blufquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:10 schreef hafcfan het volgende:
Die anti zwarte piet mensen kunnen de tering krijgen. Hier gaan we gewoon als zwarte piet over straat.
En terecht, die mensen zijn echt niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:10 schreef hafcfan het volgende:
Die anti zwarte piet mensen kunnen de tering krijgen. Hier gaan we gewoon als zwarte piet over straat.
Het is natuurlijk wel grappig dat jij geen moeite hebt met het verbieden van een traditie als je zelf tegen bent.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, alleen ben ik meestal niet zo sterk gemotiveerd als dat een roker dat is wanneer hij een paar uur niet kan roken.
En om hoeveel mensen gaat het? 1 op de 50 misschienquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
En terecht, die mensen zijn echt niet serieus te nemen.
dat ook natuurlijkquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
En terecht, die mensen zijn echt niet serieus te nemen.
Staaf dat eens? Het is een feit dat ook kort meeroken DNA-mutaties veroorzaakt in je longweefsel en dat is Russische roulette. Je weet wel: de normale verdeling. De een heeft enorm veel geluk, de ander enorm veel pech en de meeste mensen komen rond het gemiddelde uit. Het vergt maar een paar verkeerde mutaties op de verkeerde plaats om kanker te krijgen. Aangezien dat 1 op X keer gebeurt is de kans klein dat je de lul bent als je bijv. een paar uur per week meerookt maar je kan er ook pech mee hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:09 schreef Igen het volgende:
Passief meeroken is alleen schadelijk als je dat pakweg langdurig 40 uur per week doet.
Ik ontken niet dat ik net zoals de meeste mensen enigszins subjectief kan zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel grappig dat jij geen moeite hebt met het verbieden van een traditie als je zelf tegen bent.
Ik wel. Krijg er geld voor.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ook natuurlijk
maar van al die pietervrinden die ik ken zijn er maar weinig die daadwerkelijk de zwarte piet uithangen op 5 december
maar 'we' gaan gewoon als zwarte piet hoor
Nou, blijkbaar doe je bepaalde mensen daar wel kwaad mee.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat ik net zoals de meeste mensen enigszins subjectief kan zijn.
Alleen is er wel een belangrijk verschil tussen roken en ZP. Met roken beschadig je andere mensen, met ZP doe je niemand kwaad.
Ik had het vooral over de initiatiefnemers. Wellicht dat er ergens in dit land iemand anders rondloopt met prima, valide bezwaren tegen zwarte piet maar deze mensen hebben gewoon problemen met zichzelf. Laat ze daar lekker aan gaan werken, het liefst zonder ons - of kinderen die eens een keer een pleziertje hebben - daarmee lastig te vallen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:12 schreef hafcfan het volgende:
[..]
En om hoeveel mensen gaat het? 1 op de 50 misschien. Die kunnen je toch niks maken.
netjesquote:
naja het slavernij argument vind ik een prima argument, dat kun je gewoon aanpassen zonder piet paars te makenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:16 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik had het vooral over de initiatiefnemers. Wellicht dat er ergens in dit land iemand anders rondloopt met prima, valide bezwaren tegen zwarte piet maar deze mensen hebben gewoon problemen met zichzelf. Laat ze daar lekker aan gaan werken, het liefst zonder ons - of kinderen die eens een keer een pleziertje hebben - daarmee lastig te vallen.
Je kunt een neger ook voor drol uitschelden, die zijn doorgaans ook donker van kleur. Gaan we drollen nu verbieden of niet verteerbare kleurstof door het al het eten verplichten om drollen minder racistisch te kleuren?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:16 schreef sp3c het volgende:
naja het argument tegen zwarte piet is racisme, slavernij, negers die voor piet uitgemaakt worden
dan beschadig je ook gewoon mensen
geen goed argument verder maar toch
ja ik zei al dat het geen goed argument isquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:19 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je kunt een neger ook voor drol uitschelden, die zijn doorgaans ook donker van kleur. Gaan we drollen nu verbieden of niet verteerbare kleurstof door het al het eten verplichten om drollen minder racistisch te kleuren?
Als die mensen echt gekwetst zouden zijn en ons gedrag met ZP zou daar een reden voor zijn dan zou ik de eerste zijn om te pleiten voor een gesprek met hen waarin we de geschiedenis van ZP uitleggen. Ik heb echter de indruk dat wij er niet zoveel mee te maken hebben en dat zij voor een gebrek aan succes in hun leven een externe oorzaak zoeken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar doe je bepaalde mensen daar wel kwaad mee.
ja want figuren als Prem hebben geen succes in hun leven ...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die mensen echt gekwetst zouden zijn en ons gedrag met ZP zou daar een reden voor zijn dan zou ik de eerste zijn om te pleiten voor een gesprek met hen waarin we de geschiedenis van ZP uitleggen. Ik heb echter de indruk dat wij er niet zoveel mee te maken hebben en dat zij voor een gebrek aan succes in hun leven een externe oorzaak zoeken.
Zwarte piet is al jaren de held van het verhaal, die grappige/stoere dingen doet, snoepgoed uitdeelt en op tv/in verhalen niet zelden de dag redt. Slavernij? Negatief? Hoe dan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja het slavernij argument vind ik een prima argument, dat kun je gewoon aanpassen zonder piet paars te maken
alles wat daarna kwam is wmb bullshit, klagen om het klagen
dat moet gewoon klaar zijn een keer
Voor de familie doen wij het niet meer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
netjes
mijn familie betaald er nooit voor, die wijzen gewoon iemand aan
hollandse negers
de zwarte als knecht van de wittequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:21 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zwarte piet is al jaren de held van het verhaal, die grappige/stoere dingen doet, snoepgoed uitdeelt en op tv/in verhalen niet zelden de dag redt. Slavernij? Negatief? Hoe dan?
Dat is het punt niet. Wat sp3c al zegt: het is geen sterk argument, maar dat zijn argumenten voor een algeheel rookverbod ook niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die mensen echt gekwetst zouden zijn en ons gedrag met ZP zou daar een reden voor zijn dan zou ik de eerste zijn om te pleiten voor een gesprek met hen waarin we de geschiedenis van ZP uitleggen. Ik heb echter de indruk dat wij er niet zoveel mee te maken hebben en dat zij voor een gebrek aan succes in hun leven een externe oorzaak zoeken.
Succes is betrekkelijk maar Prem is natuurlijk nogal een extreem geval, die man was al radicaal toen hij nog luiers droeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want figuren als Prem hebben geen succes in hun leven ...
Gezondheidswinst, medewerkers met allergische klachten die daar kunnen werken, comfortabeler voor de rest. Wat is daar niet sterk aan? Serieus.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Wat sp3c al zegt: het is geen sterk argument, maar dat zijn argumenten voor een algeheel rookverbod ook niet.
Kluivert, Glennis Grace.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 20:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Succes is betrekkelijk maar Prem is natuurlijk nogal een extreem geval, die man was al radicaal toen hij nog luiers droeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |