ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 15 oktober 2014 11:45 schreef Litpho het volgende: [..] Het is juist veiliger als de lading stevig tegen elkaar aan gesnoerd zit dan wanneer deze vrij door de ruimte kan vliegen. [ afbeelding ]
Ik verwachtte een afbeelding met rondvliegende mensen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Ajaxfan het volgende: Zijn er regels waarbij een machinist kan weigeren te vertrekken wanneer het te gevaarlijk word? Als de trein tot de deur tot vol staat en er een noodstop gemaakt moet worden lijkt mij dat niet echt veilig.
Ik heb wel eens gehad dat de machinist in Hengelo weigerde te vertrekken naar Enschede omdat het balkon achter de cabine propvol stond. Niemand wou eruit, dus uiteindelijk is de hele trein leeggemaakt door S&V-personeel en leeg naar Enschede vertrokken....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 15 oktober 2014 12:38 schreef blup het volgende: Ik heb wel eens een noodstop in een overvolle sneltram meegemaakt. Omdat het zo vol was bleef iedereen op de benen.
Goed genoeg op een hoop duwen en je kunt geen kant op. Menselijk beschermingsschild.
Op woensdag 15 oktober 2014 14:12 schreef boriq het volgende: Het zakspoor (3b) in Almelo waar het laatst even over ging? Dat wordt volgens Prorail in 2016 afgerond.
Zakspoor? Heb je een linkje
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Nee, je ziet aan de linkerkant ook een hek staan, dus de deuren gaan altijd aan de andere kant op. Het enige spoor dat ik ken waar de deuren aan twee kanten openen is het middelste spoor op het metrostation Rotterdam Centraal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 15 oktober 2014 14:26 schreef dennistd het volgende: Nee, je ziet aan de linkerkant ook een hek staan, dus de deuren gaan altijd aan de andere kant op. Het enige spoor dat ik ken waar de deuren aan twee kanten openen is het middelste spoor op het metrostation Rotterdam Centraal.
Het zakspoor (3b) in Almelo waar het laatst even over ging? Dat wordt volgens Prorail in 2016 afgerond.
Dacht dus dat die linkerkant ook nog perron zou worden. Ik geef die Wiki pagina de schuld.
Op woensdag 15 oktober 2014 14:26 schreef dennistd het volgende: Nee, je ziet aan de linkerkant ook een hek staan, dus de deuren gaan altijd aan de andere kant op. Het enige spoor dat ik ken waar de deuren aan twee kanten openen is het middelste spoor op het metrostation Rotterdam Centraal.
De verlenging van het zakspoor in Almelo (3b of 3 of hoe je het ook wilt noemen, daar waar de trein naar Marienberg staat) wordt pas in 2016 afgerond volgens Prorail.
Enkel als ik een steward moet overnemen van de tegentrein op Warffum. Het zijn beide stations waar de treinen altijd op dezelfde perrons binnen komen, dus het zou alleen maar verwarrend zijn. Maar het kan wel, geen hekken.
Op woensdag 15 oktober 2014 14:31 schreef Ajaxfan het volgende: [..] Dacht dus dat die linkerkant ook nog perron zou worden. Ik geef die Wiki pagina de schuld.
Er is wel degelijk een perron aan de linkerkant, ze hebben er alleen een hekje op gezet Er bestaan ook zaksporen zonder zo'n hekje (spoor 4 in Gouda bijv.).
Op woensdag 15 oktober 2014 14:36 schreef boriq het volgende: Ik had inderdaad iets duidelijker kunnen zijn De verlenging van het zakspoor in Almelo (3b of 3 of hoe je het ook wilt noemen, daar waar de trein naar Marienberg staat) wordt pas in 2016 afgerond volgens Prorail.
De bedoeling is dus dat de treinen nog wat verder door kunnen rijden, zodat de overstap op de andere treinen korter wordt?
Op dinsdag 14 oktober 2014 23:34 schreef dennistd het volgende: [..] Daarover gesproken, dit was een reisplan dat greavy maakte voor 10 januari: [..] Tot Trier is de dienstregeling tot op de minuut gelijk gebleven, maar op Trier-Luxemburg is het veranderd. We kunnen kiezen voor een aansluiting van 9 minuten of een uur langer.
Ik lag al in een diepe coma, maar ik zat net inderdaad te kijken.
quote:
Arnhem Sa, 10.01.15 ab 09:07 ICE 105 Intercity-Express Köln Hbf Sa, 10.01.15 an 10:45 Umsteigezeit 36 Min.
Köln Hbf Sa, 10.01.15 ab 11:21 RE 11333 / RB 11333 Regional-Express Trier Hbf Sa, 10.01.15 an 14:27
Trier Hbf Sa, 10.01.15 ab 14:36 RE 5114 Regional-Express Luxembourg Sa, 10.01.15 an 15:29 Of Trier Hbf Sa, 10.01.15 ab 15:36 RE 5116 Regional-Express Luxembourg Sa, 10.01.15 an 16:29
Waarbij ik denk dat de eerste niet of nauwelijks haalbaar zal zijn als je het rustigaan doet: Je zal van de ene naar de andere kant én door de tunnel moeten is mijn ervaring. Sporen staan er nog niet in.
Met hoeveel personen zijn wij? 7 Toch? Dan kan ik een prijsaanvraag doen bij DB voor Arnhem - Igel, want het stuk Trier - Wasserbillig/Luxemburg is niet meer met groepskorting te voldoen, nu het volledig door CFL gereden gaat worden .... En de prijzen voor de groepskorting staan nog niet in de Plannert van DB, maar een aanvraag hiervoor kan wel gedaan worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 15-10-2014 15:43:57 ]
Ja, oké. 9 Minuten kán wel, maar je moet niet treuzelen. Je komt op dat kopspoortje aan de "Keulen-zijde" aan, en moet dan (meestal) naar het middenperron. Maar kan ook ineens hetzelfde perron worden, ik ben benieuwd.
Maar we zijn dus met: - Fles - Greavy - Dennis - James - Bitlord - Peter (?) En nog meer?