Ja idd. Wat er "prima" aan dat stuk is, is mij ook een raadsel. Wellicht was de poster het eens met de boodschap, een andere verklaring zie ik niet.quote:
het is gewoon een prima stukquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja idd. Wat er "prima" aan dat stuk is, is mij ook een raadsel. Wellicht was de poster het eens met de boodschap, een andere verklaring zie ik niet.
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
Over dat plaatje op de gouden koets is al een hele discussie in de politiek geweest, met als conclusie:
"We gaan niet de geschiedenis herschrijven door de Gouden Koets te vernielen"
Het past niet bij zijn mening.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is gewoon een prima stuk
wat is er mis mee volgens jou?
nou de slavernij doodzwijgen door het overal vanaf te krabbelen vind ik de geschiedenis herschrijvenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.
Dit kun je pas zeggen als iemand een andere versie dan algemeen aanvaard is op een geschiedenisitem maakt. In geschreven woord of in film.
laat hem gewoon zelf antwoord gevenquote:
Jawel, je vernielt historische objecten die je doen denken aan nare dingen uit het verleden. Dat is niet de manier om ermee om te gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.
Dit kun je pas zeggen als iemand een andere versie dan algemeen aanvaard is op een geschiedenisitem maakt. In geschreven woord of in film.
Leg uit dan, wat er nou "prima" aan het "stuk" is? Hij had dit stuk met veel minder woorden ook in een tweet kunnen posten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is gewoon een prima stuk
wat is er mis mee volgens jou?
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou de slavernij doodzwijgen door het overal vanaf te krabbelen vind ik de geschiedenis herschrijven
daar zou ik als nazaat toch wel een beetje pissig van worden
Geschiedenis is meer dan wat in de boeken staat. Monumenten en andere artefacten zijn ook geschiedenis.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.
Die geschreven geschiedenissen zijn opgeslagen in de bibliotheken.
Nu is het kolonialisme voorbij en is het potsierlijk om nog met die beelden elk jaar te paraderen.
Nogal smakeloos. Toendertijd was het glorie, later vergane glorie, nu weten we beter kolonialisme is misplaatste glorie.
Errr.. dat is het wel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen..
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog enige binding zou voelen met het verminkte kadaver van onze Sinterklaasviering.quote:
goed verhaal lijkt mequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg uit dan, wat er nou "prima" aan het "stuk" is? Hij had dit stuk met veel minder woorden ook in een tweet kunnen posten.
Zijn boodschap is:
"Ik heb een donkere maat en die vindt ZP ook leuk, dus ik wil ook zeggen dat ik ZP leuk vind, kaaspiet is stom".
nee niemand, ik zie het net als die regenboogpiet ook geen standhouden verderquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog enige binding zou voelen met het verminkte kadaver van onze Sinterklaasviering.
Dit beeld doet mij in ieder geval helemaal niets:
[ afbeelding ]
Net als dit voorbeeld uit een nieuwe sinterklaasfilm:
[ afbeelding ]
Waarbij opgemerkt moet worden dat meerdere sinterklaasfilms geheel eigen anders gekleurde pieten en verklarende verhalen hebben verzonnen en Gouda nu dus ook. Hoe het verder lokaal zal gaan is ook nog maar de vraag.
Zelfs al zou er volgend jaar landelijk één alternatief gekozen worden, kinderen volgen het zo onderhand niet meer en voor veel ouders is de charme er ook wel vanaf.. Ik zie Kerstmis echt wel groot worden hier, wat imo eeuwig zonde zou zijn in tegenstelling tot - ik zeg maar wat - een iets neutralere voorstelling op de Gouden Koets.
Dat is nog geen herschrijvenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, je vernielt historische objecten die je doen denken aan nare dingen uit het verleden.
vergane glorie is hetquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.
Die geschreven geschiedenissen zijn opgeslagen in de bibliotheken.
Nu is het kolonialisme voorbij en is het potsierlijk om nog met die beelden elk jaar te paraderen.
Nogal smakeloos. Toendertijd was het glorie, later vergane glorie, nu weten we beter kolonialisme is misplaatste glorie.
Die koets is een historisch artefact. Als je het een slavernijverheerlijking vindt als de koning erin rondrijdt, dan zet je het ding in het museum neer. Maar je vernielt het ding niet, punt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nog geen herschrijven
Mensen wilden die platen weghalen omdat het een verkapte verering van kolonialisme en slavernij is.
Ze wilden het niet weg om er niet aan herinnerd te worden.
Opdat wij nooit vergeten waar wij staan en waar ons koningshuis staat. Wij zijn allemaal die slaven. En mocht het hier misgaan dan staan zij nog voor het eerste schot gelost is aan de overkant van het kanaal of wanneer nodig de atlantische oceaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nog geen herschrijven
Mensen wilden die platen weghalen omdat het een verkapte verering van kolonialisme en slavernij is.
Ze wilden het niet weg om er niet aan herinnerd te worden.
Wie wilt de koets dan vernielen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Die koets is een historisch artefact. Als je het een slavernijverheerlijking vindt als de koning erin rondrijdt, dan zet je het ding in het museum neer. Maar je vernielt het ding niet, punt.
mwahquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Opdat wij nooit vergeten waar wij staan en waar ons koningshuis staat. Wij zijn allemaal die slaven. En mocht het hier misgaan dan staan zij nog voor het eerste schot gelost is aan de overkant van het kanaal of wanneer nodig de atlantische oceaan.
yip mee eensquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
vergane glorie is het
daarnaast is de koets gewoon een stuk kunst ... antiek
dan kun je het beter in een museum stallen
Ze denken juist aan de kinderen. Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef FL_Freak het volgende:
Ik vind het jammer dat mensen gaan demonstreren tijdens de intocht. Ze denken niet aan de kinderen...
Gelukkig zal hij dit keer dan nog net niet op de fiets hoeven vertrekken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
mocht het nodig zijn dan staat Jan Soldaat die nu uitgekotst wordt tussen jullie en het eerste schot in en iedereen met een beetje geld vlucht de oceaan over
Canada zou een stuk drukker zijn dan 70 jaar geleden ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |