abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145580722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Het grote plaatje is een streven naar een 100% grijze, saaie, risicoloze, nauwkeurig genormeerde, politiek correcte maatschappij.
Dat zie je overal in terug. Van rechtszaken over overlast van spelende kinderen tot Zwarte Piet, van vuurwerk tot het rookverbod, van de discussie over een belasting op vet eten tot de idiote veiligheidsnormen waaraan NS zich moet houden als het gesneeuwd heeft.
Stel je niet zo aan man.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145580764
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Het grote plaatje is een streven naar een 100% grijze, saaie, risicoloze, nauwkeurig genormeerde, politiek correcte maatschappij.
Dat zie je overal in terug. Van rechtszaken over overlast van spelende kinderen tot Zwarte Piet, van vuurwerk tot het rookverbod, van de discussie over een belasting op vet eten tot de idiote veiligheidsnormen waaraan NS zich moet houden als het gesneeuwd heeft.
Pff lange tenen...
pi_145580775
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ohhh ik ben die verkettering en scheldpartijen wel gewend op Fok.
If you dont like the heat.... stay out the kitchen.
Ga dan weg.
Nee. Deze toon van het debat is niet normaal, ook op Fok! niet. En ik laat me niet afschepen met een "sodemieter dan maar op" als mij de toon van het debat niet aan staat. Dit gaat ook over mijn land en mijn traditie.
pi_145580800
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:11 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Daar heb je wel de kern van het probleem, dat werd in DWDD ook aangehaald door de tafeldame
Fidan Ekiz ook mee kwam, Quinsy Gario heeft het, zeker in het begin gehad over een verbod op, beschuldigde sinterklaas vierend Nederland van racisme enz.
In voetbaltermen zou je kunnen stellen dat Quinsy Gario er met gestrekt been in kwam, daar is heftig op gereageerd.
Quinsy is ook te radicaal.Niet mijn stijl zo. Maar hij heeft niet heel Nederland racisten genoemd.
Een verbod van Sint heeft ie zeker nooit genoemd. Wel een verbod op de intocht te Amsterdam en ik heb hem niet gehoord over een wettelijk verbod van het ZP-theater voor heel Nederland.

Zeker is daar te heftig op gereageerd. Nederland kan maar niet accepteren dat er ook Nederlanders zijn die het niet leuk vinden hoe zij geimiteerd worden door ZP.
Anderszijds kwam verborgen vreemdelingenhaat inclusief racisme als een neurose naar boven.
pi_145580802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt .....
Die Piet moet perse zwart zijn van jou.
Het ZP-debat is eeuwigdurend en dan logisch dat mensen gaan denken en vinden dat een ZP helemaal niet perse nodig is voor een sintfeest. Dat was al niet 8 eeuwen ofzo tot halverwege de 19e eeuw. En als mensen actievoeren voor behoud van een zwarte piet en anderen weer een andere actie voeren, bijv kleurenpiet.. dan is dat een ieders goed recht.
Beetje overdreven om te klagen met 'strot' .
Nee, het gaat erom dat er in de MSM alleen maar een platform wordt gegeven aan de anti-Pieten, ....en dat stinkt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_145580826
quote:
[..]

In voetbaltermen zou je kunnen stellen dat Quinsy Gario er met gestrekt been in kwam, daar is heftig op gereageerd.
Rake analogie.
pi_145580864
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan man.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:16 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Pff lange tenen...
Oh, dit is wel heel voorspelbaar, dat uitgerekend jullie twee als fotofinish met zo'n reactie komen. :D
pi_145580874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
centrale mythe ?
nee hoor..... een van die oude verhalen die wel eens opduiken, meer niet
Dit is wel degelijk de kern van het hele verhaal. Alles wat nu in de traditie zit komt voor in dat verhaal. Met uitzondering van ZP, die overigens m.i. inderdaad ook zwart moet zijn. Niet zwart als een neger, maar wel zwart.

Ik heb trouwens nog nooit een neger zonder schmink ZP zien spelen, dat lijkt me volkomen fout ook.
pi_145580896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:19 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Oh, dit is wel heel voorspelbaar, dat uitgerekend jullie twee als fotofinish met zo'n reactie komen. :D
Je bent gewoon zodanig aan het overdrijven, dat het te pijnlijk is om aan te zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145580904
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:16 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee. Deze toon van het debat is niet normaal, ook op Fok! niet. En ik laat me niet afschepen met een "sodemieter dan maar op" als mij de toon van het debat niet aan staat. Dit gaat ook over mijn land en mijn traditie.
ohhhh ik geef je gewoon pragmatisch advies... Ik heb dagelijks dat ik de heat op FOK niet kan hebben en surf ik verder.
Het is ook mijn land met veel betere tradities dan het oubollige sintgedoe.
Tolerantie, nuchterheid, willen meevoelen met de andere... dat is van veel meer waarde.
pi_145580916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het is begonnen als een duivel, en daarna een tijdje weggeweest. In de nieuwe incarnatie was ZP een soort mengsel van die oude duivel en een dienaar. Die mix heeft dus geleid tot de 'neger' zwarte piet.

Zoals ik al eerder zei; als je ZP ontdoet van zijn 'raciale' kenmerken, dan zit je dichter bij de oorspronkelijke figuur, maar dan heb je wel een positief rolmodel (de 20e eeuwse ZP) geofferd aan de obsessie met een verschijnsel dat al geen rol meer speelde toen de 19e eeuwse 'neger' ZP op het toneel verscheen.

Kort: ZP was geen neger, maar werd het later wel en uiteindelijk zelfs een rolmodel.
Heb je een bron? Ben wel benieuwd hoe dat zo is ontwikkeld. :)

En dan bedoel ik niet over de 'oude' zp, maar over de ontwikkeling ernaartoe.
pi_145580981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhhh ik geef je gewoon pragmatisch advies... Ik heb dagelijks dat ik de heat op FOK niet kan hebben en surf ik verder.
Het is ook mijn land met veel betere tradities dan het oubollige sintgedoe.
Tolerantie, nuchterheid, willen meevoelen met de andere... dat is van veel meer waarde.
Ah ja. Tolerantie. Meevoelen met anderen... Wie zei vorig jaar ook alweer in deze reeks dat autochtonen geen rechten hebben op hun eigen cultuur, omdat bescherming van de eigen cultuur slechts en uitsluitend voor minderheden geldt? Het was een naam die begint met 'B' en eindigt op 'luesdude'...
pi_145580992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bedoelt .....
Die Piet moet perse zwart zijn van jou.
Het ZP-debat is eeuwigdurend en dan logisch dat mensen gaan denken en vinden dat een ZP helemaal niet perse nodig is voor een sintfeest. Dat was al niet 8 eeuwen ofzo tot halverwege de 19e eeuw. En als mensen actievoeren voor behoud van een zwarte piet en anderen weer een andere actie voeren, bijv kleurenpiet.. dan is dat een ieders goed recht.
Beetje overdreven om te klagen met 'strot' .
Tijdens de Reformatie was het verboden om het volksfeest uit te beelden. ZP is juist een centraal figuur in de folklore en traditie. Dat zie je bijv. terug in de Duitse, Belgische, Italiaanse en de Alpenversie van het mythologische figuur. Bepaalde elementen (uiterlijke kenmerken) zijn dan weer het product van de 19e eeuw maar in essentie is 'ie altijd zwart geweest en dat heeft niets met ras te maken. Zijn pakje mag je aanpassen, zijn kroeshaar in krullen veranderen (veel Europese varianten hebben dit vandaag de dag nog steeds), de rode lippen en de gouden oorbellen verdwijnen.

Een gekleurde Piet is dus geen optie. Maar zelfs nu je dit allemaal weet draait het nog steeds om die zwarte kleur he? ZP blijft zwart.

Daarnaast een 'gele Piet' met een kaaskop?! Sommigen hebben echt geen kaas gegeten wat traditie, geschiedenis en cultuur betreft. Jammer, het zou deze hele discussie, die grotendeels op foute aannames, het ontbreken van juiste kennis en onderbuikgevoelens, enorm goed doen. Dat de roe en de ketening van ZP als koloniaal wordwn gezien is eigenlijk al stuitend maar kennelijk gaan we naar een Idiocracy toe terwijl we met de dag meer beschikking over informatie hebben dan voorheen en toch weten velen vrijwel niets van ZP. Ga er dan ook niet over discussieren.
pi_145581011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:19 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Ik vond het wel humor om na Mutant zo te reageren ja.

Was puur voor het effect.
pi_145581026
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent gewoon zodanig aan het overdrijven, dat het te pijnlijk is om aan te zien.
Ik overdrijf niks. Alle voorbeelden die ik noem zijn helemaal waar. Maar jij bent zeker gewoon zelf zo'n zuurpruim voor wie een ideaal leven eruit ziet als een kasplantje, zonder enig plezier maar ook zonder enig risico. :r
pi_145581046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik overdrijf niks. Alle voorbeelden die ik noem zijn helemaal waar. Maar jij bent zeker gewoon zelf zo'n zuurpruim voor wie een ideaal leven eruit ziet als een kasplantje, zonder enig plezier maar ook zonder enig risico. :r
Ik zie even niet wat dit te maken heeft met mijn reactie op je vorige post. Ik krijg inderdaad geen boner van het bashen van moslims, negers of Marokkanen, als je daarop doelt. Misschien is het vieren van Sinterklaas zonder Zwarte Piet nu wel juist een uitdaging, een leuk risico!
Allah Al Watan Al Malik
pi_145581050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah ja. Tolerantie. Meevoelen met anderen... Wie zei vorig jaar ook alweer in deze reeks dat autochtonen geen rechten hebben op hun eigen cultuur, omdat bescherming van de eigen cultuur slechts en uitsluitend voor minderheden geldt? Het was een naam die begint met 'B' en eindigt op 'luesdude'...
O, zei ik zoiets stupide ? Dat lijkt me toch echt niet... Heb je een linkje?
Ik vrees dat jij iemand anders bedoelt en mogelijk heb je diens woorden ook verkeerd opgevat.

Maar tolerantie, nuchterheid , meevoelen met anderen... zijn dingen die bepaalde ZP-drammers te weinig hebben . Zij breken dus zelf de Nederlandse cultuur af ?
pi_145581054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Quinsy is ook te radicaal.Niet mijn stijl zo. Maar hij heeft niet heel Nederland racisten genoemd.
Een verbod van Sint heeft ie zeker nooit genoemd. Wel een verbod op de intocht te Amsterdam en ik heb hem niet gehoord over een wettelijk verbod van het ZP-theater voor heel Nederland.
Zeker is daar te heftig op gereageerd. Nederland kan maar niet accepteren dat er ook Nederlanders zijn die het niet leuk vinden hoe zij geimiteerd worden door ZP.
Anderszijds kwam verborgen vreemdelingenhaat inclusief racisme als een neurose naar boven.
Tja, maar het punt is dus dat - voorzover ZP neger kenmerken heeft - die neger er wel eentje is die geen slaaf is (of ooit is geweest) en die in de 20e eeuw is uitgegroeid tot de drijvende kracht achter het goede werk van Sinterklaas. Nou wil ik best erkennen dat je als je dat per se wilt kunt zeggen dat ZP eruit ziet zoals - een heel klein deel van de slaven - eruit heeft gezien. En als je daarvan helemaal over de zeik raakt ben ik niet eens tegen aanpassing van zijn uiterlijk. MAAAAR... dat betekent dan dus uitsluitend en alleen dat er - voor mensen die ZP alleen als neger zien - ook een positief rolmodel wordt weggepoetst.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 20:25:29 #219
104871 remlof
Europees federalist
pi_145581086
Als je denkt dat je geen Sinterklaas kan vieren zonder zwarte pieten ben je pas een zuurpruim.
pi_145581104
quote:
[..]
En jij snapt niet dat het merendeel van de 14 miljoen pro-Pieten heus wel accepteert dat er Nederlanders zijn die zich niet prettig voelen met ZP. Wil nog niet zeggen dat wat een subjectieve interpretatie is van de anti Pieten mbt de figuur ZP ook een -juiste-, of de meest juiste, interpretatie is.
pi_145581122
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:20 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dat is gewoon het verhaal van die schoolmeester die 'de zwarte dienaar' van Sint in de verhalen schreef. De rest is gewoon de bestendige beschrijving van ZP in kinderverhalen (o.a. op TV) als de redder in nood van het feest.
pi_145581207
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Wild Geraas is een boek wat hier dieper op ingaat. Is te bestellen bij bol.com :)

Overigens wilde ik hier zelf nog op ingaan maar ik zit nu op mijn telefoon en wil dan ook wat voorbeelden van varianten e.d. posten. :)
pi_145581298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja, maar het punt is dus dat - voorzover ZP neger kenmerken heeft - die neger er wel eentje is die geen slaaf is (of ooit is geweest)
Dat klopt wel... schrijver Schenkman heeft ZP vorm gegeven. Niet als slaaf

quote:
en die in de 20e eeuw is uitgegroeid tot de drijvende kracht achter het goede werk van Sinterklaas.
Nou.... dat weet ik niet. Of je bedoelt de sintshows op tv van de laatste 30 jaar.
Kijk... die zie ik nauwelijks..
Maar vele knechten en 1 baas... ja..die groep doet altijd het meeste werk

quote:
dat betekent dan dus uitsluitend en alleen dat er - voor mensen die ZP alleen als neger zien - ook een positief rolmodel wordt weggepoetst.
niks te slaaf hoor... maar vele donkere mensen vinden vooral het niet leuk dat blanke mensen hun imiteren. ... en of ze wel of niet dat recht hebben... een fatsoenlijk mens houdt rekening met anderen en zeker als je die andere imiteert.
Stop dan met die onvrede negeren en kleineren.
pi_145581300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
O, zei ik zoiets stupide ? Dat lijkt me toch echt niet... Heb je een linkje?
Ik vrees dat jij iemand anders bedoelt en mogelijk heb je diens woorden ook verkeerd opgevat.
Kan het zo gauw niet terugvinden. Maar als je er (nu) niet (meer) zo naar kijkt, is het mij allang best. :)
quote:
Maar tolerantie, nuchterheid , meevoelen met anderen... zijn dingen die bepaalde ZP-drammers te weinig hebben . Zij breken dus zelf de Nederlandse cultuur af ?
Ja. Die figuren die dingen als "rot dan op terug naar de jungle" enzo roepen.
pi_145581343
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Kan het zo gauw niet terugvinden. Maar als je er (nu) niet (meer) zo naar kijkt, is het mij allang best. :)
Ik heb het nooit zo gezien.
pi_145581445
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
En jij snapt niet dat het merendeel van de 14 miljoen pro-Pieten heus wel accepteert dat er Nederlanders zijn die zich niet prettig voelen met ZP. Wil nog niet zeggen dat wat een subjectieve interpretatie is van de anti Pieten mbt de figuur ZP ook een -juiste-, of de meest juiste, interpretatie is.
ja ? en?
Dat geef je het recht de gevoelens van honderdduizenden donkere Nederlanders te negeren?
Het maakt niet uit of je er mee eens bent . Het is hun gezicht . Zij voelen zich niet prettig zo.
Dat is reden genoeg om te stoppen
pi_145581540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat klopt wel... schrijver Schenkman heeft ZP vorm gegeven. Niet als slaaf
[..]
Nou.... dat weet ik niet. Of je bedoelt de sintshows op tv van de laatste 30 jaar.
Kijk... die zie ik nauwelijks..
Maar vele knechten en 1 baas... ja..die groep doet altijd het meeste werk
[..]
niks te slaaf hoor... maar vele donkere mensen vinden vooral het niet leuk dat blanke mensen hun imiteren. ... en of ze wel of niet dat recht hebben... een fatsoenlijk mens houdt rekening met anderen en zeker als je die andere imiteert.
Tja. En dan zeg ik; als ZP roetzwart is, geen dikke rode lippen en kroeshaar meer heeft, dan wil ik ook geen gezeik meer horen over dat hij racistisch is.

Overigens, de hele discussie in Nederland is wat komisch als je ook ziet dat er in Suriname dus óók nog steeds ZP'en zijn. Daar is kennelijk het 'racistische karakter' van ZP niet zo bekend. :)
pi_145581594
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is gewoon het verhaal van die schoolmeester die 'de zwarte dienaar' van Sint in de verhalen schreef. De rest is gewoon de bestendige beschrijving van ZP in kinderverhalen (o.a. op TV) als de redder in nood van het feest.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:28 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Wild Geraas is een boek wat hier dieper op ingaat. Is te bestellen bij bol.com :)

Overigens wilde ik hier zelf nog op ingaan maar ik zit nu op mijn telefoon en wil dan ook wat voorbeelden van varianten e.d. posten. :)
Ik heb het vooral over de ontwikkeling naar zp toe. En wat voor zp het gebruik was. :)
pi_145581670
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:22 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Tijdens de Reformatie was het verboden om het volksfeest uit te beelden. ZP is juist een centraal figuur in de folklore en traditie. Dat zie je bijv. terug in de Duitse, Belgische, Italiaanse en de Alpenversie van het mythologische figuur.
Krampus en Knecht Ruprecht waren niet de mens ZP, die een Moor was volgens Schenkman

quote:
Bepaalde elementen (uiterlijke kenmerken) zijn dan weer het product van de 19e eeuw maar in essentie is 'ie altijd zwart geweest en dat heeft niets met ras te maken.
Krampus was geen mens...Hij was een duivel, met hoorns, bokkepoten staart,
Knecht Ruprecht was een bosgeest of mens en had soms zwarte roetvegen van de schoorsteen.
ZP is de Nederlandse versie van Knecht Ruprecht. Hij is tot mens gemaakt en vanaf het begin ca 1850 was hij een Moor met zwarte huid. Dus een neger.
pi_145581676
Er was een lange tijd geen ZP. Daarvoor was er een zwarte duivel die met een ketting om zijn nek werd meegevoerd.
pi_145581711
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:31 schreef Bluesdude het volgende:

Dus....als blanke zou je geen neger mogen spelen? Wat is dat nou voor discriminatie.

Ik neem toch aan dat een volledig blank toneelgezelschap wel een bewerking van bv de Negerhut van Oom Tom mag spelen?

En als fatsoenlijk mens hou je inderdaad rekening met anderen. Dat geldt uiteraard ook voor de anti-Pieten. Of heeft bij hen de zelfbenoemde 'moral high ground' zodanig wortel geschoten dat er een volledig bos voor ogen en geest is ontsproten?
pi_145581729
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tja. En dan zeg ik; als ZP roetzwart is, geen dikke rode lippen en kroeshaar meer heeft, dan wil ik ook geen gezeik meer horen over dat hij racistisch is.
Leer er mee leven dat sommige mensen een andere mening hebben
pi_145581738
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja ? en?
Dat geef je het recht de gevoelens van honderdduizenden donkere Nederlanders te negeren?
Het maakt niet uit of je er mee eens bent . Het is hun gezicht . Zij voelen zich niet prettig zo.
Ja, ga maar gewoon consequent aan het punt voorbij dat de kleur zwart in wezen niets met negroide te maken heeft. Je weet nu zelfs dat de kleur zwart een andere oorsprong heeft en als je niets met die informatie doet, tsja, hoef je van ons helemaal niets te verwachten.
pi_145581789
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Leer er mee leven dat sommige mensen een andere mening hebben
Er zijn meningen waar ik wel rekening mee houdt en meningen waarmee ze m'n rug opkunnen. Als ZP wordt ontdaan van zijn 'neger' kenmerken, dan is voor mij de grens van de meningen waar ik nog rekening mee wil houden wel bereikt.
pi_145581855
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja ? en?
Honderdduizenden... :') En blijkbaar voelen 14 miljoen Nederlanders zich niet prettig bij het idee dat Zwarte Piet niet meer zwart is. Hun gevoelens tellen niet?

Vooral ook omdat je volledig voorbij gaat aan het feit dat ZP geen racisme IS. Als het dat wel was dan hebben de anti-Pieten een punt. Nu is het puur hun gevoel, en dat hebben die 14 miljoen pro-Pieten ook, gevoel.
pi_145581936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dus....als blanke zou je geen neger mogen spelen? Wat is dat nou voor discriminatie.
Ik had het over het jaarlijks ZP-gedoe die vele donkere mensen niet kunnen waarderen.
Het is hun gezicht. Niet de jouwe.
Als buitenstaander roep je eerder de gevoelens op van 'ze bespotten me' dan als behorend bij de eigen groep. Dat is minder bedreigend .
Kwestie van anderen willen aanvoelen en niet doordrammen met de imitaties.
Onderwijl heeft het imiteren van negers in ZP nog meer zijn onschuld verloren.
ZP is het boegbeeld geworden van monocultureel en vreemdelingenhatend Nederland

quote:
En als fatsoenlijk mens hou je inderdaad rekening met anderen. Dat geldt uiteraard ook voor de anti-Pieten. Of heeft bij hen de zelfbenoemde 'moral high ground' zodanig wortel geschoten dat er een volledig bos voor ogen en geest is ontsproten?
Het zijn pro-pieten die niet snappen dat je rekening moet houden wie je imiteert, en wat die ervan vind. Het zijn de meest agressieve propieten van politiek duister allooi die met dit debat opvoeren aanhang willen winnen

ps ... wat je hekelt als moral high ground is gewone Hollandse traditie... veel beter dan afgekloven sintspel. Het is dat de tv met shows en plotten er nog iets spannends van maken, begrijp ik.
pi_145581964
quote:
[..]
Precies.

Als de discussie nou gewoon geopend was met een aanmoediging van "Zullen we Zwarte Piet eens aanpassen aan de 21e eeuw?" ipv. erin te gaan met "Gouden oorbellen zijn racisme! Rode lippestift is racisme! Een pofbroek is racisme! Een jute zak is racisme! Krulhaar is racisme! Zwarte schmink is racisme!" , dan had er ook best wat aangepast kunnen worden, maar zonder dat er zo'n opgefokte haatstemming was ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 20:49:43 ]
pi_145582069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Precies.
Als de discussie nou gewoon geopend was met een aanmoediging van "Zullen we Zwarte Piet eens aanpassen aan de 21e eeuw?" ipv. erin te gaan met "Gouden oorbellen zijn racisme! Rode lippestift is racisme! Een pofbroek is racisme! Een jute zak is racisme! Krulhaar is racisme! Zwarte schmink is racisme!" , dan had er ook best wat aangepast kunnen worden, maar zonder dat er zo'n opgefokte haatstemming was ontstaan.
Nog afgezien van het feit dat je voor 'racisme' op zijn minst een stereotiep beeld van een groep moet neerzetten. Als er één ding is wat niet het geval is, is het dat ZP altijd precies dezelfde kenmerken vertoont.

Je hebt overigens gelijk dat de toon van de discussie vooral is veroorzaakt de anti's die alle pro's van kwade bedoelingen beschuldigen. Het is wel heel veeleisend om te vinden dat je uitgebreid rekening moet houden met mensen die zo onverbloemd vijandig zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 oktober 2014 @ 20:54:03 #239
862 Arcee
Look closer
pi_145582102
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 19:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zojuist bij DWDD wéér alleen maar anti-Pieten.
De indoctrinatie van de Nederlandse bevolking is in volle gang. De kleurpiet moet en zal door onze strot geduwd worden.
Ik krijg het complete plaatje maar niet helder. :{ Waarom? Wat zit hier achter? :?
Maar wat willen ze precies? Dat van die blauwe en paarse Pieten snap ik niet.

Wat minder roze lippen, wellicht geen grote ringen en wat minder pikzwart gezicht (alleen roetvegen?) zou ik nog wel snappen. Of gaat ze dat niet ver genoeg?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_145582156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat minder roze lippen, wellicht geen grote ringen en wat minder pikzwart gezicht (alleen roetvegen?) zou ik wel snappen. Of gaat ze niet ver genoeg?
Kennelijk niet; het is ze niet genoeg als hun al dan niet echte gevoeligheden worden verwerkt in het Piet-beeld, ze willen een ZP opdringen die de onze niet is en ook nooit is geweest.
pi_145582223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:54 schreef Arcee het volgende:
Wat minder roze lippen, wellicht geen grote ringen en wat minder pikzwart gezicht (alleen roetvegen?) zou ik nog wel snappen. Of gaat ze dat niet ver genoeg?
Net zoals in Canada gewoon verbieden.
Alleen zijn er een hoop conservatievelingen hier die het proces wat vertragen, maar dat ZP tzt verdwijnt is onomkeerbaar.

http://www.isgeschiedenis(...)in_canada/#more-5262
pi_145582279
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Alleen zijn er een hoop conservatievelingen hier die het proces wat vertragen, maar dat ZP tzt verdwijnt is onomkeerbaar.
In dat artikel is de consequentie dat het hele Sinterklaasfeest dan maar niet meer gevierd wordt.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:00:44 #243
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145582349
quote:
[..]
Verbieden op welke grond, oh zo progressieve vrijheidslievende jongen die je bent?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_145582362
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Ja, ga maar gewoon consequent aan het punt voorbij dat de kleur zwart in wezen niets met negroide te maken heeft. Je weet nu zelfs dat de kleur zwart een andere oorsprong heeft en als je niets met die informatie doet, tsja, hoef je van ons helemaal niets te verwachten.
Ok, dat zwarte komt ergens vandaan. Zwarte raven, zwarte duivel enz. Een neger werd vroeger ook zwart afgebeeld. Het is een beetje dubbel :P
Snap je wat ik bedoel. :)
pi_145582419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik had het over het jaarlijks ZP-gedoe die vele donkere mensen niet kunnen waarderen.
Het is hun gezicht. Niet de jouwe.
Als buitenstaander roep je eerder de gevoelens op van 'ze bespotten me' dan als behorend bij de eigen groep. Dat is minder bedreigend .
Kwestie van anderen willen aanvoelen en niet doordrammen met de imitaties.
Onderwijl heeft het imiteren van negers in ZP nog meer zijn onschuld verloren.
ZP is het boegbeeld geworden van monocultureel en vreemdelingenhatend Nederland
[..]
Het zijn pro-pieten die niet snappen dat je rekening moet houden wie je imiteert, en wat die ervan vind. Het zijn de meest agressieve propieten van politiek duister allooi die met dit debat opvoeren aanhang willen winnen
ps ... wat je hekelt als moral high ground is gewone Hollandse traditie... veel beter dan afgekloven sintspel. Het is dat de tv met shows en plotten er nog iets spannends van maken, begrijp ik.
Dus....zwarte typetjes mogen niet door blanken gespeeld worden. Zie hier de zuiverste vorm van discriminatie en racisme.

En zelf ontmasker je jezelf ook nog als empathieloos, doordat je nu aangeeft niets op te hebben met het sinterklaasfeest (afgekloven sintspel) en je je daardoor niet kunt inleven in die 14 miljoen Nederlanders die wel wat met het sinterklaasfeest hebben. Je anti-Pieten positie is dan ook een vorm van schijnempathie. Alleen empathie kunnen hebben voor degenen die net als jij niets hebben met het sinterklaasfeest.
pi_145582465
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:01 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ok, dat zwarte komt ergens vandaan. Zwarte raven, zwarte duivel enz. Een neger werd vroeger ook zwart afgebeeld. Het is een beetje dubbel :P
Snap je wat ik bedoel. :)
Zwartrijders, zwartwerken, zwart geld, de zwarte dood, ...

Wat dat betreft wel een slim idee van Groningen en Drenthe om Zwarte Piet echt helemaal pikzwart te maken. Dan is het duidelijk dat het in dat rijtje past, ipv. een imitatie van een Afrikaanse huidskleur is.
pi_145582538
Dovemansoren. Vingertjes in de oren en janken maar. Fuck de inheemse Nederlander, het draait enkel om de onjuiste interpretaties van de 'vreemdelingen'. :D

Overigens betekent het ergens wonen of staatsburger van zijn nog niet meteen dat je evenveel te zeggen hebt over de inheemse gebruiken als de inheemse bewoners.
pi_145582610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat dat betreft wel een slim idee van Groningen en Drenthe om Zwarte Piet echt helemaal pikzwart te maken. Dan is het duidelijk dat het in dat rijtje past, ipv. een imitatie van een Afrikaanse huidskleur is.
Is dat echt zo? Hulde dan :)

Dat zouden er meer moeten doen.
pi_145582658
quote:
[..]
Lijkt me inderdaad een voor beide partijen te accepteren alternatief. Wit/Zwart, Licht/Donker, Goed/Kwaad, Witte Sint/Zwarte Piet etc etc.
pi_145582691
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:06 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Hulde dan :)
Dat zouden er meer moeten doen.
Het is eerder vandaag al gepost, maar hier het nieuwsbericht:

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-zwart-11786353.html
pi_145582758
quote:

[..]

Prima termen. :)
Ik probeerde duidelijk te maken dat ik begrijp waarom dat zwarte traditie is bij Sinterklaas. ;)
pi_145582761
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:05 schreef SuicideErrorist het volgende:
Dovemansoren. Vingertjes in de oren en janken maar. Fuck de inheemse Nederlander, het draait enkel om de onjuiste interpretaties van de 'vreemdelingen'. :D
Overigens betekent het ergens wonen of staatsburger van zijn nog niet meteen dat je evenveel te zeggen hebt over de inheemse gebruiken als de inheemse bewoners. Integendeel zelfs.
Anna Steijn is zo Nederlands als iemand maar zijn kan hoor, lijkt ze zelf alleen heel erg graag te willen vergeten.
Je suis Charlie Sheen
pi_145582797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is eerder vandaag al gepost, maar hier het nieuwsbericht:

http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-zwart-11786353.html
Ah mooi :D Dit geeft mij toch weer een sprankeltje hoop. Hopelijk volgen er meer.
pi_145582929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik (nog?) niet.
Maar ik weet wel dat als ik wel kinderen zou hebben, dat ik daar dan gewoon leuke dingen mee wil doen.
Zonder dat bij elk pleziertje in het leven een links figuur met kritische kanttekeningen over de zondigheid van de mens aan komt zetten, of het nou om racisme bij Sinterklaas, luchtvervuiling bij oud en nieuw of habitat-aantasting bij de dieren in de dierentuin gaat.
De CO2 footprint van kinderen is astronomisch, dus je verpest gelijk het klimaat en de toekomst voor je kinderen (aldus de PC redenatie) :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_145583030
Triest hoor, mensen als Tanja Jess en Peter R. De Vries :r :') :r
pi_145583072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies.

Die gast heeft het totaal verkeerd aangepakt. 'Tact' is dan ook ver te zoeken bij Gario&co.
pi_145583271
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:16 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Die gast heeft het totaal verkeerd aangepakt. 'Tact' is dan ook ver te zoeken bij Gario&co.
Ik dacht dat het anti-ZP gedoe van Gario een kunstproject was.
In de huidige opvatting van kunst, moet kunst emotie teweeg brengen.
Dat lijkt mij goed gelukt.
Op naar het volgende project: "Suikerfeest is discriminerend voor diabetici"
(en natuurlijk weer subsidie aanvragen)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:31:12 #258
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_145583774
quote:
[..]
Het is in Canada niet verboden. De organisatie trok zich in 2011 vrijwillig terug na klachten vanuit de zwarte gemeenschap. Ze vieren het nog steeds, in traditionele stijl, maar op een andere locatie (meer privé, wellicht) (http://www.dutchnetwork.ca/StNicLangley2013%20-%20P2.htm).
pi_145583811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Misschien Gario ff facebooken. ;)
pi_145585217
Die tokkie in het filmpje van pow ned :')
pi_145585379
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:16 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Koewinsie is een aandachtshoer pur sang en zijn "zwarte piet is racisme" is een regelrechte marketingtruc. Treurig dat men zich in Nederland zo makkelijk voor zijn karretje heeft laten spannen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145586835
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Koewinsie is een aandachtshoer pur sang en zijn "zwarte piet is racisme" is een regelrechte marketingtruc. Treurig dat men zich in Nederland zo makkelijk voor zijn karretje heeft laten spannen...
Eén ding moet ik 'm geven. ZP is niet zwart van de roet. :D
pi_145587215
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Die zal je wel nodig hebben ja. Neem alleen al de beveiligingskosten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145587260
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 20:42 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
En sowieso de hele mythe dat met Zwarte Piet de slavernij wordt verheerlijkt. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_145588918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 22:53 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En sowieso de hele mythe dat met Zwarte Piet de slavernij wordt verheerlijkt. :')
Het gejank over de "pijn" van de slavernij slaat überhaupt nergens op; de huidige generatie "kleurlingen" is immers net zo voldaan en volgevreten en heeft dezelfde kansen om iets van zijn of haar leven te maken als hun roomblanke buurman of buurvrouw wiens verre voorouders waarschijnlijk ook maar gewoon als horige of lijfeigene gediend hebben.

Waaruit bestaat overigens die "pijn", die zogenaamde afstammelingen van slaven voelen? Hoe uit zich dat slavernijverleden van hun voorouders dan anno 2014?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145589275
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het gejank over de "pijn" van de slavernij slaat überhaupt nergens op; de huidige generatie "kleurlingen" is immers net zo voldaan en volgevreten en heeft dezelfde kansen om iets van zijn of haar leven te maken als hun roomblanke buurman of buurvrouw wiens verre voorouders waarschijnlijk ook maar gewoon als horige of lijfeigene gediend hebben.
Waaruit bestaat overigens die "pijn", die zogenaamde afstammelingen van slaven voelen? Hoe uit zich dat slavernijverleden van hun voorouders dan anno 2014?
_O_ _O_

Het is gewoon een manier van zielig doen zodat ze hun gelijk kunnen krijgen.

Verder vind ik het altijd stom om te zeggen dat "alle donkere" mensen last hebben van zwarte piet want ik heb daar totaal geen last van.
Waz met jou!
pi_145589439
Het is ook maar een klein groepje dat daarover is begonnen te zeiken. Nu zijn er wat BN-ers met een tekort aan aandacht op ingesprongen.
pi_145589738
quote:
[..]
Waarom voel ik mij dan niet geimiteerd?, waarom zijn er dan nog andere mensen die zich niet geimiteerd voelen die ook donker zijn?.

Kan het niet gewoon zijn dat die mensen heel veel issues met zichzelf hebben en het op andere dingen afschuiven?.

Ik ben meerdere discussies aangegaan met anti zwarte pieten volk en ben als verrader uitgemaakt en dat ik nog een slaaf ben van de "blanke overheerser".

Ben zelfs bedreigd omdat ik zwarte piet niet racistisch vind :'), in al die discussies vallen ze altijd terug op hoeveel "pijn" zij hebben voor hun voorouders (die zij immers nooit gekend hebben) en dat zij nooit gelijke kansen hebben in de maatschappij (wat echt de grootste bullshit is die ik ooit heb gehoord).

ach tjah..
Waz met jou!
pi_145589863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:51 schreef Halcon het volgende:
Het is ook maar een klein groepje dat daarover is begonnen te zeiken. Nu zijn er wat BN-ers met een tekort aan aandacht op ingesprongen.
Het valt mij vaak op dat veel Nederlanders die tegen zwarte piet zijn vaak zouden willen dat ze zelf donker waren _O-

Ben meerdere discussies met mensen aangegaan op facebook, altijd als er een Nederlander de anti zwarte pieten beweging kwam verdedigen keek ik even op zijn/haar facebook profiel, vaak zag je dan ook dat ze alleen maar omringd waren door Jamaicanen/Surinamers/Antilianen en helemaal verliefd waren op de cultuur en hoe de mensen waren.
Waz met jou!
pi_145589963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:01 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Het valt mij vaak op dat veel Nederlanders die tegen zwarte piet zijn vaak zouden willen dat ze zelf donker waren _O-

Ben meerdere discussies met mensen aangegaan op facebook, altijd als er een Nederlander de anti zwarte pieten beweging kwam verdedigen keek ik even op zijn/haar facebook profiel, vaak zag je dan ook dat ze alleen maar omringd waren door Jamaicanen/Surinamers/Antilianen en helemaal verliefd waren op de cultuur en hoe de mensen waren.
De Vries is een wiggah?
pi_145590038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:46 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
_O_ _O_
Het is gewoon een manier van zielig doen zodat ze hun gelijk kunnen krijgen.
Verder vind ik het altijd stom om te zeggen dat "alle donkere" mensen last hebben van zwarte piet want ik heb daar totaal geen last van.
De meerderheid van de donkere mensen geniet ook gewoon van het sinterklaasfeest inclusief zwarte piet. Dat is geen gedurfde stelling, maar gewoon common sense.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145590104
Zwarte Piet is here too stay ole ole ole!!!
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:09:55 #273
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_145590122
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De Vries is een wiggah?
Die heeft een grote negerlul nodig om al die wijven uit zijn open huwelijk tevreden te houden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_145590198
quote:
11s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:04 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
De Vries is een wiggah?
Hij zal een van weinige zijn die dat niet zijn maar wel politiek correct denk ik.. met hem heb ik niet zo veel issues.

Maar anouk met haar 4 kinderen van 4 verschillende negerts :')...

Edit: ik heb er eigenlijk alleen problemen mee als het duidelijk is dat die mensen helemaal niks tegen zwarte piet zouden hebben als ze niet zoveel met donkere mensen omgingen..

kijk maar eens op facebook, veel van de Nederlanders die anti zwarte piet zijn staan op hun foto's alleen omringd door donkeren mensen (niks mis mee overigens) maar ik weet bijna zeker dat als dat niet zo was ze ook niet zo pro actief mee zouden doen..
Waz met jou!
pi_145590207
Peter R de Vries neem ik niet meer serieus sinds die uitzending over de moord op JFK
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:14:32 #276
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_145590261
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:12 schreef Evertjan het volgende:
Peter R de Vries neem ik niet meer serieus sinds die uitzending over de moord op JFK
Wat was zijn conclusie dan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_145590273
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:09 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die heeft een grote negerlul nodig om al die wijven uit zijn open huwelijk tevreden te houden.
Al die wijven heeft ie toch al... Negerlul niet?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:15:53 #278
168304 Mani89
pi_145590293
quote:
9s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:14 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Al die wijven heeft ie toch al... Negerlul niet?
Maar hij gaat al richting de 80, wat extra cm's zou een hoop schelen.
pi_145590363
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar hij gaat al richting de 80, wat extra cm's zou een hoop schelen.
Ga jij nog ff brainstormen over hoe Peter met zijn leeftijd zijn wijven kan bevredigen, neem ik ff een kijkje in een ander topic. ^O^
  donderdag 16 oktober 2014 @ 00:28:47 #280
168304 Mani89
pi_145590620
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 00:19 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ga jij nog ff brainstormen over hoe Peter met zijn leeftijd zijn wijven kan bevredigen, neem ik ff een kijkje in een ander topic. ^O^
Is goed man, spreek je later.
pi_145593238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:15 schreef Halcon het volgende:
Het playboygeld van Tanja J. is zeker op, en nu moet ze weer wat doen om onder de aandacht te komen denk ik
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Trouwste user 2022 donderdag 16 oktober 2014 @ 06:22:26 #283
7889 tong80
Spleenheup
pi_145593317
Met een schaar worden de Pietjes 'bevrijd'. © AD/Willeke Tersteeg.
In reactie op de oproep van Leefbaar Rotterdam om met een zwart Pietje op de foto te gaan, om zo te laten horen dat je voor Zwarte Piet bent, hebben een aantal Rotterdammers vanavond enkele popjes van de lantaarnpalen geknipt. De initiatiefnemers vonden elkaar op Twitter en leggen uit waarom ze tot actie overgingen.

'We zijn een stel rare kwibussen, althans zo noemt Leefbaar ons. Wij willen het stukje van de stad dat zij hebben geclaimd terug claimen en Zwarte Piet bevrijden. We willen laten zien dat Rotterdam een multiculturele stad is en dat de actie van Leefbaar daar niet bij past.'

'Ook gaat het erom dat we het gesprek met elkaar aangaan. De discussie gaat niet weg door tegenstanders te negeren en ze tot rare kwibussen te bestempelen, maar juist door echt met elkaar het gesprek aan te gaan kun je tot een oplossing komen.'

Leefbaar hing naar eigen zeggen honderden Pietjes op. De actievoerders die om half 8 en om half 9 in kleine groepjes op pad gingen, laten weten moeite te hebben om de Pietjes te vinden. Aan veel lantaarnpalen bungelen slechts nog de tyraps waarmee de poppen gisteravond werden opgehangen. 'Blijkbaar gingen andere Rotterdammers ons al voor.'

'We willen ze niet allemaal weghalen. Dat is niet het doel, maar we willen wel een tegengeluid laten horen', klinkt het. Er hangen nog een paar popjes in de Witte de Withstraat en de schaar wordt tevoorschijn getoverd. Vijf Pietjes worden, zoals de actievoerders dat zeggen, bevrijd. 'Goed bezig, ga zo door' en 'daar hangt er nog een' roepen voorbijgangers en mensen op de terrassen.

De 'bevrijde' Pietjes worden niet weggegooid, maar gaan in een tas. 'Ze zijn niet van ons. We brengen ze nu netjes terug naar het stadhuis en geven ze daar aan Leefbaar. Hopelijk laat Leefbaar het hier bij.' De actievoerders komen uiteindelijk weer naar buiten met de Pietjes.

'De beveiliging nam het niet aan. Dat mocht niet. Ze vertelden dat er al meerdere mensen langskwamen met uit elkaar getrokken en in de fik gestoken poppen. Dat willen wij dus niet' En zo krijgen de Pietjes een winderig, maar droog plekje voor de deur van het gemeentehuis.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-palen-geknipt.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145593848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 05:26 schreef TLC het volgende:

[..]

Het playboygeld van Tanja J. is zeker op, en nu moet ze weer wat doen om onder de aandacht te komen denk ik
Dat idee krijg ik er wel een beetje bij ja. :)
pi_145595122
Dit land is zo verrot, het doet gewoon pijn om te zien hoe kinderfeest omver wordt getrokken.
pi_145595174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:15 schreef Halcon het volgende:
Peter is een zeer intelligente man.
pi_145595248
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Maar ook een relnicht eerste klas.
pi_145595348
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar ook een relnicht eerste klas.
Zeer oprecht en sympathiek
pi_145595396
Zwarte Piet is dood.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145595612
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:55 schreef KoosVogels het volgende:
Zwarte Piet is dood.
Niet dood, maar in de laatste levensfase.
pi_145595617
quote:
Hoax. Dat hebben de vriendjes van Quinsy gedaan, echte Hollanders doen zoiets niet.
pi_145595686
quote:
Mellie Amsterdam alsjeblieft kanker een eind op ga lekker weg dan? en dat zijn mensen die hier niet horen? als ik in afrika kom kijken ze me ook allemaal aan van wat een mongool en doen ze ook allemaal slechte racistische dingen dus beter hou je je mond en ga lekker naar een ander land, en ik vermoed dat die witte piet, kaaspiet enz 1 van hun gaat er neerworden gestoken,
Kanjer, that you?
pi_145595754
pi_145595781
quote:
9s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:12 schreef Kingstown het volgende:
Britt :D topwijf.
pi_145595791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:42 schreef JanCees het volgende:

[..]

Haha wat.
pi_145595812
quote:
Wat een dom wijf zegq
pi_145595814
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 10:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha wat.
Wat jou betreft is Britt stukken intelligenter?
pi_145595815
quote:
Ah, de intelligentsia van Nederland kiezen partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145595835
vies racistisch die britt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')