Je kent mijn volstrekt blinde aanbidding van Nick Drake, dus iedere andere naam verdwijnt in zijn schaduw in mijn geval.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:24 schreef Norrage het volgende:
[..]
En Dylan dan? En Bruce? Of tellen die niet?
Hij is een held, maar ik had hem wel 10 albums willen zien maken. Zo geldt dat ook voor Jeff Buckley, Elliott Smith e.d.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Nick Drake is de alleenheerser onder de songwriters. Slotje.
Maar ik ben het met je eens. Ik schaar hem boven Dylan hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Je kent mijn volstrekt blinde aanbidding van Nick Drake, dus iedere andere naam verdwijnt in zijn schaduw in mijn geval.
Was Drake geen goede nick voor je geweest ipv Maxerazzi dan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Je kent mijn volstrekt blinde aanbidding van Nick Drake, dus iedere andere naam verdwijnt in zijn schaduw in mijn geval.
Ik vond het best geinig gedaan dit geheelquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:28 schreef richolio het volgende:
Niels Geusenbroek had gister M83 gesampled oid. Of is het een cover? Of ben ik gewoon gek
Dylan was jaren eerder al een baas en heeft bewezen dat hij decennia lang geweldige nummers kon schrijven. Nick Drake was 1 grote piek, maar slechts 3 lullige jaartjes. Beetje lastig vergelijken imo.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar ik ben het met je eens. Ik schaar hem boven Dylan hoor
Mwoah, ik vind het al heel wat als je drie onbetwiste klassiekers aflevert. Hoeven er niet zozeer 10 te zijn. En Smith heeft natuurlijk een hele rits platen afgeleverd, die dan ook nog eens stuk voor stuk van hoge kwaliteit waren. Bizar eigenlijk. Ongelooflijk talent was dat ook.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Hij is een held, maar ik had hem wel 10 albums willen zien maken. Zo geldt dat ook voor Jeff Buckley, Elliott Smith e.d.
Nou nou, Dylan bouwde natuurlijk voort op een toentertijd zeer dominante folk movement, dus het 'genre praktisch uitvond', da's wat te veel van 't goede. Neemt niet weg dat uiteindelijk Dylan het onbetwiste ijkpunt van de singer-songwriter is, ware het niet dat ik me hevig vastklamp aan Drake en vanaf een afstandje 'boeeee' roep.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:29 schreef Tchock het volgende:
Dylan is de opperbaas van de singer-songwriters natuurlijk. De man die het genre praktisch uitvond. De man die zó goed was dat hij een volkswoede ontketende toen hij met een band en elektrische gitaar ging spelen. De man die jaar in jaar uit voor de Nobelprijs voor de literatuur wordt genomineerd om zijn teksten en die ook gaat winnen als hij lang genoeg in leven blijft.
Nee, Nick Drake mag elke schrijver onder zich laten maar Bob staat er boven.
Ja ik ook wel, met die mensjes en de tijdquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vond het best geinig gedaan dit geheel
Kan ik vrede mee hebben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:33 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nou nou, Dylan bouwde natuurlijk voort op een toentertijd zeer dominante folk movement, dus het 'genre praktisch uitvond', da's wat te veel van 't goede. Neemt niet weg dat uiteindelijk Dylan het onbetwiste ijkpunt van de singer-songwriter is, ware het niet dat ik me hevig vastklamp aan Drake en vanaf een afstandje 'boeeee' roep.
Zijn stem is nooit heel erg mooi geweest maar tegenwoordig echt verschrikkelijk ja.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:34 schreef richolio het volgende:
Bob Dylan klinkt nu als een kettingzaag.
Dramatisch he.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:33 schreef Norrage het volgende:
Niels Geusebroek![]()
dat we zijn naam hier uberhaupt durven noemen. En 3FM maar dwepen bij die vent
Die is niet echt geweldig oud geworden inderdaad. Als je hem met Bowie vergelijkt is het verschil pijnlijk duidelijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:34 schreef richolio het volgende:
Bob Dylan klinkt nu als een kettingzaag.
Damien = Damien.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:36 schreef Norrage het volgende:
Over singsongwriters gesproken. Een van de beste singer-songwriters van het moment is toch wel Damien Jurado hoor
Sowieso Damien Jurado > Damien Rice
Dylan is een stuk ouder, hè. Jaar of acht denk ik. Maar je hebt wel gelijk, Bowie is exceptioneel goed oud geworden. Die man kan zo voor 50 doorgaan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Die is niet echt geweldig oud geworden inderdaad. Als je hem met Bowie vergelijkt is het verschil pijnlijk duidelijk.
Ik vind Dylan eigenlijk nog best wel goed tegenwoordig. Hij heeft altijd geklonken alsof hij een stemprobleem heeft. Bowie daarentegen....dat is echt een opa geworden (qua muziek dan he, niet qua uiterlijk ofzo).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dramatisch he.
[..]
Die is niet echt geweldig oud geworden inderdaad. Als je hem met Bowie vergelijkt is het verschil pijnlijk duidelijk.
Like A Rolling Stone is overigens wel één van mijn favoriete momenten uit de popgeschiedenis. Sowieso is 't Dylans beste nummer, vind ik, maar die hele volkswoede was natuurlijk al helemaal awesome.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:29 schreef Tchock het volgende:
De man die zó goed was dat hij een volkswoede ontketende toen hij met een band en elektrische gitaar ging spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |