abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145813533
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

heb je zo een klein huisje, mijn grote zolder met dakkapel heeft een eigen keuken, zelf gemaakt en wasmachine op zolder die delen we, gaat prima en heb ik nog drie slaapkamers over en benedenverdieping en tuin, allebei lage woonlasten dus en belastingvrij
laat je jouw kloon huur betalen :D
dat gaat wel heel ver hoor.

ik moet zeggen dat u een vrij ruime bovenkamer hebt. Oppassen dat je niet verdwaald.
so long and thanks for all the fish
  woensdag 22 oktober 2014 @ 14:10:02 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_145815338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:05 schreef crashbangboom het volgende:

ik moet zeggen dat u een vrij ruime bovenkamer hebt. Oppassen dat je niet verdwaald.
ik kom er nooit, hoef dus ook niet te stofzuigen daar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_145831549
+1 voor michaelmoore
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:36:14 #29
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_145880689
http://www.telegraaf.nl/d(...)ngsproblemen___.html

Moeten ze maar een huis kopen, ik zeg omhoog die woningprijzen
Over de kling die huurders, vuile profiteurs
Of de overheid soms hun woonkosten moet blijven subsidieren

niks meer bouwen, weiland is voor koeien

, lang leve stef Blok
geen gezeik , iedereen rijk
http://www.rijksoverheid.(...)tie-voor-verhuurders

[ Bericht 8% gewijzigd door homme7 op 24-10-2014 12:03:34 ]
pi_145887446
groot gelijk, homme
want huizenbezitters krijgen géén subsidie in de vorm van hypotheekrenteaftrek!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:44:46 #31
430548 homme7
pi_145891007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 14:12 schreef FrankElst het volgende:
groot gelijk, homme
want huizenbezitters krijgen géén subsidie in de vorm van hypotheekrenteaftrek!
Nee dat is geen huursubsidie, maar een extra belastingkorting op de loonbelasting, en niet voor uitkeringstrekkers dus
pi_145891404
+1 voor de domme holle echos
pi_145893270
alsof alleen uitkeringstrekkers huren :D
de huren gaan vanaf 2015 niet meer worden verhoogd op basis van het inkomen, dat zou zomaar een goed teken kunnen zijn voor huurders

nu nog alle lege kantoorgebouwen ombouwen tot appartementen en huurwoningen van maken
pi_145893543
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 16:52 schreef FrankElst het volgende:
alsof alleen uitkeringstrekkers huren :D
de huren gaan vanaf 2015 niet meer worden verhoogd op basis van het inkomen, dat zou zomaar een goed teken kunnen zijn voor huurders

nu nog alle lege kantoorgebouwen ombouwen tot appartementen en huurwoningen van maken
Dan eerder winkelpanden, veel kantoorzooi staat nogal afgelegen en als de locatie voor de huurprijs mee gaat tellen zullen er weinig investeerders in zulke kantoorpanden willen investeren.
pi_145893803
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan eerder winkelpanden, veel kantoorzooi staat nogal afgelegen en als de locatie voor de huurprijs mee gaat tellen zullen er weinig investeerders in zulke kantoorpanden willen investeren.
Verbouw van dit soort panden is veelal duurder als nieuwbouw, wie gaat daar geld bijleggen in die lege bovenkamer van [insert diverse usernames]?

En welke verhuurders gaan eigenlijk met verlies verhuren?

U leest het allemaal, in de fabeltjeskrant. Jaja.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:27:15 #36
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_145894260
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

men kan beter weer gewoon gaan bouwen net als vroeger,, gewoon premie A woningen voor starters
land genoeg, al die koeien gaan toch permanent binnen blijven tegenwoordig
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_145894358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men kan beter weer gewoon gaan bouwen net als vroeger,, gewoon premie A woningen voor starters
land genoeg, al die koeien gaan toch permanent binnen blijven tegenwoordig
Van de ene kant zeur je over de HRA maar gesubsidieerd bouwen vind je dan wel weer goed. Zit er enige consistentie in jou logica?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:36:38 #38
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_145894543
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van de ene kant zeur je over de HRA maar gesubsidieerd bouwen vind je dan wel weer goed. Zit er enige consistentie in jou logica?
Ik vond die premie A woningen altijd heel goed , ik heb er een van gehad en een vrije sector , maar ik zag geen verschil
pi_145894663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik vond die premie A woningen altijd heel goed , ik heb er een van gehad en een vrije sector , maar ik zag geen verschil
En nu antwoord op de vraag die ik stelde, niet het geneuzel over hoeveel jij persoonlijk wel niet geprofiteerd hebt. Dus waarom wel voor gesubsidieerd bouwen zijn maar de HRA totaal willen afschaffen?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:48:47 #40
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_145894938
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 17:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En nu antwoord op de vraag die ik stelde, niet het geneuzel over hoeveel jij persoonlijk wel niet geprofiteerd hebt. Dus waarom wel voor gesubsidieerd bouwen zijn maar de HRA totaal willen afschaffen?
nou HRA is voor de veelverdieners en een tijdelijk opstartsubsidie kost minder, want als je op een toetsingmoment meer verdiend dan raak je hem weer kwijt

Van die premie A bewoners was 90% hem binnen vijf jaar weer kwijt, maar kreeg HRA tot ze dood gingen en hoe meer ze verdienden hoe meer HRA

Dat heeft niets met stimulatie van de woningbezit te maken, maar met villasubsidie

Je had overigens meer aan een ruime Vrije sector woning hoor, daar zat al een keuken in

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 25-10-2014 09:19:04 ]
pi_146070374
quote:
Coalitiepartijen VVD en PvdA willen bouw huurwoningen stimuleren

Coalitiepartijen VVD en PvdA dienen woensdag een voorstel in om de bouw van woningen in de sociale en private sector te stimuleren. Wachtlijsten voor huurwoningen moeten zo worden teruggedrongen.
Dat zeggen PvdA-Kamerlid Jacques Monasch en VVD-Kamerlid Roald van der Linde tegen NU.nl.

De coalitiepartijen willen de bouw de komende vijf jaar aanjagen door nieuwbouw van sociale huurwoningen. Daarnaast door het ombouwen van kantoren en voormalige zorggebouwen tot huurwoningen buiten de verhuurdersheffing te laten vallen.

De maatregel met betrekking tot nieuwbouw geldt uitsluitend voor woningen tot 600 euro per maand. In het geval van het ombouwen van bestaande kantoren vervallen diverse huurdersrechten als de huurtoeslag, de huurprijsbescherming en het woningwaarderingsstelsel (op basis waarvan de huurprijs wordt vastgesteld).

Deze bouwprojecten worden daarmee aantrekkelijker voor woningcorporaties en investeerders en moet hen dus prikkelen om hierin te investeren. Zij maken de komende vijf jaar aanspraak op deze regelingen, maar voor de in die periode gerealiseerde woningen blijven deze regels gelden.

"Wie vandaag een baan krijgt in Amsterdam moet daar morgen een appartement kunnen huren. Meer aanbod betekent lagere prijzen en snellere beschikbaarheid", aldus Van der Linde.

De pan uit

De VVD'er erkent dat er een risico bestaat dat het toenemende aanbod de waardestijging van koopwoningen kan dempen. "In de grote steden rijzen de prijzen nu alweer de pan uit. Daar is nauwelijks nog sprake van een verantwoorde prijsontwikkeling", stelt hij.

"Wij willen met deze maatregelen op een verantwoorde manier de stedelijke groei ondersteunen. Niet alleen in de grote steden."

Ook Monasch denkt dat het effect op de koopsector reuze meevalt. "De vraag naar koopwoningen is blijvend hoog en tegelijkertijd willen steeds meer mensen een huurwoning, maar zijn nieuwbouwhuurwoningen vaak te duur voor lagere inkomens", constateert Monasch.

"De trend is: van bezit naar gebruik. Jongeren hebben vaak niet direct een dienstverband, mensen gaan scheiden, etcetera. Deze maatregelen faciliteren die moderne ontwikkeling."

CPB

De maatregel was volgens Monasch bij het regeerakkoord al voorgesteld door het Centraal Planbureau (CPB).

Omdat er bij de introductie van de verhuurdersheffing voor woningcorporaties uit werd gegaan van het bestaande aanbod zal de maatregel volgens VVD en PvdA geen budgettaire gevolgen hebben voor het Rijk of voor de woningcorporaties.

De Kamerleden zullen de voorstellen woensdag presenteren tijdens de begrotingsbehandeling Wonen en Rijksdienst.
Wanneer de overheid nu eens wat minder eisen aan huizen zou stellen zou men misschien nog wel goedkopere huizen die tegen een lage huur te verhuren zijn gaan bouwen, maar dit zal denk ik weinig effect gaan hebben.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:01:26 #42
430548 homme7
pi_146070510
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer de overheid nu eens wat minder eisen aan huizen zou stellen zou men misschien nog wel goedkopere huizen die tegen een lage huur te verhuren zijn gaan bouwen, maar dit zal denk ik weinig effect gaan hebben.
gewoon meer systeembouw dan kan er sneller gebouwd worden , kant en klare panelen kan best netjes
pi_146070780
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als mensen wat realistische eisen met betrekking uitvoering, grootte en plek zouden hebben (namelijk eisen die overeenstemmen met wat ze willen besteden), dan zou dat nog meer helpen.

Ergo: gaat niet gebeuren.
pi_146078331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als mensen wat realistische eisen met betrekking uitvoering, grootte en plek zouden hebben (namelijk eisen die overeenstemmen met wat ze willen besteden), dan zou dat nog meer helpen.

Ergo: gaat niet gebeuren.
Nee want ze krijgen toch huurtoeslag waarom zou men vanuit een minimaal inkomen toch genoegen nemen dat flatje 3 hoog achter waarbij de kinderen een kleine slaapkamer hebben en een achtertuin. :D
pi_146102344
Interpunctie is inderdaad overschat, Basp1.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 07:14:33 #46
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_146103355
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee want ze krijgen toch huurtoeslag waarom zou men vanuit een minimaal inkomen toch genoegen nemen dat flatje 3 hoog achter waarbij de kinderen een kleine slaapkamer hebben en een achtertuin. :D
weet je hoeveel de inkomensgrens is voor huurtoeslag??
en genoegen nemen , wachttijd iis acht jaar voor een huurwoning < 700 en voor boven is niet beschikbaar tenzij je 3000 netto hebt en geen schulden
pi_146117524
quote:
Wanbestuur en mismanagement bij woningcorporaties'
Foto: ANP
Gepubliceerd: 30 oktober 2014 13:30
Laatste update: 30 oktober 2014 16:39

De parlementaire enquêtecommissie woningcorporaties oordeelt hard over de sector. Er is sprake van wanbestuur, bestuurscrisis of ernstig financieel mismanagement.
Dat schrijft de commissie donderdag in het eindrapport Ver van Huis, onder leiding van het onafhankelijke Kamerlid en voormalig PVV'er Roland van Vliet,

De commissie concludeert dat de vele incidenten uit het verleden een gevolg zijn van structurele tekortkomingen in het stelsel.

De bestuurlijke mix van overheidssturing, marktwerking en zelfregulering heeft het stelsel voor een deel misvormd, oordeelt het rapport.

"Dit stelsel is bijna te gronde gegaan, daar hebben de huurders en de sector een hoge prijs voor betaald. Dit mag nooit meer gebeuren", zegt Van Vliet in een toelichting..........

Fijn dat ze dat concluderen, maar waarom nemen de betrokken bestuurders niet hun verantwoordelijkheid en stappen ze massaal op.

Ik woon in tilburg en zou toch blij zijn als noordanus (burgemeester geworden) gewoon opzout en nooit meer in een publieke bestuursfunctie terecht komt. Net zoals ik het bizar vind dat ze de zonnekoning van vestia niet het leven zuur kunnen maken om de excessieve beloningen terug te krijgen.
pi_146224509
Alexander Pechtold heeft gisteren op dat congres geroepen dat -ie de HRA sneller wil afbouwen.
Goede keuze.
pi_146224580
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef FrankElst het volgende:
Alexander Pechtold heeft gisteren op dat congres geroepen dat -ie de HRA sneller wil afbouwen.
Goede keuze.
Ja, voor wat?
  dinsdag 4 november 2014 @ 08:23:31 #50
430548 homme7
pi_146282131
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:23 schreef FrankElst het volgende:
Goede keuze.
ja dat is de grote onlkostenpost, samen met de AWBZ , en de uitgestelde pensioengelden, daar valt te scoren

[ Bericht 0% gewijzigd door homme7 op 04-11-2014 09:04:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')