Er zijn wel weerstations rond Boquete, vermeld op boqueteweather.com, maar die site publiceertquote:Op donderdag 16 oktober 2014 22:22 schreef Geruisloos het volgende:
Het dichtstbijzijnde weerstation met historische data is David (ten zuiden van Boquete). Deze geeft op 7 april om 10:00 pm 25 graden aan (latere data van die nacht is er niet). Om 1:00 zal de temperatuur nog wat lager liggen dan die 25. Laten we zeggen tussen de 22-24 graden.
Dan is het in ieder geval zeer duidelijk dat de nachtfoto's niet aan het begin van de Pianista trailquote:Iedere 100 meter hoogteverschil daalt de temperatuur met gemiddeld 0,65 graden. David ligt op bijna zeeniveau en die rivier oversteek ligt op rond de 1300 meter, dus dat is een verschil van zo'n 8,5 graden. 24 - 8,5 is 15,5 graden aan het begin van de Pianista trail.
Interessant filmpje. Maar ik betwijfel of dat het hier ook van toepassing is. Niet bepaald een vlak terrein daar langs de Pianista. Maar dat ze hun richtingsgevoel helemaal kwijt waren, dat vind ik zeer aannemelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:48 schreef Poekje01 het volgende:
heeft iemand mijn linkje nog bekeken?
http://i4.minus.com/iTHHQ2Gj6eCc.jpg
er zit een goed filmpje in over verdwalen: why can't we walk straight
Ik ben benieuwd of Geruisloos deze vanuit westerse menselijke pre-destinatie ontstaande 'gewoonte' cirkels van verdwaald lopende mensen eens zou kunnen bekijken, om te zien of het de moeite waard zou zijn om deze in te tekenen op zijn goene kaart. Om zo te zien of de dames ook zo gedwaald hebben / kunnen hebben tot aan de vindplaatsen?
Ik doe graag mee, -edit-quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 11:42 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ik wil die poster van laatst best meehelpen opzetten maar zit persoonlijk even met het feit dat poster alle eigendomsrechten bezit, en als individu het volledig beheer heeft over:
- software (als in straks gevulde data base)
- webdomein
- webserver
- ICT netwerk en internet toegang
- moderation
- user toegang
- beveiliging
- admin toegang
- mail faciliteiten
- SQL of bv Firebird databases
- backprocedures en processen
- TMG server / DMZ server
- iedere poster zijn input en denk ideeen
- fotomateriaal, kaarten
- eigendomsrechten
etc etc
mijn voorkeur zou daaarom uitgaan naar:
a) een gezamenlijk aangeschaft domein die je
b) bij een webhoster laat hosten, en
c) een te kiezen verenigingsvorm als een stichting oid.
Zo hou je het m.i. ook zuiverder omdat je dan met meerdere mensen beheer en bestuur netjes kan inregelen met elkaar. Functiescheiding ed. Plus dat veel technische processen door de hostingpartij worden afgehandeld. M.n. qua backup en security.
Let op: dit gaat richting smaad - en dat mag hier niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:29 schreef Falco het volgende:
Gebruikt vader Kremers het donateursgeld en energie eigenlijk niet verkeerd door het Panamese OM aan te klagen? Beter zet hij een expeditie op die volgens het plan van Geruisloos (zie http://i5.minus.com/iC7ebVaOu0lVj.jpg) nog een keer het gebied minutieus uitkamt. Wie weet worden er resten en aanwijzingen gevonden die weer wat van het mysterie ontrafelen. Eigenlijk ben je al te laat daarmee, maar goed...
Zeker weten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 12:29 schreef Falco het volgende:
Gebruikt vader Kremers het donateursgeld en energie eigenlijk niet verkeerd door het Panamese OM aan te klagen? Beter zet hij een expeditie op die volgens het plan van Geruisloos (zie http://i5.minus.com/iC7ebVaOu0lVj.jpg) nog een keer het gebied minutieus uitkamt. Wie weet worden er resten en aanwijzingen gevonden die weer wat van het mysterie ontrafelen. Eigenlijk ben je al te laat daarmee, maar goed...
?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:37 schreef agter het volgende:
[..]
Zeker weten.
Vind het weer gewoon naïef van hem om te denken dat je Panama naar NLse maatstaven kunt meten.
Panama is een arm derde wereldland.
Het is een teken van onmacht en ook het gevolg van hun besluit een advocaat in de arm te nemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:37 schreef agter het volgende:
[..]
Zeker weten.
Vind het weer gewoon naïef van hem om te denken dat je Panama naar NLse maatstaven kunt meten.
Panama is een arm derde wereldland.
Met economie heeft dat weinig te maken. Qua beschaving is het nog gewoon derde wereld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Panama
"Perpetuated by dramatic educational disparities, over 25% of Panama's population lived in national poverty in 2013 and currently according to latest reports by the World Bank 3% of the country's population lives in extreme poverty.[33][34]"quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Panama
Inderdaad, een eerdere reactie over Kremers in combinatie dat Panama niet dezelfde standaarden heeft als Nederland, werd wegge-edit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 14:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Let op: dit gaat richting smaad - en dat mag hier niet.
Het is inderdaad arrogant om te denken dat de Panamese maatschappij even feilloos werkt als die van Nederland.quote:Ik ben het wel met de stelling eens trouwens.
Je ziet het al aan de levensverwachting: in Panama ergens in de 70, in NL in de 80.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Inderdaad, een eerdere reactie over Kremers in combinatie dat Panama niet dezelfde standaarden heeft als Nederland, werd wegge-edit.
[..]
Het is inderdaad arrogant om te denken dat de Panamese maatschappij even feilloos werkt als die van Nederland.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kuitbeen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:48 schreef ToniB het volgende:
Dit is nieuw voor mij maar het staat ergens in de OP spoiler over bellen.....
Op 3 september zijn er nieuwe botten gevonden die toebehoren aan Lisanne. Een tibia en fibula bot. (scheenbeen en een ....?)
http://www.telemetro.com/(...)92.html#.VED_9uN_spr
Maar, als dat zo zou zijn, waarom heeft de persoon die ze deze lift heeft gegeven, dan nog niet gemeld?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:31 schreef jackie12 het volgende:
Naarmate de tijd vordert ben ik er steeds meer en meer van overtuigd dat de meiden een lift hebben gekregen vanaf het hostel.
Ironie? Of woordje niet weggevallen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:09 schreef Falco het volgende:
[..]
Het is inderdaad arrogant om te denken dat de Panamese maatschappij even feilloos werkt als die van Nederland.
Misschien zijn er foto's die wij nog niet gezien hebben?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar, als dat zo zou zijn, waarom heeft de persoon die ze deze lift heeft gegeven, dan nog niet gemeld?
Omdat hij, zo hoor ik je denken, betrokken was bij het misdrijf!
Maar, als dat waar is, waarom staat deze onbekende liftman dan niet op een van de foto's?
Een lift behoort wel tot de mogelijkheden, dat geef ik toe. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er meteen ook sprake is van een misdrijf.
Dat vroeg ik me ook af.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:01 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ironie? Of woordje niet weggevallen?
Het enige tegenargument wat volgens mij gegeven kan worden dat ze een lift hebben gehad is inderdaad dat deze persoon niet op de foto's staat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar, als dat zo zou zijn, waarom heeft de persoon die ze deze lift heeft gegeven, dan nog niet gemeld?
Omdat hij, zo hoor ik je denken, betrokken was bij het misdrijf!
Maar, als dat waar is, waarom staat deze onbekende liftman dan niet op een van de foto's?
Een lift behoort wel tot de mogelijkheden, dat geef ik toe. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er meteen ook sprake is van een misdrijf.
Het is een tamelijk rustig dorpje. Mensen zitten niet aan de rand van de weg om te kijken wat er allemaal gebeurt. Misschien hebben ze die paar kilometer wel gewandeld, zonder dat dat iemand is opgevallen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:18 schreef jackie12 het volgende:
-Hoe laat zijn ze vertrokken vanaf het hostel
-Met wat voor vervoer zijn ze gegaan en waar is die getuige?
-Waarom heeft niemand ze gezien nadat Feliciano ze heeft gezien?
Als ze waren gaan lopen vanaf het hostel dan hadden ze al om 8.45 uur moeten vertrekken vanaf het hostel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een tamelijk rustig dorpje. Mensen zitten niet aan de rand van de weg om te kijken wat er allemaal gebeurd. Misschien hebben ze die paar kilometer wel gewandeld, zonder dat dat iemand is opgevallen.
Om een indruk te krijgen van Boquete, is dit een aardige filmpje:
Zet er voortaan even een link bij. De tweede helft van een zin vertalen zonder context is vaak niet goed mogelijk. Juist daardoor is een Google-'vertaling' vaak wartaal.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 13:58 schreef ToniB het volgende:
Wie wil dit in goed Nederlands vertalen? Google vertalen maakt er een onduidelijk verhaal van.
"pero que hay un detalle confuso, debido a que el día 4 sale como descargado uno de los celulares y que el 7 y el 11 de abril marcaron señal ambos teléfonos".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |