Dus dan wordt het ook jouw favoriete album?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 09:25 schreef darkmond het volgende:
Luister ik niet. Vriend van me wel, zal even navraag doen enzulks als ik 'm weer spreek.
dat klinkt erg goedquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:25 schreef Gewas het volgende:
[..]
Heb vandaag deze geluisterd: Deathspell Omega - Manifestations 2002. Dit is voordat ze orthodox black metal gingen maken.
[ afbeelding ]
Nice.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:37 schreef Giertje het volgende:
[..]
dat klinkt erg goed
ik heb vandaag deze ontdekt
Funeral Winds is misschien wel Nederlands sterkste black metalband momenteel. Vorig jaar op Incubate gezien. Was echt sterk.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:52 schreef Giertje het volgende:
galgeras ken ik wel ja puik stukje herrie
de laatste tijd luister ik ook veel naar hekel en funeral winds
en ook fluisterwoud
ja toen hebben we nog een biertje gedaanquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Funeral Winds is misschien wel Nederlands sterkste black metalband momenteel. Vorig jaar op Incubate gezien. Was echt sterk.
O, wacht. Stond jij daar toen ook niet?
Goeie wierookwalmen ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:56 schreef Giertje het volgende:
[..]
ja toen hebben we nog een biertje gedaan
was inderdaad een sterk optreden geweldig om te zien
whahaha inderdaadquote:
Volgende week Aurora Infernalis. Vooral zin in Mortuus.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:57 schreef Giertje het volgende:
[..]
whahaha inderdaadwas wel een puik festivalletje wel
wij zaten ook al te kijken wanneer we gaan etenquote:Op woensdag 15 oktober 2014 15:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgende week Aurora Infernalis. Vooral zin in Mortuus.
Ik zat trouwens naar het tijdsschema te kijken en ik zie niet echt ruimte voor restaurantbezoek.
Nou, doe ze de groeten.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 16:36 schreef Giertje het volgende:
[..]
wij zaten ook al te kijken wanneer we gaan eten
plus ik ben tussendoor sowieso effe weg want ik weet dat er die dag nog een fok meeting is in arnhem
Dit moeilijk vindbare EP'tje?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 16:16 schreef lrgame1983 het volgende:
Vinterriket - Aura, allemachtig wat was me dat een ervaring.
1. ooit eens gehoord, verbijsterd! Aura I is 1 van de meest melancholische stukken ooit gehoord, geweldig!
2. gedacht dat ik het wel ergens kon kopen, nee
3. google: wtf! dit is beperkt tot 180 stuks (zo uit mijn hoofd)
4. terug naar maat, hdd weg, geen muziek meer
5. 6 maanden lang zoeken op soulseek, eindelijk gevonden
Ergens is Vinterriket niet echt Black Metal maar wordt wel vaak in dat rijtje genoemd.
Toch heeft die EP de meeste indruk achter gelaten, maar Nattefrost's eerste album is ook waanzinnig, leuke teksten, kneiterhard gitaargerag, simpele blastbeat drumcomputers, kon niet echt veel beter wat mij betreft.
Nooit de moeite genomen om dat album te luisteren eigenlijk, ik vond die single 'Maha Kali' echt vreselijk toen..quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:02 schreef Gewas het volgende:
Ik ben Reinkaos van Dissection best wel gaan waarderen. Vooral verfrissend om nieuwer materiaal te horen.
klinkt goedquote:
For your pleasure....quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nooit de moeite genomen om dat album te luisteren eigenlijk, ik vond die single 'Maha Kali' echt vreselijk toen..
Nee dit zijn Youtube versies, waarschijnlijk ook later daar op gezet.quote:
Yeah, Herbstleyd was een heel fijn album.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:17 schreef Gehenna het volgende:
Deze was ik ook bijna vergeten:
Die Kanwulf is nogal een aandachtshoer, maar met Herbstleyd had hij wel een heel fijn album afgeleverdToch grappig dat de productie op deze 'demo' beter is dan op menig ander album van hem
idd. nep-accounts aanmaken op fora om zijn niet bestaande EP's uit de vroege jaren '90 te promoten, om te laten denk dat hij deel was van 'the second wave'quote:Op maandag 27 oktober 2014 15:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
Yeah, Herbstleyd was een heel fijn album.
Wat hij daarna zoal heeft uitgebracht is 1 grote artistieke faal. En dan nog die vreselijk onsympathieke persoonlijkheid van die man. Heb wel eens een interview van die man gezien, zo gek als een deur.
Dat zat ik me af te vragen toen ik de post maakte.quote:Op maandag 27 oktober 2014 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Ah, doom, en het is weer bijna november, de perfecte maand voor doom.
Is daar al een apart topic voor?
Duizend keer beter dan z'n opvolger.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:32 schreef Gehenna het volgende:
Watain's - Lawless Darkness is eingenlijk ook wel behoorlijk catchy
[ afbeelding ]
Echt verschrikkelijk vind ik die niet echt, maar ik luister hem niet heel vaak meer. Toch liever hun oudere soundquote:Op maandag 27 oktober 2014 21:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Duizend keer beter dan z'n opvolger.
Vaak wordt het wel behandeld in het Stoner topic, maar een echt doom topic zou ik wel tof vindenquote:Op maandag 27 oktober 2014 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Ah, doom, en het is weer bijna november, de perfecte maand voor doom.
Is daar al een apart topic voor?
quote:Op maandag 27 oktober 2014 21:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat zat ik me af te vragen toen ik de post maakte.
Ik denk het niet, zoveel "goede" doom is er helaas ook weer niet.
Het echte doomtopicquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vaak wordt het wel behandeld in het Stoner topic, maar een echt doom topic zou ik wel tof vinden
foei gehenna dat je je deze niet herinnert : MUZ / Doom Metal deel 2: langzaam verderquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 09:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Vaak wordt het wel behandeld in het Stoner topic, maar een echt doom topic zou ik wel tof vinden
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
foei gehenna dat je je deze niet herinnert : MUZ / Doom Metal deel 2: langzaam verder
zelfs al 2 delen
en je geheugen gaat niet 4 jaar terugquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 15:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
mijn laatste post was daarin in deel 1, in 2010 ...
Maha Kali is inderdaad verschrikkelijk, de rest is wel oké (maar haalt het niet bij de andere albumsquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 12:08 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nooit de moeite genomen om dat album te luisteren eigenlijk, ik vond die single 'Maha Kali' echt vreselijk toen..
Qua onthouden wat ik op Fok! gespamd hebt welquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
en je geheugen gaat niet 4 jaar terug![]()
quote:dat is de lengte een gemiddeld nummer van bull of heavendan ben je het begin van het nummer al weer vergeten voordat je het einde hoort
In 'Lord of Chaos' kwam het er op neer dat hij Dead in z'n eentje achterliet in een afgelegen hutje met een geladen shotgun, wetende dat hij behoorlijk in de war was. Imho geen aansporing, maar wel grove nalatigheid van de sowieso nogal puberale Eyronymous.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 21:00 schreef Gewas het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen veel over Euronymous, Dead en Mayhem gaan lezen en las ergens dat Euronymous Dead aanspoorde tot zelfmoord. Weet iemand dit?
Treurig idd, maar hij kwam bij mij niet als 'slecht' over, meer als erg introvert, depressief en borderliner, die geen hulp zocht of kreeg..quote:Ik vind dat verhaal van Dead verschrikkelijk treurig. Kan niet geloven dat die man 100% slecht was.
iddquote:
Eerlijk gezegd geloof ik dat verhaal dan wel in Lords of Chaos. Euronymous was echt geen fijne man geloof ik. Hoewel ik de oude Mayhem echt geweldig vind.quote:Op woensdag 5 november 2014 16:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
In 'Lord of Chaos' kwam het er op neer dat hij Dead in z'n eentje achterliet in een afgelegen hutje met een geladen shotgun, wetende dat hij behoorlijk in de war was. Imho geen aansporing, maar wel grove nalatigheid van de sowieso nogal puberale Eyronymous.
Maar of je dat boek daadwerkelijk moet gebruiken als naslag betwijfel ik nogal, staan wel meer kromme/verkeerde dingen in..
[..]
Treurig idd, maar hij kwam bij mij niet als 'slecht' over, meer als erg introvert, depressief en borderliner, die geen hulp zocht of kreeg..
quote:Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Puritanical Euphoric Misanthropia
Dimmu Borgir-Kings Of The Carnival Creation
Mijn favoriete nummer by far
Dat is de vriendin van Shagrath op de voorkantquote:Op woensdag 5 november 2014 15:46 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Puritanical Euphoric Misanthropia
Dimmu Borgir-Kings Of The Carnival Creation
Mijn favoriete nummer by far
Wat bedoel je precies? DMDS is helemaal ingezongen door Attila Csihar.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:15 schreef Gewas het volgende:
Deze vandaag binnengekregen. Godverdomme wat is dit gaaf.
[ afbeelding ]
Ben de afgelopen dagen ook veel De Mysteriis dom Sathanas aan het luisteren. Funeral Fog en Freezing Moon sla ik altijd over want ik hoor veel liever Dead brullen. Maar dit album heeft wel ijzersterke lyrics zeg.
Ik bedoel dat ik Funeral Fog en Freezing Moon altijd oversla omdat ik de versies van Dead beter vind (bv op Live in Leipzig)quote:Op donderdag 6 november 2014 01:00 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? DMDS is helemaal ingezongen door Attila Csihar.
Mwoah in '86 waren bands als Bathory, Hellhamer al een paar jaartjes bezigquote:Op donderdag 6 november 2014 07:46 schreef Gewas het volgende:
En dit moet een van de allervroegste black metal opnames zijn:
(1986)
Yeah, Hellhammer.quote:Op donderdag 6 november 2014 10:42 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mwoah in '86 waren bands als Bathory, Hellhamer al een paar jaartjes bezig
1983:
1984:
Heb je weleens gehoord wat Messiah (Mayhem '86-'87) tegenwoordig doet?quote:Op donderdag 6 november 2014 07:46 schreef Gewas het volgende:
En dit moet een van de allervroegste black metal opnames zijn:
(1986)
Edit: is geloof ik Maniac die zingt ondanks de foto's van Dead in de video.
Is dat serieus?quote:Op vrijdag 7 november 2014 15:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb je weleens gehoord wat Messiah (Mayhem '86-'87) tegenwoordig doet?
Absoluut.quote:
Nope, nooit gezien... Thanks voor het posten, hier ga ik morgen voor zitten.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Absoluut.
En ja, Fenriz is wel een toffe gast. Heb je die documentaire Until the Light Takes us weleens gezien?
Mooie docu. Daar ga je wel plezier aan beleven.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:16 schreef Gewas het volgende:
[..]
Nope, nooit gezien... Thanks voor het posten, hier ga ik morgen voor zitten.
Voor Varg ging het altijd om oernationalisme.quote:Op zaterdag 8 november 2014 16:15 schreef Gewas het volgende:
Zojuist Until the Light Takes Us gekeken. Wat een fantastische documentaire.![]()
Varg zei dat ze nooit satanisten waren en dat is precies hoe ik de (oude) black metal altijd heb gezien. Geen satanisten, eerder misantropische mafketels die van een bak herrie houden.
O ja! Er is een nieuwe Mayhem natuurlijk. Helemaal vergeten. Ik zal 'm eens luisteren.quote:Op zondag 9 november 2014 08:46 schreef Gewas het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het laatste album van Mayhem (Esoteric Warfare)?
Ik heb hem een paar weken geleden gekocht, drie pogingen gedaan om hem helemaal te luisteren maar na het tweede nummer zet ik hem telkens af. Ik snap echt geen donder van die muziek.
Ik vind die nieuwe nog slechter dan Ordo Ad Chao... en dat vond ik al niet zo'n geweldig album.quote:Op zondag 9 november 2014 08:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja! Er is een nieuwe Mayhem natuurlijk. Helemaal vergeten. Ik zal 'm eens luisteren.
Maar de kans is groot dat ik het niet fantastisch ga vinden. Deathcrush, De Misteriis, Wolfs Lair en Grand Declaration vond ik geweldig, maar die twee platen daarna... Nee.
ik heb beide albums van hunquote:Op zaterdag 15 november 2014 08:59 schreef Gewas het volgende:
Deze cd verwacht ik vandaag binnen te krijgen.
Is volgens mij van dezelfde leden als Galgeras. Neerlands trots!
Spelen ze nog wel eens live?quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:38 schreef Giertje het volgende:
[..]
ik heb beide albums van hun
geweldige band ook om te zien
nee ze spelen al jaren niet meer livequote:Op zondag 16 november 2014 08:29 schreef Gewas het volgende:
[..]
Spelen ze nog wel eens live?
Fluisterwoud is verdomd fijne black metal. Ben echt positief verrast door dit album.
Yeah, toevallig heb ik vorige week nog een ander album van ze geluisterd. Moet zeker eens wat van deze band gaan ontdekken.quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:34 schreef Gehenna het volgende:
Nog meer Neerlands hoop in bange dagen
Ik heb 'm op plaat.quote:Op zaterdag 29 november 2014 04:18 schreef Gewas het volgende:
Katharsis - World Without End
[ afbeelding ]
Wat een heerlijke krankzinnige muziek.![]()
Snap niet dat ik altijd over dit album heen heb gekeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |