SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hehe, dat is het punt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
Kwestie van handig de waardes van je x en y as bepalen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ben jij een mongool zeg. In de originele reclame is er wel verschil van bijna 50% tussen de balken ja, maar de prijzen staan er net zo goed bij en daar zie je waar je maar over praat.
In de originele reclame staat alle informatie die je nodig hebt om te kunnen zien waar je over praat.
Heb jij soms een contractje voor 3 jaar getekend met in gedachten dat je 50% korting kreeg? Zeg eens eerlijk? Ja he?
Het is helemaal niet foutief? Dat die balken bijna 50% van elkaar verschillen wordt veroorzaakt door de gekozen waarden op de as. Maar die waarden is helemaal niks mis mee.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:41 schreef Pandaplint het volgende:
[..]__________!
Laat ik beginnen te zeggen dat ik geen Eneco klant ben![]()
Je hebt gelijk dat in de advertentie alle informatie staat die je nodig hebt.
Maar... gegevens express op een foutieve manier prijzen presenteren is wat mij betreft misleiding en nergens voor nodig..
Niet foutief, maar ik vind het maar een hufterige manier van presenteren (wat zowat aan alle reclames toegeschreven kan worden). Wat is er in nou mis met de onversneden waarheid?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is helemaal niet foutief? Dat die balken bijna 50% van elkaar verschillen wordt veroorzaakt door de gekozen waarden op de as. Maar die waarden is helemaal niks mis mee.
Die prijzen worden helemaal niet op een foutieve manier gepresenteerd.
Wat er staat IS de waarheid!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Niet foutief, maar ik vind het maar een hufterige manier van presenteren (wat zowat aan alle reclames toegeschreven kan worden). Wat is er in nou mis met de onversneden waarheid?
De onversneden waarheid zou die grafiek zijn waarin het verschil visueel een pak kleiner toont!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat er staat IS de waarheid!de cijfers staan er nota bene bij!
Dit inderdaad, ik denk dat als je dit laat zien aan een brede testgroep, 40-50% het gewoon niet doorheeft. Als het niet meer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Niet foutief, maar ik vind het maar een hufterige manier van presenteren (wat zowat aan alle reclames toegeschreven kan worden). Wat is er in nou mis met de onversneden waarheid?
Mag ik hieruit concluderen dat je geen stroom gebruikt?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef Fretwork het volgende:
Niet je energieleverancier kiezen op basis van goed persoonlijk contact en mutueel vertrouwen
HALLO, HET IS WEL JE STROOM!
Het is geen liefdadigheidsinstellingquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dit is toch exact misleiding?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:57 schreef Hallojo het volgende:
Dit heeft met misleiding erg weinig te maken.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is toch exact misleiding?
Misleiding:
•een opzettelijke poging iemand een onjuiste indruk te geven.
? Ik ben zeer close met meneer Nuon hoor!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat je geen stroom gebruikt?
Dus mensen misleiden is dus toegelaten als het geen liefdadigheidsinstelling is?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het is geen liefdadigheidsinstelling
Nee! De cijfers staan erbij! Dus hoe hoog het ene balkje is en hoe hoog het andere doet er dan niet meer toe, je kunt prima tot de juiste conclusie komen met de info die er gegeven wordt. Als je alleen maar een deel van de informatie tot je neemt dan kom je tot de conclusie die jij nu trekt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:56 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De onversneden waarheid zou die grafiek zijn waarin het verschil visueel een pak kleiner toont!
Dit is zoals die profielfoto's van dikke zwijnen die enkel hun gezicht laten zien waardoor het nog wat lijkt, tot je de hele foto te zien krijgt en je per direct over je nek gaat.
Dit noemen ze reclame.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is toch exact misleiding?
Misleiding:
•een opzettelijke poging iemand een onjuiste indruk te geven.
Je zegt het zelf.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Men hoopt dat men zich laat leiden door de balkjes ja, maar de waarden staan er bij, ze laten niets weg. Als je hier voor valt of over klaagt dan ben je of niet de allerslimste of je hebt niks beters te doen.
Tuurlijk kan jij dat, kan ik dat, kan een groot deel van de mensen hier dat. Maar volgens mij vergeet je hoeveel écht domme mensen we in Nederland hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee! De cijfers staan erbij! Dus hoe hoog het ene balkje is en hoe hoog het andere doet er dan niet meer toe, je kunt prima tot de juiste conclusie komen met de info die er gegeven wordt. Als je alleen maar een deel van de informatie tot je neemt dan kom je tot de conclusie die jij nu trekt.
Men hoopt dat men zich laat leiden door de balkjes ja, maar de waarden staan er bij, ze laten niets weg. Als je hier voor valt of over klaagt dan ben je of niet de allerslimste of je hebt niks beters te doen.
quote:
Heb jij ooit een reclame gezien waar ze het minder mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]Lekker simpel jij.
Meeste reclames zijn geen misleiding hoor.
Mr. Proper enzo wel, maar een autoreclame of supermarktreclame bijvoorbeeld niet.
Jawel. Het doel van een grafiek is duidelijkheid verschaffen. In een oogopslag duidelijk maken wat er gebeurt. Niet het weergeven van een vertekend beeld.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee! De cijfers staan erbij! Dus hoe hoog het ene balkje is en hoe hoog het andere doet er dan niet meer toe, je kunt prima tot de juiste conclusie komen met de info die er gegeven wordt. Als je alleen maar een deel van de informatie tot je neemt dan kom je tot de conclusie die jij nu trekt.
Praktisch elke auto-reclame, aanbiedingen van supermarkten, telefoons, etc.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:09 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Heb jij ooit een reclame gezien waar ze het minder mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid?
En dat is dan ook exact wat het doet. De cijfers staan er bij. Voor de een betaal je minder dan de ander en op de gekozen waarden voor de assen krijg je deze balkjes. Die 50% denk jij je er zelf bij. Dat staat nergens in de reclame. Datde werkelijkheid 'maar' 8% is is inderdaad de werkelijkheid ja. Maar jij zet het af tegen die 50%, maar die wordt nergens genoemd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:10 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Jawel. Het doel van een grafiek is duidelijkheid verschaffen. In een oogopslag duidelijk maken wat er gebeurt. Niet het weergeven van een vertekend beeld.
En bij het enecografiekje is ook geen sprake van misleiding, maar op een zo mooi mogelijke manier weergeven van de feiten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Praktisch elke auto-reclame, aanbiedingen van supermarkten, telefoons, etc.
Tuurlijk zijn het de mooiste plaatjes die ze kunnen schieten, maar er is geen misleiding.
Als je dat niet kan zien,
Zijn vraag was of jij ooit een reclame hebt gezien waar ze iets MINDER mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid. Het antwoord is nee. De voorbeelden die jij geeft zijn geen antwoord op zijn vraag.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Praktisch elke auto-reclame, aanbiedingen van supermarkten, telefoons, etc.
Tuurlijk zijn het de mooiste plaatjes die ze kunnen schieten, maar er is geen misleiding.
Als je dat niet kan zien,
Lekker simpel is dat. Nee, natuurlijk heb noch ik, noch iemand anders ooit een reclame ervaren waarin BEWUST, de werkelijkheid SLECHTER werd weergegeven.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zijn vraag was of jij ooit een reclame hebt gezien waar ze iets MINDER mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid. Het antwoord is nee. De voorbeelden die jij geeft zijn geen antwoord op zijn vraag.
Die 50 % wordt wel volop gesuggereerd door het grafiekje. De visuele verhoudingen in dat ding zijn waardeloos om daar 8% uit te halen. Dan moeten ze maar een groter grafiekje maken of de staafjes wat smaller maken, dan lijkt het ook een groter verschil maar wordt er niet gesleuteld aan de verhoudingen. Of er bij zetten 'deze afbeelding geeft slechts een minimaal deeltje van de volledige grafiek weer'. Makkelijk toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat is dan ook exact wat het doet. De cijfers staan er bij. Voor de een betaal je minder dan de ander en op de gekozen waarden voor de assen krijg je deze balkjes. Die 50% denk jij je er zelf bij. Dat staat nergens in de reclame. Datde werkelijkheid 'maar' 8% is is inderdaad de werkelijkheid ja. Maar jij zet het af tegen die 50%, maar die wordt nergens genoemd.
Echt hoor, je benr spijkers op laag water aan t zoeken.
Het intellect van de gemiddelde Nederlander in acht nemende is dit wel misleiding naar mijn mening. Het is geen leugen, het is geen bedrog, het is hoe dan ook de waarheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En bij het enecografiekje is ook geen sprake van misleiding, maar op een zo mooi mogelijke manier weergeven van de feiten.
NUONquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
? Ik ben zeer close met meneer Nuon hoor!
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker simpel is dat. Nee, natuurlijk heb noch ik, noch iemand anders ooit een reclame ervaren waarin BEWUST, de werkelijkheid SLECHTER werd weergegeven.
Maar dat is geheel iets anders. TS vraagt ook niet om een afgezwakte weergave van de realiteit, maar om een accurate weergave van de realiteit. Naar mijn mening volkomen logisch.
*knip (een beetje onnodig)
Jullie snappen hetquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Die 50 % wordt wel volop gesuggereerd door het grafiekje. De visuele verhoudingen in dat ding zijn waardeloos om daar 8% uit te halen. Dan moeten ze maar een groter grafiekje maken of de staafjes wat smaller maken, dan lijkt het ook een groter verschil maar wordt er niet gesleuteld aan de verhoudingen. Of er bij zetten 'deze afbeelding geeft slechts een minimaal deeltje van de volledige grafiek weer'. Makkelijk toch?
Hij is anders wel een stuk gezelliger dan Eneco!quote:
Dat is juist misleiding. Je noemt nu haast bijna de definitie van misleiding op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
Misleiding? Hoezo misleiding? De kosten staan er gewoon netjes in vermeldt. Wat een gehuil, niet goed lezen misleiding noemen.
Ze hadden er anders wel een volledig grafiekje bij kunnen plempen als het allemaal toch zo netjes vermeld wordt... Of het nu gebruikte grafiekje achterwege laten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
Misleiding? Hoezo misleiding? De kosten staan er gewoon netjes in vermeldt. Wat een gehuil, niet goed lezen misleiding noemen.
Het IS, met de gekozen assenwaarden, een accurate weergave van de werkelijjheid. Die 50% denk je er zelf bij maar als je de waarden van 1.292 en 1.191 mee neemt dan snap je acuut dat het verschil tussen die 2 bij lange na geen 50% is. Maar dan alsnog klopt het plaatje zoals het er staat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker simpel is dat. Nee, natuurlijk heb noch ik, noch iemand anders ooit een reclame ervaren waarin BEWUST, de werkelijkheid SLECHTER werd weergegeven.
Maar dat is geheel iets anders. TS vraagt ook niet om een afgezwakte weergave van de realiteit, maar om een accurate weergave van de realiteit. Naar mijn mening volkomen logisch.
Lekker topic voor de sociaal-onhandige semi-intellectueel die hier wil laten zien dat hij echt wel slim is, en als zijn moeder daar niet van te overtuigen is, dan maar de mensen op het forum.
Natuurlijk klopt het plaatje, anders was het oplichting geweest. TS noemt het misleiding en dat klopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het IS, met de gekozen assenwaarden, een accurate weergave van de werkelijjheid. Die 50% denk je er zelf bij maar als je de waarden van 1.292 en 1.191 mee neemt dan snap je acuut dat het verschil tussen die 2 bij lange na geen 50% is. Maar dan alsnog klopt het plaatje zoals het er staat.
Ze hadden beter helemaal geen grafiekje kunnen gebruiken als ze het er zo in verwerken. Naar de consument toe dan, natuurlijk om hun zakken vol geld te graaien is de huidige oplossing beter natuurlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het IS, met de gekozen assenwaarden, een accurate weergave van de werkelijjheid. Die 50% denk je er zelf bij maar als je de waarden van 1.292 en 1.191 mee neemt dan snap je acuut dat het verschil tussen die 2 bij lange na geen 50% is. Maar dan alsnog klopt het plaatje zoals het er staat.
Het is alleen maar misleiding als je niet alle informatie mee neemt en alleen maar als een peuter leuk plaatjes doet kijken in plaats van een beetje opletten en ALLE informatie analyseren die je gegeven krijgt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:28 schreef Stofje het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt het plaatje, anders was het oplichting geweest. TS noemt het misleiding en dat klopt.
Dit is natuurlijk de onderliggende klacht.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef Stofje het volgende:
Vreemd, lees het topic een beetje door en ben het juist volledig eens met TS. Natuurlijk is het misleiding. Op het eerste gezicht (ja, de eerste halve seconde) heb je echt een vet voordeel. Dus in eerste instantie word je wel degelijk misleid met een wel erg foutieve weergave van de werkelijkheid. Natuurlijk is het de normaalste zaak van de wereld en wordt dit regelmatig gedaan bij reclames, maar dit is wel een treffend voorbeeld.
Heb jij geile telefoongesprekken met hun medewerkers ja?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij is anders wel een stuk gezelliger dan Eneco!
Dan kunnen ze die informatie visueel alsnog duidelijker weergeven dan op deze manier. Dit is en blijft maar een deel van het gehele plaatje.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is alleen maar misleiding als je niet alle informatie mee neemt en alleen maar als een peuter leuk plaatjes doet kijken in plaats van een beetje opletten en ALLE informatie analyseren die je gegeven krijgt.
Jochie, ik zeg toch dat het klopt. Al twijfel ik of je de as met deze weergave van 0-1100 mag zetten zonder terechte kritiek te krijgen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Stofje snapt het ook!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:28 schreef Stofje het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt het plaatje, anders was het oplichting geweest. TS noemt het misleiding en dat klopt.
En dat noemen ze dus reclame.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het intellect van de gemiddelde Nederlander in acht nemende is dit wel misleiding naar mijn mening. Het is geen leugen, het is geen bedrog, het is hoe dan ook de waarheid.
Máár, er is bewust geprobeerd om de grafiek zo weer te geven dat een deel van de kijkers hem óf gelooft, óf erdoor getriggerd wordt. Die trigger wordt enkel in werking gezet door deze bewuste aanpassing van de assen, waardoor het verschil groter lijkt, en kan daarom als het gevolg van misleiding gezien worden.
Er is een verschil tussen zo mooi mogelijk en zo mooi als onmogelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En dat noemen ze dus reclame.
Laat ik mijn vorige vraag anders stellen: Heb jij ooit een reclame gezien waarin ze de waarheid niet zo mooi mogelijk voorstellen?
Nogmaals, weet je hoeveel mensen dit niet goed gaan snappen?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is alleen maar misleiding als je niet alle informatie mee neemt en alleen maar als een peuter leuk plaatjes doet kijken in plaats van een beetje opletten en ALLE informatie analyseren die je gegeven krijgt.
Ja hoor, van die beperkt budgetreclames, bv. Dovy keukens hier in België, die reclame werkt hoor maar lijkt ook rechtstreeks in de fabriek van meneer Dovi gemaakt te zijn. Zo slecht dat het toch nog werkt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Laat ik mijn vorige vraag anders stellen: Heb jij ooit een reclame gezien waarin ze de waarheid niet zo mooi mogelijk voorstellen?
Maar dit is niet foutiefquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:41 schreef Pandaplint het volgende:
Maar... gegevens express op een foutieve manier prijzen presenteren is wat mij betreft misleiding en nergens voor nodig..
Kom op zeg, mensen die op basis van een oranje en een rood staafje en de verhouding daartussen een beslissing nemen, die zijn gewoon te triest voor woorden.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef Stofje het volgende:
[..]
Dat is juist misleiding. Je noemt nu haast bijna de definitie van misleiding op.
Protip: Koop een spiegel.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker topic voor de sociaal-onhandige semi-intellectueel die hier wil laten zien dat hij echt wel slim is, en als zijn moeder daar niet van te overtuigen is, dan maar de mensen op het forum.
Het trucje ken ik echt wel knulletje. Maar zolang jij alle informatie krijgt en je conclusie trekt op basis van maar een deel van die informatie is de klacht belachelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jochie, ik zeg toch dat het klopt. Al twijfel ik of je de as met deze weergave van 0-1100 mag zetten zonder terechte kritiek te krijgen.
MAAR DAAR GAAT HET NIET OM KLAPHARK!
het gaat erom dat je die 50% er bewust bij laat denken, dat is misleiding. Het is technisch gezien gewoon heel simpel. Of het kwalijk is is een andere discussie.
Wederom verkeerd geformuleerd. Natuurlijk doen ze het best om uit de investering in de reclame een maximale opbrengst te halen door een goede weergave.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om, maar wel dat al die bedrijven het wel proberen om zo mensen een contract aan te smeren. Velen vinden dit blijkbaar moreel perfect in orde?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kom op zeg, mensen die op basis van een oranje en een rood staafje en de verhouding daartussen een beslissing nemen, die zijn gewoon te triest voor woorden.
Maar goed, het kan er zeker binnen vallen. Waar ik me aan ergerde in mijn initiële reactie is dat er mensen rondlopen op deze wereld die te dom zijn om te kakken en alleen een staafdiagram gebruiken om een beslissing te nemen.
Daarnaast is de OP dan ook misleiding, aangezien het hier om een diagram gaat, en niet om een grafiek.
Dit.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:34 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar dit is niet foutief
Dat het sommige mensen niet duidelijk is dat is iets heel anders dan foutief.
Ik zeg ook nergens dat het fout is...quote:
Natuurlijk is het moreel in orde, wel in de reclamewereld in ieder geval. Ik heb nog nooit een reclame gezien waar niet de schijn wordt gewekt dat de werkelijkheid mooier in elkaar zou zitten dan dat dit het geval is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:36 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het niet om, maar wel dat al die bedrijven het wel proberen om zo mensen een contract aan te smeren. Velen vinden dit blijkbaar moreel perfect in orde?
Als er iemand daadwerkelijk hier intrapt vind ik het een terechte klacht.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is gewoon spijkers op laag water zoeken omdat die gewoon is hoe reclame werkt. Daarover klagen terwijl elke persoon die iets langer dan een seconde nadenkt hier niet in trapt is gewoon simpel.
Ik verwachte nav de TT een kekke grafiek, maar kreeg wat saaie diagrammen. BLUE BALLS!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat het fout is...
Wel dat het misleidend is.
Dit. En dan een topic maken omdat je boos bent omdat je er ineens achter komt dat het helemaal geen 50% en dN gaat klagen over iets terwijl je die 50% allern maar als leidraad neemt als je de overige informatie negeert is... Triest.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Kom op zeg, mensen die op basis van een oranje en een rood staafje en de verhouding daartussen een beslissing nemen, die zijn gewoon te triest voor woorden.
Maar goed, het kan er zeker binnen vallen. Waar ik me aan ergerde in mijn initiële reactie is dat er mensen rondlopen op deze wereld die te dom zijn om te kakken en alleen een staafdiagram gebruiken om een beslissing te nemen.
Daarnaast is de OP dan ook misleiding, aangezien het hier om een diagram gaat, en niet om een grafiek.
Volgens mij heb je t over een foutieve manier van presenteren in je post van 10.41 dacht ikquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
En je trapt er nu voor het eerst in?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:37 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Moreel foutief zou kunnenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij heb je t over een foutieve manier van presenteren in je post van 10.41 dacht ik
Exact dit, maar dat hebben de meesten hier niet doorquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:26 schreef voederbietel het volgende:
Beweren dat dat misleiding is, is wel een grote belediging voor je eigen intelligentie.
Nee.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:40 schreef Duzzy het volgende:
[..]
En je trapt er nu voor het eerst in?
quote:
Hell, TS is zelfs in de OP een tweet aan het citeren waarin het woord 'lieggrafiek' staat. Fouter dan dat komen ze niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Volgens mij heb je t over een foutieve manier van presenteren in je post van 10.41 dacht ik
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact dit, maar dat hebben de meesten hier niet door![]()
Misleiding heeft niets met intelligentie te maken. Dat de gemiddelde Nederlander er misschien niet in zal trappen zegt niets. Maar om op deze manier misbruik te maken van mensen met minder verstand is moreel verwerpelijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact dit, maar dat hebben de meesten hier niet door![]()
Ik snap je klacht niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Misleiding heeft niets met intelligentie te maken. Dat de gemiddelde Nederlander er misschien niet in zal trappen zegt niets. Maar om op deze manier misbruik te maken van mensen met minder verstand is moreel verwerpelijk.
Ja maar TS vindt t vooral niet kunnen omdat andere, niet zo slimme medemensen, er wel eens in konden trappen. Hij is een barmhartige samaritaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hell, TS is zelfs in de OP een tweet aan het citeren waarin het woord 'lieggrafiek' staat. Fouter dan dat komen ze niet.
Huh... wat?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Misleiding heeft niets met intelligentie te maken. Dat de gemiddelde Nederlander er misschien niet in zal trappen zegt niets. Maar om op deze manier misbruik te maken van mensen met minder verstand is moreel verwerpelijk.
Ik snap het ook niet helemaal.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Huh... wat?
Heeft het nu wel met intelligentie te maken of niet?¿
Volgens mij bedoelt hij dat eigen intelligentie niet de graadmeter moet zijn in bepalen of het misleiding is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Huh... wat?
Heeft het nu wel met intelligentie te maken of niet?¿
Dat zou hij dan wel wat intelligenter uit kunnen leggen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij dat eigen intelligentie niet de graadmeter moet zijn in bepalen of het misleiding is.
Zeker waarquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat zou hij dan wel wat intelligenter uit kunnen leggen.
Jij bedoelde helemaal niet moreel foutief. Jij bedoelde foutieve manier van prijzen presenteren, want dat zei je letterlijk. Niet eronderuit proberen te draaienquote:
Dat denk ik ook inderdaadquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij bedoelde helemaal niet moreel foutief. Jij bedoelde foutieve manier van prijzen presenteren, want dat zei je letterlijk. Niet eronderuit proberen te draaien
Dit is nou exact de reden waarom ik niet op een telefoon moet willen fokken. Iets met quoten en aanpassen en dat niet goed kunnen en zoquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij bedoelde helemaal niet moreel foutief. Jij bedoelde foutieve manier van prijzen presenteren, want dat zei je letterlijk. Das wat andere dan moreel foutief. Daarbij worden de prijzen juist niet foutief gepresenteerd, want die zijn gewoon wat ze zijn. Jouw klacht gaat over het bijbehorende plaatje. Niet eronderuit proberen te draaien
Zelfquote, hoe narcistischquote:
Je mag niet zomaar van 0 naar 1100 even groot maken als van 1100 naar 1200. Gewoon foutief dus.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is helemaal niet foutief? Dat die balken bijna 50% van elkaar verschillen wordt veroorzaakt door de gekozen waarden op de as. Maar die waarden is helemaal niks mis mee.
Die prijzen worden helemaal niet op een foutieve manier gepresenteerd.
Niet doorhebben dat ik aant fucken wasquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zie de edit. Niet té graag willen scoren he
Dat klopt, dan zou er tussen 0 en 1100 een zigzaglijntje moeten staan volgens mij. Maar dat is het punt nirt, dat weet je ook welquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je mag niet zomaar van 0 naar 1100 even groot maken als van 1100 naar 1200. Gewoon foutief dus.
Jawel, want met een zaaglijntje zou niemand zo debiel zijn om erin te trappen.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat klopt, dan zou er tussen 0 en 1100 een zigzaglijntje moeten staan volgens mij. Maar dat is het punt nirt, dat weet je ook wel
Niet mans genoeg zijn om toe te geven dat je gewoon ff snel wilde scorenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:53 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Niet doorhebben dat ik aant fucken was
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet mans genoeg zijn om toe te geven dat je gewoon ff snel wilde scoren
Je bent hoe dan ook dom om hier uberhaupt over te klagen. Dit is reclame gewoonquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Jawel, want met een zaaglijntje zou niemand zo debiel zijn om erin te trappen.
Oh wacht, natuurlijk wel. Maar dan ben je gewoon dom.
Ik hoop dat jij een keer zo hard op je bek gaat doordat je je spaargeld in een misleidend product stoptquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent hoe dan ook dom om hier uberhaupt over te klagen. Dit is reclame gewoon
Kneus spotted.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij een keer zo hard op je bek gaat doordat je je spaargeld in een misleidend product stopt
Ah kijk, nu laat je je echt kennenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij een keer zo hard op je bek gaat doordat je je spaargeld in een misleidend product stopt
Zou ie een woekerpolisje hebben afgesloten? Of een kansloos hypotheekje?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kneus spotted.
Hoeveel ben je kwijtgeraakt?
Helemaal niks, nooit zoiets doms gedaan.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kneus spotted.
Hoeveel ben je kwijtgeraakt?
Ik heb 0 aandelen. Dus ook geen aandeeltje in Enecoquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:02 schreef kl1172 het volgende:
Heb jij soms een aandeeltje in Eneco, CoolGuy?
Kun je nog heel, heel lang wachtenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Helemaal niks, nooit zoiets doms gedaan.
Maar het gebrek aan empathisch vermogen om de gevolgen voor minder slimme mensen in te schatten doen mij genieten bij dat vooruitzicht.
Moraal is slechts vindenquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Kun je nog heel, heel lang wachtende gevolgen? De gevolgen zijn dat die mensen 3 jaar lang klant zijn van eneco ipv dat ze volgend jaar kunnen overstappen en ten tweede is het zo dat als een energieleverancier met dit soort producten komt, dan weten ze dat de prijzen gaan dalen, en dan kun je beter klanten met vaste prijzen hebben want die profiteren niet van die prijsdaling dan, oftewel hun inkomsten over die klanten blijft dan gegarandeerd.
Het is niet zo dat de wereld vergaat ofzo dus zo erg gaan die mensen nou ook weer niet het schip in, jij moraalridder![]()
Neuh, ik vind t apart dat jij hoog van de toren blaast maar tegelijkertijd mij wel iets negatiefs toewensen. Naast het feit dat je e rniet verder naast kunt zitten is het ook nogal triest natuurlijkquote:
Je posts hier duiden op iets anders.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Helemaal niks, nooit zoiets doms gedaan.
Eigenlijk zou het dat niet mogen zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:12 schreef DroogDok het volgende:
Het is vrij gebruikelijk om een grafiek op deze manier te presenteren
Open je eigen klacht.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:43 schreef Amplifier het volgende:
Mensen die persé een iPad willen bij Oxxio en dan gaan lopen kankeren dat het misleiding is
Haha grappig! xDquote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:49 schreef VarkensHart het volgende:
[ afbeelding ]
Een ebola voor je topic
Dank u!quote:
Dank u!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:39 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het dat niet mogen zijn.
Ik kan Panda alleen maar gelijk geven dat hij een klacht opent over de Eneco reclame. Het is eigenlijk erg jammer dat velen dit marketinggedrag als erg normaal bestempelen.
Denken dat stroom stroom isquote:
Gebeurd niet alleen bij marketing hoor.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 12:39 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het dat niet mogen zijn.
Ik kan Panda alleen maar gelijk geven dat hij een klacht opent over de Eneco reclame. Het is eigenlijk erg jammer dat velen dit marketinggedrag als erg normaal bestempelen.
Maar hier gaat het specifiek om reclame. Zogenaamde perfect normale omgangsvormen tussen mensen waarbij de 'leugens in het rondvliegen', ben ik ook geen fan van (en is eigenlijk ook terug te brengen tot een soort van marketing).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 07:12 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Gebeurd niet alleen bij marketing hoor.
Dan hadden ze ¤1050 moeten zetten waar nou ¤0 staat. Dan is het inderdaad gewoon een eeuwenoude manipulatie-truc. Nog steeds erg zielig en misleidend.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
Kwestie van handig de waardes van je x en y as bepalen.
Ja maar dan nog staan er in die kolommen dr daadwerkelijke prijzen. Daar liegen ze niet over. Dus dat het verschil geen 50% is is prima te zien.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dan hadden ze ¤1050 moeten zetten waar nou ¤0 staat. Dan is het inderdaad gewoon een eeuwenoude manipulatie-truc. Nog steeds erg zielig en misleidend.
Met die ¤0 zit er wel een sterker geurtje aan dit verhaal. Gewoon een incorrecte niet-lineaire grafiek.
[edit] Ohja, een zigzaglijntje ofzo zou nog kunnen idd..
Tuurlijk, maar wat voegt die lieg-grafiek dan toe, behalve zo'n lullig niet-boeiend verschil als veel groter representeren?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar dan nog staan er in die kolommen dr daadwerkelijke prijzen. Daar liegen ze niet over. Dus dat het verschil geen 50% is is prima te zien.
Helemaal niks, behalvr dat wat jij zegt inderdaad. Maar die 50% wordtnergens hard beweerd, alleen maar gesuggereerd. Als je intelligent genoeg bent om adem te halen prik je hier zo doorheen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 10:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar wat voegt die lieg-grafiek dan toe, behalve zo'n lullig niet-boeiend verschil als veel groter representeren?
als ze dat zouden doen, is t óók niet de werkelijkheidquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:09 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Heb jij ooit een reclame gezien waar ze het minder mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid?
Sticktertje voor jou!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:23 schreef Myrr het volgende:
Eerst wat mij opviel; 'Nou, joepie, 101 euro verschil, dat is echt fantastisch'. Dat het verschil tussen de balken dan bijna 50% is valt me niet eens op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |