SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 4-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandeling:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevens:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekacties:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 15-10-2014 20:48:25 (Update belgegevens met correcte tijd aardbeving) ]![]()
Correct. Daar is geen informatie over vrijgegeven. Onbekend of ze foto's bekeken hebben.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:28 schreef ToniB het volgende:
[..]
probleem is dat er volgens het schema helemaal geen activiteiten op de telefoon(s) zijn uitgevoerd behalve oproep 112/911 en een screenshot. Ook geen poging tot het schrijven van een bericht, ook geen poging gps/kompas te gebruiken, geen poging op wat dan ook!, zelfs niet een foto bekeken van vriendje/ouders? Op dag 11 april nog 5 minuten aan geweest dus zelfs toen nog een beetje batterij over......probleem is voor mij tevens de tijden van het aan en uit zetten al dan niet met een poging tot bellen. Toeval? Nee je verliest elk gevoel voor tijd en dan toch nog een redelijk stabiel schema aanhouden?......
Dat kan een aantal dingen betekenen:
1. Ze hebben gewoon geen foto's bekeken, geen kompas gebruikt.
2. Ze hebben het wel gedaan, maar deze informatie is niet getraceerd (of wellicht niet traceerbaar, geen idee of er dingen stuk waren bij onderzoek) op de iphone door het NFI.
3. De touchscreen was aangetast door vocht, waardoor K& L deze niet goed konden gebruiken.
4. Ze hebben wel foto's bekeken, bericht opgesteld. Maar deze informatie is (nog) niet naar buiten gebracht.
Kan dus meerdere 'onschuldige' oorzaken hebben zonder dat het direct naar een misdrijf wijst. Toch?Make my day!![]()
Jackie,quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 11:53 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk dat ik wel even een puntje heb:
Op het belschema van Geruisloos staat dat er op 1 april om 16.39 uur de eerste noodoproep is gedaan. Er wordt er vanuit gegaan dat op dat moment de telefoons al aanstonden.
Bij de volgende noodoproep 's morgens om 8.14 uur met die telefoon staat er wel bij "switched on + call attempt" maw de telefoon is aangezet.
Wat het schema echter ons niet verteld is wanneer de telefoons dan uit zijn gezet na de 1e noodoproep.
Als de telefoons direct na de 1e noodoproep namelijk zijn uitgezet om 16.39 uur dan heeft het nog 2 uur geduurd totdat het donker werd.
In die 2 uur hebben ze zichzelf bij verdwalen nog kunnen verplaatsen.
Wat ze echter na 2 uur verder lopen niet hebben gedaan is om te kijken of ze op dat punt WEL bereik hadden.
Het argument van de "verdwaaldenkers" gaat dus niet op dat zij zeggen dat ze niet geprobeerd hebben om bv om naar huis te bellen.omdat ze wisten dat ze geen bereik hadden.
Dit wisten ze niet want hun telefoon stond uit!
Wanneer is de iphone volgens dit schema voor het eerst 'officieel' aangezet?
Dat is toch 3 april, 9.32 uur? En niet 2 april, volgens mij.
Daaruit volgt dat het niet noodzakelijk is dat de telefoon direct na de eerste noodoproep op 1 april is uitgezet om 16.39 uur. Sterker nog: Bij de belpoging op 2 april staat niet dat de iphone is aangezet. Ergo: Hij stond dus nog aan.
En is pas na de belpoging van 2 april uitgezet.
[ Bericht 1% gewijzigd door agter op 14-10-2014 13:49:06 ]Make my day!![]()
Ik heb nooit gezegd een misdrijf uit te sluiten. Bovendien staat het mij vrij om dit topic te volgen en te becommentariëren vanuit iedere overweging die ik kies.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik concludeer hieruit dat je verdwalen het meest logische vindt. En dat is jouw goed recht om dat te denken.
Als jij ervan overtuigd bent dat een misdrijf niet aan de orde is, maar dat het gehele drama te maken heeft met “verdwalen” dan kun je voor jezelf de zaak toch afsluiten?
Dan behoeft er ook niet meer over gesproken te worden. Toch?
Heb jij daar een probleem mee?Make my day!![]()
als je je inschrijft op deze site, kan je historische belgegevens opvragen:
http://catalogo.movistar.(...)es-de-un-numero-movi
benieuwd of pa en ma Kremers helder hebben van wie de gebruikte SIM kaart was...Het lijkt namelijk op zo een soort SIM only do-it-yourself-service pagina van Simyo. Heb het idee nr info@answersforkris gestuurd.
[ Bericht 41% gewijzigd door Poekje01 op 14-10-2014 13:53:07 ]![]()
Heb ik zeker geen probleem mee. Een ieder zijn vrijheid en dat meen ik echt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:41 schreef agter het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd een misdrijf uit te sluiten. Bovendien staat het mij vrij om dit topic te volgen en te becommentariëren vanuit iedere overweging die ik kies.
Heb jij daar een probleem mee?
Maar als je in verdwalen blijft hangen dan zie ik daar geen vervolg op. Verdwaald is verdwaald. Klaar.
Bij een eventueel misdrijf gaat het verder.
Daders opsporen en berechten.![]()
Volgens mijn berekening zou foto 507 ook tussen 14.15 en 14.30 uur gemaakt kunnen zijn i.p.v. om 13.54
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #123 -Verdwalen en/of misdrijf of.....![]()
Het is maar hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waarom? Het is juist interessant om over verdwalen te discussieren.![]()
Hoezo "verdwaald is verdwaald. Klaar."? Dat lijkt me veel te simpel gesteld.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:54 schreef gynaika het volgende:
[..]
Heb ik zeker geen probleem mee. Een ieder zijn vrijheid en dat meen ik echt.
Maar als je in verdwalen blijft hangen dan zie ik daar geen vervolg op. Verdwaald is verdwaald. Klaar.
Bij een eventueel misdrijf gaat het verder.
Daders opsporen en berechten.
Je hebt daar nog vele varianten in: Verdwaald met een ongeluk of een ongeval. Verdwaald met toedoen van onguur volk etc. Vul het lijstje maar aan.
Ik zie echter nog geen harde aanwijzingen dat er perse een misdrijf plaats gevonden moet hebben.
Overigens vind ik de suggestie dat als je wel sec in een verdwaling zou geloven je hier niet meer zou mogen posten, ook nergens over gaan. Dat bepalen mensen nog altijd zelf wel.
Maar dat is vast niet wat jij bedoelde?Make my day!![]()
Dan zou de telefoon van L voor het eerst zijn uitgezet 2 april 6.58.uur +36 seconden ? Telefoon K op 2april ergens uitgezet tussen 8.14 en 3 april 9.32?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:38 schreef agter het volgende:
[..]
Jackie,
Wanneer is de iphone volgens dit schema voor het eerst 'officieel' aangezet?
Dat is toch 3 april, 9.32 uur? En niet 2 april, volgens mij.
Daaruit volgt dat het niet noodzakelijk is dat de telefoon direct na de eerste noodoproep op 1 april is uitgezet om 16.39 uur. Sterker nog: Bij de belpoging op 2 april staat niet dat de iphone is aangezet. Ergo: Hij stond dus nog aan.
En is pas na de belpoging van 2 april uitgezet.
[ afbeelding ]![]()
Ik weet niet of de vertaling op 2 april 6.58 + 36 seconden is dat de telefoon van L toen uitgezet is. Ik las het als 'oproep beëindig'. Maar kan dus ook uitgeschakeld zijn.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:09 schreef ToniB het volgende:
[..]
Dan zou de telefoon van L voor het eerst zijn uitgezet 2 april 6.58.uur +36 seconden ? Telefoon K op 2april ergens uitgezet tussen 8.14 en 3 april 9.32?
In elk geval heb ik dat overzicht altijd gelezen als: De eerste nacht beide telefoons aan. Daarna beiden nog een oproep en daarna besloten om de batterij te sparen en hem uit te zetten.
[ Bericht 7% gewijzigd door agter op 14-10-2014 14:18:24 ]Make my day!![]()
Ik schreef toch, ieder zijn vrijheid. Gewoon blijven posten natuurlijk want het is interessant te ontdekken dat je altijd wel iets voor jezelf uit een post kunt halen waar je iets aan hebt.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:04 schreef agter het volgende:
[..]
Hoezo "verdwaald is verdwaald. Klaar."? Dat lijkt me veel te simpel gesteld.
Je hebt daar nog vele varianten in: Verdwaald met een ongeluk of een ongeval. Verdwaald met toedoen van onguur volk etc. Vul het lijstje maar aan.
Ik zie enkel nog geen harde aanwijzingen dat er perse een misdrijf plaats gevonden moet hebben.
Overigens vind ik de suggestie dat als je wel sec in een verdwaling zou geloven je hier niet meer zou mogen posten, ook nergens over gaan. Dat bepalen mensen nog altijd zelf wel.
Maar dat is vast niet wat jij bedoelde?
En dat geldt ook voor hetgeen jij post.![]()
Verdwalen is iets dat ons allemaal (en onze kinderen) kan overkomen, zeker als je niet goed bent voorbereid en te meer in het buitenland. Dat is interessant en vooral ook leerzaam.quote:
Ook kunnen we allemaal slachtoffer worden van een misdrijf. Het is bijvoorbeeld niet aan te raden om in Caracas 's nachts over straat te lopen.
In het geval van K & L echter, is het onwaarschijnlijk (hoewel dus niet uitgesloten) dat er sprake zou zijn van een misdrijf. Er is geen motief en er zijn geen verdachten. Er zijn geen sporen van geweld, mishandeling of iets van dien aard. Er is geen enkele aanwijzing die ook maar voorzichtig wijst in de richting van een misdrijf.![]()
nou, dat zijn we dan oneens met elkaar.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Verdwalen is iets dat ons allemaal (en onze kinderen) kan overkomen, zeker als je niet goed bent voorbereid en te meer in het buitenland. Dat is interessant en vooral ook leerzaam.
Ook kunnen we allemaal slachtoffer worden van een misdrijf. Het is bijvoorbeeld niet aan te raden om in Caracas 's nachts over straat te lopen.
In het geval van K & L echter, is het onwaarschijnlijk (hoewel dus niet uitgesloten) dat er sprake zou zijn van een misdrijf. Er is geen motief en er zijn geen verdachten. Er zijn geen sporen van geweld, mishandeling of iets van dien aard. Er is geen enkele aanwijzing die ook maar voorzichtig wijst in de richting van een misdrijf.![]()
Zie deze post:quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 13:57 schreef Grijzemassa het volgende:
Volgens mijn berekening zou foto 507 ook tussen 14.15 en 14.30 uur gemaakt kunnen zijn i.p.v. om 13.54
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #123 -Verdwalen en/of misdrijf of.....
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #123 -Verdwalen en/of misdrijf of.....
De foto kan inderdaad tussen 13:30 en 14:30 gemaakt zijn. Gezien de maten is het meest waarschijnlijke rond 14:00. Wat exact overeenkomt met de EXIF data en de officiële tijdlijn die door alle onderzoekers en de ouders wordt aangehouden.![]()
Ja, die dingen werken beide kanten op.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:12 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik schreef toch, ieder zijn vrijheid. Gewoon blijven posten natuurlijk want het is interessant te ontdekken dat je altijd wel iets voor jezelf uit een post kunt halen waar je iets aan hebt.
En dat geldt ook voor hetgeen jij post.
Daarom is het vreemd om te stellen "Dan behoeft er ook niet meer over gesproken te worden.".
We proberen namelijk (bijna) allemaal zo goed mogelijk de gebeurtenissen te reconstrueren aan de hand van de feiten die we kennen.Make my day!![]()
op deze FB pagina staat een foto met een hangbord met "Welcome to the Canopy Tours". Op een paar foto's zie je net zo een soort geulen als waar Kris in staat, en die ene "lege" geul foto. Ik ben benieuwd of er een geulpad onder het pad loopt waarboven dat pad loopt met dat Welcome bord. Want ik vind het net alsof de railing die je ziet, de bovenkant is van wat je boven Kris kan zien waar ze in die geul voorovergebogen staat.
Lijkt ook een railing.
https://www.facebook.com/BoqueteAdventureCanopyTours/photos
Het gaat om de rechter rij, de 35 dertigste foto van onderaf. Je ziet 2 vrouwen net onder het bord door lopen, en 2 mannen drinken net wat uit een flesje, die railing daar. Zou links onderin een geul lopen waar Kris in stond??
Is Kris misschien uit zo'n harnas van de Boquete Canopy trek naar beneden gevallen?
Vandaar misschien die gebroken heup?
[ Bericht 9% gewijzigd door Poekje01 op 14-10-2014 14:49:47 ]![]()
Er zijn genoeg aanwijzingen maar (nog) geen bewijzen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Verdwalen is iets dat ons allemaal (en onze kinderen) kan overkomen, zeker als je niet goed bent voorbereid en te meer in het buitenland. Dat is interessant en vooral ook leerzaam.
Inderdaad. Er bestaat voor zover geen bewijs dat expliciet aangeeft dat het om een misdrijf zou gaan. Zo bestaat er ook geen bewijs dat expliciet een vermissing zou betekenen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In het geval van K & L echter, is het onwaarschijnlijk (hoewel dus niet uitgesloten) dat er sprake zou zijn van een misdrijf. Er is geen motief en er zijn geen verdachten. Er zijn geen sporen van geweld, mishandeling of iets van dien aard. Er is geen enkele aanwijzing die ook maar voorzichtig wijst in de richting van een misdrijf.
Wel zijn er onduidelijkheden die mogelijk verklaard kunnen worden door een misdrijfscenario, maar diezelfde onduidelijkheden kunnen ook nog op andere manieren verklaard worden.
Daarom is het op dit moment onmogelijk om puur op alleen de feiten overtuigd te zijn van één enkel scenario. Wel kun je waarschijnlijkheden koppelen aan de informatie die we hebben, om zo de meest realistische scenario's verder te onderzoeken.![]()
Waar denk jij dan zelf aan?quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:29 schreef ToniB het volgende:
[..]
Er zijn genoeg aanwijzingen maar (nog) geen bewijzen.
Ik neem aan geen orgaanhandel. Roofoverval? Lustmoord?Make my day!![]()
Ja, hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:33 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Inderdaad. Er bestaat voor zover geen bewijs dat expliciet aangeeft dat het om een misdrijf zou gaan. Zo bestaat er ook geen bewijs dat expliciet een vermissing zou betekenen.
Wel zijn er onduidelijkheden die mogelijk verklaard kunnen worden door een misdrijf, maar diezelfde onduidelijkheden kunnen ook nog op andere manieren verklaard worden.
Daarom is het op dit moment onmogelijk om puur op alleen de feiten overtuigd te zijn van één enkel scenario. Wel kun je waarschijnlijkheden koppelen aan de informatie die we hebben, om zo de meest realistische scenario's verder te onderzoeken.
Als er meerdere realistische scenario's mogelijk zijn, dan is het zinvol om te kijken naar de waarschijnlijkheid van ieder daarvan.Make my day!![]()
Ik vind het ook niet logisch dat bepaalde mensen alles zo draaien dat het toch maar naar F wijst ;-)quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 12:43 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als jij dat logischer vindt dan wat Jimbo net zegt dan mag je dat vinden.
Ik vind het totaal onlogisch.
Maar soit, is het logisch dat ze daar zijn blijven zitten de eerste vroege avond? Nee, met wat wij weten niet. (Dat wil niet zeggen dat ze het sowieso niet gedaan hebben, mensen doen soms onlogische dingen).
Maar, weten wij alles? Neen. Het kan best zijn dat één van de meisjes die namiddag haar enkel heel erg verstuikt heeft, dat ze daarom een noodoproep hebben gedaan. Daarom besloten ze op die plaats te blijven zitten. Het deed te veel pijn om te stappen op die moment, ze wilden de enkel wat rust gunnen en de volgende dag pas opnieuw verdergaan (of teruggaan, wat ze ook van plan waren). Zo maar een scenario waarin 'blijven zitten op die plaats' plots wél logisch wordt.![]()
Op het Kaartje van Geruisloos staat aangezet op 2 april. Op het Spaanstalige kaartje niet.
Zal Geruisloos zijn kaartje niet kloppen of heeft hij het weer van een ander kaartje?
En het topic heet nu "naiviteit"?
Wat bedoel je daarmee Kloothommel?![]()
Kan! Maar helaas kan er zoveel gebeurd zijn!quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:28 schreef Poekje01 het volgende:
op deze FB pagina staat een foto met een hangbord met "Welcome to the Canopy Tours". Op een paar foto's zie je net zo een soort geulen als waar Kris in staat, en die ene "lege" geul foto. Ik ben benieuwd of er een geulpad onder het pad loopt waarboven dat pad loopt met dat Welcome bord. Want ik vind het net alsof de railing die je ziet, de bovenkant is van wat je boven Kris kan zien waar ze in die geul voorovergebogen staat.
Lijkt ook een railing.
Het gaat om de rechter rij, de 35 dertigste foto van onderaf. Je ziet 2 vrouwen net onder het bord door lopen, en 2 mannen drinken net wat uit een flesje, die railing daar. Zou links onderin een geul lopen waar Kris in stond??
Is Kris misschien uit zo'n harnas van de Boquete Canopy trek naar beneden gevallen?
Vandaar de gebroken heup?![]()
![]()
Onmogelijk. De foto van Kris is tussen de mirador en de quebrada. Dat adventure park is totaal ergens anders.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 14:28 schreef Poekje01 het volgende:
Lijkt ook een railing.
Vandaar de gebroken heup?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: