ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 15 oktober 2014 11:45 schreef Litpho het volgende: [..] Het is juist veiliger als de lading stevig tegen elkaar aan gesnoerd zit dan wanneer deze vrij door de ruimte kan vliegen. [ afbeelding ]
Ik verwachtte een afbeelding met rondvliegende mensen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 15 oktober 2014 10:56 schreef Ajaxfan het volgende: Zijn er regels waarbij een machinist kan weigeren te vertrekken wanneer het te gevaarlijk word? Als de trein tot de deur tot vol staat en er een noodstop gemaakt moet worden lijkt mij dat niet echt veilig.
Ik heb wel eens gehad dat de machinist in Hengelo weigerde te vertrekken naar Enschede omdat het balkon achter de cabine propvol stond. Niemand wou eruit, dus uiteindelijk is de hele trein leeggemaakt door S&V-personeel en leeg naar Enschede vertrokken....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 15 oktober 2014 12:38 schreef blup het volgende: Ik heb wel eens een noodstop in een overvolle sneltram meegemaakt. Omdat het zo vol was bleef iedereen op de benen.
Goed genoeg op een hoop duwen en je kunt geen kant op. Menselijk beschermingsschild.
Op woensdag 15 oktober 2014 14:12 schreef boriq het volgende: Het zakspoor (3b) in Almelo waar het laatst even over ging? Dat wordt volgens Prorail in 2016 afgerond.
Zakspoor? Heb je een linkje
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Nee, je ziet aan de linkerkant ook een hek staan, dus de deuren gaan altijd aan de andere kant op. Het enige spoor dat ik ken waar de deuren aan twee kanten openen is het middelste spoor op het metrostation Rotterdam Centraal.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 15 oktober 2014 14:26 schreef dennistd het volgende: Nee, je ziet aan de linkerkant ook een hek staan, dus de deuren gaan altijd aan de andere kant op. Het enige spoor dat ik ken waar de deuren aan twee kanten openen is het middelste spoor op het metrostation Rotterdam Centraal.
Het zakspoor (3b) in Almelo waar het laatst even over ging? Dat wordt volgens Prorail in 2016 afgerond.
Dacht dus dat die linkerkant ook nog perron zou worden. Ik geef die Wiki pagina de schuld.
Op woensdag 15 oktober 2014 14:26 schreef dennistd het volgende: Nee, je ziet aan de linkerkant ook een hek staan, dus de deuren gaan altijd aan de andere kant op. Het enige spoor dat ik ken waar de deuren aan twee kanten openen is het middelste spoor op het metrostation Rotterdam Centraal.
De verlenging van het zakspoor in Almelo (3b of 3 of hoe je het ook wilt noemen, daar waar de trein naar Marienberg staat) wordt pas in 2016 afgerond volgens Prorail.
Enkel als ik een steward moet overnemen van de tegentrein op Warffum. Het zijn beide stations waar de treinen altijd op dezelfde perrons binnen komen, dus het zou alleen maar verwarrend zijn. Maar het kan wel, geen hekken.
Op woensdag 15 oktober 2014 14:31 schreef Ajaxfan het volgende: [..] Dacht dus dat die linkerkant ook nog perron zou worden. Ik geef die Wiki pagina de schuld.
Er is wel degelijk een perron aan de linkerkant, ze hebben er alleen een hekje op gezet Er bestaan ook zaksporen zonder zo'n hekje (spoor 4 in Gouda bijv.).
Op woensdag 15 oktober 2014 14:36 schreef boriq het volgende: Ik had inderdaad iets duidelijker kunnen zijn De verlenging van het zakspoor in Almelo (3b of 3 of hoe je het ook wilt noemen, daar waar de trein naar Marienberg staat) wordt pas in 2016 afgerond volgens Prorail.
De bedoeling is dus dat de treinen nog wat verder door kunnen rijden, zodat de overstap op de andere treinen korter wordt?
Op dinsdag 14 oktober 2014 23:34 schreef dennistd het volgende: [..] Daarover gesproken, dit was een reisplan dat greavy maakte voor 10 januari: [..] Tot Trier is de dienstregeling tot op de minuut gelijk gebleven, maar op Trier-Luxemburg is het veranderd. We kunnen kiezen voor een aansluiting van 9 minuten of een uur langer.
Ik lag al in een diepe coma, maar ik zat net inderdaad te kijken.
quote:
Arnhem Sa, 10.01.15 ab 09:07 ICE 105 Intercity-Express Köln Hbf Sa, 10.01.15 an 10:45 Umsteigezeit 36 Min.
Köln Hbf Sa, 10.01.15 ab 11:21 RE 11333 / RB 11333 Regional-Express Trier Hbf Sa, 10.01.15 an 14:27
Trier Hbf Sa, 10.01.15 ab 14:36 RE 5114 Regional-Express Luxembourg Sa, 10.01.15 an 15:29 Of Trier Hbf Sa, 10.01.15 ab 15:36 RE 5116 Regional-Express Luxembourg Sa, 10.01.15 an 16:29
Waarbij ik denk dat de eerste niet of nauwelijks haalbaar zal zijn als je het rustigaan doet: Je zal van de ene naar de andere kant én door de tunnel moeten is mijn ervaring. Sporen staan er nog niet in.
Met hoeveel personen zijn wij? 7 Toch? Dan kan ik een prijsaanvraag doen bij DB voor Arnhem - Igel, want het stuk Trier - Wasserbillig/Luxemburg is niet meer met groepskorting te voldoen, nu het volledig door CFL gereden gaat worden .... En de prijzen voor de groepskorting staan nog niet in de Plannert van DB, maar een aanvraag hiervoor kan wel gedaan worden.
[ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 15-10-2014 15:43:57 ]
Ja, oké. 9 Minuten kán wel, maar je moet niet treuzelen. Je komt op dat kopspoortje aan de "Keulen-zijde" aan, en moet dan (meestal) naar het middenperron. Maar kan ook ineens hetzelfde perron worden, ik ben benieuwd.
Maar we zijn dus met: - Fles - Greavy - Dennis - James - Bitlord - Peter (?) En nog meer?
Omroeper op Brussel-Zuid maakt overuren. Informatieschermen zijn uitgevallen, en ELKE trein wordt handmatig omgeroepen (tijd, spoor, richting enz). En dat in twee talen. Zal er wel een chaos zijn.... In één minuut vertrekken daar in de spits soms 4 tot 8 treinen ....
Op woensdag 15 oktober 2014 15:56 schreef greavy het volgende: Ja, oké. 9 Minuten kán wel, maar je moet niet treuzelen. Je komt op dat kopspoortje aan de "Keulen-zijde" aan, en moet dan (meestal) naar het middenperron. Maar kan ook ineens hetzelfde perron worden, ik ben benieuwd.
Maar we zijn dus met: - Fles - Greavy - Dennis - James - Bitlord - Peter (?) En nog meer?
ReisT ook. En duck misschien een deel van de route, maar die regelt zijn eigen ticket wel.
Oja, ReisT vergeten. Ik dacht al dat ik iemand vergat. Ga ik een prijsaanvraag voor 7 personen doen. Bijboeken is evt later mogelijk, op basis van beschikbaarheid in de reserveringsplichtige treinen.
Op woensdag 15 oktober 2014 12:19 schreef dennistd het volgende: [..] Ik heb wel eens gehad dat de machinist in Hengelo weigerde te vertrekken naar Enschede omdat het balkon achter de cabine propvol stond. Niemand wou eruit, dus uiteindelijk is de hele trein leeggemaakt door S&V-personeel en leeg naar Enschede vertrokken....
Op woensdag 15 oktober 2014 16:14 schreef greavy het volgende: Oja, ReisT vergeten. Ik dacht al dat ik iemand vergat. Ga ik een prijsaanvraag voor 7 personen doen. Bijboeken is evt later mogelijk, op basis van beschikbaarheid in de reserveringsplichtige treinen.
Ik kan ReisT geen PM sturen? "inbox bestaat niet" ofzoiets krijg ik?
Op woensdag 15 oktober 2014 18:26 schreef Dr_Flash het volgende: [..] zorg maar dat die trein lang genoeg is. In plaats van de reizigers de schuld te geven
daar kan die machinist op dat moment weinig aan doen he. als men aangeeft dat die deur vrij moet zijn EN blijven en men werkt daar niet aan mee staat hij volledig in zijn recht als hij de trein laat staan.
dat jij daar last van hebt zou mij werkelijk waar aan den anus oxideren want als machinist wil je in een noodgeval gewoon wegkunnen.
Vanochtend een conducteur die het in Roosendaal, Etten-Leur én Breda nodig vond om reizigers erop te wijzen hoe stom ze allemaal zijn dat ze zich niet fatsoenlijk over het perron verspreiden. Dat in zowel Roosendaal, Etten-Leur en Breda de enige toegang tot het perron zich aan precies dezelfde uiteinde nog meters vóór de eerste bak bevindt, daar is dat teringwijf dan zelf weer te dom voor .
Op woensdag 15 oktober 2014 18:43 schreef Salatrel het volgende: [..] daar kan die machinist op dat moment weinig aan doen he. als men aangeeft dat die deur vrij moet zijn EN blijven en men werkt daar niet aan mee staat hij volledig in zijn recht als hij de trein laat staan. dat jij daar last van hebt zou mij werkelijk waar aan den anus oxideren want als machinist wil je in een noodgeval gewoon wegkunnen.
Op woensdag 15 oktober 2014 16:04 schreef greavy het volgende: Omroeper op Brussel-Zuid maakt overuren. Informatieschermen zijn uitgevallen, en ELKE trein wordt handmatig omgeroepen (tijd, spoor, richting enz). En dat in twee talen. Zal er wel een chaos zijn.... In één minuut vertrekken daar in de spits soms 4 tot 8 treinen ....
Het worden er per post wel steeds meer door die tunnel daar..
Op woensdag 15 oktober 2014 15:55 schreef Dr_Flash het volgende: 9 minuten moet wel te doen zijn toch?? Trier Hbf is nou ook weer geen Utrecht Centraal hoor
9 minuten is een prima overstap zolang die RB op tijd rijdt.
Is dat stuk Trier-Lux met Zugbindung of maakt dat geen klap uit?
quote:
Op woensdag 15 oktober 2014 15:56 schreef greavy het volgende: Ja, oké. 9 Minuten kán wel, maar je moet niet treuzelen. Je komt op dat kopspoortje aan de "Keulen-zijde" aan, en moet dan (meestal) naar het middenperron. Maar kan ook ineens hetzelfde perron worden, ik ben benieuwd. Maar we zijn dus met: - Fles - Greavy - Dennis - James - Bitlord - Peter (?) En nog meer?
Ja, ik ga mee.
Als je iets moet weten of van me moet hebben, geef maar een gil.
Op woensdag 15 oktober 2014 19:09 schreef James1988 het volgende: [..] 9 minuten is een prima overstap zolang die RB op tijd rijdt. Is dat stuk Trier-Lux met Zugbindung of maakt dat geen klap uit?
Voor België heb ik overigens een Rail Pass (want ik ben ouder dan 26), die is nog wel een tijdje geldig en ik heb nog wat strippen over. Als het interessant is qua prijzen neem ik die mee, dan valt er wel wat te regelen om daarop mee te reizen.
Die 4 tot 8 treinen zijn niet IEDERE minuut he, maar sommige minuten. En Brussel-Zuid ligt niet in de tunnel. Tel de TGV en Eurostar er nog bij. De NZV heeft in de spits 160 tot 180 treinen in een uur, maar op Brussel Zuid is de spreiding heel anders, want meer sporen. Vanuit Zuid kan je 3 treinen tegelijk richting de NZV sturen, maar ook nog eens 3 tot 5 in de andere richting.
Op woensdag 15 oktober 2014 19:19 schreef James1988 het volgende: [..] Mooi. Voor België heb ik overigens een Rail Pass (want ik ben ouder dan 26), die is nog wel een tijdje geldig en ik heb nog wat strippen over. Als het interessant is qua prijzen neem ik die mee, dan valt er wel wat te regelen om daarop mee te reizen.
Sowieso meenemen. We gaan terug via Troisvierges - Gouvy. Dan is een GoPass of RailPass sowieso goedkoper. T/m Troisvierges een CFL 2u-kaart (of dagkaart als je nog rg Diekirch wil ofzo), grenskaartje Troisvierges-Gouvy en met Go- of Railpass verder is het goedkoopst t/m laatste station voor de grens.
En het is misschien handig om vooraf even dit nog te inventariseren. Zal ik aanstaande week ook wel even mee bezig gaan, over eventuele kosten enzo.
Het is alleen zo'n onhandig groot pokkeding. Ik heb 'm een paar weken in m’n portemonnee laten zitten, maar hij is nu helemaal gevouwen en verfrommeld.
Op woensdag 15 oktober 2014 18:50 schreef Ireyon het volgende: Vanochtend een conducteur die het in Roosendaal, Etten-Leur én Breda nodig vond om reizigers erop te wijzen hoe stom ze allemaal zijn dat ze zich niet fatsoenlijk over het perron verspreiden. Dat in zowel Roosendaal, Etten-Leur en Breda de enige toegang tot het perron zich aan precies dezelfde uiteinde nog meters vóór de eerste bak bevindt, daar is dat teringwijf dan zelf weer te dom voor .
Sowieso moet ProRail hiervoor wel aangekeken worden. Door wat te variëren op de stations krijg je iets meer spreiding in de treinen.
Op woensdag 15 oktober 2014 19:27 schreef Peterselieman het volgende: [..] Sowieso moet ProRail hiervoor wel aangekeken worden. Door wat te variëren op de stations krijg je iets meer spreiding in de treinen.
In Breda mogen de bakborden in westelijke richting wel wat meer richting het westen worden gezet. Of eigenlijk allemaal worden weggehaald, pas als je de trein aan het einde van het perron wegzet sta je zo'n beetje halverwege de trappen.
Op woensdag 15 oktober 2014 18:50 schreef Ireyon het volgende: Vanochtend een conducteur die het in Roosendaal, Etten-Leur én Breda nodig vond om reizigers erop te wijzen hoe stom ze allemaal zijn dat ze zich niet fatsoenlijk over het perron verspreiden. Dat in zowel Roosendaal, Etten-Leur en Breda de enige toegang tot het perron zich aan precies dezelfde uiteinde nog meters vóór de eerste bak bevindt, daar is dat teringwijf dan zelf weer te dom voor .
Tuurlijk is het ALTIJD de schuld van de reizigers. En dat zullen ze weten ook
Nee niet altijd maar als reizigers zich goed zouden verspreiden zou meer dan de helft van alle vertragingen tot 5 minuten POOF verdwenen zijn. Je mag best wat van je reizigers vragen, het is niet alleen van HEY KIJK EEN TREIN BRENG ME GODVERDOMME VAN MAASTRICHT NAAR EMMERCOMPASCUUM ZONDER TE HOEVEN STOPPEN STELLETJE KANKERLIJERS. Serieus.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 15 oktober 2014 15:24 schreef freako het volgende: [..] De bedoeling is dus dat de treinen nog wat verder door kunnen rijden, zodat de overstap op de andere treinen korter wordt?
Ja, nu is het vooral vanaf 4b/2b en de trap nog wel een eind lopen. Ik verwacht dat het spoortje wordt doorgetrokken tot vlak voor de laatste wachtruimte. Zal zo uit mijn hoofd een meter of 75 schelen.
Nee niet altijd maar als reizigers zich goed zouden verspreiden zou meer dan de helft van alle vertragingen tot 5 minuten POOF verdwenen zijn.
Zo lang de NS treinlengtes weigert te communiceren, is het nauwelijks de schuld van de reizigers dat ze op safe spelen door in het midden te staan ipv bij een eindpunt wat misschien wel, misschien niet bediend wordt.
Op woensdag 15 oktober 2014 20:37 schreef Litpho het volgende: [..] Zo lang de NS treinlengtes weigert te communiceren, is het nauwelijks de schuld van de reizigers dat ze op safe spelen door in het midden te staan ipv bij een eindpunt wat misschien wel, misschien niet bediend wordt.
Reizigers staan vooral daar waar ze bij het uitstappen het makkelijkst verder kunnen.
Ik loop altijd naar de achterste bak ja. Zodat ik in Den haag zo dicht mogelijk bij het juk uit kom, want ik heb een korte overstap op de sprint0rt
Maar ja, in Almelo, en in Enschede, zijn ook al vooral achteraan mensen ingestapt, dus daar is het altijd meteen druk. Als ik een keertje niet naar Den Haag maar naar Utrecht ga, dan stap ik in het midden in. En daar is het nooit drukker dan achterin
Ik loop altijd naar de achterste bak ja. Zodat ik in Den haag zo dicht mogelijk bij het juk uit kom, want ik heb een korte overstap op de sprint0rt
Iets soortgelijks doe ik in Breda, maar dan met de voorste bak.
De laatste dagen heeft NS er echter een handje van om de aankomstsporen als parkeerplaats te gebruiken, ik heb het nu al een paar keer gezien dat er nog een donkere ICM op spoor 2 stond waar de DDZ achter werd gezet. Vanochtend stond er op spoor 3 zelfs 2x ICM-III waardoor reizigers richting Utrecht e.v. een flink eind richting einde perron moeten lopen om in een VIRM te stappen.
Op woensdag 15 oktober 2014 20:37 schreef Litpho het volgende: [..] Zo lang de NS treinlengtes weigert te communiceren, is het nauwelijks de schuld van de reizigers dat ze op safe spelen door in het midden te staan ipv bij een eindpunt wat misschien wel, misschien niet bediend wordt.
Die worden wel gecommuniceerd tegenwoordig. Zie bijvoorbeeld de android-app OVinfo. Ik sta soms als aan het einde van het perron, wetende dat er tien bakken ICMm aan gaan komen.
Jep. Zelfde hier met de sprintert naar Zwolle. Tweede stel, eerste deur. Sta ik in Zwolle onderaan de trap en ben daardoor al het gedrang voor.
quote:
Op woensdag 15 oktober 2014 20:54 schreef Bitlord het volgende: [..] Die worden wel gecommuniceerd tegenwoordig. Zie bijvoorbeeld de android-app OVinfo. Ik sta soms als aan het einde van het perron, wetende dat er tien bakken ICMm aan gaan komen.
Dat is nog steeds niet door NS zelf in de App of op de borden, maar via een andere partij.
Die worden wel gecommuniceerd tegenwoordig. Zie bijvoorbeeld de android-app OVinfo. Ik sta soms als aan het einde van het perron, wetende dat er tien bakken ICMm aan gaan komen.
Handig . Wel alleen voor de mensen met een smartphone natuurlijk, maar goed, dat was dan weer niet mijn probleem.
Nee niet altijd maar als reizigers zich goed zouden verspreiden zou meer dan de helft van alle vertragingen tot 5 minuten POOF verdwenen zijn. Je mag best wat van je reizigers vragen, het is niet alleen van HEY KIJK EEN TREIN BRENG ME GODVERDOMME VAN MAASTRICHT NAAR EMMERCOMPASCUUM ZONDER TE HOEVEN STOPPEN STELLETJE KANKERLIJERS. Serieus.
die zijn in elk geval veel slechter dan TBP's op het gebied van leesbaarheid en contrast.
De foto is niet al te best (is een foto van het web, geen eigen werk). Waarschijnlijk een overcompenserende (compact)camera door het achtergrondlicht.
Ik heb die schermen zien hangen op station Oslo Nationaltheateret, daar vond ik ze echt veel prettiger lezen dan de TBP's op bijvoorbeeld Schiphol. Ik ben niet op Noorse stations geweest waar ze buiten hangen, daar kan ik dus niks over zeggen.
Nutteloos feitje: de schermen zijn geleverd door het bedrijf dat ze ook aan NS heeft geleverd, GDS.
Op woensdag 15 oktober 2014 21:11 schreef James1988 het volgende: [..] De foto is niet al te best.. Ik heb die schermen zien hangen op station Oslo Nationaltheateret, daar vond ik ze echt veel prettiger lezen dan de TBP's op bijvoorbeeld Schiphol. Ik ben niet op Noorse stations geweest waar ze buiten hangen, daar kan ik dus niks over zeggen.
Ja precies, in het donker is het goed te doen. Helaas zijn er in Noorwegen (en ook in Nederland) ongeveer 100 keer zo veel stations in de zon als in een tunnel
Ja precies, in het donker is het goed te doen. Helaas zijn er in Noorwegen (en ook in Nederland) ongeveer 100 keer zo veel stations in de zon als in een tunnel
Klopt, waarschijnlijk werkt buiten donker-op-licht weer beter.
In de stationshal van Oslo S zag ik dat ze ook geel-op-zwart gebruikten voor het grote overzicht met vertrekkende treinen. Ook dat vond ik veel prettig dan bij ons (zowel AV7/14/21 als 'blauwe bord nieuwe stijl'), al zijn die schermpjes bij ons sowieso veel te klein voor de functie die ze vervullen.
Op woensdag 15 oktober 2014 21:18 schreef James1988 het volgende: [..] Klopt, waarschijnlijk werkt buiten donker-op-licht weer beter. In de stationshal van Oslo S zag ik dat ze ook geel-op-zwart gebruikten voor het grote overzicht met vertrekkende treinen. Ook dat vond ik veel prettig dan bij ons (zowel AV7/14/21 als 'blauwe bord nieuwe stijl'), al zijn die schermpjes bij ons sowieso veel te klein voor de functie die ze vervullen.
Ja maar op Oslo S vertrekken ook geen zandkorrelduizend treinen per uur
Op woensdag 15 oktober 2014 20:40 schreef Bitlord het volgende: Morgen maar eens kijken wat er bij de Spoorparade te zien is. In de spoiler alvast wat dingen die ik op internet tegenkom.
SPOILER
Als je effe samen een bakkie pleur naar binnen wil gieten: 06 26 23 00 77.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:06 schreef Duvel het volgende: [..] Iedereen met een geldige check-in op de eerste zomer- of winterdag weet hoe dat voelt.
Nou precies. En dat is toch niet iets van "Jottum dat gaan we voor de lol in het weekend weer doen!"
Op woensdag 15 oktober 2014 22:00 schreef Dr_Flash het volgende: [..] nee voor dat spoorparade geneuzel. Think about it for a second. Geld betalen. Om te kijken. Naar treinen. Die stilstaan. WAT IS DAAR NIEUW AAN??
Op woensdag 15 oktober 2014 22:10 schreef Dr_Flash het volgende: [..] Nou precies. En dat is toch niet iets van "Jottum dat gaan we voor de lol in het weekend weer doen!"
Maar, ze hebben een reuzenrad. En en en: een tribune! Dat zou tof zijn, een tribune, met zijn allen tegen elkaar aan kruipen en de treinenloop in de soep zien lopen, als een voorstelling.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zich lijkt het college dat die man van Alstom gaat geven me nog wel interessant om bij te zijn. Maar dat is morgenmiddag, ik had niet echt zin om daar vrij voor te nemen.
quote:
Onder leiding van Leon Linders, algemeen directeur van Alstom Transport Nederland, duiken we in de wereld van het rollend materieel voor het stedelijk vervoer in Nederland. Ontwikkelingen en innovaties in bestaand en nieuw materieel op het stedelijk spoor passeren de revue.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:14 schreef Duvel het volgende: [..] Maar, ze hebben een reuzenrad. En en en: een tribune! Dat zou tof zijn, een tribune, met zijn allen tegen elkaar aan kruipen en de treinenloop in de soep zien lopen, als een voorstelling.
Oh dat is wel leuk ja Ik ga een dagtrajectkaart Baarn - Schothorst kopen Gewoon lekker op en neer. Kijkertjes kijken
Op woensdag 15 oktober 2014 22:14 schreef Duvel het volgende: [..] Maar, ze hebben een reuzenrad. En en en: een tribune! Dat zou tof zijn, een tribune, met zijn allen tegen elkaar aan kruipen en de treinenloop in de soep zien lopen, als een voorstelling.
Met als verschil dat je nu een toeslag betaalt en misschien kan zitten?
Op woensdag 15 oktober 2014 22:20 schreef James1988 het volgende: Ohja, er staat een geelblauwe TRAXX. Boeiend, die krengen gaan we de komende 10 jaar nog wel een miljoenmiljard keer zien
Nee, nu zijn beide cabines nog schoon, na een maandje TD-bedrijf niet meer. Sla je slag!
Op woensdag 15 oktober 2014 22:47 schreef James1988 het volgende: Een nationale staking ook echt. Dat is gewoon staken om het staken i.p.v. staken als laatste middel in een conflict.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:20 schreef James1988 het volgende: Ohja, er staat een geelblauwe TRAXX. Boeiend, die krengen gaan we de komende 10 jaar nog wel een miljoenmiljard keer zien
En toch is het opvallend. Voor het eerst wordt geel/blauw op een loc toegepast ipv geel/zwart.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:47 schreef James1988 het volgende: Een nationale staking ook echt. Dat is gewoon staken om het staken i.p.v. staken als laatste middel in een conflict.
Ja, er blijkt nergens uit waar het goed voor is Nee gewoon, "de nationale staking", omdat het zo hoort. Vindt niemand wat raars aan
België heeft sinds vorige week een nieuwe federale regering met een forse rechts-liberale hervormingsagenda en dat vinden de vakbonden niet leuk, dus gaan ze staken.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:59 schreef Regenjas het volgende: België heeft sinds vorige week een nieuwe federale regering met een forse rechts-liberale hervormingsagenda en dat vinden de vakbonden niet leuk, dus gaan ze staken.
Het is een bananenkoninkrijk. Echt.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:50 schreef FredvZ het volgende: [..] En toch is het opvallend. Voor het eerst wordt geel/blauw op een loc toegepast ipv geel/zwart.
Geen pan. Echt niet.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:59 schreef Regenjas het volgende: België heeft sinds vorige week een nieuwe federale regering met een forse rechts-liberale hervormingsagenda en dat vinden de vakbonden niet leuk, dus gaan ze staken.
Ah dus in plaats van niets doen in de kamer gaan ze naar niets doen op de werkvloer. Zo hou je het land wel op de been ja.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende: [..] Ja, er blijkt nergens uit waar het goed voor is Nee gewoon, "de nationale staking", omdat het zo hoort. Vindt niemand wat raars aan grafvolk
De vakbonden zijn ontevreden over de nieuwe regering.
Normaal had België altijd een soort van grote regering met partijen van allerlei kleuren, om zowel aan Waalse als aan Vlaamse zijde een meerderheid te hebben. Nu is er wat nieuws: een rechtse regering die in z'n totaliteit wel een meerderheid heeft, maar aan Waalse kant niet.
Op woensdag 15 oktober 2014 23:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: [..] Ah dus in plaats van niets doen in de kamer gaan ze naar niets doen op de werkvloer. Zo hou je het land wel op de been ja.
Vraag me af of de Belgen die bij mij op kantoor zitten ook mee gaan staken
De vakbonden moeten maar eens een keer een nekschot hebben. Hoe die hun vrijheid misbruikt hebben, hun maatschappelijke verantwoordelijkheid verkracht hebben en de hele samenleving in feite een touw om de nek gebonden hebben. Het is te walgelijk voor woorden. Die vakbonden zijn elk bestaansrecht kwijt
Op woensdag 15 oktober 2014 23:07 schreef Dr_Flash het volgende: [..] De vakbonden moeten maar eens een keer een nekschot hebben. Hoe die hun vrijheid misbruikt hebben, hun maatschappelijke verantwoordelijkheid verkracht hebben en de hele samenleving in feite een touw om de nek gebonden hebben. Het is te walgelijk voor woorden. Die vakbonden zijn elk bestaansrecht kwijt
In België misschien, in Nederland zijn ze soms te redelijk.
Ja in België had ik het ook over.Wat hoor je hier nou van vakbonden? Er wordt eens moord en brand geschreeuwd over een procentje hier of daar en soms delen ze wat rozen uit als het regent weet ik het. Verder heb je er geen last van
De betreffende overgang geeft toegang tot een woning. Voor de bewoners van het huis is er geen andere weg om de woning te bereiken dan de overgang te gebruiken. Ook de kinderen van het gezin dat er woont, steken meerdere keren per dag de spoorweg over. Volgens D66 en Gemeentebelangen is dat levensgevaarlijk
Het is niet zo dat je de trein niet kunt zien aankomen, wil ze nu spoorbomen ofzo?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Treinen rijden daar wel iets van 120km/h denk ik. Misschien een seinpaaltje of zo, verder kunnen ze wel uit hun doppen kijken. Je kan ver genoeg naar links en rechts kijken
Op woensdag 15 oktober 2014 22:00 schreef Dr_Flash het volgende: [..] nee voor dat spoorparade geneuzel. Think about it for a second. Geld betalen. Om te kijken. Naar treinen. Die stilstaan. WAT IS DAAR NIEUW AAN??
Werkbezoek aan het CTO-Meetrijtuig vind ik wel; leuk Dit rijtuig vormt de basis voor een open onderzoekksplatform, bedoeld voor promovendi en studenten in de railbranche. Op deze wijze kunnen ze hun innovaties uitproberen en verder ontwikkelen voordat het door de bestaande conservatieve garde wordt afgefakkeld.
Op woensdag 15 oktober 2014 22:17 schreef James1988 het volgende: Op zich lijkt het college dat die man van Alstom gaat geven me nog wel interessant om bij te zijn. Maar dat is morgenmiddag, ik had niet echt zin om daar vrij voor te nemen. [..]
Leon is een toffe peer die weet waar hij het over heeft. Aanrader.
Zo te zien aan Streetview is dat inderdaad een heel overzichtelijke plek.
Wel typisch weer: volgens twee politieke partijen is het LEVENSGEVAARLIJK, maar is er ooit iets aan de bewoners van het huis gevraagd? Ik kan me zo voorstellen dat zij niet zitten te wachten op meerdere keren per uur het gerinkel van een overweg.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2014 00:22 schreef Frozen-assassin het volgende: Treinen rijden daar wel iets van 120km/h denk ik. Misschien een seinpaaltje of zo, verder kunnen ze wel uit hun doppen kijken. Je kan ver genoeg naar links en rechts kijken
Een AKI en eventueel een bel zou voldoende moeten zijn, denk ik. Het lijkt me niet dat er honderden mensen per dag over die overgang gaan en de mensen die er wonen weten donders goed dat ze op hun hoede moeten zijn voor treinen.
Gaat me nu niet meer lukken, dat college is morgen om 12:00. Ik word dan op m'n werk verwacht
Sowieso is vrij krijgen op m'n werk een beetje lastig, ik zeg met enige regelmaat "Flikker op, ik heb nog genoeg te doen" (niet letterlijk in die woorden, maar wel genoeg), als ik nu ineens om vrij vraag ga ik met een heel scheef oog aangekeken worden
Op donderdag 16 oktober 2014 00:37 schreef James1988 het volgende: [..] Zo te zien aan Streetview is dat inderdaad een heel overzichtelijke plek. Wel typisch weer: volgens twee politieke partijen is het LEVENSGEVAARLIJK, maar is er ooit iets aan de bewoners van het huis gevraagd? Ik kan me zo voorstellen dat zij niet zitten te wachten op meerdere keren per uur het gerinkel van een overweg.
Vreselijk je wil toch niet zo'n pleurisrinkelding naast je huis? Mijn kamer in diemen zat nog wat verder van het spoor, maar je wordt helemaaaaal gaar van dat gerinkel
Op donderdag 16 oktober 2014 00:48 schreef Yreal het volgende: [..] Vreselijk je wil toch niet zo'n pleurisrinkelding naast je huis? Mijn kamer in diemen zat nog wat verder van het spoor, maar je wordt helemaaaaal gaar van dat gerinkel
ik heb gelogeerd bij mensen met zo'n rinkelding: de eerste nacht hoorde ik het wel ja, daarna ben ik er niet meer door wakker geworden (en dat was echt op steenworp afstand zo'n beetje)
SLT in een stortbui: "Pleur op met je treeplank en doe gewoon die deur open."
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Volgens Broek53 op Somda vanaf de nieuwe dienstregeling VIRM in de (1)1700 (Den Haag - Enschede (-Schothorst)
De andere wijzigingen: 11 diensten DDAR: serie 4800 (A'dam - Haarlem - Uitgeest), 5400 (Zandvoort - Amsterdam) en 3 stuks in de 4400/9600 (Deurne-Nijmegen) * TD7 terug van 10 naar 6 diensten in de 3600 (Zwolle - Roosendaal) * DDZ6 in de 3600 van 2 naar 6 diensten (Zwolle - Roosendaal) * serie 3500 gaat van VIRM over naar ICM (Heerlen - Schiphol)
* verrassend: aantal diensten plan V blijft (nog) gelijk; 14 diensten in de 4400/9600 (thans 11) (Deurne - Nijmegen) 6 in de 7000 (thans 14)(de rest is weer SGM) (Apeldoorn - Almelo (-Enschede) 8 in de 5200 (thans 0) (Tilburg Uni - Eindhoven) 12 in de 6800/6900. (Heerlen - Sittard en Maastricht Randwijck - Roermond)
Moeizame reis Utrecht-Amsterdam vendaag. De eerste trein waar ik in zat werd zondere enige verklaring opgeheven. De trein waar ik nu in zit is onaangekondigd omgeleid...
Op donderdag 16 oktober 2014 09:39 schreef boriq het volgende: DDZ6 heeft toch meer capaciteit dan TD7? want dat zou in de spits wel fijn zijn voor Zwolle - Roosendaal, aangezien er meerdere treinen uitpuilen.
Op donderdag 16 oktober 2014 09:37 schreef ReisT het volgende: Moeizame reis Utrecht-Amsterdam vendaag. De eerste trein waar ik in zat werd zondere enige verklaring opgeheven. De trein waar ik nu in zit is onaangekondigd omgeleid...
Er zijn wat problemen rond Weesp, wellicht liep het helemaal vol ergens, waardoor je er om heen gaat?
Ik vraag me dan alleen af waar ze dat weg willen halen, Leiden - Utrecht gaat net weer beter met het DDZ daar en Venlo - Den Haag lijkt me ook niet heel verstandig....
Op donderdag 16 oktober 2014 09:39 schreef boriq het volgende: DDZ6 heeft toch meer capaciteit dan TD7? want dat zou in de spits wel fijn zijn voor Zwolle - Roosendaal, aangezien er meerdere treinen uitpuilen.
2x DDZ4 zou denk ik net aan de perrons moeten passen waar nu een TD7 stopt?
quote:
Op donderdag 16 oktober 2014 09:42 schreef boriq het volgende: Ik vraag me dan alleen af waar ze dat weg willen halen, Leiden - Utrecht gaat net weer beter met het DDZ daar en Venlo - Den Haag lijkt me ook niet heel verstandig....
Op Venlo - Den Haag wordt sinds september al veel ICM ingezet.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Plan V op mijn traject. 10 jaar geleden was een stukje nostalgie nog wel leuk, nu gauw naar de sloop met die zooi.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 16 oktober 2014 11:38 schreef JDude het volgende: Plan V op mijn traject. 10 jaar geleden was een stukje nostalgie nog wel leuk, nu gauw naar de sloop met die zooi.
Huh? Bestaat die ouwe zooi nog? Dacht dat die allang allemaal geschredderd waren?
Op donderdag 16 oktober 2014 11:38 schreef JDude het volgende: Plan V op mijn traject. 10 jaar geleden was een stukje nostalgie nog wel leuk, nu gauw naar de sloop met die zooi.
10 jaar geleden was het geen nostalgie maar waren er maar een paar gesloopt, nu beginnen we op het punt van nostalgie te komen.
NS en dochterbedrijf Abellio mogen meedoen aan de aanbesteding van het openbaar vervoer (ov) in Limburg. De rechtbank in Maastricht heeft dat donderdag bepaald in een kort geding dat vervoersbedrijf Veolia tegen de provincie Limburg had aangespannen.
Veolia meent dat de NS en dochterbedrijven zoals Abellio een concurrentievoordeel hebben omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen. De rechtbank in Maastricht oordeelde dat niet op voorhand kan worden geoordeeld dat de NS door de provincie Limburg is bevoordeeld. Een eventuele voorsprong van de NS kan niet aan de provincie worden verweten, aldus de rechter. Er is geen reden om de NS uit te sluiten van de aanbesteding, luidt de conclusie.
De aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden. De winnaar krijgt de opdracht voor 15 jaar. De provincie heeft daarvoor ruim 55 miljoen euro per jaar beschikbaar.
Directeur Manu Lageirse van Veolia blijft ervan overtuigd dat het proces niet klopt. Hij vreest dat de NS goedkoop kan inschrijven. "De problemen zijn niet weg. We zullen blijven vechten'', kondigde hij donderdag aan in een reactie.
Terecht oordeel van de rechtbank. Ik begrijp de reactie van Lageirse wel (zeker nu Veolia Brabant definitief heeft verloren), maar voor de reiziger maakt het verder niet uit.
Hij vreest dat NS goedkoop kan inschrijven? In tegenstelling tot wat 'ie zelf geflikt heeft? Laat me niet lachen. Die Rotterdammer uit dat TV-programma zou 'Je heb altijd wat te zeiken, eah kankerboef' zeggen.
Op donderdag 16 oktober 2014 12:15 schreef James1988 het volgende: Terecht oordeel van de rechtbank. Ik begrijp de reactie van Lageirse wel (zeker nu Veolia Brabant definitief heeft verloren), maar voor de reiziger maakt het verder niet uit.
Precies.
Het stukje van treinreiziger klopt niet helemaal Uniek is de op de genoemde punten niet, want er zijn al meer concessies met zowel spoor- als busvervoer. Het unieke zit hem erin dat een deel van het stoptreinvervoer gaat over een behoorlijk gedeelte van het hoofdnet waar de NS nog met IC's overheen blijft rijden.
Op donderdag 16 oktober 2014 12:51 schreef b2py het volgende: Daar zeg ik toch niets over, het ligt voor de hand maar hoeft niet uitsluitend daar mee te maken hebben.
Oi
Hoezo? Het is nu nog nostalgischer
Ik vind ze trouwens technisch ook interessant, dat het vermogen nog met weerstanden wordt geregeld ipv met elektronica
Op donderdag 16 oktober 2014 12:44 schreef b2py het volgende: Zit een TOBS (Ten Onrechte Bezet Spoor) daar in spoor FC tussen Muiderberg & Almere Poort.
Maar waarom duurt dat dan tot 2:00 vannacht? Is dat omdat die dan pas vrij worden gegeven automatisch?
Dat lijkt me een betere aanpak dan alles wegflikkeren en opnieuw beginnen. Zo slecht is de OV-chipkaart niet, maar er moeten wel oplossingen worden gevonden voor een aantal issues. Inclusief een KB/wetsaanpassing genaamd "flikker op met je toeslag voor hetzelfde kaartje".
Ik hoorde het gisteren al ja Zondag en dinsdag ben ik er als vrijwilliger (NVBS), en misschien dat ik zaterdag ook nog wel even ga (Plan U over de Ponlijn)
Afgelopen weekend een stoomtreinritje gemaakt trouwens. Over ouwe meuk gesproken .
Dat is pure energieverspilling. Leuk voor in het museum, maar niet wenselijk in het dagelijks gebruik.
En die blokremmen maken niet alleen moeilijk veel lawaai, maar slopen ook het spoor waardoor alle treinen meer lawaai maken. En die toiletten halverwege de coupe's stinken als een malle. Hoe eerder ze die dingen verpulveren tot grondstoffen voor fatsoenlijk, 21'ste eeuw waardig materieel hoe beter.
Als ze gewoon ZSM reizen op saldo mogelijk maken met je pinpas, zijn eigenlijk 95% van de problemen opgelost. Ligt daarna de bal bij de banken om RFID-pinpassen uit te geven.
En die blokremmen maken niet alleen moeilijk veel lawaai, maar slopen ook het spoor waardoor alle treinen meer lawaai maken.
Alle badslipper Expressen hebben toch ook blokkenremmen? Hoezo slopen die het spoor dan, dit soort remmen zorgt ervoor dat de wielen blijven draaien. Brengt en blokkerend wiel niet meer schade aan?
En die blokremmen maken niet alleen moeilijk veel lawaai, maar slopen ook het spoor waardoor alle treinen meer lawaai maken.
De blokremmen zorgen er juist voor dat het spoor schoner blijft. Ik weet niet of je je nog herinnert dat er een paar jaar terug een aantal dagen geen treinen reden tussen Maastricht en Heerlen omdat de treinen niet meer gedetecteerd werden? Dat kwam omdat de GTW's veel te mooi rijden, en er weinig ander materieel komt. Daardoor kon zich zoveel troep op het spoor verzamelen, waardoor de trein op die troep reed ipv op het ijzer. Voorheen had men daar geen last van, omdat Plan V die rotzooi wel van het spoor af reed voordat zich een dikke plak kon vormen.
Naast de hierboven al genoemde maatregelen, adviseert de stuurgroep mij in gesprek te gaan met mijn Duitse collega’s over het inzetten van alternatieve vervoersmodaliteiten of capaciteitsverruimende maatregelen voor de verbinding Venlo-Viersen-Hamm tijdens de periode van werkzaamheden. Het gaat hierbij om een Duitse concessieverlener en -houder. Mijn ministerie zal hierover in gesprek gaan, maar dit zal medewerking vragen van concessieverlener en -houder. De stuurgroep geeft aan dat deze maatregel een flinke toename aan capaciteit oplevert en daarmee fors bijdraagt aan het oplossen van de capaciteitsbeperkingen. Het is hierbij wel van belang dat er een goed reizigersalternatief wordt geboden. Hetgeen dan ook zal worden besproken met de Duitse overheden.
Oftewel: op Viersen-Venlo moeten de reizigerstreinen maar opdonderen, en wordt een bus ingezet...
De blokremmen zorgen er juist voor dat het spoor schoner blijft. Ik weet niet of je je nog herinnert dat er een paar jaar terug een aantal dagen geen treinen reden tussen Maastricht en Heerlen omdat de treinen niet meer gedetecteerd werden? Dat kwam omdat de GTW's veel te mooi rijden, en er weinig ander materieel komt. Daardoor kon zich zoveel troep op het spoor verzamelen, waardoor de trein op die troep reed ipv op het ijzer. Voorheen had men daar geen last van, omdat Plan V die rotzooi wel van het spoor af reed voordat zich een dikke plak kon vormen.
kan wel eens de laatste keer zijn geweest. Vanwege DSSU en het opbreken van wissels wil ProRail het niet meer en de NS is akkoord gegaan. Dus bij een verstoring tussen Utrecht en Amsterdam moeten de passagiers het voortaan maar uit gaan zoeken
Als het na 60 jaar nog rijdt durf ik het wel duurzaam te noemen
Zelden dat je een storing niet opgelost krijgt, als je al een storing krijgt met dat spul. Het heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Eenvoudige techniek die wel energie vreet maar oerdegelijk.
Staken tegen een vereiste minimumdienstverlening... Dat geeft wel aan dat hun doel niet is om de werkgever pijn te doen, maar om opzettelijk de klant zo veel mogelijk te pesten.
Gestrand in het weiland wegens een spoorloper. Rij die idioten toch gewoon van de baan.
Prorail is bezig in Tilburg: "De vorderingen bij de Stationspassage en de Willem II passage zijn vanaf nu 24 uur per dag live te volgen via twee webcams." via link
Ironische is alleen dat er best weinig gebeurd.
[ Bericht 8% gewijzigd door boriq op 16-10-2014 17:37:16 ]
Op donderdag 16 oktober 2014 17:27 schreef Fiorano het volgende: Tof trouwens dat ze bij de Spoorparade een oude bussenclub hebben ingezet voor het pendelvervoer. Mooie zwarte dieselwolken door Amersfoort
Je hoort trouwens ook regelmatig de stoomlocomotieven fluiten, die dingen hoor je van verrassend ver
Zaterdag en zondag komt er nog een echte stoomtrein naar Amersfoort. SSN beide dagen met een kudde reizigers die naar de Spoorparade gaan.
De hele dag al een ten onrechte bezet spoor-melding op de Delfshavense Schiebrug bij Rotterdam. Ben er drie keer overheen geweest met geel-knipper (rijden op zicht). Dan is dat stukje van Schiedam Centrum naar Rotterdam toch wel opeens weer lang als je daar met maximaal 40 km/u mag rijden
Op donderdag 16 oktober 2014 19:55 schreef MTL het volgende: De hele dag al een ten onrechte bezet spoor-melding op de Delfshavense Schiebrug bij Rotterdam. Ben er drie keer overheen geweest met geel-knipper (rijden op zicht). Dan is dat stukje van Schiedam Centrum naar Rotterdam toch wel opeens weer lang als je daar met maximaal 40 km/u mag rijden
Aha, vandaar dat mijn IC naar Breda/Venlo op kruipsnelheid daarlangs ging.
Nog een staking? Dat worden er gewoon 3 extra hoor, als ze twee keer grofweg de helft van het land stilleggen en de derde keer Brussel en omgeving zal een groot deel van de treinen sowieso niet kunnen rijden
Aangezien Den Haag Centraal - Enschede (- Schothorst) met VIRM zal gaan rijden zal Amersfoort Schothorst verlengd worden tot een volledig IC station met een perron van 340m en behoren de problemen met 'een bakkie meer' tot het verleden. Datum van deze verlening is alleen niet gegeven, dus het zou ook zomaar 2016 kunnen worden. via Broek35 op Somda
Op donderdag 16 oktober 2014 20:12 schreef boriq het volgende: Aangezien Den Haag Centraal - Enschede (- Schothorst) met VIRM zal gaan rijden zal Amersfoort Schothorst verlengd worden tot een volledig IC station met een perron van 340m en behoren de problemen met 'een bakkie meer' tot het verleden. Datum van deze verlening is alleen niet gegeven, dus het zou ook zomaar 2016 kunnen worden. via Broek35 op Somda
Maar goed, het is niet meer dan logisch dat Schothorst aangepakt gaat worden. Behoren die kolderieke situaties eindelijk tot het verleden. Trein opgeheven omdat het perron in Schothorst te klein is of zelfs treinstellen niet meesturen vanwege de perronlengte op het beginstation, waardoor elders op de reis er mensen last van hebben
NS en dochterbedrijf Abellio mogen meedoen aan de aanbesteding van het openbaar vervoer (ov) in Limburg. De rechtbank in Maastricht heeft dat donderdag bepaald in een kort geding dat vervoersbedrijf Veolia tegen de provincie Limburg had aangespannen.
Veolia meent dat de NS en dochterbedrijven zoals Abellio een concurrentievoordeel hebben omdat ze cruciale informatie hebben over bijvoorbeeld stations, treinen, kaartautomaten en abonnementen. De rechtbank in Maastricht oordeelde dat niet op voorhand kan worden geoordeeld dat de NS door de provincie Limburg is bevoordeeld. Een eventuele voorsprong van de NS kan niet aan de provincie worden verweten, aldus de rechter. Er is geen reden om de NS uit te sluiten van de aanbesteding, luidt de conclusie.
De aanbesteding in Limburg is uniek omdat de stoptreinen én bussen vanaf 2016 door één bedrijf worden gereden. De winnaar krijgt de opdracht voor 15 jaar. De provincie heeft daarvoor ruim 55 miljoen euro per jaar beschikbaar.
Directeur Manu Lageirse van Veolia blijft ervan overtuigd dat het proces niet klopt. Hij vreest dat de NS goedkoop kan inschrijven. "De problemen zijn niet weg. We zullen blijven vechten'', kondigde hij donderdag aan in een reactie.
Alsof Veolia geen voorkennis en daardoor cruciale informatie heeft met de complete busdienst en enkele andere lijnen die ze nu draaien in Limburg. Daarbij is ons verteld dat NS sowieso niet inschrijft.
De Limburgse CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck is blij met de uitspraak maar betreurt dat de aanbesteding door het kort geding enkele weken vertraging heeft opgelopen. Tot 3 november kunnen gegadigden bieden. Rond het nieuwe jaar wil de provincie de opdracht gunnen. "Ik hoop dat bedrijven hun energie steken in goede biedingen in plaats van juristen aan het werk zetten om processen te vertragen'', reageerde hij
Er was niets beters in die tijd. En de ingenieurs van destijds konden met rijweerstanden die locs perfect tunen. Daarvoor heb je nu een contingent softwarejongens nodig en dan nog lukt het niet echt (NMBS Reeks 13...). Overigens rijdt ook de eerste serie ICMm (4011-4050) nog met rijweerstanden.
Op donderdag 16 oktober 2014 21:56 schreef spectrumanalyser het volgende: zojuist lees ik het wijzigingsblad voor 14 december 2014 in 't somda forum. DDAR gaat rijden op de lijn Amsterdam - Uitgeest. Erg fijn.
Welke Amsterdam-Uitgeest? Via Haarlem of via Zaandam?
Het gebruik van betonnen dwarsliggers is ook erg naïef. Denk niet dat je daar met een Schienenwolf veel tegen begint namelijk. Dus die leg je alleen aan als je zeker weet dat er nooit meer oorlog komt
Ik zie vooral veel hout. Het gebruik van betonnen dwarsliggers is toch minder gemeengoed dan ik dacht.
Het gebruik van biels heeft voordelen zoals het veel sneller van spoorconfiguratie kunnen veranderen. Dat is ook de reden waarom het zo lang geduurd heeft voordat ze betonnen dwarsliggers onder wissels gingen monteren. Bij biels boor je gewoon ff ergens anders een gat zeg maar.
De NMBS beweert trouwens in een recent filmpje over spoorvernieuwing dat het niet mogelijk is om bij overwegen en wissels betonnen dwarsliggers te gebruiken
Op donderdag 16 oktober 2014 23:27 schreef Dr_Flash het volgende: Het gebruik van betonnen dwarsliggers is ook erg naïef. Denk niet dat je daar met een Schienenwolf veel tegen begint namelijk. Dus die leg je alleen aan als je zeker weet dat er nooit meer oorlog komt
Gaan langer mee dan bielzen en zijn stabieler, nou jij weer.
Op donderdag 16 oktober 2014 23:42 schreef DeaDLocK2K het volgende: De NMBS beweert trouwens in een recent filmpje over spoorvernieuwing dat het niet mogelijk is om bij overwegen en wissels betonnen dwarsliggers te gebruiken
Nee maar dat is omdat dat Belgen zijn. De Belgen met een IQ boven het vriespunt zijn net zo dik gezaaid als mijn bedpartners.
Op donderdag 16 oktober 2014 23:43 schreef Dr_Flash het volgende: Nee maar dat is omdat dat Belgen zijn. De Belgen met een IQ boven het vriespunt zijn net zo dik gezaaid als mijn bedpartners.
Ik hoef niks te zeggen, want wat jij zegt is op geen manier in tegenspraak met wat ik beweer
Mooi, mijn avond kan al niet meer kapot kwam per ongeluk tvwest tegen, hebben ze gewoon een tramprogramma http://www.omroepwest.nl/programmas/tramsporen (jammer van dat Haags maar verder ok )
Het gebruik van biels heeft voordelen zoals het veel sneller van spoorconfiguratie kunnen veranderen. Dat is ook de reden waarom het zo lang geduurd heeft voordat ze betonnen dwarsliggers onder wissels gingen monteren. Bij biels boor je gewoon ff ergens anders een gat zeg maar.
De NMBS beweert trouwens in een recent filmpje over spoorvernieuwing dat het niet mogelijk is om bij overwegen en wissels betonnen dwarsliggers te gebruiken
Op vrijdag 17 oktober 2014 00:24 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik heb het geprobeerd te googlen maar ik kwam er echt niet achter wat een type Harmelen nou precies is.
Op vrijdag 17 oktober 2014 10:15 schreef Peterselieman het volgende: Uit die laatste: de SGM rijdt op Zwolle - Groningen en Leeuwarden - Meppel. Dat klopt deze periode wel, alleen niet met reizigers aan boord
Gaat dat in de komende dienstregeling veranderen? Dat is altijd al met koplopers geweest. Zie de laatste tijd zelfs bijna altijd 2 ICM3's gekoppeld staan op spoor 14
Gaat dat in de komende dienstregeling veranderen? Dat is altijd al met koplopers geweest. Zie de laatste tijd zelfs bijna altijd 2 ICM3's gekoppeld staan op spoor 14
Die Gewerkschaft der Lokführer (GDL) hat vom morgigen Samstag, 18. Oktober, um 2 Uhr bis Montag, 20. Oktober, um 4 Uhr im Fern- und Regionalverkehr erneut Streiks angekündigt. Durch zusätzliche Streiks im Güterverkehr wird es bereits heute zu Beeinträchtigungen kommen. Sobald es weitere Informationen über Auskunftsmöglichkeiten und aktuelle Reisepläne gibt, erhalten Sie diese selbstverständlich hier auf Facebook und auf www.bahn.de.
An diesem Wochenende gehen in rund der Hälfte der Bundesländer die Schulferien zu Ende oder beginnen. Es werden also Millionen von Menschen durch die Auswirkungen des Streiks betroffen sein. Die DB bedauert die massiven Einschränkungen für ihre Kunden außerordentlich.