vandaan? Net alsof het gros van de voorouders van de hedendaagse autochtone Nederlandse bevolking tot diep in de 19e eeuw enorme welvaart kende dankzij de slavernij en er in ieder Nederlands gezin indertijd een donkere slaaf aanwezig was.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:22 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Als je eens met donkere mensen omgaat hoor je nog eens wat hoe ze zich vroeger hebben gevoeld als kind
Maar dat doen ze in het Tukkerland zeker niet
Maar dat gaat echt niet gebeuren jochie, echt niet.....quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
En als er alleen nog kleurenpieten zijn rot jij maar op naar een land waar blackface nog wel kan.
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar komt dat egoïstische claimen van het alleenrecht op zieligheid van sommige "kleurlingen" toch vandaan? Net alsof het gros van de voorouders van de hedendaagse autochtone Nederlandse bevolking tot diep in de 19e eeuw enorme welvaart kende dankzij de slavernij en er in ieder Nederlands gezin indertijd een donkere slaaf aanwezig was.
Ik raad degenen, die zo hoog opgeven over de door de slavernij veroorzaakte historische "pijn", aan om zich eens écht in de Nederlandse geschiedenis te verdiepen ipv er een eigen draai aan te geven...
Nee hoor, ik ga voor de DROP Pietquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.
Of de stroopwafelpiet zijn klas binnenkomt.
Wie verpest er nou het feest voor zijn kind
Dat heet vrijheid van meningsuiting kerelquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Maar dat gaat echt niet gebeuren jochie, echt niet.....
En ik wil graag oprotten, is er ergens een land waar ik lekker een uitkering krijg en mijn handje kan ophouden? Lekker kan zeiken over de cultuur en tradities? Kom maar door met je tips..
Dat komt trouwens omdat wij de minderheden (niet alleen huidskleur) weer gehoor geven, hypocriet, te tolerant kut volk zijn Nederlanders.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Lastig om aan je zoontje uit te leggen als binnenkort de regenboogpiet op het sinterklaasjournaal te zien is.
Nederlandse geschiedenisboeken zijn dus onbetrouwbare propaganda?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.
Erg betrouwbare info natuurlijk
lol....Nu ben ik wel heel erg benieuwd uit welke geschiedenisboeken jij je informatie haalt? De Russischequote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Jij haalt je informatie zeker uit de Nederlandse geschiedenisboeken.
Erg betrouwbare info natuurlijk
Ja, vraag maar aan Theo van Gogh, eh oh nee die is dood geschoten omdat hij een mening had.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:32 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat heet vrijheid van meningsuiting kerel
Misschien is emigreren naar een communistisch stelsel nog zo slecht niet voor je
Menschen zoals julliequote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Het feit dat jij je zoontje een ander verhaal zal vertellen neemt niet weg dat het een kwestie van tijd is dat het feest zal veranderen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga voor de DROP Piet
Als je het daar niet mee eens bent rot je toch op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat komt trouwens omdat wij de minderheden (niet alleen huidskleur) weer gehoor geven, hypocriet, te tolerant kut volk zijn Nederlanders.
Dat is het risico van een democratie en VVM.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:34 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, vraag maar aan Theo van Gogh, eh oh nee die is dood geschoten omdat hij een mening had.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef BHJ het volgende:
geniet nog even van de discussie......ik ga nog even wat doen. Nog even en dan komen ze er weer aan. Mijn kids zijn al te oud om nog zenuwachtig te zijn. Gelukkig wel in staat om, net als ik, te genieten van de aanstaande veelkleurigheid. over 20 jaar zal er nogwel s n sterveling roepen: heel vroeger had je alleen zwarte pieten, ach......nog langer geleden alleen zwart wit tv.....zal daar wel iets mee te maken hebben
Ik had je eerder al een vraag gesteld? Graag nog tips.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:39 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Als je het daar niet mee eens bent rot je toch op.
Wat is vreiheid?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat is het risico van een democratie en VVM.
Er zijn miljoenen mensen gestorven voor vreiheid, en om dan wederom populistisch Theo van Gogh erbij te halen is erg triest.
Heb je nog meer voorbeelden naast Theo en Pim in Nederland? Nee he...
Nee, maar die zijn niet uitgebreid uitgelicht maar dit zijn al 2 voorbeelden teveel knurft!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef WeertGeeIders het volgende:
[..]
Dat is het risico van een democratie en VVM.
Er zijn miljoenen mensen gestorven voor vreiheid, en om dan wederom populistisch Theo van Gogh erbij te halen is erg triest.
Heb je nog meer voorbeelden naast Theo en Pim in Nederland? Nee he...
Klopt. Dan hebben we slaven in allerlei kleurenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:41 schreef BHJ het volgende:
geniet nog even van de discussie......ik ga nog even wat doen. Nog even en dan komen ze er weer aan. Mijn kids zijn al te oud om nog zenuwachtig te zijn. Gelukkig wel in staat om, net als ik, te genieten van de aanstaande veelkleurigheid. over 20 jaar zal er nogwel s n sterveling roepen: heel vroeger had je alleen zwarte pieten, ach......nog langer geleden alleen zwart wit tv.....zal daar wel iets mee te maken hebben
Hij is mooi als boemerang. Maar ik ben het er overigens totaal niet mee eens. Zwarte Piet is geen mening, het is simpelweg een verkleedpartij. Het zijn de tegenstanders die er meer in zien, maar die brengen het daarmee dus zelf mooi onder vrijheid van meningsuiting. Echt heerlijk.quote:Raadsman gemeente: als tegenstanders menen dat Zwarte Piet een uiting is die mensen raakt, valt hij onder vrijheid van meningsuiting.
Dus omdat er 2 mensen zijn gestorven door de VVM heb je er kritiek op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, maar die zijn niet uitgebreid uitgelicht maar dit zijn al 2 voorbeelden teveel knurft!
deze ookquote:Op donderdag 16 oktober 2014 17:45 schreef UltraR het volgende:
Prachtig deze:
[..]
Hij is mooi als boemerang. Maar ik ben het er overigens totaal niet mee eens. Zwarte Piet is geen mening, het is simpelweg een verkleedpartij. Het zijn de tegenstanders die er meer in zien, maar die brengen het daarmee dus zelf mooi onder vrijheid van meningsuiting. Echt heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |