abonnement Unibet Coolblue
pi_145570893
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
ik las dat even verkeerd
Geeft niks.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145570953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Gedwongen worden om te penetreren, gedwongen worden tot andere seksuele handelingen tellen niet mee.
Om nog maar niet te spreken over al die jongens die seks hebben met meisjes omdat de subcultuur waarin zij leven dat van hun verlangt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:13:26 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145570955
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:10 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Gedwongen worden om te penetreren, gedwongen worden tot andere seksuele handelingen tellen niet mee.
Dat is niet waar.

Approximately 1 in 21 men (4.8%) reported that they were made to penetrate someone else
during their lifetime; most men who were made to penetrate someone else reported that
the perpetrator was either an intimate partner (44.8%) or an acquaintance (44.7%).

http://www.cdc.gov/ViolencePrevention/pdf/NISVS_Report2010-a.pdf

Dat is dus 1 op de 21 slachtoffer gaf aan gedwongen te zijn te penetreren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145570994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is niet waar.
Approximately 1 in 21 men (4.8%) reported that they were made to penetrate someone else
during their lifetime; most men who were made to penetrate someone else reported that
the perpetrator was either an intimate partner (44.8%) or an acquaintance (44.7%).
But these numbers refer only to men who have been forced into anal sex or made to perform oral sex on another male. Nearly 7 percent of men, however, reported that at some point in their lives, they were “made to penetrate” another person—usually in reference to vaginal intercourse, receiving oral sex, or performing oral sex on a woman. This was not classified as rape, but as “other sexual violence.”

http://time.com/3393442/cdc-rape-numbers/

Laten we ook niet vergeten dat de cijfers kunstmatig omhoog gesteld worden door te stellen dat vrouwen geen toestemming kunnen geven als ze gedronken hebben en dus dronken seks per definitie verkrachting is.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:15:43 #230
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571032
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:14 schreef TerryStone het volgende:
[..]
But these numbers refer only to men who have been forced into anal sex or made to perform oral sex on another male. Nearly 7 percent of men, however, reported that at some point in their lives, they were “made to penetrate” another person—usually in reference to vaginal intercourse, receiving oral sex, or performing oral sex on a woman. This was not classified as rape, but as “other sexual violence.”
http://time.com/3393442/cdc-rape-numbers/
Het staat er toch duidelijk in dat ze die wel meetellen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571056
Het is leuk dat er hier de vrijheid is voor feminisme e.d. Groepen mensen mogen ideeën en standpunten uitwisselen. En of het nou 99% mannen zijn met verkrachtingen of 95% of 99,8% maakt niet echt uit. Het zijn vooral mannen. Maar dat heeft te maken met de aard van sommige mannen en het vermogen om dat gemakkelijker te doen (gemiddeld gesproken) dan vrouwen. Vrouwen worden ook beschermd door de wet daarbij (vaak juist eerder aan de schandpaal nagelen van mannen terwijl het vaak niet waar blijkt te zijn) en het heeft ook niks te maken met gelijkwaardigheid. Vind het gewoon een beetje speciaal dat verkrachtingen aangehaald hier worden ter ondersteuning van een feministisch idee..

Maar goed ik vind dat sowieso wel typerend voor de feministische beweging. En nee ik haat hen niet en ze mogen er van mij best zijn, ook in extreme mate. Maar zoals probeer (de gebruiker) ook aangaf gaat het vaak niet meer om gelijkwaardigheid (vooral in Nederland niet) o.a. Bij een vrijemarktwerking worden vrouwenquota ingevoerd omdat er ergens niet genoeg vrouwen werken.. Hoe eerlijk is dat voor die bedrijven bijvoorbeeld? Aangezien bedrijven graag de meest capabele personen in dienst hebben. En dan blijken dat geen vrouwen te zijn in die branche en dan moet dat gebeuren terwijl het juist helemaal niet eerlijk is. Het geeft ongegrond een voordeel aan personen die toevallig geboren zijn met een vagina..
pi_145571065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Het staat er toch duidelijk in dat ze die wel meetellen.
Alleen als de gedwongen penetratie van man op man is.
Het staat er letterlijk.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:22:20 #233
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:16 schreef doremifaso het volgende:
Het is leuk dat er hier de vrijheid is voor feminisme e.d. Groepen mensen mogen ideeën en standpunten uitwisselen. En of het nou 99% mannen zijn met verkrachtingen of 95% of 99,8% maakt niet echt uit. Het zijn vooral mannen. Maar dat heeft te maken met de aard van sommige mannen en het vermogen om dat gemakkelijker te doen (gemiddeld gesproken) dan vrouwen. Vrouwen worden ook beschermd door de wet daarbij (vaak juist eerder aan de schandpaal nagelen van mannen terwijl het vaak niet waar blijkt te zijn) en het heeft ook niks te maken met gelijkwaardigheid. Vind het gewoon een beetje speciaal dat verkrachtingen aangehaald hier worden ter ondersteuning van een feministisch idee..
Maar goed ik vind dat sowieso wel typerend voor de feministische beweging. En nee ik haat hen niet en ze mogen er van mij best zijn, ook in extreme mate. Maar zoals probeer ook aangaf gaat het vaak niet meer om gelijkwaardigheid (vooral in Nederland niet) o.a. Bij een vrijemarktwerking worden vrouwenquota ingevoerd omdat er ergens niet genoeg vrouwen werken.. Hoe eerlijk is dat voor die bedrijven bijvoorbeeld? Aangezien bedrijven graag de meest capabele personen in dienst hebben. En dan blijken dat geen vrouwen te zijn in die branche en dan moet dat gebeuren terwijl het juist helemaal niet eerlijk is. Het geeft ongegrond een voordeel aan personen die toevallig geboren zijn met een vagina..
Wat dat laatste betreft heb ik er dubbele gevoelens over, ik geloof eigenlijk niet in positieve discriminatie maar het geeft misschien wel een duwtje in de juiste richting.
In Denemarken bv hebben ze vrouwenquota afgeschaft omdat het niet meer nodig was, daar heeft het dus wel geholpen.
En bij te veel bedrijven is het wel nog steeds zo dat je niet aangenomen gaat worden puur en alleen omdat je een vagina hebt.
Aangenomen worden omdat je een vagina hebt is eigenlijk net zo erg als niet aangenomen worden omdat je een vagina hebt, daarom vind ik het een moeilijk onderwerp en hou ik me meestal afzijdig in discussies over dit onderwerp.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:06 schreef snakelady het volgende:
Maar ik probeer hiermee wel aan te tonen dat het nog steeds als een vrouwenprobleem wordt gezien waar mannen over het algemeen weinig aandacht aan besteden.
Hoe kom je er bij dat mannen hier weinig aandacht aan besteden?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:23:09 #235
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:17 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Alleen als de gedwongen penetratie van man op man is.
Het staat er letterlijk.
Waar haal jij dat uit? :?

Approximately 1 in 21 men (4.8%) reported that they were made to penetrate someone else
during their lifetime; most men who were made to penetrate someone else reported that
the perpetrator was either an intimate partner (44.8%) or an acquaintance (44.7%).
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571298
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft heb ik er dubbele gevoelens over, ik geloof eigenlijk niet in positieve discriminatie maar het geeft misschien wel een duwtje in de juiste richting.
In Denemarken bv hebben ze vrouwenquota afgeschaft omdat het niet meer nodig was, daar heeft het dus wel geholpen.
En bij te veel bedrijven is het wel nog steeds zo dat je niet aangenomen gaat worden puur en alleen omdat je een vagina hebt.
Aangenomen worden omdat je een vagina hebt is eigenlijk net zo erg als niet aangenomen worden omdat je een vagina hebt, daarom vind ik het een moeilijk onderwerp en hou ik me meestal afzijdig in discussies over dit onderwerp.
Hoeveel vrouwen worden eigenlijk niet aangenomen in Nederland om enkel de reden dat ze vrouw zijn?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145571309
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waar haal jij dat uit? :?
Approximately 1 in 21 men (4.8%) reported that they were made to penetrate someone else
during their lifetime; most men who were made to penetrate someone else reported that
the perpetrator was either an intimate partner (44.8%) or an acquaintance (44.7%).
Dat werd niet meegenomen in de statistieken is wat er staat.
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:24:21 #238
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571315
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:22 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat mannen hier weinig aandacht aan besteden?
Dat is gewoon algemeen bekend, het wordt gelukkig wel steeds minder, steeds meer bekende mannen adresseren dit probleem ook.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft heb ik er dubbele gevoelens over, ik geloof eigenlijk niet in positieve discriminatie maar het geeft misschien wel een duwtje in de juiste richting.
In Denemarken bv hebben ze vrouwenquota afgeschaft omdat het niet meer nodig was, daar heeft het dus wel geholpen.
En bij te veel bedrijven is het wel nog steeds zo dat je niet aangenomen gaat worden puur en alleen omdat je een vagina hebt.
Aangenomen worden omdat je een vagina hebt is eigenlijk net zo erg als niet aangenomen worden omdat je een vagina hebt, daarom vind ik het een moeilijk onderwerp en hou ik me meestal afzijdig in discussies over dit onderwerp.
Nou ja de hamvraag is dus of je niet wordt aangenomen als meid omdat je een meid bent of omdat je niet geschikt genoeg bent voor de functie. Bedrijven hebben er geen voordeel bij om vrouwen niet aan te nemen als ze beter zijn (of op gelijk niveau functioneren) als mannen. Dus waarom doen ze dat volgens jou dan alsnog?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:25:28 #240
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571347
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen worden eigenlijk niet aangenomen in Nederland om enkel de reden dat ze vrouw zijn?
Geen idee, daarom schreef ik ook, ik weet te weinig van dit onderwerp om me er mee bezig te houden, ik weet alleen dat het in Denemarken is afgeschaft omdat het niet meer nodig was en het daar dus geholpen heeft.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571372
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is gewoon algemeen bekend, het wordt gelukkig wel steeds minder, steeds meer bekende mannen adresseren dit probleem ook.
Wat een flauwekul. Er zijn wetten waarin staat dat je mensen niet mag verkrachten, de factor aandacht daarvoor is niet relevant.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145571381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat dit net zo lang is als het breed is. Een vrouw uit een liberaal milieu die de auto onderhoudt terwijl ze als baan directeur is van een grote instelling en volledig financieel afhankelijk is van haar partner zou je als feministisch/vrij bestempelen maar een vrouw uit een conservatief milieu die een parttime baan heeft of zonder hoofddoek over straat gaat, is op haar manier ook al redelijk vrijgevochten of vrij vechtende. Bovendien is, dat mag ik hopen tenminste, het uitgangspunt dat alle mensen zich gelukkig voelen met de situatie waarin zij op dat moment verkeren. Ik vind niet dat je kan stellen dat allochtoonse vrouwen of mij part conservatief religieuze vrouwen die in een klassieke rolverdeling dus ongelukkig zijn.
Ik koppel dit nergens aan geluk? Het is gewoon een feit dat nog niet alle vrouwen in Nederland dezelfde opties hebben. Zowel ten opzichte van elkaar als ten opzichte van mannen. Zolang hierin vooruitgang te boeken valt is feminisme nodig (naar mijn mening). Als een vrouw er voor kiest om de volledige zorg van de kinderen op zich te nemen terwijl de man werkt vind ik dat absoluut een goed idee. Maar dan moet die keuze niet beïnvloed worden door opvoeding, rolpatroon, het feit dat het op haar salaris gewoon niet lukt, etc.
En natuurlijk is de vrouw die jij beschrijft die zonder hoofddoek de straat op gaat al redelijk vrij gevochten maar is dat een reden om dan maar te zeggen 'oh dan laten we het hier maar bij?' Zo veel vrouwen zouden wel 'meer' willen maar worden 'tegenwerkt' door omstandigheden. Veel vrouwen die niet weten dat 'meer' mogelijk is...
quote:
[..]
Ja. Je moet mensen niet sturen. Het enige wat je denk ik mag doen is mensen mogelijkheden en inspiratie bieden. In Nederland zijn wettelijk alle mogelijkheden daar. Ik denk dat de rest vanzelf moet gebeuren.
Ik denk dus dat 'vanzelf' best een handje hulp kan gebruiken. Bijvoorbeeld door goede voorbeelden in beeld te brengen, door voorlichting, door de wetten strenger na te leven/te toetsen, door bewustwording te creëren, etc.
quote:
[..]
Omdat het preken over een maatschappij waarin iedereen gelijk is, niet mogelijk is als je een deel van die maatschappij een eigen belangenbehartiger gaat geven. Zeker anno 2014, waarin het overgrote deel van oude sociale structuren en eventueel vrouw onvriendelijke wetten niet meer bestaan, zou je je niet moeten focussen op een enkel geslacht. Daarom vind ik het paradoxaal, we willen iedereen gelukkig hebben en daarom fixeren we ons op de belangen van de vrouw. Dat klopt niet zo voor mijn gevoel.
Ik zie mijzelf niet alleen als feminist. Ik ben voor allerlei vormen van emancipatie en gelijkheid. Gelijke rechten/kans etc voor allochtone jongeren, emancipatie van homoseksuelen, emancipatie van vrouwen, etc
Maar ik ben dus ook feminist. Dit topic gaat puur daar over dus geef ik daar mijn mening over.
Maar ik zou ook op de barricaden gaan voor andere gelijkheidsstruggles

Daarbij wel de kanttekening plaatsend dat ik natuurlijk vrouw ben en geen allochtoon dus dat ik mij misschien iets beter kan verplaatsen in bepaalde onderwerpen dan in anderen, en dat door mijn referentiekader ik misschien sneller naar feminisme grijp als 'leuk voorbeeld/onderwerp' dan naar andere onderwerpen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:26:54 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat werd niet meegenomen in de statistieken is wat er staat.
Of jij leest in dit kleine stukje dingen die er niet staan of ik lees ergens overheen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik weet alleen dat het in Denemarken is afgeschaft omdat het niet meer nodig was en het daar dus geholpen heeft.
Is het hogere aantal vrouwen op hogere posities (waar het 9/10 keer over gaat, niet lagere posities) een direct gevolg van enkel het bestaan van het vrouwen quotum in Denemarken?
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_145571444
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:16 schreef doremifaso het volgende:
Het is leuk dat er hier de vrijheid is voor feminisme e.d. Groepen mensen mogen ideeën en standpunten uitwisselen. En of het nou 99% mannen zijn met verkrachtingen of 95% of 99,8% maakt niet echt uit. Het zijn vooral mannen. Maar dat heeft te maken met de aard van sommige mannen en het vermogen om dat gemakkelijker te doen (gemiddeld gesproken) dan vrouwen. Vrouwen worden ook beschermd door de wet daarbij (vaak juist eerder aan de schandpaal nagelen van mannen terwijl het vaak niet waar blijkt te zijn) en het heeft ook niks te maken met gelijkwaardigheid. Vind het gewoon een beetje speciaal dat verkrachtingen aangehaald hier worden ter ondersteuning van een feministisch idee..
Maar goed ik vind dat sowieso wel typerend voor de feministische beweging. En nee ik haat hen niet en ze mogen er van mij best zijn, ook in extreme mate. Maar zoals probeer (de gebruiker) ook aangaf gaat het vaak niet meer om gelijkwaardigheid (vooral in Nederland niet) o.a. Bij een vrijemarktwerking worden vrouwenquota ingevoerd omdat er ergens niet genoeg vrouwen werken.. Hoe eerlijk is dat voor die bedrijven bijvoorbeeld? Aangezien bedrijven graag de meest capabele personen in dienst hebben. En dan blijken dat geen vrouwen te zijn in die branche en dan moet dat gebeuren terwijl het juist helemaal niet eerlijk is. Het geeft ongegrond een voordeel aan personen die toevallig geboren zijn met een vagina..
Laten we het wel eerlijk houden: 1 iemand doet dat hier....
Het is niet fair om een hele stroming af te doen omdat hier 1 iemand met cijfers loopt te strooien
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:27:57 #246
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:25 schreef doremifaso het volgende:
[..]
Nou ja de hamvraag is dus of je niet wordt aangenomen als meid omdat je een meid bent of omdat je niet geschikt genoeg bent voor de functie. Bedrijven hebben er geen voordeel bij om vrouwen niet aan te nemen als ze beter zijn (of op gelijk niveau functioneren) als mannen. Dus waarom doen ze dat volgens jou dan alsnog?
Omdat sommige mannen vrouwen als minderwaardig zien en niet vinden dat ze op de werkvloer thuis horen.

Dan is ook maar de vraag of je daar wil werken als vrouw, de sfeer lijkt me dan ook niet echt aangenaam ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_145571549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat sommige mannen vrouwen als minderwaardig zien en niet vinden dat ze op de werkvloer thuis horen.
Dan is ook maar de vraag of je daar wil werken als vrouw, de sfeer lijkt me dan ook niet echt aangenaam ;)
Als dat zo is begrijp ik dat je dat niet fijn vindt en zou ik dat ook niet goed vinden. Maar ik mis eigenlijk hoeveel vrouwen dit zou overkomen. Zoals hiervoor ook gevraagd.. maar dat moet je toch weten om je er druk over te kunnen maken? Stel 10 werkgevers doen het uit een 400.000 dan is het geen maatschappelijk probleem. Dus ja hoe groot is dat probleem als dat er is?
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:30:48 #248
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Is het hogere aantal vrouwen op hogere posities (waar het 9/10 keer over gaat, niet lagere posities) een direct gevolg van enkel het bestaan van het vrouwen quotum in Denemarken?
Blijkbaar wel, aangezien het daarvoor wel een probleem was en nu niet meer.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:31:28 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_145571610
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:30 schreef doremifaso het volgende:
[..]
Als dat zo is begrijp ik dat je dat niet fijn vindt en zou ik dat ook niet goed vinden. Maar ik mis eigenlijk hoeveel vrouwen dit zou overkomen. Zoals hiervoor ook gevraagd.. maar dat moet je toch weten om je er druk over te kunnen maken? Stel 10 werkgevers doen het uit een 400.000 dan is het geen maatschappelijk probleem. Dus ja hoe groot is dat probleem als dat er is?
Daarom maak ik me er ook niet druk om zoals ik eerder al schreef. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:35:19 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_145571752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat sommige mannen vrouwen als minderwaardig zien en niet vinden dat ze op de werkvloer thuis horen.
Misschien heeft het er mee te maken dat vrouwen zwanger kunnen worden en het bedrijf daar hinder van ondervind?
Dat maakt haar niet minderwaardig, of "zien sommige mannen vrouwen als minderwaardig", maar is gewoon een feit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')