Zodra jij het andere topic gelezen hebt, de argumenten gelezen hebt en daar inhoudelijk op ingaat dan mag jij je bek opentrekken over helderheid van de discussie.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:51 schreef Eleiko het volgende:
[..]
1. Het ene moment beweer je iets met de grootst mogelijke stelligheid, het andere moment loop je kennelijk te geinen. Dit komt de helderheid van de discussie niet ten goede.
2. Je voorbeelden zijn niet relevant v.w.b. het feminisme.
Is dit nu een geintje, ben je serieus of gefrustreerd?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zodra jij het andere topic gelezen hebt, de argumenten gelezen hebt en daar inhoudelijk op ingaat dan mag jij je bek opentrekken over helderheid van de discussie.
Het is opvallend dat je op de gegeven argumenten niet ingaat en switched wanneer het te heet onder de voeten wordt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is nogal opvallend dat je iets beweerd, je er achter komt dat het nergens op gebaseerd is ( we waren het er immers al over eens dat mannen het ook heel slecht en zelfs net zo slecht kunnen hebben) en dan is het ineens een geintje.
Moet ik er voortaan bij jou op de voorhand al vanuit gaan dat het een geintje is?
Vertel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:54 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is opvallend dat je op de gegeven argumenten niet ingaat en switched wanneer het te heet onder de voeten wordt.
Verder ga ik nu niet op je in voordat je daar op in gaat...
Ik kan je beloven dat jij nog nooit in dit topic of een ander topic ooit iets hebt getypt wat er voor zorgde dat ik het te heet onder mijn voeten kreeg.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:54 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Het is opvallend dat je op de gegeven argumenten niet ingaat en switched wanneer het te heet onder de voeten wordt.
Verder ga ik nu niet op je in voordat je daar op in gaat...
Ik ben ook voor gelijke rechten. Maar niet voor vrouwen die onnodig lopen te neuzelen over gelijke rechten. Want we hebben al gelijke rechten.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 15:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Ik was even boodschappen doen, maar hier de uitleg.
[..]
Gelijke rechten wil niet zeggen dat je hetzelfde moet doen, het betekend dat beide geslachten de kans krijgen om hetzelfde te doen.
Fysiek zijn we nu eenmaal verschillend, dat is een feit, dat ontkent ook niemand geloof ik? Maar dat heeft niks te maken met de rechten van een mens.
[..]
Ik ben het er mee eens dat gelijke eisen gesteld moet worden aan defensie, in ieder geval voor bepaalde beroepen in defensie.
[..]
Positieve discriminatie is nooit positief, voor niemand, en je merkt ook dat in landen waar vrouwen gewoon gerespecteerd worden er geen noodzaak is voor positieve discriminatie.
[..]
Aangezien mannen lichamelijk niks te leiden hebben onder ene bevalling lijkt me dit nogal een vreemd voorstel, hoewel ik wel voor langere zwangerschapsverlof ben voor mannen.
Maar hieruit blijkt maar weer dat je het verschil tussen gelijk behandelen en gelijke rechten niet begrijpt.
Zodra een man gaat bevallen mag hij net zo lang thuis blijven als een vrouw die net bevallen is.
[..]
Dit heeft niks met gelijke rechten te maken en ik hoop echt dat ik jou niet hoef uit te leggen waarom niet.
Dat zijn persoonlijke keuzes.
[..]
Naar mijn weten mag niemand iemand anders slaan zonder gevolgen.
Als je doelt dat mannen die door vrouwen geslagen worden vaak nergens terecht kunnen is dit maar weer een voorbeeld waarom gelijke rechten ook mannen kan helpen.
En valt een vrouw jou fysiek aan heb je volgens de wet alle recht om jezelf te verdedigen.
Wij, de westerse vrouw, grotendeels wel ja.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:24 schreef HCFeestbeest het volgende:
[..]
Ik ben ook voor gelijke rechten. Maar niet voor vrouwen die onnodig lopen te neuzelen over gelijke rechten. Want we hebben al gelijke rechten.
Ik zou niet voor "de Nederlandse man" kunnen spreken, laat staan voor "de westerse man".quote:
Het is een feit dat de gemiddelde westerse vrouw het over het algemeen beter heeft dan de gemiddelde vrouw uit tweede wereld landen, mannen ook overigens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou niet voor "de Nederlandse man" kunnen spreken, laat staan voor "de westerse man".
In het vorige topic noemde iemand die generalisering dus ook (terecht) belachelijk.
Ja, zoveel mogelijk middelen en denken dat die creatieve statistieken je helpen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 16:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is een feit dat de gemiddelde westerse vrouw het over het algemeen beter heeft dan de gemiddelde vrouw uit tweede wereld landen, mannen ook overigens.
Dat valt dan niet onder generaliseren, dat zijn gewoon gemiddelde waardes waar onderzoek naar is gedaan.
Dit is niet waar, want de vrouwen als basisverzorgers zien zorgt juist voor een achterstand op de arbeidsmarkt voor vrouwenquote:Feministen strijden voor meer vrouwenrechten, meer niet. Je zult ze nooit horen zeggen dat het misschien wel raar is dat de vrouwen bijna altijd voogdij over de kinderen krijgen in een scheiding bijvoorbeeld.
En daar ga je dus de machtswellustige fout in. Vrouwen zijn natuurlijk gezien betere zorgers, mannen betere navigeerders. Een man die graag wil zorgen en een vrouw die graag wil navigeren moeten die kans hebben. Maar de ander ergens toe dwingen, of "emanciperen"quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit is niet waar, want de vrouwen als basisverzorgers zien zorgt juist voor een achterstand op de arbeidsmarkt voor vrouwen![]()
Door mannen hierin ook te "emanciperen" gaan beide geslachten vooruit.
Het is dus wel degelijk iets dat op veel feministische agenda's staat.
Wauw, ja, dat is verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, zoveel mogelijk middelen en denken dat die creatieve statistieken je helpen.
En een hoop mening over samenlevingen waar je geen drol van afweet.
Mijn scharrel (Colombiaanse) heeft in de VS gewerkt en moest verplicht een "equality session" bijwonen. Totaal doorgeslagen idiote yanks waar een complimentje over het uiterlijk van een vrouw al 'not done' wordt. Ze kon haar lachen moeilijk inhouden over zoveel onzin.
FYI; ze is verre van een meisje-meisje en werkt in een typische mannenomgeving. Gaat prima in Colombia.
Vreselijk inderdaad. Wat voor relevantie heeft dit enorm zeldzame exces voor de rond de 3.500.000.000 vrouwen op de wereld?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wauw, ja, dat is verschrikkelijk.
De vrouwen waarvan de clitoris is afgesneden om vervolgens uitgehuwelijkt te worden op 12 jarige leeftijd om daarna hun dochter gestenigd te zien worden omdat ze verkracht is door 4 mannen waar verder niks mee wordt gedaan zullen echt medelijden met haar hebben.
Het gaat er juist om dat niemand gedwongen gaat worden.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar ga je dus de machtswellustige fout in. Vrouwen zijn natuurlijk gezien betere zorgers, mannen betere navigeerders. Een man die graag wil zorgen en een vrouw die graag wil navigeren moeten die kans hebben. Maar de ander ergens toe dwingen, of "emanciperen"please not.
Dat is erg ja en moet wat aan gedaan worden maar...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wauw, ja, dat is verschrikkelijk.
De vrouwen waarvan de clitoris is afgesneden om vervolgens uitgehuwelijkt te worden op 12 jarige leeftijd om daarna hun dochter gestenigd te zien worden omdat ze verkracht is door 4 mannen waar verder niks mee wordt gedaan zullen echt medelijden met haar hebben.
Leed is natuurlijk niet te vergelijken, leed is persoonlijk, maar dit staat natuurlijk niet in verhouding met wat daar gebeurd.
Het is helemaal geen zeldzaam exces, nog 27 landen doen aan vrouwelijke besnijdenis, veelal zonder verdoving onder de leeftijd van 5 jaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad. Wat voor relevantie heeft dit enorm zeldzame exces voor de rond de 3.500.000.000 vrouwen op de wereld?
Waar doe ik dat alsof?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:27 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is erg ja en moet wat aan gedaan worden maar...
Wederom doe je alsof in diezelfde landen mannen en jongetjes nooit iets slechts overkomt en dat leed alleen telt als het vrouwelijk leed is of het pas telt als we met z'n allen eerst de problemen van die vrouwen opgelost hebben.
Hier even een recent voorbeeld waarom die redenatie kwalijk is.
http://www.mediaite.com/o(...)ia-up-to-boko-haram/
Jij vergelijkt wat El_Matador zegt met " vrouwen waarvan de clitoris is afgesneden om vervolgens uitgehuwelijkt te worden op 12 jarige leeftijd om daarna hun dochter gestenigd te zien worden omdat ze verkracht is door 4 mannen waar verder niks mee wordt gedaan zullen echt medelijden met haar hebben." en ik laat je zien dat dat nergens op slaat.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waar doe ik dat alsof?
Het gesprek ging niet eens over jongens, ik beweer ook nergens dat er niks ernstig gebeurd met jongens dus waarom blijf je iets aanhalen waar we het allang en breed over eens zijn?
Ik heb net gewoonweg echt letterlijk gefacepalmed om jouw bericht.
Omdat zijn voorbeeld ook over vrouwen ging.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:38 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Jij vergelijkt wat El_Matador zegt met " vrouwen waarvan de clitoris is afgesneden om vervolgens uitgehuwelijkt te worden op 12 jarige leeftijd om daarna hun dochter gestenigd te zien worden omdat ze verkracht is door 4 mannen waar verder niks mee wordt gedaan zullen echt medelijden met haar hebben." en ik laat je zien dat dat nergens op slaat.
Die facepalm zou je moeten doen om je eigen achterlijke posts.
Wel als jij stelt dat appels zoveel beter zijn dan peren en dat is wat jij in feite doet maar als we dan het ook over peren hebben stel jij ineens dat de peren irrelevant zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat zijn voorbeeld ook over vrouwen ging.
Als wij een gesprek hebben over appels, jij vind appels lekker, ik niet en we zijn daar over aan het discussieren en ineens komt iemand aan met '' Maar jullie vergeten te praten over peren, want die zijn ook lekker'' dan kan dat nog wel waar zijn. maar het heeft niks met de discussie te maken op dat moment.
Mannen hebben het ook slecht, dat is een feit, niemand ontkent dat, wil je echt dat ik bij ieder bericht wat ik plaats in dit topic een disclaimer zet? ''MAAR LET WEL, MANNEN HEBBEN HET OOK SLECHT, DAT MOGEN WE NIET VERGETEN OOK AL GAAT DEZE REACTIE DAAR NU EVEN NIET OVER!!!''quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:43 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Wel als jij stelt dat appels zoveel beter zijn dan peren en dat is wat jij in feite doet maar als we dan het ook over peren hebben stel jij ineens dat de peren irrelevant zijn.
Oh dus jij mag wel steeds mekkeren en vergelijken maar andersom kan dat niet?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mannen hebben het ook slecht, dat is een feit, niemand ontkent dat, wil je echt dat ik bij ieder bericht wat ik plaats in dit topic zet ''MAAR LET WEL, MANNEN HEBBEN HET OOK SLECHT, DAT MOGEN WE NIET VERGETEN OOK AL GAAT DEZE REACTIES DAAR NU EVEN NIET OVER!!!''
Ja, mannen hebben het in bepaalde landen ook slecht, maar helaas hebben vrouwen het over het algemeen genomen gewoon slechter, sorry, ik kan er ook niks aan doen.
Of kom je nu echt weer met die onzin aan dat er landen zijn waar mannen het slechter hebben dan vrouwen zonder ook maar met enig bewijs te komen? Want dat was toch maar een geintje?
Het is toch verdomme geen wedstrijd wie het slechter heeft maar je maakt het er wel van.
Elk jaar gaan er tienduizenden MANNELIJKE soldaten dood in Afrika/het midden oosten - maar dat is zeker geen probleem...quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 17:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het is helemaal geen zeldzaam exces, nog 27 landen doen aan vrouwelijke besnijdenis, veelal zonder verdoving onder de leeftijd van 5 jaar.
Ieder jaar zijn dat 3 miljoen vrouwen alleen al in Afrika.
http://www.forwarduk.org.uk/key-issues/fgm
Een derde van alle meisjes in de wereld wordt voor hun 18de uitgehuwelijkt. 1 op de 9 voor hun 15de.
http://www.icrw.org/child-marriage-facts-and-figures
5,000 vrouwen worden per jaar vermoord in de naam van ''eer'' omdat ze verkracht zijn.
http://www.un.org/en/globalissues/briefingpapers/endviol/
Dat zijn geen excessen, dat is een veelvoorkomend probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |