Zwarte Piet is het boegbeeld van monocultureel Nederland en extreemrechts geworden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 19:34 schreef tong80 het volgende:
'Jij bent een vuile landverrader Peter! Hoe haal jij het in je vuile kankerkop om tegen zwarte piet te zijn? Als ik jou ergens tegenkom en dat is voor jou niet te hopen, dan krijg je een kogel door je kop! Jouw bloed zal vloeien landverrader! Ik weet je te vinden,' luidt de tekst van de dreigmail die Peter R. de Vries ontving
De misdaadverslaggever, die de doodsbedreiging op Twitter plaatste, reageert laconiek. 'Dit soort mailtjes krijg je dus als je het waagt om iets over #zwartepiet te zeggen ...
kaaskop, geel geschminkt ?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:48 schreef sp3c het volgende:
maar zijn dit nu die roetpieten?
ik zie er nu alleen maar meer een neger in
en wtf is een kaaspiet nou weer??
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zwarte Piet is de vijand van multicultureel Nederland en extreem links geworden.
Het gaat eigenlijk om het verzet tegen Nederlandse tradities. En uit een vals gevoel van morele superioriteit uiten sommigen zich agressief.
Die witte is beslist scary!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind die witte super verdacht
apart gevoel
ja maar waarom in godsnaamquote:
Wel een stroopwafelpiet met een ruitjespatroon over zijn gezicht geschminkt. En ik maak potver niet eens een grapje, ben bloedserieus!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar waarom in godsnaam
wtf moet het voorstellen?
een chinees?
een man van kaas?
waarom in godsnaam een kaaspiet?
krijgen we ook delfst blauw piet?
nee en we gaan de geschiedenisboeken ook niet verbranden omdat daar soms wat vervelende plaatjes instaanquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:51 schreef Tayu het volgende:
Dus nu zijn we ook van de gouden koets verlost, of worden de afbeeldingen daarop iig aangepast? Dat lijkt me overigens meer iets om tegen te ageren dan tegen zwarte piet (vooral in het kader van slavernij).
[ afbeelding ]
ik heb gewoon geen commentaarquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Wel een stroopwafelpiet met een ruitjespatroon over zijn gezicht geschminkt. En ik maak potver niet eens een grapje, ben bloedserieus!
Dan is er ook geen reden om zwarte piet te verdonkeremanen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee en we gaan de geschiedenisboeken ook niet verbranden omdat daar soms wat vervelende plaatjes instaan
geen hele goede iigquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:00 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dan is er ook geen reden om zwarte piet te verdonkeremanen.
Geschiedenisboeken verbranden doen we idd niet.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:59 schreef sp3c het volgende:
nee en we gaan de geschiedenisboeken ook niet verbranden omdat daar soms wat vervelende plaatjes instaan
ik denk dat we de gouden koets meer in de categorie geschiedenisboeken kunnen plaatsenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geschiedenisboeken verbranden doen we idd niet.
(Strip)boeken aanpassen/veranderen doe we wel geregeld als daar plaatjes in staan die we nu als ongewenst betitelen.
Gaan we de gouden koets nu ook van andere plaatjes voorzien?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geschiedenisboeken verbranden doen we idd niet.
(Strip)boeken aanpassen/veranderen doe we wel geregeld als daar plaatjes in staan die we nu als ongewenst betitelen.
Die we van andere plaatjes kunnen voorzienquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat we de gouden koets meer in de categorie geschiedenisboeken kunnen plaatsen
gewoon ajax erop als ze straks 5 keer op rij kampioen zijnquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Die we van andere plaatjes kunnen voorzien
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon ajax erop als ze straks 5 keer op rij kampioen zijn
hahaaaa
rotterdam
Die zal tzt ook wel aangepast gaan worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat we de gouden koets meer in de categorie geschiedenisboeken kunnen plaatsen
op een gegeven moment gaat hij naar een museum maar je bent niet wijs als je denkt dat de gouden koets aangepast gaat wordenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die zal tzt ook wel aangepast gaan worden.
Net zoals er zoveel wordt aangepast en die historische beelden kun je dan weer terugzien in geschiedenisboekjes.
Nu niet, maar dat zal ongetwijfeld gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:05 schreef Tayu het volgende:
Gaan we de gouden koets nu ook van andere plaatjes voorzien?
Maar die plaatjes in boekjes worden ook weer aangepast... kortom: ook de geschiedenis is een tijdsbeeld van het heden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Die zal tzt ook wel aangepast gaan worden.
Net zoals er zoveel wordt aangepast en die historische beelden kun je dan weer terugzien in geschiedenisboekjes.
Neuh. In geschedenisboekjes staan waarheidsgetrouwe beelden uit een bepaalde tijd. Daarvoor is het een geschiedenisboek om een tijdsbeeld uit het verleden te krijgen. Genoeg beelden van slaven in geschiedenisboeken, maar dat soort afbeeldingen op nieuwe producten/zaken afbeelden doen we niet meer.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:10 schreef Tayu het volgende:
Maar die plaatjes in boekjes worden ook weer aangepast... kortom: ook de geschiedenis is een tijdsbeeld van het heden.
Als het aan mij lag dan rookte Lucky Luke nog (ipv die achterlijke grasspriet) en dan mochten vrouwen nog steeds niet stemmen, maar ja....altijd wel iemand die mooie tradities wil veranderen. Je kunt niet alles hebben. You win some and you lose some. That's life.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:20 schreef sp3c het volgende:
de gouden koets kun je moeilijk een nieuw product noemen
zwarte piet ook niet, shit is gewoon wat het is en mensen moeten niet altijd zo godsongelooflijk moeilijk willen doen over alles
lucky luke zou idd prima kunnen roken nog, das aan de tekenaar/schrijver lijkt mequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als het aan mij lag dan rookte Lucky Luke nog (ipv die achterlijke grasspriet) en dan mochten vrouwen nog steeds niet stemmen, maar ja....altijd wel iemand die mooie tradities wil veranderen. Je kunt niet alles hebben. You win some and you lose some. That's life.
Hebben ze er ook een verhaal bij? Als een kind vraagt waarom die kaas-piet of stroopwafel-piet er zo gek uitziet, wat zeg je dan?quote:
En toch denk ik dat, dat het overgrote merendeel van het volk geen ruk zou interesseren.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
op een gegeven moment gaat hij naar een museum maar je bent niet wijs als je denkt dat de gouden koets aangepast gaat worden
dat geld voor nagenoeg allesquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
En toch denk ik dat, dat het overgrote merendeel van het volk geen ruk zou interesseren.
ha!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
Over dat plaatje op de gouden koets is al een hele discussie in de politiek geweest, met als conclusie:
"We gaan niet de geschiedenis herschrijven door de Gouden Koets te vernielen"
Ik denk dat het feest qua belang in dat geval vrij rap vervangen zou zijn door het Amerikaanse Kerstmis.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat geld voor nagenoeg alles
als zwarte piet paarse knoflook en kaneel piet is geworden haalt 90% van de mensen er na 2 of 3 keer ook de schouders voor op
wil niet zeggen dat je het maar moet veranderen
Ik wil ook helemaal niets vernielenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
Over dat plaatje op de gouden koets is al een hele discussie in de politiek geweest, met als conclusie:
ik zie dat niet werken in Nederlandquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:39 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik denk dat het feest qua belang in dat geval vrij rap vervangen zou zijn door het Amerikaanse Kerstmis.
quote:Kom niet aan Zwarte Piet
Meestal houd ik mij als politiek commentator publiekelijk op de vlakte als het gaat om wat ikzelf precies van een kwestie vind. Ik leg uit hoe het zit, wat de gevolgen zijn, hoe iets af gaat lopen, wie waar verantwoordelijk voor is, of iemand het wel of niet slim gedaan heeft en ga zo maar door. Kortom: alles wat met het proces te maken heeft. Maar er komen soms onderwerpen voorbij waarbij je wel gedwongen wordt om zelf ook je mening te geven. Gewoon omdat iedereen er iets van vindt.
Zo'n onderwerp is de hele discussie over Zwarte Piet. Op zich knap hoe de tegenstanders van dit fenomeen het issue op de maatschappelijke agenda hebben gekregen. Maar zo langzamerhand heb ik mijn buik redelijk vol van de hele discussie. Ik snap werkelijk niet waar we ons zo druk over maken. Ik snap het gewoon niet en misschien wil ik het ook wel niet snappen. Zo, dat is er vast uit.
Nu kan ik een hele verhandeling houden over de herkomst van ons sinterklaasfeest. Over de wijze hoe een Germaans feest rondom Wodan op zijn vliegende, witte paard langzaam werd verweven met christelijke gebruiken en symbolen. Over zijn zwart gemaakte beschermers en over al die andere overeenkomsten met onze huidige Sinterklaas. Maar daar staat het internet al bol van. Nee, ik hou het even gewoon heel simpel bij mijn goede vriend Jurs.
Jurs komt van Curaçao, en is heel donker. Ook op dit voormalige slaveneiland bij uitstek wordt het sinterklaasfeest uitbundig gevierd. Toen Jurs klein was, had hij samen met zijn vriendjes maar één grote wens. Later wilden ook zij zwarte piet worden. Sinterklaas interesseerde ze maar weinig, nee Zwarte Piet was hun held. Die kon tenslotte allemaal stoere dingen.
En zo denkt Jurs er nog steeds over. Kom niet aan Zwarte Piet, zijn jeugdidool. Toen Jurs mij dit vertelde, voelde ik mij vrij en opgelucht. Als hij geen probleem met Zwarte Piet heeft, waarom zou ik dan ook niet gewoon zeggen wat ik ervan vind. Waarom zou ik mij dan nog in allerlei politiek correcte bochten wringen, met historische verhandelingen en niet gemeend begrip voor de tegenstanders. Klaar, over, uit: Zwarte Piet of de bruine variant moet gewoon blijven. Ik ben zelf vrijwel jaarlijks zwarte piet en ben ook absoluut van plan dat te blijven.
Samen met Jurs
Voor mij geen groen of paars en al helemaal geen gele kaaspiet. Welke verwrongen geest in Gouda heeft die laatste variant bedacht? Een Piet met een kaaskop. Nu zal ik echt niet gaan zeuren over het feit dat 'kaaskop' een scheldnaam is om Hollanders aan te duiden (zie Van Dale), dat vooral veel door Belgen werd en wordt gebruikt, en dat ik mij nu weer beledigd voel. Nee, gewoon omdat het te gezocht en te flauw voor woorden is.
Hebben we nu echt niets beters te doen met zijn allen dan een leuke traditie zo gekunsteld te misvormen? Tradities ontwikkelen zich in eeuwen en verander je echt niet zomaar in een vergadering. Dat geldt ook voor de bijbehorende liedjes. Piet mag geen knecht meer heten en Sinterklaas is nu zeker ineens zijn leidinggevende. Ammehoela!
Maar ondanks deze - voor mijn doen behoorlijke - tirade, vrees ik dat de Zwarte Pieten-discussie ook in de Tweede Kamer gevoerd gaat worden. Ook daar hebben ze zeker niets beters te doen. Want wat moet het presidium van de Kamer (zeg maar het bestuur) nu met het jaarlijkse sinterklaasfeest voor de kinderen van het personeel? Mogen de Pieten in het huis van democratie nog wel zwart zijn, nu heel Nederland er over discussieert met verhitte voor- en tegenstanders?
Ik wens voorzitter Anouchka van Miltenburg veel succes. Wat er ook besloten wordt, één ding weet ik zeker Anouchka: jij krijgt na uitkomst de zwarte piet. Of mag ik dat ook al niet meer zeggen?
Ja idd. Wat er "prima" aan dat stuk is, is mij ook een raadsel. Wellicht was de poster het eens met de boodschap, een andere verklaring zie ik niet.quote:
het is gewoon een prima stukquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja idd. Wat er "prima" aan dat stuk is, is mij ook een raadsel. Wellicht was de poster het eens met de boodschap, een andere verklaring zie ik niet.
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:36 schreef Igen het volgende:
Het past niet bij zijn mening.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is gewoon een prima stuk
wat is er mis mee volgens jou?
nou de slavernij doodzwijgen door het overal vanaf te krabbelen vind ik de geschiedenis herschrijvenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.
Dit kun je pas zeggen als iemand een andere versie dan algemeen aanvaard is op een geschiedenisitem maakt. In geschreven woord of in film.
laat hem gewoon zelf antwoord gevenquote:
Jawel, je vernielt historische objecten die je doen denken aan nare dingen uit het verleden. Dat is niet de manier om ermee om te gaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De gouden koets vernielen is niks de geschiedenis herschrijven.
Dit kun je pas zeggen als iemand een andere versie dan algemeen aanvaard is op een geschiedenisitem maakt. In geschreven woord of in film.
Leg uit dan, wat er nou "prima" aan het "stuk" is? Hij had dit stuk met veel minder woorden ook in een tweet kunnen posten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is gewoon een prima stuk
wat is er mis mee volgens jou?
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou de slavernij doodzwijgen door het overal vanaf te krabbelen vind ik de geschiedenis herschrijven
daar zou ik als nazaat toch wel een beetje pissig van worden
Geschiedenis is meer dan wat in de boeken staat. Monumenten en andere artefacten zijn ook geschiedenis.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.
Die geschreven geschiedenissen zijn opgeslagen in de bibliotheken.
Nu is het kolonialisme voorbij en is het potsierlijk om nog met die beelden elk jaar te paraderen.
Nogal smakeloos. Toendertijd was het glorie, later vergane glorie, nu weten we beter kolonialisme is misplaatste glorie.
Errr.. dat is het wel?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen..
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog enige binding zou voelen met het verminkte kadaver van onze Sinterklaasviering.quote:
goed verhaal lijkt mequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Leg uit dan, wat er nou "prima" aan het "stuk" is? Hij had dit stuk met veel minder woorden ook in een tweet kunnen posten.
Zijn boodschap is:
"Ik heb een donkere maat en die vindt ZP ook leuk, dus ik wil ook zeggen dat ik ZP leuk vind, kaaspiet is stom".
nee niemand, ik zie het net als die regenboogpiet ook geen standhouden verderquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog enige binding zou voelen met het verminkte kadaver van onze Sinterklaasviering.
Dit beeld doet mij in ieder geval helemaal niets:
[ afbeelding ]
Net als dit voorbeeld uit een nieuwe sinterklaasfilm:
[ afbeelding ]
Waarbij opgemerkt moet worden dat meerdere sinterklaasfilms geheel eigen anders gekleurde pieten en verklarende verhalen hebben verzonnen en Gouda nu dus ook. Hoe het verder lokaal zal gaan is ook nog maar de vraag.
Zelfs al zou er volgend jaar landelijk één alternatief gekozen worden, kinderen volgen het zo onderhand niet meer en voor veel ouders is de charme er ook wel vanaf.. Ik zie Kerstmis echt wel groot worden hier, wat imo eeuwig zonde zou zijn in tegenstelling tot - ik zeg maar wat - een iets neutralere voorstelling op de Gouden Koets.
Dat is nog geen herschrijvenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Jawel, je vernielt historische objecten die je doen denken aan nare dingen uit het verleden.
vergane glorie is hetquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die platen van de koets afhalen is niet de koets vernielen.. Het is ook niet de geschiedenis herschrijven.
Die geschreven geschiedenissen zijn opgeslagen in de bibliotheken.
Nu is het kolonialisme voorbij en is het potsierlijk om nog met die beelden elk jaar te paraderen.
Nogal smakeloos. Toendertijd was het glorie, later vergane glorie, nu weten we beter kolonialisme is misplaatste glorie.
Die koets is een historisch artefact. Als je het een slavernijverheerlijking vindt als de koning erin rondrijdt, dan zet je het ding in het museum neer. Maar je vernielt het ding niet, punt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nog geen herschrijven
Mensen wilden die platen weghalen omdat het een verkapte verering van kolonialisme en slavernij is.
Ze wilden het niet weg om er niet aan herinnerd te worden.
Opdat wij nooit vergeten waar wij staan en waar ons koningshuis staat. Wij zijn allemaal die slaven. En mocht het hier misgaan dan staan zij nog voor het eerste schot gelost is aan de overkant van het kanaal of wanneer nodig de atlantische oceaan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is nog geen herschrijven
Mensen wilden die platen weghalen omdat het een verkapte verering van kolonialisme en slavernij is.
Ze wilden het niet weg om er niet aan herinnerd te worden.
Wie wilt de koets dan vernielen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Die koets is een historisch artefact. Als je het een slavernijverheerlijking vindt als de koning erin rondrijdt, dan zet je het ding in het museum neer. Maar je vernielt het ding niet, punt.
mwahquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Opdat wij nooit vergeten waar wij staan en waar ons koningshuis staat. Wij zijn allemaal die slaven. En mocht het hier misgaan dan staan zij nog voor het eerste schot gelost is aan de overkant van het kanaal of wanneer nodig de atlantische oceaan.
yip mee eensquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
vergane glorie is het
daarnaast is de koets gewoon een stuk kunst ... antiek
dan kun je het beter in een museum stallen
Ze denken juist aan de kinderen. Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:52 schreef FL_Freak het volgende:
Ik vind het jammer dat mensen gaan demonstreren tijdens de intocht. Ze denken niet aan de kinderen...
Gelukkig zal hij dit keer dan nog net niet op de fiets hoeven vertrekken.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
mocht het nodig zijn dan staat Jan Soldaat die nu uitgekotst wordt tussen jullie en het eerste schot in en iedereen met een beetje geld vlucht de oceaan over
Canada zou een stuk drukker zijn dan 70 jaar geleden ...
Matig. Heb je vaak zat beter zien trollen. Schepje er bovenop bitte.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze denken juist aan de kinderen. Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.
Juist de ZP-fans denken niet aan de kinderen. Niet aan hun kinderen die vanaf jonge leeftijd geïndoctrineerd worden met een negatief stereotype, maar ook niet aan de kinderen die elk jaar rond deze tijd met diverse racistische opmerkingen geconfronteerd worden omwille van hun huidskleur.
Trololololoquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:04 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kinderen behoren niet verpest te worden door het gif dat we ZP noemen.
Juist de ZP-fans denken niet aan de kinderen. Niet aan hun kinderen die vanaf jonge leeftijd geïndoctrineerd worden met een negatief stereotype,
Kan je er echt niets bij bedenken? De Piet die verantwoordelijk is voor de kaas(hapjes) of stroopwafels. De Piet die stroopwafels maakt. De Piet die stroopwafels inkoopt. Etc. etc.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Burgemeester vergeet dat pieten sinds hun tv-debuut meestal een functie/persoonlijkheid hebben, testpiet, inpakpiet, wegwijspiet, hoofdpiet. En nee kaas en stroopwafel is geen functie
Kaas- en stroopwafelpiet hebben dan wel een kutfunctie zeg, je zou het haast slavernij noemenquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Kan je er echt niets bij bedenken? De Piet die verantwoordelijk is voor de kaas(hapjes) of stroopwafels. De Piet die stroopwafels maakt. De Piet die stroopwafels inkoopt. Etc. etc.
Wat worden er toch simplistische problemen verzonnen om ZP toch maar in stand te houden.
gewoon met het vliegtuig lijkt mequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Gelukkig zal hij dit keer dan nog net niet op de fiets hoeven vertrekken.
nee jij vind het misplaatste glorequote:
Net zo achterlijk als dat zwarte piet is racisme gejank.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:14 schreef Ceberut het volgende:
Wat worden er toch simplistische problemen verzonnen om ZP toch maar in stand te houden.
Nee, daar zit een kern van waarheid in. Als het al niet meer is.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Net zo achterlijk als dat zwarte piet is racisme gejank.
het is vrij vergelijkbaar iddquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Net zo achterlijk als dat zwarte piet is racisme gejank.
als disclaimer op de alle sint en piet artikelen en slotje op deze onzin plsquote:piet is gewoon zwart, hij is geen slaaf en sint is wit
#yolo
overal zit een kern van waarheid in in deze discussiequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, daar zit een kern van waarheid in. Als het al niet meer is.
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:22 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee, daar zit een kern van waarheid in. Als het al niet meer is.
Zeker met betrekking tot de volgende zaken:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
overal zit een kern van waarheid in in deze discussie
Oh, ok.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:24 schreef sp3c het volgende:
behalve in de antipiet argumenten natuurlijk
moet van wie?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker met betrekking tot de volgende zaken:
- ZP moet een slaaf voorstellen;
oh, okquote:- een zwarte slaaf, want slaven zijn zwart;
Daar zijn de meningen over verdeeld: http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet van wie?
hij ziet er niet uit als een slaaf
Er is anders weinig bekend over het salaris dat hij ontvangt. We zien voornamelijk dat hij alle rotklusjes voor de Sint mag opknappen. Zelf wordt hij er niet beter van.quote:en hij gedraagt zich ook niet als een slaaf
quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:33 schreef sp3c het volgende:
dit was sarcasme he
als je dusdanig weinig historisch besef hebt dat je 'want slaven zijn zwart' durft te roepen dan is het gewoon ff klaar hoor
ben ik de slaaf van Danny?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:37 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld: http://www.volkskrant.nl/(...)kindslaven~a3531694/
[..]
Er is anders weinig bekend over het salaris dat hij ontvangt. We zien voornamelijk dat hij alle rotklusjes voor de Sint mag opknappen. Zelf wordt hij er niet beter van.
Tja, dan houdt het snel op met het Sinterklaasfeest.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:38 schreef FL_Freak het volgende:
Mensen die als hulp pieten gaan moeten gewoon stelselmatig weigeren als andere kleur piet te gaan.
geef nou maar gewoon antwoordquote:Op dinsdag 14 oktober 2014 23:39 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Geen idee. Wat je in de slaapkamer doet, staat buiten de context van deze discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |