SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hehe, dat is het punt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:22 schreef de_boswachter het volgende:
Kwestie van handig de waardes van je x en y as bepalen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:36 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ben jij een mongool zeg. In de originele reclame is er wel verschil van bijna 50% tussen de balken ja, maar de prijzen staan er net zo goed bij en daar zie je waar je maar over praat.
In de originele reclame staat alle informatie die je nodig hebt om te kunnen zien waar je over praat.
Heb jij soms een contractje voor 3 jaar getekend met in gedachten dat je 50% korting kreeg? Zeg eens eerlijk? Ja he?
Het is helemaal niet foutief? Dat die balken bijna 50% van elkaar verschillen wordt veroorzaakt door de gekozen waarden op de as. Maar die waarden is helemaal niks mis mee.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:41 schreef Pandaplint het volgende:
[..]__________!
Laat ik beginnen te zeggen dat ik geen Eneco klant ben![]()
Je hebt gelijk dat in de advertentie alle informatie staat die je nodig hebt.
Maar... gegevens express op een foutieve manier prijzen presenteren is wat mij betreft misleiding en nergens voor nodig..
Niet foutief, maar ik vind het maar een hufterige manier van presenteren (wat zowat aan alle reclames toegeschreven kan worden). Wat is er in nou mis met de onversneden waarheid?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het is helemaal niet foutief? Dat die balken bijna 50% van elkaar verschillen wordt veroorzaakt door de gekozen waarden op de as. Maar die waarden is helemaal niks mis mee.
Die prijzen worden helemaal niet op een foutieve manier gepresenteerd.
Wat er staat IS de waarheid!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Niet foutief, maar ik vind het maar een hufterige manier van presenteren (wat zowat aan alle reclames toegeschreven kan worden). Wat is er in nou mis met de onversneden waarheid?
De onversneden waarheid zou die grafiek zijn waarin het verschil visueel een pak kleiner toont!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat er staat IS de waarheid!de cijfers staan er nota bene bij!
Dit inderdaad, ik denk dat als je dit laat zien aan een brede testgroep, 40-50% het gewoon niet doorheeft. Als het niet meer is.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Niet foutief, maar ik vind het maar een hufterige manier van presenteren (wat zowat aan alle reclames toegeschreven kan worden). Wat is er in nou mis met de onversneden waarheid?
Mag ik hieruit concluderen dat je geen stroom gebruikt?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef Fretwork het volgende:
Niet je energieleverancier kiezen op basis van goed persoonlijk contact en mutueel vertrouwen
HALLO, HET IS WEL JE STROOM!
Het is geen liefdadigheidsinstellingquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:55 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Dit is toch exact misleiding?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:57 schreef Hallojo het volgende:
Dit heeft met misleiding erg weinig te maken.
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is toch exact misleiding?
Misleiding:
•een opzettelijke poging iemand een onjuiste indruk te geven.
? Ik ben zeer close met meneer Nuon hoor!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Mag ik hieruit concluderen dat je geen stroom gebruikt?
Dus mensen misleiden is dus toegelaten als het geen liefdadigheidsinstelling is?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Het is geen liefdadigheidsinstelling
Nee! De cijfers staan erbij! Dus hoe hoog het ene balkje is en hoe hoog het andere doet er dan niet meer toe, je kunt prima tot de juiste conclusie komen met de info die er gegeven wordt. Als je alleen maar een deel van de informatie tot je neemt dan kom je tot de conclusie die jij nu trekt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:56 schreef kl1172 het volgende:
[..]
De onversneden waarheid zou die grafiek zijn waarin het verschil visueel een pak kleiner toont!
Dit is zoals die profielfoto's van dikke zwijnen die enkel hun gezicht laten zien waardoor het nog wat lijkt, tot je de hele foto te zien krijgt en je per direct over je nek gaat.
Dit noemen ze reclame.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is toch exact misleiding?
Misleiding:
•een opzettelijke poging iemand een onjuiste indruk te geven.
Je zegt het zelf.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Men hoopt dat men zich laat leiden door de balkjes ja, maar de waarden staan er bij, ze laten niets weg. Als je hier voor valt of over klaagt dan ben je of niet de allerslimste of je hebt niks beters te doen.
Tuurlijk kan jij dat, kan ik dat, kan een groot deel van de mensen hier dat. Maar volgens mij vergeet je hoeveel écht domme mensen we in Nederland hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee! De cijfers staan erbij! Dus hoe hoog het ene balkje is en hoe hoog het andere doet er dan niet meer toe, je kunt prima tot de juiste conclusie komen met de info die er gegeven wordt. Als je alleen maar een deel van de informatie tot je neemt dan kom je tot de conclusie die jij nu trekt.
Men hoopt dat men zich laat leiden door de balkjes ja, maar de waarden staan er bij, ze laten niets weg. Als je hier voor valt of over klaagt dan ben je of niet de allerslimste of je hebt niks beters te doen.
quote:
Heb jij ooit een reclame gezien waar ze het minder mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]Lekker simpel jij.
Meeste reclames zijn geen misleiding hoor.
Mr. Proper enzo wel, maar een autoreclame of supermarktreclame bijvoorbeeld niet.
Jawel. Het doel van een grafiek is duidelijkheid verschaffen. In een oogopslag duidelijk maken wat er gebeurt. Niet het weergeven van een vertekend beeld.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee! De cijfers staan erbij! Dus hoe hoog het ene balkje is en hoe hoog het andere doet er dan niet meer toe, je kunt prima tot de juiste conclusie komen met de info die er gegeven wordt. Als je alleen maar een deel van de informatie tot je neemt dan kom je tot de conclusie die jij nu trekt.
Praktisch elke auto-reclame, aanbiedingen van supermarkten, telefoons, etc.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:09 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Heb jij ooit een reclame gezien waar ze het minder mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid?
En dat is dan ook exact wat het doet. De cijfers staan er bij. Voor de een betaal je minder dan de ander en op de gekozen waarden voor de assen krijg je deze balkjes. Die 50% denk jij je er zelf bij. Dat staat nergens in de reclame. Datde werkelijkheid 'maar' 8% is is inderdaad de werkelijkheid ja. Maar jij zet het af tegen die 50%, maar die wordt nergens genoemd.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:10 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Jawel. Het doel van een grafiek is duidelijkheid verschaffen. In een oogopslag duidelijk maken wat er gebeurt. Niet het weergeven van een vertekend beeld.
En bij het enecografiekje is ook geen sprake van misleiding, maar op een zo mooi mogelijke manier weergeven van de feiten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Praktisch elke auto-reclame, aanbiedingen van supermarkten, telefoons, etc.
Tuurlijk zijn het de mooiste plaatjes die ze kunnen schieten, maar er is geen misleiding.
Als je dat niet kan zien,
Zijn vraag was of jij ooit een reclame hebt gezien waar ze iets MINDER mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid. Het antwoord is nee. De voorbeelden die jij geeft zijn geen antwoord op zijn vraag.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Praktisch elke auto-reclame, aanbiedingen van supermarkten, telefoons, etc.
Tuurlijk zijn het de mooiste plaatjes die ze kunnen schieten, maar er is geen misleiding.
Als je dat niet kan zien,
Lekker simpel is dat. Nee, natuurlijk heb noch ik, noch iemand anders ooit een reclame ervaren waarin BEWUST, de werkelijkheid SLECHTER werd weergegeven.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zijn vraag was of jij ooit een reclame hebt gezien waar ze iets MINDER mooi doen voorkomen dan de werkelijkheid. Het antwoord is nee. De voorbeelden die jij geeft zijn geen antwoord op zijn vraag.
Die 50 % wordt wel volop gesuggereerd door het grafiekje. De visuele verhoudingen in dat ding zijn waardeloos om daar 8% uit te halen. Dan moeten ze maar een groter grafiekje maken of de staafjes wat smaller maken, dan lijkt het ook een groter verschil maar wordt er niet gesleuteld aan de verhoudingen. Of er bij zetten 'deze afbeelding geeft slechts een minimaal deeltje van de volledige grafiek weer'. Makkelijk toch?quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dat is dan ook exact wat het doet. De cijfers staan er bij. Voor de een betaal je minder dan de ander en op de gekozen waarden voor de assen krijg je deze balkjes. Die 50% denk jij je er zelf bij. Dat staat nergens in de reclame. Datde werkelijkheid 'maar' 8% is is inderdaad de werkelijkheid ja. Maar jij zet het af tegen die 50%, maar die wordt nergens genoemd.
Echt hoor, je benr spijkers op laag water aan t zoeken.
Het intellect van de gemiddelde Nederlander in acht nemende is dit wel misleiding naar mijn mening. Het is geen leugen, het is geen bedrog, het is hoe dan ook de waarheid.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En bij het enecografiekje is ook geen sprake van misleiding, maar op een zo mooi mogelijke manier weergeven van de feiten.
NUONquote:Op donderdag 16 oktober 2014 10:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
? Ik ben zeer close met meneer Nuon hoor!
quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker simpel is dat. Nee, natuurlijk heb noch ik, noch iemand anders ooit een reclame ervaren waarin BEWUST, de werkelijkheid SLECHTER werd weergegeven.
Maar dat is geheel iets anders. TS vraagt ook niet om een afgezwakte weergave van de realiteit, maar om een accurate weergave van de realiteit. Naar mijn mening volkomen logisch.
*knip (een beetje onnodig)
Jullie snappen hetquote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Die 50 % wordt wel volop gesuggereerd door het grafiekje. De visuele verhoudingen in dat ding zijn waardeloos om daar 8% uit te halen. Dan moeten ze maar een groter grafiekje maken of de staafjes wat smaller maken, dan lijkt het ook een groter verschil maar wordt er niet gesleuteld aan de verhoudingen. Of er bij zetten 'deze afbeelding geeft slechts een minimaal deeltje van de volledige grafiek weer'. Makkelijk toch?
Hij is anders wel een stuk gezelliger dan Eneco!quote:
Dat is juist misleiding. Je noemt nu haast bijna de definitie van misleiding op.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
Misleiding? Hoezo misleiding? De kosten staan er gewoon netjes in vermeldt. Wat een gehuil, niet goed lezen misleiding noemen.
Ze hadden er anders wel een volledig grafiekje bij kunnen plempen als het allemaal toch zo netjes vermeld wordt... Of het nu gebruikte grafiekje achterwege laten.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:26 schreef JeMoeder het volgende:
Misleiding? Hoezo misleiding? De kosten staan er gewoon netjes in vermeldt. Wat een gehuil, niet goed lezen misleiding noemen.
Het IS, met de gekozen assenwaarden, een accurate weergave van de werkelijjheid. Die 50% denk je er zelf bij maar als je de waarden van 1.292 en 1.191 mee neemt dan snap je acuut dat het verschil tussen die 2 bij lange na geen 50% is. Maar dan alsnog klopt het plaatje zoals het er staat.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker simpel is dat. Nee, natuurlijk heb noch ik, noch iemand anders ooit een reclame ervaren waarin BEWUST, de werkelijkheid SLECHTER werd weergegeven.
Maar dat is geheel iets anders. TS vraagt ook niet om een afgezwakte weergave van de realiteit, maar om een accurate weergave van de realiteit. Naar mijn mening volkomen logisch.
Lekker topic voor de sociaal-onhandige semi-intellectueel die hier wil laten zien dat hij echt wel slim is, en als zijn moeder daar niet van te overtuigen is, dan maar de mensen op het forum.
Natuurlijk klopt het plaatje, anders was het oplichting geweest. TS noemt het misleiding en dat klopt.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het IS, met de gekozen assenwaarden, een accurate weergave van de werkelijjheid. Die 50% denk je er zelf bij maar als je de waarden van 1.292 en 1.191 mee neemt dan snap je acuut dat het verschil tussen die 2 bij lange na geen 50% is. Maar dan alsnog klopt het plaatje zoals het er staat.
Ze hadden beter helemaal geen grafiekje kunnen gebruiken als ze het er zo in verwerken. Naar de consument toe dan, natuurlijk om hun zakken vol geld te graaien is de huidige oplossing beter natuurlijk.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het IS, met de gekozen assenwaarden, een accurate weergave van de werkelijjheid. Die 50% denk je er zelf bij maar als je de waarden van 1.292 en 1.191 mee neemt dan snap je acuut dat het verschil tussen die 2 bij lange na geen 50% is. Maar dan alsnog klopt het plaatje zoals het er staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |