De Jaar remixes van Grizzly Bear zijn wel fantastisch inderdaadquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die ligt hier op vinyl.Kende Sleeping Ute ook wel, maar de rest niet echt.
Komen die altijd op het eind of op het begin van het Jaar?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
De Jaar remixes van Grizzly Bear zijn wel fantastisch inderdaad
Meervoud?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
De Jaar remixes van Grizzly Bear zijn wel fantastisch inderdaad
Naja, dat andere nummer dat ook op die EP staat. Lux. Bij mij staat er ook ft. Grizzly Bear achter, maar misschien staat dat er fout. Ken het inderdaad niet van GB.quote:
Dat is van Brian Eno (je weet wel, de legendarische producer en ambient-held).quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, dat andere nummer dat ook op die EP staat. Lux. Bij mij staat er ook ft. Grizzly Bear achter, maar misschien staat dat er fout. Ken het inderdaad niet van GB.
Ja, Brian Eno doet ook mee op Sleeping Ute zover ik weet. Volgens mij zijn beide nummers met zijn 3en? Heb eigenlijk geen idee hoe het in elkaar steektquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is van Brian Eno (je weet wel, de legendarische producer en ambient-held).
Het zijn gewoon remixen. Is geen enkele samenwerking bij.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, Brian Eno doet ook mee op Sleeping Ute zover ik weet. Volgens mij zijn beide nummers met zijn 3en? Heb eigenlijk geen idee hoe het in elkaar steektZijn het enkel covers en spelen Eno/GB er niet eens op mee?
Mijn versies heten zo (die komen gewoon van Jaar zijn site)quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:42 schreef Tchock het volgende:
En het is natuurlijk niet ft. Grizzly Bear maar Grizzly Bear - Sleeping Ute (Nicolas Jaar remix), barbaar
Credits van de plaat:quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:44 schreef Norrage het volgende:
Ik denken dat Eno er gewoon op mee speelde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je meer opgezocht en zo ja, wat is tof?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:40 schreef Norrage het volgende:
Die Lucrecia Dalt is trouwens erg fijn...En waar staat ze in November? Uiteraard op het beste festival allertijden: LGW
Niet zo goed als die EP nu, maar ik heb vooralsnog Syzygy geluisterdquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je meer opgezocht en zo ja, wat is tof?
Merci!quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet zo goed als die EP nu, maar ik heb vooralsnog Syzygy geluisterd
Er is toch sowieso niet veel mis met Ben Howard? Ik heb hem redelijk hoog zitten. Hij heeft wat radio waardig materiaal, maar maakt ook langere en muzikaal interessantere nummers. Deze plaat lijkt ook wat donker dan de vorige.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:22 schreef Norrage het volgende:
Enne poeh......ik had niet verwacht dit ooit in mijn leven te gaan zeggen, maar die nieuwe Ben Howard is serieus erg goed zeg.![]()
Ik heb al jaren deze discussie met Pat, maar ik vind die eerste plaat gewoon van het eerste tot het laatste nummer troep. Maar kan me best voorstellen dat het live goed is, al staat zijn stem me totaal niet aan. Maar die tussendoor EP was al aardig, en deze nieuwe plaat is al helemaal goedquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:18 schreef kciR het volgende:
[..]
Er is toch sowieso niet veel mis met Ben Howard? Ik heb hem redelijk hoog zitten. Hij heeft wat radio waardig materiaal, maar maakt ook langere en muzikaal interessantere nummers. Deze plaat lijkt ook wat donker dan de vorige.
Live is het trouwena ook een erg goede artiest met veel improvisatie. Hem live zien heeft mij van zijn kwaliteiten overtuigd.
Is je al opgevallen dat ze ook nog heel erg leuk is?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 21:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet zo goed als die EP nu, maar ik heb vooralsnog Syzygy geluisterd
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is je al opgevallen dat ze ook nog heel erg leuk is?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:42 schreef Tchock het volgende:
En het is natuurlijk niet ft. Grizzly Bear maar Grizzly Bear - Sleeping Ute (Nicolas Jaar remix), barbaar
Ben Howard is sowieso wel een van de betere van die hele lichting kutmuzikanten. Heb ik altijd al gezegdquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Ben Howard is erg goed idd
De EP was al prima en dit borduurt daar op voort. Goede zet van deze jonge gast.
Hij heeft de "pech" dat hij een onmeunig catchy debuutalbum heeft gemaakt. Dat schrikt hipsters enorm af.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ben Howard is sowieso wel een van de betere van die hele lichting kutmuzikanten. Heb ik altijd al gezegd
Die kent iedereen, in tegenstelling tot wat bijvoorbeeld Moody waardeertquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:57 schreef Norrage het volgende:
Vooral dit nummer is een van de kutste nummers ooit gemaakt. Als ik het hoor gaan mijn nekharen overeind staan:
Dat hij kapot gedraaid is door de radio geef ik je, maar ik vind het geen kut nummer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:57 schreef Norrage het volgende:
Vooral dit nummer is een van de kutste nummers ooit gemaakt. Als ik het hoor gaan mijn nekharen overeind staan:
Komt er een nieuwe M83?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:00 schreef richolio het volgende:
Kippenvel.
![]()
Als het niveau van de volgende plaat is.. Verwacht ik van M83 ook wel eigenlijk.
Ik luister nooit radio dus hoor het zelden, dus het is zeker niet kapot gedraaid voor mij. Ik vind het gewoon écht ontzettend kut. Wat een zaad-nummer. Ook nu ik het nu weer luister vind ik dat. Ik geef toe dat er op de rest van het eerste album best wel wat aardige nummer staan, maar door dit nummer heb ik Howard eigenlijk altijd kut gevonden. Gelukkig doet hij me dat met de nieuwe plaat vergeten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:59 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat hij kapot gedraaid is door de radio geef ik je, maar ik vind het geen kut nummer.Vind je m niet gewoon kut door de radio? Een van mijn lievelingsalbums.
Kutste nummers ooit? Wat een onzin, man. Qua gitaarspel en tekst al een stuk beter dan die meuk van Damien Rice waar iedereen altijd zo mee loopt te dwepen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 22:57 schreef Norrage het volgende:
Gitaarspel kan ik je misschien nog gelijk in geven. Maar tekst???? Dat hysterische "Keeeeep your head up, keep your head up" en dat dan tenenkrommend herhalen met die nare nasale kutstem van hem. Bah bah bah. Alsof het specifiek voor 3fm hipstermeisjes is geschreven,quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:02 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Kutste nummers ooit? Wat een onzin, man. Qua gitaarspel en tekst al een stuk beter dan die meuk van Damien Rice waar iedereen altijd zo mee loopt te dwepen.
Het is een onschuldig liedje over 'houd je koppie omhoog' zonder verdere pretenties. Dat vind ik een stuk beter te behappen dan dat pseudo-gehuil van Damien Rice. Nee, ik vind dat gezeik op Ben Howard altijd behoorlijk jammer. Dat is gewoon een sympathieke songwriter - waar ik zelf verder weinig mee heb overigens - die bijna per ongeluk zo groot is geworden. Ik zet 't nooit op, maar het is echt volslagen kul om het 'één van de kutste nummers ooit' te noemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gitaarspel kan ik je misschien nog gelijk in geven. Maar tekst???? Dat hysterische "Keeeeep your head up, keep your head up" en dat dan tenenkrommend herhalen met die nare nasale kutstem van hem. Bah bah bah. Alsof het specifiek voor 3fm hipstermeisjes is geschreven,
En niet haten op DamienIk ben net zelfs nog positief over Ben geweest!!!
Ik vind Ben Howard ook een sympathieke kerel en heb zijn Pinkpop optreden eens live gezien en dat is erg aanstekelijk en goed. Heb zeker respect en vind het een goede artiest. En dat bleek al uit die EP. En gelukkig heeft hij die EP doorgezet en nu gewoon een goede plaat en niet zo'n cliche plaat uitgebracht als die vorigequote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:08 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het is een onschuldig liedje over 'houd je koppie omhoog' zonder verdere pretenties. Dat vind ik een stuk beter te behappen dan dat pseudo-gehuil van Damien Rice. Nee, ik vind dat gezeik op Ben Howard altijd behoorlijk jammer. Dat is gewoon een sympathieke songwriter - waar ik zelf verder weinig mee heb overigens - die bijna per ongeluk zo groot is geworden. Ik zet 't nooit op, maar het is echt volslagen kul om het 'één van de kutste nummers ooit' te noemen.
Het is geschreven om te scoren. Hij is vanaf 2006 al bezig (eerste EP in 2008) en het leek wel alsof zijn debuut gebruikte om bekend te worden, waarna hij muziek ging maken die hij zelf mooi vond. Meestal is het andersom...quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Gitaarspel kan ik je misschien nog gelijk in geven. Maar tekst???? Dat hysterische "Keeeeep your head up, keep your head up" en dat dan tenenkrommend herhalen met die nare nasale kutstem van hem. Bah bah bah. Alsof het specifiek voor 3fm hipstermeisjes is geschreven,
En niet haten op DamienIk ben net zelfs nog positief over Ben geweest!!!
Deze trouwens eens aan het proberen. Begint zeer sterk zeg, een betere versie van 2Pac's All Eyez On Me lijkt wel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 20:33 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Niet Big Bear?
[ afbeelding ]
Ja ik heb die plaat nu weer opstaan, en het is eigenlijk best aardig. Niks bijzonders, maar ook niet superslecht ofzo.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is geschreven om te scoren. Hij is vanaf 2006 al bezig (eerste EP in 2008) en het leek wel alsof zijn debuut gebruikte om bekend te worden, waarna hij muziek ging maken die hij zelf mooi vond. Meestal is het andersom...
Ondanks het succes en het feit dat je hem toen overal tegenkwam - ook jij moet hem weleens in de supermarkt of in een commercial hebben gehoord- vind ik het een prima plaat. Ik pak hem vrijwel nooit uit de kast, maar er staat geen enkele misser op.
Dit is het hoogtepunt van die debuutplaat imo. Hier hoor je zijn hunker naar minder hapklare muziek al goed.
Nu ik het weer hoor zit het probleem vooral in de overmatig cleane productie. Veel te lief. Iets meer "drive"/sub-bass zou de plaat goed doen. Maar hij moest perse folky klinken die Ben.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik heb die plaat nu weer opstaan, en het is eigenlijk best aardig. Niks bijzonders, maar ook niet superslecht ofzo.
Bill Withersquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:19 schreef Kerftminister het volgende:
Heb sowieso het gevoel dat je over singer-songwriters niet echt gefundeerde discussies kan voeren. Het heeft vaak toch met gevoel te maken, er zijn van die tienermeisjes die helemaal geraakt worden door dat nasale gejank van Passenger blijkbaar, nou daar word ik niet vrolijk van, maar bijvoorbeeld Cannonball van Damien Rice vind ik dan wel een schitterend nummer.Dat raakt me dan wel weer, zit hem in de kleine dingetjes, zal ook wel met pretenties te maken hebben, hoe simplistischer het klinkt hoe minder interessant het is natuurlijk.
Verder ben ik niet echt fan van het genre omdat ik het complexe en diepgaande er vaak in mis. Al blijft een van mijn favoriete artiesten er wel een: Bill Withers
Bill Withers Live at Carnegie Hallquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Nu ik het weer hoor zit het probleem vooral in de overmatig cleane productie. Veel te lief. Iets meer "drive"/sub-bass zou de plaat goed doen. Maar hij moest perse folky klinken die Ben.
[..]
Bill WithersTuurlijk!
En Dylan dan? En Bruce? Of tellen die niet?quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Nick Drake is de alleenheerser onder de songwriters. Slotje.
Haten op Niels Geusebroekquote:Op vrijdag 17 oktober 2014 23:23 schreef Maxerazzi het volgende:
Nick Drake is de alleenheerser onder de songwriters. Slotje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |